پندهای سکسی برای سال جدید

1398/12/08

١۲ نصیحت جنسی‌ای که زندگی‌تان را متحول می‌کند

متخصصان توضیح می‌دهند که چطور زندگی جنسی شادتر، متنوع‌تر و صمیمانه‌تری داشته باشید.

by Paisley Glimour Jan 3, 2020

مهم نیست چه دیدگاهی در مورد عهد بستن برای سال جدید دارید، ولی نشستن و فکر کردن درمورد این که در سال جدید چه می‌خواهید، همیشه کار خوبی‌ست. ولی برای این کار لازم نیست تا رسیدن سال جدید صبر کنید، باید در طول سال هم این کارها را انجام دهید. چه در یک رابطه‌ی بلند مدت باشید یا تازه با کسی آشنا شده باشید، ارزیابی کردن رابطه‌ی جنسی و مسائل عاطفی خیلی اهمیت دارد.

ما با چندین متخصص سکس، روان شناس و محقق درمورد تغییراتی که هر کس باید در سال جدید در زندگی جنسی‌اش ایجاد کند تا رابطه‌ی صمیمی‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشد، صحبت کردیم. البته لازم نیست برای تغییر زندگی جنسی‌تان تا سال نو صبر کنید!


١. یکی از فانتزی‌های جنسی‌تان را تیک بزنید!

دکتر “مکدویت” که متخصص سکس است می‌گوید: «داشتن یک لیست از فانتزی‌های جنسی‌تان شور و شوق و کنجکاوی خاصی را به زندگی‌تان اضافه می‌کند. اگر چنین لیستی ندارید، همین الان یکی درست کنید و کارهایی که دوست دارید حداقل یک بار قبل از مرگ‌تان امتحان‌شان کنید را بنویسید. از سکس سه‌نفره گرفته تا سکس در استخر و… سعی کنید امسال حداقل یکی از آنها را انجام دهید.»


۲. کلاس آموزش مسائل جنسی و تنظیم خانواده برای بزرگسالان

دکتر مکدویت می‌گوید: «آشنایی با جنسیت و نیازهای بدن‌تان، روابط‌تان و شناخت ماهیت جنسی‌تان به سلامت کلی جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند ولی چون خیلی از ماها در مدرسه آموزش‌های غلط و ناقصی را دریافت کرده‌ایم. ثبت نام در کلاس‌های آموزش مسائل جنسی بزرگسالان با متخصصان جنسی خبره، می‌تواند تجربه‌ی آموزنده و جالبی باشد. بهتر است برای سال جدید در یکی از این کلاس‌ها ثبت نام کنید.»


۳. خود-مراقبتی جنسی

دکتر مکدویت می‌گوید: «متاسفانه فرهنگ جامعه طوری است که همه‌ی لذت ها از ارگاسم گرفته تا مسافرت رفتن پوچ و توخالی هستند و فکر کردن به خواسته‌های خودمان کار خودخواهانه‌ای است.
پس به نوعی خود-مراقبتی جنسی یک حرکت انقلابی حساب می‌شود. این خود-مراقبتی می‌تواند شامل تمرین تمرکز و تنفس، خودارضایی، ایجاد یک فضای خصوصی در خانه برای خودتان یا چک آپ سالانه‌ی اندام‌های جنسی‌تان باشد. یک تقویم داشته باشید تا کارهایی را که باید به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه برای مراقبت جنسی از خودتان انجام دهید را در آن علامت بزنید.
»


۴. “هرزه نکوهی” (Slut Shaming) و “بدن نکوهی” (Body Shame) را کنار بگذارید

همه‌ی ما می‌دانیم که هر دوی اینها کارهای بدی هستند ولی باید بدانیم که حرف زدن و غیبت کردن پشت سر مردم در مورد بدن و زندگی خصوص جنسی‌شان باعث می‌شود تا خودمان هم چنین دیدگاهی نسبت به خودمان پیدا کنیم. “هرزه نکوهی” (Slut Shaming) کار زشتی‌ست که متاسفانه اکثراً علیه زنان انجام می‌شود. مهربان‌تر بودن راه حل ساده‌ی این کار است. سرزنش کردن بدن و زندگی جنسی دیگران باعث می‌شود تا نسبت به بدن و مسائل جنسی خودتان نیز احساس شرم و خجالت داشته باشید. بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به بدن خودتان بدهید این است که بدن و مسائل جنسی دیگران را مسخره و سرزنش نکنید.
همه‌ی ما می‌دانیم که تکنولوژی تاثیر زیادی بر روابط ما گذاشته است پس باید زمانی برای وقت گذراندن با دیگران کنار بگذاریم و برای چند ساعتی هم که شده موبایل‌هایمان را فراموش کنیم. سکس یکی از راه‌هایی‌ست که می‌توان سختی‌های زندگی روزمره را فراموش کرد و برای مدت کوتاهی هم که شده آرامش را تجربه کرد. ولی امروزه موبایل‌ها مزاحم داشتن یک سکس لذت بخش می‌شوند. قبل از این که حتی به فکر بوسیدن همدیگر هم بیفتید، گوشی‌هایتان را خاموش کنید و همه‌ی وسایل الکتریکی را از اتاق‌تان خارج کنید. این کار به شما و پارتنرتان اجازه می‌دهد، بیشتر با هم حرف بزنید و عشق‌بازی آرام‌تر و لذت‌بخش‌تر و درنهایت سکس فوق‌العاده‌تری داشته باشید.
هر آنچه باعث می‌شود حواستان به لحظه‌ی حال و حاضرتان نباشد (ایمیل، پیامک و…) باعث سرکوب و تخریب میل جنسی‌تان می‌شود.


۵. از چرخه‌ی روزمرگی‌تان خارج شوید

دکتر موریسون می‌گوید: «همه‌ی زوج‌ها تکنیک خودشان را برای شروع عشق‌بازی و سکس دارند ولی پس از مدتی انجام یک کار تکراری می‌تواند خسته‌کننده باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می‌تواند زندگی جنسی‌تان را هیجان‌انگیزتر کند. جای دیگری غیر از اتاق خواب‌تان سکس داشته باشید، روی مبل یا داخل ماشین یا با هم دوش بگیرید و زمان بیشتری را برای عشق‌بازی صرف کنید.
اگر در یک رابطه‌ی بلند مدت هستید و حس می‌کنید، زندگی جنسی‌تان خسته‌کننده شده کارهایی که زمان آشنایی‌تان با هم انجام می‌دادید را امتحان کنید. با هم به کلاب بروید، با هم ورزش کنید، با هم قدم بزنید و… همه این کارها کمک می‌کند تا ارتباط عاطفی نزدیک‌تری داشته باشید و فقط دو آدم معمولی در یک رابطه‌ی بلند مدت نباشید.
»


۶. از پارتنرتان بپرسید از چه چیزی خوشش می‌آید

شاید این کار ساده به نظر برسد ولی خیلی از افراد در روابط‌شان این کار را به درستی انجام نمی‌دهند. از پارتنرتان بپرسید از چه چیزی خوشش می‌آید و او را تحریک می‌کند. این کار ارتباطتان با یکدیگر را قوی‌تر می‌کند و باعث می‌شود رابطه‌ی عمیق‌تر و سکس لذت‌بخش‌تری داشته باشید.



یادتان باشد فانتزی‌ها و نیازهای پارتنرتان را قضاوت نکنید. اگر آنها دوست دارند چیزهای جدیدی را امتحان کنند، نشانه‌ی این نیست که از شما خسته شده‌اند و دیگر دوست‌تان ندارند. سعی کنید به فانتزی‌هایشان توجه کنید تا مجبور نباشند در جای دیگری دنبالشان بگردند!


۷. فقط با هم باشید

می‌خواهید بعد از یک وقفه دوباره با هم سکس داشته باشید؟ اول از همه سعی کنید تا بیشتر با هم وقت بگذرانید. درمورد احساسات‌تان با هم حرف بزنید و سعی کنید اول تماس‌های غیر جنسی مثل نوازش کردن و بغل کردن و کنار هم بودن را تمرین کنید.


۸. دستی به سر روی اتاق خواب‌تان بکشید

دکتر “اسپلمن” که متخصص سکس است می‌گوید: «دستی به سر روی اتاق خواب‌تان بکشید. لباس‌هایی که نمی‌پوشید را دور بی‌اندازید و گل تازه کنار تخت‌تان قرار دهید، پرده‌ها را کنار بزنید و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق‌تان شود. ملحفه‌های سکسی‌تری بخرید و سعی کنید محیط جذاب‌تری را برای سکس به وجود بیاورید.»


۹. اتاق‌تان را آماده‌ی سکس کنید

اگر اتاق خواب مکان مورد علاقه‌تان برای سکس است، سعی کنید اتاق‌تان نور کافی و دمای مناسبی داشته باشد. لوازم مخصوص سکس، شمع و هر آنچه فکر می‌کنید لازم است را دم دست داشته باشید.
کارهای کوچکی مثل ساختن یک پلی لیست، بالش و ملحفه‌های نرم می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری برای هردوی شما به وجود بیاورد. جزئیات همیشه اهمیت دارند!


۱۰. بازی “لیست” را انجام دهید

هیچ کاری بهتر از وقت گذاشتن و شناختن همدیگر نمی‌تواند شما را به هم نزدیک‌تر کند. سوالاتی مثل “چه فانتزی‌هایی را دوست داری قبل از مرگ امتحان کنی؟” یا یک لیست درمورد ویژگی‌های سکسی یکدیگر یا سکسی‌ترین خاطراتی که با هم داشته‌اید تهیه کنید. بازی با خاطرات مشترکتان گاهی راه مناسبی برای سکسی کردن حال و هواست.


۱۱. درمورد حد و مرز و انتظارات جنسی‌تان با یکدیگر حرف بزنید

دکتر “اسکات” که استاد سلامت جنسی داشنگاه “بیرمنگام” است می‌گوید: «*هر موقع که قصد دارید کار جدیدی را موقع سکس امتحان کنید حتماً قبلش درمورد آن با پارتنرتان حرف بزنید. بررسی‌های من روی افرادی که سکس سه‌نفره داشته‌اند نشان می‌دهد زوج‌هایی که از قبل درمورد این کار با هم حرف زده بودند، تجربه‌ی بهتری داشتند. شاید فکر کنید برنامه‌ریزی کردن پیش از پیش لذت و هیجان تجربه‌های جدید سکسی را از بین می‌برد ولی این کار می‌تواند از تجاوز به حد و مرزهایی که نباید شکسته شوند جلوگیری کند.
خیلی از ماها جمعه شب‌ها (به خصوص اگر مست باشیم) با پارتنرمان سکس داریم ولی این با هم بودن فقط درمورد سکس نیست و کنار هم بودن و بغل کردن و تماس بدن‌هایتان نیز جزوی از این تجربه است که باعث نزدیکی بیشتر شما و پارتنرتان می‌شود. خیلی از اوقات زندگی روزمره و مشغله‌های کاری باعث می‌شود تا کمتر به پارتنرتان توجه کنید و وقت کمتری را برای نزدیکی و صمیمیت بیشتر با هم بگذرانید. گاهی وقت‌ها فقط لخت شوید و کنار هم دراز بکشید و حرف بزنید و بخندید و چای بنوشید!
این لحظه‌های با هم بودن جزو لاکچری‌های زندگی هستند، پس قدرشان را بدانید!


۱۲. ذهن ناخودآگا‌تان را تمرین دهید

دکتر " دیویس" که روان‌شناس خانواده است می‌گوید: «*سکس همیشه وقتی که نسبت به خودتان و ظاهرتان حس خوبی داشته باشید لذت‌بخش‌تر می‌شود. پس اگر قرار است با پارتنرتان سکس داشته باشید تمرین روان‌شناسی زیر می‌تواند باعث شود حس بهتری نسبت به خودتان و پارتنرتان داشته باشید.
این کار ذهن‌تان را تمرین می‌دهد تا نسبت به بدن‌تان اعتماد به نفس داشته باشید که باعث می‌شود تجربه‌ی جنسی لذت‌بخش‌تری داشته باشید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در یک جای آرام و ساکت بنشینید و چشم‌هایتان را ببندید. تصور کنید در یک سینما نشسته‌اید و یک فیلم درمورد این که چقدر نسبت به ظاهرتان اعتماد به نفس دارید را تماشا می‌کنید.
  • حالا تصور کنید خود با اعتماد به نفس‌تان، در فیلم هر کاری که برایتان لذت‌بخش است را با پارتنرتان انجام می‌دهد.
  • هر تغییر و اصلاحی در فیلم که باعث میشود حس بهتری داشته باشید را انجام دهید.
  • وقتی که از فیلم‌تان راضی شدید، آن را به عقب و ابتدای فیلم برگردانید و فیلم را متوقف کنید و وجودتان را وارد ورژن سکسی‌تر و با اعتماد به نفس‌تر خودتان در فیلم کنید.
  • حالا فیلم را شروع کنید و تصور کنید داخل فیلم هستید و با چشمان و گوش‌های خودتان آن را تجربه کنید و با تمام وجود خوشحال بودن‌تان را حس کنید.
  • وقتی که به آخر فیلم رسیدید یک نفس عمیق بکشید و به ناخودآگاه‌تان اجازه دهید همه‌ی این تغییرات مثبت را در ذهن‌تان به وجود بیاورد، حالا چشمهایتان را باز کنید و به آگاهی کامل برگردید.
  • می‌توانید از خودتان بپرسید که “امشب قرار است چقدر حس بهتری داشته باشم؟

منبع:

cosmopolitan.com/uk/love-sex/sex/a25732674/sex-resolutions

4455 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «