٩ درس سلامتی از صنعت پورن

1397/11/30

٩ چیزی که صنعت پورن در مورد بیماری‌های جنسی به ما یاد می‌دهد

آزمایش دهید. وضعیت‌تان را بدانید.

by Lynsey G Oct 19, 2018

“مایکل وگاس” که خودش بازیگر فیلم‌های پورن است می‌گوید:

«اگر دلتان می‌خواهد مثل یک پورن‌استار سکس داشته باشید پس لازم است آزمایش بدهید و وضعیت سلامتتان را بدانید.»
پورن‌استارها از بدنشان پول در می‌آورند، پس منطقی‌ست که به خوبی از خودشان مراقبت کنند. برای همین صنعت پورن موضوع سلامت جنسی و بیماری‌های جنسی را به شدت جدی میگیرد. ما با افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند صحبت کردیم تا بفهمیم که پورن استارها چطور سلامت جنسی‌شان را حفظ می‌کنند تا شما هم بتوانید از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

١) به طور مرتب آزمایش دهید

پورن‌استارها همیشه از وضعیت سلامت جنسی‌شان مطلع‌اند و از حرف زدن در مورد این موضوع ترسی ندارند. در صنعت پورن آزمایش دادن مهم‌ترین ابزار برای جلوگیری از بیماری‌های جنسی‌ست و این که پورن‌استارها به طور مرتب آزمایش دهند جزو مهمترین بخش از حفظ سلامت جنسی‌شان است.
آزمایش دادن برای کسانی که به این کار عادت ندارند می‌تواند ترسناک باشد. “جسیکا دریک” که خودش کارگردان و بازیگر پورن است تاکید می‌کند که نگذارید ترس مانع شما برای آزمایش دادن باشد و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ترستان از بین می‌رود، ما پورن‌استارها به طور مرتب آزمایش می‌دهیم.
تا سال 2011 سیستمی که برای آزمایش در صنعت پورن استفاده می‌شد کارایی خود را از دست داد به همین دلیل اکنون از سیستمی به نام FSC-PASS استفاده می‌شود. در این سیستم یک بانک اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد آیا پورن‌استارها از نظر سلامتی مشکلی دارند و آیا برای کار در دسترس هستند یا نه. این سیستم توسط انجمن ملی صنعت پورن توسعه داده شده است.
این سیستم با کلینیک‌های پزشکی مختلفی در سراسر آمریکا همکاری می‌کند و آزمایشات مرتب بیماری‌های جنسی را برای بازیگران پورن فراهم می‌کند و به بازیگران، تهیه‌کنندگان و استودیوهای پورن اجازه می‌دهد تا وارد این سیستم شوند و از وضعیت سلامت جنسی بازیگرانی که قصد استخدام آن را دارند مطلع شوند. در این سیستم بازیگران پورن هر ١۴ روز یک بار به طور کامل تحت آزمایش قرار می‌گیرند.
حتی در بین پورن‌استارهایی که با این سیستم (pass) همکاری نمی‌کنند یک نوع قانون نانوشته برای آزماش دادن به طور مرتب وجود دارد. تقریباً تمام بازیگران پورنی که در حال فعالیت هستند در طول دو هفته‌ی گذشته تمام آزمایشات مربوط به بیماری‌های تریکومونیاز ،کلامیدیا، هپاتیت B و C، سیفلیس و ایدز را انجام داده‌اند.
این سیستم سخت‌گیرانه باعث شده است که در طول یک دهه‌ی اخیر هیچ یک از بازیگران پورن هنگام کار به ایدز مبتلا نشوند.

٢) برای آزمایش دادن صبر نکنید

“رایلی رایز” که خودش بازیگر پورن و معاون انجمن حمایت از بازیگران پورن است می‌گوید: «حتما آزمایش دهید! حتی اگر به پارتنرتان هم اطمینان دارید و مطمئن هستید که خودتان هم هیچ بیماری‌ای ندارید.»
بسیاری از بیماری‌های جنسی علائم مشخصی ندارند یا گاهی برای مدت زمان طولانی‌ای خود را بروز نمی‌دهند.
اگر برای آزمایش دادن تا زمان ظاهر شدن علائم بیماری‌تان صبر کنید دیگر کار از کار گذشته است و همین الان هم دیر شده است. اگر به طور مرتب آزمایش ندهید و با افراد زیادی سکس داشته باشید، احتمال این که دچار بیماری جنسی باشید و از آن خبر نداشته باشید خیلی بیشتر می‌شود. پس بهتر است ریسک نکنید و به طور مرتب آزمایش دهید.
مردم عادی معمولاً به طور مرتب آزمایش نمی‌دهند و فقط زمانی که علائم غیر عادی‌ای ظاهر می‌شود به پزشک مراجعه می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود تا شیوع بیماری‌های جنسی بین آنها بیشتر شود.
چون پورن‌استارها از این خطرات مطلع هستند به طور مرتب آزمایش می‌دهند و حتی گاهی زودتر از سیستم PASS آزمایش می‌دهند.
“روسی” که خودش یک پورن‌استار است می‌گوید که هر ۱٠ روز یک بار آزمایش می‌دهد و برای این که از نتیجه‌ی آزمایشات دوره‌ای ۱۴ روزه‌ی سیستم PASS مطمئن شود معمولاً چند روز بعد یا قبل از این دوره‌ی ۱۴ روزه نیز آزمایش می‌دهد.

٣) بدانید که همه‌ی آزمایشات بیماری‌های جنسی مثل هم نیستند

صنعت پزشکی دائماً در حال تلاش است تا آزمایش دادن را بهتر و آسان‌تر کند پس خیلی مهم است تا سیستم‌های آزمایشی بروز باشند. در صنعت پورن که آزمایش دادن خیلی مهم است، برای آزمایش ایدز پورن‌استارها از سیستم PCR RNA Aptima استفاده می‌شود.
امروزه می‌توان ٧ الی ۱٠ روز پس از ابتلا به ویروس ایدز، آن را شناسایی کرد. یعنی قبل از این که تعداد ویروس‌های ایدز تکسیر شده در بدن فرد مبتلا به حدی برسد تا امکان انتقال به دیگران را داشته باشد، می‌توان فرد مبتلا را شناسایی کرد.
این نوع آزمایش ایدز پرهزینه است و همه‌ی پزشکان امکان استفاده از آن را ندارند. آزمایش ایدزی که مردم در مطب پزشکان یا در کلینیک‌های رایگان انجام می‌دهند ویروس ایدز را در صورتی که ٢٨ روز از زمان ابتلای فرد به ویروس گذشته باشد تشخیص می‌دهد و گاهی این بازه ی زمانی به ٩٠ روز هم می‌رسد.
قبل از این که کلینیکی که می‌خواهید در آن آزمایش دهید را انتخاب کنید، نوع آزمایشی که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید و ببینید بیمه شما چقدر از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد و مراکزی که این خدمات را می‌دهد را به درستی انتخاب کنید.

۴) گزینه‌های مختلف برای پیشگیری را در نظر داشته باشید

در صنعت پورن هر گزینه و روشی برای پیشگیری از بیماری‌های جنسی روی میز است و فقط به کاندوم و آزمایش دادن اتکا نمی‌شود و به جز این دو روش، روش‌های دیگری مثل PrEP، واکسیناسیون و… هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هر کسی که زندگی جنسی فعالی دارد باید وسایل پیشگیری پوششی‌ای مثل کاندوم، دستکش و دیگر وسایل بهداشتی در دسترس داشته باشد. استفاده از کاندوم را بلد باشید و همیشه همراه‌تان داشته باشید تا در مواقعی که انتظار سکس هم ندارید آماده باشید و دیگر لازم نباشد عشقبازی را قطع کنید و برید سراغ خرید کاندوم!
هر کس نیازهای متفاوتی دارد پس مهم است تا با خودتان در مورد نیازهای جنسی‌تان صادق باشید. کاندوم و دیگر روش‌های پیشگیری پوششی فوق‌العاده کارآمد هستند ولی به جز این روش راههای دیگری نیز برای پیشگیری بیماری‌های جنسی وجود دارد.
کاندوم در صحنه‌های فیلمبرداری پورن نسبت به چیزی که مردم فکر می‌کنند کارآمدی کمتری دارد زیرا به دلیل گرمای نورپردازی و سکس‌های شدید و کیرهای بزرگ، کاندوم‌ها گاهی پاره یا جدا می‌شوند. همچنین به دلیل فیلمبرداری‌های طولانی، استفاده‌ی بلند مدت از کاندوم و اصطحکاک ناشی از آن باعث خارش، سوزش و زخم می‌شود و درنهایت این زخم و آسیب‌ها باعث آسیب‌پذیری بیشتر پورن‌استارها به بیماری‌های جنسی می‌شود.
درست است که محیط و وضعیت سکس مردم عادی مثل پورن‌استارها نیست ولی مهم است تا از نیازهای جنسی‌تان و نکات بهداشتی مربوط به آنها آگاه باشید تا در صورت انجام‌شان به مشکلی برنخورید.
کاندوم روش عالی‌ای برای جلوگیری از حاملگی و بیماری‌های جنسی است ولی متاسفانه در رسانه‌ها به دیگر روش‌های پیشگیری توجه نمی‌شود. به جای این که فقط به کاندوم اتکا کنید به روش‌های دیگری مثل آزمایش دادن به طور منظم و PrEP نیز توجه کنید.

۵) در مورد PrEP بیشتر بدانید

داروهای “پیش ابتلایی” یا همان PrEP، افرادی که به ایدز مبتلا نشده‌اند را از خطر ابتلای احتمالی به این ویروس محافظت می‌کند و روش عالی‌ای برای کسانی که از نظر جنسی فعال هستند است. بازیگران پورن واقعاً پیشروان این روش پیشگیری بوده‌اند ولی متاسفانه آماری درمورد تعداد پورن‌استارهایی که این نوع داروها را مصرف می‌کنند وجود ندارد ولی پیشنهاد ما به شما این است که از آنها استفاده کنید.
“مایکل وگاس” می‌گوید: «متاسفانه پورن‌استارهای کمی را میشناسم که PrEP مصرف می‌کنند. این دارو بسیار کارساز است ولی قیمت آن خیلی زیاد است و هیچ کس کمکی به پورن‌استارها نمی‌کند تا به این دارو دسترسی راحتی داشته باشند.»
به این نکته توجه کنید که این دارو از شما در مقابل همه‌ی بیماری‌های جنسی محافظت نمی‌کند ولی گزارش شده است که کسانی که از این دارو استفاده می‌کنند و به طور مرتب آزمایش می‌دهند کمتر در معرض بیماری‌های جنسی قرار دارند.
“سازمان پیشگیری از بیماری‌های جنسی” پیشنهاد می‌کند کسانی که شروع به استفاده از این داروها می‌کنند باید حداقل هر شیش ماه یک بار آزمایش بدهند، پس یعنی کسانی که این داروها را مصرف می‌کنند نسبت به بقیه بیشتر از وضعیت سلامتی جنسی‌شان مطلع‌اند. استفاده از این داروها باعث می‌شود تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و احساس امنیت بیشتری کنید.

۶) واکسن‌هایتان را بزنید

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) رایج‌ترین نوع از بیماری‌های جنسی‌ست و طبق آمار از هر چهار آمریکایی یک نفر به این بیماری مبتلا است. این ویروس می‌تواند بدون هیچ علائمی در فرد وجود داشته باشد. این ویروس بیش از ۱۵٠ نوع دارد که خیلی از آنها هیچ علائمی ندارند که همین مسئله باعث می‌شود تا تشخیص آن هم برای بیمار و هم پزشک مشکل باشد. این ویروس می‌تواند از طریق مخاط دهان و تماس پوستی نیز انتقال داده شود و روش‌های پیشگیری پوششی همیشه نمی‌تواند کارساز باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود همه‌ی افرادی که از نظر جنسی فعال هستند واکسن HPV را بزنند.
واکسن HPV روش پیشگیری خوبی برای نوعی از HPV که باعث زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم ، واژن ، مقعد ، گلو و آلت تناسلی میشود است.اخیرا استفاده از این واکسن برای افراد ٢٧ تا ۴۵ ساله تایید شد. برای این که بفهمید آیا این واکسن مناسب شماست بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

٧) با همه‌ی پارتنرهایتان صادق باشید

وقتی مطمئن شدید که خودتان به خوبی در مقابل بیماری‌های جنسی محافظت شده‌اید و به طور مرتب آزمایش می‌دهید و مراقب خودتان هستید باید با کسانی که با آنها سکس دارید یا داشته‌اید یا می‌خواهید داشته باشید صادق باشید.
این کار می‌تواند در ابتدا ترسناک باشد ولی صنعت پورن نمونه‌ی خوبی‌ست تا یاد بگیریم چطور این کار را انجام دهیم. در صنعت پورن اگر بازیگری آزمایش دهد و معلوم شود که دارای بیماری جنسی‌ای است سریعاً از لیست بازیگران در دسترس خارج می‌شود و تا زمانی که درمان نشود به عنوان بازیگر استخدام نخواهد شد. همچنین تمام بازیگرانی که با این شخص هم‌بازی بوده‌اند نیز مطلع می‌شوند.
“مایکل استابل” می‌گوید: «ابتلا به بیماری جنسی می‌تواند باعث شود تا کل پروژه متوقف شود و تا زمانی که تمام افراد که با فرد مبتلا ارتباط داشته‌اند مطلع و آزمایش نشوند پروژه متوقف خواهد ماند، به‌خصوص اگر ویروسی که فرد به آن مبتلا شده ایدز باشد. در گذشته حتی به خاطر عفونت‌های جنسی جزئی و سیفلیس و بیماری‌های نادری مثل کرم حلقوی نیز پروژه‌ها متوقف می‌شدند. نکته‌ی اصلی این است که وقتی شما به بیماری جنسی‌ای مبتلا می‌شوید دیگر وقتی برای ترس و خجالت از صادق بودن با پارتنرهایتان باقی نمی‌ماند.»

٨) بدانید که همه‌ی پارتنرهایتان با شما صادق نخواهند بود

با این که کمدین‌ها و سیاست‌مداران بازیگران پورن و فاحشه‌ها را به عنوان یک تهدید سلامتی به جامعه معرفی می‌کنند ولی خود بازیگران پورن از سکس با مردم عادی‌ای که به سلامت جنسی‌شان اهمیت نمی‌دهند ترس بیشتری دارند. خیلی از بازیگران پورن فقط با پورن‌استارهایی که وضعیت سلامت‌شان در سیستم pass مشخص شده است رابطه دارند، در غیر این صورت از پارتنرشان می‌خواهند تا آزمایش دهد و وضعیت سلامت‌شان مشخص شود.
“مایکل وگاس” که خودش یک بازیگر پورن است می‌گوید: «حتی فکر سکس بدون کاندوم با مردم عادی من را به شدت مضطرب و نگران می‌کند. به جز هنگام فیلمبرداری پورن همیشه برای سکس از کاندوم استفاده می‌کنم. تا قبل از این که ازدواج کنم حاضر نبودم بدون کاندوم حتی با کسانی که آزمایش هم داده بودند سکس داشته باشم. اگر می‌خواستم با مردم عادی سکس داشته باشم به نتیجه آزمایش‌هایشان اطمینان نمی‌کردم چون افراد عادی بر خلاف بازیگران پورن به طور مرتب آزمایش نمی‌دهند. خیلی از مردم عادی هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت جنسی‌شان ندارند و علائم و نحوه‌ی درمان خیلی از بیماری‌های جنسی را نمی‌دانند.»

٩) درموردش حرف بزنید

از صنعت پورن سرمشق بگیرید. “مایکل استابل” می‌گوید:
اگر می‌خواهید مثل پورن‌استارها سکس داشته باشید پس همین را از پارتنرتان هم بخواهید و مطمئن شوید که آنها هم به طور مرتب آزمایش می‌دهند. همچنین حتماً از کاندوم استفاده کنید و از همه مهم‌تر درمورد بیماری‌های جنسی با هم صحبت کنید. به نظر من مردم عادی می‌توانند خیلی چیزها از جمله چگونگی مواجهه با بیماری‌های جنسی را از صنعت پورن یاد بگیرند. از آنجایی که همه‌ی بازیگران پورن همیشه از وضعیت سلامتی‌شان آگاه هستند برای آنها خیلی راحت‌تر است تا به درستی و بدون شرم و خجالت با این موضوع برخورد کنند.
خجالت چیزی‌ست که باعث می‌شود تا حرف زدن در مورد سلامت جنسی برای ما کار سخت و دشواری شود. ولی بازیگران پورن یاد گرفته‌اند تا رک و پوست‌کنده درمورد سکس حرف بزنند و قبل از این که با کسی سکس داشته باشند از وضعیت سلامت جنسی‌اش مطلع شوند.
ما هم می‌توانیم از این کار پورن‌استارها درس بگیریم. مردم عادی باید بفهمند که سوال کردن از کسی در مورد تاریخچه و وضعیت سلامت جنسی‌شان به معنی تحقیر و فضولی و تهمت زدن به او نیست. آدم نمی‌تواند با دعا و صلوات از بیماری جنسی جلوگیری کند، تنها راه عملی این کار حرف زدن و صادق بودن است.
حرف زدن رک و پوست کنده در مورد سلامت جنسی‌تان را به یک عادت تبدیل کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید به مرور راحت‌تر می‌شود.
اولین قدم برای این کار درست حرف زدن است. بیایید با درست حرف زدن درمورد بیماری‌های جنسی و ایدز و استفاده نکردن از کلماتی مثل «پاک» یا «کثیف»، حرف زدن در مورد این موضوعات را راحت‌تر کنیم.
“رایلی رایز” می‌گوید: من استفاده از کلمه‌ی «پاک» را برای توصیف نتیجه‌ی یک آزمایش دوست ندارم زیرا باعث می‌شود تا فکر کنیم که مبتلا بودن به بیماری جنسی به معنای «کثیف» بودن است در صورتی که بیماری جنسی چیزی نیست جز باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری زا. هر کسی که از نظر جنسی فعال است ممکن است دچار بیماری جنسی شود و این مسئله نباید باعث خجالت کسی شود.


منبع:

menshealth.com/sex-women/a23778510/how-porn-stars-prevent-stds

12 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-02-19 08:57:43 +0330 +0330

پس تاپیک فتیش سوراخ کون رو کی میذاری؟فقط زن و دختر و میلف و میچر

0 ❤️

2019-02-19 09:07:12 +0330 +0330
نقل از: فتیشی دیوانه پس تاپیک فتیش سوراخ کون رو کی میذاری؟فقط زن و دختر و میلف و میچر

تاپیک فارت فتیشینگ هم بگو بذاره من که پیر شدم از بس گفتم

0 ❤️

2019-02-19 09:59:03 +0330 +0330

یه تاپیک درمورد دو جنس گرایی هم بزن لطفا:) (inlove)

1 ❤️

2019-02-19 10:07:29 +0330 +0330
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: فتیشی دیوانه پس تاپیک فتیش سوراخ کون رو کی میذاری؟فقط زن و دختر و میلف و میچر

تاپیک فارت فتیشینگ هم بگو بذاره من که پیر شدم از بس گفتم

فارت فتیشینگ هم اگه توسط زن و دختر و میلفو میچر انجام بشه خوبه فقط

0 ❤️

2019-02-19 10:14:38 +0330 +0330
نقل از: فتیشی دیوانه
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: فتیشی دیوانه پس تاپیک فتیش سوراخ کون رو کی میذاری؟فقط زن و دختر و میلف و میچر

تاپیک فارت فتیشینگ هم بگو بذاره من که پیر شدم از بس گفتم

فارت فتیشینگ هم اگه توسط زن و دختر و میلفو میچر انجام بشه خوبه فقط

من که هم دوست دارم توسط خودم باشه هم پارتنرم با همدیگه .راستی میچر چیه؟

0 ❤️

2019-02-19 14:41:47 +0330 +0330
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: فتیشی دیوانه
نقل از: گوزوی خوشبخت
نقل از: فتیشی دیوانه پس تاپیک فتیش سوراخ کون رو کی میذاری؟فقط زن و دختر و میلف و میچر

تاپیک فارت فتیشینگ هم بگو بذاره من که پیر شدم از بس گفتم

فارت فتیشینگ هم اگه توسط زن و دختر و میلفو میچر انجام بشه خوبه فقط

من که هم دوست دارم توسط خودم باشه هم پارتنرم با همدیگه .راستی میچر چیه؟

نه
پسر فایده نداره
میچر یا mature
زن سن بالا و جا افتاده حدود 50 سال
فیلماشو سرچ کنی متوجه میشی

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «