ویاگرای زنانه!

1398/07/27



اکثر ما میدونیم که داروی ویاگرا (سیلدنافیل) که در سال 1998 به بازار عرضه شد, تحول شگرفی در سلامت جنسی مردان پدید آورد و مردانی که تمایل جنسی مناسبی داشتند اما نمیتوانستند نعوظ مناسبی داشته باشند با استفاده از این دارو زندگی جنسی بهتری پیدا کردند. از همان زمان این سوال مطرح بود که آیا برای خانمها هم میتوان داری مشابهی ساخت که عملکرد جنسی آنها را بهبود ببخشد؟

به علت مکانیسم کاملا متفاوت تحریک جنسی زنان نسبت به مردان, تولید چنین دارویی کار ساده ای نیست. در بخش بعدی به دو مورد از داروهای نسبتا موفق که برای افزایش میل جنسی زنان تولید شده اند میپردازیم. از این داروها تحت عنوان “ویاگرای زنانه” نیز یاد میشود.

جدیدا داروی وایلیسی (Vyleesi) برای بالا بردن میل جنسی زنان در آمریکا مورد تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا قرار گرفته. این دارو می‎تواند مورد استفاده زنان جوان و مسن‎تری قرار بگیرد که شاید در دوران یائسگی یا نزدیک به آن نباشند اما از اختلالی به نام کمبود میل جنسی رنج می‎برند.

پزشکان این اختلال را به عنوان بی‎علاقگی به رابطه جنسی به شکل مداوم و مستمر توصیف می‎کنند و تخمین می‎زنند بین ۶ تا ۱۰ درصد از زنان آمریکایی که در سن زاد و ولد هستند، به آن دچارند.

حالا سوال اصلی این است که برملانوتاید (با نام تجاری دارویی شیمیایی وایلیسی) تا چه حد تأثیرگذار است و چه عوارضی دارد؟

وایلیسی - که برای اولین بار در کمپانی "پالاتین " ساخته شد و در شرکت داروسازی “آماگ” به تولید انبوه رسید- می‎تواند توسط خود فرد به بدن تزریق شود.

این دارو از طریق کنترل میزان پیام ‎رسان‎های عصبی دوپامین و سروتونین، سعی در کاهش اضطراب و بهبود میل جنسی دارد. مصرف برملانوتاید میزان دوپامین را بالا می‎برد و از ترشح سروتونین جلوگیری می‎کند.

وایلیسی قرار است با** “آدی” (Addyi)**، داروی قدیمی‎تر تقویت‎کننده میل جنسی در زنان که سال ۲۰۱۵ از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفت، رقابت کنند. آدی که تولید شرکت داروسازی اسپراوت است و به شکل قرص در بازار وجود دارد، باید به صورت روزانه مصرف شود.

عرضه آدی به بازار هم در زمان خودش سرو صدای زیادی به پا کرد چون کارشناسان معتقد بودند میزان اثربخشی این قرص بسیار کم است و استفاده از آن می‎تواند خطرناک باشد.

تولیدکنندگان وایلیسی می‎گویند در دوره استفاده از این دارو، ممانعتی برای مصرف نوشیدنی‎های الکلی وجود ندارد و این در حالیست که در ابتدا به مصرف‎کنندگان آدی توصیه می‎شد الکل را کنار بگذارند.

آن‎ها همچنین اطمینان داده‎اند که این داروی جدید عوارض جانبی کمتر و اثربخشی سریعتری دارد. علاوه بر این هیچ نیازی نیست که به شکل روزانه مصرف شود.

اما مادلین آرمسترانگ، خبرنگار حوزه دارو و فناوری سلامت این ادعاها را زیر سوال برده است: “افراد باید دست کم ۴۵ دقیقا پیش از رابطه جنسی وایلیسی را به خودشان تزریق کنند، اما حالت تهوع ممکن است برنامه‎شان را به هم بزند. طبق گزارش‎ها ۴۰ درصد از افراد ظرف یک ساعت از مصرف این دارو حالت تهوع گرفته‌اند.”

شرکت داروسازی آماگ می‎گوید در جریان آزمایش روی این دارو، ۴۰ درصد از مصرف‎کنندگان دچار درجات مختلف حالت تهوع از سبک تا شدید شدند. سایرین عوارضی نظیر سردرد و گرگرفتگی را گزارش دادند.

سازمان غذا و داروی آمریکا از وایلیسی به عنوان گزینه درمانی برای اختلال کمبود میل جنسی در زنان نام برده است: " میل جنسی‎ این زنان به دلایل نامشخص کاهش یافته که این می‎تواند باعث اضطراب شود. اما حالا امکان استفاده از یک درمان دارویی بی‎خطر و مؤثر برای آن‎ها فراهم شده است. تأیید این دارو یک گزینه درمانی دیگر برای این بیماری در اختیار زنان قرار می‎دهد."

این سازمان البته به این نکته هم اشاره کرد که مشخص نیست این دارو برای اثر گذاشتن بر میل جنسی یا اضطراب چگونه در مغز عمل می‎کند.

جدای از همه این‎ها، این بحث‎ هم وجود دارد که آیا داروها بهترین روش برای درمان اختلال کمبود میل جنسی به حساب می‎آیند یا نه. کارشناسان پزشکی می‎گویند دلایل بیرونی یا روانی هم می‎توانند در کاهش میل جنسی دخیل باشد.

آزمایش‎های بالینی روی وایلیسی ۲۴ هفته طول کشید و این دارو روی ۱۲۰۰ زن که در دوران پیش از یائسگی خود به اختلال کمبود میل جنسی دچار بودند، امتحان شد.

بیشتر این بیماران دو یا سه بار در ماه از این دارو استفاده کردند اما میزان مصرف آن‎ها از یک بار در هفته بالاتر نرفت. از مجموع این شرکت‎کنندگان، ۲۵ درصد گفتند میل جنسی‎شان افزایش یافته و ۱۷ درصد آن را دارویی بی‎اثر دانستند.

هر چند به گزارش موسسه تحقیقاتی کلمب که در زمینه سلامت زنان فعالیت می‎کند و در این آزمایشات بالینی شرکت داشته، نزدیک به ۲۰ درصد از زنان شرکت‎کننده، از ادامه این آزمایش انصراف دادند و ۸ درصد از آن‎ها به دلیل حالت تهوع مصرف دارو را قطع کردند.

منابع

https://www.dw.com/fa-af/ویاگرا-۲۰-ساله-شد-داستان-یک-موفقیت-جهانی/a-43191910

https://www.bbc.com/persian/magazine-49842093

2119 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-10-19 14:07:46 +0330 +0330



پژوهشی جدید نشان می‌دهد فلی‌بنسرین ( "آدی" (Addyi))، کم‌تأثیرتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شده است و در عوض عوارض جانبی شدیدی دارد. این دارو در اروپا مجوز نگرفته است، اما در آمریکا تجویز می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه روتردام و دانشگاه بروکسل همراه با مؤسسات پژوهشی در دو شهر آمستردام و گودا هلند در تحقیقی مشترک تأثیر داروی فلی‌بنسرین را زیر سئوال برده‌اند. فلی‌بنسرین هر چند به "ویاگرای زنانه" شهرت پیدا کرده‌، اما به دلیل تأثیر کاملا متفاوت آن با داروی ویاگرا که برای مردان تجویز می‌شود، در اصل قابل مقایسه با ویاگرا نیست.

فلی‌بنسرین جزو داروهای شاخه روان‌پزشکی دسته‌بندی می‌شود و از ماه اوت سال ۲۰۱۵ در آمریکا برای درمان "اختلال کمبود میل جنسی" برای زنان پیش از دوران یائسگی تجویز می‌شود. این دارو را تنها می‌توان با ارائه نسخه پزشکی در آمریکا تهیه کرد. فلی‌بنسرین در اروپا مجوز نگرفته است.

فلی‌بنسرین در اصل یک داروی ضدافسردگی است که میزان هورمون‌ سروتونین را در خون کاهش می‌دهد و در مقابل غلظت هورمون‌های دوپامین و نورآدرنالین را در خون بالا می‌برد. هر دوی این هورمون‌ها می‌توانند میل جنسی را تقویت کنند.

گروهی از محققان در مقاله‌ای که ۲۹ فوریه امسال در مجله تخصصی "JAMA Internal Medicine" منتشر شده، نوشته‌اند که به طور میانگین از هر دو زنی که فلی‌بنسرین مصرف کرده‌اند، یک نفر به میزان یک بار در ماه "تجربه جنسی ارضاکننده" داشته است.

برای این تحقیق داده‌های مقایسه‌ای از پنج تحقیق منتشر شده و سه تحقیقی که تا کنون منتشر نشده‌اند، استفاده شده است. در مجموع ۵۹۱۴ زن در این پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

طبق ارزیابی پژوهشگران این تأثیرگذاری به زحمت فراتر از مرز اثبات اثربخشی استاندارد دارو قرار دارد. در عوض فلی‌بنسرین عوارض جانبی قابل‌توجهی از جمله سرگیجه، تهوع و خستگی به همراه می‌آورد.

پژوهشگران با استناد به همین شواهد نتیجه گرفته‌اند که تجویز فلی‌بنسرین طبق دستورالعمل‌‌های انجمن‌های پزشکی توصیه نمی‌شود.

منبع

https://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%88%DB%8C%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/a-19089603

https://www.dw.com/fa-ir/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/a-18657122

3 ❤️

2019-10-19 14:07:58 +0330 +0330



قرص پرووسترا که با نام قرص ویاگرا زنانه (Women Viagra) هم شناخته می‌شود؛ یکی از انواع قرص افزایش میل جنسی و ساخت کشورهای اسپانیا و آمریکاست. این قرص، ترکیبی از گیاهان دارویی است که با ایجاد تعادل در هورمون‌های بدن و همچنین گشاد کردن عروق خونی، لذت جنسی را افزایش داده و رسیدن به ارگاسم را در خانم‌ها آسان می‌کند. این قرص با ادعای افزایش میزان لغزندگی واژن سعی می‌کند به داشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش در زنان، کمک کند. مصرف این قرص، علاوه بر برطرف کردن سرد مزاجی در خانم‌ها، قاعدگی را منظم کرده و به کاهش دردهای دوران قاعدگی کمک می‌کند.

2 ❤️

2019-10-19 14:08:10 +0330 +0330

دکتر محمدرضا صفری نژاد، رییس انجمن علمی سلامت خانواده و درمانگر اختلالات جنسی در گفتگویی درباره اختلال های جنسی زنانه و راه های درمان دارویی آنها گفت: «اختلال های جنسی در خانم ها به 6 گروه تقسیم بندی می شوند؛ اختلال برانگیختگی، اختلال در میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در لوبریکیشن (مرطوب شدن واژن)، اختلال جنسی درد و اختلال در ارضای جنسی. ما برای درمان اختلال های جنسی در خانم ها، باید بدانیم که آنها از کدام نوع اختلال جنسی رنج می برند تا با رفع ریشه مشکل، درمان بهتری داشته باشیم.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه خانم ها، برخلاف آقایان، تنها نیاز به تحریک جسمانی و فیزیکی برای برقراری رابطه زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی ندارند، تاکید کرد: «مسائل روانی و عاطفی در برقراری یک رابطه زناشویی برای خانم ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی اگر خانمی نتواند از نظر روانی و عاطفی، رابطه مناسبی با همسرش برقرار کند یا همسر او نتواند نیازهای روانی و عاطفی خانم را تامین کند، به طور حتم استفاده از هیچ دارویی برای بهبود رابطه زناشویی او، مفید و موثر نخواهد بود.» این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد که بیش از 80 درصد آقایان، حدود 2 دقیقه پس از دخول به انزال می رسند و برای رسیدن به این انزال به هیچ گونه تحریک شدید قبلی یا تامین آرامش روانی و عاطفی، نیاز ندارند. این در حالی است که انزال خانم ها به این آسانی ها صورت نمی گیرد.

وی صحبت های خود را اینطور ادامه داد: «خانم ها برای رسیدن به انزال، علاوه بر آرامش روانی و عاطفی به حداقل 10 تا 20 دقیقه تحریک کافی و مناسب هم نیاز دارند. از این رو، ما نمی توانیم صرفا با تجویز یک داروی خاص، چرخه اختلال جنسی را در آنها درمان کنیم.»

بر اساس اعلام هلث دی نیوز هم اگر دلیل اولیه ابتلا به اختلال جنسی در خانمی تشخیص داده و درمان نشود، اگر زن و مرد نسبت به فیزیولوژی بدن و اندام های جنسی یکدیگر آگاهی کافی نداشته باشند یا اگر منشأ درد و به ارگاسم نرسیدن در خانم ها شناسایی نشود، زن ها میل جنسی خود را به مرور زمان و با احساس اینکه تنها تبدیل به وسیله ای برای ارضای میل جنسی همسرشان شده اند، از دست می دهند.»

عوامل روانی و جسمانی موثر بر اختلالات جنسی

حدود 43 درصد از خانم ها از اختلال های جنسی ناشی از تحریک نشدن، برانگیخته نشدن و نرسیدن به ارگاسم رنج می برند. متخصصان سلامت جنسی بر این باورند که گروهی از مشکلات جسمانی و روانی، بیشترین تاثیر را بر ایجاد اختلال های جنسی در خانم ها می گذارند و اگر زن و شوهرها نسبت به این مشکلات و راه های درمان آنها آگاهی کافی داشته باشند، می توانند با رفع این مشکلات اولیه، درمان اختلال های جنسی زنانه را هم ساده تر کنند.

موارد منع مصرف فلیبانسرین

اگر به هر دلیلی در حال مصرف ویاگرای زنانه هستید و دچار علائم زیر شدید، بلافاصله استفاده از این دارو را قطع و سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

  • علائم سکته قلبی مانند فشار شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و درد شدید کتف و شانه و تغییرهای ناگهانی در بینایی یا از دست دادن ناگهانی قدرت دید

  • تحریک دردناک یا باقی ماندن بیش از 4 ساعت در حالت تحریک

  • وزوز گوش

  • اختلال در ضربان قلب

  • درد دست، زانو و پاها

  • تنگی نفس

  • گُر گرفتگی

  • سردرد

  • دردهای عضلانی

8 عامل روانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

1) مشکلات خانوادگی

2) مشکلات زناشویی

3) غم ناشی از بیماری یا از دست دادن عزیزان

4) استرس های شغلی و مالی

5) خستگی روانی ناشی از مراقبت از کودکان

6) داشتن سابقه سوءاستفاده جنسی

7) خستگی

8 ) افسردگی

8 عامل جسمانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

1) فشار خون بالا

2) بیماری های قلبی

3) سرطان

4) دیابت نوع 1 و 2

5) اختلال های تیرویید

6) اختلال های عصبی

7) بیماری های خودایمنی مانند لوپوس

8 ) مصرف داروهای ضد افسردگی

منبع

https://saednews.com/fa/post/viagraye-zanane-baraye-darmane-moshkelat-va-ekhtelalate-jensiye-zanan

2 ❤️

2019-10-19 14:26:09 +0330 +0330
نقل از: arzhang_1990 بدن و سیستم عصبی زن نسبت به مرد پیچیده تر هست

پیدا کردن راه حل برای افزایش میل جنسی زنان نسبت به مردان و ب تبعشم ساخت داروی تقویتی برای زنان مشکل تر هستش

بله دوست من در متن همین توضیح داده شده…

0 ❤️

2019-10-19 14:35:56 +0330 +0330
نقل از: بچه-ای-خوب من به عنوان یک مرد اصلا اعتقادی به دارو و مصرف آن ندارم و اما درباره خانم ها باید بگم: عوامل بیرونی از جمله شرایط روحی و محیط زندگی و افراد دورور آدم بیشترین تاثیر را روی میل جنسی دارد. من بارها امتحان کردم وقتی طرفم از لحاظ روحی تامین شده و محبت ببینه و همچنین سعی بشه استرس بهش وارد نشه بهترین سکس و آمدگی کامل برای یک همخوابی کامل رو پیدا میکنه. درکل ممنونم بابت تاپیک خوبتون.

کاملا درسته دوست من. منتها کمی پیچدست داستان. در بعضی از خانمها به علت اختلالات هرمونی یا اختلالات نوروترنسمیتور ها دارو میتونه کمک موثری باشه. البته مسلما قدم اولیه رابطه عاطفی مناسب هست.

1 ❤️

2019-10-19 15:19:03 +0330 +0330
نقل از: KamiKrKlft قدیمی تریی ویاگرا برای زنها: پول و طلا 😁

داداش اون فقط در دوز بالا موثر هست! و ضمنا داروی خیلی گرونی هم هست! 😁

1 ❤️

2019-10-19 16:47:53 +0330 +0330
نقل از: بچه-ای-خوب درضمن دوست گرامی چرا دو سه تا جای پست رو کلمه رزرو نوشتید؟

علتش اینه که مطالبی رو میخوام به تدریج اضافه کنم و بخش کامنت ها محدودیت تعداد کاراکتر داره…پس اجبارا باید مطلب رو در چند کامنت توزیع کرد… یکیش رو الان در مورد آدی اضافه کردم.

0 ❤️

2019-10-19 16:57:17 +0330 +0330
نقل از: بچه-ای-خوب
نقل از: axm432
نقل از: بچه-ای-خوب درضمن دوست گرامی چرا دو سه تا جای پست رو کلمه رزرو نوشتید؟

علتش اینه که مطالبی رو میخوام به تدریج اضافه کنم و بخش کامنت ها محدودیت تعداد کاراکتر داره…پس اجبارا باید مطلب رو در چند کامنت توزیع کرد… یکیش رو الان در مورد آدی اضافه کردم.

اوکی متوجه شدم. ببخشید فضولی کردم.

خواهش میکنم…

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «