پیش بینی شاه به حقیقت پیوست

1400/02/13


وقتی قسمتی از فایل صوتی ظریف و افشای نقش پررنگ روسیه در سیاست خارجه جمهوری اسلامی و قرارداد ننگین ۲۵ساله ترکمنچین را کنار هم می‌گذارم، یاد این قسمت از کتاب شاهنشاه آریامهر می‌افتم:

«متاسفانه برای روحانیون دیگر راه برگشتی وجود ندارد و به حکم تجربه چند سال اخیر محکوم و‏اسیر کمونیست‌ها هستند، در آینده نزدیک دیگر کسی در کنار آنها نخواهد ماند و کمونیست ها آنها را خواهند بلعید و باید در مقابل تاریخ پاسخگوی جنایاتی باشند که به نام مذهب مرتکب شده اند متاسفانه این خطر وجود دارد که سرانجام در اثر ائتلاف ‏ارتجاع سیاه و کمونیست های مادی گرای سرخ بر ایران مسلط شود و آنوقت همین روحانیونی که دست در دست کمونیست ها نهاده اند بوسیله خود آنها محکوم خواهند شد.»

(شاهنشاه آریامهر، پاسخ به تاریخ)

نظر شما در مورد این پیش بینی چیه؟؟ خوشحال میشم با ادب و احترام نظر خاصی دارید بیان کنید

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-05-03 12:29:56 +0430 +0430

بسیار دقیق همه چیز رو توضیح دادند

13 ❤️

2021-05-03 12:39:00 +0430 +0430

خودکرده را تدبیر نیست، تاریخ به اشتباه بعضی از افراد رو محکوم میکنه و در مورد ایران تنها محکومین در تاریخ پنجاه سال اخیر فقط مردم هستن. مردمی که لیاقت پیشرفت و رفاه و امنیت رو نداشتن، مردم قدر نشناسی که هنوز از خواب بیدار نشدن. ما مقصر اصلی و محکومین این تاریخ هستیم. شاه پیش بینی نکرده بود، شاه واقعیتی رو میدونست و بیان میکرد ولی مردم با تمام قدرت تصمیم گرفتن خودشون و مملکت خودشون رو نابود کنن. حالا مملکت ما شده یه سفره بزرگ و پر برکت برای اجنبی و وطن فروش درحالیکه مردم ایران دیگه مزه گوشت و مرغ و میوه و آجیل رو فراموش کردن. روز انتصابات شاهد حظور جماعت همیشه در صحنه برای سیاه تر کردن زندگیمون خواهیم بود.


2021-05-03 14:22:16 +0430 +0430

البته روسیه امروزی کمونیست نیست. در ضمن از کی تا به حال کمونیست ها مادی گرا شدن؟
اتحاد چپ و راست(روحانیت) در انقلاب کاملا اشتباه بود. یه جمله قشنگی هست که میگه پشت هر حکومت دیکتاتوری و فاشیست، یک انقلاب شکست خورده نهفته است. حکایت امروزه ماست.

2 ❤️

2021-05-03 14:26:18 +0430 +0430

↩ روانکاو
تو داری شاه رو با ترامپ مقایسه میکنی؟ ترامپ فاسد که نیم میلیون از مردم خودشو با بی کفایتی کشت. بودجه ارتش رو افزایش داد و هر وقت اسم پوتین میومد، چیزی به جز ستایش نمیگفت و در نهایت حتی نتونست به قول های اصلیش عمل کنه.

0 ❤️

2021-05-03 14:28:24 +0430 +0430

روح شاهنشاه شاد باشه که هر جی میگذره به بزرگی و درستی و نیک اندیشی او و پدرشون پی میبریم. درود و آرزوی تندرستی برای شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح 🙏
سیف فرغانی یه شعر داره که در ادامه براتون میزارم. ببخشید که طولانیه
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام ناگهان
بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام
بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان بجهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر بطالع مسعود خویشتن
تأثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان بشما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
تا سختی کمان شما نیز بگذرد
در باغ دولت دگران بود مدتی
این (گل) ز گلستان شما نیز بگذرد
آبیست ایستاده درین خانه مال و جاه
این آب ناروان شما نیز بگذرد
ای تورمه سپرده بچوپان گرگ طبع
این گرگی شبان شما نیز بگذرد
پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
هم بر پیادگان شما نیز بگذرد
ای دوستان خوهم (که) بنیکی دعای سیف
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد


2021-05-03 14:37:26 +0430 +0430

استفاده از واژه شاهنشاه برای پهلوی ها مضحکه به نظرمن البته ولی.باز هرچی باشه یه سر. گردن از این بی همه چیزای جمهوری اسلامی بهتر بود این حرفشم درسته که شرق (چین و روسیه) توایزان دخالت میکنن . ولی. دستای غربم این وسط آلوده بود مشکل پهلوی این بود که بدی کمونیسم رو میدید اما متاسفانه.زیادی به غرب اعتماد داشت اگه اینقدر به آمریکا وابسته نبود شاید پسرش (بعد مرگ.طبیعی پدرش)الان حکومت میکرد و ما اینقدر بیچاره نبودیم

0 ❤️

2021-05-03 14:42:23 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
برادر من، روسیه الان کاملا کاپیتالیست شده و مثل امریکا، اکثر صنایع اش توسط یه مشت الیگاک اداره میشه. در ضمن همون بهتر که به جهان معنوی و دین اعتقاد ندارن، کم ما از دین توی این چهل سال ضربه خوردیم؟
تا جایی که من خوندم، چپی ها و کمونیست ها مخالف دین بودند، نمونه اش هم شوروی. هرگونه علائم و وسایلی که به دین مربوط بود ممنوع بود. مثلا صلیب. اسم بچه رو نمیشد یه اسم مسیحی گذاشت. خیلی از کلیسا ها نابود شدند.

0 ❤️

2021-05-03 14:54:09 +0430 +0430

من کاری به شاه و انقلاب ندارم حرف من اینه ملت ایران که یه زمانی توی آسیا قدرت اول بود و حرف اول رو میزد چرا الان در کون اجنبی هارو گرفتن یک وطن پرست که دلش برای ایران عزیز بسوزه توی قدرت نیست همه میان ایران رو چپاول میکنن و میرن من یک وطن پرستم دین من وطنمه چرا ملت ایران با بستن چشماشون روی این مملکت پر از ثروت همه چیو سپردن دست آخوند های دزد چرا ما مثل بقیه کشورا جمهوری نباشیم چرا همش باید سنگ زور یه نفر بالا سرمون باشه یا شاه یا رهبر یعنی یک انسان پیدا نمیشه این مملکت رو بدون شاه و رهبر اداره کنه حتما یکی باید بهمون زور بگه

1 ❤️

2021-05-03 15:05:26 +0430 +0430

افرین

0 ❤️

2021-05-03 15:12:26 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
اولا من بی بی سی نگاه نمیکنم.
دوما بی بی سی چپ نیست.لیبراله
سوما دمکرات ها هم چپ نیستند. به رای هاشون نگاه کن. رای دادن که به ثروتمندان tax cut یا همون کاهش مالیات بدن. رای دادن که بودجه ارتش رو بالا ببرن. مخالف حقوق 15 دلار بر ساعت رای دادن. مخالف بیمه درمانی برای همه رای دادن. میشه بگی کدوم سیاست دمکرات ها چپیه؟
چهارما ، بودجه ارتش امریکا چهار برابر چین و تقریبا ده برابر روسیه است.
پنجما، دلیل اینکه نیویورک و کالیفرنیا بیشترین تعداد بیماری رو دارند به خاطر تراکم جمعیته. کالیفرنیا پر جمعیت ترین ایالت امریکاست. در ضمن چین مارکسیست و حتی مائوسیت نیست.
و در نهایت، روسیه بین چپی ها هیج ارزشی نداره و خیلی از چپی ها از پوتین متنفرند چون به شدت مخالف حقوق زنان و LGBTQ+ هست. همچنین سیاست های اقتصادی پوتین و یلتسین به شدت صنایع شوروی رو از طریق خصوصی سازی ، نابود کرد.

0 ❤️

2021-05-03 18:07:49 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
لامصب اینقدر مزخرف گفتی که نمی‌دونم از کجا شروع کنم.
سندرز کمونیست نیست، سوسیال دموکرات هست. عقیده اش مثل عقاید کشور های اسکاندیناوی هست. اون بودجه چهار تریلیون دلاری هم واسه زیرساخت های کشوره. زیرساخت های آمریکا رتبه C+ گرفت و بنابراین خیلی داغونه، واسه همین دارن زیرساخت ها رو ترمیم میکنن.
لیبرال و چپی هم خیلی با هم فرق دارن. چپی ها از نسل پلنگ سیاه و مارتین لوتر کینگ هستن در صورتی که لیبرال ها بیشتر به سمت راست و مرکز میل دارن. در مورد دستمزد حداقل هم باید بگم که به این دلیل شکست خورد که خیلی از دموکرات ها مخالفش بودن. البته دستمزد حداقل واقعا چیز رادیکالی نیست. توی نیو زلاند همین چند وقت پیش دستمزد حداقل به بیست دلار رسید.
در مورد ارتش و نیروی دریایی امریکا هم جوابی رو بهت میدم که اوباما سال 2012 به میت رامنی داد. نسبت به گذشته ارتش آمریکا اسب و سرنیزه کمتری داره ولی این نشان از بی قدرتی نیست. تمرکز اصلی آمریکا روی نیروی هوایی هست و از اون لحاظ ، چین حتی نزدیکش هم نیست.
در مورد آنگولا چیزی نمی‌دونم ولی اقتصاد ونزوئلا داشت خوب پیش می‌رفت تا وقتی که دولت آمریکا تحریمشون کرد. در ضمن ونزوئلا سوسیالیست نیست .اگر اشتباه نکنم تنها صنعت ملی ونزوئلا صنعت نفتش هست که این به تنهایی باعث مارکسیست بودن یک کشور نیست. در مورد مارکسیست بودن کوبا درست میگی ولی من چیزی در مورد رابطه کوبا با پوتین نشنیدم. یه نکته جالب در مورد کوبا اینه که واکسن سرطان ریه رو اختراع کردند و یکی از بالاترین درصد های با سوادی رو دارن. در ضمن وضعیت اقتصادی نسبتا بد کوبا به دلیل تحریم های آمریکاست.
من هنوز نمیتونم متوجه بشم که چپی ها چرا باید با یک فرد راستی افراطی مثل پوتین همکاری کنن.

0 ❤️

2021-05-03 18:55:43 +0430 +0430

با کمال ادب و احترام
خواهر و مادر هر چی آخونده گاییدم
مودبانه تر از این چیزی به ذهنم نرسید

0 ❤️

2021-05-03 21:59:30 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
بنده کی گفتم از اوباما خوشم میاد؟ اوباما یه راستی بی کفایت بود که به بانک‌ها بیشتر از طبقه کارگر اهمیت میداد،فقط بلد بود توی سخنرانی هاش در مورد امید حرف بزنه. یکی می‌گفت اوباما تنها چهره سیاهی بود برای .
.military industrial complex
بنده از حکومت دیکتاتوری چاوز و مادورو دفاع نکردم، صرفا گفتم که ایشان مارکسیست نیستند و فقط صنعت نفت رو ملی کردن.در مورد کوبا هم باید بگم که یکی از بهترین سیستم های دموکراسی رو داره، به نظرم حتی بهتر از ایالات متحده هست.
در مورد libertarianism هم شنیدم . لیبرال امروزی (البته با مقیاس آمریکا چون در اروپا به راستی ها میگن لیبرال) بیشتر به سمت نئولیبرالیسم میل داره که معمولا از لحاظ اجتماعی به سمت چپ هست و از لحاظ اقتصادی به سمت راست. دلیل چپ بودن اجتماعی هم شرکت گرایی هست چون نمی‌خوان یکسری بازار ها و افراد رو بیگانه کنن. از لحاظ اقتصادی هم که واضحه، همیشه طرفدار ابر شرکت ها هستند و به کارگران اهمیت نمیدن.
در مورد تئوری هات راجب پوتین منبعی داری؟ چون به نظر من کاملا مزخرفه. پوتین یه راستی افراطیه، به شدت به کلیسا ارتودوکس نزدیکه، مخالف LGBTQ+ هست، مخالف حقوق زنانه. توی سرتاسر جهان از راستی ها حمایت میکنه. نمونه اش هم لوکاشنکو در بلاروس و یا برلوسکونی در ایتالیا و ترامپ در آمریکا.

0 ❤️

2021-05-04 09:16:56 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
فقط یه سوال منو جواب بده و بذار این بحثو تموم کنیم.
کشور ما در حال حاضر توسط یه مشت راستی اداره میشه، به نظرت این حکومتی هست که تو میخوای؟

0 ❤️

2021-05-04 09:21:17 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
اول جواب منو بده بعد بحثو تموم کن.

0 ❤️

2021-05-04 10:25:39 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
من در مورد ترامپ و حقوق همجنس گرایان چیزی نگفتم. ازدواج همجنس‌گرایان هم سال 2015 زیر اوباما انجام شد. البته من بازم میگم، من از اوباما طرفداری نمیکنم که هیچ، متنفر هم هستم.
یک سوال، اگر حکومت ما تحت کنترل چپی هاست، پس چرا اول انقلاب هزاران هزار چپی و کمونیست و مارکسیست رو به جرم ضد انقلابی بودن اعدام کردند و ریختنشون توی گور دست جمعی؟
بذار که راست ما رو با راست آمریکا مقایسه کنیم. هردو به شدت مذهبین، اونا مسیحی و مال ما مسلمان. اونا می‌خوان دینشون رو به بقیه تحمیل کنن، مثلاً با منع سقط جنین و یا غیر قانونی کردن همجنسگرایی. نمونه مشابه این رو هم در کشور خودمون داریم. اونا به طبقه کارگر پشت کردن و از سهام داران و طبقه ثروتمند پشتیبانی میکنن، قبلاً در مورد tax cut ها بهت گفته بودم و همچنین اینکه ترامپ مالیاتش رو نپرداخت، باز هم نمونه این کار ها در کشور ما اتفاق میوفته.
در مورد جنبش های چپی ضد پوتین هم مثال زیاده، نمونه اش گروه موسیقی روسی pussy riot هست که مدافع حقوق زنانه. رسانه های چپی دائما ضد روسیه و یا بهتر بگم، ضد پوتین هستن، یکی از دلایل فشار آوردن ترامپ به پوتین این بود که چپی ها بهش فشار آوردن.
در مورد مسلمانان اویغور هم باید بگم که اعتراض چپی زیاده و در مورد این موضوع زیاد حرف زده میشه، از vice گرفته تا john oliver، همه در موردش حرف زدن. تازه اینا بیشتر مرکزی هستن تا چپی، چپی ها اکثرا به جز یک دسته نسبتا کوچک، مخالف سیاست های چین هستن.
قبلاً هم بهت گفته بودم که دموکرات ها چپی نیستن، نکنه باور داری بایدن کمونیسته و میخواد آمریکا رو کمونیست کنه؟ حتما به QAnon هم باور داری. دلیل میل داشتن ج.ا به دموکرات ها اینه که دمکرات ها علاقه چندان زیادی به جنگ با ایران ندارند، در صورتی که جمهوری خواهان به دلیل پول گرفتن از لابی های سعودی و اسرائیلی(aipac) به شدت به جنگ میل دارن.
پوتین هم عضو کا گ ب بود و اگر درست یادم باشه ، پدر بزرگش آشپز مرحوم لنین بود. ولی اگر فکر کردی که چپی هایی که نوستالژی شوروی رو دارن ، به پوتین و یلتسین و گورباچوف اهمیت میدن ، باید بهت بگم که در اشتباهی ، این سه نفر، به خصوص گورباچوف صنایع شوروی رو از طریق خصوصی سازی نابود کرد، یک نمونه اش هم صنایع درمانی هست.
پیشنهاد میکنم که یکم در مورد چپی ها مطالعه کن. شما دموکرات های آمریکا رو دیدی و فکر کردی که اونا اول و آخر کارن ، در صورتی که با استانداردهای اروپا، یه حزبی مثل دموکرات ها راستی به حساب میاد.

0 ❤️

2021-05-04 10:33:21 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
اروپای چپ زده؟ اروپای شرقی که همه راستی هستن. مثل حزب law and order در پولند و لوکشونکو در بلاروس.
اروپای غربی هم که اکثرا مرکزی هستن، نمونه اش مرکل و مکرون. اروپای جنوبی هم که داره از مرکز به سمت راست پیش می‌ره مثل حزب five star و سلوینی و برلسکونی. جالبه که اکثر این راستی ها به شدت طرفدار پوتین هستن.
تنها چپی های اروپا توی شمال و منطقه اسکاندیناوی هستن که از نظر اقتصاد و کیفیت زندگی در صدر جدول اند.
ترامپ هم اگر به خاطر فشار لیبرال ها که مثل گوسفند دنبال هرچیزی که رسانه های شرکتی بهشون میگه میدوون نبود، تحریم نمی‌کرد.

0 ❤️

2021-05-04 16:07:23 +0430 +0430

من فقط یک پرسش دارم، شما چرا پوتین را کمونیست می دانید؟ سیستم روسیه الان یک سیستم سرمایه داری لگام گسیخته است. روسیه در حال امپریالیست شدن است. یک قدرت نظامی است که دنبال منافع خودش است به ایران هم چشم طمع دارد مثل بقیه قدرتها. همه اینها قبول، فقط نمی دانم چرا فحش این داستان را کمونیست ها باید بخورند؟

1 ❤️

2021-05-04 16:09:01 +0430 +0430

↩ روانکاو
جااان؟ خدا؟ عظمت؟ خوبی روانکاو گرامی؟

0 ❤️

2021-05-04 20:18:52 +0430 +0430

↩ روانکاو
مگه همه چپی ها توده ای اند؟

0 ❤️

2021-05-04 20:20:59 +0430 +0430

↩ خرس هیز
با این عزیزان نمیشه بحث کرد. اینا کلا در یک جهان دیگه زندگی میکنند.

0 ❤️

2021-05-04 23:17:36 +0430 +0430

↩ Loyce
حق با شماست. کسی که پوتین را کمونیست بداند، خیلی تحلیلگر است، هیچ دانشمندی نمی تواند قانعش کند. من نمی دانم ویروس مرده پرستی کی دست از سر مردم ما بر خواهد داشت. بابا جان شاهنشاهتان هر نابغه ای بود، چقدر هم نابغه بود، ۴۰ سال است که مرده است. بفرمائید حالا چه بکنیم؟

0 ❤️

2021-05-05 00:19:53 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
lusty جان من همیشه از پیام های شما به ویژه زیر تاپیک های همجنسگرایی لذت بردم. الان متوجه نمی شوم شما در مورد کدام کمونیست ها صحبت می کنید؟ الان ما تشکل قدرتمندی که ادعای کمونیست بودن داشته باشد، داریم؟ کجاست؟ چند نفر عضو دارد؟ کدام بخش از کشور در خطر قرار گرفتن در سلطه آن گروه است؟ عزیزم کمی منطقی باش. شاه هم اینقدر از کمونیستها الکی ترسید که کشور را به آخوندها تحویل داد. شما از شهوت پوتین در مورد رسیدن به امپراتوری شوروی گفتی، قبل از انقلاب اکتبر، دولت روسیه به دنبال گسترش قلمرو خود نبود؟ در دو دوره جنگ های ایران و روس پنج، شش استان که الان جمهوری خوانده می شوند، به وسیله کمونیست ها از ایران جدا شدند؟ چرا نمیگی پوتین دنبال احیای امپراتوری تزاری است؟ حتی لیبرال های غربی هم به پوتین لقب تزار جدید داده اند، بعد شما معتقدی پوتین کمونیست است؟ من خیلی دوست دارم با شما آشنا بشم و با هم در این مورد حسابی بحث کنیم، به شرطی که منطقی باشیم. ساختار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی ایران به گونه ای است که تا ۱۰۰ سال آینده نمی تواند ادعای کمونیست شدن داشته باشد. بگذریم. بوس بوس

0 ❤️

2021-05-05 02:03:22 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
منو شما انگار توی دو جهان مختلف زندگی میکنیم بنابراین بحث فایده نداره. چندتا نکته کوتاه رو میگم و این بحثو تموم میکنم.
طبیعت کاپیتالیزم جوریه که به تراکم ثروت و مونوپلی ختم میشه. همچنین در این سیستم همه چیز در پروسه کالا سازی (commodification) قرار میگیره، حتی قدرت سیاسی و اجتماعی هم به مرور زمان در این پروسه قرار میگیره. ثزوتمندان از دولت قدرتمند تر میشن و به همین علت دولت رو کنترل میکنن. نمونه اش هم قدرت امروزی ثروتمندان بر سیاست امریکا.
اسکاندیناوی شبه سوسیالیست نیست و اقتصادش بر پایه سوسیال دموکراسی بنا شده که کاملا با سوسیالیسم متفاوته. تا جایی که من میدونم اقتصاد اروپا چند دهه هست که تحت کنترل راستی ها و مرکزی هاست. نمونه اش در المان که بیست ساله تحت کنترل CDU یا همون christian conservative هست. انگلیس هم که از بعد از تچر دولت چپی نداشته. راستی ها اینقدر مقررات و قوانین تجارت رو کاهش دادن که در حال حاضر قدرت شرکت های چند ملیتی از کشور ها بیشتره و همین موضوع باعث مشکلات اقتصادی اخیر اروپا شده.
مثال سقط جنین رو زدم تا نشون بدم که مذهبیان که اکثر راستی هستن میخوان دینشون رو به بقیه تحمیل کنن ، مثل حجاب در ایران.
علاقه ای به دفاع از توده ای ها ندارم. به نظرم کشت و کشتارشون کار اشتباهی بود ولی من از اکثر سیاست هاشون خوشم نمیومد. مثل اونوقتی که میخواستن منابع نفت و گاز خزر رو بدن دست شوروی و یا اونوقتی که به زنان گقتن که به علت مبارزه با امپریالیسم چادر بپوشن. و یا وقتی که سعی در نابودی تخت جمشید داشتن. البته چند تا کار مفید مثل اشنا کردن کارگران با حقوقشون هم کردند ولی به طور کلی ازشون خوشم نمیاد.
ختم کلام.

0 ❤️

2021-05-05 02:05:23 +0430 +0430

↩ خرس هیز
صد سال که زیاده، به نظرم پروسه چپی کردن ایران بیش از سی تا چهل سال طول نخواهد کشید. البته این نظر منه.

0 ❤️

2021-05-05 02:48:27 +0430 +0430

↩ Loyce
من برام سوال شد بدونم ترامپ وعده های اصلیش چی بوده که نتونسته انجامش بده ممنون میشم دقیق و مختصر پاسخ بدید🌺🌷

0 ❤️

2021-05-05 05:48:11 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
من متوجه نشدم، شما فکر کردید من طرفدار پوتین هستم؟ شما بحث را از صحبت در مورد کمونیست ها بردی سمت پوتین، من هم گفتم پوتین کمونیست نیست. بعد شما فرمودید که با کمونیست نبودنش کاری ندارم. یعنی در کل موضوع بحث را تغییر دادید. در خصوص تشکل های چپ هم که شما را نگران کرده اند در کل پاسخی ندادید. اگر قرار باشد ما در خصوص تفاوت های کاپیتالیزم و سوسیالیسم صحبت کنیم، خوب موضوع در کل متفاوت از گفتگوی فعلی ما خواهد بود. به هر حال موفق باشید. دو پرسش دارم که در خصوصی مطرح خواهم کرد. موفق باشید.

0 ❤️

2021-05-05 05:52:26 +0430 +0430

↩ Aria791991
میخواست ACA( Affordable Care Act) رو حذف کنه و به جاش یه طرح بهتر ارائه بده که نداد و همچنین باعث شد که 7 میلیون امریکایی بیمه درمانشون رو از دست بدن.
گفت که بودجه امنیت اجتماعی(Social Security) رو کاهش نمیده که داد.
میخواست که بدهی امریکا رو کاهش بده و حتی گفت که کاملا حذفش میکنه ولی بدهی افزایش یافت.
میخواست با شرکت های داروسازی مذاکره کنه تا قیمت دارو هارو بیاره پایین ولی قیمت ها افزایش یافت.
میخواست شغل های مربوط به صنعت زغال سنگ رو برگردونه ولی اینگونه شغل ها هنوز هم در حال کاهش هستن.
گفت که مکزیک پول دیوار رو میده ولی همچنین اتفاقی نیافتاد.
قول داد که tax cut هاش باعث رشد اقتصادی میشن ولی باعث افزایش 2 تریلیون دلاری بدهی شد.
میخواست جنگ هارو به طور کلی تموم کنه ولی نکرد.
بسه یا بازم بگم؟

0 ❤️

2021-05-05 06:24:53 +0430 +0430

↩ 221B
دقیقا موقعی انقلاب به نتیجه رسید که شاه علنا با آمریکا درگیر شد
اسنادش از طبقه بندی در آمریکا خارج شده و کمک به رهبر کبییییرانقلاب ذکر شده

0 ❤️

2021-05-05 11:14:47 +0430 +0430

↩ Lusty_Boy
گفتم ختم کلام. شما کلا انگار توی این دنیا زندگی نمیکنی. و برای بار هزارم، من CNN,MSNBC,Fox,ABC و یا هیچ رسانه شرکتی دیگه ای رو نگاه نمیکنم.

0 ❤️

2021-05-05 13:15:48 +0430 +0430

↩ خرس هیز
دوست عزیز حوصله بحث طولانی و مخصوصا بحث بی ثمر رو ندارم . شما میگی پوتین کمونیست نیست . اما فهمیدنش کاری نداره خیلی راحته . اینکه پوتین به کمونیست علاقه داره یا نداره یا کمونیست واقعی هست کسی خبر نداره ولی خیلی ساده هست که بفهمید که همین پوتین برآمده از سیستم شوروی سابق هست و در کا گ ب شوروی سمت داشته پس طرز فکر و رفتار فعلیش الان شکل نگرفته و ریشه در گذشته هم داره حالا اینکه واقعا کمونیست هست یا نیست منم نمیدونم من فقط میگم خر همون خره فقط پالان عوض شده اینها یه پوست اندازی کردن تا به حیات خودشون ادامه بدن چون دیدن که دنیا جِلوی کمونیسم ایستاد و دلخوشی نداره اینها اوندن شکل رو عوض کردن . حکومت فعلی روسیه تا حدود زیادی شکل قبلی خودشو حفظ کرده و فقط پوست اندازی کرده . اینکه شما میگی شاه از ترس الکی کمونیسم حکومت رو به اخوندها داد باید بدونید که شاه هم بیخود از کمونیست ها نترسید . یه مثال ساده برای ابنکه بفهمیمم که شاه اشتباه میکرد یا نه اینکه شاه به عراق بعثی هم همین دید رو داشت و صدام رو بزرگترین دشمن ایران میدونست فیلم های مصاحبه شاه با خبرنگار خارجی هم تو یوتیوب هست که گفت هر چقدر صدام تانک داشته باشه ما برای هر کدوم یک هلی کوپتر میخریم . و بعد رفتن شاه بلافاصله دیدید که صدام سریع به ایران حمله کرد پس دید شاه و اسلحه خریدنش اشتباه نبود . در مورد ترس از کمونیسم هم که گفتی شاه بیخود نترسید و بیخود نگفت اتحاد نامقدس ارتجاع سرخ و سیاه . حالا میبینید و دیدید و ظریف هم دقیقا از همین اتحاد سرخ یعنی شوروی یا روسیه و سیاه همون اخوندها گفتش .

1 ❤️






‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «