سوالات متداول درباره افراد ترنس

1397/09/11



ترنس ها از همه ی مناطق مختلف آمریکا و اطراف جهان، از هر نژاد و قومیتی، و هر دینی می باشند. افراد ترنس همکلاسی شما، همکار شما، همسایه و دوست شماست. با وجود تقریبا 1.4 میلیون بزرگسال ترنس در آمریکا و میلیونها نفر در سراسر جهان شانس اینکه افراد ترنس را ملاقات کرده باشید زیاد است، حتی اگر آنها را نشناسید.

**تراجنسیت به چه معناست؟
**تراجنسیتی (transgender) به افرادی گفته میشود که هویت جنسیشان با جنسیت هنگام تولدشان متفاوت است.معمولا برای این افراد از واژه ی ترنس(trans) استفاده میشود.
وقتی ما به دنیا می آییم، معمولا پزشکان با توجه به شکل ظاهری بدنمان مذکر یا مؤنث بودنمان را تعیین میکند.بیشتر افرادی که زمان تولد مذکر تشخیص داده میشوند،در واقع هویت جنسیتی مردانه هم دارند.و بیشتر افرادی که مؤنث تشخیص داده می شوند، پس از رشد،نشانه های زنانگی را در سالهای بعدی زندگی بروز خواهند داد. اما در بعضی ها،هویت جنسی(دانش و شناخت درونی افراد نسبت به خودشان) کاملا با جنسیتی که زمان تولد انتظار میرفته داشته باشند،متفاوت است.بیشتر این افراد خود را ترا جنسیتی می نامند.

یک زن ترنس امروزه در بزرگسالی،همانند دیگر زنان جامعه زندگی میکند،اما هنگام تولد انتظار میرفته است که در آینده هم ویژگی های مردانه را بروز دهد.همچنین،یک مرد ترنس امروزه در بزرگسالی همانند دیگر مردهای جامعه زندگی میکند،اما هنگام تولد انتظار میرفته است که ویژگی های زنانه را در بزرگسالی دارا باشد. بعضی از ترنس ها به هیچ یک از گروه های جنسیتی مرد یا زن تعلق ندارند.نمونه های زیادی وجود دارند که نمیتوان بطور قطعی زن یا مرد بودنشان را بطور متمایز بیان کرد.برای توصیف این افراد از واژه های دگر جنس گونه و دارای جنسیت کوییر استفاده میکنیم.

هر فردی چه تراجنسیتی باشد چه نباشد دارای هویت جنسی است. بیشتر مردم درمورد هویت جنسیشان فکر نمیکنند چون با جنسیتی که با آن به دنیا آمده اند یکی است.

ترنس بودن معنی متفاوتی برای افراد مختلف دارد. همانند دیگرجنبه های افراد همچون نژاد یا مذهب، یک مشخصه ثابت برای ترنس بودن وجود ندارد، پس خود ترنس ها هم فقط از یک دید به ترنس بودنشان نگاه نمیکند. بهترین روش برای درک تراجنسیت، صحبت با این افراد و گوش دادن به سرگذشت آنها می باشد.

**چطور یک فرد، ترنس بودنش را میفهمد؟
**همه افراد، در هر سنی میتوانند تشخیص دهند که ترنس هستند یا نه. بعضی ها میتوانند در خاطرات گذشته شان که تنها خودشان از آنها اگاهی دارند دنبال این موضوع بگردند.بعضی دیگر،ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند که بفهمند ترنس هستند یا نه.بعضی افراد ممکن است سالها این احساس را داشته باشند که هویت جنسی دیگری دارند بی آنکه دلیلی بیابند.حتی ممکن است بدلیل ترس و احساس شرم،در موردش فکر هم نکنند. تلاش برای سرکوب یا تغییر هویت جنسی یک فرد میتواند اثرات مخرب و دردناکی بر احساسات و سلامت روانی او داشته باشد. هر چقدر افراد ترنس در رسانه ها بیشتر حضور یابند و از تجربیات و احساسات شخصی خودشان بگویند،تعداد بیشتری از ترنس ها،علت احساسات و تجربیات خاصی که داشته اند را خواهند دانست و احساس امنیت و راحتی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن با سایر افراد خواهند داشت.

برای اکثر ترنس ها شناخت خودشان و تصمیم به انجام عمل تغییر جنسیت میتواند اثرات گسترده ای در زندگی شان داشته باشد. یک فرد ترنس وقتی بخواهد از هویت جنسی خودش حرف بزند،باید خطر آزار واذیت،تبعیض وانگشت نما شدن از طرف جامعه را به جان بخرد. والدین،دوستان،همکلاسی ها،همکاران و همسایه ها ممکن است گاهاً با این واقعیت کنار بیایند و آنرا بپذیرند ولی گهگاه هم این امر از طرف اطرافیان پذیرفته نمیشود وهمین،مهم ترین چالش پیش روی ترنس ها برای آشکار کردن هویت جنسی واقعی شان است.

**تفاوت میان هویت جنسی و گرایش جنسی چیست؟
**
هویت جنسی و گرایش جنسی دو موضوع مختلف هستند. هویت جنسی (gender identity) به شناخت درونی افراد از جنسیت شان اشاره دارد درحالیکه گرایش جنسی (sexual orientation) به اینکه شما به چه افرادی تمایل جنسی دارید اشاره میکند. همانند افراد معمولی،ترنس ها هم ممکن است هر نوع گرایش جنسی ای داشته باشند.برای مثال، یک مرد ترنس (کسی که زن به دنیا آمده و به مرد تغییر جنسیت داده) ممکن است در درجه اول به مردان دیگر تمایل داشته باشد (و بعنوان مرد همجنسگرا شناخته شود) و یا اینکه به زنان تمایل داشته باشد (و بعنوان مرد عادی شناخته شود) یا هر نوع تمایل جنسی دیگری داشته باشد.

**آزمون فکری: جنسیت خود شما
**تصور حس ترنس بودن برای افرادی که ترنس نیستند مشکل می باشد. تصور کنید که کسی به شما می گفت جنسیتی را که همیشه داشتید، مال شما نیست، دراینصورت چه روی می داد. اگر شما روزی با بدنی بیدار می شدید که جنسیت کنونی شما را نداشت، چه حسی می کردید؟ اگر کس دیگری- مثل پزشک، دوستان، و یا خانواده شما- بر این باور بودند که شما مرد هستید و باید مثل مرد رفتار کنید، درحالیکه شما زن هستید یا بر این باور بودند که شما زن هستید ولی شما در واقع همیشه بعنوان مرد بوده اید، دراینصورت چه می کردید؟

**تفاوت بین ترنس بودن و دو جنسه بودن در چیست؟
**مردم معمولا بین تراجنسیتی و دوجنسیتی دچار ابهام و سردرگمی می شوند. افراد دوجنسه (Intersex) اندام یا ژن هایی دارند که در یک زن یا مرد معمولی دیده نمیشوند و معمولا در ابتدای تولد شناسایی میگردند.این درحالیست که ترنس بودن ،به دانش درونی و شناخت افراد نسبت به هویت جنسی خود برمیگردد. یک فرد ترنس در هنگام تولد از نظر ظاهری و جسمی شبیه به افراد معمولی است اما دارای هویت جنسی متفاوتی است.

بعضی افراد بر این باورند که تشخیص جنسیت با توجه به اندام های خارجی یک فرد در بدو تولد امری آسان است اما واقعیت امر چیزی دیگری است. هر ساله از هر ۲۰۰۰ کودکی که به دنیا می آیند،یک نفر دارای ویژگی های خاصی است که تشخیص جنسیتش را با مشکل روبرو میکند. افرادی که بدن آنها چیزی بین خصوصیات مردانه و زنانه است، افراد دوجنسیتی نامیده می شوند. انواع مختلفی از دوجنسه ها وجود دارند.برای مثال، بعضی دوجنسه ها دارای کروموزوم XY هستند ولی اندام جنسی زنانه دارند؛ همچنین بعضی دیگر دارای کروموزوم XX هستند ولی رحم ندارند یا دارای اندام های خارجی ای هستند که تشخیص زن یا مرد بودن را با مشکل روبرو میکند.
گرچه ممکن است یک فرد هم ترنس و هم دوجنسه باشد،اما بیشتر ترنس ها دوجنسه نیستند و بر عکس بیشتر دو جنسه ها هم ترنس نیستند.برای مثال،تعداد زیادی از افراد دو جنسیتی با کروموزوم XY دارای آناتومی و شکل و ویژگی های ظاهری زنانه اند،و در بدو تولد مؤنث تلقی میشوند،مثل هر دختری بزرگ میشوند،در جامعه بعنوان یک دختر شناخته میشوند و حتی در بعضی موارد خانواده ها هم تا مدتها از این موضوع با خبر نمیشوند. با این حال، برخی افراد دوجنسیتی درمی یابند که جنسیتی که با آن بزرگ شده اند، با احساسات درونی آنها سازش ندارد و ممکن است تغییراتی در ظاهر یا نقش اجتماعی خود ایجاد کنند و به روشی که سازگار با هویت جنسی شان است زندگی کنند.

**تفاوت ترنس ها و افراد دارای جنسیت ناسازگار چیست؟
**داشتن جنسیت ناسازگار (gender non-coning) یعنی عدم سازگاری رفتارهای فرد با تصورات کلیشه ای درمورد جنسیتی خاص. مثلا لباس پوشیدن،مدل مو ،شیوه سخن گفتن و سرگرمی های یک فرد ممکن است بر خلاف دیدگاه غالب افراد نسبت به یک جنسیت خاص باشد.
افراد دارای جنسیت ناسازگار ممکن است ترنس یا معمولی باشند.برای مثال ممکن است یک زن که همانند زنان دیگر، در جامعه شناخته شده و رشد یافته، رفتارهای مردانه را از خود بروز دهد.مثلا با داشتن موهای کوتاه وپوشیدن لباس هایی که معمولا مردان میپوشند. واژه تام بوی(TOM BOY) به دخترانی اشاره دارد که جنسیت ناسازگار دارند و اغلب ورزش های سخت انجام میدهند،با پسرها معاشرت دارند و مثل مردان لباس میپوشند.
بطور مشابه، افراد ترنس هم ممکن است دارای جنسیت ناسازگار باشند و یا با رفتارهای قالب جنسیت خود سازگاری داشته باشند.

**فاقد جنسیت مذکر یا مونث بودن به چه معناست؟
**بیشتر ترنس ها مرد یا زن هستند اما بعضی ها هم وجود دارند که در یک قالب خاص زن یا مرد جای نمیگیرند.برای مثال جنسیت بعضی از افراد،مخلوطی از ویژگی های زنانه و مردانه است یا جنسیتی متفاوت از جنسیت مردانه و زنانه است. بعضی ها هم اصلا مرد یا زن درنظر گرفته نمیشوند.جنسیت گروهی دیگر هم ممکن است در گذر زمان تغییر کند.
افرادی که در هیچ یک از گروه های مرد و زن قرار نمیگیرند از الفاظ مختلفی برای توصیف خودشان استفاده میکنند.یکی از این الفاظ نادوگانی یا ناباینری (non-binary) است و چون باینری (دوگانی) بودن محدود به مرد یا زن بودن است. واژه دیگری که برای توصیف این افراد به کار میرود جنسیت کوییر (genderqueer) است.اگر شما در مورد جنسیت این افراد اطمینان ندارید،مؤدبانه سؤال کنید تا مطمئن شوید.

این خیلی مهم است که به یاد داشته باشید که ترنس بودن لزوما به معنی داشتن چیزی به اسم " جنسیت سوم" نیست.بیشتر ترنس ها دارای جنسیت مرد یا زن هستند و باید با آنها مانند زن و مرد های معمولی رفتار شود.

**چرا افراد ترنس برای پذیرش جنسیتی که با آن به دنیا امده اند با روانشناس مشورت نمیکنند ؟
**
مشاوره جهت تغییر هویت یک شخص تحت عنوان «تبدیل درمانی» (conversion therapy) شناخته میشود و میتواند بسیار مضر باشد.این اعتقاد که هویت جنسی افراد میتواند بوسیله روانکاوی به جنسیت واقعی فرد در هنگام تولد،نزدیک گردد، خلاف اجماع محافل پزشکی است. گفتن اینکه مهمترین بخش از هویت یک فرد اشتباه است و مجبور کردن وی به تغییر آن میتواند نتایج خطرناکی به دنبال داشته باشد. در بعضی موارد این درمانها میتواند منجر به افسردگی،خود آزاری،نفرت از خود و حتی خودکشی شود.به همین دلیل در بعضی ایالت های آمریکا،تلاش برای تغییر هویت جنسی افراد،غیر قانونی است.هر چند بعضی از افراد ترنس این مشاوره ها را برای آشکار کردن هویت جنسی خود و کنار آمدن با تبعیض های جامعه و آزار و اذیتشان توسط دیگران مفید میدانند.

**گذار جنسی به چه معناست؟
**گذار جنسی (gender transition) یا انتقال جنشی به دوره ی زمانی گفته میشود که یک فرد تصمیم به ادامه زندگی براساس هویت جنسی اش میگیرد. هرچند همه ی ترنس ها اینکار را انجام نمیدهند ولی اکثرشان این پروسه را طی میکنند،اما گذار جنسی در افراد مختلف فرق میکند. در بعضی موارد گذار جنسی میتواند با تغییر ظاهر،لباس،اسنادهویتی مانند گواهینامه رانندگی و یا پاسپورت انجام پذیرد. بعضی افراد اسناد هویتی خود همچون گواهی رانندگی یا پاسپورت را تغییر میدهند تا جنسیت خود را نشان دهند برخی افراد نیز تحت درمان هورمونی یا دیگر پروسه های پزشکی قرار می گیرند تا ویژگی های فیزیکی خود را تغییر دهند تا بدنشان جنسیت واقعی آنها را بهتر منعکس سازد.

گذار جنسی میتواند به بسیاری از افراد ترنس کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند. گذار جنسی برای هرکس متفاوت است و روش یکسانی ندارد. افراد ترنس شایسته احترام هستند، صرف نظر از مراحل پزشکی یا قانونی ای که طی کرده اند.

**اسناد اداری که ترنس ها پس از انتقال جنسی تغییر میدهند، کدامند؟
**بعضی ترنس ها خواهان تغییر هویت به لحاظ قانونی هستند.مثلا تغییر اسم،مدارک و اسناد هویتی.
همه ترنس ها خواهان تغییر هویت نیستند اما به دلایل متعدد،در فرایند انتقال جنسی،این یک امر مهم به حساب میاید. بسیاری از افراد ترنس اسنادی همچون گواهینامه رانندگی یا پاسپورت مطابق با جنسیت خود ندارند، بدین معنی که آنها قادر به انجام کارهایی که نیازمند کارت شناسایی است، نیستند مثل شغل،تحصیل در مدرسه،بازکردن حساب بانکی و یا مسافرت. برخی افراد ترنس که کارت شناسایی آنها با جنسیت آنها سازگار نیست، با خشونت، تحقیر و آزار مواجه می شوند.
افراد ترنس نیازدارند تا یکسری از مدارکشان را تغییر دهند تا زندگی ای براساس هویت واقعی شان داشته باشند، همچون:
• گواهینامه،
• کارت تأمین اجتماعی،
• پاسپورت
• حساب بانکی و سوابق بانکی
• کارت اعتباری
• دسته چک و دیگر اسنادر مرتبط با شغل
• اجاره نامه
• مدارک پزشکی
• گواهی تولد
• اسناد دانشگاهی

باید بدانیم که تمام افراد ترنس قادر به تغییر کارت شناسایی یا اسناد اداری خود نیستند. متاسفانه این تغییرات اغلب پرهزینه، خسته کننده و پیچیده بوده و برای همه مردم قابل دسترسی نیست. برای مثال، برخی ایالت ها نیازمند سند جراحی یا اجازه دادگاه برای اینکار هستند. در بسیاری از ایالت ها، فرآیند می تواند زمانبر و شامل چندین مرحله باشد یا اینکه هزاران دلار هزینه داشته باشد. در نتیجه، تنها یک پنجم (21%) افراد ترنسی که تغییر جنسیت داده اند، قادر به بروزرسانی کارت های شناسایی خود هستند.

**از چه نوع درمانهای بالینی و پزشکی برای گذار جنسی استفاده میشود؟
**بعضی از افراد ترنس به درمانهای دارویی و پزشکی روی می آورند تا بدن وظاهرشان را مطابق با هویت جنسی شان کنند.

درحالیکه مراقبت های مربوط به انتقال جنسیت مهم بوده و حتی برای حیاتی می باشد، ولی هر فردی نیازمند درمان پزشکی برای انتقال جنسی نیست تا بتواند زندگی خوبی داشته باشد.
افراد ترنس مختلف،به درمانهای مورد نیاز مخصوص خودشان نیاز دارند.این افراد بر اساس نیاز شخصی خود باید تصمیماتی بگیرند. درمانها به سه گروه طبقه بندی میشوند.
• از بین بردن یا کمک به رشد موها،
• هورمون درمانی
• و عمل های جراحی متنوع بر صورت،سینه و قسمتهای مختلف بدن مطابق با هویت جنسی.
هرچند هرکسی نیازمند درمان پزشکی برای تغییر جنسیت نیست، ولی جامعه پزشکی دارای اتفاق نظر می باشد مبنی براینکه این افراد از نظر پزشکی نیازمند این نوع تغییرات جنسیتی هستند و باید تحت بیمه دولتی و خصوصی قرار گیرند. هر سازمان درمانی ای در آمریکا تایید کرده است که مراقبت های پزشکی مرتبط با انتقال جنسی ایمن و موثر است و هر فردی که به اینکار تمایل دارد باید به آنها دسترسی داشته باشد. متاسفانه، علیرغم قوانین فدرال و ایالتی، این جراحی ها توسط بسیاری از شرکتهای بیمه نادیده گرفته میشوند.

**پریشانی جنسیتی به چه معناست؟
**برای بعضی ترنس ها تفاوت بین جنسیتی که با آن به دنیا آمده اند و هویت جنسیتی شان میتواند منجر به مشکلات جدی ای شود و بر سلامت روحی و احساسی شان تاثیرات جدی بگذارد. پریشانی جنسیتی یک لفظ پزشکی است و برای افرادی به کار میرود که دچار این نوع مشکلات اند.

همه ی ترنس ها این مشکلات را ندارند.بیشتر ترنس ها با مشکلات جدی در زندگی شان روبرو نیستند و اغلبشان از پریشانی جنسیتی رنج نمیبرند.

تمام افراد ترنس دارای پریشانی جنسیتی نیستند. ترنس بودن به خودی خود بیماری محسوب نمی شود. بسیاری از افراد ترنس اضطراب یا تنش مرتبط با تفاوت بین هویت جنسیتی خود و جنسیتی که با آن متولد شده اند را تجربه نمی کنند، و بسیاری از آنها پریشانی جنسیتی ندارند.
پریشانی جنسیتی را می توان با بیان جنسیت فرد به روشی که فرد یا آن راحت است، تسکین داد. این کار می تواند شامل لباس پوشیدن و آرایش به روشی باشد که جنسیت فرد را منعکس سازد، انتخاب اسم متفاوت و یا انجام عمل جراحی و تغییرات فیزیکی در بدن باشد. تمام سازمانهای درمانی آمریکا بیان می دارند که زندگی براساس هویت جنسی فرد خودش یک درمان ضروری پزشکی، ایمن و موثر برای افراد مبتلا به پریشانی جنسیتی می باشد.

این نکته را باید مد نظر داشت که ترنس بودن،به خودی خودی،یک بیماری نیست.اگر چه بیشتر این افراد با بیماری های جسمی و روحی دسته پنجه نرم میکنند، اما این بدلیل ترنس بودن نیست،بلکه به علت نگاه منفی جامعه و القای داشتن هویت اشتباه در این افراد است. بعضی از ترنس ها کار،خانواده وخانه شان را از دست داده اند و با شرایط بسیار بد و در بعضی موارد با خشونت روبرو هستند.

این نوع تجربیات میتواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد و برای بعضی میتواند مشکلات عصبی و حتی افسردگی را در پی داشته باشد. اما این مشکلات بطور بالقوه بدلیل تراجنسیتی بودن این افراد نیست بلکه نتیجه بی صبری آنها در برخورد با این مشکلات است. بسیاری از افراد ترنس- بویژه افراد ترنسی که مورد پذیرش جامعه خود هستند- قادر به زندگی سالم و ایمن می باشند.

**چرا برابری حقوق ترنس ها اهمیت دارد؟
**ترنس ها باید همانند بقیه افراد با احترام و بعنوان یک فرد از جامعه رفتار شود.اما این افراد اغلب با بدرفتاری و آزار واذیت در محل کار،مدرسه،خانواده و جامعه روبرو میشوند.
بعنوان مثال ترنس ها با موارد زیر رو برو میشوند:
• اخراج یا نادیده گرفته شدن در محل کار.
• آزار و اذیت در مدرسه.
• بی خانمان شدن و فقر شدید.
• نادیده گرفته شدن یا بیرون رانده شدن از خانه
• عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و پناهگاه.
• مورد آزار قرار گرفتن توسط مراجع قانونی
• مواجهه با آزارو اذیت و خشونت در جامعه.
برای آمار مرتبط با این نوع تبعیض ها به National Transgender Discrimination Survey مراجعه نمایید.
زندگی بدون ترس و تبعیض و خشونت و تحت حمایت بودن برای افراد ترنس جهت زندگی سالم، امر بسیار حیاتی است. در سالهای اخیر، قوانین، سیاست ها و دیدگاه های پیرامون کشور تغییر قابل توجهی کرده و به افراد ترنس اجازه زندگی سالم تر و ایمن تری را داده است.
جنبش تراجنسیتی بخشی از جنبش عدالت اجتماعی است که تلاش میکند تا همه حقوق انسانی و موقعیت های اجتماعی برابری داشته باشند. این چالشها مرتبط به هم هستند. تبعیضی که افراد سیاه پوست با آن مواجه هستند، همراه با نژاد پرستی است ولی در مقابل افراد ترانس کم درآمد با چالشهای اقتصادی و طبقاتی اجتماعی مواجه می شوند. NCTE بر این باور است که پیشروی به سمت برابری حقوق ترنس ها نیازمند رویکرد عدالت اجتماعی ای است که با همه ی اشکال تبعیض مبارزه کند.

منبع: مرکز ملی برابری ترنس های آمریکا

8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-12-02 07:53:21 +0330 +0330

عالی و جامع.
چه نرجمه خوب وچه ویرایش بسیارخوبی.
خسته نباشید

2 ❤️

2019-04-16 21:16:59 +0430 +0430

merc az typice khoobetoon.LAZEM BOOD!!!
man baraye takmilesh be doostaye khoobo transam ke donbale moshavere khooob va doctore motekhases hastan mitooonan pv pm bedan k beheshoon moarefi konam
dar zem doostayi ke hormoon darmani be harddalil nemitoonan bokonan(bekhatere khejalat az doctor ya …) mitoonan pv pm bedan rahnamayi konam darooo va doze masrafio

0 ❤️

2019-04-17 04:08:24 +0430 +0430

ممنون بابت تاپیک خیلی عالیتون. واقعا کامل بود. فقط دو نکته رو باید گفت اینکه نمیدونم این انجمن چرا جمعیت ترنس ها رو انقد زیاد تخمین زده ترنس تعدادشون خیلی کمه تقریبا. حدودا از هر ده هزار کودک، یک کودک ترنس متولد میشه. در مورد جندر دیسفوریا یا همون ملال جنسیتی یا به قول شما پریشانی جنستی، باید بگم اکثر ترنس ها باهاش دست و پنجه نرم میکنن و همین عامل باعث خودکشی یا حداقل فکر کردن به خودکشی میشه. در مورد بحث روان درمانی برای تغییر هویت جنسی باید بگم که یک تفکر غلط توسط روانشناسان بوده که خوشبختانه داره اصلاح میشه. هیچ هویتی با رواندرمانی یا هر روش دیگه قابل اصلاح نیست. الان نزدیک به چهار پنج ساله که پژوهشگران روش خاصی با استفاده از دستگاه ام آر آی ابداع کردند و با اون از مغز چند صد فرد ترنسجندر یا ترنسسکشوال و چند صد مرد و زن عادی به عنوان عضو قابل قیاس عکس برداری کردند و متوجه شدند که مغز زن و مرد از نظر ساختاری با هم متفاوت هستش و متوجه شدند که مغز هم جنسیت داره مثل جسم یک فرد. عکس برداری از مغز افراد ترنس نشون داد که جنسیت مغزشون بر خلاف جنسیت جسمشون هست. یعنی یک ترنسسکشوال مرد به زن که از نظر جسمی و فیزیکی هیچ تفاوتی با یک مرد نداره دارای مغزی با ساختار زنانه هستش. همچنین یک ترنسشکوال زن به مرد هم با جسمی زنانه اما مغزی مردانه متولد میشه. نکته ی دیگه که باید توجه بشه یک ترنسسکشوال، ترنس نمیشه بلکه ترنس متولد میشه یعنی مادرزاد هستش. من خودم ترنس هستم و البته پژوهشگر حوزه ترنسسکشوال و اقلیت های جنسی. از اطلاعاتتون واقعا ممنونم

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «