سوالات ساده ای که جواب ساده ای ندارند!

1398/07/21

چند سوال ساده!

-چرا برای اربعین به عراق میرویم؟ (چندین میلیون نفر در سال)
-چرا به حج میرویم؟ (چند صد هزار نفر در سال)
-چرا برای زیارت امام رضا به مشهد میرویم؟ (شاید 10 میلییون زایر در سال)

(البته ناگفته پیداست که هدف از طرح این سوالات صرفا دعوت به “تعقل و اندیشه” است در “فلسفه وجودی” این مناسک نه “ظواهر” اونها)

ممکنه بگین برای زیارت و انجام مناسک مذهبی! خیلی هم خوب و عالی!

اما

اولا “اگر” نیت اصلی عبادت خداست و “بخاطر خدا” این کار رو میکنیم, حضور ما در “محلی خاص” نباید اهمیت ویژه ای داشته باشد!

ثانیا, و مهمتر اینکه, وقتی مردم مملکت ما انقدر بیچاره و گرسنه و مریض و گرفتار … هستند آیا واقعا یک “انسان دیندار” و با “وجدان آگاه”, پول خودش رو صرف کمک به این نیازمندان میکنه یا با سفر به نجف و کربلا و مکه و مدینه… اون رو به جیب همسایگان نه چندان “رفیق” ایران میریزه؟

مگه نه اینکه هدف از انجام تمامی این مناسک و عبادات “انسان بهتر شدن” و “مهذب شدن به اخلاقیات انسانی” هست؟

شما مملکتی داری که قبر خواب داره، زن متاهل از سر فقر و فلاکت تن فروشی میکنه ، هزاران هزار دخترش رو برای تن فروشی میبرن شیخ نشین ها، جووناش افسرده و بیکارن، کرور کرور تحصیل کرده هاش از نا امیدی مهاجرت میکنن, تورم غوغا میکنه، سایه جنگ بر سرش افتاده، رشد اقتصادیش منفیه، همه کارها خوابیده…شما میخوای نشون بدی خیلی آدم “روحانی” و “معنویی” هستی؟ خیلی انسان با خدایی هستی؟ این همه راه درست و حسابی برای نشون دادنش! حتما باید پاشی بری کربلا و نجف و زنجیر و قمه بزنی به سر و کولت و خودت رو خونین و مالین کنی؟ یه تعدادی اونجا توی تصادف از بین برن یه تعداد توی انفجارهای تروریستی…

“اولویت” واقعا چیه اینجا؟ چرا ما “هدف اصلی” رو گم کردیم و چسبیدیم به “ظواهر”؟

در آخر! ما که انقدر آدمای خوب و معتقدی هستیم و انقدر به فکر معنویات خودمون هستیم, پس این همه دروغ و رشوه و پدرسوختگی و دزدی و تجاوز و اختلاس و خیانت و فساد اخلاقی و تظاهر…رو کی انجام میده؟ چرا اینهمه ضجه و مویه و تضرع و کربلا رفتن و زیارت امامزاده ها و دخیل بستن و حج و نماز و روزه که 1400 ساله داریم انجام میدیم حتی یک ذره ما رو “آدم” نکرده؟ به این فکر کردین؟ به نظرتون یه جای کار نمیلنگه؟

خلاصه: ما ادعای معنویت و دینداریمون گوش فلک رو کر کرده! اما در عمل,با همه این تظاهرات دینداری, نه “انسان” های بهتری شدیم و به همنوع کمک میکنیم نه “اخلاقیاتمون” بهتر شده و بیش از اکثر جاهای دیگه دنیا دروغ میگیم, تجاوز میکنیم, فساد اخلاقی داریم, اختلاس میکنیم, دزدی میکنیم…پس بین این ادعا و عمل فاصله خیلی خیلی زیادی هست! پس یا بالا غیرتا مرتب دم از دینداری نزنیم و این نمایش ها رو اجرا نکنیم و یا اگر اجرا میکنیم یجوری نشون بدیم که همه این کارها یه تاثیری داشتند! با تچکر!

شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی // هر لحظه به دام دگری پابستی
گفتا؛ شیخا، هر آن‌ چه گویی هستم // آیا تو چنان‌ که می‌نمایی هستی؟

حکیم عطار نیشابوری

زیاده جسارت است!

پ.ن. من همیشه از شور و احساس “عمیق” مذهبی بعضی دوستان توی این سایت متحیر میشم! یعنی واقعا چطور میشه آموزه های دین مبین اسلام رو با تماشای پورن و خوندن داستانهای سکسی و نفر سوم شدن و سکس با زن متاهل و موازی و ضربدری و گی و لزبین و سکس چت و سکس پولی…تلفیق کرد؟ 😁 🙄 من فقط یه لغت به ذهنم میرسه که از بیانش فعلا معذورم!

اگه دوستان همین زیر این تناقض رو توضیح بدن ممنون میشم! 😁 🙄

پ.ن. هر وقت که مطالب اینچنینی که صرفا جنبه سوال از “فلسفه” این کارها هست, و خیلی هم مستدل و مودبانه نوشته شده, مطرح میشه. مجموعه ای از جوابها رو داریم که یا فحاشی هستند! یا میگن “اصلا چرا شما به مذهب و مذهبی ها کار دارین؟” تکلیف دسته اول که معلومه! دوستان دسته دوم فراموش میکنن که همین مذهب “به همه چیز ما” توی این مملکت کار داره! پس یه حق طبیعیه که ما هم چند تا سوال ازشون بکنیم! تا مطمئن بشیم که خودشون حداقل میدونن که چرا دارن این کارها رو میکنن و کجا دارن میرن! بعدش به ما هم بگن تو هم با ما بیا! تفضل!

پ.ن. یکی از اساتید این زیر فرمودن که فضولی نکنیم و سرمان را در ماتحت دیگران فرو نکنیم! با تشکر از این راهنمایی دوستمون, امیدوارم متوجه باشن که اگه ابراز عقیده یعنی فرو کردن سر در صندوق عقب دیگران, اونوقت با این اظهار نظری که کردن, پیدا کنید موقعیت جغرافیایی کله مبارک خود ایشان را! 😁

5211 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-10-13 09:21:23 +0330 +0330

من همیشه از شور و احساس "عمیق" مذهبی بعضی دوستان توی این سایت متحیر میشم! یعنی واقعا چطور میشه آموزه های دین مبین اسلام رو با تماشای پورن و خوندن داستانهای سکسی و نفر سوم شدن و سکس با زن متاهل و بی غیرتی و ضربدری و موازی و گی و لزبین و سکس چت و سکس پولی...تلفیق کرد؟ 😁 🙄 من فقط یه لغت به ذهنم میرسه که فعلا از بیانش معذورم!

1 ❤️

2019-10-13 09:28:07 +0330 +0330

هر وقت که مطالب اینچنینی که صرفا جنبه سوال از "فلسفه" این کارها هست, و خیلی هم مستدل و مودبانه نوشته شده, مطرح میشه. مجموعه ای از جوابها رو داریم که یا فحاشی هستند! یا میگن "اصلا چرا شما به کار مذهبی ها کار دارین؟" تکلیف دسته اول که معلومه! دوستان دسته دوم فراموش میکنن که همین مذهب "به همه چیز ما" توی این مملکت کار داره! پس یه حق طبیعیه که ما هم چند تا سوال ازشون بکنیم! تا مطمئن بشیم خودشون حداقل میدونن که چرا دارن این کارها رو میکنن! بعدش به ما هم بگن تو هم بکن! تفضل! 😁

1 ❤️

2019-10-13 09:43:01 +0330 +0330

اون کسی که میره آنتالیا یا بانکوک یا پاتایا یا رم یا پاریس...میگه آقا جان! من میرم "تفریح" کنم! نه ادعای "انسانیت" و "روحانیت" میکنه نه میگه بخاطر "خدا" رفتم!... اگه این دوستان که میرن کربلا و مکه و مدینه...هم برای "تفریح" میرن که میشن مثل بالاییا و حرفی نیست! اما اگر به خاطر "خدا" و "معنویت"... میرن, اونوقت همون سوالای تاپیک رو باید بتونن جواب بدن! با تچکر!

3 ❤️

2019-10-13 09:45:14 +0330 +0330
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: Calvert
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: Sani.naz کاش اونقدی ک اصرار داریم مذهبیا تو کارمون دخالت نکنن ما هم تو کار اونا دخالت نکنیم.اغا همینجوری ک من وقتی میرم انتالیا عشق میکنم اونا هم وقتی میرن مشهد و کربلا عشق میکنن و دوس دارن تو جو اون محیط باشن،خب ب ما چ ؟ کلا از کردن سر خود در کون دیگران چ مذهبی و چ غیر مذهبی جدا بپرهیزیم باشد ک رستگار شویم

نرو اونجا بيا من همينجا هم حال هم عشق بهت ميدم بعد باهم ميريم گردش دور دنيا در يه شب تا صبح

مردم کشورت گرسنه اند و تو یکی را به سفر دعوت میکنی؟ بهتر نیست خرج فقرا بکنی و شوالیه بمانی؟حتی هزینه اینترنتی که میای شهوانی؟ وکصخل نباشی و همیشه شوالیه باشی.

الان يعني تو كصخولي هزينه اينترنت ميكني مياي اينجا؟ من گفتم به اين كسشرا اعتقاد ندارمو اشتباهه نگفتم خرج واسه فقرا كنيم،من خرج به حالو عشقو تفريح رو اشتباه نميبينم،نميشه خودم ادم غمگين و افسرده باشم خرج كنم واسه بقيه عشق و حال كنن

من جواب این دوستمون و موارد مشابه رو این بالا دادم! چون حرفها معمولا مشابه هستند من یکجا جواب میدم که وقت تلف نشه! ;)

1 ❤️

2019-10-13 09:53:37 +0330 +0330
نقل از: SexyMind اتفاقا خیلی جواب ساده ای داره... فوتبالی که میشه از تلویزیون دید رو یه سری میرن ورزشگاه چون شور و حال و انرژی ای که اونجا داره رو جای دیگه نداره :)

اشکالی نداره! سوال اینه که “هدف” چی هست؟ اون شخصی که فوتبال نگاه میکنه هدفش تفریح هست. این بابایی که میره زیارت “ظاهرا” هدفش بهبود معنویتش هست. حالا سوال این بود که “همه این معنویت” اگه باعث نشه طرف به همنوعش کمک کنه و انسان بهتری باشه “واقعا به چه درد میخوره”؟ 😁

1 ❤️

2019-10-13 10:18:30 +0330 +0330
نقل از: .Salma. **من مخالفم** ! :)

یه چیزی که همیشه اذیتم میکنه اونایی که هی سفرای خارجی میرن با کلی هزینه های

زیاد ما چرا به اونا گیر نمیدیم ؟

واقعا برام سواله ! چرا هیشکی نیست به اینا بگه یکم از سفرهاتون بزنین بدید به این بدبخت بیچاره ها :)

اشکال نداره خواهر سلما! من از مخالفت منطقی استقبال میکنم.

جواب رو چند پست بالاتر دادم. حرف اصلی اینه که طرف چی “ادعا” میکنه و چی “عمل” میکنه! اگه میگه آقا! من برای “تفریح” میرم پاتایا! خوب میره"تفریح" میکنه! چی میشه بهش گفت؟

اما وقتی طرف میاد میگه بخاطر “خدا” و “زیارت” و “معنویت”… میرم کربلا! خوب سوال میشه ازش که برادر من! تمام این “معنویت” باید تو رو “آدم” بهتری کنه! کوش اون آدم بهتر شدن؟

دزدی؟ رشوه؟ فساد؟ تجاوز؟ دروغ؟ اختلاس؟ پدرسوختگی؟ خیانت؟…تو کدوم اینا بعد از “همه این زیارتها” ما از بقیه دنیا بهتر شدیم؟

این سوال اصلی هست!

1 ❤️

2019-10-13 10:23:04 +0330 +0330
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma. **من مخالفم** ! :)

یه چیزی که همیشه اذیتم میکنه اونایی که هی سفرای خارجی میرن با کلی هزینه های

زیاد ما چرا به اونا گیر نمیدیم ؟

واقعا برام سواله ! چرا هیشکی نیست به اینا بگه یکم از سفرهاتون بزنین بدید به این بدبخت بیچاره ها :)

اشکال نداره خواهر سلما! من از مخالفت منطقی استقبال میکنم.

جواب رو چند پست بالاتر دادم. حرف اصلی اینه که طرف چی “ادعا” میکنه و چی “عمل” میکنه! اگه میگه آقا! من برای “تفریح” میرم پاتایا! خوب میره"تفریح" میکنه! چی میشه بهش گفت؟

اما وقتی طرف میاد میگه بخاطر “خدا” و “زیارت” و “معنویت”… میرم کربلا! خوب سوال میشه ازش که برادر من! تمام این “معنویت” باید تو رو “آدم” بهتری کنه! کوش اون آدم بهتر شدن؟

دزدی؟ رشوه؟ فساد؟ تجاوز؟ دروغ؟ اختلاس؟ پدرسوختگی؟ خیانت؟…تو کدوم اینا بعد از “همه این زیارتها” ما از بقیه دنیا بهتر شدیم؟

این سوال اصلی هست!

انقد سرعت عمل بالا است تو تاپیک که وقتی شروع کردم به نوشتن جواب نداده بودی ! 😁

براهمین خط رو خط شد (dash)

پس تا مخالفت بعدی سکوت کنم 😁 👿

“سرعت در مخالفت” از صفات بارز هست! 😁

0 ❤️

2019-10-13 10:48:50 +0330 +0330
نقل از: Sobranie بین پاسخ هایی که در حال رد و بدل شدن هست نکته ای که بنظرم همه خوبه بهش توجه کنند با هر عقیده ای که دارند این هست که واقعا دلیلی نداره افراد بابت کاری که میکنند به همدیگه "جواب" پس بدن ، همدیگه‌‌ رو "استنطاق " کنند و از هم "دلیل" بخوان و توقع داشته باشند دلیل طرف مقابل اونهارو "قانع " کنه. البته تاوقتی این کارها برای دیگران آسیب زا نباشه . اینکه یکسری از مذهبی ها به همه کار ما در این مملکت کار دارند رو قبول دارم و بسیار هم ازار دهنده هست ولی ایا دلیل میشه متقابلا ما هم به همین شکل ازار دهنده به کار اونها کار داشته باشیم؟ بنظر من نه چون در این صورت من هم دارم همونقدر ازار دهنده رفتار میکنم..

حرفیست منطقی. اما جواب اینکه "چرا" باید اینها مورد پرسش قرار بگیره:

اگر انجام تمامی این مناسک مذهبی چیزی بود که "کاملا" در حوزه فردی باقی میموند و برای بقیه تبعات نداشت, کسی هم نباید میپرسید که "چرا" انجام میشن!

اما وضعیت موجود: حکومتی به پشتوانه "همین حرفها" داره باعث نابودی یه مملکت میشه!

مثال: چپ و راست میگه ببینین چه شور حسینی موج میزنه! ببینین مردم میلیون میلیون میرن کربلا برای اربعین! پس ای آمریکا! ما با تو "عاشورایی" خواهیم جنگید!

اگر/وقتی اون جنگ مع الاسف شروع بشه "همه ما" باید تاوانش رو بدیم! نه صرفا اون دوستان "معتقد"!

و به همین دلیل علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد! و این سوالات لاجرم پرسیده میشه...

برای یک مثال ملموس تر به تاپیک زیر مراجعه کنین:

https://shahvani.com/forum/topic/احترام-به-اعتقادات-فردی

1 ❤️

2019-10-13 10:55:25 +0330 +0330
نقل از: دکتر.گوندور دوست محترم شما میگید چرا مسلمونا این همه هزینه میکنند برا انجام مناسک خاصی..خب جواب سخت نیست ..چون حج و اربعین و زیارت برای مسلمانان فقد یک سفر ززیارتی نیست..و جنبه سیاسی بالاتر از هرچیزی قرار گرفته..خب اگر همه تو خونه نشستن و دعا کرن تا ب مراد و مقصود برسن و کسی ب ززیارت نمیرفت مسلما حج و اربعینی دیگه وجود نداشت..مهمتریین موضوع حضور ب هم رسوندن و نشون دادن اتحاد برا مسلمانانه..پس پر بی راه نیس ایین همه هززینه ..بعدم فک کردی مردم نرن مثلا زیارت میان پولشو مدن دست فقرا؟ ضمنن من ادم مذهبی نیستم ..اما همونجو ک شاه برا احیا هویت جشن ۲۵۰۰ساله برگزار کرد و اون همه هزینه کرد تا به اهداف سیاسی و ملی خاصصی برسه به مذهبیونم حق مییدم ک برا اهداف سیاسیشون خرج کنن..کاملا طبیعیه

حرفی نیست! سوال این بود: "ادعای" ما چیست و در "عمل" چه میکنیم! اگر ادعا این هست که "بخاطر خدا" و "معنویت" و "روحانیت"... این کارها رو میکنیم, خوب سوال من این بود که پس کو نتیجه همه این "معنویت ها" بعد این همه سال؟ (به بخش رنگی متن تاپیک رجوع کنین)

اگر "ادعا" این هست که این یک حرکت سیاسی هست. خوب اونوقت بیخودی ادعای "روحانیت" و "معنویت" نکنیم! بگیم میخوایم نشون بدیم که صفوف فشرده ای داریم و قوی هستیم و زیاد هستیم...!

که البته من ندیدم بقیه جاهای دنیا که "از هر نظر" از ما بسیار قویتر هستند بیان همچین نمایشهایی راه بندازن. مولفه های قدرت در دنیای امروز چیزهای دیگه ای هستند...

0 ❤️

2019-10-13 11:10:55 +0330 +0330
نقل از: Tab98019 این ها همه سیستم های اجتماعی/اقتصادی/سیاسی هستن و افراد هم خواه ناخواه برای ارضای خواسته های مختلفشون تو این سیستم ها شرکت می کنن ... یک تعدادی با رفتن به تایلند و گشتن اونجا خوشحال می شن ..یکی هم ممکن است یک نوع سفر دیگه رو انتخاب کنه ... اینکه کدوم نوع توسط فردی انتخاب بشه بستگی به این پیدا می کنه که اون فرد چجوری بار اومده و چه شکلی به دنیا نگاه می کنه ...

من با این مخالفتی ندارم…به شرط اینکه ما اولا صادق باشیم در اینکه “چرا” داریم این کار رو میکنیم و شعار الکی ندیم در موردش! و ثانیا بهره برداری سیاسی از این کارها باعث بدبختی دیگران نشه! در بالا توضیح دادم…

0 ❤️

2019-10-13 11:40:28 +0330 +0330
نقل از: Rezarocket یه تاپیک سسکی بزن جغ بزنیم باو (erection)

داداش برو به تاپیک “جیگری برای تمام فصول” خانم مونیکا بلوچی رو ببین روحت شاد بشه! 😁

0 ❤️

2019-10-13 11:44:21 +0330 +0330
نقل از: KamiKrKlft
نقل از: axm432
نقل از: دکتر.گوندور دوست محترم شما میگید چرا مسلمونا این همه هزینه میکنند برا انجام مناسک خاصی..خب جواب سخت نیست ..چون حج و اربعین و زیارت برای مسلمانان فقد یک سفر ززیارتی نیست..و جنبه سیاسی بالاتر از هرچیزی قرار گرفته..خب اگر همه تو خونه نشستن و دعا کرن تا ب مراد و مقصود برسن و کسی ب ززیارت نمیرفت مسلما حج و اربعینی دیگه وجود نداشت..مهمتریین موضوع حضور ب هم رسوندن و نشون دادن اتحاد برا مسلمانانه..پس پر بی راه نیس ایین همه هززینه ..بعدم فک کردی مردم نرن مثلا زیارت میان پولشو مدن دست فقرا؟ ضمنن من ادم مذهبی نیستم ..اما همونجو ک شاه برا احیا هویت جشن ۲۵۰۰ساله برگزار کرد و اون همه هزینه کرد تا به اهداف سیاسی و ملی خاصصی برسه به مذهبیونم حق مییدم ک برا اهداف سیاسیشون خرج کنن..کاملا طبیعیه

حرفی نیست! سوال این بود: “ادعای” ما چیست و در “عمل” چه میکنیم! اگر ادعا این هست که “بخاطر خدا” و “معنویت” و “روحانیت”… این کارها رو میکنیم, خوب سوال من این بود که پس کو نتیجه همه این “معنویت ها” بعد این همه سال؟ (به بخش رنگی متن رجوع کنین)

اگر “ادعا” این هست که این یک حرکت سیاسی هست. خوب اونوقت بیخودی ادعای “روحانیت” و “معنویت” نکنیم! بگیم میخوایم نشون بدیم که صفوف فشرده ای داریم و قوی هستیم و زیاد هستیم…!

که البته من ندیدم بقیه جاهای دنیا که “از هر نظر” از ما بسیار قویتر هستند بیان همچین نمایشهایی راه بندازن. مولفه های قدرت در دنیای امروز چیزهای دیگه ای هستند…

تو دنیای واقعی “هیچ بقالی (یا یهتر بگم اکثر بقالها) نمیگه ماست من ترشه” … داستان فقط و فقط منافع و گول زدن و کنترل توده مردم هست … الا اگه کسی بخواد یک جنس بنجلی رو بفروشه آیا میاد صادقانه هدفش رو که رسیدن به بیشترین پول هست رو به طرفش می گه؟ نه … ادعاهای دیگه می کنه ولی نیت اصلیش رو پنهان می کنه … این قضیه سفرهای زیارتی دکان یک تعدادی هست … بهره برداریهای سیاسی هم یک جور منفعت طلبی هست … هدف منافع هست و لاغیر

یک عده ای هم باور دارن واقعا این کارها بعد از مردن براشون نتیجه داره!!! اکثرا از قشر کم برخوردار تو این دنیا هستن و گول معنویات رو خوردن … برای این افراد حس دلسوزی به آدم دست می ده و مطمئن نیست که بشه سرزنش کرد اون ها رو …

دو کلمه حرف حساب! منم میخوام دوستان کمی “فکر” کنن که “چرا” دارن این کارها رو میکنن! حالا هر تصمیمی بعد اون “تفکر” گرفتن مسلما محترم هست…

0 ❤️

2019-10-13 12:20:45 +0330 +0330
نقل از: .Salma.
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma. **من مخالفم** ! :)

یه چیزی که همیشه اذیتم میکنه اونایی که هی سفرای خارجی میرن با کلی هزینه های

زیاد ما چرا به اونا گیر نمیدیم ؟

واقعا برام سواله ! چرا هیشکی نیست به اینا بگه یکم از سفرهاتون بزنین بدید به این بدبخت بیچاره ها :)

اشکال نداره خواهر سلما! من از مخالفت منطقی استقبال میکنم.

جواب رو چند پست بالاتر دادم. حرف اصلی اینه که طرف چی “ادعا” میکنه و چی “عمل” میکنه! اگه میگه آقا! من برای “تفریح” میرم پاتایا! خوب میره"تفریح" میکنه! چی میشه بهش گفت؟

اما وقتی طرف میاد میگه بخاطر “خدا” و “زیارت” و “معنویت”… میرم کربلا! خوب سوال میشه ازش که برادر من! تمام این “معنویت” باید تو رو “آدم” بهتری کنه! کوش اون آدم بهتر شدن؟

دزدی؟ رشوه؟ فساد؟ تجاوز؟ دروغ؟ اختلاس؟ پدرسوختگی؟ خیانت؟…تو کدوم اینا بعد از “همه این زیارتها” ما از بقیه دنیا بهتر شدیم؟

این سوال اصلی هست!

انقد سرعت عمل بالا است تو تاپیک که وقتی شروع کردم به نوشتن جواب نداده بودی ! 😁

براهمین خط رو خط شد (dash)

پس تا مخالفت بعدی سکوت کنم 😁 👿

سلما تسليم شد! حقم داري حرف حساب جواب نداره

مگه من یه دنده و لج بازم ؟ 😲

همیشه میگن حرف حساب جواب نداره ! فکر میکردم تو تاپیکش اشاره نکرده بهش !

ولی حین نوشتن اینجانب ! اونجانب دست پیش گرفتن 😁

ولی مخالفت خودم رو اعلام کردم مهم همین بود 🙄

خواهر سلما سرعت عملش بالاست! اما در عین حال فردی منطقی هم هست و اعلام مخالفت هم البته از صفات بارز هست!

فقط لا اغتشاش پلیز!

0 ❤️

2019-10-13 12:23:24 +0330 +0330
نقل از: samanam28 عقاید هرکسی بخودش مربوطه تا زمانی ک اسیب ب دیگران نرسونه و باعث عذاب بقیه نشه بودجه مملکتو دزدیدن بردن یا عراق یا سوریه یا عربستان... همین راه پیمایی اربعین چقد هزینه داره واسه مملکت؟(حالا بماند ناموس ایرانیو اونجا میدزدن و شوهرش خودکشی میکنه تو ایران و صداییم ازش درنمیاد..به گزارش مهر، معاون عتبات عالیات سازمان حج با بیان این مطلب در مورد انتقال مجروحان و شهدای حوادث تروریستی اخیر گفت: تمامی شهدا و مجروحان ایرانی به کشور منتقل شده اند و فقط یک زائر زن به نام "زهره تاجیک" مفقود شده است که تلاش برای یافتن وی همچنان ادامه دارد.برای چند سال قبل هست این)

امام زاده تو قله قاف میسازن ولی دوتا کلاس واس این بدبختا نمیتونن بسازن اینم از مذهبو دینی ک سنگشو ب سینه میزنن ی مشت کصخل عه

همین! اگر اون "تصمیمات فردی" دوستان "عوارض جمعی" برای همه ما نداشت, به خدا اگه کسی کاری با زیارتهای اونها داشت! اما متاسفانه واقعیت چیز دیگری هست...

0 ❤️

2019-10-13 12:28:09 +0330 +0330
نقل از: sarafraz9595 حاجی اخوندا کارشون همینه بشینن جواب این سوالاتو سر هم کنن.تازه بابتشم پول میگیرن

همین! من خواستم ببینم “تلاشهای” دوستان روحانی چقدر موفقیت آمیز بوده! 😁

0 ❤️

2019-10-13 12:31:24 +0330 +0330
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma.
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma. **من مخالفم** ! :)

یه چیزی که همیشه اذیتم میکنه اونایی که هی سفرای خارجی میرن با کلی هزینه های

زیاد ما چرا به اونا گیر نمیدیم ؟

واقعا برام سواله ! چرا هیشکی نیست به اینا بگه یکم از سفرهاتون بزنین بدید به این بدبخت بیچاره ها :)

اشکال نداره خواهر سلما! من از مخالفت منطقی استقبال میکنم.

جواب رو چند پست بالاتر دادم. حرف اصلی اینه که طرف چی “ادعا” میکنه و چی “عمل” میکنه! اگه میگه آقا! من برای “تفریح” میرم پاتایا! خوب میره"تفریح" میکنه! چی میشه بهش گفت؟

اما وقتی طرف میاد میگه بخاطر “خدا” و “زیارت” و “معنویت”… میرم کربلا! خوب سوال میشه ازش که برادر من! تمام این “معنویت” باید تو رو “آدم” بهتری کنه! کوش اون آدم بهتر شدن؟

دزدی؟ رشوه؟ فساد؟ تجاوز؟ دروغ؟ اختلاس؟ پدرسوختگی؟ خیانت؟…تو کدوم اینا بعد از “همه این زیارتها” ما از بقیه دنیا بهتر شدیم؟

این سوال اصلی هست!

انقد سرعت عمل بالا است تو تاپیک که وقتی شروع کردم به نوشتن جواب نداده بودی ! 😁

براهمین خط رو خط شد (dash)

پس تا مخالفت بعدی سکوت کنم 😁 👿

سلما تسليم شد! حقم داري حرف حساب جواب نداره

مگه من یه دنده و لج بازم ؟ 😲

همیشه میگن حرف حساب جواب نداره ! فکر میکردم تو تاپیکش اشاره نکرده بهش !

ولی حین نوشتن اینجانب ! اونجانب دست پیش گرفتن 😁

ولی مخالفت خودم رو اعلام کردم مهم همین بود 🙄

خواهر سلما سرعت عملش بالاست! اما در عین حال فردی منطقی هم هست و اعلام مخالفت هم البته از صفات بارز هست!

فقط لا اغتشاش پلیز!

خواهر سلما بازنشست شده برا اغتشاشات ! 😁 دایورت میکنه و راحت ! 😁 یه تاپیک هست اندراحوالات تاپیکا الان کم کم سر از اونجا درمیارم اونجور که اونا دارن پیش میرن 🙄

آره به نظر “نفتی” میاد و قابل “اشتعال”! ;)

0 ❤️

2019-10-13 13:03:38 +0330 +0330
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: .Salma.
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma.
نقل از: شواليه-ايران
نقل از: .Salma.
نقل از: axm432
نقل از: .Salma. **من مخالفم** ! :)

یه چیزی که همیشه اذیتم میکنه اونایی که هی سفرای خارجی میرن با کلی هزینه های

زیاد ما چرا به اونا گیر نمیدیم ؟

واقعا برام سواله ! چرا هیشکی نیست به اینا بگه یکم از سفرهاتون بزنین بدید به این بدبخت بیچاره ها :)

اشکال نداره خواهر سلما! من از مخالفت منطقی استقبال میکنم.

جواب رو چند پست بالاتر دادم. حرف اصلی اینه که طرف چی “ادعا” میکنه و چی “عمل” میکنه! اگه میگه آقا! من برای “تفریح” میرم پاتایا! خوب میره"تفریح" میکنه! چی میشه بهش گفت؟

اما وقتی طرف میاد میگه بخاطر “خدا” و “زیارت” و “معنویت”… میرم کربلا! خوب سوال میشه ازش که برادر من! تمام این “معنویت” باید تو رو “آدم” بهتری کنه! کوش اون آدم بهتر شدن؟

دزدی؟ رشوه؟ فساد؟ تجاوز؟ دروغ؟ اختلاس؟ پدرسوختگی؟ خیانت؟…تو کدوم اینا بعد از “همه این زیارتها” ما از بقیه دنیا بهتر شدیم؟

این سوال اصلی هست!

انقد سرعت عمل بالا است تو تاپیک که وقتی شروع کردم به نوشتن جواب نداده بودی ! 😁

براهمین خط رو خط شد (dash)

پس تا مخالفت بعدی سکوت کنم 😁 👿

سلما تسليم شد! حقم داري حرف حساب جواب نداره

مگه من یه دنده و لج بازم ؟ 😲

همیشه میگن حرف حساب جواب نداره ! فکر میکردم تو تاپیکش اشاره نکرده بهش !

ولی حین نوشتن اینجانب ! اونجانب دست پیش گرفتن 😁

ولی مخالفت خودم رو اعلام کردم مهم همین بود 🙄

خواهر سلما سرعت عملش بالاست! اما در عین حال فردی منطقی هم هست و اعلام مخالفت هم البته از صفات بارز هست!

فقط لا اغتشاش پلیز!

خواهر سلما بازنشست شده برا اغتشاشات ! 😁 دایورت میکنه و راحت ! 😁 یه تاپیک هست اندراحوالات تاپیکا الان کم کم سر از اونجا درمیارم اونجور که اونا دارن پیش میرن 🙄

مشترك مورد نظر به اونجاش وصلمون ميكنه؟ همينه ديگه بهت ميگن مغرور جذاب! هندوانه بعدي رو بدم زير اون يكي بغلت؟

نه همین یکی بسه ! زورم نمیرسه به دوتا !

اصلا نباید بدین به من که خودتون باید بیارین من زانوم داغونه 🙄

ماساژ اب درماني، تو خصوصي بهت توضيح ميدم بخاي.

لا اغتشاش فی هذه التاپیک الگوگولی ان کنتم تعقلون! 😁

0 ❤️

2019-10-13 13:33:57 +0330 +0330
نقل از: Arash13659 مگه هدف احترام و احوالپرسی نیست

نیت کن و تو خونه بشین

داداش اینا دو تا قضیه متفاوت هستن. هدف اونها از این زیارت ها “انسان بهتر شدنه” سوال این بود که چطور این مناسک کمک کرده به این هدف.

حالا شما با دقت بیشتری تاپیک و کامنت ها رو بخون و اگه هنوز قانع نشده بودی بیا صحبت میکنیم.

0 ❤️

2019-10-13 14:02:45 +0330 +0330
نقل از: Balebesorakhiha − برای اینکه اربعین ۴۰ ام روز کشته شدن امام چهارم شیعیانه و اونم ظاهرا توی کربلا مدفون شده. − خوب طرف مسلمانه و واجد شرایط .. بایدبره دیگه − معلومه قبر امام رضا مشهده.

مثلا روز کوروش کیبر در نظر داشته باشید… مردم که سمت شمال نمیرن؟ میرن سمت مرودشت.

اگر منظورت اینه از کشوری با مدیریت مذهبی ناراحت هستی یا احساس بدی داری، این سوالات واقعا بیهوده و بی مورد هست. شاید هم تا الان به خاطر عنوانی که نوشتی کسی نخواسته از ترس با عنوان …جواب ساده ندارند… مقابله بکنند. البته من کاری به قسمت غرض ورزی مطلب ندارم که چه هدفی پشت این ماجرا ممکنه باشه و ای بسا هم سازمان یافته واقعا هدفی دنبال میشه. چه فرقی داره حکومتی دینی باشه یا پادشاهی یا دمکراسی مطلق؟ اساسا حکومت کردن بر مردم اشتباه هست عزیز دل… دنبال عوض کردن پالان خر نباش… خر از بین ببر

شما به اصل مطلب توجهی نکردین. عرض کردم که "هدف" چی هست از این مناسک؟ نگفتم چرا میرن زیارت؟

من نمیپرسم چرا طرف سوار ماشین میشه! میپرسم با این ماشین کجا میخواد بره...! آیا من میرم زیارت که فقط دعایی بخونم؟ یا این قراره "تحولی" در درون من و رفتار من ایجاد کنه...

کمی لطفا دقت کنین و تاپیک و کامنت های من رو یکدور دیگه بخونین بعد با دقت بیشتری صحبت میکنیم.

سعی هم بکنیم لطفا که دنبال "قصد و غرض" نگردیم. حرفی سادست و اون دعوت است به "تفکر" درباره "فلسفه و هدف اصلی" انجام این کارها نه صرف انجامشون و اینکه آیا ما به اون "فلسفه و هدف اصلی" نزدیک شدیم یا نه؟ و اگر نه چرا!

0 ❤️

2019-10-13 14:06:29 +0330 +0330
نقل از: Alipacino409 به نظرم مذهبیا در باطن خودشون سفر به کربلا و مکه رو صرفا به چشم یک کار خیر نگاه نمی کنند که بتونیم عمل پسندیده کمک به همنوع رو در مقابلش قرار بدیم و با هم قیاسش کنیم .

اتفاقا اونا واقعا این سفرو میرن تا حال و هواشون عوض بشه . به قول خودشون وقتی دلشون می گیره میرن اونجا تا سبک بشن

ممکنه اون چیزی که حال اونا رو خوب می کنه همین زیارت و دعا و نماز باشه و برای ما مهمونی و تفریح و عشق و حال

متوجهم! برای همین هم پرسیدم که “هدف” چیه؟ اگه من میرم که “حالم خوب بشه” و “هوایی عوض کنم” پس بیخود دم از خدا و معنویات و حالات روحانی این سفر نزنم! من برای “خودم” دارم میرم نه “خدای خودم”!!!

صحبت اینه که ما بالاخره تکلیفمون رو با خودمون معلوم کنیم! “چرا” و با “چه هدفی” این کارها رو میکنیم و مطابق معمول راهنما به چپ نزنیم اما به راست بپیچیم! ;)

1 ❤️

2019-10-13 14:16:36 +0330 +0330
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind اتفاقا خیلی جواب ساده ای داره... فوتبالی که میشه از تلویزیون دید رو یه سری میرن ورزشگاه چون شور و حال و انرژی ای که اونجا داره رو جای دیگه نداره :)

اشکالی نداره! سوال اینه که “هدف” چی هست؟ اون شخصی که فوتبال نگاه میکنه هدفش تفریح هست. این بابایی که میره زیارت “ظاهرا” هدفش بهبود معنویتش هست. حالا سوال این بود که “همه این معنویت” اگه باعث نشه طرف به همنوعش کمک کنه و انسان بهتری باشه “واقعا به چه درد میخوره”؟ 😁

والا من نرفتم… از آشنایانی که رفتن میپرسیدم میگفتن حال خیلی خوبی بهشون دست میده… البته کاری به کسی که واسه ریا میره ندارما… اونایی که واقعا واسه عشقش میرن، کارای خوبشون رو میکنن و گاهی هم به تفریح نیاز دارن… یکی تفریحش میشه پاتایا یکی هم کربلا… جفتشون هم میتونن آدم خوبی باشن

همین بالاخره ما میریم که “حالمون خوب بشه” و “تفریح کنیم”؟ یا برای “خدا” و “معنویات” داریم میریم؟

-اگه اولیه پس این همه سر و صدای “معنوی” بودن این کارها برای چی هست؟

-اگه برای دومیه خوب کو پس اثراتش؟ (بخش رنگی توی تاپیک رو ببینین)…

;)

0 ❤️

2019-10-13 14:23:16 +0330 +0330
نقل از: hesam.mashhad جواب اینجاس

هیچکس زیارت واقعی نمیره که داداچ!

شما که درباره ی عاشورا اون همه وقت گذاشتی و تحقیق کردی، یه نگاه بنداز و آداب واقعی و کامل زیارت رو بخون! چند نفر بهش عمل میکنن؟

یه چیزی هس که میگه نماز، روی انسان بهتری بودن تاثیر میذاره، اما نماز واقعی! هر چند نماز بدون توجه هم به مراتب تاثیر داره.

حالا شما میگی اگه عبادت میکنه چرا دزدی هم میکنه؟! همون دزد اگه عبادت نمیکرد الان به ناموس بقیه تجاوز میکرد.

به شخصه دوستم از کربلا برگشت دیگه جلق نزد، چهار نفرم مسلمون کرد.

سپاس

خوب شما حرف اصلیت اینه که

1-عیب از نحوه دینداری ماست

خوب بعد 1400 سال اگه این نحوه دینداری ما درست نشده واقعا کی و چطوری قراره درست بشه؟!

2-اگه ما همین مناسک رو انجام ندیم از این هم بدتر میشیم!

حالا یه سوال: شما فکر میکنی که چرا خیلی جاهای دیگه دنیا که اصلا نمیدونن حسین کی بوده و کربلا کجا هست! خیلی کمتر از ما دروغ میگن و دزدی میکنن و اختلاس میکنن و تجاوز میکنن...

یعنی آیا ما از نظر نژادی آدمهای پستی هستیم به نظرت؟ مشکل از کجاست؟ ;)

1 ❤️

2019-10-13 14:28:25 +0330 +0330
نقل از: Balebesorakhiha
نقل از: axm432
نقل از: Balebesorakhiha − برای اینکه اربعین ۴۰ ام روز کشته شدن امام چهارم شیعیانه و اونم ظاهرا توی کربلا مدفون شده. − خوب طرف مسلمانه و واجد شرایط .. بایدبره دیگه − معلومه قبر امام رضا مشهده.

مثلا روز کوروش کیبر در نظر داشته باشید… مردم که سمت شمال نمیرن؟ میرن سمت مرودشت.

اگر منظورت اینه از کشوری با مدیریت مذهبی ناراحت هستی یا احساس بدی داری، این سوالات واقعا بیهوده و بی مورد هست. شاید هم تا الان به خاطر عنوانی که نوشتی کسی نخواسته از ترس با عنوان …جواب ساده ندارند… مقابله بکنند. البته من کاری به قسمت غرض ورزی مطلب ندارم که چه هدفی پشت این ماجرا ممکنه باشه و ای بسا هم سازمان یافته واقعا هدفی دنبال میشه. چه فرقی داره حکومتی دینی باشه یا پادشاهی یا دمکراسی مطلق؟ اساسا حکومت کردن بر مردم اشتباه هست عزیز دل… دنبال عوض کردن پالان خر نباش… خر از بین ببر

شما به اصل مطلب توجهی نکردین. عرض کردم که “هدف” چی هست از این مناسک؟ نگفتم چرا میرن زیارت؟

من نمیپرسم چرا طرف سوار ماشین میشه! میپرسم با این ماشین کجا میخواد بره…آیا من میرم زیارت که فقط دعایی بخونم؟ یا این قراره “تحولی” در درون من و رفتار من ایجاد کنه…

کمی لطفا دقت کنین و تاپیک و کامنت های من رو یکدور دیگه بخونین بعد با دقت بیشتری صحبت میکنیم.

سعی هم بکنیم لطفا که دنبال “قصد و غرض” نگردیم. حرفی سادست و اون دعوت است به “تفکر” درباره “فلسفه و هدف اصلی” انجام این کارها نه صرف انجامشون و اینکه آیا ما به اون “فلسفه و هدف اصلی” نزدیک شدیم یا نه؟ و اگر نه چرا!

تاپیکی که زدین نوشتین سوالات ساده با جواب نه چندان ساده. ۳ تا سوال بود بهش جواب دادم

دوم اینکه اگر منظورت بدنه مطلب یا توضیح اون سه تاست که چرا اتهام به من میزنی مگر نه اینکه بهت گفتم سوالاتت راجع مطلبی که از وضع مدیریت کشور ناراحت هستی پیوندی نداره وبی ربط هست؟ پس به توضیح سوالاتت هم توجه کردم. یا بقول خودت اصل مطلب! اگر که میخواهی مطلبی با این چنین شاخ وبرگ بسیار زیاد و جدی ارائه بدی لطف بکن از کلمات و جملات درست استفاده بکن که برای هر جواب دادن نیاز به آوردن هزار تا پارادوکس هم نباشی. شما نوشتی چرا حج میرن ننوشتی هدف رفتن و برگزاری مناسک چی هست… دوست عزیز اگر دنبال تحول ایجاد کردن هستی لطف بکن به خواننده ات توهین نکن و مطالب زرد و یا درهم گسیخته ارائه نده و دست آخر هم از علم شوفری برای زیر سال بردن شیوه حکومتداری که تاریخی بیشتر از ۲۰۰۰ هزار سال دارد برای انگیزش و فلسفه! استفاده نکن. این کار شما آب در هاون ریختن افرادی هست که زندگی خودشان در مقابل هجویاتی مثل دین و میهن پرستی و امثالهم گذاشته اند. متشکرم

شما باز هم توجه نکردین. عرض کردم “فلسفش چیه”. مطلب خیلی واضح نوشته شده لطفا یک دور دیگه تاپیک رو بخونین اگه قانع نشده بودین با هم صحبت میکنیم.

سعی هم بکنیم آرامش خودمون رو حفظ کنیم. مرسی!

0 ❤️

2019-10-13 14:29:35 +0330 +0330
نقل از: عموگوتچی
نقل از: Sani.naz کاش اونقدی ک اصرار داریم مذهبیا تو کارمون دخالت نکنن ما هم تو کار اونا دخالت نکنیم.اغا همینجوری ک من وقتی میرم انتالیا عشق میکنم اونا هم وقتی میرن مشهد و کربلا عشق میکنن و دوس دارن تو جو اون محیط باشن،خب ب ما چ ؟ کلا از کردن سر خود در کون دیگران چ مذهبی و چ غیر مذهبی جدا بپرهیزیم باشد ک رستگار شویم

اگه من بودم باهمچین جوابی کلا درتاپیکو تخته میکردم والا! اونی که میره کربلا دلش میخاد بره کربلا ، تو وقتی هوس پیتزا میکنی میری دنبال آبگوشت؟ مشخصه که نه! حالا یکی دلش میخاد جای صدقه دادن بره مشهد! بمن چه؟ چند وقته احساس میکنم سر همه بوی گوه میده

واقعا این منطق قوی شما منو متقاعد کرد! 😁

0 ❤️

2019-10-13 14:34:01 +0330 +0330
نقل از: Harrypottermahdi
نقل از: axm432

اون کسی که میره آنتالیا یا بانکوک یا پاتایا یا رم یا پاریس...میگه آقا! من میرم "تفریح" کنم! نه ادعای "انسانیت" و "روحانیت" میکنه نه میگه بخاطر "خدا" رفتم!... اگه این دوستان که میرن کربلا و مکه و مدینه...هم برای "تفریح" میرن که میشن مثل بالاییا و حرفی نیست! اما اگر به خاطر "خدا" و "معنویت"... میرن, اونوقت همون سوالای تاپیک رو باید بتونن جواب بدن! با تچکر!

ببین عزیز. شما الان میگی چرا میرن کربلا و…خب فردا میای میگی چرا مسجد میسازن . پس فردا میگی چرا نماز میخونن و… این همون جنگ نرمه ک با برتری خفیف دارن به نتیجه میرسوننش…ینی دارن قدم قدم مردم رو از دین دور میکنن تا شکارشون راحت تر باشه. حالا مثالو بخون :شما حموم نرو .: چون آب مصرف میشه. پولشو بده فقرا. …خب ببین . اگ حموم نری بعدع یه مدت کثیف میشی . باید بری حموم تا پاک بشی. اینم همونه. میرن اونجا تا دوباره تعهد ببندن با خدا . توبه کنن و…شاید الان میگی نماز بسه برا پاکی. ولی نماز نمیتونه تمام و کمال کمک کنه.نماز مهمه ولی تو مثال بالایی مثه دست شستن میمونه…شما یروز با خلوص نیست برو مشهد . با حالو هوا اونجا اشنا شی.و این بحثا گناه و … رو انجام نده…ببین چقد ارامش داری…تا یه مدت بعدع سفرتم همینطوری میمونی…بعدش دیگ با خودته اونطوری بمونی یا ن…من ادم خوبی نیستم ادعاش رو هم ندارم…ولی حرفای اونارو قبول دارم .ن همش ولی بیشترش…(کار ب افراطی هاشون ندارم ک بیشعورن)… شما هم یا ازونایی ( منافقا) یا تحت تاثیر حرفا و کلک هاشون شدی…برتری خفیف هم میخوای بشناسی کتابشو بخون… التماس تفکر

اینها قیاس مع الفارق هست.

البته کسی که دینش رو با اندیشه به دست میاره با بادی از دست نمیده! اینجا دعوت شده به فکر در “فلسفه” این کارها…

سعی هم کنیم به هم برچسب نزنیم. این کار در یک بحث فکری نشانه ضعف استدلال هست…

0 ❤️

2019-10-13 14:35:24 +0330 +0330
نقل از: عموگوتچی
نقل از: axm432 من همیشه از شور و احساس "عمیق" مذهبی بعضی دوستان توی این سایت متحیر میشم! یعنی واقعا چطور میشه آموزه های دین مبین اسلام رو با تماشای پورن و خوندن داستانهای سکسی و نفر سوم شدن و سکس با زن متاهل و گی و لزبین و سکس چت و سکس پولی...تلفیق کرد؟ 😁 🙄 من فقط یه لغت به ذهنم میرسه که فعلا از بیانش معذورم!

چرا فکر میکنید آدمای مذهبی کیر و کوص ندارن؟ همه آدمها سکس دوست دارند، همه آدمها پورن نگاه کردن و میکنند و خواهند کرد هرکی هم بگه من سوپر خوشم نمیاد مطمین باش بیشترازبقیه میبینه

من یه همچین فکری نمیکنم! اما آیا شما فکر میکنی که "نگاه به صور قبیحه" از نظر اسلام جایزه؟ 😁 سکس با زن متاهل (زنای محصنه) حکمش میدونی چیه حتما! لواط رو هم حتما در جریان احکامش هستی! استشها چی؟ حکمش رو میدونی؟ استمنا چی داداش؟ توضیح بیشتری لازم هست؟

0 ❤️

2019-10-13 14:39:18 +0330 +0330
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind اتفاقا خیلی جواب ساده ای داره... فوتبالی که میشه از تلویزیون دید رو یه سری میرن ورزشگاه چون شور و حال و انرژی ای که اونجا داره رو جای دیگه نداره :)

اشکالی نداره! سوال اینه که “هدف” چی هست؟ اون شخصی که فوتبال نگاه میکنه هدفش تفریح هست. این بابایی که میره زیارت “ظاهرا” هدفش بهبود معنویتش هست. حالا سوال این بود که “همه این معنویت” اگه باعث نشه طرف به همنوعش کمک کنه و انسان بهتری باشه “واقعا به چه درد میخوره”؟ 😁

والا من نرفتم… از آشنایانی که رفتن میپرسیدم میگفتن حال خیلی خوبی بهشون دست میده… البته کاری به کسی که واسه ریا میره ندارما… اونایی که واقعا واسه عشقش میرن، کارای خوبشون رو میکنن و گاهی هم به تفریح نیاز دارن… یکی تفریحش میشه پاتایا یکی هم کربلا… جفتشون هم میتونن آدم خوبی باشن

همین بالاخره ما میریم که “حالمون خوب بشه” و “تفریح کنیم”؟ یا برای “خدا” و “معنویات” داریم میریم؟

-اگه اولیه پس این همه سر و صدای “معنوی” بودن این کارها برای چی هست؟

-اگه برای دومیه خوب کو پس اثراتش؟ (بخش رنگی توی تاپیک رو ببینین)…

;)

من نمیدونم شما با کدوماشون برخورد کردی ولی اونایی که من برخورد داشتم به نظرم آدمای خوبی بودن… و وقتی میگم تفریح، منظورم سبک شدن از نظر روحیه که میتونه جنبه معنوی هم داشته باشه… اثراتش رو هم تو کسایی که با نیت رفته باشن میشه دید ولی خب انقدر کمن که به چشم نمیان :)

اشکالی هم نداره…سوال من این بود که پس کو اون اثر در “سطح جامعه”؟

خیلی جوامع لامذهب از ما کمتر دروغ میگن, رشوه میخورن, تجاوز میکنن…چرا با وجود این همه “راز و نیاز” و “کربلا” و “حج” و “امامزاده” و…وضع " معنوی" ما این فلاکتی هست که میبینیم؟ (حالا وضع مادی رو کاری ندارم)

0 ❤️

2019-10-13 14:44:49 +0330 +0330
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind
نقل از: axm432
نقل از: SexyMind اتفاقا خیلی جواب ساده ای داره... فوتبالی که میشه از تلویزیون دید رو یه سری میرن ورزشگاه چون شور و حال و انرژی ای که اونجا داره رو جای دیگه نداره :)

اشکالی نداره! سوال اینه که “هدف” چی هست؟ اون شخصی که فوتبال نگاه میکنه هدفش تفریح هست. این بابایی که میره زیارت “ظاهرا” هدفش بهبود معنویتش هست. حالا سوال این بود که “همه این معنویت” اگه باعث نشه طرف به همنوعش کمک کنه و انسان بهتری باشه “واقعا به چه درد میخوره”؟ 😁

والا من نرفتم… از آشنایانی که رفتن میپرسیدم میگفتن حال خیلی خوبی بهشون دست میده… البته کاری به کسی که واسه ریا میره ندارما… اونایی که واقعا واسه عشقش میرن، کارای خوبشون رو میکنن و گاهی هم به تفریح نیاز دارن… یکی تفریحش میشه پاتایا یکی هم کربلا… جفتشون هم میتونن آدم خوبی باشن

همین بالاخره ما میریم که “حالمون خوب بشه” و “تفریح کنیم”؟ یا برای “خدا” و “معنویات” داریم میریم؟

-اگه اولیه پس این همه سر و صدای “معنوی” بودن این کارها برای چی هست؟

-اگه برای دومیه خوب کو پس اثراتش؟ (بخش رنگی توی تاپیک رو ببینین)…

;)

من نمیدونم شما با کدوماشون برخورد کردی ولی اونایی که من برخورد داشتم به نظرم آدمای خوبی بودن… و وقتی میگم تفریح، منظورم سبک شدن از نظر روحیه که میتونه جنبه معنوی هم داشته باشه… اثراتش رو هم تو کسایی که با نیت رفته باشن میشه دید ولی خب انقدر کمن که به چشم نمیان :)

اشکالی هم نداره…سوال من این بود که پس کو اون اثر در “سطح جامعه”؟

خیلی جوامع لامذهب از ما کمتر دروغ میگن, رشوه میخورن, تجاوز میکنن…چرا با وجود این همه “راز و نیاز” و “کربلا” و “حج” و “امامزاده” و…وضع " معنوی" ما این فلاکتی هست که میبینیم؟ (حالا وضع مادی رو کاری ندارم)

اون رو که منم گفتم اونایی هم به حرفشون عمل میکنن تعدادشون کمه… اکثرا فکر میکنن الان میریم کربلا گناهامون پاک میشه بعد میریم دوباره نامه اعمالمون رو تیره میکنیم و برمیگردیم فوقش دیگه ;)

متوجه هستم و شما هم حرفت همینه!

در واقع همش شده “ظاهر” پس کو “باطن”؟

نمیگم آقا زیارت نرین! میگم آقا! یه اثری یه تغییری ببینیم از این همه هیاهو! ;)

0 ❤️

2019-10-13 15:07:07 +0330 +0330
نقل از: Pezhman.sh این سوالات شما و انتقادتون درست هست تاپیکاهاتون رو هم که گاه می خونم به دین ختم نمیشه حتی به ایرانم ختم نمیشه کلا ذات انسان همین هست ، اگر هم اینطور نیست پس در طول سالیان دراز و حتی در کشور های سکولار باید ریشه فقر و فحشا خشک میشد دلیل اصلی خودخواهی هست و اولویت قرار دادن خود هست وگرنه خیلی از هزینه ها و کارهای روزانه ای که انجام میشه نیازی بهش نیست این موارد همه هزینه داره اینا اگه جمع بشه، بله اون موقع چیزی به اسم فقر وجود نخواهد داشت مثالش هزینه های آرایش و پیرایش هست چقدرش برای صرفا بهداشت هست و ضرورت داره بیشترش برای خود نمایی و جلب نظر هست یا هزینه تفریحاتی که میشه یعنی اینا همشون ضروری هستن ضروری هستن چون هر فرد مخصوصا تو جامعه حال حاضر خودمون فقط به فکر خودش هست تا منافع جمعی حتی همونی که میره حج میره چون فقط به فکر خودش هست به فکر رستگاری خودش هست بعدا اطرافیان

درسته دوست من. اما یه فرقی هست. اونی که مثلا پول زیادی خرج آرایش, مهمانی, مسافرت تفریحی... میکنه "تکلیفش با خودش مشخصه!" میگه آقا! من برای "کسب لذت" این کارها رو میکنم! شعار راجع به معنویات هم نمیده!

اما ما در ایران داریم همش شعار "معنویات" میدیم. میگیم ما این کارها رو انجام میدیم که روحانیات و معنویاتمون بهتر بشه...ما این کارها رو "برای خدا" میکنیم...

سوال من این بود که

1-نتیجه مستقیم بهتر شدن روحانیات و معنویات, انسان بهتر شدنه که در وهله نخست باید به فکر همنوعش باشه. کجاست پس این به فکر همنوع بودن؟

2-اگر اینها کمک کرده به "معنوی" تر شدن ما, پس اینهمه دزدی و اختلاس و تجاوز...از کجا میاد؟

به زبان عامیانه "این همه چریدی پس کو دنبت؟"!!! ;)

0 ❤️

2019-10-13 15:41:50 +0330 +0330
نقل از: KamiKrKlft
نقل از: axm432
نقل از: Pezhman.sh این سوالات شما و انتقادتون درست هست تاپیکاهاتون رو هم که گاه می خونم به دین ختم نمیشه حتی به ایرانم ختم نمیشه کلا ذات انسان همین هست ، اگر هم اینطور نیست پس در طول سالیان دراز و حتی در کشور های سکولار باید ریشه فقر و فحشا خشک میشد دلیل اصلی خودخواهی هست و اولویت قرار دادن خود هست وگرنه خیلی از هزینه ها و کارهای روزانه ای که انجام میشه نیازی بهش نیست این موارد همه هزینه داره اینا اگه جمع بشه، بله اون موقع چیزی به اسم فقر وجود نخواهد داشت مثالش هزینه های آرایش و پیرایش هست چقدرش برای صرفا بهداشت هست و ضرورت داره بیشترش برای خود نمایی و جلب نظر هست یا هزینه تفریحاتی که میشه یعنی اینا همشون ضروری هستن ضروری هستن چون هر فرد مخصوصا تو جامعه حال حاضر خودمون فقط به فکر خودش هست تا منافع جمعی حتی همونی که میره حج میره چون فقط به فکر خودش هست به فکر رستگاری خودش هست بعدا اطرافیان

درسته دوست من. اما یه فرقی هست. اونی که مثلا پول زیادی خرج آرایش, مهمانی, مسافرت تفریحی… میکنه “تکلیفش با خودش مشخصه!” میگه آقا! من برای “کسب لذت” این کارها رو میکنم! شعار راجع به معنویات هم نمیده!

اما ما در ایران داریم همش شعار “معنویات” میدیم. میگیم ما این کارها رو انجام میدیم که روحانیات و معنویاتمون بهتر بشه…ما این کارها رو “برای خدا” میکنیم…

سوال من این بود که

1-نتیجه مستقیم بهتر شدن روحانیات و معنویات, انسان بهتر شدنه که در وحله نخست باید به فکر همنوعش باشه. کوش این به فکر همنوع بودن؟

2-اگر اینها کمک کرده به “معنوی” تر شدن ما, پس اینهمه دزدی و اختلاس و تجاوز…از کجا میاد؟

به زبان عامیانه “این همه چریدی پس کو دنبت؟”!!! ;)

آقاجان شما چرا خودتو خسته می کنی … ظاهرا تقریبا همه رو این موضوع توافق دارن که معنویات و کسشعریجات ظاهر قضیه هست و این موضوع هم شبیه هم حفظ پرده بکارت ولی از کون سکس کردن برای حفظ آبرو هست …

باید دقت کرد که تو ایران هم مثل خیلی از کشورهای شرق زمین فرهنگ آبروداری (Face Culture) حاکم هست یعنی حفظ ظاهر خیلی مهم می شه و چیز جدیدی هم نیست … بیچاره حافظ هم زمان خودش از این قضیه می نالیده:

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

https://shahvani.com/forum/topic/حکایت-دلاک-و-حمام-عمومی

0 ❤️

2019-10-13 16:15:53 +0330 +0330
نقل از: mashhadd_boyy اعتقاد ب این چرت و پرت ها ندارم. ولی وقتی ی مکانی پر از انرژی برای براورده شدن درخواست و نیاز باشه، مثبت بودن فضا برای حالت روحی و روانی فرد بازدید کننده خوبه.. (erection)

اشکالی نداره! فقط با خودمون روراست باشیم! بگیم میریم که حالمون (مثلا حال روحی و معنوی) خوب بشه!

حالا یه سوال! چرا حال مردممون بعد اینهمه دعا و تضرع و زیارت کربلا و حج و...خوب "نیست"؟ 😁

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «