نقطه‌ی G بشقاب‌پرنده‌ی پزشکی

1398/09/06

جستجو برای نقطه‌ی G به پایان رسید گفته می‌شود که باید به دنبال چه چیزی باشید

نقطه‌ای که زمانی به عنوان "بشقاب پرنده‌ی پزشکی" شناخته می‌شد آن چیزی نیست که فکر می‌کنید

by Zahra Mulroy 20 SEP 2016

رقیب جدیدی برای این نقطه پیدا شده که جستجو برای این نقطه را با مانعی دیگر مواجه کرده است!
از زمانی که اصطلاح “نقطه‌ی G” برای اولین بار در دهه‌ی هشتاد میلادی توسط یک متخصص سکس به نام “بورلی ویپل” ابداع شد تاکنون صدها پژوهش و بررسی درمورد این نقطه انجام شده است و تئوری‌های زیادی درمورد آن ارائه شده است.

پرسش اصلی این است که آیا نقطه‌ی G اصلاً وجود خارجی دارد؟


«وقتی ناحیه‌ی بین ساعت ۱۱ تا ۱ واژن را تحریک کردیم لبخند زیادی دیدیم»

اولین پژوهش “ویپل” درمورد زنانی بود که فکر می‌کردند موقع ارگاسم ادرار می‌کند. در مقاله‌ای که در سایت news.au منتشر شده آمده است که برای این کار تیم تحقیقاتی ویپل انگشتشان را وارد واژن‌های زنان می‌کردند تا نواحی حساس واژن‌شان را پیدا کند.
نتیجه ای که او بدست آورد این بود «وقتی ناحیه‌ی بین ساعت ۱۱ تا ۱ واژن را تحریک کردیم لبخند زیادی دیدیم!»

هر نتیجه ی دیگری که از آن زمان تا حالا بدست آمده قطعاً چیزی بوده که باعث لبخند ما می‌شده، حداقل این حرف درست است، مگر نه؟!

در ادامه‌ی این مقاله نوشته شده: «دکتر “اوکانل” که پروفسور اورولوژی در بیمارستان “رویال ملبورن” است در مطالعات خود تا کنون حدود ۵۰ واژن را کالبدشکافی و صدها واژن دیگر را موقع معاینه بررسی کرده است. تحقیقات او نتیجه‌ی متفاوتی را نشان می‌دهد زیرا هیچ ساختار آناتومیک و مستقلی در دیواره‌ی واژن پیدا نشد که لمس آن باعث تحریک زنان شود.»

خلاصه این که چیزی در واژن وجود ندارد که نشان دهنده‌ی نقطه‌ی G باشد.


“بشقاب پرنده‌ی پزشکی”

این فقط دکتر اوکانل نیست که وجود نقطه‌ی G را باور ندارد. دانشمندان دیگری که تحقیقاتی مشابه انجام داده‌اند معتقدند که شواهد زیادی که نشان دهنده‌ی وجود نقطه‌ی G باشد در دسترس نیست.
یکی از متخصصان آن را اینطور توصیف می‌کند: «نقطه‌ی G بشقاب پرنده‌ی پزشکی است، از این نظر که جستجو و بحث‌های زیادی درمورد آن انجام شده ولی با این حال وجود آن به اثبات نرسیده است.»


همچنین در ادامه به نظر می‌رسد که تحقیق اولیه‌ای که توسط دکتر ویپل انجام شده دچار نقص و کمبودهایی بوده است زیرا در آن تحقیق او فقط یک زن را مورد بررسی قرار داد.
چندین سال بعد تحقیق مشابهی بر روی ۴۷ زن انجام شد که نشان می‌دهد آنها نقطه‌ی حساس‌تری در واژن‌شان داشتند ولی هیچ ارگاسمی از طریق فشار به این نقطه حاصل نشد.


نقطه ی G واقعی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم این ناحیه‌ی حساس (نه لزوماً چیزی به اسم نقطه‌ی G) قطعا چیز فوق‌العاده‌ای است.
دکتر اوکانل و همکارانش باور دارند که این ناحیه بخش داخلی چوچوله در بدن است.

چوچوله به بخش‌های دیگر بدن مثل مجاری ادراری مرتبط است و دارای یک سری رگ و رشته‌های عصبی مشترک با واژن و مجاری ادراری است و به دلیل حرکات هنگام سکس تحریک یکی از این عضوها عضو دیگر را نیز تحریک می‌کند.
می‌توان گفت که این “بشقاب پرنده‌ی پزشکی” وجود خارجی دارد ولی باید به دنبال اسم دیگری برای آن باشیم، این اسم در سالهای اخیر به کار برده شده است که البته یکم طولانی‌تر است. ناحیه ای که زنان با فشار دادن آن به ارگاسم می‌رسند “اجتماع عصبی چوچوله، مجاری ادراری و واژنی (CUV COMPLEX)” نام دارد.

البته می‌توانید هر اسمی دوست دارید به کار ببرید ولی فقط دیگر آن را نقطه‌ی G صدا نزنید!


منبع:

mirror.co.uk/life/sex-relationships/sex/search-elusive-g-spot-over-8874435

7575 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «