قضیه نعوظ صبحگاهی چیست؟

1391/12/10

الیس
چرا مردان وقتی صبح از خواب بیدار می شوند دارای نعوظ هستند؟‌ آیااین قضیه در مردان عمومیت دارد؟‌ چرا؟

MorningWood.jpg

دوست گرامی
برعکس آنچه بسیاری باور دارند،بیدار شدن با پرچم افراشته، ربطی به پر بودن مثانه ندارد. نعوظ صبحگاهی از نظر پزشکی ادامه همان نعوظ های شبانگاهی است که در طول شب سه تا پنج بار در زمانی که انسان خواب می بیند به خاطر تحریک های عصبی خاصی در مرحله خواب دیدن (مرحله REM ) اتفاق می افتد و هر بار در حدود نیم ساعت طول می کشد و ربطی به محتوای خواب ندارند. این وضع کاملا متداول و طبعی است. در مردان با سن بیش از شصت سال حتی امکان دارد وقتی که خواب نمی بینند هم این نعوظ پیش بیاید.

علت نعوظ شبانگاهی احتمالا بالا رفتن میزان تستسترون درخون و نیز فعالیت های مغزی در خواب است. محققین می گویند که اعصاب موجود در آلت با آزاد کردن نیتروس اکسید در نزدیکی رگهای خونی، باعث رقیق شدن خون و افزایش جریان خون می شوند و در نتیجه نعوظ ایجاد می کنند. ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید که این وضع برای سایر پستانداران هم پیش می آید. زنان هم تا حد خفیف تری این التهاب در ناحیه واژن و کلیتوریس در حین خواب دیدن را تجربه می کنند .

تصور می شود نعوظ شبانه حاصل تلاش بدن برای اکسیژن رساندن به بافت های آلت تناسلی باشد. بیشتر مردان در طی زندگی شان نعوظ شبانه را تجربه می کنند اما میزان و آگاهی از آن می تواند در زمان های مختلف متفاوت باشد. گاهی ممکن است آلت تا دو ساعت در طی شب شق باشد. همچنین بعضی مردها نعوظ شبانه دارند اما در موقع بیدار شدن نعوظ ندارند. پس برخلاف اسم شق صبحگاهی در واقع هیچ ربطی به صبح ندارد بلکه به مرحله خواب پرچمدار مربوط است.

3546 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «