پنج افسانه درباره سکس در سالمندی

1396/02/07



متاسفانه بین حقایق عملی جنسی و باورهای مردم در این باره شکافی بس بزرگ از جهل و نادانی هست.
خرافات سکسی تا مدت ها پا بر جا میمونه. تصورات غلط و گسترده در مورد سکس و سن افراد هم هنوز رایجه و شاید دلیلش کم لطفی به قشر پیر تر در جوامع باشه.
در ادامه چند تا از این باور های نادرست رو بررسی میکنیم.

۱)دوران اوج جنسی:
این دوران از نظر زیست شناسی به دوران طلایی سکس معروف هست. اما اینکه یه شخص 19 ساله میتونه در فاصله ای که یه قسمت از یه سریال پخش میشه چهار بار خود ارضایی کنه دلیل بر این نیست که دوران نوجوانی دوران اوج جنسی است! باید به این دوران، دوران اوج هورمونی گفته بشه نه دوران اوج جنسی.
این درسته که هورمون ها در یه پسر 18 ساله و یه دختر در اواسط 20 سالگی به حداکثر می رسند ولی این طور که متخصص سلامت مردان “مارک گلد استین” از دانشکده پزشکی واقع در دانشگاه کرنل نیویورک گفته، “اوج ترشح هورمون به معنی اوج تعاملات جنسی نیست.” از طرفی “لیزا وِید”، دوران اوج احساسات جنسی رو یک پدیده فرهنگی دونسته نه یک پدیده جسمی. وِید در قسمتی از یکی مقالات اخیرش میگه:

“وقتی ما درمورد تولید مثل به بچه هامون آموزش میدیم تقریبا هیچ بحثی در مورد تمایلات و لذت های جنسی در دختران انجام نمیشه ولی در عوض آموزش های زیادی در مورد اینکه دختران با سکس دچار چه مشکلاتی میشن به اونا داده میشه از جمله حامله شدن، ضربات روحی، بیماری های مقاربتی، از دست رفتن حیثیت و تجاوز جنسی. بنابراین دختر ها یاد میگیرن که “سکس فقط برای پسر ها لذت بخشه” و ممکنه چند دهه طول بکشه تا بفهمن سکس یه نیاز طبیعیه که برای هر دو طرف لذت بخشه.”

از اونجا که ارگاسم شدن برای زن ها نسبت به انزال برای مردها توسط جنس مخالف فوریت کمتری داره، تعجبی نداره که برای بعضی زن ها مدتی طول میکشه که بفهمن چی واقعا ارضاشون میکنه و این که بتونن به معیار های افراطی فرهنگی غلبه کنن.
البته این موضوع رو با بعضی از قابلیت های جسمی پنهان اشتباه نگیرید؛ یه زن میتونه با شناخت نقاط تحریک پزیرش ارگاسم بهتر و موثر تری داشته باشه. و از پیدا کردن اونها به همراه همسرش احساس رضایت کنه.
پس زن های میانسالی که تمایل به رابطه با مرد های جوانتر دارند دوران اوج سکسی اونها به تاخیر نیفتاده. مرد ها و زن ها همیشه فانتزی سکس با افراد جوانتر یا پیر تر رو داشتن و خواهند داشت.

**۲)تاریخ مصرف کیر:
**دلیلی نداره یه مرد از این بترسه که هر چی سنش میره بالا آلت تناسلیش پژمرده بشه! درسته که خیلی از مردای مسن نمیتونن مثل یه جوون بیست ساله ی سرحال هر 15 دقیقه برای انزال آمادگی داشته باشن، ولی این، به اون معنی نیست که اصلا نمیتونن انزال داشته باشن یا تمایلی به اون ندارن. هر چی سن بیشتر میشه فقط زمان بیشتری طول میکشه که آلت به حداکثر نعوظ خودش برسه نه این که اصلا به نعوظ نرسه.
انجمن بازنشستگان آمریکا(AARP) مطالعاتی رو انجام داده که نشون میده بین مرد های بالای 70 سال بیشترشون گفته اند که چندان مشکلی در نعوظ ندارند و کسی که از اختلال در نعوظ رنج میبره محصولاتی برای مبارزه با این مشکل طراحی شده که میتونن استفاده کنن. (شامل ویاگرا که 20 میلیون مرد در جهان تا سال 2011 ازش استفاده کردن) طبق تحقیقاتی که دانشگاه کرنل نیویورک انجام داده فقط 7 درصد مرد ها در طول زندگی از قرص های رفع اختلال نعوظ(E.D) استفاده کردن.

نگاه عشوه گر یک دختر زیبا به مار پیتون خوابیده ی یک پسر جوون یا لمس کردن کوتاه اون توسط دوست دخترش میتونه باعث بشه که اون پسر درحالی که یه کتاب جلوی شلوارش گرفته با سرعت توی راهرو حرکت کنه! ولی در مورد مرد های بالغ نعوظ به تحریک شدن بیشتری نیاز داره.

**۳) تاریخ انقضای واژن زن؟
**یائسگی چیز مطبوعی نیست اما این باور که یائسگی حکم مرگ واژن زن رو داره خیلی مزخرفه! خیلی ها ممکنه از سرد مزاجی بعد از یائسگی رنج ببرن ولی با تمرین کردن میشه خیلی از مشکل ها رو حل کرد. سکس خشکی واژن رو شدیدتر نمیکنه بلکه هر چی سعی کنید بیشتر رابطه جنسی برقرار کنید خونرسانی به واژن بیشتر میشه که این باعث روانکاری طبیعی واژن میشه.
علاوه بر این مواد مختلفی وجود داره که میتونه واژن رو روانکاری کنه و ازش یه کس درست و حسابی بسازه. نبود استروژن هم باعث میشه دیواره های واژن لاغر بشن و انعطاف پذیری شون رو از دست بدن و حتی میتونه باعث یه احساس متفاوت یا دردناک در حین سکس بشه ولی مرطوب کننده ها و کرم های حاوی استروژن برای استفاده موجود هست که میتونه ضعف واژن و بافت و رطوبتش رو بازیابی کنه. کلیتوریس(چوچول) همیشه فعال باقی میمونه (ولی درست مثل مرد ها با گذشت زمان به تحریک بیشتری نیاز داره) بنابراین با این که استروژن کاهش پیدا میکنه تفاوتی توی ارگاسم به وجود نمیاد.

**۴) کاهش شهوت در افراد مسن
**میل جنسی محدودیت سنی نداره. دلیلی نداره باور کنید که شما در آینده با حسرت به خیال پردازی در مورد ماجراجویی های سکسی خود در گذشته خواهید پرداخت در حالی که دیگه موقعیتتون رو از دست دادین و آلت شما تار عنکبوت گرفته!
انجمن بازنشستگان آمریکا(AARP) اعلام کرده که 75 درصد افراد بالای 60 سال هر هفته حداقل یک تجربه سکس با دیگران دارن. همینطور بر اساس تحقیقی که انجمن ملی آمریکا منتشر کرده 74 درصد زن ها و 70 درصد مرد ها لذت بخش ترین روابط سکسی شون رو طی 40 تا 50 سالگی گزارش کردن.
ممکنه سکس در سنین بالاتر به زمان بیشتری برای روون شدن و همینطور خلاقیت بیشتری نیاز داشته باشه ولی فعالیت های جنسی در سنین بالاتر هم ادامه داره و متوقف نمیشه.
شهوت یه چیز ثابت نیست بلکه طی سالها به خاطر عوامل متفاوتی نوسان پیدا میکنه. از دست دادن چشمگیر و غیر قابل توجیه شهوت میتونه به خاطر بیماری و مشکلات جسمی باشه. بررسی ها نشون میده که سلامت موندن میتونه تا 80 سالگی باعث حفظ قوای جنشی شما بشه. شما میتونین چند هفته بعد از سکته قلبی ارتباط جنسی داشته باشین(البته با مشورت پزشک) و تغییرات مثبتی که در وضعیت قلبی شما حین انجام سکس اتفاق میفته تا حدودی غیر منتظره خواهد بود.

**۵) بیماری های مقاربتی
**چه چیزی این ادعا رو ثابت میکنه که افراد مسن در برابر آلودگی های مقاربتی آسیب پذیر ترن؟
با تحول در آداب و رسوم جنسی، افزایش آمار طلاق، همه گیر شدن سفت کننده های آلت و هچنین همه گیر شدن مجلات سکسی و اینترنت مطمئنا افراد مسن بیشتر از گذشته از سکس لذت میبرن و این یعنی افزایش انتقال بیماری های مقاربتی در افراد مسن. ولی با وجود تحولات فرهنگی و بهداشتی توجه به مراقبت های سکسی در افراد مسن افزایش پیدا نکرده (شاید به خاطر باور های غلطی که هنوز در مورد سکس و افزایش سن رایجه).
وقتی که کسی هراسی از حامله شدن نداشته باشه، توصیه های مربوط به مراقبت های سکسی دائما بهش گوش زد نمیشه و مسلمه که چرا پیشگیری های قبل از نزدیکی جنسی اهمیتی براش نداره. تحقیقات دانشگاه ایندیانا آمریکا نشون میده که کمترین میزان استفاده از کاندوم در افراد بالای 45 سال وجود داره. به علاوه در دهه اخیر وقوع بیماری های سوزاک، کلامیدیا و سفلیس و همینطور ایدز در افراد بالای 50 سال دو برابر شده. و طبق گزارشات 25 درصد افراد مبتلا به ایدز یا اچ آی وی جزو همین رده سنی هستن. علاوه بر افزایش آلودگی های مقاربتی، زمانی که واژن با افزایش سن ضعیف میشه، در مقابل آلودگی ها آسیب پذیر تر میشه. با این تعابیر واضحه که ما به تشکیل یه کمپین با هدف سکس امن در افراد مسن نیاز داریم.

منبع

1351 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-04-27 18:27:14 +0430 +0430

کی گفته پیرمردا نمیتونن !؟؟؟ من دوست پسرم ۶۷ سالش بود کلی هم باهم شیطونی میکردیم

0 ❤️

2018-04-02 12:34:02 +0430 +0430

سن و سال بالا و سکس اینطوره که اگر فرد سالمند در سلامت جسمی و روحی مطلوبی قرار داشته باشه میتونه سکس با کیفیتی داشته باشه هر چند تعداد دفعات اون در طول هفته مانند یک جوان چندین بار نباشه اما کیفیت و لذت بردن سکس او بیشتر و بهتر است چون پخته و با تجربه است.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «