علائم، آمارها و درمان انزال زودرس

1398/07/29

علل، آمارها و روش‌های درمان انزال زودرس

۳۹٪ مردان در مقطعی از زندگی‌شان با این مشکل مواجه می‌شوند

by Ho Anh, MD 5/15/2018

آیا از این که انزال زودرس دارید نگران هستید؟ باید بدانید که این فقط مشکل شما نیست. آمارها نشان می‌دهد انزال زودرس یکی از اختلالات رایج جنسی در مردان است و تخمین زده می‌شود حدود ۳۹٪ مردان در مقطعی از زندگی‌شان با این مشکل مواجه می‌شوند.

انزال زودرس به این صورت تعریف می‌شود:

رسیدن به انزال پیش از دخول یا مدت کوتاهی بعد از دخول و زودتر از چیزی که فرد انتظارش را دارد



به زبان ساده انزال زودرس یعنی رسیدن به انزال در مدت زمان خیلی کم در طول یک فعالیت جنسی. زمان دقیقی برای مشخص کردن اینکه چه انزالی “زودرس” محسوب می‌شود ارائه نشده ولی در اکثر مقالات انزال بین ۳۰ ثانیه تا چهار دقیقه بعد از یک فعالیت جنسی “زودرس” در نظر گرفته می‌شود.

انزال زودرس ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات روانی یا فیزیکی اتفاق بی‌افتد. در اینجا علت انزال زودرس و بعضی از روش‌های موثر درمان آن بیان می‌شود.


انزال زودرس دقیقاً چیست؟

ازآنجایی که هر کس دیدگاه و انتظار خاصی از سکس دارد، تعریف انزال زودرس به صورت آمار و ارقام خیلی کار ساده‌ای نیست.
به طور متوسط مردان برای انزال در طول سکس به ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارند. در تعریف انزال زودرس از عبارت “رسیدن به انزال زودتر از چیزی که فرد انتظارش را دارد” استفاده شده و این موضوع چیزی است که برای هر فرد و زوجی متفاوت است.

اکثر اوقات اگر کسی یک یا چند مورد از علائم زیر را داشته باشد احتمالاً دچار انزال زودرس است.

  • رسیدن به انزال بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه بعد از دخول به طور مکرر
  • مشکل در کنترل خود برای رسیدن به انزال موقع دخول یا هر فعالیت جنسی دیگر
  • احساس ناامیدی، اضطراب و نارضایتی نسبت به عملکرد جنسی یا حتی دوری کردن از هر نوع فعالیت جنسی به دلیل احساس سرخوردگی ناشی از انزال زودرس

یکی از کلمات کلیدی در اینجا “مکرر” است چون همه‌ی مردان گاهی اوقات زودتر از چیزی که انتظار دارند به انزال می‌رسند و این مسئله طبیعی است و جایی برای نگرانی نیست. ولی اگر به طور مکرر این اتفاق می‌افتد و زودتر از چیزی که حس می‌کنید نرمال است به انزال می‌رسید احتمالاً دچار انزال زودرس هستید.


انزال زودرس تا چه حد شایع است؟

انزال زودرس به شدت شایع است، عدد دقیقی در مورد این مسئله ارائه نشده ولی اکثر بررسی‌ها نشان میدهد چیزی حدود ۳۹٪ مردان در مقطعی از زندگی‌شان دچار انزال زودرس می‌شوند.

طبق آمار ارائه شده توسط کلینیک “مایوو” تخمین زده می‌شود که یک سوم مردان در مقطعی از زندگی‌شان انزال زودرس را تجربه می‌کنند.

به طور خلاصه اگر شما انزال زودرس را به صورت مقطعی و گذری تجربه می‌کنید لازم نیست خیلی نگران باشید. این مشکل می‌تواند برای هر مردی و در هر سنی اتفاق بی‌افتد و نباید از آن خجالت کشید.

همچنین این موضوع آنقدر هم که فکر می‌کنید برای زنان مهم نیست، بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان خیلی بیشتر از پارتنرشان نگران این مسئله هستند. اکثر زنان باور دارند که انزال زودرس پارتنرشان تاثیر چندانی بر میزان رضایتمندی از رابطه‌شان نداشته است.


چه چیزی باعث انزال زودرس میشود؟

مثل اختلالات دیگر جنسی از جمله اختلال نعوظ تئوری‌های غلط زیادی درمورد علت انزال زودرس وجود دارد. شاید شما هم شنیده باشید که خودارضایی زیاد در جوانی و نوجوانی یا نداشتن سکس به طور منظم عامل انزال زودرس است.

واقعیت این است که محققان به طور قطعی نمی‌دانند که چه چیزی باعث انزال زودرس در مردان می‌شود. در خیلی از موارد نمی‌توان یک دلیل خاص را به عنوان علت اصلی این موضوع شناسایی کرد.

با این وجود محققان باور دارند که چندین عامل مختلف در انزال زودرس مردان نقش دارد. اضطراب عملکرد (نگرانی نسبت به عملکرد جنسی برای ارضای پارتنر)، افسردگی، استرس و مشکلات رابطه جزو این عوامل هستند.

از دیدگاه فیزیکی محققان باور دارند که مشکلات پروستات و تیروئیدی و مصرف مواد مخدر نقش مهمی در مشکل زود انزالی فرد دارد. همچنین ممکن است بعضی از مردان نسبت به تماس جنسی حساس‌تر از بقیه باشند و تحریک جنسی هنگام سکس تاثیر بیشتری بر آنها داشته باشد.

ولی در کل دلیل اصلی انزال زودرس موضوعی است که پزشکان روی آن اتفاق نظر ندارند. همین موضوع باعث شده تا پزشکان متخصص برای درمان انزال زودرس از روش‌های درمانی مختلفی مثل دارو درمانی، درمان‌های فیزیکی و روان درمانی استفاده کنند. در ادامه بیشتر در مورد این روش ها صحبت خواهیم کرد.


چگونه انزال زودرس را درمان کنیم؟

از آنجایی که دلیل مشخص و ثابتی برای انزال زودرس وجود ندارد پزشکان از روش‌های مختلفی برای درمان بیماران استفاده می‌کنند.

در حال حاضر رایج‌ترین روش‌های درمان تکنیک‌های آرامش بخش و ارتباطی هستند، این تکنیک‌ها برای کنترل میزان حساسیت جنسی که یکی از عوامل زودانزالی است طراحی شده‌اند.

در بعضی موارد نیز یکسری داروی خاص برای کاهش میزان حساسیت جنسی فرد تجویز می‌شود. شواهد نشان می‌دهد داروهای گروه ضد افسردگی مثل پاروکستین و کلومیپرامین برای به تأخیر انداختن انزال موثر هستند و به همین دلیل در خیلی از موارد این داروها توسط پزشکان تجویز می‌شوند.

همچنین مصرف یکسری از کرم ها و ژل های موضعی برای کاهش میزان حساسیت جنسی افراد پیشنهاد میشود.

در بعضی افراد نیز بهترین روش درمان زودانزالی گذشت زمان است. خیلی از مردان بعد از اینکه مدتی از رابطه‌شان می‌گذرد و با پارتنرشان احساس راحتی بیشتری می‌کنند و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به عملکرد جنسی‌شان پیدا می‌کنند مشکل زود انزالی‌شان حل می‌شود.


انزال زودرس شایع و قابل درمان است

انزال زودرس تجربه‌ی استرس آور و سختی است به خصوص اگر وقتی که انتظارش را ندارید سراغتان بیاید ولی با این حال اختلال شایعی است که به راحتی قابل درمان است، چه با کمک تکنیک‌های روان درمانی و چه با کمک دارو.


منبع:

forhims.com/blog/premature-ejaculation

همچنین میتوانید بنگرید به بررسی زودانزالی و راههای درمان آن

3701 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-12-19 12:00:59 +0330 +0330

ممنون عالی بود

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «