موضوعی بنام شان نزول

1392/06/29

همه میدانیم بسیاری ازسوره ها وآیات قرآن شان نزول داشته است یعنی یک رویدادواتفاق باعث نزول سوره وآیه ای به محمد(طبق ادعای خودش)شده است.
ولی نکته ی ظریف دراین مساله این است که هیچ سوره وآیه ای بمناسبت اتفاقی درخارج ازعربستان نازل نشده است.واین امرثابت می کند که اسلام اگردینی هم باشدمختص مرزهای عربستان است وحتی خودمحمدهیچ ادعائی درمقابل غیراز عربستان نداشت.زیراحتی ازدین ایرانیان اطلاع درستی نداشت واگرداشت زیدغلام خویش رابرای هدایت خسروپرویزبه ایران نمی فرستاد.

1357 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2013-09-22 15:53:17 +0330 +0330

بله دوست گرامی، درست می فرمایید.

اصولا جهان بینی ِ اسلامی تنها بر اساس ِ خصوصیات فرهنگی/جغرافیایی ِ شبه جزیره ی عربستان و نواحی مجاور آن شکل گرفته و اساسا محمد حتی تصور این را هم نمی کرد که روزی برسد که جانشینانش بر تمدن های عظیمی مانند تمدن ایران و مصر و هند یورش ببرند و آنها را به تسخیر خود در آورند. به همین دلیل هم است که نه تنها زندگی ِ این جهانی ِ اسلام، بلکه زندگی ِ آن جهانی ِ اسلام هم بر محور آرزو های مردم عرب در آن بیابان های خشک پایه ریزی شده است. مثلا می بینیم که در قرآن وعده داده شده که در بهشت عسل وجود دارد، زیرا در عربستان عسل وجود خارجی نداشت. و یا اینکه می گوید در بهشت “باغ هایی وجود دارد که در زیر آن رود ها جاری هستند” (جنات تجری من تحت الانهار). زیرا مردم عربستان در آرزوی اندکی آب بودند و به همین دلیل هم همواره سر به آسمان داشتند و در انتظار باریدن اندکی باران بودند. وگرنه، اگر محمد مثلا در آمازون ادعای پیامبری کرده بود و وعده می داد که در بهشت “باغ هایی وجود دارد که در زیر آن رود ها جاری هستند” مردم آمازون به او می خندیدند، چرا که پر آب ترین رود دنیا در آنجا وجود داشت. به همین دلیل هم بود که اعراب پس از فتح ایران و دیدن رود های پر آب و مراتع سر سبز و پهناور گفتند که “این همان بهشتی است که محمد وعده داده بود”.

یکی از دلایلی که در ادیان شرقی خبری از خدا و پیامبر بازی نیست وجود صد ها رودخانه ی عظیم و پر آب است که مردم را از “سر به آسمان بلند کردن” بی نیاز کرده، و به همین دلیل هم این ادیان دیدگاهی کاملا زمینی به انسان و مسائل دنیوی دارند و مانند ادیان سامی در عالم هپروت سیر نمی کنند.

1 ❤️

2013-09-22 16:03:55 +0330 +0330

من شخصا مخالف ادعاهای شما هستم . شما اگه در موضوعی حرف و صحبتی دارید باید با کسی صحبت کنید که اینکاره باشه حالا من و امثال من که در هوا و هوس شهوت گرفتاریم و لغات فارسی مکررا غلط می نویسیم واقعا نمیتونیم به سوالات ذهن شما پاسخ بدیم . بنابراین طرح چنین موضوعاتی هیچ مناسبتی در این سایت نداره

0 ❤️

2013-09-24 11:10:03 +0330 +0330

[quote=jabersanam]من شخصا مخالف ادعاهای شما هستم . شما اگه در موضوعی حرف و صحبتی دارید باید با کسی صحبت کنید که اینکاره باشه حالا من و امثال من که در هوا و هوس شهوت گرفتاریم و لغات فارسی مکررا غلط می نویسیم واقعا نمیتونیم به سوالات ذهن شما پاسخ بدیم . بنابراین طرح چنین موضوعاتی هیچ مناسبتی در این سایت نداره[/quote]
1-شمادقیقا"باچه چیزی مخالف هستید؟اگربااصل موضوع مشکل داریدآیه ای درباره ی ظلم پادشاهان ایران ویاگاوپرستی هندوان ویاسرخ پوستان سرزمین های دوربیاورید.
2-ماهم اینکاره نیستیم وکسانی که اینکاره هستندسوالات بسیارعمیق ترواساسی تری مطرح نموده وبجای جواب گرفتن یاتکفیرویامسخره شده اند.
3-شهوت هواوهوس نیست.حسی است که ازطرف آفریدگاردروجودانسان وتمام موجودات قرارداده شده است.
4-شمانمی توانیدجواب دهیدچون اصولا"سوالی مطرح نشد.
5-طرح موضوعات سکسی درقرآن مجازاست پس ماهم مجازیم درسایت سکسی درباره ی مسائل دینی بحث کنیم.

1 ❤️

2013-09-24 12:57:37 +0330 +0330

بله منم موافقم.
محمد آرزوهای عربها رو در قالب بهشت برای روی آوردن اونها به اسلام بهشون بشارت داد.
باغهای پر درخت. نهر های روان.میوه های خوشمزه. شراب گوارا. زنان باکره و غلامان دست نخورده.تمام آرزوهای یک عرب که در بیابانهای عربستان فقط مارمولک و ملخ گیرش میومد که بخوره و اگه گرمش میشد زیر سایه شترش استراحت میکرد.
به نظر شما اگه عربها میومدن آنتالیا و زنان لخت و شراب ناب و اون همه آزادی رو میدیدن به محمد ایمان میاوردن؟
به قول معروف:
میگن روزی گذر شیخی به سواحل آنتالیا افتاد.
فی الفور پیراهن خود را بدرید و گفت:
جوی آب و می ناب و دختر نیکو سرشت…
ای به کیرم که نرفتم به بهشت!!!

1 ❤️

2018-04-12 20:10:32 +0430 +0430
نقل از: Milad799nn منظورت رو درک میکنم...تو قرآن تقریبا در اکثر آیات کل مردم رو خطاب قرار میده... مثلا میگه ای انسان ها و نمیگه ای مردم عرب... بعدشم اگه تو قرآن تحقیق کنی میفهمی اسلام برخلاف یهودیت که از ادیان دیگه پذیرش نمیکنه از تمام بشر و اقوام و ادیان دعوت به اسلام آوردن میکنه

اولا تشکر از صاحب تاپیک بابته مطرح کردن موضوع جالبش هر چند سالی از قدمت تاپیک میگذره!
و اما بزرگوار شما انتظار داشتی بگه ای عرب ها؟ خوب طبیعتا ادعای جامعیت میکرد قران از همون ابتدا و نمیتونست بگه ای عرب ها چون فردی حتی به بیسوادی محمد از وجود سرزمین های ساسانی و روم خبر داشته و اگر تنها عرب ها رو مورد خطاب قرار میداد به نوعی خودش رو زیر سوال میبرد محمد هیچوقت تصور نمیکرد چنین فتوحاتی بعد از اون بدست بیارن و صرفا به دنبال فتح حجاز بود که شانس با اون یار بود و باقیه شبه جزیره هم فتح شد
منظور شما از عدم پذیرش چیه شما تورات رو خوندین اصلا؟ از همه دعوت میکنه شما همین الان میتونی برین به نزدیک ترین کنیسه و اعلام کنین میخوام یهودی بشم!

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «