قران بیرمنگام قسمت دوم و آخر

1398/03/26

? قرآن بيرمنگام، قديمى ترين نسخه يافت شده از قرآن

قسمت_دوم

آنها باور دارند این کشف میتواند تاریخ آغازین #اسلام را به كلى دگرگون سازد.
اين نسخه از کهن_ترین_قرآن جهان كه ماه گذشته در #بیرمنهگام یافت شده ممکن است حتی قبل از تولد محمد وجود داشته باشد و با توجه به سخن محققان حتی میتواند این یافته تاریخ اولیه اسلام را دگرگون سازد‌.
این صفحات که قدمتی بین ۱۴۴۸ و ۱۳۷۱ سال دارند در صفحاتی از قرآنی دیگری که از اواخر قرن هفتم بوده است در کتابخانه بیرمنگهام کشف گردیده است.
جوهر این پوست چرم به شکل دست نوشته های عربی آغازين، از پوست حیوانات ساخته شده است و صفحاتش شامل بخش هایی از سوره های ۱۸ تا ۲۰ هست که گویا توسط کسی که محمد او را میشناخته است نوشته شده است!
این صفحات که عمر سنجی شده اند بر اساس کربن ١٤، به گفته محققین قدیمی ترین قرآن جهان است.
اما چندین تاریخ_دان میگویند که این پوست چرم حتی قبل از محمد وجود داشته اند!
این باور وجود دارد که قرآن بیرمنهگام در سال های ۵۶۸ پس از میلاد مسیح و ۶۴۵ پس از میلاد مسیح ساخته شده است در حالیکه تاریخی که برای وجود #محمد فرض میشود چیزی بین ۵۷۰ سال پس از میلاد مسیح و ۶۳۲ سال پس از میلاد مسیح است!
تاریخ دان #تام_هلند به روزنامه تایمز گفته است: این ایده که میتوانیم همه چیز راجب ظهور قرآن را بدانیم را این یافته بی اعتبار میکند و این به نوبه خود تاثیراتی روی تاریخ محمد و همسرانش دارد.
کیت_سمال از دانشگاه آکسفورد اضافه میکند: این پوست چرمی به ما دیدی وسیعتری میدهد که چگونه قرآن پدید آمده است و اینکه محمد و یاران اولیه اش از متنی استفاده کرده اند که وجود داشته است و آنرا مطابق دستور العمل سیاسی و الهیات خود تنظیم کرده اند نه اینکه محمد وحی از آسمانها گرفته باشد.
با این وجود،
این ادعاها به صورت خیلی موثری محققان مسلمان را به مشاجره و مخالفت کشانده است مصطفی شاه و مطالعات دیگر آفریقایی ها در لندن به ما گفته اند:
هر چیزی حتی این دست نوشته ریشه های سنتی قرآن را محکم و تثبیت میکند!!(بازهم ميبينيم كه با وجود مدرك فيزيكى و اثبات علمى، مسلمانان با تعصب و فقط بر اساس اعتقادات خود نظر ميدهند و اين مستندات يافت شده تاريخى را ناديده ميگيرند)
طبق نوشته مورخين #مسلمان، محمد، بنیان گذار اسلام ۶۱۰ سال پس از میلاد مسیح میزیسته است و اولین جامعه مسلمان در مدینه سال ۶۲۲ پس از میلاد مسیح بنیان گذاری شده است!
در طی این زمان قرآن توسط حافظين قرآن شفاها حفظ شده و بعدها توسط #خلیفه_ابوبکر اولین رهبر جامعه مسلمانان و به دستور وى بصورت یک کتاب جمع آوری گرديده است.

? قرآن بيرمنگام، قديمى ترين نسخه يافت شده از قرآن

قسمت_سوم(آخر)

آخرین نسخه نوشتاری قرآن تا سال ۶۵۰ و تا زمانى كه خلیفه سوم عثمان در راس قدرت بود‌ كامل نشده بود.
پروفسور نادر دینشاو که روابط بین مذاهب را در دانشگاه بیرمنگهام مطالعه میکند این یافته را هیجان انگیز خوانده است.
زمانى در ماه پیش این پوست چرمی یافت شد او گفت: این میتواند ما را به چند سال قبل از بنیان گذاری اسلام ببرد.
مطابق مرسومات مسلمانان، محمد این وحی هايى که قرآن را شکل میدهد از خدا دریافت کرده است که بين
سالهای ۶۱۰ و ۶۳۲ پس از میلاد مسیح بوده ، و با استناد به كتب مورخين مسلمان، محمد در سال ۶۳۲ چشم از جهان فروبسته است.
《در این زمان این پیام الهی به داخل شکل و فرم کتاب قرآن امروزه وارد نشده است بلکه این وحی ها در حافظه حافظان بوده است.
بخش هایی از آن بر روی چرم ها، سنگ ها و نخل و کوهان شترها نوشته شده است.》
مسلمانان باور دارند که قرآنی که امروز میخوانند همان متنی است که توسط عثمان استاندارد سازی شده است و آنرا وحی فرستاده شده به محمد میدانند!!
آزمایشات انجام شده روی پوست های چرمی بیرمنگهام این احتمال را قویتر میسازد که شکل مکتوب آیات در زمان محمد یا مدت کوتاهی قبل از آن بوجود آمده اند.
این قطعات باید به شکلی میبودند که خیلی به شکل امروزی قرآن نزدیک باشند که این ایده و دید که متن آيات یا تغییر نکرده یا تغییرات اندک تغييرى کرده است.
خوب تا اينجا ترجمه مقاله اى بود كه سايت ديلى ميل آنرا انتشار داده بود ولى با جستجو در منابع ديگر به نكات جالبترى برخورديم كه در اينجا تشريح خواهيم كرد.
در سال ١٩٧٥ ميلادى يا ١٣٥٤ شمسى در پشت بام مسجدى قديمى در شهر صنعا پايتخت كشور يمن، كه در دست تعمير بود نسخه هاى بسيار قديمى از كتابى را يافتند كه بعدا متوجه شدند قرآن ميباشد.
عمر اين كتاب يافت شده به زمان حيات محمد و يا چند دهه پس از درگذشت محمد ميرسيد.
اين كتاب كه داراى كمتر از ٤٥ سوره بود بر روى پوست جانوران نوشته شده بود و جالبترين نكته در اين نسخه، پاك شدن بسيارى از آيات و بازنويسى دوباره آنها به شكل ديگرى توسط اشخاص مختلف بود كه اثبات ميكند در آن زمان براحتى آيات را دستكارى كرده و تغيير ميداده اند. در مورد قرآن صنعا متن جديدى را به زودى خدمتتان ارائه خواهم كرد.
و اما در حين تحقيق بر روى قرآن بيرمنگهام متوجه شدم كه سايتهاى مذهبى كه عمدتا زير نظر حوزه هاى علميه ميباشند، ترجمه اى از مقاله سايت ديلى ميل قرار داده اند كه از زمين تا اسمان با اصل مطلب در تضاد است.

118 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «