١۶ راهنمایی برای اولین سکس

1399/01/11

آنچه باید درمورد اولین سکس بدانید

قدم نخست: ترس و اضطراب آن را قبول کنید

by the editors Feb 12, 2020

کاملاً عادی‌ست که نسبت به اولین سکس‌تان احساس ترس و نگرانی داشته باشید، همه‌ی ما چنین حسی رو تجربه کرده‌ایم. این احساسات کاملاً طبیعی و نرمال هستند.

ولی بگذارید شما را با نکته‌ای که شاید عامل اصلی اضطراب‌تان باشد آشنا کنیم، هیچ راه درست و غلطی برای داشتن سکس وجود ندارد، شاید یکسری ایده از فیلم‌های نتفیلیکس گرفته باشید یا تجربه‌ی دوستان‌تان را درمورد سکس شنیده‌اید ولی واقعیت این است که سکس مانند هیچ یک از تجربیات قبلی‌تان نخواهد بود.

همه‌ی افراد هرچقدر با اعتماد به نفس هم باشند نسبت به اولین سکس‌شان احساس ترس و اضطراب دارند و برای حل این مشکل باید این ترس و اضطراب را به آغوش بگیرید. دست و پا زدن بین ملحفه‌ها با یک نفر برای اولین بار و دست و پاچه بودن جزئی از این تجربه است.

با دکتر “مارین” (متخصص سکس) و دکتر “تاملو” (روانشناس) مشورت کردیم و برخی نکات که کمک می‌کند اولین سکس‌تان تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری باشد را جمع آوری کرده‌ایم.


١) بگویید چه چیزی می‌خواهید

حرف زدن درمورد سکس با یک پارتنر جدید خیلی اهمیت دارد. دکتر “ایگل” می‌گوید: «برای این که سکس خوبی داشته باشید باید درمورد نیازها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان با پارتنرتان حرف بزنید.»
این کار باید شامل حرف زدن درمورد این که این رابطه چه معنایی برایتان دارد، آیا در یک رابطه‌ی عاطفی هستید یا نه، آیا رابطه‌تان تعهدی است و یا با افراد دیگری هم سکس دارید یا نه و… باشد.
نگران نباشید، لازم نیست در همان قرار اول این کار را انجام دهید ولی حتماً باید قبل از سکس در یک موقعیت مناسب درمورد این مسائل با یکدیگر حرف بزنید.


۲) وانمود به ارگاسم شدن نکنید

می‌دانیم که فرهنگ عامه به نوعی آه و ناله کردن موقع هر نوع سکسی را به خورد مردم داده ولی یک لطفی به خودتان بکنید و تجربه‌ی بوسیدن را معیار ارگاسم تان نکنید! این مسئله به خصوص موقع اولین سکس‌تان با یک پارتنر جدید خیلی اهمیت دارد چون شما نمی‌خواهید یک سری انتظارات غیرواقعی برای او به‌وجود بیاورید، خصوصاً از آنجایی که اکثر زنان در اولین سکس‌شان با یک پارتنر جدید به ارگاسم نمی‌رسند.
دکتر تاملو می‌گوید: «اگر وانمود به ارگاسم شدن کنید و به دروغ به پارتنرتان بگویید که ارگاسم شده‌اید در واقع باعث شده‌اید که در آینده حرف زدن درمورد نیازهایتان با او سخت‌تر شود.»
به علاوه اگر شما عادت به فیک کردن ارگاسم‌تان کنید باعث می‌شود تا توقف این کار و صادق بودن با پارتنرتان سخت‌تر شود و نخواهید توانست در صورتش نگاه کنید و بگویید که هر کاری که تا حالا می‌کرده برای شما بی‌تاثیر بوده.


۳) از پرسیدن نترسید

چه اولین سکس‌تان باشد و چه پنجاهمین بارتان، بزرگترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که سکس را با فرض این که نیازهای پارتنرتان را می‌دانید شروع کنید. اکثر مردم از سکس دهانی یا بوسیدن گردن‌شان خوششان می‌آید ولی این موضوع دلیل نمی‌شود که پارتنرتان هم همینطور باشد، راحت‌ترین راه این است که از او بپرسید؛ آیا از سکس دهانی خوشش می‌آید، آیا دوست دارد موقع سکس موسیقی گوش کند یا نه و…
پرسیدن نه تنها به پارتنرتان نشان می‌دهد که به او اهمیت می‌دهید بلکه باعث می‌شود تا او هم تشویق شود درمورد نیازهایتان از شما سوال کند که باعث می‌شود هردوی‌تان تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری داشته باشید.


۴) سکس نباید درناک باشد

دکتر تاملو می‌گوید: «*خیلی از دختران فکر می‌کنند که اولین سکس‌شان دردناک خواهد بود، درست است که شاید کمی ناخوشایند و عجیب باشد ولی نباید دردناک باشد. خیلی از زنانی که به من مراجعه می‌کنند می‌گویند که موقع اولین سکس‌شان حس می‌کردند که پارتنرشان انگار دارد به یک دیوار آجری ضربه می‌زند. سکس اصلاً نباید چنین تجربه‌ی دردناکی برای زنان باشد. استفاده از روان‌کننده موقع اولین سکس‌تان خیلی مهم است. اگر استفاده از روان‌کننده دردتان را از بین نمی‌برد باید حتماً به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید چون ممکن است دچار وضعیتی به نام “واژینیسموس” (دردناک بودن هر چیزی که وارد واژن می‌شود) شده باشید.» [در این راستا میتوانید بنگرید به تاپیک واژینیسموس]
اگر هنگام سکس یا بعد از آن در واژن‌تان حس سوزش، خارش یا هر حس ناخوشایند دیگری دارید حتماً باید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر سوزش و خارش‌تان ادامه‌دار باشد و به مرور زمان بدتر شود.


۵) شاید خونریزی کنید، شاید هم خیر

این باور که همه‌ی دختران موقع اولین سکس‌شان خونریزی می‌کنند به هیچ عنوان درست نیست.
درست است که بعضی دختران خونریزی می‌کنند ولی حدوداً ۵۰٪ زنان چنین تجربه‌ای ندارند و خبری از خونریزی نیست. همچنین امکان خونریزی بعد از سکس (نه فقط در اولین سکس) نیز وجود دارد. دوباره تاکید می‌شود؛ روان‌کننده باید دوست همیشگی شما موقع سکس باشد.
[در این راستا میتوانید بنگرید به تاپیک اولین سکس و خونریزی در دختران]


۶) یادتان باشد که تجربه‌ی خودتان را با تجربه‌ی دیگران مقایسه نکنید

نه تنها باید انتظارات و فرضیات‌تان درمورد اولین سکس‌تان را کنار بگذارید بلکه نباید در آینده خودتان را درمورد این تجربه‌تان سرزنش کنید. اگر زمان زیادی صبر کردید تا اولین سکس‌تان را با پارتنرتان انجام دهید ولی بعد از سکس رابطه‌تان بهم خورد نباید درمورد این تجربه‌ی تان با او حس بدی داشته باشید بلکه باید فقط به لذتی که در آن لحظه با هم تجربه کردید فکر کنید. خیال‌پردازی کردن درمورد تجربه‌ها جنسی گذشته‌تان کاملاً عادی است، بخشی از سرگرم‌کننده بودن سکس همین است!


۷) مجبور نیستید به پارتنرتان بگویید که اولین سکس‌تان است ولی بهتر است این کار را انجام دهید

لازم نیست با پارتنرهای جدیدتان تاریخچه‌ی تجربه‌های جنسی‌تان را درمیان بذارید، چه با پنجاه نفر سکس داشته‌اید و چه باکره باشید. دوباره تکرار می‌شود؛ دانستن تجربه‌های جنسی‌تان حق هیچکس نیست بلکه یک موضوع کاملاً شخصی‌ست و شما جوابگوی هیچکس نیستید. ولی اگر دوست دارید می‌توانید موضوع خاصی را که فکر می‌کنید او باید از آن مطلع باشد را به او بگویید زیرا نگفتن حرفی که فکر می‌کنید باید زده شود باعث استرس و در کل حس منفی‌ای موقع سکس می‌شود.
اگر به کسی بگویید که باکره هستید و او از این حرفتان بترسد و بیخیال سکس با شما شود، پس احتمالاً از همان ابتدا هم او فرد مناسبی برای این کار نبوده است. باکره بودنتان باید نشانه‌ای برای طرف مقابل‌تان باشد تا بفهمد که بیشتر با شما موقع سکس حرف بزند و ارتباط داشته باشد.


۸) رعایت نکات بهداشتی کمک می‌کند ریلکس باشید

هیچ چیزی استرس‌آورتر از خطر بیماری‌های جنسی و حاملگی موقع سکس نیست. شما باید در مورد نکات مراقبتی و پیشگیرانه قبل از سکس با پارتنرتان حرف بزنید حتی اگر از این کار خجالت می‌کشید. اگر قرص ضد بارداری مصرف می‌کنید کاندوم را هم فراموش نکنید تا خطر انتقال بیماری‌های جنسی کمتر شود، مگر این که در یک رابطه‌ی تعهدی هستید و فقط با هم سکس دارید و از قبل مطمئن هستید که هیچ‌کدام‌تان بیماری جنسی خاصی ندارید.


۹) رضایت و اشتیاق پیش‌نیاز هر کاری است که انجام می‌دهید

دکتر “مارین” می‌گوید: «مطمئن شوید که هم شما و هم پارتنرتان نسبت به سکس با هم مشتاق هستید و رضایت دارید، مشتاق بودن خیلی اهمیت دارد، موقع سکس فقط کاری را انجام دهید که هر دوی‌تان نسبت به آن مشتاق هستید.»
یادتان باشد فقط به خاطر این که شما کاری را شروع کرده‌اید (مثل سکس) حتماً نباید آن را ادامه دهید و به آخر برسانید. شما هر موقع که دوست دارید می‌توانید سکس را متوقف کنید و یا کلاً بیخیال آن شوید. نه تنها شما بلکه پارتنرتان هم این حق را دارد. سعی کنید موقع سکس با هم ارتباط داشته باشید تا مطمئن شوید هر دوی‌تان نسبت به کاری که انجام می‌دهید رضایت دارید.


١۰) نفس کشیدن را فراموش نکنید

برای این که از سکس لذت ببرید، روی حس و حال خوب‌تان تمرکز کنید نه روی اضطراب‌تان (به خصوص موقع اولین سکس‌تان).
دکتر مارین می‌گوید: «نفس عمیق روش موثری برای دور کردن افکار منفی است. موقع نفس کشیدن روی حس و لذتی که شما و پارتنرتان تجربه می‌کنید تمرکز کنید، روی حرکت دست‌هایش بین موهایتان، لمس کردن بدن همدیگر و…»


١١) عشق بازی، عشق بازی، عشق بازی. راستی اشاره‌ای به عشق بازی کردیم؟

هرچقدر بیشتر تحریک شده باشید، سکس لذت‌بخش‌تر خواهد بود، پس موقع عشق‌بازی عجله نکنید. عشق‌بازی می‌تواند شامل سکس دهانی، انگشت کردن و حتی یک بوسیدن ساده باشد.
دکتر مارین می‌گوید: «احتمال این که با سکس دهانی یا انگشت شدن به ارگاسم برسید بیشتر از دخول است، همچنین سعی کنید در لحظه باشید و تمرکزتان روی ارگاسم‌تان باشد.»
چه همان دفعه‌ی اول به ارگاسم برسید چه نرسید، باید بدانید که تحریک چوچوله کلید اصلی ارگاسم است و دخول راه خیلی موثری برای تحریک آن نیست.


١۲) توجه کردن به لذت پارتنرتان از تکنیک مهم‌تر است

طبیعی است که در اولین سکس‌تان نگران کارهای اشتباهی که ممکن است موقع سکس انجام دهید باشید، ولی بدانید چیزی که از همه مهم‌تر است ارتباط شما با هم در طول سکس و اهمیت دادن به لذت همدیگر است.
دکتر مارین می‌گوید: «*خیلی از مردم نسبت به عملکردشان موقع سکس اضطراب دارند ولی مهم‌ترین ویژگی یک پارتنر خوب اشتیاق او نسبت به شماست. اگر از لذت بردن پارتنرتان خوشحال می‌شوید و او هم متوجه این خوشحالی و اشتیاق شما می‌شود قطعاً سکس بهتری خواهید داشت. برای شروع می‌توانید با پرسش‌های ساده‌ای مثل “آیا از اینکه فلان کار را می‌کنم خوشت می‌آید؟”، “چه حسی داری؟” و… شروع کنید.
به پارتنرتان اجازه دهید تا رضایتش از کاری که انجام می‌دهید نشان دهد و با شما احساس راحتی کند تا اگر نیاز باشد از شما بخواهد تا تکنیک‌تان را تغییر دهید.


١۳) بازخورد با نقد کردن فرق دارد، پس از نظر دادن نترسید

خیلی‌ها نگران این هستند که اگر به پارتنرشان بگویند که از کاری خوششان نمی‌آید حس می‌کنند به آنها توهین کرده‌اند، ولی واقعیت این است که اگر آنها واقعاً به لذت شما اهمیت دهند از نظرات و راهنمایی‌های شما خوشحال هم می‌شوند. شاید در طول سکس فهمیدن این که از چه کاری خوشتان می‌آید سخت باشد پس بهتر است بعد از سکس در مورد این که از چه کارهایی لذت بردید و ترجیح می‌دهید چه کارهایی را متفاوت انجام دهید حرف بزنید. اگر هم به ارگاسم نرسیدید هیچ مشکلی نیست و لازم نیست آن را فیک کنید. ارگاسم شدن یک وظیفه نیست بلکه یک هدف لذت‌بخش است که با پارتنرتان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید که گاهی به آن میرسید و گاهی هم نه.


١۴) روان‌کننده دوست شماست

خیلی‌ها فکر می‌کنند استفاده از روان‌کننده نشانه‌ی این است که شما به اندازه‌ی کافی تحریک نشده‌اید، در صورتی که اینطور نیست چون حتی اگر کاملاً هم خیس شده باشید استفاده از روان‌کننده‌، سکس را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. یکی از فایده‌های دیگر استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه‌ی آب یا سیلیکون به همراه کاندوم (از روان‌کننده‌های روغنی استفاده نکنید چون باعث خورده شدن لیتکس کاندوم می‌شود) کاهش اصطحکاک است که خطر پارگی کاندوم را کاهش می‌دهد.


١۵) شاید کیر پارتنرتان از پس همه‌ی کارهایی که هر دوی‌تان می‌خواهید بر نیاید

انزال زودرس، مشکل نعوظ یا عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم و… نشانه‌ی نقص شما و پارتنرتان نیست. گاهی اوقات حس راحتی کردن با یک پارتنر جدید، زمان‌بر است. هم برای مرد و هم برای زن.
همچنین شاید این کاری که می‌خواهم پیشنهاد دهم زیاد از حد به نظر برسد (مطمئن باشید اینطور نیست)، ولی استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی در اولین سکس‌تان هیچ مشکلی ندارد. استفاده از اسباب‌بازی جنسی می‌تواند سکس را برای هر دوی‌تان لذت‌بخش‌تر کند.


١۶) انتظارات تان را بالا نبرید

فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دید اشتباهی و غیر واقعی‌ای را درمورد تجربه‌ی اولین سکس به خورد جوانان و نوجوانان داده‌اند و همیشه آن را رمانتیک و عاشقانه و بی‌نقص نشان می‌دهند، همراه با یک ارگاسم رؤیایی در آخر.
در اولین سکس‌تان انتظار آتش بازی نداشته باشید، خود سکس کار درهم و برهمی است و می‌تواند پر از اشتباه باشد، بالاخره همه‌ی ما آدم هستیم و اشتباه می‌کنیم، مهم هم نیست چندمین بارتان باشد. سکس یک تمرین است و همین کنجکاوی و امتحان کردن است که آن را لذت‌بخش می‌کند.


منبع:

cosmopolitan.com/sex-love/tips/a811/first-time-sex

3720 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «