هویدا ... نخست وزیر یا مفسد؟ گوشه ای از خیانت پهلوی

1398/01/16

با نگاهی به آمار بانک جهانی، درمی یابیم نرخ تورم در سال آخر نخست وزیری هویدا به 27% رسید و میانگین قیمت ها نسبت به ابتدای نخست وزیری هویدا بیش از 7برابر شده بودند و معلوم نیست این افسانۀ قوطی کبریتی هویدا(!) بر چه اساسی این چنین درطول این سالیان بازتعریف می شده و از کجا سردرآورده است؟!!

به بیان دیگر، اساساً از زمان نخست وزیری امیرعباس هویدا بود که اقتصاد نفتی در ایران منجر به *** بیماری هلندی و تورم غیرقابل کنترل ناشی از آن *** شد و فجایع اقتصادی سریالی ای را به وجود آورد که هنوز هم پس از گذشت حدود 4 دهه از آن، گریبان اقتصاد کشورمان را رها نکرده و تاثیرات منفی بی کفایتی و بی تدبیریِ مدیریتی آشکارِ هویدا و دیگر رجال فاسد حکومت پهلوی، به روشنی بر وضعیت اقتصادی امروز کشورمان پیداست.



چنانچه در جدول بالا می بینیم، در فاصلۀ 12سالۀ مابین سال های 1965 تا 1977 که امیرعباس هویدا سکان مدیریّت سیاسی، اقتصادی ایران را به عهده داشت، نرخ تورم از حدود 2واحد به چیزی د نزدیک به 15 واحد افزایش یافته که تقریباً به معنای افزایش 7برابریست.

با مقایسۀ وضعیت اقتصادی و نرخ تورم دوران 12سالۀ نخست وزیری هویدا با بازۀ زمانی 12سالۀ اخیر، یعنی از سال 2000 تا پایان 2012 که به دلیل افزایش تحریم های خارجی و مدیریّت نادرست اقتصاد، با افزایش شدید نرخ تورم، بالارفتن قیمت کالاهای اساسی و پایین آمدن ارزش پول روبرو شدیم، پی به وضعیت نامساعد اقتصادی کشورمان در دوران نخست وزیری هویدا و بی پایه بودن ادعای معروف او در دادگاه می بریم.

بنابر این آمار، درحالی که به طور میانگین در دولت نهم و دهم، نرخ تورم تقرییاً 2برابر افزایش یافته، در عرض 2سال انتهایی دولت دهم این محور با شیب بسیار تندی به 3 برابر خود افزایش یافته است. با مقایسۀ این وضعیت با دوران نخست وزیری هویدا در می یابیم چنین افزایش تورمی در دوران هویدا به شکل خطرناک تری، به وقوع پیوسته و همین میزان افزایش 3 برابری تورم، تنها ظرف بازۀ زمانی یک ساله(یک سال پایانی نخست وزیری هویدا) صورت گرفته و طبیعتاً تاثیرات به مراتب مخرب تری را برجای گذارده است.

**** بر اساس آمار بانک جهانی، تورم در سال آخر هویدا به 27% رسید و میانگین قیمت ها نسبت به ابتدای نخست وزیری هویدا بیش از 7 برابر شده بود. ****

در ادامه گوشه ای از خیانت ها و فساد حاکم بر دستگاه پهلوی رو با سند و مدرک می آورم

3145 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-04-05 14:59:50 +0430 +0430

دیکتاتوری شاهنشاهی پیش‌متن دیکتاتوری ملاشاهی حرف‌های منوچهر گنجی، وزير آموزش و پرورش در دوران نخست‌وزیری هویدا و شریف امامی درباره‌ی ابعاد فساد در حکومت پهلوی

دانلود از لینک زیر

https://up.shahvani.com/u/lybpuleejf.mp4

1 ❤️

2019-04-05 15:18:14 +0430 +0430

برگزاری جشن‌های 2500 ساله بنیانگذاری شاهنشاهی ایران که از نظر اسراف و تبذیر در جهان نمونه بود، وسیله‌ای برای انتقاد از شاه و رژیم پهلوی شد هفته نامه انگلیسی زبان تایم در مورد این جشن چنین می‌نویسد: «حتی شهرزاد قصه‌گو هم نمی‌توانست صحنه‌های پرشکوه جشن‌های شاهنشاهی ایران را در خرابه‌های تخت جمشید، در قالب افسانه‌های هزار و یک شب خود زنده کند. محمدرضا پهلوی، حتی قبل از چند برابر شدن قیمت نفت و دست یافتن به درآمدهای سرشاری که توانایی خرج کردن آن را نداشت، بیش از یکصد میلیون دلار خرج این نمایش بزرگ کرده بود...» ( هفته نامه انگلیسی زبان تایم، چاپ آمریکا، آگوست 1980م، )

در چنین شرایطی که مردم روستاهای ایران و بخش‌های زیادی از کشور محتاج نان شب بودند و تأمین نیازهای آنان با بودجه بسیار نازلی تأمین می‌شد، رژیم پهلوی میلیاردها تومان صرف هزینه‌های تشریفاتی این جشن‌ها می‌کرد.

0 ❤️

2019-04-05 15:30:02 +0430 +0430

*** یکی از کارکنان سفارت ایران در سویس هم می‌نویسد:
«آنچه ما در سفارت انجام می‌دادیم، ارتباطی با وظایف مأموران دیپلماتیک نداشت و جز تلف کردن پول و هدر دادن نیروی انسانی ثمر دیگری به بار نمی‌آورد. نمونه بارز آن فعالیت همه جانبه سفارت ایران در سویس برای یافتن پماد ضد خارش برای شاه بود…» ( مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه حسین ابوترابیان، ص 86. )

0 ❤️

2019-04-05 15:34:00 +0430 +0430

**** بی‌برنامگی امور در ایام نخست وزیری هویدا تا آن حد بود که حتی حامیان و طرفداران او را هم به انتقاد وادار می‌کرد. آنتونی پارسونز سفیر وقت انگلیس در تهران در این مورد چنین اظهار می‌کند:
«هزاران وسیله نقلیه آمریکایی که ایران سفارش داده بود، برای آنکه در بنادر خلیج فارس انباشته نشوند، در نمکزارهای مسطح بندرعباس فرو رفتند. چون برای این ماشین‌ها هرگز راننده‌ای وجود نداشت و در آینده هم امکان وجود داشتن نبود…» ( آنتونی پارسونز، غرور و سقوط، ترجمه پاشا شریفی، ص 32. )

0 ❤️

2019-04-05 15:37:36 +0430 +0430

اردشیر زاهدی (سفیر ایران در واشنگتن، وزیر امور خارجه کابینه هویدا) در مورد هویدا به مطالبی اشاره کرده که در راستای همان سخنان فردوست می‌باشد:
«… اکنون می‌خواهم برای نخستین بار به این سؤال تاریخی جواب بدهم که چرا هویدا از بهمن 1343 تا مرداد 1356 برای مدت 13 سال در رأس دولت باقی می‌ماند؟ مهم‌ترین عامل باقی ماندن هویدا در رأس قدرت این بود که او به هیچ کدام از اعضای خانواده پهلوی و دیبا «نه» نمی‌گفت. هویدا در زمان نخست وزیر خود نه فقط با سوء استفاده‌ی شاهزادگان و نزدیکان مبارزه نمی‌کرد و برابر این مطلع نمی‌ایستاد، بلکه برنامه‌ها و روندهای غیرقانونی آن‌ها را هم تسریع می‌کرد…» ( بهمن هدایتی آذری، دست بوس، ص 82. )

0 ❤️

2019-04-05 15:41:05 +0430 +0430

حسین فردوست (مأمور عالی رتبه اطلاعاتی رژیم شاه)، وضعیت اقتصادی دوران نخست وزیری هویدا را چنین بیان می‌کند:
«در دوران 13 ساله نخست وزیری هویدا همه می‌چاپیدند و هویدا کاملاً نسبت به این وضع بی‌تفاوت بود، در صورتی که یکی از مهم‌ترین وظایف رئیس دولت جلوگیری از فساد و حیف و میل اموال دولتی است. در هیچ زمانی به اندازه دوران هویدا فساد گسترده نبود و او چون رضایت محمدرضا را می‌طلبید، نمی‌خواست کسی و در نهایت محمدرضا را از خود ناراضی کند و به همین دلیل نیز صدارت او طولانی شد. از سال 1350 تا 1357 تنها در بازرسی (قسمت تحقیق آن)، 3750 پرونده سوء استفاده کلان تشکیل شد که عموماً به دادگستری ارجاع گردید. من هر دو ماه یکبار از طریق افسر دفتر ویژه، که مسئول پیگیری پرونده‌ها بود، پیشرفت کار را سؤال کردم. اصلاً پیشرفتی وجود نداشت و صفر بود. همه پرونده‌ها طبق دستور شفاهی نخست وزیر به وزیر دادگستری، بایگانی می‌شد.» ( حسین فردوست، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج1، ص 266. ) >

0 ❤️

2019-04-05 15:58:45 +0430 +0430

سلام.دوست عزیز بسیاری از اطلاعاتی که گفتی مستند و قابل اعتماد هست.قطعا فساد گسترده ای وجود داشته و قابل کتمان نیست هر جایی که حکومت قابل نقد نباشد و یک رژیم توتالیتر متولد بشه نتیجه بهتر از این هم نیست ،اما لطفا فساد قابل توجه رژیم جمهوری اسلامی را هم نقد و بررسی کن دست کمی از پهلوی ها ندارن و حتی بیشتر مشغول غارت ایران هستند نکته اساسی این هست تمام مظاهر فساد رژیم شاهنشاهی رو و آشکار بود و جمهوری اسلامی به شدت سعی در انکار و مخفی کردن فساد گسترده مقامات و آقازاده ها و خانواده هایشان دارد…مشکل این هست مردم انقلاب کردن ولی بعد ۴۰ سال از چاله به چاه افتادیم…
می دونی همین که پاسپورت ایرانی جز بی ارزش ترین ها شده تو این ۴۰ سال،همین که از بی ارزش ترین واحدهای پولی جهان را داریم ،همین که بیشتر نمایندگان و مسئولان جمهوری اسلامی دوتابعیتی هستند،همین که برای تحصیل و …هم کشورهای دیگه از دادن ویزا به ما اکراه دارند،همین که جز ۶ کشور ممنوعه ورود به آمریکا و کویت و درخواست ویزا هستیم،بگم باز؟؟؟؟؟چشم هات را باز کن ببین دچار مصیبت بزرگتری شدیم نسبت به پهلوی ها…بله اگر اون ها بحرین را به فنا دادن ،آخوندها کل خزر و عمان و خاک ایران را به فنا دادن ما مستعمره چین و روسیه هستیم…آه دکتر مصدق گریبان محمد رضا پهلوی را گرفت تا چه به سر جمهوری اسلامی بیاد با این همه ظلم و بیداد …بعد ۴۰ سال تو کپر درس می خونن تو سیستان و بلوچستان و…ولش کن بی فایده هست…اونایی که براشون می صرفه خودشون را به خواب زدن و اونایی هم که بیدارن حریف این خواب زده ها نمیشن…

3 ❤️

2019-04-05 16:08:14 +0430 +0430

به درستی یا غلط بودن مطالبی که در تاپیک اشاره کردین کاری ندارم اما یه سوال دارم، درباره مطالب و ریفرنس هایی که دادین چقد مطالعه دارین؟ این مطالب رو صرفا از جای خاصی کپی کردین یا حاصل تحقیق خودتونه؟؟ برای نمونه شما مطلبی از حسین فردوست ارائه دادین، چقد با این شخصیت آشنایی دارین؟؟ به نظرتون وقتی بعد انقلاب تمام مهره های حکومت پهلوی رو که از ایران خارج نشده بودن رو به رگبار میبستن یا اعدام میکردن چرا حسین فردوست که از مهره های اصلی حکومت پهلوی بود در ایران موند و کسی باهاش کاری نداشت؟؟؟

6 ❤️

2019-04-05 16:11:23 +0430 +0430
نقل از: Waran سلام.دوست عزیز بسیاری از اطلاعاتی که گفتی مستند و قابل اعتماد هست.قطعا فساد گسترده ای وجود داشته و قابل کتمان نیست هر جایی که حکومت قابل نقد نباشد و یک رژیم توتالیتر متولد بشه نتیجه بهتر از این هم نیست ،اما لطفا فساد قابل توجه رژیم جمهوری اسلامی را هم نقد و بررسی کن دست کمی از پهلوی ها ندارن و حتی بیشتر مشغول غارت ایران هستند نکته اساسی این هست تمام مظاهر فساد رژیم شاهنشاهی رو و آشکار بود و جمهوری اسلامی به شدت سعی در انکار و مخفی کردن فساد گسترده مقامات و آقازاده ها و خانواده هایشان دارد...مشکل این هست مردم انقلاب کردن ولی بعد ۴۰ سال از چاله به چاه افتادیم... می دونی همین که پاسپورت ایرانی جز بی ارزش ترین ها شده تو این ۴۰ سال،همین که از بی ارزش ترین واحدهای پولی جهان را داریم ،همین که بیشتر نمایندگان و مسئولان جمهوری اسلامی دوتابعیتی هستند،همین که برای تحصیل و ...هم کشورهای دیگه از دادن ویزا به ما اکراه دارند،همین که جز ۶ کشور ممنوعه ورود به آمریکا و کویت و درخواست ویزا هستیم،بگم باز؟؟؟؟؟چشم هات را باز کن ببین دچار مصیبت بزرگتری شدیم نسبت به پهلوی ها...بله اگر اون ها بحرین را به فنا دادن ،آخوندها کل خزر و عمان و خاک ایران را به فنا دادن ما مستعمره چین و روسیه هستیم...آه دکتر مصدق گریبان محمد رضا پهلوی را گرفت تا چه به سر جمهوری اسلامی بیاد با این همه ظلم و بیداد ...بعد ۴۰ سال تو کپر درس می خونن تو سیستان و بلوچستان و...ولش کن بی فایده هست...اونایی که براشون می صرفه خودشون را به خواب زدن و اونایی هم که بیدارن حریف این خواب زده ها نمیشن...

منم میدونم و واکنش هم نشون دادیم و در جواب تایپکی راجع به هویدا زده شده بود این تایپک رو ایجاد کردم ، زمانی که بالماسکه ترور فعالان محیط زیستی برای روپوش گذاشتن به دفن زباله های اتمی روسیه تو ایران برپا شده بود یا در ماجرای فروش مادام العمر دریاچه چابهار و و فروش امتیازات خزر ما تو توییتر و اینستا و ... به روشنگری پرداختیم و الان هم مشغولیم ، یا به تازگی درباره دستگیری عوامل مثلا مفسد اقتصادی از جمله هدایتی که وابسته به سپاهه ما این مسئله رو افشا کردیم که برای روپوش گذاشتن به فعالت های مخرب مجبی خایه منی و به تازگی که پروژه حذف رئیس جمهور و شروع سلطنت مجتبی خایه منی کلید خورده

0 ❤️

2019-04-05 16:57:00 +0430 +0430

ریدم تو اطلاعات و منبع اطلاعاتت . فردوست حرامزاده شد منبع ؟ هفته نامه تایم زبان چاپ آمریکا خخخخخخ یا اون کتابهایی که 40 ساله آخوند حرامزاده پول داده نوشتن شد سند و مدرک خخخخخخخخخخخخخ ببین خب برو کتاب روابط جنسی شاه هم بخون توش نوشتن شاه 4 میلیون نفر رو کرده تو زمان پادشاهیش خخخخخخ .
میگی منبع بانک جهانی برو از سایت بانک جهانی لینک و مقاله بزار نه مثل خسرو معتضد تاریخ و سند از کونت دربیاری
. نمودار کیری از کون خودت و کون آغای بزرگت درنیار . کسشعر که میگی منبع اصلیش بزار . کسخل خان دوره پهلوی که 700 سال پیش نبوده . هنوز پدر و پدربزرگا هستن که اون دوران زندگی کردن و خیلی راحت واقعیت رو گفتن و میگن درباره گرانی و تورم . پس کس نگو ریدم تو دینت

0 ❤️

2019-04-05 17:18:29 +0430 +0430

من خودم چیزی از تاریخ و سیاست حالیم نیست.
ولی به چند نکته رسیدم درباره تاپیک شما.
اینکه منبعی موثق در ارتباط با امارهای بانک جهانی ارائه ندادین و هم چنین در ارتباط با نمودار که دو تا تاریخ داره با دو تا خط!!!.
جشن های 2500 ساله در تاریخ 12 تا 16 اکتبر 1971 برگزار شده.یکم دور از ذهن هست که 9 سال بعد ازش انتقاد بشه.
لطفا در ارتباط با هزینه 100 میلیون دلاری شاه برای جشن های 2500 ساله منبع ذکر کنید.

0 ❤️

2019-04-05 17:21:18 +0430 +0430
نقل از: Caspin123 چراغ قوه گرفتی دستت دنبال قاتل بروسلی تو ۱۰۰ سال پیش میگردی ببینم خیانتی که شاه کرد بالاتر بود یا نه ۸ سال جنگ به اصطلاح تحمیلی خمینی گور به گور که بخاطر عقده درونی خودش جوونهای مردم رو به کشتن داد؟ ببینم جون مهمه یا پول؟؟خانواده هایی که داغدار شدن مهم هستن یا پول نفتی که شاه خرج شناسوندن ایران به دنیا کرد یا نه پول نفتی که معلوم نیست الان اصلا کجاست؟اصلا این مملکت نفت داره یا نه با مالیات و جریمه های رانندگی اداره میشه؟ ببینم ۸ سال جنگ شد یک وجب به خاک این کشور اضافه یا کم شد ازش؟پس چرا این همه انسان مردند؟؟ اگه نمیدونی بدون خمینی گفت این جنگ نعمت است آره راست میگفت نعمت است چون شهید ساختن و هنوزم که هنوز دارن حکومت میکنن من کاری به شخصیت شما ندارم و اصلا شما رو نمیشناسم اما سعی کنید واقع گرا باشید و اگر هم بحثی رو میخواهید مطرح کنید در گذشته ها دنبال چیزی نگردید همین سیل اخیر و یا زلزله کرمانشاه رو نقد کنید ما هم بیایم و فیض یاب بشیم

خب معلومه جنگ هشت ساله:d

2 ❤️

2019-04-05 17:40:56 +0430 +0430

*** دوستان برای صحبت های کوچه بازاریتون منبع بذارید ***

0 ❤️

2019-04-05 18:04:37 +0430 +0430

كوس ننش.ولي اونموقع حداقل كص و مشروب در دسترس بود.ميرفتي لب ساحل دوتا كص ميديدي دلت حال ميومد.

1 ❤️

2019-04-05 18:14:43 +0430 +0430



تاریخ توییت 1398/01/15




اینم نرخ تورم

1 ❤️

2019-04-05 18:19:01 +0430 +0430

خوشحالم که همچین تایپیکی رو راه انداختی بین اینهمه تایپیک هایی که دوستان در باب ستایش و تقدس بخشیدن به پهلوی راه میندازن. متاسفانه مردم ما عادت دارن همیشه بین و بد و بدتر, بد رو انتخاب کنن و راضی هم باشن و چون جمهوری اسلامی صدها برابر بدتر از پهلویه سعی دارن پهلوی رو تطهیر کنن و سال های دور رو کاملا ایده آل و عاری از بدبختی نشون بدن. درحالی که هر حکومتی اول به فکر بقای خودش و سود شخصیه و این نفس غیر قابل تغییر حکومت و هر نوع آقابالاسریه. حالا شما به جنبه های اقتصادیش به خوبی پرداختی منم دو نمونه از خطاهای فرهنگیش رو اضافه میکنم. اولی کشف حجاب بود. به نظرم کشف حجاب رضا شاه هیچ فرقی با این حجاب اجباری که جمهوری اسلامی داره اعمال میکنه نداشت چون اجبار همیشه بد و ضد انسانیته, تو هر کالبدی که باشه. حق اولیه هر انسانه که آزاد باشه هرچی میخواد بپوشه جمهوری اسلامی و رضا شاه هردو با دیکتاتوری عجیبی مردمو از این حق ابتدایی محروم کردن و نفس کارشون عین همه. دومین مورد فارسیزه و آسمیله کردن اقوام غیر فارس ایرانیه. فراموش نکنیم دلیل اینکه الان خیل عظیمی از کورد ها, گیلک ها, تورک ها, بلوچ ها, تالش ها و لر ها به بچه هاشون زبان مادریشونو یاد نمیدن منشا گرفته از سیاست های دوران پهلویه که با اجبار و تمسخر و تحقیر تو آموزش پرورش و صدا و سیما سعی داشت این رنگارنگی قشنگ فرهنگی و زبانی( و نه گویش و لهجه! اقوامی که نام بردم همه زبان هایی مستقل از فارسی دارن که به جز تورکی بقیه شون هم خانواده فارسی ان و نه زیرمجموعه فارسی)رو تو ایران بکشه چون خیال میکرد با کشتن تفاوت ها و یکدست شدن همه از بزرگ تا کوچیک ایران مدرن میشه!! الانم جمهوری اسلامی بسیار پیشرفته و زیرکانه همون مسیر پهلوی رو پیش گرفته و فرهنگ ملت های ایرانی غیر فارس رو تهدید جدی میکنه. به امید نابودی تمام حکومت ها تو سراسر دنیا.
و من الآنارشی توفیق:)))

1 ❤️

2019-04-05 18:35:26 +0430 +0430

ما بدون منبع ما بدون مطالعه دورازجون بقیه من بدون شعور ولی ی سوال اگر برادرت پسرت یا هر کسی بتونه بره سوئیس جلوشو میگیری و میفرستیش نجف یا قم؟دیدگاه خیلی مهمه کسی که زیبایی دیده زیبایی می آفرینه ن کسی ک توی تاریخش ن هنری بوده ن آزادی ن زیبایی ن حتی ساختن ی درمان نمیگیم حکومت پهلوی بدون اشکال بوده ولی سازنده بوده.هزینه داشته ولی تمام کارخانجات اونا ساختن ن کسایی ک فقط وعده دنیای بعد از مرگ میدن

0 ❤️

2019-04-05 18:40:58 +0430 +0430

باعث تاسفه جوون مملکت آیندهء خودش و وقت گرانبهاشو ولکرده تا اینهمه بگرده و یک سری مطالب غیر مستدل رو وقت بزاره و “جور” کنه و تایپ کنه که چی؟اینکه بر فرض که حرف شما اصلا درست(که صد در صد غلطه!)شما تمام آینده تو بیخیال شدی و فقط وقتتو تلف گذشته میکنی(اونم گذشته ای که حتی درست ازش اطلاعی نداری و فقط میخوای یک سری موهومات رو به فکر خلق الله تحمیل کنی:که شاه و پهلوی کلا بد بودند!)که چی چی بشه؟اصلا گیریم که این حرفا درست باشه که نیست،شما برای ایندهء خودت و مملکتت چه برنامه ای داری؟آیا اصلا برنامه ای داری؟…متاسفم

2 ❤️

2019-04-05 18:44:19 +0430 +0430

باز یه ملجوق بسیجی ساندیس خور داداش گلم اینجا اومدی آتش به اختیار ول کن بیچاره اونا رو شاهنشاه عزیر تو هم گوزیدی گوزت انداختی گردن اون بدبخت شما طرفداران جمهوری به چی این نظام دلخوشی

1 ❤️

2019-04-05 19:46:04 +0430 +0430
نقل از: داریوشم باعث تاسفه جوون مملکت آیندهء خودش و وقت گرانبهاشو ولکرده تا اینهمه بگرده و یک سری مطالب غیر مستدل رو وقت بزاره و "جور" کنه و تایپ کنه که چی؟اینکه بر فرض که حرف شما اصلا درست(که صد در صد غلطه!)شما تمام آینده تو بیخیال شدی و فقط وقتتو تلف گذشته میکنی(اونم گذشته ای که حتی درست ازش اطلاعی نداری و فقط میخوای یک سری موهومات رو به فکر خلق الله تحمیل کنی:که شاه و پهلوی کلا بد بودند!)که چی چی بشه؟اصلا گیریم که این حرفا درست باشه که نیست،شما برای ایندهء خودت و مملکتت چه برنامه ای داری؟آیا اصلا برنامه ای داری؟...متاسفم

*** حرف با سند و مدرک بزنید ***

0 ❤️

2019-04-05 19:51:21 +0430 +0430
نقل از: Sezarc



تاریخ توییت 1398/01/15




اینم نرخ تورم

*** فاجعه اس ***

0 ❤️

2019-04-05 19:52:05 +0430 +0430
نقل از: شاهنشاه1361 باز یه ملجوق بسیجی ساندیس خور داداش گلم اینجا اومدی آتش به اختیار ول کن بیچاره اونا رو شاهنشاه عزیر تو هم گوزیدی گوزت انداختی گردن اون بدبخت شما طرفداران جمهوری به چی این نظام دلخوشی

دوست من, چرا همیشه عادت دارین مخالفت با پهلوی رو با طرفداری جمهوری اسلامی این همان کنین? تا یکی ضد پهلویه میگین بسیجی ساندیس خور!! انگار کلا یه سکه داریم که دو رو داره, یا پهلوی یا نظام آخوندی! یک آنارشیست هرگز طرفدار جمهوری نیست و هرگز طرفدار هیچ دولت و حکومتی هم نیست…یکم اطلاعاتتون رو بالا ببرین قبل نسبت دادن الفاظ مختلف به آدم ها لطفا.

1 ❤️

2019-04-05 19:54:29 +0430 +0430
نقل از: Pesarkooooooni خوشحالم که همچین تایپیکی رو راه انداختی بین اینهمه تایپیک هایی که دوستان در باب ستایش و تقدس بخشیدن به پهلوی راه میندازن. متاسفانه مردم ما عادت دارن همیشه بین و بد و بدتر, بد رو انتخاب کنن و راضی هم باشن و چون جمهوری اسلامی صدها برابر بدتر از پهلویه سعی دارن پهلوی رو تطهیر کنن و سال های دور رو کاملا ایده آل و عاری از بدبختی نشون بدن. درحالی که هر حکومتی اول به فکر بقای خودش و سود شخصیه و این نفس غیر قابل تغییر حکومت و هر نوع آقابالاسریه. حالا شما به جنبه های اقتصادیش به خوبی پرداختی منم دو نمونه از خطاهای فرهنگیش رو اضافه میکنم. اولی کشف حجاب بود. به نظرم کشف حجاب رضا شاه هیچ فرقی با این حجاب اجباری که جمهوری اسلامی داره اعمال میکنه نداشت چون اجبار همیشه بد و ضد انسانیته, تو هر کالبدی که باشه. حق اولیه هر انسانه که آزاد باشه هرچی میخواد بپوشه جمهوری اسلامی و رضا شاه هردو با دیکتاتوری عجیبی مردمو از این حق ابتدایی محروم کردن و نفس کارشون عین همه. دومین مورد فارسیزه و آسمیله کردن اقوام غیر فارس ایرانیه. فراموش نکنیم دلیل اینکه الان خیل عظیمی از کورد ها, گیلک ها, تورک ها, بلوچ ها, تالش ها و لر ها به بچه هاشون زبان مادریشونو یاد نمیدن منشا گرفته از سیاست های دوران پهلویه که با اجبار و تمسخر و تحقیر تو آموزش پرورش و صدا و سیما سعی داشت این رنگارنگی قشنگ فرهنگی و زبانی( و نه گویش و لهجه! اقوامی که نام بردم همه زبان هایی مستقل از فارسی دارن که به جز تورکی بقیه شون هم خانواده فارسی ان و نه زیرمجموعه فارسی)رو تو ایران بکشه چون خیال میکرد با کشتن تفاوت ها و یکدست شدن همه از بزرگ تا کوچیک ایران مدرن میشه!! الانم جمهوری اسلامی بسیار پیشرفته و زیرکانه همون مسیر پهلوی رو پیش گرفته و فرهنگ ملت های ایرانی غیر فارس رو تهدید جدی میکنه. به امید نابودی تمام حکومت ها تو سراسر دنیا. و من الآنارشی توفیق:)))

*** مرسی از توجه ات دوست من ، موردی که گفتی درباره سرکوب زبان های محلی خیلی عالی بود تا حالا کسی ندیده بودم درباره اش بگه و این فرهنگ کثیف تمسخر اقوام و گویش ها ساخته و پرداخته حکومت پهلوی هست و بعد به حکومت فعلی انتقال پیدا کرده ***

1 ❤️

2019-04-05 20:09:27 +0430 +0430
نقل از: Korkak *** یکی از کارکنان سفارت ایران در سویس هم می‌نویسد: «آنچه ما در سفارت انجام می‌دادیم، ارتباطی با وظایف مأموران دیپلماتیک نداشت و جز تلف کردن پول و هدر دادن نیروی انسانی ثمر دیگری به بار نمی‌آورد. نمونه بارز آن فعالیت همه جانبه سفارت ایران در سویس برای یافتن پماد ضد خارش برای شاه بود...» ( مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه حسین ابوترابیان، ص 86. )

حتی اگه این حرفا درست بوده باشه بازم از الان بهتره که اخوندا پولا رو میدزدن و باز هم تعداد زیادی از مردم محتاج نون شبشون هستن اون موقع حداقل پولا صرف جشن و شادی میشد ولی الان چی؟؟؟

0 ❤️

2019-04-05 20:10:23 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: Sezarc



تاریخ توییت 1398/01/15




اینم نرخ تورم

*** فاجعه اس ***

اول هدفتو مشخص کن
هدف مقایسه با جمهوری اسلامیه
یا فقط نقد اقتصاد پهلوی

0 ❤️

2019-04-05 20:14:22 +0430 +0430
نقل از: داریوشم باعث تاسفه جوون مملکت آیندهء خودش و وقت گرانبهاشو ولکرده تا اینهمه بگرده و یک سری مطالب غیر مستدل رو وقت بزاره و "جور" کنه و تایپ کنه که چی؟اینکه بر فرض که حرف شما اصلا درست(که صد در صد غلطه!)شما تمام آینده تو بیخیال شدی و فقط وقتتو تلف گذشته میکنی(اونم گذشته ای که حتی درست ازش اطلاعی نداری و فقط میخوای یک سری موهومات رو به فکر خلق الله تحمیل کنی:که شاه و پهلوی کلا بد بودند!)که چی چی بشه؟اصلا گیریم که این حرفا درست باشه که نیست،شما برای ایندهء خودت و مملکتت چه برنامه ای داری؟آیا اصلا برنامه ای داری؟...متاسفم

*** من کار های زیادی کردم که یه قدم به براندازی این نظام کمک کنه ، شما چکار کردی؟ وقتی شبا رو زن میخوابی و عشق و حالتو میکنی من و امثال من تو خیابونا رو مال خودمون میکنیم شعار مینویسیم شما عشق رو تو تخت خوابت نگه میداری ولی ما تو خیابون عشق میاریم زندگی و امید رو برای آینده میاریم شجاعت میاریم و خایه فنگ هایی امثالهم رو بیدار میکنیم وقتی سر ات تو تلوزیون و مجله های دوزاریه من بجا آه و ناله و سر تو کانالای اطلاعاتی کردن تو دانشگاه پوستر و اعلامیه پخش میکنم ، من اگه تو خیابون نباشم نمیتونم اسم خودم رو برانداز بذارم ، تو چکار کردی؟ الانم رفتی و گور بابای شاه و این نظام کیرتو کردی تو کوس و پتو رو رو سرت کشیدی و فراموش کردی الان تو جنگیم جنگ با نظام کثیفی که همه رسانه ها و مردم مزدور و نفهم امثالهم رو داره ، آره بکن ولی فکر هم بکن ***

0 ❤️

2019-04-05 20:17:51 +0430 +0430
نقل از: Sezarc
نقل از: Korkak
نقل از: Sezarc



تاریخ توییت 1398/01/15




اینم نرخ تورم

فاجعه اس

اول هدفتو مشخص کن هدف مقایسه با جمهوری اسلامیه یا فقط نقد اقتصاد پهلوی

دوست عزیز ینی چی که فکر میکنی هر کی از پهلوی انتقاد کرد موافق نظامه ؟ نقد پهلوی که نشون میده حکومت پهلوی و دولت هویدا چقدر کثیف عمل کرده

0 ❤️

2019-04-05 20:22:44 +0430 +0430

من نگفتم هر کی از نقد پهلوی میکنه طرفدار رژیمه در ضمن **لینک منابعت** هم بذار

1 ❤️

2019-04-05 21:26:26 +0430 +0430

جمهوری اسلامی چهل سال پیش هویدا رو محاکمه کرد ، خب شاید ویز لایقی نبوده ، ولی همشهری الان که چهل سال میگذره آیا اون مشکل بر طرف شده ؟
ما تورم نداریم ؟

0 ❤️

2019-04-05 21:42:00 +0430 +0430

گفتی در دوازده سال نخست وزیری هویدا تورم 27/بود قبول الان که از اسفند نود شش تا اسفند نود هفت نرخ ارز از چهار هزار تومان به سیزده هزار تومان رسید وبه طبع نرخ تورم 300/درصد البته یه نرخ ارز هم دست خودشونه برای رانت خواری و چپاول بیشتر مثلا گوسفند با این ارز وارد میکنن توی بندر امام ،گوسفند چشمش به ایران نیافتاده سوار کامیون میکنن میبرن عراق به نرخ ارز شناور میفروشن

0 ❤️

2019-04-06 07:15:52 +0430 +0430

کاش یه گوشه ای از خیانتهای این دولت آخوندی رو میگفتی
حداقل دولت پهلوی به اسم خدا و دین دزدی نمیکرد … ادعای مسلمونی هم نداشت

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «