روشهای درمان زودارضایی

1398/08/08

روش‌های درمان انزال زودرس

by healthysemen.com
2 February, 2018

انزال زودرس بعد از مشکلات نعوظ یکی از اختلالات رایج جنسی در مردان است که می‌تواند تاثیرات روانی منفی‌ای بر خود فرد و پارتنرش داشته باشد که در خیلی از موارد باعث جدایی می‌شود. پزشکان بنابر علت انزال زودرس درمان مناسب را برای بیمار انتخاب می‌کنند، از روش‌های روان درمانی گرفته تا جراحی. در این جستار درمورد علل و روش‌های درمان انزال زودرس صحبت می‌کنیم و تکنیک‌هایی برای رفع این مشکل را به شما آموزش می‌دهیم.


علت و انواع مختلف انزال زودرس

از دید پزشکی دو نوع انزال زودرس وجود دارد. انزال زودرس اولیه و ثانویه. در انزال زودرس ثانویه مشکل زودانزالی فرد به دلیل بیماری دیگری که فرد دچار آن است ناشی می‌شود (مثل دیابت و بیماری‌ها قلبی) ولی در انزال زودرس اولیه مشکل فرد به دلیل عملکرد و ساختار مغز و اختلال در سطح مواد بیولوژیکی (سروتونین) ناشی می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در مردانی که دچار انزال زودرس هستند گیرنده‌های عصبی‌ای که مسئول ترشح “سروتونین” هستند به خوبی عمل نمی‌کنند. این مشکل باعث کمبود سروتونین در بدن و افزایش فعالیت بخشی از مغز که دستور انزال را می‌دهد می‌شود. همچنین انزال اولیه می‌تواند به دلایل مادرزادی به وجود آمده باشد که باعث می‌شود کیر فرد گیرنده‌ها عصبی بیشتری در سطح پوست داشته باشد. انزال ثانویه معمولاً به دلیل بیماری‌هایی مثل دیابت و مشکلات قلبی ایجاد می‌شود که یکی از نشانه‌های آن تغییر رنگ منی است.

انزال ثانویه ممکن است به عوامل زیر مرتبط باشد:

  • قوه‌ی جنسی قوی مرد که باعث می‌شود مرد بعد از سکس سریعاً ریکاوری و دوباره آماده‌ی سکس شود ولی دخول او چندان زمان نمی‌برد
  • اختلال در سیستم انزال که ممکن است به دلیل آسیب دیدگی نخاع به وجود آمده باشد
  • التهاب “کلیکوس سمینالیس”، دستور انزال از این ناحیه از مغز صادر می‌شود
  • بیماری‌های مربوط به غده‌ی تیروئید که باعث فعالیت بیش از اندازه‌ی این غده می‌شود (پرکاری تیروئید)
  • مصرف مواد مخدری که باعث اختلال در سیستم انزال می‌شود (مثل ماریجوانا)
  • مشکلات روانی (مثل تجارب تلخ از سکس)

درمان انزال زودرس

چطور انزال زودرس را درمان کنیم؟ چه روش‌هایی برای این منظور وجود دارد؟ بهترین گزینه برای افزایش میزان “سروتونین” و درمان انزال زودرس مصرف داروی “داپوکستین” است. این دارو در مکزیک، کشورهای آسیایی و چندین کشور اروپایی در دسترس است ولی این دارو هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار نگرفته ولی انتظار می‌رود این دارو در سال آینده مورد تایید این سازمان قرار گرفته و وارد بازار آمریکا شود. دلیل برتری “داپوکستین” اثربخشی سریع آن در درمان انزال زودرس است. همچنین این دارو عوارض جانبی روانی‌ای ندارد. این دارو باید یک الی سه ساعت قبل از سکس مصرف شود. مصرف “داپوکستین” مدت زمان دخول را چندین برابر طولانی تر می‌کند. مصرف این دارو برای بیمارانی که قبل از دخول به انزال می‌رسند نیز بسیار موثر است.

در بیمارانی که دچار انزال زودرس ثانویه هستند و مشکل انزال‌شان از اختلالات نعوظ ناشی می‌شود مصرف گروه داروهای “فسفودی استراز نوع ۵” بهترین گزینه است. در حال حاضر در روسیه داروهایی مثل «ویاگرا، سیالیس، لویترا و تستندرا» برای درمان انزال زودرس در دسترس هستند، بررسی‌های کلینیکی نشان می‌دهد که اثر گذاری این داروها بر اختلالات نعوظ چیزی بین ۷۰ الی ۹۰ درصد است. کسانی که انزال زودرس‌شان ناشی از اختلالات نعوظ نیست مصرف گروه داروهای “فسفودی استراز نوع ۵” برایشان بی‌تاثیر است.

در بیمارانی که انزال زودرس‌شان ناشی از پرکاری تیروئید است درمان توسط متخصص غدد صورت می‌گیرد و معمولاً مصرف داروهایی مثل “تیامازول”، “پروباایروسل” و یا درمان با کمک “ید رادیواکتیو” پیشنهاد می‌شود. در موارد نادری نیز درمان با کمک جراحی صورت می‌گیرد. معمولاً بعد از درمان پرکاری تیروئید مشکل انزال زودرس فرد نیز بعد از چند هفته از بین می‌رود.

درمان کسانی که انزال زودرس‌شان به دلیل التهاب پروستات به وجود آمده است معمولاً با یک عمل جراحی ساده و خارج کردن بخش عفونی پروستات صورت می‌گیرد. به خاطر داشته باشید درمان به کمک دارو و مصرف آنتی‌بیوتیک تنها بعد از خارج شدن بخش عفونی پروستات پیشنهاد می‌شود زیرا ممکن است باعث آسیب به گلوبول‌های سفید خون شوند.

در بعضی موارد نیز می‌توان از اسپری‌های تاخیری استفاده کرد. این اسپری‌ها دارای نوعی ماده‌ی بی‌حس‌کننده هستند که باید قبل از سکس روی کیر اسپری شود.


درمان انزال زودرس توسط عمل جراحی SDN

در مواردی که بیمار می‌خواهد درمان انزال زودرس ماندگاری بلندمدتی داشته باشد عمل جراحی SDN (نورالکتومی فوقانی) پیشنهاد می‌شود. این نوع عمل جراحی بیشتر در کشورهای آسیایی رواج دارد ولی در چند سال اخیر نیز محبوبیت زیادی در کشورهای غربی پیدا کرده است. این عمل شامل ترمیم یا حتی خارج کردن عصب‌های پشتی کیر که میزان حساسیت جنسی فرد را مشخص می‌کند می‌باشد. تا حدود یک ماه بعد از عمل جراحی هنوز کیر حالت بی‌حسی دارد ولی به مرور مقداری از حساسیت جنسی فرد بازمی‌گردد که باعث می‌شود فرد سکس طولانی‌تری داشته باشد. این نوع عمل جراحی نیازمند تجهیزات پیشرفته و دقیق و یک جراح خبره در این زمینه است. باید توجه داشته باشید که این نوع عمل جراحی برای بیمارانی که قبل از دخول به انزال می‌رسند خیلی موثر نخواهد بود.


کنترل انزال زودرس با تکنیک‌های خاص

کسانی که تمایلی به استفاده از دارو ندارند می‌توانند از تکنیک‌های خاصی که توسط متخصصان سکس پیشنهاد شده است استفاده کنند.

  • تکنیک "شروع-توقف"
    هنگام سکس وقتی مرد به ارگاسم نزدیک شد هم مرد و هم پارتنرش باید از شدت سکس‌شان کم کنند تا میل انزال مرد از بین برود.
  • تکنیک "فشار دادن"
    وقتی مرد حس کرد که به انزال نزدیک شده است باید از پارتنرش بخواهد تا انتهای کیرش را با انگشتانش گرفته و تا ۱۰ ثانیه یا بیشتر فشار دهد تا حس ارگاسم مرد از بین برود. در بعضی موارد این تکنیک در درازمدت می‌تواند باعث درد شدید شود.

درمان خانگی انزال زودرس

از آنجایی که خیلی از مردان تمایلی به مراجعه به پزشک ندارد خودشان سعی می‌کنند با کمک درمان‌های خانگی‌ای مثل دمنوش و ریشه‌های گیاهی مشکل‌شان را برطرف کنند. معمولاً برای اثرگذاری باید این دمنوش‌ها روزی چند مرتبه مصرف شوند. نحوه و میزان مصرف این گیاهان معمولاً در بسته‌بندی‌شان مشخص است ولی یادتان باشد که این نوع روش درمان می‌تواند به سلامتی‌تان آسیب بزند، بنابراین پیشنهاد می‌شود با پزشکتان درمورد این موضوع و نحوه و میزان مصرف آنها مشورت کنید.


پیشگیری از انزال زودرس

اگر روش پیشگیری از بیماری‌ای را بلد باشید دیگر نیازی به یاد گرفتن روش‌های درمان و کنترل آن ندارید. خیلی از پزشکان معتقدند که انزال زودرس بیماری محسوب نمی‌شود بنابراین اطلاعات خاصی درمورد نحوه‌ی پیشگیری از آن در دسترس نیست ولی در کل پیشگیری از اختلالات جنسی از جمله انزال زودرس وابستگی زیادی به سبک زندگی فرد دارد. به همین دلیل عواملی مثل سلامت کلی فرد، عملکرد سیستم عصبی، رژیم غذایی، خواب، رابطه‌ی فرد با پارتنرش و در کل عادات روزانه‌ی فرد اهمیت بسیاری دارد.


منبع:

healthysemen.com/s-of-premature-ejaculation-treatment-pills-and-stop-techniques

همچنین میتوانید بنگرید به:
بررسی زودانزالی و درمان آن
علائم، آمارها و درمان انزال زودرس
بررسی دیرانزالی و درمان آن

11540 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «