فتیش چیست و چگونه می‌توان آن را وارد رابطه کرد؟

1401/02/31

فتیش یعنی فرد به شی یا عملی برای تحریک نیاز دارد. در این حالت افراد بدون داشتن فتیش خود به سختی تحریک می‌شوند. پا، شلاق یا تتو همگی می‌توانند برای افرادی فتیش باشند. فتیش ممکن است کارهایی که انجام می‌دهید نیز باشد؛ مانند نقش‌بازی (roleplaying) یا سکس در ملأ عام.
انواع بسیار زیادی از فتیش وجود دارد. برخی از آن‌ها بسیار معمول و متداولند. فتیش‌ها هم درست مانند تمام مسائل جنسی دیگر باید مبتنی بر رضایت طرفین باشند.
متخصصان می‌گویند فتیش چیزیست که فرد برای تحریک شدن به آن نیاز داشته‌باشد. اما بسیاری از مردم از این کلمه برای اشاره به هرچیزی که به آن علاقه دارند استفاده می‌کنند. برخی افراد هم معتقدند فتیش‌ها عوامل غیر جنسی هستند که باعث تحریک فرد می‌شوند.

تفاوت فتیش و کینک چیست؟
کینک هر چیز جنسی است که نامعمول باشد. مثلاً BDSM نوعی کینک است. اینکه چه کسی کینکی محسوب می‌شود بستگی به این دارد که با چه فردی طرفید! استفاده از ابزار جنسی ممکن است برای شما و دوستانتان کینکی نباشد ولی برای افرادی چنین باشد.
فتیش شبیه کینک است. بزرگترین تفاوتشان این است که فتیش حتما باید برای فرد رخ دهد تا او را برانگیزد و کینک زمانیست که فرد دوست دارد کار خاصی را انجام دهد. اما اگر کسی برای ارضا شدن نیاز به انجام کاری خاصی دارد ، به آن فتیش گفته می‌شود. بعضی افراد دارای فتیش فقط به خیال‌پردازی درباره آن نیاز دارند. برخی دیگر لازم است که در واقعیت نیز آن را انجام دهند.
با اینکه فتیش و کینک با یکدیگر متفاوتند، بسیاری از افراد هر دوی آن‌ها را به یک معنی به‌کار می‌برند. بسیاری از مردم کلمۀ فتیش را برای چیزهایی بکار می‌برند که به نظرشان خیلی سکسی باشد؛ و نه در معنا و تعریف علمی آن.

چطور بفهمم فتیش دارم؟
هر چیزی که باعث تحریکتان شود فتیش نیست. اما اگر هربار که خودارضایی یا سکس می‌کنید به یک چیز فکر می‌کنید، آن چیز ممکن است فتیش شما باشد. هرکسی با فتیش خود به گونۀ متفاوتی برخورد می‌کند. باید چیزهای متفاوتی را امتحان کنید تا بفهمید برای ارضای جنسی به چه نیاز دارید.
فتیش یک گرایش جنسی نیست. گرایش جنسی مربوط به این است که به کدام جنسیت جذب می‌شوید. فتیش موضوعی خاص‌تر است؛ شی یا عملیست که باعث تحریک فرد می‌شود.

آیا داشتن فتیش خوب است؟
بسیاری از افراد فتیش دارند! اگر شما و شریک جنسیتان هردو مشتاق فتیشی خاص هستید، می‌تواند بخش سالمی از زندگی شما باشد.
بعضی از افراد فتیش‌هایی دارند که شریک‌های جنسیشان به آن علاقه‌ای ندارند. اگر به چیزی علاقه دارید که شریکتان به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، نباید او را تحت فشار قرار دهید.
افرادی هم فتیش‌هایی دارند که باعث می‌شود حس بدی نسبت به خودشان پیدا کنند. اگر فتیشی دارید که منجر به ناراحتی‌تان می‌شود یا باعث می‌شود به خود یا فرد دیگری صدمه بزنید، می‌توانید به درمانگر مراجعه کنید. آنها به شما کمک می‌کنند رابطه جنسی‌تان به‌گونه‌ای باشد که خود و شریکتان احساس خوبی پیدا کنید.

شنیدم بعضیا فلان فتیش رو دارن. مگه می‌شه؟
انواع بسیار زیادی از فتیش وجود دارد. برخی افراد فتیش‌های دیگران را درک نمی‌کنند. اما هرکسی چیزهای متفاوتی را عامل جنسی می‌بیند. این موارد برخی از فتیش‌های رایج هستند:

  • پا (Feet)
  • چرم (شلاق) (Leather)
  • نقش‌بازی (Roleplaying)
  • درکونی و کتک (Spanking)
  • کفش یا جوراب (Shoes or socks)
  • تماشای فرد دیگری که اعمال جنسی انجام می‌دهد
  • فرد دیگری شما را در حال انجام حرکات جنسی تماشا کند

اگر شریکم فتیش داشت چکار کنم؟
فقط بخاطر این‌که شریکتان بسیار به چیزی علاقه دارد به این معنی نیست که شما هم باید به آن علاقمند باشید. گاهی اوقات افراد حین رابطه جنسی خواسته‌های متفاوتی دارند. مشکلی نیست! می‌توانید در مورد آن حرف بزنید و چیزی پیدا کنید که هردوی شما به آن علاقمند ‌باشید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که رابطه جنسی نداشته باشید.
شریک جنسی نباید شما را مجبور به کاری کند که به انجام آن مطمئن نیستید. اگر می‌خواهید فتیش شریکتان را امتحان کنید، می‌توانید ابتدا درباره آن مطالعه کنید و خیال‌پردازی کنید تا ببینید به آن مشتاق می‌شوید یا نه. سپس می‌توانید با او درباره اینکه با چه چیزهایی راحتید صحبت کنید.

چطور فتیش را با شریکم امتحان کنم؟
صحبت‌کردن در هر رابطه‌ای مهم است. این موضوع به‌خصوص در روابط جنسی اهمیت بیشتری دارد. اگر فتیش دارید، اولین کاری که می‌توانید انجام دهید صحبت کردن درباره آن است. ممکن است به موضوعات مشترکی علاقمند باشید.
رضایت و امنیت هنگام انجام فتیش‌هایتان اهمیت دارد. می‌توانید قبل از آنکه فتیشی را امتحان کنید درباره رضایتمندی و حد و مرزها با شخص مقابل صحبت کنید. در این مرحله می‌توان درمورد هر خطر ایمنی و راه‌های کاهش آن صحبت کرد. همچنین می‌توانید در این مورد مشورت کنید که اگر موضوعی اشتباه پیش رفت، چه کاری انجام دهید.
بسیاری از افراد شریک‌هایی دارند که فتیش آنان را دوست دارند و بسیار لذت می‌برند. اگر نگران این هستید که فتیش شما به خودتان یا فرد دیگری صدمه بزند می‌توانید آن را با یک درمانگر در میان بگذارید.

10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-05-23 20:26:15 +0430 +0430

من به خواهرم حس دارم… چی گفته میشه ؟

0 ❤️

2022-05-26 17:30:11 +0430 +0430

دوس دارم چند تا دختر به زور لختم کنن و کونم بزارن

0 ❤️

2022-06-03 03:40:41 +0430 +0430

↩ shahin.shahin1991
منم مثل توام حتی گفت دوس داره امتحان کنه ولی بازم نمیدونم چجوری بگم

0 ❤️

2022-06-03 07:34:46 +0430 +0430

↩ shahin.shahin1991
چطور راضیش کردی به من بگو من میترسم فتیشمو ب زنم بگم

1 ❤️

2023-02-11 09:21:46 +0330 +0330

عالی بود. 👌 😎 برای همین معتقدم تالار فتیش از بیغیرتی باید جدا باشه ولی ادمین اینکارو نمیکنه. به ادمین پیشنهاد بدین این تاپیک و تاپیک قبلی شمارو ی بار بخونه 😕

1 ❤️

2023-02-12 19:39:54 +0330 +0330

↩ sina101s
به‌نظرم همه‌چیز برمی‌گرده به یک مشکل بزرگ ترجمه‌ای از واژۀ «فتیش» و البته کمی هم بی‌غیرتی.
چیزی که در ایران بهش می گن فتیش، خلاصه می‌شه به لیسیدن پا و بعد دوباره برعکسش هم استفاده می‌شه. نمونه‌هاشم خیلی زیاده در همین سایت، مثلاً «شوهرم خیلی فتیشه» یا «فلانی فوت‌فتیشِ زیربغل داره».
اگر دقیق نگاه کنیم، اونی که این‌جا بهش می‌گن «بی‌غیرتی» هم در اصل زیرمجموعۀ فتیش قرار می‌گیره. ولی خب فانتزی کاکولدی با اجرای سکس سه‌نفره متفاوته.
خلاصه، فتیش (طبق تعریف اصلی) و بی‌غیرتی (طبق تعریف ایرانی) مرتبطن ولی در عمل در این سایت تقریباً ربطی ندارن.
در نتیجه هم حق با شماست هم حق با ادمین.

2 ❤️

2023-02-12 19:46:00 +0330 +0330

↩ LucyTheMorningStar
کاملا باهات موافقم و درست میگی… و همین تعاریف ایرانی از این ها باعث تفاوت شده که البته به نظر من اشکالی نداره. هر فرهنگی باید چیز جدیدو در خودش حل کنه با ساختار خودش… فتیش در ایران الزاما نباید دقیقا مثل فتیش در آمریکا باشه… به همین دلیل و چون اینجا ی سایت فارسی زبانه نظر من اینه که تالارهاشون جدا باشه خیلی بهتر و مفیدتره

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «