نحوه ی ترمیم پرده ی بکارت

1395/07/10

پرده ی بکارت از دیرباز مُهری برای تأیید باکره بودن دختران بوده و امروزه نیز همین گونه است !

اگر شما در اثر تجاوز ، اسب سواری و دلایلی از این دست که غیر عمدی می باشند پرده ی بکارت خود را از دست داده اید و بیم آن دارید که اسیر تهمت های ناروا شوید به ادامه بروید …

پرده ی بکارت چیست ؟ یک غشای نازک بهمراه سوراخ یا سوراخ هایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهانه و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن دختران را مسدود كرده است.



بعضی ها مادرزادی بدون پرده ی بكارت به دنیا می آیند.برخی دیگر پرده بكارت شان بدون سوراخ است، حال آنکه بعضی دیگر پرده ی بکارت بسیار ضخیمی دارند تا آنجا که ممكن است برای پاره كردن آن به كمک پزشک نیاز باشد تا از بروز درد هنگام ارتباط جنسی جلوگیری به عمل آید . این شیوه بریدن پرده بکارت نامیده می شود.

در اولین دخول آلت تناسلی مرد پرده بكارت در چندین جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم خواهد شد ، معمولاً تا زمانی كه زن نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن می ماند.

انواع پرده ها :

1- پرده بکارت بدون منفذ
2- پرده بکارت مثلثی
3- پرده بکارت حلقوی (قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
4- پرده بکارت هلالی
5- پرده بکارت پل دار (دو تکه)
6- پرده بکارت غربالی
7- پرده بکارت زبانه دار
8- پرده بکارت دندانه دار
9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
10- پرده بکارت بسیار سخت



دلایل آسیب دیدگی و پاره شدن پرده ی بکارت :
معمولاً سکس ، خود ارضایی ، اسب سواری ، دلایل مادرزادی ، تست های پزشکی ، خاراندن در اثر بیماری های قارچی و عفونی واژن و … دلایل پاره شدن پرده بکارت می باشند.

پرده بکارت می تواند دارای شکل های گوناگونی باشد ، پس بازبینی آن نمی تواند دلیل محکمی برای اثبات پاکدامنی جنس مؤنث باشد . این قضاوت غلط می تواند افرادی را هم که پرده بکارت آنها در اثر فعالیت های ورزشی،خودارضایی،استفاده از تامپون،کشیدگی بیش از حد،نبود مادر زادی،تستهای پزشکی و غیره دچار آسیب گردیده به دردسر بیندازد. حتی پارگی پرده بکارت در اثر کشیدگی بیش از حد در فعالیت هایی مانند رقص،ژیمناستیک و یا اسب سواری نیز شایع است.

تشخیص زمان پارگی بکارت

معمولا تا 2 هفته بعد از پارگی بکارت از روی نشانه های ظاهری می توان تاریخ دقیق آن را تخمین زد و پزشک متخصص یا ماما تا 1 ماه می تواند تاریخ پارگی را حدس بزند و بعد از آن دیگر به هیچ وجه زمان پارگی پرده معلوم نمی شود . از لحاظ شکل ظاهری اگر پرده بکارت ترمیم یافته نباشد لبه های پارگی جدید در پرده بکارت غالباً زخمی و به رنگ قرمز بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می گردد .

بعد از حدود 1 هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود 2 هفته لبه های زخم تقریباً گرفته می شوند. اگر پرده بکارت ترمیم یافته باشد مراحل فوق صورت نمی گیرد.

نکته مهم دیگر این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصالی ندارند هیچ وقت به هم جوش نخواهند خورد و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند و پرده ترمیم یابد محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن کوچک مشخص خواهد بود .

ترمیم توسط جراحی :

ابتدا باید در نظر داشته باشید که قبل از عمل جراحی باید واژن شما عاری از بیماری های عفونی باشد.

در کل 3 روش عمده جراحی زیبایی واژن جهت بازیابی حس جوانی در برقرای رابطه ی جنسی وجود دارد .

  1. هایمنوپلاستی (Hymenoplasty) : در این روش بازسازی پرده بکارت و بازگرداندن دختری صورت می گیرد.

  2. بازسازی و دوباره جوان سازی واژن (vaginal reconstruction and rejuvenation) : در این روش واژن تنگ می شود.

  3. عمل جراحی لبهای فرج (labia surgery) : در این روش لب های فرج کوچک و نمای آن بهبود می پابد و اندازه و شکل لب های داخلی و خارجی اصلاح می گردد.

عملکرد بیولوژیکی پرده بکارت هنوز نامشخص است ، با این حال کارکرد اجتماعی آن در بسیاری از فرهنگ ها نماد باکره بودن زن است. بنابراین جراحی پلاستیک هایمنوپلاستی به دلیل اعتقادات قومی ، فرهنگی ، و مذهبی انجام می شود.

عمل هایمنوپلاستی کوتاه مدت بوده و به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی یا آرام بخش انجام صورت می گیرد.

قبل از عمل ، بیماران موظف هستند که مشاوره قبل از جراحی و معاینه کامل توسط متخصص زنان و زایمان داشته باشند.

این جراحی به روشهای لیزری - رادیوسرجریکال تکنیک و یا با چاقوی جراحی صورت میگیرد .

آیا پرده بکارت به حالت طبیعی بازگردانده می شود؟

بله؛اما ترمیم به شکل طبیعی رخ نمی دهد . پرده بکارت دارای لایه ای است که می تواند جابجا شده و به بخشی از پرده بکارت پاره شده بخیه بخورد در نتیجه شبیه به یک حلقه کوچک شود و بعد با هم به ناحیه تحتانی پیوند داده می شود تا مانند پرده بکارت اصلی بنظر آید. سوراخ آن به اندازه کافی کوچک است تا در شب زفاف پاره شده و خونریزی کند . گاهی پوشش لب واژن ممکن است برای ایجاد پرده بکارت جدید مورد استفاده قرار گیرد .

این قطعه از پوست شامل شبکه ای از رگها است و با ساخت پرده بکارت نو و بعد از مقاربت به اندازه کافی خونریزی می کند. برای عمل جراحی ، ممکن است بیهوشی موضعی یا عمومی سبک جهت عدم احساس درد تجویز شود .

آیا عوارض جانبی دارد ؟

امکان از دست دادن حس در ناحیه عمل و عفونت وجود دارد . این عمل در اکثر موارد با استفاده از نخ بخیه نازک و قابل جذب و دوختن غشاء پوستی پرده در قسمت آسیب دیده صورت میگیرد و در مواردی برای تقلید خونریزی از كپسول های ژلاتینی حاوی خون مصنوعی استفاده میشود و در کل دخول آلت تناسلی مرد با پاره شدن پرده دوخته شده همراه با درد و خونریزی خواهد بود .

عمل جراحی چند ساعت به طول خوهد انجامید؟چه زمانی برای جراحی مناسب تر است ؟

معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد و شخص قادر به عادی زندگی کردن در 1 روز پس از آن خواهد بود . ممکن است بعضی از جراحان زمانی را برای رابطه ی جنسی تعیین کنند و حتی ممکن است زمان معینی برای جراحی تا مقاربت یا ازدواج مشخص کنند .

دوره بهبودی چگونه خواهد بود؟

در مجموع بعد از جراحی ناحیه عمل شده متورم می شود و ناراحتی و درد به مرور کاهش خواهد یافت . با توجه به نوع جراحی ممکن است توصیه شود که به مدت 3 تا 6 ماه ارتباط جنسی صورت نگیرد تا منطقه به طور کامل بهبود یابد و در مواردی طول عمر پرده جدید کوتاه است .

راه حل شناسایی دخترانی که پرده ی بکارت خود را دوخته اند و یا پسرانی را که قبل از ازدواج رابطه ی جنسی را تجربه کرده اند :

اگر شخصی یک رابطه گرم احساسی و عاطفی را تجربه کرده باشد و قبل از ازدواج آن رابطه را برای خود از لحاظ احساسی به اتمام نرسانده باشد در تمامی جنبه های زندگی رابطه بین خودش و همسرش را با آن رابطه ایده آل مقایسه خواهد کرد و از همسرش دلسرد می شود.

در ضمن پرده بکارت ملاک تضمینی ای برای تشخیص باکره بودن نمی باشد؛ زیرا انوع مختلفی از فاحشگی وجود دارد و ممکن است شخص انواع دیگر رابطه مانند معاشقه دهانی را تجربه کرده باشد! در چنین مواقعی توصیه می شود با توجه به شناخت شخصی به حالتهای روانی و احساسی طرف مقابل در زمان تحریک توجه شود زیرا در زمان تحریک رفتار از ضمیر ناخودآگاه افراد ناشی می شود و معمولاً اشخاص کنترل کمتری بر روی حالات احساسی و روانی خود دارند و احتمال نقش بازی کردن بسیار کم می باشد.از این روش خانم ها نیز به راحتی می توانند متوجه بشوند که آیا شوهرشان اولین بار است که رابطه ی جنسی را تجربه می کند یا خیر .

4764 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-10-01 19:20:50 +0330 +0330

منکه حاضر نیستم همچین چیزی رو قبول کنم! دوختن پرده بکارت یعنی دروغ و دورنگی،حتی اگه به فرد تجاوز هم شده باشه بازم دوختنش غلطه چون مهر سکوتی میشه رو جنایت یه سری آدم بی وجدان جنایت کار... فقط باید تاسف خورد به حال جامعه ای که یه همچین چیز ظاهری رو معیار سنجش افراد قرار میدن. قبلا هم گفتم مسئله داشتن یا نداشتن این یه تیکه غشای پوستی نیست و مسئله چرایی داشتن و نداشتنشه.

1 ❤️

2016-10-04 19:28:48 +0330 +0330

بعضیا هم هستن بدون پرده بکارت بدنیا اومده باشن
من زیاد اطلاعات ندارم در این زمینه

0 ❤️

2018-11-16 16:05:28 +0330 +0330
0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «