لبه‌های کص (Labia)

1398/03/26

تمام آنچه باید درمورد لبه‌های کص‌تان بدانید

با لب‌های کص‌تان بیشتر آشنا شوید

by HANNAH SMOTHERS Feb 15, 2018

بنگرید به ورودی کص خود (کاملاً جدی گفته شد؛ همین الان نگاه کنید) اولین و واضح‌ترین چیزی که می‌بینید لبه‌های کص است. مانند تمام چیزهای دیگر در بدن شما لبه‌های کص اشکال متفاوتی دارند. رنگها و اندازه‌هایشان نیز متفاوت است. اما همه‌ی آنها کاملاً معمولی، طبیعی و سالم هستند. اما به بعضی از دلایل، مثلاً عدم اعتماد به نفس مالکان بدن‌های زنانه توقعات غیر معمول نسبت به این که بدنتان چگونه باید باشد دارند.
روی لبه‌های کص بررسی‌ها و تمرکز بی‌دلیل زیادی از سوی صاحبان آنها انجام می‌شود.
تنها چیزی که لازم است شما بدانید این است که به جز زمان‌هایی که لبه‌های کص‌تان می‌سوزد، می‌خارد و یا برجستگی‌های غیرعادی روی آن به وجود آمده باشد، آنها سالم و خوب هستند. بعد از گفتن این مطلب باید اضافه کرد که خانم ‘باربارا لوی’ پزشک و قائم مقام نظارت بهداشت بر دانشگاه‌های زنان و زایمان مستقر در کشور آمریکا، در مصاحبه‌ای با مجله کازموپولیتن درمورد این قسمت از کص زنان توضیحات کاملاً لازمی را داده و همه چیز را روشن کرده است.


سایز استاندارد لبه‌های کص

لبه‌های کص قسمتی از کص هستند که مردم عادی به آنها لب و یا لبه می‌گویند. دادن این لقب به این دلیل است که آنها تا حدودی به لب‌ها (بخش ورودی دهان) شباهت دارند. **هر کصی دو سری لابیا و یا لبه‌ دارد: لبهای بیرونی؛ دو عدد مودار بزرگتر و گوشتی‌تر که در بیرون کص هستند (labia majora) و لبهای درونی؛ دو عدد کوچکتر و نرمتر که در درون دو لابیای بیرونی به صورت جمع شده و فشرده قرار گرفته‌اند (labia minora).** هدف هر دو سری از این لبها محافظت از واژن می‌باشد. آنها در زمان هم‌آغوشی (سکس) از نظر اندازه بزرگتر (متورم) می‌شوند و هر دو سری از نظر اندازه در هر زن با زنان دیگر متفاوت هستند. (می‌توان لبه‌های واژن را با کیر مقایسه کرد در زمان سکس بزرگتر می‌شود و کیر هر مردی از نظر سایز و کلفتی با سایر مردهان متفاوت است ـ توضیح مترجم)
یک تحقیق انجام شده در سال 2005 که موضوع آن اندازه‌گیری اعضای مختلف بدن زنان بوده، کشف کرد که لبه‌های کص می‌توانند حداکثر بین ٧ تا ١٢ سانتیمتر در زنان مختلف طول داشته باشند. و حداقل اندازه‌های ثبت شده برای لبه‌های کص چیزی بین ٢ تا ١٠ سانتیمتر است. اگر زنان هم مانند مردان که درباره‌ی سایز کیرشان مداوماً همه جا پز می‌دهند عادت به حرف زدن درباره‌ی اندازه‌های لبه‌های کص‌شان داشتند، آنها هم همیشه در حال دادن پز لبه‌های طولانی ١٠سانتی کص‌شان بودند! اما زنان چنین اخلاقی ندارند زیرا زنان از مردان باهوش‌ترند. [نویسنده‌‌ی مطلب زنه]

وقتی لبه‌های کص بیش از حد بزرگ‌اند

به صورت اصولی حتی اگر اندازه‌ی لبه‌های کص شما از آنچه تحقیقات ثبت شده به عنوان اندازه بیان کرده بیشتر باشد، هیچ اشکالی ندارد مگر این که از نظر فیزیکی باعث ناراحتی شما باشد. متخصصان پزشکی به لبه‌های کص بیش از حد دراز لقب لبه‌های کص هایپری ([labial hypertrophy)](https://www.texaschildrens.org/health/labial-hypertrophy) و یا لبه‌های بیش از حد رشد کرده را داده‌اند.

  • هیچ چیز درمورد لبه‌های کص شما ربطی به سوابق سکسی شما ندارد
    در برخی از موارد این رشد بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در سکس و حتی به وجود آمدن شرایطی بشود که در زبان پزشکی به آن مقاربت (سکس) دردناک گفته می‌شود.
    به این معنی که در هنگام ورود کیر به کص، لبه‌های بیش از حد رشد کرده باعث ایجاد درد برای خانمها می‌شود. یک نوع جراحی زیبایی به نام “لابیاپلاستی” که به جراحی زیبایی کص نیز معروف است می‌تواند با کوچک کردن لبه‌های کص باعث از بین رفتن درد و ناراحتی که به علت بزرگ بودن لبه‌های کص در هنگام ورود کیر به کص به وجود می‌آید شود.
    یک پژهش اینترنتی در سال 2017 که در آن ١٠٠ گزارش مختلف از ١٠٠ عمل زیبایی کص مورد بررسی قرار گرفته بود. این مسئله را کشف کرد که سکس دردناک به دلیل رشد بیش از حد لبه‌های کص بیشتر به دلیل این است که دقیقاً کجای کص بیش از حد رشد کرد باشد، نه اندازه و مقدار رشد. به این معنی که در عمل جراحی لبه‌های کص که برای پایین آوردن میزان درد در هنگام سکس بر روی کص خانمها انجام می‌شود برای نتیجه‌گیری بهتر باید روی آن دسته از نقاط کص که در آن رشد بیش از حد اتفاق افتاده تمرکز شود. با وجود این که این عمل جراحی می‌تواند برای زنانی که در هنگام سکس احساس معذب بودن و ناراحتی می‌کنند انتخاب خوبی باشد.

دکتر لوی می‌گوید در ٣١ سالی که به پزشکی مشغول هستم و در طی آن هزاران مریض را معاینه کردم، فقط به ٣ زن که در هنگام سکس به دلیل رشد بیش از حد لبه‌های کص واقعاً احساس درد و ناراحتی داشتند توصیه کردم که این عمل جراحی را انجام دهند.
(پزشکان ایرانی به این نوع جراحی جوان‌سازی و یا زیباسازی واژن نیز می‌گویند اما چون این اصطلاح به یک نوع جراحی دیگر به نام واژینوپلاستی نیز اطلاق می‌شد و آن عمل زیبایی بر روی کل واژن تمرکز داشت، نه فقط لبه‌های آن. اصطلاح پزشکی لابیاپلاستی اینجا با توجه به تمرکز مقاله روی لبه‌ها واژن جراحی زیبایی لبه‌های واژن ترجمه شد ـ توضیح مترجم)

به عنوان یک فعال مدنی و حامی حقوق زنان (فمینیست)، من همیشه تلاش کرده‌ام از انجام عمل جراحی فقط به دلائل زیبایی اجتناب کنم. مگر این که برای انجام این عمل جراحی دلیلی قانع‌کننده وجود داشته باشد. خانم دکتر لوی می‌گوید. برای بانوانی که واقعاً احساس می‌کنند لبه‌های کص‌شان مانع ورود کیر به کص آنها شده و ورود آن را سخت و دردناک می‌سازد. من می‌گویم این مسئله ارزش این که درموردش با جراح مشورت کنند را دارد. اما بریدن هر قسمت از این بافتها حذف کردن یک قسمت فعال و سالم بدن از نظر سکسی است و این عمل از خود رد و جای زخمی باقی خواهد گذاشت. جای زخمی که می‌تواند دردناک باشد و در دراز مدت برایتان تبدیل به مشکلی جدید شود و آن شایعات بی‌اهمیت و خالی از حقیقتی که در رختکن بانوان درباره‌ی کص‌های بزرگ و لبه‌های کص بیش از حد دراز همواره شنیده می‌شود، که اینها علامت آن است که شما در گذشته با مردان خیلی زیادی خوابیده‌اید، به هیچ وجه حقیقت ندارد. هیچ چیز لبه‌های کص شما نمی‌تواند دلیل و یا نشانه‌ای برای سوابق روابط جنسی شما باشد.
فقط در صورتی این مسئله حقیقت دارد که لبه‌های کص به خاطر بیماری‌های جنسی عفونی که در گذشته به آنها مبتلا شده‌اید دارای زخم‌هایی باشند و تازه در آن صورت هم بسیاری از این بیماری‌ها می‌توانند از راههای بجز سکس (مثلاً انتقال خون) شما را آلوده کرده باشند.


وقتی لبه‌های کص هم‌شکل و هم‌اندازه نیستند

دکتر لوی گفته است؛ اگر شما آیینه‌ای را جلوی ورودی مجرای کص‌تان بگیرید و با دقت زیاد آن را معاینه بفرمایید. (کاری که بهتر است حتماً انجام دهید) خواهید دید که لبه‌های کص دقیقاً به یک‌اندازه نیستند. همانگونه که در صورت‌های ما سمت راست و چپ چهره دقیقاً قرینه‌ی یکدیگر نیست، پستان‌های زنان دقیقاً متقارن نیست و پاها نیز متقارن نیست، لبه‌های کص نیز دقیقاً متقارن نیستند و یکی از آنها از دیگری بزرگتر است. در داشتن لبه‌های کوچک (لبهای داخلی) که از لبهای بیرونی بزرگتر باشند در کص هیچ چیز غیر عادی و غیر متعارفی وجود ندارد. تحقیقاتی که در سال 2005 درباره‌ی ظاهر کص انجام شد، این مسئله را کشف کرد که که تقریباً نصف زنان لبهای داخلی کص‌شان از لبه‌های بیرونی بزرگتر است. تقریباً مشابه این حقیقت پزشکی که بعضی از مردم سوراخ نافشان به سمت درون فرورفتگی دارد در حالی که بعضی از آنها در محل سوراخ ناف یک برجستگی روی شکمشان دارند. اما اینجا به جای بودن بافت اضافی روی نافتان، مسئله‌ی وجود بافت بیش از حد رشد کرده روی لبه‌های کص واقع در ابتدای مجرای ورودی کص شماست.

رنگ لبه‌های کص

با وجود اینکه لبه‌های کصِ بیش از حد رشد کرده صرفاً از پوست تشکیل شده‌اند، آنها می‌توانند از نظر رنگ با پوست باقی بدن شما تفاوت داشته باشند. آنها می‌توانند کمی بنفش باشند، کمی صورتی باشند یا اندکی قهوه‌ای باشند. تمام آنها کاملاً طبیعی هستند. زیرا همانگونه که رنگ بافتهای درون دهان شما با رنگ پوست چهره‌ی شما تفاوت دارد. لبه‌های کمتر رشد کرده‌ی کص می‌توانند با لبه‌هایی که بیشتر از حد استاندارد رشد کرده‌اند از نظر رنگ متفاوت باشند. همانگونه که پستان‌های شما در مقداری بسیار کوچک با یکدیگر متفاوتند لبه‌های کص نیز قرینه و یک شکل نیستند. تنها زمانی که رنگ لبه‌های کص شما می‌تواند علامت و هشداری مبتنی بر این مطلب باشد که مشکلی وجود دارد، زمانی است که رنگ لبه‌های کص شدیداً قرمز شود و در آن نقطه احساس درد و یا سوزش داشته باشید. پوشیدن لباس‌های زیری که بیش از حد تنگ باشند و یا مداوماً به روی کص شما مالیده شوند، می‌توانند در محور زمان باعث ملتهب شدن و حتی تاول زدن روی کص شما بشوند به همان طریق که پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ می‌توانند علت تاول زدن پاهای شما باشند. اگر این برای شما اتفاق افتاد، به جای استفاده از لباس‌های فعلی‌تان، لباس زیرها و شلوارک‌های کیسه‌ای شکل (مامان‌دوز) و شلوارهای گشادتری بپوشید و یا این که دامن بپوشید و اجازه دهید کص شما نسیم را حس کند (باد بخورد) حداقل برای چند روز از دامن استفاده کنید تا التهاب فروکش کند و خوابیدن لخت مادرزاد در شبها را نیز امتحان کنید.

لبه‌های کص چه حسی دارند

لبه‌های بیش از حد رشد کرده چیزی است که وقتی شما به دهانه ورودی مجرای کص خیره می‌شوید، به طور واضح آن را می‌بینید. پوست کص شما در اصل همانند پوست مابقی قسمتهای بدنتان است. فقط مقداری مو که از زمان بلوغتان به بعد روی آنجا رشد کرده از آن بیرون آمده است، چقدر جذاب! خانم دکتر لوی می‌گوید شما می‌توانید با این قسمت از پوستتان همانطور رفتار کنید که با بقیه‌ی پوست بدنتان برخورد می‌کنید. به این معنی که اگر ملتهب شد می‌توانید نرم کننده روی آن بمالید. فقط مثل سایر نقاط پوستتان مواظب به وجود آمدن عفونت‌های پوستی در آنجا باشید مخصوصاً اگر شما موی کص‌تان را با تیغ می‌تراشید و یا با موم انداختن تمیز می‌کنید.
لوسیون‌ها و تمام محصولات بهداشتی خوشبو را از قسمتهای داخلی کص‌تان دور نگه دارید. اگر شما در قسمتهای بیرونی لبه‌های کص‌تان دچار عفونت شدید، می‌توانید دقیقاً مثل عفونت روی پوست بازویتان آن را درمان کنید. فقط بسیار محتاط باشید زیرا شما نمی‌خواهید هیچ نوع لوسیون و یا مرهم روی لبه‌های داخلی کص‌تان مالیدن شود، تکرار می‌شود: **حتی یک ذره هم نباید لوسیون روی لبه‌های داخلی کص‌تان بمالید.** لبه‌های داخلی کص شما به هیچ وجه از مالیده شدن انواع لوسیون وازلین و کرم به رویشان خوششان نمی‌آید. برای اینکه مجرای درونی واژن شما مانند یک پرده‌ی پر نقش و نگار است که می‌تواند از نظر بافت با لبه‌های کص شما بسیار متفاوت باشد.
خانم دکتر 'الیزابت استوارت' درمورد سلامت و بهداشت بانوان توضیحاتی را در اینجا داده‌اند: لبه‌های کص شما مانند نوک پستانهایتان شامل برجستگی‌های ریزی با قابلیت ترشح کردن می‌باشند. این برجستگی‌ها شبیه جوش‌ها و یا کورک‌ها و یا برجستگی‌های ریز روی پوست تن شما زمانی که موهای تن شما سیخ می‌شود هستند. اگر شما یک آینه دستی را بردارید و جلوی کص‌تان نگه دارید، ممکن است متوجه چند لایه‌ی دیگر پوست که انگار روی هم فشرده شده‌اند و لبه‌هایی موج‌دار و نامنظم دارند بشوید. این نیز کاملاً طبیعی و بدون اشکال است. تنها قسمت روی بافت بیرونی لبه‌های واژن شما که باید باعث نگرانیتان شود، وجود برجستگی (کیست) و یا خالهای جدید بر روی آنهاست. درمورد آنها حتماً با پزشکتان مشورت کنید. اصلاً مهم نیست که آن برجستگی‌ها و خالهای نوظهور در کجای بدن شما به وجود آمده باشند. مشورت با پزشک در اینگونه موارد کاری صحیح و لازم است.

موهای اطراف کص

تراشیدن موها و کندن آنها به وسیله‌ی موم بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای لبه‌های خارجی کص شما بی‌افتد. لبه‌ها در حالت عادی سالم و طبیعی هستند مگر این که یک عامل خارجی باعث صدمه دیدن آنها شود و یا این که آنطوری که دکتر لوی اشاره کردند برای تمیز شدن موهایشان با موم مداوماً به سمت بالا کشیده شوند. تمام چیزهایی که درمورد این که باید کص‌تان را تیغ بزنید و یا خیر خوانده‌اید را فراموش کنید. **برخلاف شایعه‌ای که می‌گوید تیغ انداختن کص شما می‌تواند آن را تمیزتر کند، اصلاً اینگونه نیست.**
در تمیز کردن موهایی که بعد از دوران بلوغ در شرمگاه شما رشد می‌کنند هیچ اشکالی وجود ندارد اما بدانید موهای ناحیه‌ی شرمگاه چند خاصیت مفید نیز دارند. آنها در واقع از نظر جذابیت جنسی (سکسی) برای شما مفید هستند. خانم دکتر لوی می‌گوید موهای اطراف کص، بعضی از مایعاتی را که از مجرای واژن و از لبه‌های آن ترشح می‌شوند را در خود نگه می‌دارند و بویی که در آن مایعات وجود دارد، برای بعضی از مردها بسیار جذاب است. [راس میگه ولی اون بو رو شورت هم میتونه به خودش بگیره.] پس اگر دلتان می‌خواهد موهایتان را بتراشید و با موم پایین تنه‌ی‌تان را از هرگونه مو عاری کنید اما بدانید که با این کار بخشی از جذابیت طبیعی خود را نیز از بین می‌برید و حتی اگر آن نکته را نیز در نظر نگیریم، موهای کص شما واژنتان را از عفونت محافظت می‌کند و دیگر چه بگویم... از طوفان شن نیز آن را محافظت می‌کند! آنها از واژن محافظت می‌کنند، فقط همین.
برای آنهایی که نگران این مطلب هستند که فرم موهای پایین تنه‌ی‌شان با مجله‌ی "ووگ" همخوانی ندارد (مجله‌ی مشهور مد در امریکا) و یا نگران این هستند که پزشک زنان و زایمانشان آنها را درمورد تراشیدن موهای پایین تنه‌ی‌شان نصیحت و سرزنش کند، نگران نباشید، شغل ما پزشکان حمایت کردن از شما و آموزش دادن شماست. و من می‌گویم که می‌خواهم زنان و دختران جوان همان کاری را انجام دهند که با انجام آن راحت‌ترند. خانم دکتر لوی می‌گوید این کارها را نه به خاطر ما پزشکان و یا به خاطر دوست‌پسرهایتان و یا حتی برای خاطر یک دختر دیگر و یا به این دلیل که آنها چیزی را روی اینترنت مشاهده می‌کنند که باعث می‌شود راحت‌تر باشند (بیشتر خوششان بیاید) فقط برای خاطر آرامش و راحتی خودتان انجام دهید. چیزی که مرا آزار می‌دهد این است که روش برخورد با موهای پایین تنه‌مان به لیست چیزهایی که ما را آزار می‌‌دهد و باعث عدم اعتماد به نفسمان می‌شود اضافه شده است.

نکاتی درباره‌ی لبهای درونی (Labia minora)

لبهای درونی کص یا همان لبه‌های داخلی قابلیت این که مو روی آنها رشد کند را ندارند و کمی نیز حساس‌تر از لبه‌های بیرونی و یا خارجی هستند.
دکتر لوی گفته است: «*به لبه‌های داخلی کص‌تان مانند داخل دهانتان فکر کنید.*» البته روی لبه‌های کص شما پرزهای چشایی وجود ندارد (فقط فکر کنید اگر داشت چه می‌شد!) منظور ایشان این است که لبه‌های داخلی کص شما بافتی مشابه دیواره‌ی داخلی دهان شما در چپ و راست به سمت لپها (گونه‌هایتان) دارد. برعکس دهانتان لبه‌های داخلی کص به طور دائمی مقداری مایعات نرم کننده و اندکی چربی مایع (روغن) برای محافظت از واژن شما در برابر هر نوع مهاجم عجیب غریبی (ویروس، باکتری، عفونت‌های قارچی و مخمری) ترشح می‌کند. لبه‌های داخلی کص در طول سکس واقعاً بزرگ (متورم) می‌شوند. تقریباً مثل زمانی که آقایان کیرشان سیخ و بزرگ می‌شود اما خوب این یکی مختص خانم‌هاست. آنها از نظر تجمع گیرنده‌های عصبی (حسگرهای شبکه‌ی اعصاب بدن) نسبت به لبه‌های خارجی کص بسیار غنی‌تر هستند. این رشته‌های عصبی به بالای کلیتوریس متصل هستند. برای همین است که مالیدن آنها توسط خودتان و یا شریک جنسی‌تان آنقدر برایتان لذت‌بخش است، اما مالیدن لبه‌های خارجی کص‌تان برایتان حس لذت چندانی به ارمغان نمی‌آورد.
با وجود این‌ که مالیدن نرم کننده روی لبه‌های خارجی کص هیچ اشکالی ندارد، خانم دکتر لوی می‌گوید از مالیدن هر چیزی اعم از صابون گرفته یا هرگونه محصول بهداشتی خوشبو بر روی لبه‌های داخلی کص به شدت خودداری کنید. ایشان اضافه کردند **یکی از دلایل اصلی و اولیه‌ی این که لبه‌های داخلی کص ملتهب می‌شوند، استفاده‌ی بیش از حد از صابون است.** بعضی از مردم به تمیز بودنشان بیش از حد اهمیت می‌دهند. آنها مدام فکر می‌کنند که بوی گند می‌دهند و سعی می‌کنند میکروب‌ها و ویروس‌های آن پایین را کاملاً از بین ببرند که البته این کاری است که شما هرگز موفق به انجام آن نخواهید شد. خانم دکتر لوی می‌گوید: «*این عادتی است که من مداوماً در بیماران مطبم می‌بینم و باعث التهاب شدید واژن می‌شود.*» یک کص ملتهب شده چیز لذت‌بخشی نیست، مخصوصاً که آنها در زندگی جنسی شما نقش اساسی را بازی می‌کنند. اگر لبه‌های داخلی کص شما ملتهب شدند دکتر لوی به شما استفاده از روغن ١٠٠٪ گیاهی ویژه‌ی شیرینی‌پزی را برای مالیدن روی لبه‌های داخلی کص توصیه می‌کند (عجله نکنید و کمی تحمل کنید). از "آکوافور" نیز می‌توانید استفاده کنید (آکوافور نام یک شرکت محصولات بهداشتی است که برای تولید نوعی روغن پوست که بنا بر ادعای کمپانی خاصیت شفا دادن پوست را دارد، به شهرت رسیده است. البته این شرکت محصولاتی مانند برق لب و یا اسپری خوشبو کننده نیز تولید می‌کند اما اینجا اشاره‌ی خانم دکتر لوی به روغن پوست معروف تولید شده توسط این کمپانی است.) روغنی بدون بو و ملایم که به هیچ وجه از نفت گرفته نشده باشد (انواع وازلین از نفت گرفته می‌شوند ـ توضیح مترجم) این دو مح

14 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-06-15 20:21:43 +0430 +0430

چه جالب عالی بود

2 ❤️

2019-06-16 05:03:59 +0430 +0430

آره واقعا عالی بود

3 ❤️

2019-06-16 05:58:57 +0430 +0430

جواب سوالامم توش بود ? هرچند که قبلا خودت جوابشونو داده بودی.

خسته نباشی مفید واقع شد ?

1 ❤️

2019-06-16 10:19:33 +0430 +0430
نقل از: Baaran98 آره واقعا عالی بود

مال تو چجوریه؟

0 ❤️

2019-06-16 15:03:40 +0430 +0430

واقعا مطلب جالبی بود
مخصوصا اونجاش که خانم دکتر در مورد نزدن موی کص سفارش میده.
خب من عاشق کص پرمو هستم و برعکس من دوست دخترم از کیر و کص پرمو خوشش نمیاد!!
همیشه در این مورد به مشکل برمیخوریم.
قسمت مو رو واسش فرستادم ؛ امیدوارم با خوندنش دیگه موهای کوصشو نزنه!!

2 ❤️

2019-06-16 15:21:00 +0430 +0430

اگه امکانش بود که با توضیح هر بخش عکسهای مربوطه هم گذاشته میشد خیلی رساتر بود .ممنون

2 ❤️

2019-06-16 18:53:08 +0430 +0430



دوجین کص به روت که با این مطالب خوب، ملتو از توهمی که صنعت پورن در مورد شکل و قیافه‌ی طبیعی کص ایجاد کرده خارج میکنی! ?

اون زمانا که هر چیزی که تو فیلمای پورن میدیدمو باور میکردم، به این باور رسیده بودم که کصم زشت و بدرنگ و عجیبه چون بدون لابیامینور نیست و بدتر از اون، متقارن هم نیست! :)

4 ❤️

2019-06-17 14:43:44 +0430 +0430

فکر نمیکردم انقدر قسمت مهمی باشه ?

0 ❤️

2020-10-30 16:07:18 +0330 +0330

↩ خوشگلخانم
درود
آیاهیچ حسی نداشتن؟
منظورم اینِ ازبعدازجراحی که انجام دادید، هیچ زمان شده فکر کنید که پیش از جراحی کردن از انجام سکس لذت بیشتری میبردید؟
حس نمیکنید لذتی که الآن از سکس میبرید کمتر یا بیشتر از زمان قبل از جراحیتون هست؟

0 ❤️

2020-10-31 06:05:08 +0330 +0330
0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «