دانستنیها ، عجایب ، مفید

1394/10/19

با عرض ادب خدمت دوستان

از اونجایی که فعالیت من تو این سایت محدود شده بود به دوتا تاپیک ناگفته های اسلام و احادیث اسلامی گفتم یه تاپیکی هم بزنم که به مسائل دینی مربوط نباشه و جنبه عمومی داشته باشه. امیدوارم که مطالب مفیدی توش پیدا بشه.

در ضمن هر کدوم از دوستان هم در راستای موضوع تاپیک مطلبی داشته باشن خوشحال میشم همین جا به اشتراک بذارن.

13 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-01-08 23:23:32 +0330 +0330

“آمائی واتاناب” کوهنوردی است که با صعود به اورست توانست رکورد جدیدی را در جهان به ثبت برساند،‌ وی با داشتن 73 سال سن مسن‌ترین زنی است که تا کنون توانسته به این کوه غلبه کند.

وی به عنوان مسن‌ترین زنی انتخاب شد که توانسته در سن 73 سالگی از مرتفع‌ترین کوه جهان بالا برود. “واتاناب” یک کوهنورد حرفه‌ای است و تا کنون توانسته کوه مک‌کینلی،‌مرتفع ترین کوه در شمال آمریکا را نیز فتح کند.

مسن‌ترین مردی که تا کنون توانسته چنین رکوردی را به ثبت برساند “مین بهادر شرچان” از نپال بوده که با داشتن 76 سال سن توانست طی 340 روز خود را به قله اورست برساند.




2016-01-08 23:48:10 +0330 +0330

در تحقیقات جدید سوسکی کشف شده که دارای استعدادی است که درهیچیک از چهار هزار سوسکی که تا کنون شناخته شده‌اند وجود ندارد به طوریکه این سوسک که بهترین حشره جهنده در جهان است می‌تواند 50 برابر طول بدنش بپرد.

به نقل از مهر این سوسک جهنده که در کیپ تاون آفریقای جنوبی کشف شده درجریان آخرین نامه های انجمن سلطنتی زیست شناسی چنین توصیف شده است :

این سوسک که حدود یک سوم اینچ طول دارد با نام علمی montistabularis Saltoblattella معرفی می شود اما به نام مستعارLeaproach معروف است و جهشها و پرش هایش با دوربین با سرعت بالا که در هر ثانیه توانایی ثبت دو هزار فریم را دارد گرفته شده است.

تجزیه و تحلیل عکس ها نشان می دهد که Leaproach خود را با یک حرکت سریع پاهای بزرگ عقبی به جلو می جهاند. در واقع عضلات این پاهای قوی مدتی قبل از آغاز جهیدن منقبض شده و انرژی زیادی را در خود ذخیره می کند که به هنگام پرش این انرژی یک مرتبه آزاد می شود.

استاد جانورشناسی دانشگاه کیپ تاون و همکارانش در مقاله ای نوشته اند که جهش این جانور به اندازه ای قوی است که قادر است سوسک را 50 برابر طول بدنش به جلو براند این در حالی است که انسان در بهترین حالت تنها می تواند دو برابر طول بدنش بپرد.

همچنین شتاب این سوسک در لحظه اولیه پرش برابر 2.1 متر در ثانیه است. جهش اولیه بخش اعظمی از حرکت پرش آنهاست که این سوسک را قادر می سازد تا به سرعت و چابکی در میان علفها، چمن ها و ساقه چمن ها حرکت کند.

نکته قابل توجه این است که این سوسک ویژگی ها و عادات مشابه با ملخ را که در پریدن با آن رقابت می کند دارد. دو تصویر اول مربوط نوع نر این سوسک و تصویر آخر نوع ماده سوسک پرنده است



6 ❤️

2016-01-09 00:06:44 +0330 +0330
نقل از: Dar yek NeGaH مقدار شکر موجود در هر نوشیدنی.کاش تو همه ی مدارس از اینا بذارن



مرسی از همراهیت. ?

3 ❤️

2016-01-09 00:24:23 +0330 +0330

دندان های معروف به دندان عقل که از جمله آخرین دندانهای انسان هستند که در فک های بالایی و پائینی کامل می شوند عموماً با بروز مشکلاتی در افراد همراه هستند.

اصولاً طبق تحقیقات انجام شده نسل بشر به علت تحلیل رفتن فک ها به مرور زمان دچار مشکلاتی برای جاگیری این دندانها شده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، بشر به علت مصرف غذاهای گرم و پخته و نرم به تدریج طی صدها و هزاران سال دچار تغییراتی در فک شده است و این به صورت کوچکتر شدن فک و کمبود جا برای رویش دندانهای عقل بروز کرده است.

دندان عقل به سومین دندان آسیاب بزرگ اطلاق می‌شود. این دندان کمی دیرتر از دندان‌های دیگر رشد می‌کند و در سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی‌ می‌روید. با رشد انسان و کوچک شدن فک، فضا برای رشد دندان عقل محدود شده و در نتیجه دندان عقل خود را به شکل نهفته و نیمه ‌نهفته نشان می‌دهد.




تحقیقات انجام شده در زمینه دندان‌های عقل نشان می‌دهد که این دندان‌ها در بسیاری از موارد، مشکل‌ساز بوده و به جراحی ختم شده‌اند. دندان‌های عقل بعد از پوسیدگی، موجب پوسیدگی دندان‌های مجاور و عفونت در اطراف می‌شود و گاهی نیز با بستری ‌شدن در بیمارستان و جراحی همراه است.

از طرفی دندان عقل با توجه به اینکه در آخرین ردیف دندان‌ها رشد می‌کند و جای کمی برای رشد آن وجود دارد، به دندان‌های‌ مجاور فشار آورده و سبب کج قرار گرفتن دندان‌های دیگر می‌شود.

همچنین این دندان‌ها باعث بروز دردهایی در ناحیه مفصل فک، گوش، چشم و سر می‌شود و برای مقابله با پیدایش چنین دردهایی، بهتر است که دندان‌های عقل توسط پزشک متخصص کشیده شود.


2016-01-09 00:39:08 +0330 +0330

دوست عزیز Dar yek NeGaH

برای اینکه مطالب تاپیک قابل استفاده تر باشه نمیخوام رو هر پستت یه بار نقل بزنم و به صورت کلی میگم که ممنونم تاپیک رو مال خودت دونستی و از همکاریت سپاسگذارم و امیدوارم همینجوری ادامه بدی.

ممنون

3 ❤️

2016-01-09 00:59:58 +0330 +0330

محافظت از چشم‌ها در روزهای تابستان که خورشید شدت تابش بیشتری دارد، اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان سلامت چشم‌ها را تضمین کرد.

مراقبت از سلامت بدن در تمام روزها و در تمام فصل‌ها لازم است. اما در بعضی فصل‌ها باید علاوه بر نکات معمول، مسائل خاصی را هم برای سالم نگاه داشتن بعضی از قسمت‌های بدن خود رعایت کنیم. فصل تابستان و روزهای گرم سال از جمله آن وقت‌هاست. روزهایی که باید مواظب باشیم آب بدنمان کم نشود، گرمازده نشویم، در نگهداری مواد غذایی در روزهای گرم دقت کنیم تا مسموم نشویم و …

این‌که اشعه خورشید در این روزهای سال بیش از همیشه خطرناک است و باید از پوست خود در مقابل اشعه ماوراء‌بنفش محافظت کنیم را هم تقریبا همه می‌دانند. این میان نکته مغفول لزوم محافظت چشم‌ها از این اشعه است که شاید افراد کمتری نسبت به اهمیتش آگاه باشند.

عینک آفتابی را به خاطر بسپار

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش اثرات بلند مدت و کوتاه مدتی بر روی چشم‌ها دارد. هرچند کارشناسان می‌گویند مردم با چشمان آبی نسبت به چشم قهوه‌ای‌ها بیشتر در معرض خطر آسیب‌های اشعه UV هستند، اما شما هر رنگ چشمی که داشته باشید، اگر در دراز مدت در معرض نور قرار بگیرید با مشکلاتی مانند این مواجه می‌شوید:

ناخنک چشم: این عارضه همراه با خارش و تورم و … ظاهر می‌شود که باید با جراحی آن را از بین برد .

آب مروارید: کدورت عدسی چشم است که یکی از علت‌های وقوع آن قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.

دی جنریشن ماکولای: ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه است . آسیب به سلول‌های عصبی در ماکولا می‌تواند شما را در تشخیص رنگ‌ها دچار مشکل کند و تاری در جزئیات را به ‌همراه بیاورد .

آفتاب سوختگی چشم یا برف کوری: این مشکل البته زیاد به تابستان مربوط نیست و بیشتر کسانی را مبتلا می‌کند که اسکی بازی می‌کنند و در صورت عدم رسیدگی حتی می‌تواند منجر به نابینایی شود .

به دلیل این مشکلات جدی است که متخصصان می‌گویند همه افراد نیازمند استفاده از عینک آفتابی هستند. اما بسیاری از افراد این توصیه را جدی نمی‌گیرند و حتی افرادی‌که عینک آفتابی دارند، در مدت روز زمان اندکی و مثلا فقط در هنگام ظهر از آن استفاده می‌کنند.



6 ❤️

2016-01-09 19:07:23 +0330 +0330

انسان‌ها بدون خواب تحریک پذیر و ناکارآمد و می‌شوند اما اینکه خواب چگونه ما را بهبود می‌بخشد هنوز به طور کامل درک نشده است اما تحقیقات یک روانشناس آمریکایی نشان می‌دهد که وی پاسخی برای عملکرد مغز درحالی که ما خواب هستیم یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گیولیو تونونی روانشناس از دانشگاه ویسکوزین - مدیسون نظریه‌ای را ارائه داده که طی آن اظهار می‌دارد هنگامی که ما خواب هستیم مغز خود را به حالت اولیه باز می‌گرداند و یا به اصطلاح خود را Reset می‌کند و شرایطی را که در طول روز ایجاد شده از بین می‌برد، همین مسئله موجب می‌شود که صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار می‌شویم احساس طراوت کرده و آماده یادگیری و فرآیند ورود و خروج اطلاعات هستیم.

موج فعالیت مغز در طول خواب عمیق قوی است، نشانه‌ای که تونونی اعتقاد دارد مغز فشارهای غیرضروری را از روی خود حذف می‌کند.

به زبان ساده‌تر مغز زمانی که ما خواب هستیم خود را به همان شکلی تمیز می‌کند که رایانه خود را راه اندازی مجدد (Reboot) می‌کند.

تحقیقات تونونی درباره خواب با استفاده از داوطلبان، موش‌ها و شبیه سازی رایانه‌ای انجام شده و نخستین چشم اندازها را درباره هدف خواب فراهم کرده است.

وی طی مقاله‌ای درباره همین موضوع نوشته است: خواب بهایی است که باید بپردازید تا مغز روز بعد عملکرد موثری داشته باشد.

فرضیه وی این است که خواب به مغز اجازه می‌دهد تا پس از یک روز سخت فرصتی برای آسایش بدهد. مطالعات آزمایشگاهی وی نشان می‌دهد که مغز حیوانات برخی از بخش‌های خود را زمانی که در خواب فرو می‌رود کاملا می‌بندد به این معنا که یک عملکرد مهم فیزیکی برای مغز در این زمان وجود دارد.



5 ❤️

2016-01-09 19:41:25 +0330 +0330

طالبی منبع غنی از ویتامین‌هایی است که از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

به گزارش پانا، طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین A است و مملو از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود.

براساس مطالعات اخیر دانشمندان، طالبی علاوه بر ویتامین‌های A و C حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین‌هایB6،B3،B5 وB1 است.

طالبی منبع غنی ویتامین‌های A و C و منبع بسیار خوب ویتامین B6 و پتاسیم و منبع خوبی از سایر مواد مغذی ذکر شده است.

همانطور که ویتامین A آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است، ویتامین C آنتی‌اکسیدان محلول در آب است و مصرف این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از این دو ویتامین، ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می دهد .

وجود مجموعه‌ای از ویتامین‌های گروه B در این میوه آن را به یک ماده بسیار خوب برای سوخت و ساز انرژی در بدن تبدیل کرده است. لاغر‌کننده است.



5 ❤️

2016-01-09 21:08:56 +0330 +0330

دانشمندان تاکنون گمان می‌بردند که پدیده‌ خوابگردی از مشکلات روحی نشات می‌گیرد. اما پژوهش‌های جدید نشان دادند که تمایل به خوابگردی ژنتیکی است و به همین دلیل در میان بزرگسالان نیز رایج است.

پدیده‌ خوابگردی در میان بزرگسالان بیشتر از آنچه گمان می‌رفت رخ می‌دهد. دانشمندان آمریکایی در نشریه‌ علمی «Neurology» گزارش می‌دهند که این امر رابطه‌ای با اختلالات روحی ندارد و احتمالا ارثی است.

بر اساس نتایج این تحقیق، در سال گذشته حدود ۴ درصد از بزرگسالان ایالات متحده آمریکا در خواب بلند شده و در خانه‌ خود دور زده‌اند. این آمار در اروپا دو درصد بزرگسالان را در برمی‌گیرد.

به این ترتیب پژوهشگران دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا تاکید می‌کنند که خوابگردی بیشتر از آنچه که گمان می‌رفت رایج است.

حتی غذا خوردن در حال خوابگردی

در حالت عادی خوابگردی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در خواب عمیق به سر می‌برد. این افراد از رختخواب خود برمی‌خیزند، از اتاق و پس از آن از خانه‌ خود بیرون می‌روند. در برخی موارد آنها در هنگام خوابگردی حتی غذا نیز می‌خورند و با وجود این که چشمانشان باز است، از خوابگردی خود چیزی متوجه نمی‌شوند. آنها تنها زمانی که از خواب می‌پرند و پی می‌برند که در رختخواب خود نیستند، متوجه این امر می‌شوند.

تکرار خوابگردی در فامیل و ارثی بودن آن

دانشمندان علاوه بر این دریافتند که تکرار پدیده‌ خوابگردی در خانواده‌ای نمایانگر ارثی بودن آن است. در خانواده‌‌‌های یک سوم از افرادی که آنها مورد بررسی قرار دادند خوابگردی رایج بوده است. بر اساس یک آنالیز ژنتیکی و به گفته‌ دانشمندان، تغییراتی در کروموزوم ۲۰ این افراد وجود دارد که منجر به خوابگردی می‌شود.



4 ❤️

2016-01-11 20:34:28 +0330 +0330

این عکس خورشید را به شکلی نشان می‌دهد که هرگز تا به حال ندیده‌اید.

پژوهشگران ناسا با پردازش بیشتر تصویری که “رصدخانه دینامیک خورشیدی” (SDO) گرفته است، این تصویر عجیب را خلق کرده‌اند.

در این تصویر حلقه‌های پلاسما قرارگرفته در میدان‌های مغناظیسی قدرتمند خورشید را می‌بینید. این حلقه‌ها در مناطقی فعال متمرکز هستند که چشم غیرمسلح آنها را به صورت “لکه‌های خورشیدی” می‌بیند.



5 ❤️

2016-01-12 18:30:14 +0330 +0330

تحلیل لثه‌ها و یا از دست دادن مینای دندان سبب بروز حساسیت دندانی می‌شود

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا فیروزه گفت: حساسیت دندان می‌تواند به صورت ناراحتی دندان به طور دائم، یا درد پس از خوردن غذای سرد ،نوشیدن مایعات سرد یا تنفس هوای سرد نمایان شود.

وی ادامه داد: لثه‌ها ریشه‌های دندان را می‌پوشانند و درجلوگیری از نفوذ تحریک کننده‌ها به منافذ عاج دندان کمک می‌کنند و لثه‌ها مانند یک پوشش محافظ ریشه‌های دندان را می‌پوشانند که با تحلیل لثه‌ها ،ریشه‌های دندان‌ها بدون محافظ می‌شوند .

فیروزه اضافه کرد: هنگامی که لثه‌ها بر اثر مسواک زدن محکم یا استفاده از مسواکی نامناسب تحلیل می‌روند ممکن است عاج دندان نمایان شود.

این دندان پزشک خاطر نشان کرد: سرما، گرما یا شیرینی می‌تواند سبب تحریک عاج دندان و متعاقب آن تحریک عصب‌هایی شود که ایجاد حساسیت، ناراحتی ودرد می‌کنند.

وی با اشاره به رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از حساسیت دندان گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان از بروز حساسیت دندان جلوگیری می‌کند که با 2 بار مسواک زدن درروز به مدت 2 دقیقه و همچنین استفاده از مسواک‌های با کیفیت و دارای الیاف نرم امکان پذیر است.

فیروزه توصیه کرد:از فشار دادن محکم مسواک بر روی دندان خودداری شود. مسواک‌های برقی دارای سیستم‌های حساس به فشار هستند که درصورت وارد شدن فشار زیاد، مسواک زدن را متوقف می‌کنند.

جراح دندان پزشک خاطر نشان کرد :خوردن شیرینی غذاهای اسیدی یا نوشیدنی‌ها و همچنین عدم رعایت بهداشت، موجب پوسیدگی ریشه دندان میشود.



4 ❤️

2016-01-12 19:29:39 +0330 +0330

لباس طلایی گاوبازان، کاغذهای رنگی اطراف میدان و پارچه قرمزی که به سمت گاو وحشی گرفته می‌شود.جالب است بدانید این دنیای رنگی برای همه موجودات به اندازه ما رنگی نیست.

از گاو وحشی شروع می‌کنیم.در واقع این حیوان اصلا نسبت به رنگ‌ها حساس نیست و این موضوع در مورد بسیاری از مهره‌داران صدق می‌کند.پس چرا گفته می‌شود گاو وحشی به رنگ قرمز حساس است و این رنگ او را عصبانی می‌کند؟ این عقیده روی کدام پایه علمی بنا گذاشته شده است؟

زندگی سیاه و سفید پستانداران:

بسیاری از پستانداران قادر نیستند رنگی ببینند یا حداقل بسیار جزیی رنگی می‌بینند زیرا شبکیه چشم آنها از سلول‌های حساس به نور یا فوتورسپتورها تشکیل شده است.این سلول‌ها همگی از یک نوع پیگمنت تشکیل شده‌اند که اکثر آنها رنگ آبی و سبز را جذب می‌کنند.این یعنی گاو وحشی، موش و خرگوش قادر به تشخیص قرمز و سیاه از هم نیستند.

چشم انسان غیر از سلول‌های حساس به نور از 3 نوع سلول دیگر هم تشکیل شده است.هر یک از این سلول‌ها قادر به جذب یک رنگ خاص با طول موج مشخص هستند.در واقع سلول‌های حساس به نور آبی با طول موج کوتاه، حساس به نور سبز با طول موج متوسط و حساس به نور قرمز با طول موج بلند وجود دارد.

به همین دلیل می‌توانیم دنیا را رنگی ببینیم.برای انسان‌ها رنگی دیدن دنیا مهم است اما رنگ برای بسیاری از حیوانات اهمیت ندارد.در واقع برای بسیاری از حیوانات دیدن حرکات مهم‌تر از دیدن دقیق اشیا و رنگ آنهاست.گاو وحشی قبل از آنکه پارچه و رنگ قرمز آن را تشخیص دهد، حرکات تند را می‌بیند. در واقع گاو نه تنها رنگ را تشخیص نمی‌دهد بلکه تار هم می‌بیند.

میوه بخورید تا بهتر ببینید:

فکر می‌کنید بین حیوانات کدام یک قادرند رنگی ببینند؟ حشرات؟! در واقع این حیوانات رنگ‌های ماورای بنفش را می‌بینند و قادر به تشخیص رنگ قرمز نیستند.از میان مهره‌داران تنها سگ، اسب، ماهی‌های ریز، لاک‌پشت، غوکان و مارمولک قادر به دیدن دنیای رنگی هستند البته درصد جزیی! برخی حیوانات مانند سنجاب و پستانداران عالی به دلیل تغذیه بهتری که دارند، بهتر می‌بینند.در واقع مصرف میوه و سبزیجات به دید بهتر کمک خواهد کرد.

باز گردیم به سوال اول پس چرا گاوبازان با آنکه می‌دانند گاو رنگ قرمز را تشخیص نمی‌دهد مدام پارچه قرمز را جلوی گاو تکان می‌دهند؟ اصلا چرا رنگ قرمز انتخاب شده است؟ نکته بسیار ساده است.در واقع این حیوان نیست که با دیدن رنگ قرمز به هیجان می‌آید.تنها حرکات شدید پارچه است که گاو را عصبانی می‌کند.در واقع این انسان است که نسبت به رنگ قرمز هیجان نشان داده و به شور و شوق می‌آید.



3 ❤️

2016-01-13 19:34:28 +0330 +0330

نتایج یك بررسی آماری در انگلیس نشان می‌دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد كه از خواب بیدار شوند در حالی كه مردان ترجیح می‌دهند با محركی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.

فیل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، تولید كننده لوازم تخت خواب كه این نظرسنجی را انجام داده است، می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد كه بوهای مختلف می‌توانند مانند محرك‌های تاثیرگذار عاملی برای بیدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از این روش مستلزم آن است كه هر فردی حساسیت و محرك خاص خود را برای بیدار شدن از خواب پیدا كند.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، این نظرسنجی تایید می‌كند كه به طور كلی 26 درصد از انگلیسی‌ها با تحریك بوی قهوه از خواب برمی‌خیزند در حالی كه 27 درصد از مردان انگلیسی با استشمام بوی تخم‌مرغ، سوسیس یا گوشت كبابی سریعتر بیدار می‌شوند. در واقع این بوهای خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هیجان آورده و از خواب بیدار می‌كنند.

23 درصد از زنان انگلیسی نیز در این نظرسنجی اظهار داشتند كه بوی ژل استحمام بهترین محركی است كه احساس سنگین خواب آلودگی را در هنگام صبح از آنها دور می‌سازد. برخی از افرادی هم كه روحیه رومانتیك‌تری دارند تاكید می‌كنند كه بوی گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بیدار می‌كند.

آترتون در این باره تصریح كرد: احساس ما از بوها بسیار قدرتمند است و می‌تواند تاثیر شگفت انگیز و فوق‌العاده‌ای روی خلق و خو و رفتارهای ما داشته باشد. برخی از بوها و رایحه‌های خاص می‌توانند ذهن و روحیه ما را شفاف‌تر كرده و روان ما را بیدار سازد. بنابراین دانستن این مطلب كه مردم با چه بوهایی بیشتر بیداری را احساس می‌كنند یا راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند، موضوعی جالب و هیجان انگیز و درعین حال كارآمد است.



4 ❤️

2016-01-13 20:27:51 +0330 +0330
نقل از: Dar yek NeGaH

آخی، چه قیافه طفلکی پیدا کرده :)

2 ❤️

2016-01-13 20:47:00 +0330 +0330
نقل از: JaSoN.ViN

تایپیک خوبیه اما 2 تا چیز

1- تکراری توش هست

2- اینجا دانستنیهاست یا مطب دکتر ?

اگه لطف کنین بگین کدوما تکرارین حذف میشن. ممنون

2 ❤️

2016-01-13 22:19:06 +0330 +0330
نقل از: JaSoN.ViN
نقل از: Arrow11
نقل از: JaSoN.ViN

تایپیک خوبیه اما 2 تا چیز

1- تکراری توش هست

2- اینجا دانستنیهاست یا مطب دکتر ?

اگه لطف کنین بگین کدوما تکرارین حذف میشن. ممنون

ببخشید منظورم قدیمی بود

یکیش همون تشخیص گاو

یکیم اون روستاییک پاک اسمشه

از اون بابت بله ممکنه بعضیاشون مال چند سال پیش باشن (هرچند همونا هم ممکنه برا خیلیا تازگی داشته باشه).

اگه شما به مطالب جدیدتر دسترسی دارین ممنون میشم اینجا به اشتراک بذارین.

2 ❤️

2016-01-13 22:29:01 +0330 +0330
نقل از: زی-با
نقل از: Dar yek NeGaH

آخی، چه قیافه طفلکی پیدا کرده :)

فکر کنم آقای مرجی بتونه به عنوان یکی از فک و فامیل کلاه قرمزی تو برنامش استفاده کنه. ?

4 ❤️

2016-01-13 23:35:32 +0330 +0330

وِنیز (به ایتالیایی: Venezia) شهری است در کشور ایتالیا.

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱، ۶۶۳ نفر مرکز ناحیه وِنِتو است.

شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است. شهر ونیز که در ایتالیایی بهش ونزیا میگویند مرکز استان ونتو با جمعیت نفر ۲۷۰۹۵۷ در شمال شرق ایتالیا قرار دارد .

شهر ونیز بیشتر از هزار سال مرکز جمهوری ونیز بود و به نامهای سرنیسیما ( آرام آرام ) و لا دومینانته (حاکم ) و رجینا دل ادریاتیکو (ملکه دریای آدریاتیک) نیز شناخته میشود .

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر(بیست میلیون به طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند .

نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق میشد.

موقعیت جغرافیایی ونیز :

شهر ونیز هم سطح دریا میباشد و دارای ۱۱۸ جزیره، بعضی از این جزایر به هم به وسیله پل متصل میباشند و بعضی دیگر مجزا .

قسمت تاریخی ونیز که درمرکز شهر ونیز قرار دارد به طور سنتی و از قدیم به شش قسمت تقسیم شده .این مناطق شش گانه عبارتند از درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو .این مناطق در دو طرف کانال گراند یا کانال بزرگ قرار دارند که حدود ۱۵۰ کانال کوچکتر را به هم وصل میکند .

جزایر مهم دیگر که بخشی از ونیز به حساب میایند عبارتند از :

مورانو که به خاطر هنر شیشه سازی معروف است .

بورانو که به خاطر توری بافی و همچنین خانه های رنگارنگ معروف است .

تورچلو که گفته میشود قدیمی ترین جزیره در این منطقه میباشد از نظر سکونت .

لیدو که دارای دوازده کیلومتر طول میباشد و به خاطر ساحل زیبا و آرامش معروف میباشد .

آب و هوای ونیز :

دارای آب و هوای مدیترانه ی میباشد در زمستان ها به حداقل ۳ درجه بالای صفر به طور متوسط میرسد و در تابستان ها متوسط دمای هوا ۲۴درجه بالای صفر .رطوبت هوا نیز بالا میباشد .



4 ❤️

2016-01-14 22:13:52 +0330 +0330

به ظاهر خنده‌دار ولی … (با بینشی عمیق تا آخر بخونید و لحظه‌ای تأمل کنید! ارزششو داره)



در سال ۲۰۰۵ میلادی قوانین آموزشی ایالت کانزاس امریکا با درخواست مکرّر مذهبیون تغییراتی کرد، در این قانون مقرر شد که در کنار تدریس فرگشت [تکامل] برای وجود بحث چالشی، «طراحی هوشمند» یا «باور به آفریننده» هم تدریس شود. این اتفاق واقعاً یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات را باعث شد.

همان روزها “بابی هندرسون” ۲۴ساله که فارغ‌التحصیل رشته فیزیک بود در نامه سرگشاده طنزی خطاب به انجمن سرفصل‌های آموزشی نوشت:

« من به موجودی مافوق طبیعی با ظاهری شبیه اسپاگتیِ کوفته قلقلی ایمان دارم. طراح هوشمند می‌تواند هر چیز قابل تصوری باشد. من و بسیاری دیگر در سراسر دنیا به شدت معتقد به آفرینش جهان توسط هیولای اسپاگتی پرنده هستیم. او کسی است که هر آن چه ما می‌بینیم و حس می‌کنیم را آفریده است. ما معتقدیم که شواهد بسیار فراوان علمی که اشاره به فرایند فرگشت دارند تنها به دلیل تصادف وجود دارند و هیولای اسپاگتی پرنده همگی این شواهد را به وجود آورده است. اگر انجمن بررسی مواد درسی، نظریه آفرینش هوشمند را نظریه‌ای علمی بشناسد، ناگزیر باید نظریه من را نیز علمی تلقی کند، بنابراین من خواهان اجازه تدریس “پاستافاریانیسم” در مدارس عمومی هستم. (پاستافاریانیسم نامی ساختگی است که هندرسن برای اشاره به اعتقاد به هیولای اسپاگتی پرنده به کار می‌برد. این نام از ترکیب «پاستا» و «راستافاریانیسم» [نام حرکتی مذهبی در جامائیکا] به وجود آمده است) »

وی سپس به گونه‌ای طنزآمیز به توضیح برخی مشکلات علمی بر پایه دیدگاه پاستافاریانیسم می‌پردازد. برای نمونه او نتایج تحقیقات علمی درباره تعیین سن اجسام بر پایه نیمه عمر کربن رادیواکتیو را به دلیل دخالت و دست کاری مستقیم هیولای اسپاگتی می‌داند. وی گرم شدن تدریجی زمین را از سال ۱۸۰۰ میلادی به بعد در ارتباط مستقیم با کاهش همزمان تعداد دزدان دریایی دانسته‌است.

نامه طنز بابی هندرسون اما انقلابی به پا کرد که کل جهان آتئیست‌ها را شوراند، آنها گفتند که «اگر عقیده‌ بابی مضحک است هر دین دیگری می‌تواند مضحک باشد و اگر نیست باید جدی گرفته شود.» بلافاصله افراد فراوانی به او پیوستند و «کلیسای هیولای اسپاگتی پرنده» را تشکیل دادند. آنها دور هم جمع می‌شوند، به احترام “نودل، پاستا، اسپاگتی” که مقدس و گرانقدر هستند جشن می‌گیرند و مراسمی برگزار می‌کنند. در وبسایت آنها گفته شده که برای مومنین همیشه غذای مقدس (اقلام پاستا و اسپاگتی) و شراب موجود است.

گرچه قانون تدریس «خالق هوشمند» چندی بعد لغو شد، اما ماجرا به همینجا ختم نشد. آتئیست‌ها با ساختن این آیینِ شوخی (پارودی) خواستند که دولت‌ها و جوامع آنها را به رسمیت بشناسند، بر این باورند که وقتی همه ادیان از مزایایی برخوردارند چرا آنها از دولت‌ها چیزی نخواهند؟
ساکنان اروپایی این آیین که اعلام کرده‌اند کم شدن دزدان دریایی را دلیل مشکلات جهان می‌دانند؛ خواهان ساخته شدن معابد شده و شروع به جمع‌آوری اعانه و پول کردند. دولت ها کم‌کم در مقابل آنها کوتاه آمدند؛ چرا که آنها هم شرایط دیگر ادیان را داشتند. گروه “پاستافاری” در آلمان شروع به کار کرد، آنها در تمامی اروپا و امریکا گسترش یافته و طرفداران روزافزون پیدا کردند. دین آنها همیشه با بحث علمی، شوخی و خنده، پاستا و آبجو همراه است، چرا که نه؟ دین “پاستا و ماکارونی” در لهستان، مجارستان، سوئیس و اسکاندیناوی گسترش فراوان یافت.

دین اسپاگتی هر روز نوآوری تازه‌ای می‌کند. چندی پیش آنها اعلام کردند که “آبکش” از آنجا که در طبخ ماکارونی بسیار اهمیت دارد از وسایل متبرک و مقدس آنهاست. آنها ادعا کردند که آبکش باید روی سر آنها باشد تا حجاب آبکش از آنها حفاظت کند. پس از آن بود که یکی از اعضای شورای شهر نیویورک “کریستوفر شفر” که به این گروه پیوسته بود با آبکشی بر سرش به نشانه مصونیت از گناه و اشتباه، سوگند خورد و وارد شورا شد.

پیروان اسپاگتی با تمام توان در راه عقیده ادامه می‌دهند. چندی پیش، پیشوای این آیین در اتریش “نیکو آلم” در اقدامی کم سابقه از دولت خواست که آبکش او را به عنوان “حجاب ضروری سرش” به رسمیت بشناسد. او درخواست کرد که حق داشته باشد با آبکشی بر سرش رانندگی کند. او عاقبت چندی پیش موفق شد اجازه رسمی بگیرد. روی گواهینامه رانندگی او نوشته شد "به دلایل دین و آیینی حق گذاشتن آبکش بر سرش در هنگام رانندگی دارد"

وقتی از آقای آلم پرسیده شد که دین جدیدشان دیگر چه چیزی دارد گفت:

«ما می‌خواهیم ببینیم مرز یک دین کجاست و دولت‌ها و مردم چقدر حاضرند کوتاه بیایند!»

منبع

3 ❤️

2016-01-14 22:51:55 +0330 +0330

آغا منور فرمودین ?

2 ❤️

2016-01-14 22:55:33 +0330 +0330
نقل از: Arrow11 آغا منور فرمودین ?

.

چاکرتم، خیلی وخ بود میخواسم پست بذارم ولی نمیدونسم چی مناسبه.

تاپیک خوبیه، مام تا جایی که دسرسی به اطلاعات داشته باشیم انجام وظیفه میکنیم ?

1 ❤️

2016-01-15 00:00:03 +0330 +0330

سلام
بسیار تاپیک با حال و مفیدی بود دمت گرم

1 ❤️

2016-01-15 09:09:22 +0330 +0330
نقل از: اسکلت حشری
نقل از: Arrow11 آغا منور فرمودین ?

.

چاکرتم، خیلی وخ بود میخواسم پست بذارم ولی نمیدونسم چی مناسبه.

تاپیک خوبیه، مام تا جایی که دسرسی به اطلاعات داشته باشیم انجام وظیفه میکنیم ?

خواهش داداش متعلق به خودتونه. هر کدوم از دوستان بتونه مطلب مفیدی بذاره منت گذاشته.

با تشکر مجدد از Dar yek NeGaH عزیز به خاطر همراهیش.

2 ❤️

2016-01-15 09:35:38 +0330 +0330

سپاس از شما.تایپک خیلی جالبی هست

0 ❤️

2016-01-15 11:18:41 +0330 +0330

**اشتباه نکنم با این فیلمها دنبال زنده کردن خاطرات شیرین کودکیت هستی نه ؟؟؟ ** ?

2 ❤️

2016-01-15 11:24:22 +0330 +0330
نقل از: behin031 سلام بسیار تاپیک با حال و مفیدی بود دمت گرم

ممنون از لطفتون

1 ❤️

2016-01-15 11:25:15 +0330 +0330
نقل از: parviz_parviz سپاس از شما.تایپک خیلی جالبی هست

ارادت داریم آقا پرویز

1 ❤️

2016-01-15 20:23:54 +0330 +0330

مولتی بیلیونر کوچک و مؤسس رسمی فیس بوک مارک زاکربرگ چندی پیش سفری به رم داشتند. این زوج جوان و عشق برای صرف نهار به یکی از معمولی ترین رستورانهای رم پایتخت ایتالیا رفته و در آنجا مبلغ ناچیزی برای نهار خود پرداختند.

او برای صرف این نهار عاشقانه تنها 32 یورو پرداخت. این جزئیات را صاحب رستورانی که آنها در آن نهار را میل کردند به توییتر اعلام نمود.

صاحب رستوران گفت: “ابتدا باورم نمی شد که مارک به رستوران من بیاید، چرا که رستوران من در حد معمولی بوده و قیمت غذاها پائین است. آنها تنها یک بشقاب غذا سفارش دادند و برای نوشیدنی از من تقاضای آب و چای کردند.

این دیگر برایم باور کردنی نبود. تنها 32 یورو به خاطر غذایشان پرداختند و آرام و بی حاشیه از رستورانم خارج شدند و پیاده مسیری را درپیش گرفتند. من شیفته تواضع و افتادگی مارک شدم. او با همه پولدارهای دنیا فرق می کند.”

اما خبرگزاری هایی که به نقد این خبر می پرداختند با کمی تمسخر ابراز کردند که شاید مارک و پریسلا به فکر جبران آن 1 میلیارد دلاری هستند که اخیرا از ارزش فیس بوک کاسته شده است. این خبر به قدری سریع در تمام دنیا پیچید که عده ای از تعجب دهانشان باز مانده و وی را تحسین کردند.عده ای دیگر نیز به تمسخر و انتقاد از وی پرداختند.



4 ❤️

2016-01-16 17:16:59 +0330 +0330



احتمالا این را شنیده اید که مردم می گویند، اگر پدربزرگ مادری شما کچل باشد، احتمال اینکه شما موهایتان را در مسیر زندگی از دست بدهید زیاد است، اما حقیقت امر چیست؟

«تماشای ویدئو از آپارات»


مشخص شده که یکی از عوامل اصلی در ریزش مو وابسته به کروموزوم های جنسی‌ست. انسان دارای ۴۶ کروموزم DNA هست، که دو تا از آن‌ها مشخص کننده‌ی جنسیت شماست. کروموزم X و Y. اگه مونث هستید شما داری دو کروموزم X هستید و اگر مذکر هستید دارای یک کروموزم X و یک Y. مطالعات نشان داده که موثرترین ژن در ریزش مو فقط درون کروموزم X قرار گرفته است. این به چه معناست؟ خوب اگه شما مذکر هستید یک کروموزم X از مادر خود گرفتید و حتما یک کروموزم Y. هم از پدر خود دریافت کردید، چون اگر از پدر هم X می‌گرفتید، جنسیت شما مونث شده بود. پس اگر یکی از کروموزم های X مادر شما دارای ژن ریزش مو باشد، شما هم به احتمال ۵۰/۵۰ آن ژن را از مادر خود دریافت کردید.

در این حالت ریزش مو برای مردها مقداری وراثتی‌ست و از سمت مادری منتقل می‌شود. خانم‌ها، در سمت دیگر باید دو کپی از این ژن را دریافت کنند ، هر کدام روی یکی از کروموزم‌های X تا به صورت فیزیکی دچار ریزش مو شوند. بنابراین اگر مادر شما دارای این ویژگیست به این معنی هست که حتما یک کروموزم X ناقل این ژن رو به شما منتقل کرده است. پس برای چه گفتیم که به پدربزرگ مادریتان نگاه کنید؟

اگر ایشان به طور واضح خصوصیت کچلی مردانه را داشته باشد، مادر شما کمِ کم یک کروموزوم حاوی ژن ریزش مو را دارد که از پدرش به ارث برده. چون برای دختر داشتن مرد حتما کروموزوم X را رها کرده، نه Y را. ولی نکته قابل توجه این است که این مسئله فقط یکی از عوامل مرتبط با ریزش موست. گرچه به نظر می‌آید که مهم‌ترین آن‌هاست. ولی مطالعات زیادی حاکی از این است که ژن‌های دیگری نیز که مرتبط با مو هستند که اصلا وابسته به جنس نیستند، مانند برخی از آن‌ها که روی کروموزم Y قرار دارند. بدین معنی که می‌توانند هم از مادر و هم از پدر منتقل شوند.


به غیر از تمامی این‌ها، مطالعات دیگری نشان داد‌ه‌اند که ریزش مو به عوامل دیگری مانند سن، ورزش، تغذیه و حتی میزان استرس هم مرتبط است. پس یک نگاه اجمالی به موهای پدربزرگ مادری خود ممکن نشان دهنده آینده ریزش موهای شما باشد ولی کله‌ی پر موی پدربزرگتان هم تضمین کننده‌ی کچل نشدن شما نیست!

(کپی از این منیع)

2 ❤️

2016-01-16 18:59:22 +0330 +0330
نقل از: Dar yek NeGaH "میلا کونیس" ۲۹ ساله که هم اکنون با بازیگر مشهور و جذاب هالیوودی "اشتون کوچر" نامزد است می گوید: از اینکه در بریتانیا به عنوان جذاب ترین زن دنیا انتخاب شدم خیلی هیجانزده ام. واقعاً اعتماد به نفس آدم بالا می رود، به خصوص وقتی فکر می کنی که این همه زن زیبا در این دنیا وجود دارد.



مرسی تایپیک خوبیه

اما این میلا کونیس اصلا لیاقت لقب جذابترین زن دینارو نداره

یه هیکل استخونی داره و چهرشم قشنگ نیست

هرکی این لقبو بهش داره واقعا یه کسخل به تمام معنا بوده

0 ❤️

2016-01-16 21:52:52 +0330 +0330
  • آیا علم مدعی است که هر آنچه به صورت علمی ثابت نشده باشد وجود ندارد؟




.

بسیاری از مردم از تجربیات خودشان می‌گویند، از شفا یافتن در مکانی مقدس، رویای صادقه، وجود موجودات غیرارگانیک، روح، جن، موجودات فضایی یا هزاران قصه و تجربه دیگر. هرکدام از شما لااقل یکی از این موارد را تجربه کرده‌اید یا آشنایانی دارید که با آن برخورد کرده‌اند. آیا چون این موارد مورد تایید علم نیست پس وجود ندارد؟

بگذارید مثالی بزنیم. من مدعی هستم که «خوشحالی موجودات مونث سیاره زیبونسکی۴۵۷ که در جهانی موازی با ما قرار دارد باعث چاق شدن زنان ایرانی می‌شود، من می‌توانم با نیرویی خاص باعث ناراحتی آنان شده و از اضافه وزن جلوگیری کنم، اما کمی خرج دارد» آیا علم می‌تواند نظر مرا رد کند؟ آیا هیچ‌کس یارای آن را دارد که این مورد را مردود بداند؟ مطلقاً خیر! حال این سوال اساسی پیش خواهد آمد که «آیا حق با من است و شما به من پول پرداخت خواهید کرد؟»

«قوری فضایی راسل»، «اسب تک‌شاخ‌ صورتی» یا «هیولای اسپاگتی پرنده» مثال‌های مشهوری از ادعاهای غیرقابل اثبات و رد هستند که در منطق به «مغالطه توسل به جهل» مشهور است. در این مغالطه شخص ادعا می‌کند که یک گزاره درست است به این دلیل که عکس آن ثابت نشده‌ یا عکس آن غیرقابل اثبات است. اما به لحاظ منطقی بی‌اطلاعی دربارهٔ درستی یک گزاره، نمی‌تواند درستی معکوس (نقیض) آن را نتیجه دهد. مثال ایرانی آن ماجرای ملانصرالدین است که عصایش را جایی بر زمین گذاشت و گفت «اینجا وسط دنیا و کائنات است!» وقتی از او پرسیدند چطور به این نتیجه رسیده گفت «اگر قبول ندارید وجب کنید و ثابت کنید نیست!» ?

در این حالت منطق می‌گوید «بار اثبات ادعا به عهده مدعی است» یعنی اگر من مدعی چاقی زنان ایرانی به روش فوق هستم باید آن را ثابت کنم و نه اینکه کسی تلاش کند آن را رد کند. اگر نتوانم ثابت کنم و کسی هم نتواند رد کند یک فرضیه بی‌ارزش خواهد بود. همچنین بنا به اصل حل مسئله «تیغ اوکام» این فرضیه‌های اضافی و غیر قابل اثبات، تنها به پیچیدگی مسئله افزوده و حل منطقی و علمی آن را دشوارتر می‌کنند، لذا علم این مدعاها را تیغ زده و کنار می‌گذارد. در مورد فوق نیز علم برای «یافتن راه حل چاقی زنان ایرانی» یک فرضیه بی‌ارزش و غیرقابل اثبات در مورد «اثر خوشحالی موجودات مونث سیاره زیبونسکی۴۵۷ در جهانی موازی» را تیغ زده و دور می‌اندازد. علم هرگاه که شواهد و دلایل کافی و معقولی برای این فرضیه ارائه شد دوباره آن را به میز مطالعه برمی‌گرداند و در مورد آن تحقیق می‌کند.

باید به نکته مهمی توجه کرد که آنچه مردم اثراتِ روح، دعا، وصل شدن به حلقه کیهانی، رویا و امثالهم می‌پندارند؛ همگی فرضیه‌ها و نظریه‌های منطقی و قابل توجیه علمی نیز دارند.


(برگرفته از این ستاد)

2 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «