پیامدهای عدم انزال در مردان

1399/09/21

↩️ بازیابی شده

مردانی که به طور منظم آبشان نمی‌آید و منی‌شان را تخلیه نمی‌کنند نسبت به سایر مردان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.
خارج شدن منظم منی از بدن یک مرد می‌تواند علامت قرار داشتن او در وضعیت سلامتی کامل باشد.

تخلیه مداوم منی میتواند روی سلامتی مردان تاثیر جدی داشته باشد

از: Lisa Rapaport, ReutersReuters
04/25/2016 01:52pm EDT | Updated April 25, 2016

بخش بهداشت و سلامتی آژانس خبری رویترز:

یک پژوهش علمی که در کشور آمریکا انجام شد مشخص کرد مردانی که به طور منظم منی‌ بدنشان را تخلیه می‌کنند {سکس/خودارضائی} نسبت به مردانی که به ندرت این کار را انجام می‌دهند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.
محققین در سال 1992، ۳۲۰۰۰ مرد را که در سنین ۲۰سالگی بودند برای شرکت در یک تحقیقات علمی برگزیدند و در طول سالها به تحقیقاتشان روی این سوژه‌های آزمایش ادامه دادند، این تحقیقات تا سال 2010 طول کشید. در طول این مدت معاینات پزشکی اعلام کرد که حدود ۴۰۰۰ نفر از این مردان به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند.
مردانی که در سالهای بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی حداقل ۲۱ بار در ماه منی‌شان را تخلیه می کردند ۱۹٪ کمتر نسبت به سایر مردانی که در ماه کمتر از ۷ بار انزال داشتند به این بیماری مبتلا شده بودند.
همچنین این تحقیقات نشان داد مردانی که در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی‌شان بیشتر از بقیه انزال داشتند احتمال ابتلایشان به سرطان پروستات ۲۲٪ کمتر از سایر مردان بوده است.
خانم ‘جنیفر رایدر’ (Jennifer Rider) محقق ارشد و نویسنده مطالب علمی که در زمان فعالیتشان در دانشگاه هاروارد و دانشکده‌ی بهداشت عمومی CHEN در شهر بوستون نتایج تحقیقات را بررسی کرده بود گفته است: «تخلیه‌ی مداوم و منظم منی در بعضی دیدگاهها ملاک سلامتی کامل مردان است. احتمال مبتلا شدن مردانی که در ماه بین ۰ تا ۳ بار انزال دارند به بیماری‌های مختلف و مرگ زودهنگامشان بر اثر سرطان پروستات نسبت به گروه اول بسیار بالاتر است.»
خانم رایدر که حالا در دانشگاه بوستون تدریس می‌کند در نامه‌ای الکترونیکی این مطلب را به گفته‌هایش اضافه کرد که «یافته‌های ما نتیجه‌ی تحقیقاتی که درباره‌ی ساختارهای اصلی بنیادین زیست‌شناسی در بدن انسان انجام شد را تایید می‌کنند یعنی نتایج تمام تحقیقات به طور یکسانی توصیه می‌کنند که تخلیه منی و سکس‌های بدون خطر {ایمن} در زمان بلوغ برای پایین آوردن میزان احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات می‌توانند روش و راهکار خوبی باشند.»

سرطان پروستات حدود ۱۵٪ تمام آمارهای اعلام شده از میزان ابتلا به سرطان در سرتاسر جهان را تشکیل می‌دهد. مقالات ثبت شده در مجله‌ی اورولوژی اروپایی نشان داده که عوامل در خطر سرطان پروستات بودن فقط شامل سن، نژاد و سوابق بیماری در افراد خانواده {ژنتیکی} نیست بلکه عوامل قابل تغییری مانند سبک زندگی {رژیم غذایی} نیز می‌تواند در کاهش میزان ریسک ابتلا به سرطان موثر باشد. برای درک بهتر رابطه‌ی بین تخلیه‌ی منظم اسپرم و سرطان، خانم دکتر رایدر و همکارانشان اطلاعاتی را که از پرسشنامه‌های پر شده توسط مردانی که این تحقیقات بر روی آنها انجام شده بود به دست آمده بود یعنی سابقه‌ی بیماری‌های جنسی، سوابق پزشکی و نتایج آزمایشاتی که بر روی آنها انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادند تا بفهمند کدام گروه از مردان بیشتر دچار سرطان پروستات شده‌اند.

در طول این تحقیقات مشخص شد ۱۹۲ نفر از مردانی که بیشتر از ۳ بار در ماه انزال نداشته‌اند به سرطان پروستات مبتلا هستند. ۱۰۴۱ مورد ابتلا به سرطان پروستات نیز بین کسانی که میزان تخلیه منی در آنها بین ۴ تا ۷ بار در ماه بود کشف شد. این آمار در بین کسانی که تعداد انزال‌هایشان بین ۸ تا ۱۲ بار در ماه بود به ۱۵۰۹ نفر رسید.
در بین افرادی که روش زندگی‌شان شامل انزال به مدت ۱۳ تا ۲۰ بار در ماه بود ۸۰۷ مورد سرطان پروستات یافت شد. افرادی هم که در ماه ۲۱ بار یا بیشتر انزال داشتند نیز در بین شان ۲۹۰ مورد مبتلای به سرطان پروستات یافت شد. یکی از محدودیت‌های این تحقیقات این بود که متکی به آمار اعلام شده از طرف خود مردان در مورد تعداد انزال‌هایشان در مدت یک ماه بود.
در نتایج این تحقیقات این نکته نیز ثبت شده بود که اکثر شرکت‌کنندگان در این تحقیق مردان سفیدپوست بودند و این امکان وجود دارد که اگر شرکت‌کنندگان این تحقیقات مردانی از نژادهای مختلف باشند، آمار و ارقام متفاوتی به دست بیاید. همچنین تاثیر مثبت انزال منظم در پایین آوردن احتمال ابتلا به سرطان پروستات بیشتر در انواع کم خطر تر این سرطان مشاهده شده است.

آقای دکتر ‘بهفر اهدائی’ (Dr. Behfar Ehdaie) متخصص اورولوژی از مرکز مبارزه با سرطانِ یادبود اسلون کترینگ واقع در نیویورک که در این تحقیقات شرکت نداشته است می‌گوید: «رابطه‌ی بین انزال منظم و پیشگیری از بیماری سرطان پروستات در بین مردانی که عوامل نشان دهنده‌ی سرطان (تومور) پروستات مانند درد یا مشکل در ادرار کردن را نداشته‌اند و حتی در صورت ابتلا به این سرطان بیماری‌شان شدید (وخیم) نبوده است بسیار قوی‌تر {اثبات شده‌تر} است.» {یعنی حتی در صورت ابتلا، به انواع خوش‌خیم و ضعیف‌تر این سرطان مبتلا شده بودند و انزال برایشان مفید بوده است}

آقای دکتر اهدائی در نامه‌ی الکترونیکی‌اش ادامه داد که: «اگر انزال منظم یکی از عوامل ابتلا به سرطان پروستات بود، باید در بین تمام بیماران مبتلا به انواع مختلف سرطان پروستات مواردی که با وجود داشتن انزال منظم به این بیماری مبتلا شده بودند یافت می‌شد.»

خانم دکتر ‘شیبان سوتکلیف’ (Siobhan Sutcliffe) یک محقق در زمینه سرطان در دانشکده‌ی پزشکی واشنگتن واقع در شهر سنت لوییس نیز گفته است: «هنوز بسیار زود است که به سکس به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از سرطان نگاه کنیم.» البته ایشان هم جزو پژوهشگرانی که مستقیماً در تحقیقات فوق‌الذکر شرکت داشتند نبوده. خانم دکتر شیبان سوتکلیف در ایمیلی که به مسئولین تحقیقات ارسال کرده، ادامه داده است که: «فعالیت‌های جنسی می‌توانند روی سلامتی انسانها تاثیرات منفی هم داشته باشند، مثلا ابتلا به عفونت‌هایی که از طریق سکس از یک فرد به دیگری منتقل می‌شوند.»

آقای دکتر ‘جان گور’ (Dr. John Gore) محقق متخصص اورولوژی از دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل که جزو پژوهشگران این تحقیق نبوده است می‌گوید: «انزال مداوم چه از طریق سکس چه از طریق خودارضائی معمولاً نتیجه‌ی عوامل دیگری هستند که روی سلامتی ما تاثیر مثبت دارند، مثلاً رژیم غذایی سالم یا نداشتن اضافه وزن که به خودی خود احتمال مبتلا شدن به سرطان را کم می‌کنند. نیازی نیست که به مردان بگوییم اگر از کیرتان استفاده نکنید آن را از دست خواهید داد! {سرطان} اگر خواندن نتایج این تحقیقات باعث شود مردانی که تعداد انزال‌های‌شان در ماه کم است برای چک کردن وضعیت سلامتی‌شان مرتباً به دکتر خانوادگی یا پزشکان متخصص اورولوژی مراجعه کنند و در این مراجعه‌ها مورد معاینه‌ی کامل قرار گیرند و به آنها گفته شود چه کارهایی باید انجام دهند تا سلامتی‌شان را حفظ و از ابتلایشان به بیماری جلوگیری کنند، می‌تواند یک نتیجه‌ی خوب و مثبت برای این تحقیقات باشد.


منبع

1950 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-12-11 17:48:31 +0330 +0330

دستای عکسه چقد رگ داره 🤤
مرسی از تاپیک جناب اسکلت 🙏

1 ❤️

2020-12-11 17:57:17 +0330 +0330
1 ❤️

2020-12-11 17:59:51 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
عاااااخ که 🤤 🤤💦

0 ❤️

2020-12-11 18:25:50 +0330 +0330

↩ mistrs_l
جدی رگ برا زنا جذابه؟

1 ❤️

2020-12-11 18:31:06 +0330 +0330

↩ Dr_hashari
من رو هیچ چی تحریک نمیشم الا رگ دست 😂
فتیش دست دارم کلا

1 ❤️

2020-12-12 08:54:34 +0330 +0330

↩ mistrs_l
🤣🤣

1 ❤️

2020-12-15 00:58:03 +0330 +0330

ما هم تخلیه میکنیم جهت جلوگیری از سرطان رحم 😕

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «