خطرات سلامتی برای افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و ترنس

1396/09/18



حدود 10 درصد از جمعیت همجنسگرا ، دوجنسگرا و ترنس هستند.
این گروه ها در خطر مشکلات بهداشتی قرار دارن ولی به دلیل کمبود آگاهی نسبت به گرایشات جنسی اونها، بی توجهی به برخی مشکلات بهداشتی یا به دلیل اینکه بیمار فکر میکنه پزشک هوموفوبیکه، به این خطرات توجه نمیشه. هدف از این مقاله آگاهی دادن نسبت به مشکلات خاصی هستش که این گروه از افراد باهاش مواجه میشن.

اطلاعات محدودی در مورد مسائل سلامتی و بهداشتی همجنسگرا ها و دوجنسگرا ها و ترنس ها وجود داره و در بیشتر تحقیقات به گرایشات جنسی پرداخته نمیشه. خیلی ها به دلیل ترس از جامعه و بدنام شدن، هویت خودشونو به عنوان همجنسگرا یا دگرجنسگرا یا ترنس بروز نمیدن.
خیلی از این افراد به دلیل تجربه های منفی گذشته به دنبال مراقبت های بهداشتی نمیرن. حدود دو سوم پزشکان در مورد گرایش جنسی بیمارشون هیچ سوالی نمیکنن و بیشترشون فرض میکنن بیمارشون دگرجنسگرا هست و خیلی ها به دلیل اینکه شاید هوموفوبیک باشن ترجیح میدن از این موضوع دوری کنن.

تا به حال تحقیق کاملی در مورد مشکلات سلامتی ای که همجنسگراها و دوجنسگراها و ترنس ها باهاش مواجه میشن انجام نشده و تنها در سال 1980 در مورد همجنسگرایی درکنار مسائلی مثل سوءاستفاده مواد ، سرطان سینه ، سرطان رحم و خودکشی توسط موسسه medline تحقیقی صورت گرفت و با وجود قدیمی بودن تحقیق از اطلاعات این تحقیق هنوز هم استفاده میشه.

#خطرات سلامتی و بهداشتی

افسردگی و خودکشی : در یک گزارش بحث برانگیزی که توسط وزارت بهداشت آمریکا منتشر شد تخمین زده شده که در سال 1989حدود 30 درصد از کسایی که دست به خودکشی زدن پسرهای جوون همجنسگرا بودن. حدود 40 درصد از همجنسگراها ، دوجنسگراها و ترنس ها ، یا تلاش به خودکشی داشتن یا به طور جدی خودکشی کردن رو در نظر گرفتن. احتمال خودکشی مردان همجنسگرا 6 برابر بیشتر از مردان دگرجنسگراست، همچنین احتمال خودکشی زنان همجنسگرا 2 برابر بیشتر از زنان دگرجنسگراست.

عواملی که احتمال تلاش برای خودکشی رو زیاد میکنن شامل عدم احساس انطباق با جنسیت ، شناسایی خود به عنوان همجنسگرا یا دوجنسگرا در سنین جوونی ، داشتن تجربه همجنسگرایی در سنین کم ، تجربه سوءاستفاده جنسی یا فیزیکی و عدم پذیرش از طرف حامیان مهم اجتماعی.

بزرگسال ها نیز در معرض خطرند. خیلی ها تا دوران بزرگسالی متوجه گرایش جنسیشون نمیشن و مورد انزوا اجتماعی قرار میگیرن مثل تبعیض در محل کار یا از دست دادن کسایی که دوستشون دارن. آگاهی رسوندن در مورد پیشگیری و مداخله در خودکشی آمار مربوط به خودکشی رو کاهش داده.

**سوءمصرف مواد:
**گزارش جدید منتشر شده نشون میده حدود یک سوم جمعیت همجنسگرا تحث تاثیر سوءمصرف الکل و مواد قرار داره. در یک بررسی جدید تفاوت فاحشی بین الگوی مصرف الکل و دفعات سوءمصرف مواد بین مردان همجنسگرا و دگرجنسگرا مشاهده شده ، ولی بین زنان همجنسگرا و دگرجنسگرا در مورد مصرف الکل تفاوتی خاصی نبود اگرچه گزارش شده که زنان همجنسگرا و دوجنسگرا بیشتر به مراکز ترک مصرف الکل مراجعه میکنن.

مردان همجنسگرا از مواد مخدر متنوع تری مثل ماریجوانا ، MDA، آمفتامین و… استفاده میکنن. اگر چه دلیل مشخصی وجود نداره ولی تجربه مصرف متوالی کوکائین و آمفتامین و مواد مخدر استنشاقی رابطه قوی ای با بیماری HIV داره، تازه بدون در نظر گرفتن مواد مخدر تزریقی.

حدود 35 درصد مردان همجنسگرا و 40 درصد زنان همجنسگرا در ماه گذشته سیگار میکشیدن ، با درنظر گرفتن اینکه این آمار برای مردان دگرجنسگرا 27 درصد و برای زنان دگرجنسگرا 22 درصده. پزشکان حتما باید مقدار و نوع ماده مصرفی بیماران همجنسگرا و دوجنسگرا و ترنس رو در نظر بگیرن و مورد ارزیابی قرار بدن. بیماران باید تحت درمان و تحت حمایت گروه افرادی قرار بگیرن که توجه و تخصص کافی نسبت به این گروه بیماران داشت باشن.

**خشونت ضدهمجنسگرایی:
**در 41 ایالت از 50 ایالت آمریکا تبعیض علیه کارمند (چه از لحاظ اخراج او یا استخدام نکردن) صرفا به دلیل گرایش جنسی او کاملا قانونیه ، همچنین در بیشتر ایالت ها گرایش جنسی شامل قوانین جرم های ناشی از نفرت نیست. در محیطی که حمایتی وجود نداره و پر از نفرت از همجنسگراها یا ترنس ها هستش ، خیلی افراد در معرض خشونت و آزار و اذیت قرار میگیرن. توی یه نظر سنجی از دانشجویان و کارمندان دانشگاه ییل مشخص شد 65 درصد از افراد همجنسگرا و دوجنسگرا و ترنس مورد توهین لفظی قرار گرفتن و 25 درصدشون با خشونت فیزیکی مواجه شدن.

متخصصان باید یک محیط امن و بدون قضاوت برای بیماران آسیب دیده به وجود بیارن مثل چسبودن استیکر محیط امن برای همجنسگرا ها و ترنس ها یا جلوگیری از رفتارهای ضدهمجنسگرایی میان همکارانشون. همچنین متخصصان باید نسبت به گروه های حمایتی در مدرسه و محل کار آگاهی داشته باشن.

#مشکلات نوجوانان همجنسگرا

**مسائل مربوط به مدرسه:
**بیش از 95 درصد از همجنسگرا ها و دوجنسگراها و ترنس ها در دوران جوونیشون احساس طرد شدن و انزوای احساسی رو از طرف اطرافیانشون تجربه کردن ، فقط به دلیل اینکه متفاوت بودن. حدود 50 درصد پسران همجنسگرا و 20 درصد دخترهای همجنسگرا توی دوران راهنمایی مورد آزار لفظی و فیزیکی قرار گرفتن.
احتمال تهدید با سلاح در مدرسه برای همجنسگرا ها و دوجنسگرا ها و ترنس ها چهار برابر بیشتر از بچه های دگرجنسگرا هستش. احتمال اینکه جوونای همجنسگرا و دوجنسگرا و ترنس به دلیل ترس از امنیتشون به مدرسه نرن پنج برابر بیشتر ازبقیه افراده ، 28درصد از این جوونا موقع دبیرستان ترک تحصیل میکنن.

**سوءمصرف مواد:
**طبق یه بررسی حدود 60درصد از مردان همجنسگرا و دگرجنسگرا یا مواد مصرف میکنن یا در معرض سوءمصرف مواد قرار دارن. احتمال استفاده از مواد مخدر تزریقی در همجنسگرا ها و دوجنسگرا ها و ترنس ها نه برابر بیشتره ، همچنین احتمال اینکه این افراد قبل 13 سالگی درگیر فعالیت جنسی ، مصرف کوکائین ، مصرف ماریجوانا و سیگار کشیدن بشن بیشتره.

**خودکشی:
**تخمین زده میشه که احتمال تلاش برای خودکشی همجنسگرا ها و دوجنسگرا ها و ترنس ها حدود سه برابر بیشتر از همتاهای دگرجنسگرای خودشونه. از این افراد اونایی که بی خانمان هستن حدود نصفشون حداقل یک بار اقدام به خودکشی کردن.

**بی خانمانی:
**خیلی از جوونای همجنسگرا ، دوجنسگرا و ترنس به دلیل استرس محیط خانواده خونه رو ترک میکنن یا حتی پدر و مادرشون اونها رو میندازن بیرون. خیلی از پناهگاه ها افرادی که به طور آشکار همجنسگرا ، دوجنسگرا یا ترنس هستند رو قبول نمیکنن چون ممکنه بین اونها و بقیه ی بچه های اونجا مشکلاتی به وجود بیاد. حدود 6 درصد از کسایی که از خونشون فرار کردن همجنسگرا هستند و در برخی مناطق دیگه این آمار بیشتره مثلا این رقم در سیاتل 40 درصد و در لس انجلس 30 درصده.

**خشونت های ضد همجنسگرایی:
**در یک تحقیق مشخص شد حدود 40 درصد از جوونای همجنسگرا ، دوجنسگرا و ترنس خشونت فیزیکی رو تجربه کردن. در سخرانی فرماندار ماساچوست در سال 1993 در مورد خشونت های فیزیکی علیه این افراد از جانب اطرافیان وخانواده صحبت شد.

**تن فروشی :
**خیلی از جوونای همجنسگرا ، دوجنسگرا و ترنس اعتماد به نفس کمی دارن و برای فرار از سوءاستفاده های فیزیکی ، جنسی و عاطفی در خونه و مدرسشون به تن فروشی روی میارن و خیلی هاشون قربانی تجاوز و سوءمصرف مواد میشن و در خطر ابتلا به ایدز قرار میگیرن.

#سلامت و بهداشت لزبین ها
**سرطان دهانه رحم:
**توی یه نظرسنجی کشوری مشخص شد فقط 54 درصد از زنان همجنسگرا و دوجنسگرا در یک سال اخیر آزمایش سرطان دهانه رحم دادن و 7.5 درصد تا به حال این آزمایشو انجام ندادن و این به دلیل تصور غلظ متخصصان و زنان همجنسگرا هستش که فکر میکنن که لزبین ها در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم نیستن. در یک بررسی حدود 30 درصد از زنان همجنسگرا ودوجنسگرا سابقه بیماری های مقاربتی جنسی داشتن. تا به حال چندین مورد از عفونت های دهانه رحم در زنانی که فقط با همجنس خودشون بودن گزارش شده. در یک تحقیق بین زنانی که اصلا با هیچ مردی نبودن مشخص شد که 14 درصد از اونها دارای جراحت و زخم در دهامه رحمشون هستن چون فکر میکنن که بیماری های جنسی فقط از طریق سکس واژنی یا اسباب بازی جنسی منتقل میشه. پزشکان باید به بیمارانشون طبق دستورالعمل های جدید آزمایش دهانه رحمو پیشنهاد بدن و بهشون تکنیک های سکس بی خطر رو آموزش بدن تا جلوی اینگونه بیماری ها گرفته بشه.

**سرطان سینه و آندومتر:
**زنان همجنسگرا و دوجنسگرا کمتر از قرص های ضدبارداری استفاده میکنن، احتمال نازا بودشون بیشتره و احتمال سیگار کشیدنشون از زنان دگرجنسگرا بیشتره که همه اینا از فاکتورهای سرطان سینه و آندومتر هستن. طبق یک بررسی، زنان دگرجنسگرا بیشتر ماموگرافی انجام میدن درحالی که زنان همجنسگرا و دوجنسگرا کمتر ماموگرافی انجام میدن یا حتی کمتر سینه های خودشونو برای غده بررسی میکنن. پزشکان باید به این افراد آزمایش های سالانه رو پیشنهاد بدن. این افراد باید نسبت به گروه های حمایتی که اطراف خودشون فعالیت میکنن آگاه باشن.

**بیماری های مقاربتی جنسی:
**شواهد جدید نشون میده که بیماری های مقاربتی حتی از طریق فعالیت جنسی بین دوتا زن هم ممکنه انتقال داده بشه البته هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ایدز بین دو زن وجود نداره با اینحال مواردی بوده که عامل اصلی خطر تماس جنسی بین دوتا زن بوده و ویروس ایدز در ترشحات واژن و دهانه رحم در دوران قاعدگی مشاهده شده. احتمال داده میشه که فعالیت های جنسی مثل فعالیت جنسی واژن به واژن ، تحریک چوچوله ، فعالیت جنسی مقعدی و وارد کردن وسایل جنسی در دهان و واژن و مقعد و ضدعفونی نکردن اونها ممکنه ریسک انتقال عفونت و حتی ویروس ایدز رو افزایش بده. سکس مقعدی ممکنه باعث انتقال سوزاک بشه و سکس دهانی و مقعدی احتمال عفونت های جنسی رو افزایش میده.

متخصصان سلامت باید گزارش دقیقی از سابقه جنسی بیمار مثل تعداد و نوع جنسیت کسانی که قبلا باهاشون بودن ، فعالیت های خاص جنسی و استفاده کردن یا نکردن اونها از کاندوم داشته باشن.

#مشکلات بهداشتی و سلامتی مردان همجنسگرا (گی)
اختلالات تغذیه: نرخ رژیم گرفتن و احتمال پرخوری در مردان همجنسگرا از بقیه مردا بیشتره. 17 درصد مردان همجنسگرا ، 14 درصد زنان دگرجنسگرا ، 4.2 درصد لزبین ها و 3.4 مردان دگر جنسگرا دچار اختلالات تغذیه ای هستن. متخصصان باید بیماران دچار اختلال غذایی را به گروه های حمایتی و متخصصان مربوط به مسائل همجنسگراها معرفی کنن.

**بیماری های مقاربتی جنسی:
**ارتباط مستقیمی بین سکس مقعدی و احتمال ابتلا به ایدز، ویروس پاپیلوم ، هپاتیت B ، ویروس هرپی ، گنوکوک ، عفونت کلامیدیا و سوزاک وجود داره. سکس مقعدی و دهانی ممکنه باعث انتقال ویروس جی لاملیا ،ای هیستولیتیکا ، سالمونلا و هپاتیت A بشه که منجر به عفونت دستگاه گوارش میشه. چون هر فعالیت جنسی خطر انتقال بیماری مختلفی رو داره ، متخصصان حتما باید فعالیت های جنسی بیمار رو بررسی کنن ، همچنین باید استفاده بیمارانشون از روش های پیشگیرانه رو هم ارزیابی کنن. یه تحقیق نشون داد که حدود 80 درصد مردان همجنسگرا نمیدونستن چطور به درستی از کاندوم استفاده کنن.

**سرطان مقعد:
**عواملی که در بررسی سرطان مقعد در نظر گرفته میشن شامل سوابق سکس مقعدی ، زیگیل در ناحیه تناسلی ، ویروس پیشرفته هرپی نوع دوم ، عفونت هپاتیت B ، عفونت کلامیدیا و سیگار کشیدن میشه.
بیمارانی که به علت سکس مقعدی به ایدز مبتلا شدن خطر ابتلا به سرطان مقعد در اون ها بیشتره و متخصصان باید ناحیه مقعد بیماران رو مورد بررسی قرار بدن تا مستعد بودن بیمار به هرنوع بیماری یا سرطانی مشخص بشه.

#بهداشت و سلامت ترنس ها
افراد ترنس بر خلاف جامعه تصمیم قاطع و محکمی میگیرن تا یه جنسیت دیگه باشن. طبق انجمن روانشناسان آمریکا افراد ترنس به کسانی گفته میشه که اختلال هویت جنسیتی دارن.این افراد با سختی های بیشتری نسبت همجنسگراها و دوجنسگراها مواجه میشن ، اونا یه جورایی اقلیت یه گروه اقلیتی هستن ، برای همین این افراد بیشتر در معرض افسردگی ، خودکشی ، سوءمصرف مواد و خشونت قرار دارن ، البته هنوز تحقیقی روی این موضوع انجام نشده.

افراد ترنس پروسه تغییر جنسیت انجام میدن ، این یه پروسه طولانیه که شامل روانپزشکی ، مسائل مربوط به غدد و جراحی میشه. ترنس ها قبل عمل جراحی تحت هورمون درمانی قرار میگیرن. به علاوه که این افراد در معرض مشکلات کلیوی و غدد هیپوفیز قرار دارن. برای کسایی که از زن به مرد تغییر جنسیت میدن آندروژن درمانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و هیپرپلازی اندومتر رو هم به همراه داره.

پروسه تغییر جنسیت ممکنه باعث اختلال عملکرد جنسی بشه به خصوص در مورد واکنش جنسی ، به علاوه واژن جدیدی که افراد ترنس مرد به زن به دست میارن طبیعتا دچار عفونت نمیشه ولی مواردی از عفونت دیده شده. کسانی که هرمون درمانی انجام میدن ولی عمل جراحی انجام نمیدن در خطر سرطان آندومتر (در تغییر جنسیت زن به مرد) و سرطان پروستات (در تغییر جنسیت مرد به زن) قرار دارن.

پزشکان باید اهمیت خاصی به وضعیت پزشکی و روانی بیماران ترنس بدن. مثلا بعضی بیماران ترجیح میدن با اسمی صدا بشن که به هویت جنسیشون نزدیک تره.

**جمع بندی
**همجنسگراها ، دوجنسگراها و ترنس ها در معرض خطرات سلامتی و بهداشتی خاصی قرار دارن و باید تحقیقات جدیدی در این زمینه ها صورت بگیره. باید به این افراد نسبت به ابهامات، خطرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه و… آگاهی داده بشه.

1114 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-12-08 22:06:08 +0330 +0330

عه

0 ❤️

2018-10-26 10:04:29 +0330 +0330

یک پست عالی با قلم روان. مناسب برای همه. آموزنده. تشکر

0 ❤️

2018-10-26 12:52:15 +0330 +0330

چه همه بیماری :(

0 ❤️

2018-10-26 13:56:23 +0330 +0330

خوب ننوشتی اگر سکس مقعدی با کاندوم انجام بشه خطر این بیماری ها از بین میره یا نه؟ لطفا پاسخ واضح بدید.

0 ❤️

2018-10-26 17:09:59 +0330 +0330

نوشته مفیدی بود هرچند کامل نبود!

مرسی

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «