نکاتی درباره سکس با محارم

1396/01/26

عبارت “سکس با محارم” (incest) دربرگیرنده ی رفتارهای مختلفی اعم از الگوها، گونه ها، دلایل، انواع، روابط و تاثیرات است. البته این نوع رابطه در تمامی ایالاتِ امریکا غیر قانونی است و تنها تفاوت در کمیت و کیفیت قوانین مصوب می باشد که نشات گرفته از شرابط خاص حاکم بر هر ایالت است. ولی به طور کلی میتوان گفت که ممنوعیت های وضع شده در رابطه با سکس محارم، دربرگیرنده ی هرگونه ازدواج، ازدواج سفید و روابط جنسی (صرف عمل دخول) بین اشخاصی با پیوندهای خونی است.

کارشناسان معتقدند که علت اصلی قبح این مسئله از دیرباز که با نام تابوی محارم نیز شناخته می شود، جلوگیری از ایجاد رقابت و حسادت بین افراد خانواده است. ضمن اینکه نباید از اهمیت آفِکسوگامی (ازدواج افرادی از اقشار و خانواده های مختلف جهت پیوند دادن این دسته ها) هم غافل شد. علاوه بر این ها، وجود چنین قانونی از ایستایی فرهنگی خانواده ها در اثر اِندوگامی (ازدواج افرادی از یک قشر و یا خانواده با همدیگر) نیز جلوگیری می کند که البته در صدر این مسائل نمود پیدا کردن بیماری های ژنتیکی و کاهش توان باروری در نسل های بعدی قرار دارد. هرچند امروزه ازدواج های فامیلی در بین افرادی که اقوام درجه یک همدیگر نیستند در بسیاری از کشورها امری عادی تلقی می شود ولی درکل ریسک نمود بیماری های ژنتیکی در فرزندان متولد شده در اثر این نوع از روابط و ازدواج ها بالا تر است.

نظریاتی نیز در تایید سکس با محارم مطرح است که به اهمیت آن در کنترل و تنظیم میل جنسی فرزندان و آماده سازی آنها جهت ورود به جامعه اشاره می کند. زیگموند فروید بر این باور است که بیزاری از سکس با محارم نشات گرفته از دوگانه ی احساسات عاطفی افراد نسبت به اعضای خانواده و سرکوب شدن میل به سکس با آنها است.

سکس با محارم دامنه ای از یک تا بی نهایت دارد و می تواند یکبار برای همیشه صورت گرفته باشد و یا اینکه افسار گسیخته شود و روزانه رخ بدهد ولی معمولا عمر این نوع روابط بیش از 4 سال نیست و متوسط سنی عاملان (که اکثرا مرد هستند و سوءاستفاده ی بیشتری نیز نسبت به عاملان زن میکنند) از قربانیان بیشتر است. البته اعتقاد عمومی بر این است که چنین روابطی بیشتر در خانواده هایی با سطح فرهنگی و اقتصادی پایینتر مثل روستانشینان یا اقلیت های رخ می دهد ولی هرگز صحت و سقم آن اثبات نگردیده است و وجهه ای علمی ندارد.

آسیب های سکس با محارم تنها محدود به صورت فیزیکی آن نیست؛ چراکه صدمات وارده بر اثر خشونت کلامی و تهدیداتی که جهت به سکوت واداشتن قربانی به کار برده می شود، به مراتب بیشتر از آن است. کودکان معمولا با نگرانی هایی چون فروپاشی خانواده، قهر کردن عامل، شرم و یا احتمال سرزنش دست و پنجه نرم می کنند. البته این بین مواردی نیز یافت می شود که عامل، تهدید به خودکشی ویا آسیب رساندن به قربانی یا سایر اعضای خانواده و حتی حیوانات خانگی نیز کرده باشد.

**تجاوز و سکس با محارم
**روشن است که سکس با محارم شباهت های بسیاری با تجاوز دارد. البته تفاوت هایشان نیز اندک نیست که قابل تقسیم به سه دسته است؛ مدت زمان و پیشرفت سکس در هر رابطه، اجبار و رضایت. اکثر سکس با محارم دربرگیرنده ی انواع مختلفی از خشونت های جنسی در بازه های زمانی مختلفی از یک روز گرفته تا چندین و چند سال است. ضمن اینکه بسیاری از روابط با محارم در اثر فشارهای فیزیکی و خشونت شکل نمی گیرند و تنها ماسکی از این جنس بر چهره دارند؛ چراکه در اکثر مواقع عامل تجاوز، قربانی را با وعده ی شکل دادن رابطه ای خاص با فردی بالغ و معتمد به سمت خود جذب می کند. قرار دادن طرف مقابل در عمل انجام شده هم یکی از روش هایی که در مراحل اولیه ی نیل به این مقصود به کار برده می شود که البته ممکن است به کرات تکرار شود. تهدید، دروغ و فریب دادن هم من جمله عواملی هستند که به محفوظ ماندن این راز کمک می کنند.

هرچند که سکس با محارم و تجاوز با رضایت قربانیان صورت نمی گیرد ولی تفاوت آَشکاری میان زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند با کودکانی که قربانی سکس با محارم شده اند وجود دارد که دلیل اصلی آن تاثیری است که بر زندگی آینده ی آنها می گذارد. عاملان معمولا با سوءاستفاده از اعتماد کودکان و یا ناتوانی آنها در دفاع از خود به آنان مسلط می شوند که گاهی با وقوع دخول به تجاوز ختم می شود و آثار مخربی بر روان کودکان و روابطشان با بزرگسالان می گذارد.

**رواج سکس با محارم
**بر طبق شواهد موجود، سکس با محارم در اواخر دهه ی 70 و اوایل دهه ی 80 میلادی، نادر بوده است. البته ارائه ی گزارشی مستند که در برگیرنده ی جزئیاتی چون تعداد و مدت رابطه و یا بازه ی سنی افراد درگیر ممکن نیست که دلایل قانع کننده ای هم برایش وجود دارد که یکی از آنها وجود تعابیر مختلف از عبارت سکس با محارم است؛ چراکه در اکثر مواقع منظور از آن وقوع عمل دخول است و به سایر جنبه های آن پرداخته نمی شود. ضمن اینکه در بسیاری از موارد، این مسئله با عنوان تجاوز گزارش می شود. ولی طبق تحقیقات فعلی، تعداد قربانیان سکس با محارم در ایالات متحده عددی بین 10 تا 20 میلیون تخمین زده می شود که حدود 90 درصدشان را دختران نابالغ تشکیل می دهند که اختلاف معناداری را آَشکار می کند که البته ممکن است عدم گزارش موارد مربوط به پسران نیز در آن دخیل باشد.

سکس با محارم بیشتر در بازه ی های سنی 8 تا 12 سال رخ می دهد. البته نتایج بدست آمده از تحقیقات گویای احتمال بالای فراموشی وقایعی است که در سنین پایینتر به وقوع پیوسته است. بنابرین خیلی از موارد به جهت فراموش شدن گزارش نشده باقی می مانند.

**دسته بندی های سکس با محارم
**سکس با محارم قابل تقسیم به سه دسته ی اصلی خونی (قرابت نسبی)، ناشی از ازدواج (قرابت سببی) و شبه بستگان (مثل پدرخوانده یا پارتنر یکی از والدین) است. روابط جنسی بین افرادی با بیشترین قرابت نسبی (مانند والدین و فزرندان) ممنوعه ترین نوع آن به شمار می رود؛ چراکه صدمات ناشی از آن به مراتب بیشتر از هرنوع رابطه ی دیگری است. سکس با محارم از نوع پدر و دختر یا پدرخوانده و دختر خوانده شایع ترین صورت گزارش شده از این روابط است و روابط برادر و خواهر در جایگاه بعدی قرار میگیرد که البته همانطور که قبل تر هم گفتیم تاثیرات مخرب بیشتری نسبت به هر نوع رابطه ی دیگری بر جای میگذارد که قابل بررسی از جنبه های مختلف است؛ چراکه میزان قرابت فامیلی بین قربانی و عامل، تعیین کننده ی میزان تماس این افراد با یکدیگر و به دنبالش شدت و دفعات آن است.

واکنش ها در برابر سکس با محترم بسته به اشخاص درگیر آن متفاوت است و بعنوان مثال رابطه ی پدرخوانده و دختر خوانده ی یکی از ممنوعه ترین انواع آن به شمار می رود درحالیکه حساسیت اجتماعی در سایر مواردی که عامل و قربانی قرابتی نسبی ندارند (ازدواج سفید) به مراتب کمتر است. علاوه بر این هرچند که قوانین ایالتی سکس کامل و ازدواج اشخاصی با پیوندهای خونی را ممنوع می کند ولی تفاوتی بین درجات این پیوند قائل نیست. بسیاری از این قوانین حتی روابط بین اشخاصی با قرابت سببی را نیز قدغن میکند. در حالیکه به دلیل نبود پیوندی خونی و قانونی بین شبه بستگان (ازدواج سفید)، این ممنوعیت ها شاملش نمی شود و در صورت وقوع همچین مسئله ای در این گونه نسبت ها، تنها به همان قوانین مربوط به تجاوز و کودک آزاری استناد می شود که میتواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

**سکس محارم میان نسلی
**سکس محارمِ میان نسلی در توصیف روابطی که یکی از طرفین سن بیشتری دارد به کار برده میشود. این فرد میتواند یکی از اعضای خانواده مثل دایی، عمه، عمو، پدر، پدر خوانده، خاله، پسر عمو و امثالهم باشد. البته این مورد هم به پیروی از سایر انواعش تنها محدود به نسبت های فامیلی نمی شود و میتواند در برگیرنده ی نسبت های سببی ناشی از ازدواج سفید نیز باشد.

**سکس محارم همتا
**سکس محارمِ همتا دربرگیرنده ی روابط جنسیِ بین اشخاص همسن و سال است و روابط بین برادر و خواهر خوانده و فرزندان عمو و سایر اقوام درجه یکی نیز در این دسته جای میگیرد که البته در صورت وجود اختلاف سنی زیاد جزو سکس محارم میان نسلی به شمار می رود. البته کنکاش و کنجکاوی جنسی در بین همسن و سالان مسئله ای عادی است. ولی تنها در مواردی صدق میکند که هیچگونه اجباری در کار نباشد. ضمن اینکه وقوع سکس محارم در بین اشخاص همسن پتانسیل کمتری برای آسیب رساندن به طرفین دارد و ار این بابت با سایر انواع آن متفاوت است. لازم به ذکر است که این سکس محارم در سنین بالاتر نیز در این دسته بندی جای میگیرد که البته پیامدهای منفی بیشتری را به دنبال دارد. البته باید در نظر گرفت که قربانیان سکس با محارم نیز با الگوگیری از آنچه که برای خودشان رخ داده است به آزار جنسی افراد کوچکتر از خود مبادرت می ورزند.

**سکس محارم همجنس و سکس محارم غیرهمجنس
**بنا به شواهد موجود، سکس محارم هم جنس اعم از مرد یا زن بودن طرفین، به ندرت گزارش می شود؛ چراکه وقوع چنین رابطه ای در آن واحد دو تابو (همجنسگرایی و سکس محارم) را میشکند. البته نباید وقوع سکس محارم همجنس ها را ناشی از تمایلات همجنسگرایی عاملان دانست؛ چراکه در بسیاری از موارد رخ دادن چنین چیزی نشات گرفته از تجربیات آزار جنسی خود عامل در دوران کودکی است که تفاوت آشکاری با همجنسگرایی دارد. آسیب های چنین رابطه ای نیز برای قربانی بیشتر است و علاوه بر تاثیرات منفی فوق الذکر، وی را دچار نوعی سردرگمی در رابطه با گرایش جنسی خود در آینده نیز می کند.

**سکس با محارم چندگانه
**عبارت “سکس با محارم چندگانه” برای آن دسته از روابطی به کار می رود که قربانی توسط بیش از چند عامل مورد آزار قرا می گیرد. البته این مسئله در مورد عاملانی که بیش از یک قربانی را مور آزار قرار می دهند نیز صدق می کند و بنابر شواهد موجود، اکثر قربانیان توسط بیش از یک عامل مورد آزار قرار گرفته اند و عاملان نیز بیش از یک قربانی داشته اند. بعضی از عاملان، قربانی خود را تنها از بین اعضای خانواده برمیگزینند درحالیکه برخی دیگر محدودیتی برای خود قائل نیستند. بسیاری از عاملان در ان واحد با بیش از یک قربانی در ارتباط هستند. درحالیکه عده ای دیگر کار خود را به صورت اهسته و پیوسته دنبال می کنند و بعد اتمام کارشان با یک قربانی که معمولا فرزند ارشد یا محبوب خانواده است، سراغ نفرات بعدی می روند.

سکس با محارم مسئله ای است که ممکنه است به دفعات در بین اعضای خانواده به وقوع بپیوندد؛ چراکه با رخ دادن یکباره ی این رابطه، قبح آن موضوع از بین می رود و راه برای روابط بعدی در بین سایر اعضا هموار می شود. هرچند ممکن است که همچنان این مسئله به سان رازی مگو باقی بماند. در تکمیل این بخش هم لازم است به ذکر است که پس از وقوع چند باره ی سکس با محارم در یک قربانی، وی به این نتیجه می رسد که رفتار وی عامل این مسئله بوده است و سرزش کردن خودش نیز به شرمی که دارد اضافه می شود.

**سکس با محارم و خانواده
**سکس با محارم بیشتر در خانواده هایی رخ میدهد که محدودیتی های را به دلیل شرایط حاکم بر اجتماع وضع کرده و به نوعی فضای آن را ایزوله می کنند که نتیجه ای جز تلاش اعضا برای رفع نیاز خود در داخل خانواده ندارد؛ چراکه این محدودیت ها شامل اعضای خانواده نیز نمی شود و به همین دلیل هم دسترسی بهتری نسبت به افراد وجود دارد.
محرومیت عاطفی و فیزیکی در خانواده نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در این مسئله هستند؛ چراکه گاهی عدم ابراز عشق و محبت اعضا به یکدیگر، نیاز های روحی آنها را ارضا نمی کند. این مسئله در کودکان که به راستی تشنه ی محبت اند جلوه ی بیشتری پیدا می کند و سبب سوق پیدا کردن انها به افرادی میشود که در پس پرده ی ابراز محبت، قصد سوءاستفاده کردن از آنها را دارند.
به طور کلی میتوان گفت که سکس با محارم در دو نوع از خانواده ها شیوع بیشتری دارد: خانواده های ناکارآمد و بی بند و بار و خانواده های سنتی.
خانواده های بی بند و بار گریبانگیر مشکلانی مشترک در تمامی نسل ها هستند و معمولا اوضاع اقتصادی و اجتماعی مناسبی نیز ندارند و مواردی مثل موارد مخدر یا الکل در آنها امری عادی تلقی میشود. درنتیجه وجود سکس با محارم در این خانواده ها امری غیرعادی نیست و حتی تولد نوزادانی که ثمره ی این نوع روابط هستند نیز بلامانع است. معمولا کودکانی که در این دسته از خانواده ها متولد شده اند، به حال خود رها می شوند و به همین دلیل هم مستعد آزار دیدن در داخل و خارج و خانواده هستند که باعث می شود افرادی سرکش بار بیایند.
خانواده های سنتی با ثبات و عملکرد خوبشان شناخته می شوند؛ چراکه معمولا مدت ها از ازدواجشان می گذرد و از جایگاه اجتماعی و اقتصادی مناسبی برخوردارند و مورد احترام سایرین نیز هستند. نحوه ی اداره ی امور در این خانواده ها هم کاملا سنتی و بر اساس کلیشه ی همیشگی رهبر انگاری مرد و تبعیت بی چون و چرای زن از اوست. منتهی همه چیز به خوبی آنچه که به نظر می رسد نیست؛ چراکه در روابطشان احساسات و عواطف حکم فرما نیست و این مسئله شامل فرزندانشان نیز می شود که نتیجه ای جز کمبود شدید روحی و عاطفی همه ی آنها ندارد و تنها ابراز احساسات والدین به زمان سکسشان محدود می شود و گاهی کار به جایی می رسد که حتی همین را هم از خود دریغ می کنند. این مسئله سبب گرایش مادر به پسر و پدر به دختر جهت جبران این کمبود می شود. فرزندان نیز به نوبه ی خود و جهت جبران این فقدان به یکدیگر روی می آورند که گاهی به روابط جنسی ختم می شود. جالب آنکه حتی زمانیکه سکس با محارم در این خانواده توسط فردی خارج از خانواده کشف شود، منکرش می شوند و آن را نوعی سوء تفاعم می نامند! چنین انکاری که از طرف والدین نیز پشتیبانی میشود، اوضاع را به ورطه ی خطرناکی می کشاند؛ چراکه بدین ترتیب آزار های جنسی احتمالی نیز توسط افراد خانواده انکار خواهد شد که نتیجه ای جز بی اعتمادی فرزندان به دیگران و گرایش پیدا کردنشان به انجام اعمال بزهکارانه ندارد. در موارد حاد، کودکان به دسته بندی این تجربیات مختلف می کنند که پیدایش احساسات چندگانه نسبت به خودشان را در پی دارد که در صورت عدم مداخله ی خارجی، نتیجه ای جز چندگانگی شخصیتی افراد آن خانواده و بروز مشکلاتی در بینشان ندارد.

**تاثیرات سکس با محارم
**سکس با محارم یکی از عوامل ایجاد استرس مزمن است و میتواند تاثیرات مستقیم و جانبی فراوانی را به همراه داشته باشد. یکی از انواع آن بالا رفتن احتمال ابتلای قربانیان به بیماری های روحی و روانی است. طبیعت مزمن آزار، تحرکات و مدافعه ی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و از توان کودکان در جهت مقابله با هرگونه سواستفاده های احتمالی می کاهد. البته تکذیب رخ دادن چنین مسائلی توسط افراد سبب محو شدن خاطرات این آزار در بزرگسالی می شود و بدین ترتیب در طولانی مدت از آن رنج نخواهند برد ولی با این وجود باز هم تاثیرات آن ضربات در روحشان باقی خواهد ماند. از طرفی افرادی که در گذشته قربانی سکس با محارم بوده اند، امکان برخورداری از مشاوره ای صحیح جهت درمان تاثیرات این سواستفاده را چه در کودکی و چه در بزرگسالی پیدا نمی کنند که سبب بروز علایم تازه ای میشود. علایمی که باعث و بانی ایجاد مشکلاتی می شوند که تا بزرگسالی همراه آنها باقی می ماند. مشکلاتی از قبیل افسردگی، کم اشتهایی، خشم، اختلالات شخصیتی و بسیاری دیگر که در روح روان قربانیان ریشه می دواند. ضمن اینکه حتی ممکن است که گاهی به تبعیت از آنچه که خود بدان دچار بوده اند، به سوءاستفاده و آزار جنسی دیگران روی بیاورند.
اغلب سکس با محارم در دوران کودکی به وقوع می پیوندد و به همین دلیل هم اسیب های ناشی از آن به مرور زمان شدت بیشتری می گیرند و خاطرات و تجربیات تلخ آن بر شخصیتشان می گذارد. به طوری که بسیاری از این قربانیان با اختلالاتی از قبیل تیک های عصبی و هیستریک، خودشیفتگی، وسواس و چندشخصیتی دست و پنجه نرم می کنند.

**اهداف درمان
**درمانی پیوسته به دلیل دنباله دار بودن آزار های صورت گرفته اهمیت پیدا می کند و بر اساس شخصیت قربانی و وخامت حال وی تجویز می شود. البته یکی دیگر از این دلایل، اهمیت اختصاص دادن زمانی کافی جهت پایین آمدن گارد قربانی و جلب اعتمادش است. ضمن اینکه ممکن است روانشناس بر اساس علایمی که قربانی از خود بروز می دهد و حاکی از اختلالات شخصیتی و میل به خودکشی در اوست، تشخیص بدهد که درمان کامل وی نیاز به سال ها زمان داشته باشد. ضمن اینکه ایجاد ارتباط بین مشاور و بیمار به کندی پیش می رود که البته توانایی قربانی برای اطمینان کردن و نحوه ی عملکرد روانشناس از فاکتور های تعیین کننده ی آن به شمار می رود.
گاهی ممکن است که قربانی از مواجهه با روند طولانی مدت درمان دلسرد و یا حتی عصبانی شود که البته همین ها هم نشات گرفته از خاطرات و تجربیات سکس با محارم در گذشته هستند. این بین مواردی نیز یافت می شوند که همین درمان های دراز مدت را دنباله ای بر همان آژار ها و سواستفاده ها می دانند و از انجامش سر باز می زنند؛ درنتیجه توانایی تراپیست در کنترل خشم و نومیدی قربانی از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته ارائه ی توضیحاتی درباره ی نحوه ی درمان و محوریت آن در کنار بیان دلایل به طول انجامیدنش از جمله مواردی است که یمتواند کارگر بیفتد.
اهداف معمولی که فارغ از نوع درمان تشخیص داده شده مدنظر هستند به شرح زیرند:
• قبول کردن آنچه که روی داده است
• بازگویی کامل جریانات به وقوع پیوسته
• دست برداشتن از احساس انزوا و ننگ
• قبول کردن خطاهای احتمالی و تلاش برای جلوگیری از تکرارشان
• درک مسئولیت و پرهیز از عزاداری
• دستیابی به راهکارهای اصلاح عقاید و آنچه که در اثر استرس شکل گرفته است
• تغییر رفتار و تعیین سرنوشت
• تحصیل و یادگیری مهارت
هدف اصلی روانشناسی، کمک به قربانی با استفاده از امنترین و کنترل شده ترین شیوه ها در کنار مرور دوباره ی سواستفاده ها و احساسات ناشی از ان در جهت فهم معانی حقیقی آزار دیدن است. تغییرات اساسی در رفتار بیمار زمانی رخ می دهد که خشمش ناشی از ظلمی باشد که بر وی روا شده است. او باید درک کند که هیچ چیزی نمی تواند گذشته را از بین ببرد بنابرین تراپیست باید به او بفهماند آنچه که روی داده بخشی از هویت و تاریخچه ی زندگی وی است تا بدین ترتیب قربانی بتواند عزاداری و صدمات ناشی از آنچه که بر او گذشته است را به کناری نهد و به روال عادی زندگی بازگردد.

پایان

5635 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-06-13 12:38:03 +0430 +0430

با یه سرس از حرفاتون موافقم ولی یه سری نه و اینکه باعث استرس و بیماری روحی روانی میشن
من خودم تجربه شو ندارم ولی خیلی دوس دارم با خاله یا عمه و این قبیل داشته باشم.
ولی تا اونجا که شنیدم و با چندتا از کسانی که تجربه سکس محارم داشتن حرفیدم اکثرا راضی بودن و لذت میبردن و براشون همیشه جذابیت داشته و کسی از عذاب وجدان یا استرس یا چیز دیگه نگفته

0 ❤️

2018-01-17 22:16:21 +0330 +0330

(به قول خز و خیلای شهوانی)

1 ❤️

2018-01-17 22:58:39 +0330 +0330

سلام
من میگم سکس با محارم خوب نیست،چرا؟ ساده ترین و سطحی ترین پاسخو میدم،یه پاسخ منطقی اما بدون فلسفه
سکس با محارم اگر خوب بود همه ی آدمای جهان یا حداقل پنجاه درصدشون انجام میدادن،همیشه برای اینکه بفهمین چه کاری خوبه چه کاری بد،اونم برای مسایل مهم و بزرگ و اصلیه زندگی،نگاه کنین ببینین کل مردم جهان چیکار میکنن،من ازتون سوال دارم،آیا ب همون اندازه ک توی جهان آب مینوشن،مشروب هم مینوشن؟ بنابراین مشروب خوب نیست،چرا ک اگر خوب بود مثل آب همه مینوشیدنش،حالا حکایت سکس با محارم هم ازین قائده مستثنا نیست
موفق باشین

0 ❤️

2018-01-18 10:03:34 +0330 +0330

من مقاله رو نخوندم هنوز
حتما میخونمش سر فرصت
اما میدونم نخونده عالیه چون منابعت عالیه

اما بذار به یک سوال بنیادین فکر کنیم!
اگر سکس با محارم نبود نسل ما ادامه پیدا میکرد؟

یا ایا واقعا ما انسان ها میدونیم همه در واقع یک خانواده ایم و داریم با همه خواهر ، برادر هامون سکس میکنیم؟

0 ❤️

2018-01-18 11:54:17 +0330 +0330

اگه به من باشه میگم باید با هر کس سکس کرد البته باید طرف مقابل کاملا راضی باشه حتی اگه اعضای خانواده باشه راضی باشه دیگه چرا باهاش سکس نباید کرد؟

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «