دو ویژگی که شما رو زن پسند تر می کنند

1396/02/31



شاید شما در حد گری گرانت خوش تیپ باشین ولی این شاید کافی نباشه تا یه جفت/دختر/یا شب خواب به خوشکلی کری گرانت گیرتون بیاد. اینو به این علت می گیم که بنا به یک بررسی جدید از سوی محققان در لهستان، جذابیت فقط وابسته به قیافه شما نیست، بلکه به این ربط داره که چقدر صدای شما آرام‌بخش و چقدر بوی شما خوب باشه.
برای رسیدن به این نتیجه، محققان به عقب برگشتند و به سه دهه کارهای پژوهشی نگاه انداختند. اونها متوجه شدند که صدای شما میتونه بازه ای از ویژگی‌های شما رو منتقل کنه از جمله اینکه چقدر شما سلطه گر هستید، چقدر مساعده گر هستید،‌ وضعیت عاطفی شما چیست، و حتی بزرگی بدن شما چقدره. بَری وایت می‌توانست این را ۵۰ سال پیش به شما بگوید.
انگار به اندازه کافی نگرانی نداشته اید (حداقل برای افرادی از ما که صدای خیلی جالبی نداریم) بررسی های دیگه نشون داد که بوی شما می تونه به دیگران امکان بده اطلاعات مشابهی رو به دست بیارن. خوشبختانه، راه‌هایی برای دور زدن این وجود داره.
هر دو حس می تونن به یه جفت بالقوه نشون بدن آیا شما همراه خوبی خواهید بود یا نه. نویسنده اصلی بررسی یاد شده، اگاتا گرویکا گفت «مشاهده دیگران از طریق سه کانال، انواع مطمئن تر و وسیع‌تری از اطلاعات راجع به اونها میده». ظاهراً بهتره هر روز دوش بگیریم به جای اینکه فقط وانمود کنیم این کارو می کنیم.
پژوهشگرهایی که بر روی این پروژه کار کردند فکر می‌کنند که این یافته به خاطر یک مزیت تکاملی هست که به مردم اجازه میده شما (قیافه و صداتون) رو از راه دور و همین‌طور از نزدیک (بوی شما) مورد قضاوت قرار بدن. و در حالی که تحقیقات قبلی متوجه شدن که افراد جذب آدمایی شبیه خودشون می شن، این تحقیق نشون میده که اونا افراد با بوی متفاوت رو ترجیح می دن.
تحلیلگران گفتند: «نشانه های شنوایی و بویایی می تونن، به تنهایی یا همراه همدیگه، به شدت بر جذابیت درک شده یک شخص و در نتیجه عقاید و عملکردها نسبت به اون شخص تأثیر بذارن. تحقیقات در مورد حس‌های دیگه و نقششون در روابط اجتماعی به سرعت رشد کرده است و نباید از آن غافل شد.»

منبع

2246 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .








‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «