فرهنگسازی و تبادل نظر در مورد کینک

1399/11/08

قبل از هرچیزی، باید بگم که محتویات این تاپیک -هر چیزی که هست- نظر شخصی و بر پایه تجربیات شخصی خود من هست؛ به همین دلیل تاپیک رو به جای تالار “سکسولوژی” در تالار “گفتگو درباره ی سکس و پورن” ایجاد کردم.

در مورد اینکه کینک (Kink) چیه، دوستان تالار سکسولوژی تاپیک های بسیار مفیدی ایجاد کردن و حرف زدن من راجع به مفهوم کینک، اضافه کاریه. قصد من از ایجاد این تاپیک رفع یک سری دید و نظر نادرست راجع به کینک بوده و امیدوارم بتونم از نظر بقیه دوستان هم توی این مسیر استفاده کنم.
قبل از شروع، حتما پیشنهاد میکنم اگه اطلاعات کافی راجع به کینک ندارید و علاقه دارید بیشتر بدونید، حتما تاپیک هایی که در بخش سکسولوژی زده شده رو بخونید (مخصوصا تاپیک های کاربر itried توی نگاه کوتاهی که داشتم به نظر خیلی مفید اومدن.)

معنی لغوی کینک، پیچش و گره ست اما در مفاهیم مربوط به روابط جنسی، کینک به سلایق و **علایق جنسی خارج از نُرم اشاره میکنه.**رِنج فعالیت های کینکی ممکنه شامل فعالیت های جنسی مانند بانداژ، انواع فتیش های مختلف، Degrade و Humiliation، ایمپکت پلی (استفاده از ابزاری مانند شلاق و یا دست برای ضربه زدن)، انواع رول پلی و… بشه.

دید اشتباه اول: کینک شامل همه موارد شخصیت یک فرد میشه.
شخصا برای خودم بارها پیش اومده که افراد زیادی بعد از آگاه شدن از سلیقه جنسی من، شگفت زده شدن و قبول کردنش براشون سخت بوده. در همه این موارد، یک چیز همیشه مشترک بوده. اینکه شخصیت (شاید به ظاهر) آروم من با این علایق سنخیتی نداره.
کینک صرفا مربوط به فعالیت های جنسی میشه. اینکه من علاقه به بانداژ دارم ممکنه به نظر خیلی ها مسئله ای باشه که در درونی ترین سطوح شخصیت من ریشه داشته باشه، ولی حقیقتا اگه درست و دقیق بهش نگاه کنیم، بیشتر از ترجیح، انتخاب و سلیقه یک نفر دیگه بین سینه یا باسن نیست.
همینطور که کینک ربط مستقیمی به شخصیت یک نفر نداره، ربطی به ظاهر یک شخص هم نداره. یک پسر برای داشتن علایق کینکی نیاز نیست 190 سانتیمتر قد و عضلات شکمی بی نقص داشته باشه، هرچند که این معمولا تصویری هست که پورن و اروتیکا برای این دسته از افراد می سازه.
کینک صرفا ترجیح و سلیقه شخصی یک فرد ست. علاقه داشتن به روابط کینکی مربوط به عقده های شخصی نیست، مربوط به کمبود یا مشکلات روانی نیست، مربوط به هیچ چیزی که در بچگی یک نفر اتفاق افتاده نیست. ممکنه بعضی وقت ها ریشه ای در سایر چیزها داشته باشه، ولی ترجیح دادن روابط کینکی به اندازه ای مربوط به این چیز هاست که بقیه علایق جنسی هست.

دید اشتباه دوم: کینک شامل تمام فعالیت های یک فرد در یک رابطه میشه.
در ادامه دید اشتباه قبلی، اکثر افراد متاسفانه کینک رو بیشتر از چیزی که هست بسط و به تمام فعالیت و رفتار های یک شخص ربطش میدن.
متاسفانه برخی افراد فکر می کنند روابط کینکی چیزی بیشتر از اتاق خواب رو شامل میشه و اینکه توی تخت بر روی شریکشون دامیننت هستند، به این معنی که در همه موارد دیگه هم روی اون شخص سلطه دارند. این صحیح نیست.
کینک صرفا شامل علایق جنسی یک فرد میشه. اینکه یک فرد در سکس Dominant هست دلیل نمیشه که حتما در زندگی و رابطه هم همونطور باشه. اینکه شریک شما در سکس Submissive هست دلیل نمیشه که در تمام ابعاد زندگی اینطوری باشه. هر دوی این ها رو طی چندین سالی که این نوع روابط رو داشتم دیدم.

دید اشتباه سوم: شروع با درتی تالکینگ
خیلی وقت ها، مخصوصا توی همین انجمن دیدم که افرادی که دنبال شریک میگردن، تاپیکشون رو با درتی تالک، یا حتی برخی اوقات با توهین یا Degrade کردن شروع میکنن. قطعا درتی تالک برای من هم لذت بخش و تحریک کننده ست و در شرایط مناسب انجامش میدم، بهتره بگیم برای کی نیست؟ اما مسئله ای که اینجا وجود داره، ذات Extreme و نزدیک به مرز کینک هست. قطعا شروع با درتی تالک به خودی خود مشکل خیلی بزرگی نیست ولی تصویری که برای بقیه ایجاد میکنه تصویر خوبی نیست. برای داشتن یک رابطه کینکی خوب، لازمه که افراد مدتی رو صرف صحبت دقیق و ریز راجع به علایقشون بکنن، کامل هم دیگه رو در جریان چیز هایی که براشون تحریک کننده ست بزارن، خطوط قرمز رو مشخص کنند و کلمات امن رو انتخاب کنند.
شروع با درتی تالک به عنوان یک Starter line دقیقا مثل اینه که یک فرد با علایق معمولی به سمت یک فرد دیگه که نمیشناسه بره و شروع به گفتن فانتزی هایی که با اون شخص توی ذهنش داره بکنه.

دید اشتباه چهارم: عدم توجه و کسب رضایت کامل
این مورد صرفا مربوط به کینک نیست و شامل تمام روابط جنسی میشه، ولی دوباره، چون کینک شدید تر از روابط عادی هست، کسب رضایت کامل شریکتون مهم ترین چیزه. فردی که علایق کینکی داره به دنبال تجاوز به یک فرد دیگه نیست و صرفا میخواد به شکلی که علاقه داره، با فردی که انتخاب کرده سکس داشته باشه.
متاسفانه، مخصوصا در کشور ما، مردم دید مناسبی راجع به رضایت و Consent در روابط ندارن. طرفین یک رابطه باید رضایت کاملشون رو به صورت زبانی بیان کنند، وجود هر شکلی از فشار روی یک نفر، چه روحی و … برای پذیرفتن و رضایت دادن اون رضایت رو از اعتبار ساقط میکنه. افرادی که تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر هستند، با توجه به مقدارش (که در کشور هایی که مثل اینجا بی حساب و کتاب نیست، در قانون معلومه) ممکنه صلاحیت برای رضایت دادن نداشته باشند و افراد زیر سن قانونی، تحت هیچ شرایطی صلاحیت رضایت برای روابط جنسی رو ندارند. رضایت باید قبل از هر بار از رابطه اعلام بشه و در صورتی که یک نفر در زمان انجام رابطه منصرف بشه، میتونه رضایتش رو پس بگیره. از اونجایی که در ذات رول پلی، نه همیشه معنی نه نداره و برای برخی افراد ممکنه حتی تحریک کننده هم باشه، لازمه که برای این شرایط یک کلمه امن مشخصی کنید تا درصورت نیاز، شریکتون از اون استفاده کنه.

فعلا همین موارد به ذهنم میرسه، ولی متاسفانه دید عمومی نسبت به کنیک، عموما منفی و اشتباهه.
منبع اطلاعات بیشتر افراد در مورد کینک، فن فیکشن، اروتیکا، فیلم و پورنه که خوب نشون میده دلیل به وجود اومدن این همه دید اشتباه چیه.
اگه بقیه دوستان نظری راجع به چیز هایی که گفتم دارند، حتما مطرح کنند. اگه دید اشتباه دیگه ای به ذهنشون رسیده حتما اضافه کنند.
ممنون

370 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «