دلیل اینهمه حمله و توهین زیاد به امام زمان رو کسی میدونه؟

1398/01/31

**** شباهت فجیع امام خيالى شيعيان(مهدى) با داعش ****

محمدباقر مجلسی(۱۰۰۶–۱۰۷۷ شمسی) معروف به علامه مجلسی و مجلسی ثانی فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بود. معروفترین اثر او کتاب صدجلدی بحارالانوار است که مجموعهٔ بزرگی از احادیث را گردآورده‌ و یک مجموعه بزرگ روایی و تاریخی است و در ضمن آن تفسیر بسیاری از آیات قرآن هم آمده‌است
مجلسی ثانی در عمر ۷۳ ساله خویش، بیش از یکصد کتاب به زبان فارسی و عربی نوشت که تنها یک عنوان آن بحار الأنوار است با ۱۱۰ جلد و عنوان دیگر مرآة العقول با ۲۶ جلد. اولین تألیف علامه را کتاب الأوزان و المقادیر یا میزان المقادیر دانسته‌اند که در سال ۱۰۶۳ تألیف شده‌است. آخرین تألیف او هم کتاب حق‌الیقین است مربوط به سال ۱۱۰۹ هجری، یعنی یک سال قبل از درگذشتش.
از نظر من بخش بزرگی از نظریات شفاهی ملای جبل عاملی محقق کرکی را مجلسی ثانی مکتوب کرد و آثارش از زمره ضدانسانی ترین کتابهاست که در تمام حوزه های تریبت ملا تدریس می شود. بخشی از نظریه سازی محقق کرکی درباره امام زمان را او در بحارالانوار مکتوب کرده که جملاتی از آن را می خوانیم و می بینید امام مهدی شیعیان دست جاعش را از پشت بسته!

در وصف مهدي موعود(امام خيالى شيعيان) كه قرار است بشر را از ظلم و ستم نجات دهد; محمد باقر مجلسي مهمترين راوي روايات مهدويت چنين روايت ميكند:دینی که امام زمان مردم را به آن دعوت می‌کند غیر از دینی است که پیامبر آورده است. او قرآن جدید، سنت جدید، امر جدید و قضاوت جدید دارد. (بحار الأنوار جلد ۵۲ ص۲۳۵)

رسول خدا (ص) و علی (ع) با نرمش عمل ميكردند ولی قائم با کشتن عمل می کند. او خلاف آنچه که پیامبر خدا(ص) حلال یا حرام کرده عمل می‌کند. از قول رسول خدا (ص) روایت شده که مهدی حلال مرا حرام و حرام مرا حلال می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۷۹)

از قول ائمه روایت شده که او مسجد را می‌شکند ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۶)

مسجد االحرام و مسجد النبی را خراب می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۲)

مساجد چهارگانه را تخریب می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳)

او از اهل کتاب جزیه نمی‌گیرد، هر کس به بیست سالگی رسیده باشد و احکام دین را درست یاد نگرفته باشد می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۲)

او بدون درخواست مدرک، قضاوت و حکم می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۲۵)

توبه نمی پذیرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳)

چون فرزندان و نوادگانِ قاتلان امام حسین(ع) راضی به کار پدران خود هستند، آنها را می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۳)

کار هر روزه امام زمان این است که خلیفه اول و دوم را از قبر بیرون کشیده آنان را به آتش کشد و خاکستر آنان را بر باد دهد چرا که گناه همه خلایق به گردن آن دو نفر است!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۶، ص۲۸۳)

او به جرم تهمت زدن به ماریه قبطیه، و آزار فاطمه(ع) عایشه، همسر پیامبر(ص) را زنده کرده، حد می‌زند و مجازات می‌کند!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۴).

مهدی منتظر علی رغم این آیه که “إن أکرمکم عند الله أتقاکم” ( “بهترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست”:سوره حجرات، آیه۱۳)؛ ضد نژاد عرب است و اعراب بر ضد او هستند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳)
گفته شده است که وای بر عرب از شدت آنچه بر سرش می‌آید. بین او و عرب تنها شمشیر حاکم است. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۹)

مهدی شش هزار نفر را از قریش و غلامان آنان را دست بسته گردن می‌زند. (( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۹)

هفتاد قبیله عرب را قتل عام می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳)

امام زمان علیرغم نص صريح قرآن: “لا إکراه فی الدين” (”در دين هيچ اجباري نيست”:سوره بقره، آیه۲۵۶)، همه را با زور وادار به اسلام می‌کند و هر کس را که اسلام نیاورد گردن می‌زنند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۰)

آنقدر مردم را می‌کشد تا جز دین محمد باقی نماند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۲۹۱)

از امام کاظم نقل شده است که او در شرق و غرب عالم هر کس را که مسلمان نشد می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۰).

او به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی تشنه خون است و به هیچ کس رحم نمی‌کند. جز کشتن کاری ندارد و کسی را زنده نمی‌گذارد. ((بحار الانوار جلد ۵۲ ص۲۳۱)

از امام باقر نقل شده است که مهدی آنقدر از مردم شهری که والی امام را کشته‌اند می‌کشد که کشتار حرّه (کشتار لشکر یزید از مردم مدینه) در مقایسه با آن هیچ است. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۲)

کار مهدی جز کشتن نیست و از هیچ کس توبه نمی‌پذیرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳) جز با شمشیر کاری انجام نمی‌دهد. (( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۹)

کار او شمشیر است و اسارت. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۴)

او چون قصاب که گوسفند می‌کشد، مردم را می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۷)

او فراریان و زخمی‌ها را نیز می‌کشد ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳) و شکم زنان آبستن را می‌شکافد. ( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۹)

از امام صادق نقل شده است که برای قیام قائم عجله نکنید که کار او جز شمشیر و مرگ نیست و او زیر سایه شمشیر حکومت می کند!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۴)

وی دوازده هزار لباس جنگی و سلاح جنگی را بین دوازده هزار نفر یاران خود توزیع می‌کند و به آنان می‌گوید هر کس این لباس را نداشت بکشید. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۷۷)

او آنقدر می کشد که مردم می گویند: مهدی از آل محمد نیست وگر نه به مردم رحم می کرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۴)

3861 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-04-20 16:16:42 +0430 +0430

دوستان هدف تایپک اینه با ذهنی باز و منطقی بدور از توهین به نقد دین اسلام و موعود مهدی بپردازیم و هر گونه توهین به شخص بنده نشان از شخصیت مخرب درونی شماست

3 ❤️

2019-04-20 16:22:47 +0430 +0430

الان نصفه مسلمونا میان میگن اینجا جای بحث دینی نیست وایسا اصلا نصفه مسلمونا هنوز تو این سایت وجود دارن؟ (dash)

1 ❤️

2019-04-20 17:01:44 +0430 +0430
نقل از: اظهار.واقعیت حوصله خوندن تاپیکت رو نداشتم و داشتم ترکش میکردم چون آتئیست هستم و وقت خودمو با خوندن مطالب دینی حروم نمیکنم.

در هر صورت همه کاربرا باید همیشه و هر جا یادشون باشه که :

#باید_رید_به_ایرانارشیسم

باید اون عبدالرضایی احمق و شاسکول که هیچ گوهی نمیخوره ، مثل موش تو سوراخ قایم شده و طرفداران خشک مغز و شاسمیخ خودشو انگول میکنه، از کون دار زد.


دوستان هرگز فراموش نکنید که :

#باید_رید_به_ایرانارشیسم

جالبه تو هر تایپکی که من برای روشنگری ایجاد میکنم ( تو این تایپک حرفی از عبدالرضایی و ایرانارشیسم نمیبینیم ) یه کاربر ناشناس با تاریخ عضویت همون لحظه میاد و به ایرانارشیسم و عبدالرضایی حمله میکنه ، تو آتئیت نیستی یه متعصب مذهبی که به هر چی روشنگری حمله میکنی ، چون توهین و عدم مطالعه فقط یا از یک مسلمان یا یک بی سواد ( نه تحصیلات دانشگاهی ) بر میاد ، من میشناسمت و میدونم کی هستی

2 ❤️

2019-04-20 17:10:25 +0430 +0430
نقل از: Atomic Biohazard الان نصفه مسلمونا میان میگن اینجا جای بحث دینی نیست وایسا اصلا نصفه مسلمونا هنوز تو این سایت وجود دارن؟ (dash)

? مشتاق شنیدن حرفاشون هستم

1 ❤️

2019-04-20 18:03:35 +0430 +0430

آخه چاقال ،تو چرا فقط نصف آخره حدیث هارو که مربوط به کشتنه میزاری ،حدیث رو کامل بنویس ،کون امثال تو رو هم پاره میکنه ،خواهر مادر هم برات نمیزاره

4 ❤️

2019-04-20 18:45:23 +0430 +0430

ممنون از تاپیک زیبا و جالبت !
من و شما مدت فراوانی هست همدیگه رو میشناسیم و کارای همو میبینیم و فکر میکنم تشابهات سلیقه ای خاصی داشته باشیم .
با این تاپیکتون بسیار موافقم و ممنون از روشنگریهای شما !
هر چند که با نقد هایی که به زمان شاه و رضا شاه فقید میکنی اصلا موافق نیستم . اما در کل این لازمه دمکراسی و رشد هست . امیدوارم موفق و سربلند باشی

3 ❤️

2019-04-20 19:01:50 +0430 +0430
نقل از: mohandes_sexy ممنون از تاپیک زیبا و جالبت ! من و شما مدت فراوانی هست همدیگه رو میشناسیم و کارای همو میبینیم و فکر میکنم تشابهات سلیقه ای خاصی داشته باشیم . با این تاپیکتون بسیار موافقم و ممنون از روشنگریهای شما ! هر چند که با نقد هایی که به زمان شاه و رضا شاه فقید میکنی اصلا موافق نیستم . اما در کل این لازمه دمکراسی و رشد هست . امیدوارم موفق و سربلند باشی

ممنون از پیام ات ، قطعا همینطوره، تو آینده هم حتما شناخت بیشتری از همدیگه پیدا میکنیم و سعی میکنم کیفیت تایپکام رو بالا ببرم ، مرسی از وقتی ک گذاشتی ?

2 ❤️

2019-04-20 19:20:03 +0430 +0430

Sandis khoraaaaa einjaaaa ham hastaaaaaaan !!!

Mojehaaaaaaam rikht …

Yaroo too site sexi ozve ke soozhe jaqe daaaaaaq dashte bashe bad vase kasi ke vojoode kharejiii nadaaaare be yeki dge fosh mide !!!

Vaqean ke sandiiiis khoraaaa mesle zambiaaaa shahro gereftan

2 ❤️

2019-04-21 07:25:32 +0430 +0430

خب بیچاره الان امام زمان بر. فرض خراب کنی اصلا هرچی که تو میگی مثلا درست اصلا تو راست میگی تهش چی میرسه بهت
قرار کاپ قهرمانی چیو بهت بدن قرار قرمان کسا بشی مگه اینکه مولی در کار باشه وگرنه فقط ادم های مریض برای چیزی بدون هزینه کار میکنن واقعا روشن فکری هم میخوایین بکنید یک هدف مشخص داشته باشید شماها واقعا بی هدفین یعنی هیچ انگیزه ای ندارید فقط میخوایین بهتون بگن روشن فکر
شما خوبید اصلا شما فقط خوبی
برو ببنیم به جای خوبی رسیدی خبرم کن
این خانواده اینقدر مهربون هستن که با کسی که همه خانوادشونو کشتن و حتی فحش میدن جلوشو میهربونن که حتی ممکن دست توهم بگیرن ولی نمیخوای بفهمین
ادمی که خودش زده به نفهمی نمیشه درستش کرد

0 ❤️

2019-04-21 07:41:50 +0430 +0430
نقل از: buymashhadi خب بیچاره الان امام زمان بر. فرض خراب کنی اصلا هرچی که تو میگی مثلا درست اصلا تو راست میگی تهش چی میرسه بهت قرار کاپ قهرمانی چیو بهت بدن قرار قرمان کسا بشی مگه اینکه مولی در کار باشه وگرنه فقط ادم های مریض برای چیزی بدون هزینه کار میکنن واقعا روشن فکری هم میخوایین بکنید یک هدف مشخص داشته باشید شماها واقعا بی هدفین یعنی هیچ انگیزه ای ندارید فقط میخوایین بهتون بگن روشن فکر شما خوبید اصلا شما فقط خوبی برو ببنیم به جای خوبی رسیدی خبرم کن این خانواده اینقدر مهربون هستن که با کسی که همه خانوادشونو کشتن و حتی فحش میدن جلوشو میهربونن که حتی ممکن دست توهم بگیرن ولی نمیخوای بفهمین ادمی که خودش زده به نفهمی نمیشه درستش کرد

طبق روایات هر معتقدی به مهدی موعود با هر گناهش گریه مهدی رو در میاره و آخر هر هفته نامه اعمالش توسط مهدی بررسی میشه !!! حال برام سواله کسی که از مهدی و خاندانش دفاع میکنه چرا باید دنبال " سکس گروهی " باشه ؟ یا کسی که دنبال سکس گروهیه چرا باید به جهنم و مهدی و محمد پیامبر ایمان داشته باشه و معتقد باشه ؟ من دلم میسوزه هم برای شما هم برای مهدی موعود

3 ❤️

2019-04-21 08:50:28 +0430 +0430
نقل از: Dokhtarehavva
نقل از: Korkak

دوستان هدف تایپک اینه با ذهنی باز و منطقی بدور از توهین به نقد دین اسلام و موعود مهدی بپردازیم و هر گونه توهین به شخص بنده نشان از شخصیت مخرب درونی شماست

ممنون که با سند مطلب میزارین
خیلی بهتر از اوناییه که بدون هیچ پشتوانه ای بد و بیراه میگن :)

*** درستش هم همینه ، خواهش ***

1 ❤️

2019-04-21 09:38:19 +0430 +0430

خیلی کامل و جامع بود…ممنون.

0 ❤️

2019-04-21 09:41:37 +0430 +0430
نقل از: buymashhadi خب بیچاره الان امام زمان بر. فرض خراب کنی اصلا هرچی که تو میگی مثلا درست اصلا تو راست میگی تهش چی میرسه بهت قرار کاپ قهرمانی چیو بهت بدن قرار قرمان کسا بشی مگه اینکه مولی در کار باشه وگرنه فقط ادم های مریض برای چیزی بدون هزینه کار میکنن واقعا روشن فکری هم میخوایین بکنید یک هدف مشخص داشته باشید شماها واقعا بی هدفین یعنی هیچ انگیزه ای ندارید فقط میخوایین بهتون بگن روشن فکر شما خوبید اصلا شما فقط خوبی برو ببنیم به جای خوبی رسیدی خبرم کن این خانواده اینقدر مهربون هستن که با کسی که همه خانوادشونو کشتن و حتی فحش میدن جلوشو میهربونن که حتی ممکن دست توهم بگیرن ولی نمیخوای بفهمین ادمی که خودش زده به نفهمی نمیشه درستش کرد

باید رید به این تناقضی که شما داری!
عکس پروفایل ویکچرت و علاقت به امام دوازدهم خنده دارترین جمع نقیضین دنیاست!
اگر ظهور کنه مهدی اول از همه سر شماها رو با ذوالفقار میزنه بابت این حال های پارادوکسیکال تون

1 ❤️

2019-04-21 15:38:58 +0430 +0430

تنها یه آدم خر این خزعبلات را باور میکند.
خودت خرترین خر جهانی.
شعور من مرا از توهین به مقدسات بقیه باز میدارد وگرنه یه جوابی بهت میدادم مثل ذرت گرما دیده دور خودت برقصی.

0 ❤️

2019-04-21 16:55:50 +0430 +0430
نقل از: مسیحی۰ تنها یه آدم خر این خزعبلات را باور میکند. خودت خرترین خر جهانی. شعور من مرا از توهین به مقدسات بقیه باز میدارد وگرنه یه جوابی بهت میدادم مثل ذرت گرما دیده دور خودت برقصی.

*** بعد ظهر از طریق یه تایپکی اومدم تو پروفایلت متن بیو رو خوندم درباره مسیح و عشق و علاقه تو این دین ، خیلی حس خوبی بهم دست داد ولی با دیدن حرفای الانت جا خوردم واقعا ، من متاسفم واقعا برای این حرفات ***

0 ❤️

2019-04-21 18:02:00 +0430 +0430
نقل از: buymashhadi خب بیچاره الان امام زمان بر. فرض خراب کنی اصلا هرچی که تو میگی مثلا درست اصلا تو راست میگی تهش چی میرسه بهت قرار کاپ قهرمانی چیو بهت بدن قرار قرمان کسا بشی مگه اینکه مولی در کار باشه وگرنه فقط ادم های مریض برای چیزی بدون هزینه کار میکنن واقعا روشن فکری هم میخوایین بکنید یک هدف مشخص داشته باشید شماها واقعا بی هدفین یعنی هیچ انگیزه ای ندارید فقط میخوایین بهتون بگن روشن فکر شما خوبید اصلا شما فقط خوبی برو ببنیم به جای خوبی رسیدی خبرم کن این خانواده اینقدر مهربون هستن که با کسی که همه خانوادشونو کشتن و حتی فحش میدن جلوشو میهربونن که حتی ممکن دست توهم بگیرن ولی نمیخوای بفهمین ادمی که خودش زده به نفهمی نمیشه درستش کرد

کریستوفر هیچنز یه حرف خیلی قشنگی زد. برگشتن بهش گفتن شما اگه قبول نداری خدا رو, چرا اینهمه وقت میزاری میای بحث می کنی که ادیان و باورهارو به چالش بکشی؟
جوابش این بود که وقتی ادیان 24 ساعت روز, 7 روز هفته و 365 روز سال در زندگی من دخالت می کنن, بهم میگن چیکار بکن چیکار نکن, برای من قانون صادر می کنن و می خوان زندگی من رو تحت تاثیر قرار بدن, فرزند منو شستشوی مغزی بدن توی مدرسه و … کمترین کاری که می تونم بکنم اینه که سعی کنم این دخالتو تا حد ممکن کم کنم و آدم های بیشتری رو از این سم نجات بدم.
جواب توام همینه. هر وقت من تلویزیون مملکت رو روشن کردم و از 5 تا شبکه 4 تاش آخوند نبود, هر وقت از در خونم رفتم بیرون و ملت بخاطر یه لیوان شربت تو سر و کله هم نمیزدن و راه منو بند نمی آوردن, هر وقت موقع استخدام بر اساس دین تبعیض نشد, هر وقت کارناوال تو سر زدن و دری وری بافتن به هم توی کوچه و خیابون مسکونی 6 متری راه ننداختین و از اسپیکر 1000 واتی عربده نزدین و مزاحم من نشدین, و هزاران تبعیض, جرم و حکم بر پایه دین بر علیه بقیه راه ننداختین, اونوقت میتونی مطمئن باشی که من و امثال من اصلا به این موضوعات فکر هم نمی کنن, چه برسه که بخوان با آدم هایی امثال شما بحث راه بندازن و کل کل کنن.

5 ❤️

2019-04-21 20:20:59 +0430 +0430

یکی از نکات عجیب و قابل تامل در چند روز اخیر از دید من همین تاپیک بود. اینکه چرا بین همه تاپیک هایی که درباره مهدی زده شد این تاپیک کمتر مورد توجه گرفته شد و یا شایدم مورد توجه گرفته شد اما کمتر در اون بحث صورت گرفت و به عبارتی پیروان مهدی در این تاپیک نقدی نداشتن. دوحالت داره یا اینکه صاحب تاپیک همشونو بلوک کرده و یا اینکه واقعا حرفی برای گفتن ندارن. این تاپیک برعکس بقیه تاپیک های خاله زنکی که صرفا توی توهم بودن، اومده بدون توهین صرفا یه سری از قسمت های کتاب معروف خود شیعیان رو آورده. یا شیعیان خوش فکر حتی کتاب های دینی خودشونم نخوندم تاحالا و صرفا با همون تفکری که توی بچگی توی ذهنشون کردن به مسیر دینی خودشون ادامه میدن یا اینکه خوندن اما جدیداً به این فرضیه اعتقاد دارن که: اشتباه داوری جزئی از داوریه و چیزی از ارزش های داور کم نمیکنه.

آقا یا خانومی که اعتقاد داری آیا به عنوان یه شیعه صحت مطالب تاپیک رو میپذیرید و آیا این کتاب رو به عنوان کتابی مرجع برای شیعیان قبول دارین؟؟ در صورت پذیرفتن واقعا شما منتظر چنین تفکری هستین؟؟؟

1 ❤️

2019-04-21 20:25:53 +0430 +0430

مگه امام عسگری فرزند داشته؟ تاریخ که نمیخونید حداقل کمتر شر ور بگید

0 ❤️

2019-04-21 21:10:38 +0430 +0430
نقل از: سایه+روشن+جنگل یکی از نکات عجیب و قابل تامل در چند روز اخیر از دید من همین تاپیک بود. اینکه چرا بین همه تاپیک هایی که درباره مهدی زده شد این تاپیک کمتر مورد توجه گرفته شد و یا شایدم مورد توجه گرفته شد اما کمتر در اون بحث صورت گرفت و به عبارتی پیروان مهدی در این تاپیک نقدی نداشتن. دوحالت داره یا اینکه صاحب تاپیک همشونو بلوک کرده و یا اینکه واقعا حرفی برای گفتن ندارن. این تاپیک برعکس بقیه تاپیک های خاله زنکی که صرفا توی توهم بودن، اومده بدون توهین صرفا یه سری از قسمت های کتاب معروف خود شیعیان رو آورده. یا شیعیان خوش فکر حتی کتاب های دینی خودشونم نخوندم تاحالا و صرفا با همون تفکری که توی بچگی توی ذهنشون کردن به مسیر دینی خودشون ادامه میدن یا اینکه خوندن اما جدیداً به این فرضیه اعتقاد دارن که: __اشتباه داوری جزئی از داوریه و چیزی از ارزش های داور کم نمیکنه__.

آقا یا خانومی که اعتقاد داری آیا به عنوان یه شیعه صحت مطالب تاپیک رو میپذیرید و آیا این کتاب رو به عنوان کتابی مرجع برای شیعیان قبول دارین؟؟ در صورت پذیرفتن واقعا شما منتظر چنین تفکری هستین؟؟؟

*** ممنون از پیام ات دوست من ، نقد خیلی خوبی بود ، با اینکه بازدید نسبتا خوبی داشت ولی کمتر کامنت از کاربرا دیدیم ، لازم نبود بگم ولی بهتر بگم درباره بلاک ها ، ترومن چندین بار توهین کرده بی دلیل ، فرهاد توهین کرده ، ریدر با تایپکاش حال نمیکردم بدون منطق بود ، و چند نفردیگه که بلاک کردم یا حرفی بدون منطق زدم یا با تایپکاشون حال نکردم ( برای آرامش عصاب خودم ) بلاک کردم که تعدادشون به 15 کاربر هم نمیرسه ، بازم لازم نبود بگم ولی بهتر بود سوتفاهم برطرف بشه ***

1 ❤️

2019-04-22 08:36:00 +0430 +0430

تا اونجایی که من شنیدم این بحارالانواری که شما و خیلی از رفقاتون ازش سند اوردین منبع معتبری نیس. از چه لحاظ؟ از لحاظ اینکه باید ببینی هدف تالیف این کتاب چی بوده؟ خود نویسنده گفته هدفم اینه که تمام احادیث و روایاتی که تا الان اورده شده به نقل از هر کسی که هست رو جمع اوری کنم بدون در نظر گرفتن اعتبارحرف و راوی مطلب و اعتقادات خودم تا دیگه کسی نتونه روایت و حدیث و بدعت جدیدی بیاره. هر چیزی که گفته شده و نقل شده از گذشتگان رو من در این کتاب جمع اوری کردم و اگر کسی مطلب جدیدی بیاره دروغه. حالا اینکه این روایاتی و احادیثی که اورده شده درستن یا غلط و اونها چقدر دارای اعتبارند اون یه مبحث و تخصص دیگه ایه

0 ❤️

2019-04-22 09:01:03 +0430 +0430
نقل از: hamid1370 تا اونجایی که من شنیدم این بحارالانواری که شما و خیلی از رفقاتون ازش سند اوردین منبع معتبری نیس. از چه لحاظ؟ از لحاظ اینکه باید ببینی هدف تالیف این کتاب چی بوده؟ خود نویسنده گفته هدفم اینه که تمام احادیث و روایاتی که تا الان اورده شده به نقل از هر کسی که هست رو جمع اوری کنم بدون در نظر گرفتن اعتبارحرف و راوی مطلب و اعتقادات خودم تا دیگه کسی نتونه روایت و حدیث و بدعت جدیدی بیاره. هر چیزی که گفته شده و نقل شده از گذشتگان رو من در این کتاب جمع اوری کردم و اگر کسی مطلب جدیدی بیاره دروغه. حالا اینکه این روایاتی و احادیثی که اورده شده درستن یا غلط و اونها چقدر دارای اعتبارند اون یه مبحث و تخصص دیگه ایه

*** عکس نه شنیده های کوچه بازاریه نه روایت ساختی از هدف نویسنده این کتاب و منابع کتاب بخار الانوار هم آورده شده ***





0 ❤️

2019-04-22 09:17:11 +0430 +0430

سلام به تو دوست عزیز

هر چند من دنبال دین نبوده و نیستم و معتقدم که هر دینی برای بقا نیاز به امید داره و این امید رو از طریق آمدن منجی برای طرفدارانش مهیا می کنه که بقول معروف ریزش فالوور نداشته باشه و هرچیزی هم که نوشتن که این کارو میکنه اونکار رو می کنه نظریات نویسندگان محترمه یعنی اینکه دلخواه خودشون رو نوشتن ( فکر میکنن اگه این کارها انجام بشه دین نجات پیدا می کنه )
کسی که داعی هدایته و وظیفش حکم میکنه هدایت مردم رو بر عهده داشته باشه ، لازم نیس پنهان بشه

0 ❤️

2019-04-22 14:02:28 +0430 +0430

من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و …) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم… حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

0 ❤️

2019-04-22 16:21:41 +0430 +0430
نقل از: doodool talaa من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و ...) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم... حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

*** دوست عزیز ممنون از حرفات و وقتی ک گذاشتی ، با توجه به حرفاتون یقینن شما منابع مختلفی رو مطالعه کردید و با اهل دین واقعی زیاد صحبت داشتید و به واقعیات پی بردید و من سوالی ذهنم رو درگیر کرده ، 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و به قول خودتون منابعی که کفر رو ترویج میده کدوما هستن؟ مطمئنم که شما این دو جناح منابع رو با هم مقایسه کردید و به نتایجی هم رسیدید ممنون میشم بیشتر بگین ***

0 ❤️

2019-04-22 16:50:16 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و ...) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم... حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

*** دوست عزیز ممنون از حرفات و وقتی ک گذاشتی ، با توجه به حرفاتون یقینن شما منابع مختلفی رو مطالعه کردید و با اهل دین واقعی زیاد صحبت داشتید و به واقعیات پی بردید و من سوالی ذهنم رو درگیر کرده ، 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و به قول خودتون منابعی که کفر رو ترویج میده کدوما هستن؟ مطمئنم که شما این دو جناح منابع رو با هم مقایسه کردید و به نتایجی هم رسیدید ممنون میشم بیشتر بگین ***

من دوره ای از زندگیم رو، عملا کافر شدم. میگفتم خدایی نیست. پس دینی وجود نداره. گذشت و تحقیقاتم رو شروع کردم. اول باور کردم که بیطرف باشم. بعد گشتم بین منابع، ببینم اصلا کی چی میگه. مثلااااا کتاب “ارابه خدایان” از کتبی هست که دین رو نقض کرده. بعد اومدم توی عرفان های نو ظهور. بعد رفتم توی کتب مسیحیت و یهودیت و … بعدم اومدم اسلام رو بررسی کردم. یجورایی بهم ثابت شد که توی عرفانهای نوظهور، یه بخش هایی از اسلام هست. اصن از همین اسلام گرفته شدن. توی مسیحیت و یهودیت، اشاره شده به اسلام. تحریفاتی صورت گرفته و …
خلاصه ته همه بررسیام، به این رسیدم که از دین، به ما هیییییییییچی نگفتن. ما مثلا 15 سال تحصیل کردیم، حداقل شما بگو 10 سالشو کتابای دینی و معارف و … گذاشتن واسمون، الان یه سوال میپرسم. شما نه بعنوان یک معتقد، بعنوان کسی که اینهمه کتاب دادن خوندی، امتحان دادی قبول شدی، از دین اسلام (از شنیده ها نه، از کتابایی که خوندی) چی میتونی تعریف کنی؟ همش یه مشت چرت و پرت تحویلمون دادن، ته تعریفمون از اسلام، مشروب نخور، سکس نکن، نماز بخون، روزه بگیر… همش چیزایی که سختن و فشار میارن و … س. خداییش چرا قران معجزه س؟ چون اینجوری میگن؟ نخیر. توی قران معجزاتی هست، که تو کتب دیگه نیست. دوست داشتی، توی گوگل سرچ کن، معجزات کتاب قران.
اما اینایی که گفتم، همش کم ارزشه. نکته ای که از همه اینا مهمتره، میدونی چیه؟ نکته خواستنه. اینکه شما چی بخوای. من چند سال پیش، یه جمله یاد گرفتم. اونم اینه:
هیچکس دروغگوی بزرگی نیست. همه ی ما اون چیزی رو باور میکنیم، که دوست داریم باور کنیم.
حالا شما دوست داری چیو باور کنی؟ که حرف اخوندا، درسته؟ یا دوست داری باور کنی دین درسته؟ یا دوست داری باور کنی مثلا مسیحیت بهترین دینه؟ یا دوست داری چمیدونم باور کنی مثلا ادما اول میمون بودن، بعد ادم شدن… مسئله ی مهم، اینه که دوست داری چیو باور کنی؟ اینکه جمهوری اسلامی چقدر گند زده توی اجرای دین، ربطی به ذات و اصل دین نداره. این چیزایی که میبینی، همش برداشت های یه عده از دینه، که ممکنه خیلی جاهاش هم اشتباه برداشت کردن. اما مسئله اصلی اینه که حتی اونجاها که درست فهمیدن، قانون درست گذاشتن، قانون اجرا نمیشه واسه برخی افراد. این یعنی جمهوری اسلامی تر زده با این اجرای اسلامش. از اسلام فقط اینارو فهمیده: دختر موهاش بسته باشه، پسر لباس جلف نپوشه، دختر تو خیابون نخنده، مشروب ممنوعه، شما اجازه نداری با کسی که دوستش داری تو خیابون قدم بزنی… لامصب اسلام اینا هست، اما قبل از اینا، گفته شرایط ازدواج و واسشون فراهم کن! قبلش گفته کار و مسکن و امنیت زندگیشونو فراهم کن. گفته آموزش بده دین رو. این چه آموزشیه که دادین، که از 100 تا دختر ، بشکل شانسی(راندوم) بپرسی چرا حجاب باید سر کنیم، شاید 5 نفرشونم نتونه توضیح بده علتشو! اصلا دینی که آموزش داده نشده رو چجوری میخوان مردم رعایت کنن؟ ته منطق خیلی از معتقدا به دستورات اسلام، اینه که خدا گفته. دمت گرم، فقط چون فکر میکنی خدا گفته داری رعایت میکنی. اما همه اینجوری نیستن. همه براشون کافی نیست. ممکنه یکی ساختار یک درخت رو ببینه، به خدا ایمان بیاره. یکی براش معجزه هم بکنن، بگه تو جادوگری.
متوجه شدی؟ اینه که میگم از دین چیزی بهمون نگفتن، اینکه چرا اسلام کاملتر از مسیحیته، چند نفر میتونن تو مدرسه، چند نفر با مدرک دیپلم، چند نفر با مدرک لیسانس میتونن جواب بدن به این سوال؟ صحبت اینه که دین رو نشناسوندن بهمون. شما اگه به خدا و پیغمبر توهین بکنی، حق من نیست که ببخشم، حق خدا و پیغمبره. اما من مثل خیلیا، نمیام پاچه تو بگیرم، بگم تو فلان خوردی که اینجوری میگی… نه. میگم این بنده خدا، نمیدونه. بهش درستش گفته نشده. بنابرین من حق ندارم قضاوتش کنم، یا از روی خشمی که این جامعه ی اسلام مال بهم تحمیل کرده، سریع تو دلم حکم اعدامتو بدم، بگم مثلا یکی مثل تورو باید اعدام کرد. نه. یه کسی که مثل شما، نظر مخالفی با نظر من داره، باید توی شرایط درست، براش توضیح داد. توی چت و تایپ و نمیدونم سایت سکسی و … اینجوری نمیشه. حداقل من نمیتونم. ادعای دین داریمم نمیشه ها. من خودم هزار تا ایراد دارم. اما از دین داری، میتونم بگم چیزی که من از دین فهمیدم، باعث شده بگم دین چیز خوبیه. نکات مثبت زیادی داره، اما من دین دار خوبی نیستم. ایراد از دین نیست. ایراد از منه.
حالا بین اون پلیس و قاضی و ادمای با ادعای دینداری و ادمای تندرو . خشک مذهبی و …، چند درصدشون خودشونو برتر از شما نمیبینن؟چند درصدشون میگن منم ایراد دارم، پس قضاوت نکنم کسی رو؟ چند درصدشون نمیخوان بهت آسیب بزنن؟ اینا اشکالات دین نیستا! اشکال از ریشه س. ریشه چیه؟ آموزش صحیح. چیزی که از اول صحبتا دارم میگم به ماها نرسیده.
امییییییییدوارم حرفام انقدری برات منطقی بوده باشه، که بدونی من با نظر مخالفت، نه تنها باهات مشکلی ندارم، بلکه بعنوان یک انسان دوستت دارم، و واقعا دوست دارم آخرش به سعادت و خوشبختی برسی. حتی توی اون دنیایی که ممکنه الان نقضش کنی داداشی. :)
من کلا طولانی حرف میزنم. ببخشید.

0 ❤️

2019-04-22 17:54:33 +0430 +0430

حالا گیریم مهدی موعود پسر انسان ظهور کردو اینکارهارو انجام داد با اونایی که پیروانش چی کارمیکنید؟فکر نمیکنید اینا وقت تلف کردنه؟یارو تو فکر اینه که بره رو سیاره دیگه زندگی کنه اون وقت منتظر پسر انسانی؟بیاد بکشه بره ? این بحث ها به جایی نمیرسه

1 ❤️

2019-04-22 17:56:45 +0430 +0430

دلیل اینکه توهین بهش زیاده آخونده ها هستن

0 ❤️

2019-04-22 18:04:39 +0430 +0430
نقل از: doodool talaa
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و ...) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم... حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

*** دوست عزیز ممنون از حرفات و وقتی ک گذاشتی ، با توجه به حرفاتون یقینن شما منابع مختلفی رو مطالعه کردید و با اهل دین واقعی زیاد صحبت داشتید و به واقعیات پی بردید و من سوالی ذهنم رو درگیر کرده ، 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و به قول خودتون منابعی که کفر رو ترویج میده کدوما هستن؟ مطمئنم که شما این دو جناح منابع رو با هم مقایسه کردید و به نتایجی هم رسیدید ممنون میشم بیشتر بگین ***

من دوره ای از زندگیم رو، عملا کافر شدم. میگفتم خدایی نیست. پس دینی وجود نداره. گذشت و تحقیقاتم رو شروع کردم. اول باور کردم که بیطرف باشم. بعد گشتم بین منابع، ببینم اصلا کی چی میگه. مثلااااا کتاب “ارابه خدایان” از کتبی هست که دین رو نقض کرده. بعد اومدم توی عرفان های نو ظهور. بعد رفتم توی کتب مسیحیت و یهودیت و … بعدم اومدم اسلام رو بررسی کردم. یجورایی بهم ثابت شد که توی عرفانهای نوظهور، یه بخش هایی از اسلام هست. اصن از همین اسلام گرفته شدن. توی مسیحیت و یهودیت، اشاره شده به اسلام. تحریفاتی صورت گرفته و …
خلاصه ته همه بررسیام، به این رسیدم که از دین، به ما هیییییییییچی نگفتن. ما مثلا 15 سال تحصیل کردیم، حداقل شما بگو 10 سالشو کتابای دینی و معارف و … گذاشتن واسمون، الان یه سوال میپرسم. شما نه بعنوان یک معتقد، بعنوان کسی که اینهمه کتاب دادن خوندی، امتحان دادی قبول شدی، از دین اسلام (از شنیده ها نه، از کتابایی که خوندی) چی میتونی تعریف کنی؟ همش یه مشت چرت و پرت تحویلمون دادن، ته تعریفمون از اسلام، مشروب نخور، سکس نکن، نماز بخون، روزه بگیر… همش چیزایی که سختن و فشار میارن و … س. خداییش چرا قران معجزه س؟ چون اینجوری میگن؟ نخیر. توی قران معجزاتی هست، که تو کتب دیگه نیست. دوست داشتی، توی گوگل سرچ کن، معجزات کتاب قران.
اما اینایی که گفتم، همش کم ارزشه. نکته ای که از همه اینا مهمتره، میدونی چیه؟ نکته خواستنه. اینکه شما چی بخوای. من چند سال پیش، یه جمله یاد گرفتم. اونم اینه:
هیچکس دروغگوی بزرگی نیست. همه ی ما اون چیزی رو باور میکنیم، که دوست داریم باور کنیم.
حالا شما دوست داری چیو باور کنی؟ که حرف اخوندا، درسته؟ یا دوست داری باور کنی دین درسته؟ یا دوست داری باور کنی مثلا مسیحیت بهترین دینه؟ یا دوست داری چمیدونم باور کنی مثلا ادما اول میمون بودن، بعد ادم شدن… مسئله ی مهم، اینه که دوست داری چیو باور کنی؟ اینکه جمهوری اسلامی چقدر گند زده توی اجرای دین، ربطی به ذات و اصل دین نداره. این چیزایی که میبینی، همش برداشت های یه عده از دینه، که ممکنه خیلی جاهاش هم اشتباه برداشت کردن. اما مسئله اصلی اینه که حتی اونجاها که درست فهمیدن، قانون درست گذاشتن، قانون اجرا نمیشه واسه برخی افراد. این یعنی جمهوری اسلامی تر زده با این اجرای اسلامش. از اسلام فقط اینارو فهمیده: دختر موهاش بسته باشه، پسر لباس جلف نپوشه، دختر تو خیابون نخنده، مشروب ممنوعه، شما اجازه نداری با کسی که دوستش داری تو خیابون قدم بزنی… لامصب اسلام اینا هست، اما قبل از اینا، گفته شرایط ازدواج و واسشون فراهم کن! قبلش گفته کار و مسکن و امنیت زندگیشونو فراهم کن. گفته آموزش بده دین رو. این چه آموزشیه که دادین، که از 100 تا دختر ، بشکل شانسی(راندوم) بپرسی چرا حجاب باید سر کنیم، شاید 5 نفرشونم نتونه توضیح بده علتشو! اصلا دینی که آموزش داده نشده رو چجوری میخوان مردم رعایت کنن؟ ته منطق خیلی از معتقدا به دستورات اسلام، اینه که خدا گفته. دمت گرم، فقط چون فکر میکنی خدا گفته داری رعایت میکنی. اما همه اینجوری نیستن. همه براشون کافی نیست. ممکنه یکی ساختار یک درخت رو ببینه، به خدا ایمان بیاره. یکی براش معجزه هم بکنن، بگه تو جادوگری.
متوجه شدی؟ اینه که میگم از دین چیزی بهمون نگفتن، اینکه چرا اسلام کاملتر از مسیحیته، چند نفر میتونن تو مدرسه، چند نفر با مدرک دیپلم، چند نفر با مدرک لیسانس میتونن جواب بدن به این سوال؟ صحبت اینه که دین رو نشناسوندن بهمون. شما اگه به خدا و پیغمبر توهین بکنی، حق من نیست که ببخشم، حق خدا و پیغمبره. اما من مثل خیلیا، نمیام پاچه تو بگیرم، بگم تو فلان خوردی که اینجوری میگی… نه. میگم این بنده خدا، نمیدونه. بهش درستش گفته نشده. بنابرین من حق ندارم قضاوتش کنم، یا از روی خشمی که این جامعه ی اسلام مال بهم تحمیل کرده، سریع تو دلم حکم اعدامتو بدم، بگم مثلا یکی مثل تورو باید اعدام کرد. نه. یه کسی که مثل شما، نظر مخالفی با نظر من داره، باید توی شرایط درست، براش توضیح داد. توی چت و تایپ و نمیدونم سایت سکسی و … اینجوری نمیشه. حداقل من نمیتونم. ادعای دین داریمم نمیشه ها. من خودم هزار تا ایراد دارم. اما از دین داری، میتونم بگم چیزی که من از دین فهمیدم، باعث شده بگم دین چیز خوبیه. نکات مثبت زیادی داره، اما من دین دار خوبی نیستم. ایراد از دین نیست. ایراد از منه.
حالا بین اون پلیس و قاضی و ادمای با ادعای دینداری و ادمای تندرو . خشک مذهبی و …، چند درصدشون خودشونو برتر از شما نمیبینن؟چند درصدشون میگن منم ایراد دارم، پس قضاوت نکنم کسی رو؟ چند درصدشون نمیخوان بهت آسیب بزنن؟ اینا اشکالات دین نیستا! اشکال از ریشه س. ریشه چیه؟ آموزش صحیح. چیزی که از اول صحبتا دارم میگم به ماها نرسیده.
امییییییییدوارم حرفام انقدری برات منطقی بوده باشه، که بدونی من با نظر مخالفت، نه تنها باهات مشکلی ندارم، بلکه بعنوان یک انسان دوستت دارم، و واقعا دوست دارم آخرش به سعادت و خوشبختی برسی. حتی توی اون دنیایی که ممکنه الان نقضش کنی داداشی. :)
من کلا طولانی حرف میزنم. ببخشید.

*** حالت از حرفای خودت بهم نمیخوره ؟ چی گفتی اصلا ؟ سوالات من این دوتا بودن : 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و شما به قرآن و حرفاش اعتقاد و باور دارید؟ ***

1 ❤️

2019-04-22 18:08:05 +0430 +0430
نقل از: Challex حالا گیریم مهدی موعود پسر انسان ظهور کردو اینکارهارو انجام داد با اونایی که پیروانش چی کارمیکنید؟فکر نمیکنید اینا وقت تلف کردنه؟یارو تو فکر اینه که بره رو سیاره دیگه زندگی کنه اون وقت منتظر پسر انسانی؟بیاد بکشه بره ? این بحث ها به جایی نمیرسه

*** ما با پیروانش چکار میکنیم؟ ***

0 ❤️

2019-04-22 18:08:07 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و ...) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم... حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

*** دوست عزیز ممنون از حرفات و وقتی ک گذاشتی ، با توجه به حرفاتون یقینن شما منابع مختلفی رو مطالعه کردید و با اهل دین واقعی زیاد صحبت داشتید و به واقعیات پی بردید و من سوالی ذهنم رو درگیر کرده ، 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و به قول خودتون منابعی که کفر رو ترویج میده کدوما هستن؟ مطمئنم که شما این دو جناح منابع رو با هم مقایسه کردید و به نتایجی هم رسیدید ممنون میشم بیشتر بگین ***

من دوره ای از زندگیم رو، عملا کافر شدم. میگفتم خدایی نیست. پس دینی وجود نداره. گذشت و تحقیقاتم رو شروع کردم. اول باور کردم که بیطرف باشم. بعد گشتم بین منابع، ببینم اصلا کی چی میگه. مثلااااا کتاب “ارابه خدایان” از کتبی هست که دین رو نقض کرده. بعد اومدم توی عرفان های نو ظهور. بعد رفتم توی کتب مسیحیت و یهودیت و … بعدم اومدم اسلام رو بررسی کردم. یجورایی بهم ثابت شد که توی عرفانهای نوظهور، یه بخش هایی از اسلام هست. اصن از همین اسلام گرفته شدن. توی مسیحیت و یهودیت، اشاره شده به اسلام. تحریفاتی صورت گرفته و …
خلاصه ته همه بررسیام، به این رسیدم که از دین، به ما هیییییییییچی نگفتن. ما مثلا 15 سال تحصیل کردیم، حداقل شما بگو 10 سالشو کتابای دینی و معارف و … گذاشتن واسمون، الان یه سوال میپرسم. شما نه بعنوان یک معتقد، بعنوان کسی که اینهمه کتاب دادن خوندی، امتحان دادی قبول شدی، از دین اسلام (از شنیده ها نه، از کتابایی که خوندی) چی میتونی تعریف کنی؟ همش یه مشت چرت و پرت تحویلمون دادن، ته تعریفمون از اسلام، مشروب نخور، سکس نکن، نماز بخون، روزه بگیر… همش چیزایی که سختن و فشار میارن و … س. خداییش چرا قران معجزه س؟ چون اینجوری میگن؟ نخیر. توی قران معجزاتی هست، که تو کتب دیگه نیست. دوست داشتی، توی گوگل سرچ کن، معجزات کتاب قران.
اما اینایی که گفتم، همش کم ارزشه. نکته ای که از همه اینا مهمتره، میدونی چیه؟ نکته خواستنه. اینکه شما چی بخوای. من چند سال پیش، یه جمله یاد گرفتم. اونم اینه:
هیچکس دروغگوی بزرگی نیست. همه ی ما اون چیزی رو باور میکنیم، که دوست داریم باور کنیم.
حالا شما دوست داری چیو باور کنی؟ که حرف اخوندا، درسته؟ یا دوست داری باور کنی دین درسته؟ یا دوست داری باور کنی مثلا مسیحیت بهترین دینه؟ یا دوست داری چمیدونم باور کنی مثلا ادما اول میمون بودن، بعد ادم شدن… مسئله ی مهم، اینه که دوست داری چیو باور کنی؟ اینکه جمهوری اسلامی چقدر گند زده توی اجرای دین، ربطی به ذات و اصل دین نداره. این چیزایی که میبینی، همش برداشت های یه عده از دینه، که ممکنه خیلی جاهاش هم اشتباه برداشت کردن. اما مسئله اصلی اینه که حتی اونجاها که درست فهمیدن، قانون درست گذاشتن، قانون اجرا نمیشه واسه برخی افراد. این یعنی جمهوری اسلامی تر زده با این اجرای اسلامش. از اسلام فقط اینارو فهمیده: دختر موهاش بسته باشه، پسر لباس جلف نپوشه، دختر تو خیابون نخنده، مشروب ممنوعه، شما اجازه نداری با کسی که دوستش داری تو خیابون قدم بزنی… لامصب اسلام اینا هست، اما قبل از اینا، گفته شرایط ازدواج و واسشون فراهم کن! قبلش گفته کار و مسکن و امنیت زندگیشونو فراهم کن. گفته آموزش بده دین رو. این چه آموزشیه که دادین، که از 100 تا دختر ، بشکل شانسی(راندوم) بپرسی چرا حجاب باید سر کنیم، شاید 5 نفرشونم نتونه توضیح بده علتشو! اصلا دینی که آموزش داده نشده رو چجوری میخوان مردم رعایت کنن؟ ته منطق خیلی از معتقدا به دستورات اسلام، اینه که خدا گفته. دمت گرم، فقط چون فکر میکنی خدا گفته داری رعایت میکنی. اما همه اینجوری نیستن. همه براشون کافی نیست. ممکنه یکی ساختار یک درخت رو ببینه، به خدا ایمان بیاره. یکی براش معجزه هم بکنن، بگه تو جادوگری.
متوجه شدی؟ اینه که میگم از دین چیزی بهمون نگفتن، اینکه چرا اسلام کاملتر از مسیحیته، چند نفر میتونن تو مدرسه، چند نفر با مدرک دیپلم، چند نفر با مدرک لیسانس میتونن جواب بدن به این سوال؟ صحبت اینه که دین رو نشناسوندن بهمون. شما اگه به خدا و پیغمبر توهین بکنی، حق من نیست که ببخشم، حق خدا و پیغمبره. اما من مثل خیلیا، نمیام پاچه تو بگیرم، بگم تو فلان خوردی که اینجوری میگی… نه. میگم این بنده خدا، نمیدونه. بهش درستش گفته نشده. بنابرین من حق ندارم قضاوتش کنم، یا از روی خشمی که این جامعه ی اسلام مال بهم تحمیل کرده، سریع تو دلم حکم اعدامتو بدم، بگم مثلا یکی مثل تورو باید اعدام کرد. نه. یه کسی که مثل شما، نظر مخالفی با نظر من داره، باید توی شرایط درست، براش توضیح داد. توی چت و تایپ و نمیدونم سایت سکسی و … اینجوری نمیشه. حداقل من نمیتونم. ادعای دین داریمم نمیشه ها. من خودم هزار تا ایراد دارم. اما از دین داری، میتونم بگم چیزی که من از دین فهمیدم، باعث شده بگم دین چیز خوبیه. نکات مثبت زیادی داره، اما من دین دار خوبی نیستم. ایراد از دین نیست. ایراد از منه.
حالا بین اون پلیس و قاضی و ادمای با ادعای دینداری و ادمای تندرو . خشک مذهبی و …، چند درصدشون خودشونو برتر از شما نمیبینن؟چند درصدشون میگن منم ایراد دارم، پس قضاوت نکنم کسی رو؟ چند درصدشون نمیخوان بهت آسیب بزنن؟ اینا اشکالات دین نیستا! اشکال از ریشه س. ریشه چیه؟ آموزش صحیح. چیزی که از اول صحبتا دارم میگم به ماها نرسیده.
امییییییییدوارم حرفام انقدری برات منطقی بوده باشه، که بدونی من با نظر مخالفت، نه تنها باهات مشکلی ندارم، بلکه بعنوان یک انسان دوستت دارم، و واقعا دوست دارم آخرش به سعادت و خوشبختی برسی. حتی توی اون دنیایی که ممکنه الان نقضش کنی داداشی. :)
من کلا طولانی حرف میزنم. ببخشید.

*** حالت از حرفای خودت بهم نمیخوره ؟ چی گفتی اصلا ؟ سوالات من این دوتا بودن : 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و شما به قرآن و حرفاش اعتقاد و باور دارید؟ ***

نه دوست من حالم بهم نمیخوره. منابع جفتشو خواستی، منم اونوریو گفتم، اینطرفی هم گفتم. بله به قران اعتقاد دارم.
درمورد اینکه منابع معتبر شیعه کدوماست، قران، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اصول کافی، …
شما وقتی اینارو خوندی، یا فقط بخش هایی از قران رو خوندی، ایا تفسیرشم خوندی؟ که هر ایه به چه دلیل نازل شده؟ داستانش چی بوده؟ یا فقط ایه رو به فارسی خوندی دیگه خودتو علامه دهر میدونی رفیق؟

0 ❤️

2019-04-22 18:17:39 +0430 +0430
نقل از: doodool talaa
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa
نقل از: Korkak
نقل از: doodool talaa من کاری ندارم که این چیزایی که نوشتی، چقدرش شعر و وره، چقدرش درسته. حرف من اینه که خیلی از کسایی که مخالف دین هستن، از دین (فارغ از اسلام و مسیحیت و ...) هیچی به درستی به گوششون نرسیده. یه عده که دشمنی دارن میکنن. معجزه هم ببینن، میگن جادوگریه. کسی که خودشو زدهبه خواب رو نمیشه بیدار کرد. با اون عده کار ندارم. اما عده ای که واقعا دنبال واقعیت هستن، دوست من، منابع هر دو طرف رو بخون. هم منابعی که کفر رو توش ترویج میده. هم منابعی که درمورد ادیانه. مثلا ببین کتب مسیحیت چی میگه. کتب اسلامی چی توشه. کتب اصلی رو هم بخونیا، چرتو پرتارو نه! بعد برات یه سری سوالات پیش میاد. که اگه مثلا فلان چیز دستور خداست، چرا چنین دستوری داده، این که درست نیست به نظر من. بعد توی گوگل سرچ کن. جواب نگرفتی، هزاران منبع هست. بخاطر یک یا دو موضوعی که جواب نگرفتی که نمیشه خدارو نقض کنی. یا مثلا چون یه عده حرامزاده توی ایران به اسم دین، دارن دهن مردم و سرویس میکنن که نباید بیوفته گردن دین. این از بی سوادیه منو شماست، که اون از همین بی سوادی سو استفاده میکنه. ربطی به دین نداره. صحبتم سر اینه که اگه دشمنی داری با چیزی، ریشه ش رو پیدا کن، دنبال حل باش. اگه نه، واقعا تحقیق کردی، به این نتیجه رسیدی که دین ساخته دست بشره، برو با ادمایی که درمورد دین اطلاعات خوبی دارن صحبت کن. هر اخوندی هم دین رو نمیشناسه. شاید بگم 98% اخوندای ما، فقط یه سری کتاب خوندن، همونا رو دارن غی میکنن. حرفی از خودشون ندارن. نمیتونن ثابت کن. نمیتونن مباحثه کنن. مدرک رو کنن. چرتو پرت میگن، بدتر گمراه میکنن. پیشنهاد میکنم سخنرانی های حسن اقامیری رو گوش کن، الانم خلع لباس شده. چون جمهوری اسلامی دید که حرفای این بنده خدا، با سیاست هاش همخوانی نداره، محکومش کردن و از اخوندی تا اخر عمر محرومش کردن. برو حرفاشو گوش کن، بعد اگه بازم صحبتی بود، من کوچیکتم هستم . بیا صحبت کنیم... حرف آخرمم با دوستانیه که میخوان از دین دفاع کنن. دوست عزیز من، شما هررررررررررررگز موفق نمیشی با تندی و بد دهنی و خشونت و توهین و تحقیر، کسی رو به دین برگردونی. پس حداقل اگه بلد نیستی با عقیده مخالف خودت جوری صحبت کنی که بدتر دور نشه از واقعیت، لطفا حرف نزنید. تا یاد بگیرین. بقول معروف میگن: مارا به خیر تو امید نیست. تو فقط شر مرسان. نمیخواد هرکسی که از دیدگاه شما گمراهه رو به راه راست بیاری. شما گمراهترش نکن، به راه راست هدایت کردنش پیشکش. ممنونم.

*** دوست عزیز ممنون از حرفات و وقتی ک گذاشتی ، با توجه به حرفاتون یقینن شما منابع مختلفی رو مطالعه کردید و با اهل دین واقعی زیاد صحبت داشتید و به واقعیات پی بردید و من سوالی ذهنم رو درگیر کرده ، 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و به قول خودتون منابعی که کفر رو ترویج میده کدوما هستن؟ مطمئنم که شما این دو جناح منابع رو با هم مقایسه کردید و به نتایجی هم رسیدید ممنون میشم بیشتر بگین ***

من دوره ای از زندگیم رو، عملا کافر شدم. میگفتم خدایی نیست. پس دینی وجود نداره. گذشت و تحقیقاتم رو شروع کردم. اول باور کردم که بیطرف باشم. بعد گشتم بین منابع، ببینم اصلا کی چی میگه. مثلااااا کتاب “ارابه خدایان” از کتبی هست که دین رو نقض کرده. بعد اومدم توی عرفان های نو ظهور. بعد رفتم توی کتب مسیحیت و یهودیت و … بعدم اومدم اسلام رو بررسی کردم. یجورایی بهم ثابت شد که توی عرفانهای نوظهور، یه بخش هایی از اسلام هست. اصن از همین اسلام گرفته شدن. توی مسیحیت و یهودیت، اشاره شده به اسلام. تحریفاتی صورت گرفته و …
خلاصه ته همه بررسیام، به این رسیدم که از دین، به ما هیییییییییچی نگفتن. ما مثلا 15 سال تحصیل کردیم، حداقل شما بگو 10 سالشو کتابای دینی و معارف و … گذاشتن واسمون، الان یه سوال میپرسم. شما نه بعنوان یک معتقد، بعنوان کسی که اینهمه کتاب دادن خوندی، امتحان دادی قبول شدی، از دین اسلام (از شنیده ها نه، از کتابایی که خوندی) چی میتونی تعریف کنی؟ همش یه مشت چرت و پرت تحویلمون دادن، ته تعریفمون از اسلام، مشروب نخور، سکس نکن، نماز بخون، روزه بگیر… همش چیزایی که سختن و فشار میارن و … س. خداییش چرا قران معجزه س؟ چون اینجوری میگن؟ نخیر. توی قران معجزاتی هست، که تو کتب دیگه نیست. دوست داشتی، توی گوگل سرچ کن، معجزات کتاب قران.
اما اینایی که گفتم، همش کم ارزشه. نکته ای که از همه اینا مهمتره، میدونی چیه؟ نکته خواستنه. اینکه شما چی بخوای. من چند سال پیش، یه جمله یاد گرفتم. اونم اینه:
هیچکس دروغگوی بزرگی نیست. همه ی ما اون چیزی رو باور میکنیم، که دوست داریم باور کنیم.
حالا شما دوست داری چیو باور کنی؟ که حرف اخوندا، درسته؟ یا دوست داری باور کنی دین درسته؟ یا دوست داری باور کنی مثلا مسیحیت بهترین دینه؟ یا دوست داری چمیدونم باور کنی مثلا ادما اول میمون بودن، بعد ادم شدن… مسئله ی مهم، اینه که دوست داری چیو باور کنی؟ اینکه جمهوری اسلامی چقدر گند زده توی اجرای دین، ربطی به ذات و اصل دین نداره. این چیزایی که میبینی، همش برداشت های یه عده از دینه، که ممکنه خیلی جاهاش هم اشتباه برداشت کردن. اما مسئله اصلی اینه که حتی اونجاها که درست فهمیدن، قانون درست گذاشتن، قانون اجرا نمیشه واسه برخی افراد. این یعنی جمهوری اسلامی تر زده با این اجرای اسلامش. از اسلام فقط اینارو فهمیده: دختر موهاش بسته باشه، پسر لباس جلف نپوشه، دختر تو خیابون نخنده، مشروب ممنوعه، شما اجازه نداری با کسی که دوستش داری تو خیابون قدم بزنی… لامصب اسلام اینا هست، اما قبل از اینا، گفته شرایط ازدواج و واسشون فراهم کن! قبلش گفته کار و مسکن و امنیت زندگیشونو فراهم کن. گفته آموزش بده دین رو. این چه آموزشیه که دادین، که از 100 تا دختر ، بشکل شانسی(راندوم) بپرسی چرا حجاب باید سر کنیم، شاید 5 نفرشونم نتونه توضیح بده علتشو! اصلا دینی که آموزش داده نشده رو چجوری میخوان مردم رعایت کنن؟ ته منطق خیلی از معتقدا به دستورات اسلام، اینه که خدا گفته. دمت گرم، فقط چون فکر میکنی خدا گفته داری رعایت میکنی. اما همه اینجوری نیستن. همه براشون کافی نیست. ممکنه یکی ساختار یک درخت رو ببینه، به خدا ایمان بیاره. یکی براش معجزه هم بکنن، بگه تو جادوگری.
متوجه شدی؟ اینه که میگم از دین چیزی بهمون نگفتن، اینکه چرا اسلام کاملتر از مسیحیته، چند نفر میتونن تو مدرسه، چند نفر با مدرک دیپلم، چند نفر با مدرک لیسانس میتونن جواب بدن به این سوال؟ صحبت اینه که دین رو نشناسوندن بهمون. شما اگه به خدا و پیغمبر توهین بکنی، حق من نیست که ببخشم، حق خدا و پیغمبره. اما من مثل خیلیا، نمیام پاچه تو بگیرم، بگم تو فلان خوردی که اینجوری میگی… نه. میگم این بنده خدا، نمیدونه. بهش درستش گفته نشده. بنابرین من حق ندارم قضاوتش کنم، یا از روی خشمی که این جامعه ی اسلام مال بهم تحمیل کرده، سریع تو دلم حکم اعدامتو بدم، بگم مثلا یکی مثل تورو باید اعدام کرد. نه. یه کسی که مثل شما، نظر مخالفی با نظر من داره، باید توی شرایط درست، براش توضیح داد. توی چت و تایپ و نمیدونم سایت سکسی و … اینجوری نمیشه. حداقل من نمیتونم. ادعای دین داریمم نمیشه ها. من خودم هزار تا ایراد دارم. اما از دین داری، میتونم بگم چیزی که من از دین فهمیدم، باعث شده بگم دین چیز خوبیه. نکات مثبت زیادی داره، اما من دین دار خوبی نیستم. ایراد از دین نیست. ایراد از منه.
حالا بین اون پلیس و قاضی و ادمای با ادعای دینداری و ادمای تندرو . خشک مذهبی و …، چند درصدشون خودشونو برتر از شما نمیبینن؟چند درصدشون میگن منم ایراد دارم، پس قضاوت نکنم کسی رو؟ چند درصدشون نمیخوان بهت آسیب بزنن؟ اینا اشکالات دین نیستا! اشکال از ریشه س. ریشه چیه؟ آموزش صحیح. چیزی که از اول صحبتا دارم میگم به ماها نرسیده.
امییییییییدوارم حرفام انقدری برات منطقی بوده باشه، که بدونی من با نظر مخالفت، نه تنها باهات مشکلی ندارم، بلکه بعنوان یک انسان دوستت دارم، و واقعا دوست دارم آخرش به سعادت و خوشبختی برسی. حتی توی اون دنیایی که ممکنه الان نقضش کنی داداشی. :)
من کلا طولانی حرف میزنم. ببخشید.

*** حالت از حرفای خودت بهم نمیخوره ؟ چی گفتی اصلا ؟ سوالات من این دوتا بودن : 1_ منابع معتبر مذهب شیعه کدوم ها هستن ؟ و شما به قرآن و حرفاش اعتقاد و باور دارید؟ ***

نه دوست من حالم بهم نمیخوره. منابع جفتشو خواستی، منم اونوریو گفتم، اینطرفی هم گفتم. بله به قران اعتقاد دارم.
درمورد اینکه منابع معتبر شیعه کدوماست، قران، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اصول کافی، …
شما وقتی اینارو خوندی، یا فقط بخش هایی از قران رو خوندی، ایا تفسیرشم خوندی؟ که هر ایه به چه دلیل نازل شده؟ داستانش چی بوده؟ یا فقط ایه رو به فارسی خوندی دیگه خودتو علامه دهر میدونی رفیق؟

*** این متن رو از تایپک یکی مونده به آخرم میارم ،
« علی دشتی» در کتاب «۲۳ سال» خود در مورد این واقعه این چنین مینویسد:
ماریه روزی نزد پیغمبر آمد. آن روز محمد در خانه حفصه بود و حفصه در خانه نبود. حضرت همانجا با ماریه همبستر شد و در این اثنا حفصه سررسید و داد و بیداد به راه انداخت که چرا حضرت با کنیز خود در خانه و در بستر او خوابیده است. بعد هم پیغمبر برای تسکین خاطر حفصه و آرام کردن وی ماریه را بر خود حرام کرد. >

لابد پس از رفع بحران یا بواسطه علاقه ای که به ماریه داشته و یا بواسطه این که ماریه از تحریم خود بر پیغمبر ناراحت شده و بازخواست کرده بود حضرت از حرام کردن ماریه بر خویشتن عدول(صرف نظر) کرد و برای تبرئه و تزکیه وی آیه های اول تا پنجم سوره تحریم نازل شده است. >

سوره تحریم آیه ۱
ای پیغمبر گرامی برای چه آنرا که الله بر تو حلال فرمود بر خود حرام کردی٬ تا زنانت را از خود خشنود سازی در صورتیکه الله آمرزنده و مهربان است.>

البته الله بخشنده و مهربان است، اما فقط در حق محمد.

سوره تحریم آیه ۳
وقتی پیغمبر با بعضی از زنان خود(یعنی با حفصه سخنی راجع به ماریه یا راجع به ریاست ابوبکر و عمر) به راز گفت(و به او سپرد) آن زن چون خیانت کرده و دیگری(یعنی عایشه) را بر راز پیغمبر آگاه ساخت، الله به رسولش خبر داد و او به زن برخی را اظهار کرد(برویش آورد) و برخی را اظهار نکرد، آن زن گفت رسولا تو را که واقف ساخت؟ (که من سر تو بر کسی فاش کردم)٬ رسول گفت مرا الله دانای آگاه(از همه اسرار عالم) خبر داد.
نمایان است مترجم بسیار معتبر قرآن آقای مهدی الهی قمشه ای دلیلی برای این گفته داشته است و آن را در قرآن وارد کرده است، که این راز میتواند قولی که محمد به حفصه درباره خلافت پدرش عمر داده باشد تا او را ساکت کند.
به هر سوی محمد، رازی را به حفصه گفت، حفصه هم خیانت کرده آن راز رسول را به عایشه گفت، الله هم این خیانت حفصه را به گوش رسول خود رساند. رسول هم بعضی از سخنان الله را به حفصه گفت و بعضی را نگفت. حفصه پرسید: چه کسی این مسئله را به گوش تو رسانده است. رسول هم در جواب حفصه گفت که الله این حرف را به گوش من رسانده است که تو به من خیانت کرده ای. >

آیا این در شان خداوندگار بزرگ است که به مسائل زناشویی محمد بپردازد و بین محمد و زنانش خبرچینی کند؟

سوره تحریم آیه ۴
اینک اگر هر دو زن به درگاه الله توبه کنید که البته دلهای شما(خلاف رضای پیغمبر) میل کرده است و اگر با هم به آزار او اتفاق کنید باز(هرگز بر او غلبه نکنید) که الله یار و نگهبان اوست و جبرئیل امین و مردان صالح و با ایمان و فرشتگان حق یار و مددکار اویند. >

و آن دو زن یعنی عایشه و حفصه باید بدانند که آنها بر خلاف رضای محمد عمل کرده و او را آزرده اند. همچنین باید بدانند که اگر با هم همدستی کنند و بنا به آزار محمد بگذارند، هرگز پیروز نخواهند شد چون الله و جبرییل و همه فرشتگان در خدمت محمد هستند و او را در مشکلات زندگی و همخوابگی یاری خواهند کرد.>

سوره تحریم آیه ۵
امید است که اگر پیغمبر شما را طلاق دهد، الله زنان بهتر از شما به جایتان با او همسر کند. که همه با مقام تسلیم و ایمان و خضوع و اطاعت اهل توبه و عبادت رهسپار (طریق معرفت) باشند چه بکر و چه غیربکر >

و در این آیه الله بشارت زنان بهتری را به محمد میدهد

چرا الله قبل از این رسوایی به محمد وحی نکرد و او را از رسوایی که برایش اتفاق خواهد افتاد با خبر نکرد؟ دقت کردید الله همیشه بعد از خرابکاری محمد به کمک او میشتافت و آیاتی را نازل میکرد؟
و آیا این الله همان آفریدگار عالم، آفرینده جهان و همه مخلوقات است که به زندگی زناشویی محمد دخالت میکند، به مسائل همخوابی او رسیدگی میکند و برای پیدا کردن زنان باکره به محمد وعده میدهد؟! >

در ادامه ی حرفم این دو آیه از قرآن رو میارم این تناقض رو چطور توجیه میکنید ؟



0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «