روان‌کننده زیاد بزنید

1399/01/06

ظاهراً برخی از زنان به خاطر استفاده از روان‌کننده سرزنش می‌شوند ـ به راستی مسخره‌ست!

اگر این اتفاق برای شما هم افتاد باید اینگونه پاسخ پارتنرتان را بدهید

by Samantha Lauriello June 26, 2019

شما و پارتنرتان شروع کرده‌اید به در آوردن لباس‌هایتان و به سمت اتاق خواب می‌روید و توی حس و حال سکس هستید ولی واژن‌تان به اندازه‌ی شما برای سکس هیجان‌زده نشده و هنوز خشک است و همین مسئله ممکن است شما را هم از فاز سکس خارج کند.
این اتفاق برای همه‌ی ما افتاده و خوشبختانه راه حل آن ساده است، فقط کافی‌ست از روان‌کننده استفاده کنید. ولی مشکل اینجاست که بعضی از زنان به خاطر استفاده از روان‌کننده تحقیر و سرزنش می‌شوند و به آنها تلقین می‌شود که چون واژن‌شان خودبه‌خود خیس نمی‌شود پس حتماً مشکلی دارند.
اول از همه بگوییم که مردهایی که باعث می‌شوند پارتنرشان نسبت به استفاده از روان‌کننده احساس شرم کند آدم‌هایی با اعتمادبه‌نفس پایین هستند. دکتر ‘ریچموند’ که یک متخصص سکس است می‌گوید: «به هر دلیلی بعضی از مردها از این که پارتنرشان از روان‌کننده استفاده می‌کند خوششان نمی‌آید و به غرورشان لطمه می‌خورد.» درست است که خیس بودن واژن زنان به میزان تحریک شدن‌شان بستگی دارد ولی این تنها دلیل این مسئله نیست. مشابه این مشکل در مردان از دست دادن نعوظ شان است، گاهی اوقات به میزان تحریک شدن‌شان بستگی دارد و گاهی هم به اضطراب و استرس و مسائلی دیگری مثل مصرف الکل برمی‌گردد.

میزان خیس بودن واژن زنان به سطح “استروژن” بدنشان بستگی دارد. استروژن کمک می‌کند تا واژن موقع سکس خیس شود ولی چون سطح این هورمون در هر چرخه‌ی پریودی تغییر می‌کند پس میزان خیس بودن واژن هم در روزهای ماه تغییر می‌کند. از آنجایی که هر کس چرخه‌ی پریودی خاص خودش را دارد پس نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که سطح استروژن چه زمانی به پایین‌ترین و بالاترین سطح خود می‌رسد ولی به طور کلی می‌توان گفت که زنان معمولاً در دو سوم ماه (بیست روز) سطح استروژن مناسبی دارند و واژن‌شان به اندازه‌ی کافی خیس می‌شود.

با گذشت سن و نزدیک شدن به یائسگی میزان استروژن بدن به مرور کاهش می‌یابد. همچنین زایمان و مصرف یکسری از داروها مثل قرص‌های پیشگیری از بارداری و داروهای مربوط به درمان سرطان سینه می‌تواند باعث کاهش سطح استروژن شود. داروهای مربوط به سرماخوردگی، فشار خون و آلرژی نیز می‌توانند به طور موقت باعث خشکی واژن شوند.

بعض از زنان هم به طور مادرزادی موقع تحریک شدن واژن‌شان در مقایسه با بقیه‌ی زنان کمتر خیس می‌شود که کاملاً هم طبیعی است. وقتی حرف از سکس می‌شود واقعاً چیزی به اسم “نرمال” وجود ندارد چون هر کسی با بقیه متفاوت است.

ممکن اسن زنی به شدت تحریک شده باشد ولی واژنش خشک بماند. گاهی اوقات مغز و بدن مان در یک مسیر حرکت نمی‌کنند. قطعاً خشک بودن واژن لذت سکس را کمتر می‌کند پس خودتان را معطل نکنید و برید سراغ روان‌کننده. اگر پارتنرتان از این کارتان تعجب کرد به او توضیح دهید که خشکی واژن‌تان هیچ ربطی به عملکرد آنها ندارد و برای این که هر دو سکس لذت بخش‌تری داشته باشید این کار را انجام می‌دهید.

دکتر ریچموند می‌گوید: «هر نوع سکسی خوب است فقط به شرطی که با رضایت دو طرف باشد و برای هر دو نفر لذت‌بخش باشد. خیلی از زنان اگر از روان‌کننده استفاده نکنند سکس لذت‌بخشی نخواهند داشت پس سکس بدون روان‌کننده برای این زنان یعنی یک تجربه‌ی بد.»


منبع:

health.com/sex/lube-shaming

4574 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «