خودارضایی درست برای دختران

1397/03/20

آیا به درستی خودارضایی میکنید؟

posted by Kat

وقتی صحبت از خودارضایی میشود این مردها هستند که خوش شانس هستند، ما دخترها خودمان باید طریقه‌ی درست خودارضایی را پیدا کنیم. من حتی با زن‌هایی صحبت کردم که نمیدانستند دارای سه سوراخ جداگانه هستند، چه رسد به طریقه‌ی درست خودارضایی!
در هر لحظه صدها هزار زن در حال خودارضایی هستند و هر کدام اشتباه‌تر از دیگری اینکار را انجام میدهد…
در ذیل راهنمای قدم به قدم این کار آورده شده است تا دفعات بعدی این کار را اشتباه انجام ندهید:

١ـ آیا آن‌ها اندام تناسلی خود شما هستند؟
اگر اینطور نیست اشکالی ندارد ولی اسم این کار دیگر خودارضایی نیست و سکس محسوب میشود. شما نباید کاری که انجام میدهید را به اشتباه صدا کنید چون همین کار هم اشتباه است. شما میخواهید سکس را هم به درستی انجام دهید ولی این موضوع مربوط به مقالات دیگر است.

٢ـ آیا به پشت خوابیده‌اید؟
شما حتماً نباید در بالا باشید، هیچ‌کس از یک دختر دستوردهنده خوشش نمی‌آید، حتی خود شما. بذارید هوای بالای سرتان این نقش را برای شما بازی کند. شما میتوانید روی صندلی، ماشین لباسشویی، حمام یا هر جایی که دوست دارید بشینید و این کار را انجام دهید.

٣ـ آیا ناخن‌های زیبا و تراشیده‌ای دارید؟
حدود ٨٠٪ زن‌ها دارند بدون ناخن یا ناخن‌های شلخته روی این کره زندگی میکنند. مطمئن بشید که ناخن‌های مانیکور شده با طول حداقل دو سانت و تراشیده شده داشته باشید تا بتوانید دیواره‌های واژنتان را خارش دهید. مراقب باشید تا به خودتان آسیب نزنید!

٤ـ آیا فقط از یک انگشت استفاده میکنید تا دایره‌هایی به اندازه‌ی سکه ایجاد کنید؟
چوچوله مانند آیپاد نسل اول نیست که فقط یک آهنگ داشته باشد. سرعت را کم و زیاد کنید، جهت و ناحیه را تغییر دهید و یک پلی‌لیست متنوع بسازید!

٥ـ آیا اکثراً یک یا دو انگشت را وارد واژنتان میکنید؟
واژن شما قرار نیست فکر کند که شما تمایلات غیرطبیعی جنسی دارید پس لازم نیست به واژنتان آسان بگیرید. مقدار بیشتری فشار یا کنجکاوی میتواند باعث ارگاسم بهتری شود.

٦ـ آیا همه‌ی افاده‌ها و تظاهرات را کنار میذارید و کاری که حس خوبی به شما میدهد را انجام میدهید؟
اه… چی؟ حالم بهم خورد! ادامه نده. برو بیرون… تو حال بهم زنی! این‌ها را وقتی که به دوستم درباره خودارضایی با انگشتم گفتم شنیدم! کاری که حس خوبی به شما میدهد را انجام دهید.

٧ـ آیا ارضا شدید؟
اگر آره که خیلی خوبه . اگر هم ارضا نشدید نگران نباشید ولی حداقل لذت بردید، درسته؟ پیام اصلی این مقاله اینه که خودارضایی را تمرین کنید.


برگرفته از:
http://youonlywetter.co.uk/blog/2015/11/05/are-you-masturbating-correctly/#axzz5HOmODDRU

12804 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-06-09 21:48:24 +0430 +0430

اسکلت عزیز مثل همیشه تاپیکت خوب و آموزنده بودو بذار استناد کنم به بند 6 از تاپیکت مبنی بر فیس و افاده و اخ و پیف . متاسفانه دخترای زیادی اینجورین و حتی تو خلوت خودشون این مشکلو دارن چه برسه به با بقیه بودن . البته اینقدر تو خفقان بودن که بیشتر از این هم انتظاری نیست .

ممنون اسکلت عزیز

2 ❤️

2018-06-09 22:57:33 +0430 +0430
نقل از: شــادلــین واقعا؟سه سوراخ جداگانه؟!

مورد 2 برام جالب بود! مرسی ?

فکر کنم منظور نگارنده از سه سوراخ جداگانه دو سوراخ در واژن و یکی در مقعد هست

1 ❤️

2018-06-10 02:00:48 +0430 +0430
نقل از: Hardwood مطلب نامفهومی بود . یا درست ترجمه نشده یا منظورش چیز دیگه ای کلا

منم با شما موافقم
بنظرم کار ترجمه دارای مشکل بوده

3 ❤️

2018-06-10 11:40:44 +0430 +0430
نقل از: dickerman
نقل از: شــادلــین واقعا؟سه سوراخ جداگانه؟!

مورد 2 برام جالب بود! مرسی ?

فکر کنم منظور نگارنده از سه سوراخ جداگانه دو سوراخ در واژن و یکی در مقعد هست

یه سوراخ برای ادرار که بالاتره، واژن که آلت تناسلیه(یا حالا برا بعضیام تناولی، فی المثل من خودم آلت تناولی دارم. ?) یکی مقعد که مجرای دفعه و کلا جداس

2 ❤️

2018-06-10 14:46:52 +0430 +0430

کنایه و اشارات خیلی خوبی داشت؛
مخصوصا مورد دو و چهار

«پلی‌لیست متنوع بسازید!» :)

1 ❤️

2018-06-10 19:50:01 +0430 +0430
نقل از: dickerman اسکلت عزیز مثل همیشه تاپیکت خوب و آموزنده بودو بذار استناد کنم به بند 6 از تاپیکت مبنی بر فیس و افاده و اخ و پیف . متاسفانه دخترای زیادی اینجورین و حتی تو خلوت خودشون این مشکلو دارن چه برسه به با بقیه بودن . البته اینقدر تو خفقان بودن که بیشتر از این هم انتظاری نیست .

ممنون اسکلت عزیز


ضمن تشکر از لطف شما بزرگوار و سایرین، درمورد اون مشکل فراگیر دخترا که به درستی اشاره فرمودید همچنین میتوانید بنگرید به تاپیک معضل انجماد دخترونه.

1 ❤️

2018-06-10 19:59:56 +0430 +0430
نقل از: NooSheeN کنایه و اشارات خیلی خوبی داشت؛ مخصوصا مورد دو و چهار

«پلی‌لیست متنوع بسازید!» :)

والا ما که نفهمیدیم منظورش رو شما که فهمیدی برامون توضیح بده

0 ❤️

2018-06-10 20:06:32 +0430 +0430
نقل از: martiney
نقل از: NooSheeN کنایه و اشارات خیلی خوبی داشت؛ مخصوصا مورد دو و چهار

«پلی‌لیست متنوع بسازید!» :)

والا ما که نفهمیدیم منظورش رو شما که فهمیدی برامون توضیح بده

برای توضیحات، میتونید به کامنت‌های این پست مراجعه کنید
نکاتی مِن باب خودارضایی

0 ❤️

2018-06-10 21:16:57 +0430 +0430
نقل از: اسکلت حشری
نقل از: dickerman اسکلت عزیز مثل همیشه تاپیکت خوب و آموزنده بودو بذار استناد کنم به بند 6 از تاپیکت مبنی بر فیس و افاده و اخ و پیف . متاسفانه دخترای زیادی اینجورین و حتی تو خلوت خودشون این مشکلو دارن چه برسه به با بقیه بودن . البته اینقدر تو خفقان بودن که بیشتر از این هم انتظاری نیست .

ممنون اسکلت عزیز


ضمن تشکر از لطف شما بزرگوار و سایرین، درمورد اون مشکل فراگیر دخترا که به درستی اشاره فرمودید همچنین میتوانید بنگرید به تاپیک معضل انجماد دخترونه.

بله چشم حتما نگاه میکنم . تاپیکاتون عالین

0 ❤️

2018-06-11 05:28:10 +0430 +0430

فقط خودارضایی درست دختران رو گذاشتی؟ ما پسرا ادم نیستیم یا شاید هم مال ما خار داره؟؟؟

اواخر هرچی تاپیک سکسولوژی زدی همش برای دل دختران . خودارضایی دختران .. چند نکته درمورد ممه دختران ..

زارررررررت

مردک کسلیس :|

1 ❤️

2018-06-12 09:17:55 +0430 +0430

٥٠٪ خانم‌ها نمیدانند چگونه خودارضایی کنند!


posted by Kat

اخیراً مقاله‌ای خواندم [نگارنده اصلی میگه] که ادعا می‌کرد ٥٠٪ خانم‌های آمریکایی نمیدانند چگونه باید خودارضایی کنند (بعداً سراغ تاریخچه مرورگرم میروم و سعی میکنم این مقاله را برایتان پیدا کنم) و با خودم گفتم که پستی در این مورد بگذارم تا بگویم نگران نباشید و چند نکته را متذکر شوم.


چگونه خود ارضایی کنیم؟

اول از همه برای آن ٥٠٪: احساس بدی نداشته باشید که تا الآن در بی‌خبری بوده‌اید، اگرچه خودارضایی یک فعالیت سالم طبیعی‌ست که انسان‌ها هنگام رشدشان درگیر آن میشوند اما اغلب اوقات دیگران ما را از «دستمالی کردنِ پایین‌ِمان» دلسرد میکنند و آن را عملی ممنوعه می‌نامند که باعث توقف کاوش طبیعی ما در خودارضایی میشود. و خب اینطوری هم نیست که شیوه خودارضایی را در مدرسه به ما یاد بدهند. حداقل نه از زمانی که سرهنگ سرتیپ ‘جویسلین الدرز’ از سمتش اخراج شد [همان اواخر دوره قاجار خودمان].

اکثر آقایان خیلی سریع یاد میگیرند که برای خودارضایی باید چه کار کنند اما بدن خانم‌ها اسرارآمیزتر و پیچیده‌تر است [قابل توجه گوزو]. روش‌های مختلفی برای خانم‌ها وجود دارد که با آن خودشان را برای به ارگاسم رسیدن تحریک کنند و اینکه کدام روش را انتخاب کنند کاملاً به این بستگی دارد که کدام روش حس بهتری به آن‌ها میدهد. بعضی از خانم‌ها وقتی در دوره‌ی جوانی خود هستند این را کشف میکنند که وقتی اندام جنسی خودشان را به سطح هوله یا پتو یا اشیائی مثل عروسک‌های خرسی پشمالو میمالند، حس خوبی پیدا میکنند که حتی ممکن است این کار را تا دوران بلوغشان هم ادامه دهند. بقیه ترجیح میدهند تحریک را به صورت دستی انجام دهند و چوچول را با انگشت‌هایشان نوازش کنند تا به تحریک برسند (چوچوله: ناحیه دکمه مانند برجسته واقع روی قسمت بالایی واژن) بعضی از افراد هم از اشیای گوناگونی از برس مو گرفته تا هات‌داگ برای تحریک خارجی چوچول یا دخول استفاده میکنند. بعضی از خانم‌ها هم دوست دارند برای تحریک چوچول از ویبراتور یا جریان آب دوش حمام یا شیر آب استفاده کنند. مردم واقعاً میتوانند خلاق باشند!
وقتی دارید خودارضایی را تجربه میکنید این مورد را در ذهن داشته باشید که ممکن است ارگاسم برای خانم‌ها کمی طول بکشد، بسته به این که بدن شما چقدر تحریک شده یا اندامتان چگونه کار میکنند ارگاسم میتواند چیزی حدود ٢ تا ٢٠ دقیقه و حتی برای برخی بیشتر هم طول بکشد. فقط ریلکس و آرام باشید و کاری که به شما حس خوبی منقل میکند را انجام دهید و وقتی چیزی را پیدا کردید که واقعا به شما حس خوبی میدهد آن را بیشتر انجام دهید.


**اینجا ٧مورد به صورت عناوین و توضیحات چک‌لیستی شرح داده میشود که شاید بخواهید از آنها کمک بگیرید:**
  • ایجاد کردن حس و حال تحریک شدن

    مهم‌ترین چیزی که شما میتوانید انجام دهید تا مطمئن شوید به تحریک میرسید، در حس و حال و هوای شهوت قرار گرفتن است. این بخش موردی است که از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است (افراد مختلف با چیزهای متفاوتی شروع به تحریک شدن میکنند) برای برخی فقط کافی‌ست تا رو تخت خود به پشت دراز بکشند، در حالی که برخی دیگر با دوش گرفتن میتوانند این حس خود را بیرون بکشند، کمی روغن روی بدن خود مالیده و چند شمع روشن کنند، موزیک مورد علاقه‌شان را پخش کنند و لباس کاملاً راحتی قبل از این که بر روی صندلی نشسته [و دست به کار شوند] بپوشند.

  • از حریم شخصی خود مطمئن شوید

    اگر واقعاً میخواهید تا ریلکس باشید و در حس و حال شهوت‌گونه قبل از انجام خودارضایی فرو بروید مطمئن شوید که کسی وسط کار مزاحم شما نمیشود. که برای اغلب مردم این به این معنی است که در اتاق خودشان و در حالی که شریک/پدر و مادر/ هم‌اتاقی‌شان/… بیرون است خودارضایی کنند. همچنین ممکن است سایلنت کردن گوشی همراه خودتان را هم ایده خوبی بدانید و در نهایت این به آن معناست که حتی اگر در هنگام خودارضایی سر و صدایی از روی لذت هم داشتید دیگران صدای شما را نمیشنوند.

  • چوچوله

    اکثر افراد، رسیدن به ارگاسم از طریق چوچول را وقتی نحوه درست خودارضائی را یاد میگیرند، از داشتن ارگاسم واژنی (که با دخول صورت میگیرد) بسیار آسان‌تر میدانند پس ما روی چوچول تمرکز خواهیم کرد. اگر هنوز درباره چوچول خودتان چیزی نمیدانید آن قسمتی از بالای واژن شماست که پوست کمی محکم‌تری دارد و قلنبه است و وقتی شما تحریک میشوید بزرگ‌تر میشود که درست بالای واژن شما و در زیر لایه‌ای از پوست قرار دارد و این ناحیه بسیار حساس است به خصوص بعد از تحریک شدن شما.

    برای تحریک کردن آن سعی کنید در ابتدا به آرامی آن را بمالید، ممکن است فکر کنید که چوچول زیاد از حد حساس است که همین ویژگی آن است که باعث میشود تحریک غیر مستقیمش لذت فراوانی نسبت به تحریک مستقیم آن ایجاد کند، نکته اینجاست که به جای اینکه آن را لمس کنید سعی کنید که آن را غیر مستقیم بمالید.
    بهترین راه این است که اول با ماساژ دادن ناحیه جنسی خود شروع کنید و به آرامی راه خود را برای مالش چوچول باز کنید و از این دستمالیها برای رسیدن به حداکثر تحریک استفاده کنید. زمانی که به آن حد رسیدید به آهستگی خودارضایی را کند کنید چون در این شرایط چوچول به حد غیر قابل توصیفی حساس است.

  • نقطه جی

    یکی دیگر از انواع ارگاسم که حتی گاهی به ارگاسم از طریق چوچول هم ترجیح داده میشود ارگاسم از طریق نقطه جی است. اما قبل از این‌که بتوانید آن را تحریک کنید در حقیقت باید بتوانید آن را پیدا کنید. و نقطه جی تنها زمانی قایل تشخیص میشود که شما در حال تحریک شدن باشید.

  • وسایل سکس

    یک راه بسیار عالی برای دیوانه‌وار لذت‌بخش کردن ارگاسم‌تان زمانی که خودارضایی را یاد گرفتید، استفاده از وسایل سکس است. تعداد زیادی از این وسایل موجود میباشند که میتوانید بسته به شرایط از آنها استفاده کنید.

    ویبراتورها جایگزین مناسبی برای انگشت هستند اما به یاد داشته باشید که هنگام خرید وایبریتور کمی بیشتر خرج کنید تا بتوانید از آن دسته وایبریتورهایی بگیرید که سرعت قابل تنظیم دارند. زیرا ثابت شده است که آنهایی که با سرعت بالا کار میکنند و در همان سرعت هم باقی میمانند برای بعضی‌ها بیشتر از حد تحملشان تحریک کننده‌اند.

    دیلدوها برای جایگزین کردن کیر مردها وقتی مردی دم دست ندارید گزینه‌های عالی‌ای هستند همچنین میتوانید دیلدوهای دوسره‌ی زیاد و متنوعی درست به تنوع ویبراتورها پیدا کنید.

    با وجود این‌که تعداد زیاد و مختلفی وسایل سکس وجود دارد که شما میتوانید روی خودتان امتحان کنید، آخرین چیزی که میخواهم ازش صحبت کنم گوی‌های مقعدی‌اند، استفاده از این وسایل هنگامی که در حال خودارضایی هستید چیزی‌ست که خیلی از خانم‌ها (نه همه) آن را عامل تشدیدکننده‌ی ارگاسمشان در خودارضائی میدانند.

  • پورن (فیلم سوپر)

    بعضی‌ها هنگام خودارضایی از پورن دیدن خوششان می‌آید و بعضی‌ها از آن متنفرند. کل این مورد به سلیقه‌ی شخصی برمیگردد. دفعه بعدی که تنها بودید و زمان خودارضایی داشتید چند تا پورن ببینید که متوجه شوید آیا روی بهتر کردن ارگاسم شما هنگام خودارضائی تاثیری دارند یا نه. ولی این حس را نداشته باشید که باید آنها را تماشا کنید همانطور که گفته شد بعضی‌ها از آن خوششان می‌آید و بعضی نه.

  • رمان‌های شهوت‌انگیز

    بسیاری از افراد این رمان‌های شهوت انگیز را هم‌ارزش پورن برای خانم‌ها میدانند. دوباره، این دسته از کتاب‌ها برای همه نیستند ولی قطعاً ارزش دارد که یک بار آنها را امتحان کنید تا ببینید که آیا آنها روی فانتزی و چیزهایی که وقت خودارضایی بهشان فکر میکنید تاثیر دارند یا نه؟


برگرفته از:

youonlywetter.co.uk/blog/2014/07/22/50-women-dont-know-masturbate

1 ❤️

2018-06-12 09:56:57 +0430 +0430
نقل از: شــادلــین خرس پشمالو رو هستم ?

مرسی واقعا ? فقط نقطه جی!چیه و کجاست؟


نخطه جی (G spot) بافتی‌ست مث آدامس جویده در ناحیه داخلی-فوقانی واژن [کشف شده توسط دکتر کصشناس 'گرافنبرگ'] گفته میشود اگر انگش فورو رود داخل و در حالت «بیا» تکون داده شود، با نوک انگش حس خواهد شد.

2 ❤️

2018-06-12 10:00:00 +0430 +0430

میتوانید بنگرید به: نقطه جی زنان کجاست

1 ❤️

2018-06-12 10:16:33 +0430 +0430

ممنون اسکلت جان، مطلب تکمیلی‌ای که تحت عنوان «چگونه خودارضایی کنیم؟» پست کردید، خیلی خوب بود و نکاتِ خوبی رو ذکر کرده بود.

فقط دوتا نکته‌ی تکراری رو هم من اضافه کنم؛

نکته‌ی اول: «با این‌که هر کسی شیوه‌ی خاص خودش رو برای لمس اندام جنسیش داره، اما به شدت توصیه می‌شه که همیشه از یه شیوه برای خودارضایی استفاده نشه؛ آخه بدنتون می‌تونه به اون شیوه عادت کنه و قابلیتش برای لذت بردن از روش‌های دیگه کم بشه. برای همین هم خوبه که هر چند وقت یه بار کارهای مختلف رو آزمایش کنین. مثلا اگر به تماشای پورن در هنگام خودارضایی عادت دارین، سعی کنین تا بدون پورن هم خودارضایی کنین. یا اگر همیشه برای خودارضایی روی تختخواب دراز می‌کشین، سعی کنین تا خودارضایی به حالت نشسته یا مثلا در حمام رو تجربه کنین. شما حتی می‌تونین با تنظیم حرارت یا فشار آب به لذت جنسیتون اضافه کنین.»

نکته‌ی دوم: «وقتی نوبت به خودارضایی می‌رسه به طور متوسط خانم‌ها بیشتر از آقایان ارگاسم رو تجربه می‌کنن. با این وجود آقایان می‌تونن با به تاخیر انداختن انزال تجربه‌ای ‌طولانی و ارگاسمی قوی داشته باشن. با اینکه آقایان معمولا با حرکت بالا و پایین دستشون روی آلتشون خودارضایی می‌کنن، خانم‌ها از روش‌های گوناگون و منحصر به فردی استفاده می‌کنن. مثلا بعضی افراد دوست دارن دو تا انگشتاشون رو به صورت یه وی در بیارن و در دو طرف کلیتوریس (چوچوله) به بالا و پایین ببرن. بعضی دیگه از یک یا دو انگشت برای مالیدن سر کلیتوریس استفاده می‌کنن و بعضی‌های دیگه هم دوست دارن ناحیه‌ی بین مجرای ادرار و کلیتوریس رو تحریک کنن. و البته موارد دیگه هم هست که بسته به هر فرد می‌تونه شکل و نحوه اجرای متفاوتی داشته باشه.»

1 ❤️

2018-06-12 11:27:02 +0430 +0430
نقل از: NooSheeN ممنون اسکلت جان، مطلب تکمیلی‌ای که تحت عنوان «**چگونه خودارضایی کنیم؟**» پست کردید، خیلی خوب بود و نکاتِ خوبی رو ذکر کرده بود.

فقط دوتا نکته‌ی تکراری رو هم من اضافه کنم؛

نکته‌ی اول: «با این‌که هر کسی شیوه‌ی خاص خودش رو برای لمس اندام جنسیش داره، اما به شدت توصیه می‌شه که همیشه از یه شیوه برای خودارضایی استفاده نشه؛ آخه بدنتون می‌تونه به اون شیوه عادت کنه و قابلیتش برای لذت بردن از روش‌های دیگه کم بشه. برای همین هم خوبه که هر چند وقت یه بار کارهای مختلف رو آزمایش کنین. مثلا اگر به تماشای پورن در هنگام خودارضایی عادت دارین، سعی کنین تا بدون پورن هم خودارضایی کنین. یا اگر همیشه برای خودارضایی روی تختخواب دراز می‌کشین، سعی کنین تا خودارضایی به حالت نشسته یا مثلا در حمام رو تجربه کنین. شما حتی می‌تونین با تنظیم حرارت یا فشار آب به لذت جنسیتون اضافه کنین.»

نکته‌ی دوم: «وقتی نوبت به خودارضایی می‌رسه به طور متوسط خانم‌ها بیشتر از آقایان ارگاسم رو تجربه می‌کنن. با این وجود آقایان می‌تونن با به تاخیر انداختن انزال تجربه‌ای ‌طولانی و ارگاسمی قوی داشته باشن. با اینکه آقایان معمولا با حرکت بالا و پایین دستشون روی آلتشون خودارضایی می‌کنن، خانم‌ها از روش‌های گوناگون و منحصر به فردی استفاده می‌کنن. مثلا بعضی افراد دوست دارن دو تا انگشتاشون رو به صورت یه وی در بیارن و در دو طرف کلیتوریس (چوچوله) به بالا و پایین ببرن. بعضی دیگه از یک یا دو انگشت برای مالیدن سر کلیتوریس استفاده می‌کنن و بعضی‌های دیگه هم دوست دارن ناحیه‌ی بین مجرای ادرار و کلیتوریس رو تحریک کنن. و البته موارد دیگه هم هست که بسته به هر فرد می‌تونه شکل و نحوه اجرای متفاوتی داشته باشه.»


1 ❤️

2018-06-13 06:32:57 +0430 +0430

بسیار عالی
لطفا راجب انواع و روش های خود ارضائی دختر ها بیشتر بزارید
ممنون

1 ❤️

2018-06-13 22:25:59 +0430 +0430
نقل از: اسکلت حشری

میتوانید بنگرید به: نقطه جی زنان کجاست

عالی بود

1 ❤️

2018-07-18 16:10:32 +0430 +0430

والا خیلی پیچیده است
شماهم پیچیده ترش کردین
هر دفعه با دفعه قبلیش کلا فرق داره تکراری نیس
خیلی عجیبه شماها سر در نمیارین الکی به مختون فشار نیارین

1 ❤️

2018-07-18 18:07:20 +0430 +0430

موضوع جالبی بود ولی در کل اطلاعات زیادی نمیداد . انگار بیشتر حالت طنز داشت یا مشکل از ترجمه اش هست .‌احتمالا اسلنگ زیاد داشته تکست اصلی

1 ❤️

2019-06-15 14:54:32 +0430 +0430

عالی و آموزنده بود واقعا مفید واقع شد

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «