چرا رای نمیدهم!!!

1398/09/11



در تاپیکهایی که در نقد اوضاع و احوال مملکت نوشته بودم, یه تعدادی از برادران ارزشی تشریف آورده بودن و افاضات کرده بودن که: همه چیز تقصیر خود فلان فلان شدتونه که به روحانی رای دادین…!

راستش رو بخواین این اوضاع گلکاری شده امروز مملکت ارتباط مستقیمی به حسن کلیدساز نداره! در این 30 ساله رهبری عآقا, 4 تا رییس جمهور از 4 مدل و رنگ متفاوت (هاشمی, خاتمی, احمدی نژاد و روحانی) توی این مملکت بر سر کار اومدن و وضع همیشه کمابیش به همین بدی بوده که میبینین!

راستش با وجود اصرار بسیار دوستان و اطرافیانم من به روحانی رای ندادم! اصلا از زمان خاتمی به بعد من به هیچکس توی این سیستم رای ندادم و تصمیم هم ندارم به کسی رای بدم!

این هم دلایل من برای رای ندادن:

فیلتر شورای نگهبان!

این سیستم صرفا ادای دموکراسی رو در میاره! شما اصلا حق انتخاب واقعی نداری… صرفا نامزدهایی رو اجازه عبور از فیلتر رو بهشون میده که همه از درون همین سیستم هستند و عملا خیلی شبیه هم هستند و هیچکدوم اون چیزی نیستند که من و خیلی های دیگه میخوایم…مثال عوامانش اینه که شما بری مهمونی و صاحبخونه ظرف میوه رو بگیره جلوت و توش فقط سیب باشه و شما اصلا سیب دوست نداشته باشی و صاحبخونه هم مرتب بهت اون رو تعارف کنه بگه بفرمایید “میوه”…!

سیستم شمارش آرا و تقلب قبل و بعد از انتخابات

این حکومت همونطور که به کرات دیدیم هیچ ابایی از هیچ نوع تقلبی نداره! در نبود نشریات آزاد و احزاب درست و حسابی, سیستم هم قبل از انتخابات با دادن رانت های تبلیغاتی به بعضی از کاندیداها تقلب میکنه هم نظارت واقعی بر روی نحوه رای دادن و شمارش آرا وجود نداره. مثالهای این یکی رو خودتون خیلی خوب میدونین…

استالین گفته معروفی داره که میگه: مهم نیست که چه کسی رای میده مهم اینه که کی رای رو میشمره!

ترفند آقا خوبه/لولو!

نظام از زمان خاتمی به بعد یک روش بچه گول زنکی رو در پیش گرفته که متاسفانه تا همین اواخر هم کار کرده. روش اینه که در ابتدا چند تا کاندیدا که همشون در حقیقت از نظر نظام اوکی هستند رو اجازه عبورشون رو از فیلتر شورای نگهبان میده. بعدش از یک یا چند تای اونا “لولو” میسازه! که آقاااا اگه فلانی بیاد سخت گیری های سیاسی/اجتماعی بیشتر میشه! گشت های ارشاد بیشتر میشن! تحریم میشیم/تحریم ها بدتر میشن…(نمونه: رییسی در همین انتخابات گذشته) و یک کاندیدا هم قراره فرشته نجات و “آقا خوبه” باشه! اون وعده میده که آزادیهای سیاسی/اجتماعی بیشتر میشه, روابط با دنیا خوب میشه, سرمایه گذاری خارجی بیشتر میشه و اقتصاد رونق میگیره …(نمونه: روحانی در انتخابات گذشته). مردم از ترس اون “لولو” هجوم میارن و به “آقا خوبه” رای میدن و اینجوری درصد مشارکت مردمی بالا میره! که هدف هم از اول همین بوده…

فردای انتخابات عآقا میاد توی تلویزیون و میگه! مردم دلاور ایران باز حماسه آفریدند و با شرکت پرشور خودشون در انتخابات اعتقاد خودشون رو به نظام نشون دادن!… بعد توی بوق و کرنا میکنن که ای دنیا ببینین که ما چقدر محبوب هستیم که مثلا 75% واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند!

عدم اختیارات واقعی بخش انتخابی

چند سال میگذره و اون “آقا خوبه” که رییس جمهور یا رییس مجلس…شده بوده نمیتونه به هیچکدوم از وعده های انتخاباتیش عمل کنه و میگه: آی مردم! دلیلش اینه که من اختیارات کافی ندارم!…این بابا معمولا از ابتدا توی همین سیستم بوده و خیلی خوب میدونسته که هیچکس غیر از عآقا واقعا اختیاراتی نداره! اون میدونسته که مسایل امنیتی دست عآقاست, سیاست خارجی دست عآقاست, بخش بزرگی از اقتصاد دست مافیای…وابسته به بیت هست…اما با این وجود اونهمه وعده های پوچ انتخاباتی داده بوده…

خلاصه اینکه حداقل فایده رای ندادن اینه که درصد مشارکت میاد پایین و به همین راحتی طرف نمیتونه بگه که “آقااا مردم به نظام رای دادن!”…و این ژست دموکراسی رو نمیتونن بگیرن و فشارهای بین المللی روشون بیشتر میشه که نتونن راحت مردم رو سرکوب کنن. علاوه بر این واقعا تفاوت ماهوی/ملموسی بین کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان رد میشن وجود نداره…اونها صرفا نقش آدم خوبه/لولو رو بازی میکنن تا مشارکت رو ببرن بالا!

حکومتی که یک شبه قیمت بنزین رو سه برابر میکنه و بعد مردمی که (به حق) برای اعتراض اومدن بیرون رو اینطور بیرحمانه به گلوله میبنده به هیچ عنوان نباید بهش فرصت داد که خودش رو با این نمایش ها بزک کنه! اگه ملت برن رای بدن بلافاصله این حضرات میان توی تلویزیون و میگن: دیدین مردم ما رو چقدر دوست دارن و دیدین اونهایی که آبان ماه برای اعتراض اومده بودن بیرون صرفا مشتی خود فروخته/فریب خورده بودند!!!

فکر میکنم بعد 40 سال دیدن این نمایش انتخاباتی, اینکه آدم دوباره بره و رای بده یه جورایی به شعور خودش توهین کرده!

لطفا شما هم دلایل خودتون رو در مورد شرکت/عدم شرکت در انتخابات بنویسید!

زیاده جسارت است!

1951 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-12-02 01:11:42 +0330 +0330

ممکنه بعضی دوستان بگن:

*چه ما رای بدیم چه ندیم یکی از اینا انتخاب میشه و آرا رو هم زیاد اعلام میکنن.

حرف درستی هست اما برای اینکه مشارکت رو زیاد نشون بدن باید خیلییییی تقلب کنن و گندش در میاد!

*اگه رای ندیم و تندروها روی کار بیان روزگارمون رو سیاه میکنن!

به تجربه دیدیم که عملا فرقی بین عملکرد جناحهای مختلف حکومتی وجود نداره هرچند که در ظاهر شعارهای متفاوتی میدن…

*اصلا قضیه رای دادن رو بذاریم کنار و با یک قیام ترتیب اینها رو بدیم!

خوبه! اما این رو نمیشه از همه خواست! همه اهل قیام و تظاهرات...نیستن. اما میشه از همه خواست که رای ندن. یک کار بی خطر که اتفاقا اثرات بزرگی هم داره.

*آقا اگه رای ندیم از کار بی کارمون میکنن! نون زن و بچه رو چجوری بدیم؟

اینها شایعاتی هست که دستگاههای امنیتی دم انتخابات راه میندازن که مردم از ترسشون برن رای بدن! نمیشه کسی رو بخاطر اینکه نرفته رای بده مجازات کرد! بگو مریض بودم افتاده بودم گوشه خونه نتونستم برم رای بدم!

8 ❤️

2019-12-02 01:27:44 +0330 +0330
نقل از: delta_force ضمن تایید کلیه حرفات داداش رای ندادن به تنهایی کافی نیست نباید اصلا بذاریم این ادما بتونن انتخابات برگزار کنن

تا کی تو حالت تدافعی و بیخیالی باشیم
فقط و فقط با حمله رو به جلو هست که پیروزی به دست میاد

نباید بذاریم به سادگی انتخاباتشونو برگزار کنن
هرجایی که انتخابات باشه و صندوق رای قرار بگیره باید تو اتش خشم مردم بسوزه

موافقم! من اینجا دارم "حداقل" کاری که "همه مردم" میتونن انجام بدن رو میگم...همه اهل بیرون ریختن و تظاهرات نیستن اما میتونن حداقل در این "نمایش دموکراسی مسخره" شرکت نکنن!

3 ❤️

2019-12-02 04:28:16 +0330 +0330
نقل از: Arash_bushehri نه تنها نباید در این شو آف سیاسی شرکت نکرد بلکه باید با تبلیغات زیاد و گسترده عوام را هم به رای ندادن و حضور نداشتن در حوزه های انتخاباتی تشویق کرد . درسته که تندروها میان رای میدن به تندروها ولی حداقل ش اینه که بقیه مردم متوجه میشن که همین تندروها هم هیچ نظر و عقیده ای منحصر به فرد در مجلس ندارن و در واقع به دهان کدخدا نگاه میکنند و همون رو قانون میکنند . در شرایط فعلی فقط و فقط با عدم حضور در پای صندوق رای میشه به حکومت اعتراض واقعی کرد و حداقل ش اینه که خودشون میزان عدم رضایت رو متوجه میشن . بله پس من رای نمی دهم و شماهم رای ندهید و به دیگران هم بگویید و توجیه کنید که حتما رای ندهند . انتخابی در کار نیست فقط حضور براشون مهمه ‌.

موافقم…سعی کردم دلایل منطقی که به نظرم میرسید رو لیست کنم که چرا رای دادن در این شرایط کار بیخردانه ای هست…شما هم اگه دلایل دیگه ای به نظرتون میاد بنویسین. هممون هم سعی کنیم مردم رو با این دلایل توجیه کنیم تا این خیمه شب بازی دیگه تموم بشه…;)

2 ❤️

2019-12-02 05:19:53 +0330 +0330

مرسی از نظرت.

من اختیارات هر کدوم رو "طبق قانون اساسی" بخوبی میدونم.

طبق قانون اساسی شما اصلی داری به اسم اصل "ولایت مطلقه فقیه"! و اگه تا الان نمیدونستی این رو بدون که اختیارات اون در حدی هست که "حتی میتونه واجبات دینی رو هم تعطیل کنه"!!!

حالا خود دانی!

روحانی یه آدم مزخرفی هست...من اصلا از همون اول هم ازش خوشم نمیومد چون خیلی دقیق گذشتش رو میدونستم. این بابا یه آدم امنیتی بوده...نمیتونی انتظار زیادی ازش داشته باشی.

متنم رو خوب بخونی متوجه میشی که گفتم فرقی بین "هیچکدوم" از اینها نیست. این یک بازی هست درون خود سیستم!

مردم باید آگاه باشن...

2 ❤️

2019-12-02 06:16:58 +0330 +0330

این هم یک نمونه از عمل به قانون اساسی:

روز یکشنبه ۳ آذر محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در جریان اجرای افزایش قیمت بنزین، نمایندگان مجلس در صدد مخالفت با آن بودند، اما رهبر جمهوری اسلامی با ارسال یادداشتی به رییس مجلس خواستار عدم مداخله نمایندگان مجلس در این موضوع شده است. (یعنی مجلس کشک!)

3 ❤️

2019-12-02 08:29:57 +0330 +0330
نقل از: Aryabokon یه سوال داداش شما که انقده زحمت میکشید وقت صرف تایپیکهات میکنی اززندگی عثب نمی اففتی

ممنون از اینکه به فکر زندگی من هستی. جواب شما در امضای کاربری داده شده! 😁

1 ❤️

2019-12-02 08:30:44 +0330 +0330
نقل از: PouyaShahvani **سپاس**.. بابت زحماتی که میکشی..

با قدرت ادامه بده…

ممنون رفیق که اومدی…امیدوارم که اوضاع و احوال خوب باشه.

0 ❤️

2019-12-02 08:43:07 +0330 +0330
نقل از: Aryabokon داداش خیلیا مجورن رای بدن برا استخدامی ،اینا مشکل پیش میاد

اون آدما باید یه نگاهی به زندگی الانشون بکنن و ببینن بعد اینهمه رای دادن “مشکلی براشون بوجود نیومده”؟ ;)

البته من حال اون دوستان سایبری رو درک میکنم! اونا ممکنه مشکل خیلللللللی بزرگی در آینده نزدیک داشته باشن! بهتره از همین الان برن سراغ یه شغل شرافتمندانه یا…!

0 ❤️

2019-12-02 09:22:39 +0330 +0330
نقل از: mofo56 اینا اگه رأی میخواستن لشکر کشی نمیکردن جلو ملت

مادر ق…ها هم از توبره میخورن هم از آخور! هم مثل یه دیکتاتوری نظامی در عرض کمتر از یه هفته میزنن 400 نفر آدم بدبخت رو میکشن هم از اونطرف میخوان بگن اینجا پاریس و شانزه لیزست! برادرا! خواهرا! بیاین رای بدین! 😁

1 ❤️

2019-12-02 11:54:56 +0330 +0330
نقل از: Anjelina_zero49 :/ خب الان کسی از دولتمردا بخونه میگه به قیرم . رای و نظر تو مهم نبود از اولشم

لطفا متن رو یدور دقیق بخون. ما همه میدونیم که رای ما به قیرشونه! منتها اونا احتیاج دارن یه نمایش برگزار کنن که به “دنیا” نشون بدن که محبوب مردم هستند! وقتی کسی رای نداد اون نمایش خراب میشه…یدور کامل بخون متوجه اصل مطلب میشی…

1 ❤️

2019-12-02 12:06:03 +0330 +0330
نقل از: Anjelina_zero49
نقل از: axm432
نقل از: Anjelina_zero49 :/ خب الان کسی از دولتمردا بخونه میگه به قیرم . رای و نظر تو مهم نبود از اولشم

لطفا متن رو یدور دقیق بخون. ما همه میدونیم که رای ما به قیرشونه! منتها اونا احتیاج دارن یه نمایش برگزار کنن که به “دنیا” نشون بدن که محبوب مردم هستند! وقتی کسی رای نداد اون نمایش خراب میشه…یدور کامل بخون متوجه اصل مطلب میشی…

مومن من خوندم . دارم حرف اونارو میگم . من کلا رای ندادم و نمیدم و نخواهم داد .

برای همین میگم...اونا به اون "نمایش" احتیاج دارن...برای همینم هست که هر دفعه یه دونه "لولو" میارن...

0 ❤️

2019-12-03 00:58:49 +0330 +0330
نقل از: amirw_mim من امسال جزء رای اولی ها هستم و تصمیمی هم برای رای دادن ندارم. میدونم که ممکنه صفحه سفید قسمت مهر ها برام دردسر بشه به خصوص برای منی که پدر پولدار وبا نفوذی ندارم که ساپورتم کنه اما با این حال چیزی که برام مهمه انسانیت و شرافته. در نگاه من اگر برم رای بدم به این سیستم یه بی شرف به تمام معنام. به نظرم عزت نفس وشرافت خیلی خیلی مهم تر از مال دنیاست..... ( این حرف رو درصورتی میزنم که واقفم به اینکه توی این زمونه همه چیز حتی مرگ و عشق رو هم میشه با پول خرید.)

ببین رفیق من نمیخوام شعار بدم و الکی هم تو رو شیرت کنم...صرفا دلایل خودم رو برای رای ندادن گفتم. راستش رو بخوای حکومت همیشه از این تهدیدهای ضمنی میکرده که اگه فلان جا فلان مهر رو نخوره براتون دردسر میشه. اما در عمل نمیتونن یه همچین کاری رو بکنن. اینها بیشتر ترفندهای سیستم های امنیتی هست...

0 ❤️

2019-12-03 00:59:22 +0330 +0330
نقل از: KamiKrKlft ریدم به هر کی بعد از این تو هر انتخاباتی رای بده ...

دیگه بعد این وحشی گری....

0 ❤️

2019-12-03 05:26:47 +0330 +0330
نقل از: mofo56
نقل از: axm432
نقل از: mofo56 اینا اگه رأی میخواستن لشکر کشی نمیکردن جلو ملت

مادر ق…ها هم از توبره میخورن هم از آخور! هم مثل یه دیکتاتوری نظامی در عرض کمتر از یه هفته میزنن 400 نفر آدم بدبخت رو میکشن هم از اونطرف میخوان بگن اینجا پاریس و شانزه لیزست! برادرا! خواهرا! بیاین رای بدین! 😁

اینا همه چیز حکومت کردنشو از دست دادن و فقط زور واسشون مونده که فاز آخر حکومتهای دیکتاتوریه.دیگه کسی رو ندارن که بزک کنن و به ملت قالب کنن.حکومت کردن فقط با زور انقد هزینه بر و سخته که بجایی میرسه که الله شون هم هیچ کمکی نمتونه بکنه بهشون 😁

میدونی کاش حداقل دیکتاتورهای باهوشی بودن! 😁 دیگه آدم انقدددددر خنگ؟

0 ❤️

2019-12-03 08:55:06 +0330 +0330
نقل از: mofo56
نقل از: axm432
نقل از: mofo56
نقل از: axm432
نقل از: mofo56 اینا اگه رأی میخواستن لشکر کشی نمیکردن جلو ملت

مادر ق…ها هم از توبره میخورن هم از آخور! هم مثل یه دیکتاتوری نظامی در عرض کمتر از یه هفته میزنن 400 نفر آدم بدبخت رو میکشن هم از اونطرف میخوان بگن اینجا پاریس و شانزه لیزست! برادرا! خواهرا! بیاین رای بدین! 😁

اینا همه چیز حکومت کردنشو از دست دادن و فقط زور واسشون مونده که فاز آخر حکومتهای دیکتاتوریه.دیگه کسی رو ندارن که بزک کنن و به ملت قالب کنن.حکومت کردن فقط با زور انقد هزینه بر و سخته که بجایی میرسه که الله شون هم هیچ کمکی نمتونه بکنه بهشون 😁

میدونی کاش حداقل دیکتاتورهای باهوشی بودن! 😁 دیگه آدم انقدددددر خنگ؟

تنها دیکتاتوری(اونم از نوع دلسوز و وطنپرست) که باهوش بود آتاتورک بود و بس(رضاشاه کبیر اداشو درمیاورد)

آتاتورک جدا کارش درست بوده…اگه اون نبود ترکها وضعشون الان به مراتب بدتر از الان ما بود.

0 ❤️

2019-12-03 15:53:32 +0330 +0330
نقل از: حیرتزده من دلایل بقیه رو برای رای ندان نمیدوم!

اما در مورد خودم اینکه،

انقلاب کردی بود نتیجه این شد، وای به حال رای که دادنی است؟

از این نگاه فلسفی/عرفانی شما به مسئله مچکرم! 😁

0 ❤️

2019-12-03 15:55:37 +0330 +0330
نقل از: TheBitchKing چون آخرین بار دو ساعت و نیم تو صف بودم، زیر آفتاب سوزان کویر. حماقت شاخ و دم نداره.

ولی جدا از شوخی. سال 92 و 96 رای دادم، هر دوبار از سر جوگیری. دیگه نمیدم.

میدونی من روحانی رو بنا به دلایلی خیلی خوب میشناختم...خیلی اطرافیانم هم اصرار داشتن که آقااااا حتما رای بده این بیاد همه چیز گل و بلبل میشه...

این داستان "لولو/آقا خوبه" دیگه ریشش دراومده.

0 ❤️

2019-12-03 16:25:01 +0330 +0330
نقل از: Ado_Den_Haag اگه تو انتخابات شرکت کنیم یعنی کار رژیمو تائید کردیم که اینهمه آدمو تو آبان ماه کشت.

به همین دلیل و دلایل دیگه ای که توی تاپیک نوشتم معتقدم نباید رای داد…البته یه عده خواهند گفت که اگه رای ندیم همه نامزدهای اون جناح میرن مجلس…که واقعیتش اینه که از این جناح برن یا از اون جناح برن هییییییچ فرقی نداره!

2 ❤️

2019-12-03 17:33:20 +0330 +0330
نقل از: KamiKrKlft تو جمهوری اسلامی کون دادن بهتر از رای دادن هست!

تکبیر! 😁

0 ❤️

2019-12-04 09:27:33 +0330 +0330
نقل از: PouyaShahvani با رای ندادن، میشه با سند (**شناسنامه مهر نخورده**) ، به فرزندانمون بگیم که،** اونا مورد تایید من نبودن..**

بله ملت الکی نباید بترسن این بهترین راه ممکنه فعلا.

1 ❤️

2019-12-08 00:06:32 +0330 +0330
نقل از: Sex_for_u سال ۵۷ هم با وعده اب برق گاز مجانی خر شدن 😁

والا من توی ضریب هوشی ملتمون در اون سال مبارک موندم!

ماها که نبودیم اما اینا رو من از بزرگترا شنیدم و بعدها هم چک کردم با منابع دیگه دیدم راسته:

گفتن عکس امام تو ماهه! نصف ملت شبونه رفتن پشت بوم نگاه کنن! یه تعدادی هم دیدن عکس عآقا رو! 😁

گفتن قرآن رو باز کنی تار موی عآقا لاش هست! ملتم باور کردن 😁

عآقا گفته بوده آب و برق رو مجانی میکنیم. ملت هم مثل خری که تی تاپ دیده باشه حال کردن...

هم کمدیه هم تراژدی لامصب!

1 ❤️

2019-12-08 00:09:12 +0330 +0330
نقل از: arminmod
نقل از: Sex_for_u سال ۵۷ هم با وعده اب برق گاز مجانی خر شدن 😁

الان ام خر ان همین الان هم یکی بیاد بگه بنزین میکنم ۱۰۰۰تومن میرن برا رای دادن بهش سرو دس میشکنن این ملت هرگز آدم نمیشن

چی بگم والا! اما میدونی ما به هر حال با همین آدمها باید زندگی کنیم نمیشه آدم وارد کنیم که! پس باید آگاهی داد و سعی کرد مردم دیگه به همین راحتی گول نخورن!

0 ❤️

2020-01-29 17:39:13 +0330 +0330
نقل از: noporn دوست دارم با علم الهدی برم بهشت 🙄 🙄 🙄 🙄

پیش خدا با علم الخدی! فیلمی در سینماهای بهشت! 😁

0 ❤️

2020-01-29 17:40:33 +0330 +0330
نقل از: نمایشگاه.کیر تو شناسنامه من تاحالا رای نرفته. کلا تا حکومت عوض نشه همینه سیستمم. سربازی نرفتم چون دوس ندارم ب این بی شرف ها خدمت کنم.

امیدوارم این دفعه باز مردم همه نگن رای نمیدیم بعدش روز رای گیری بدون برن رای بدن!

1 ❤️

2020-01-29 17:41:31 +0330 +0330
نقل از: kamranpoya با همه حرفهات موافقم چون سگ زرد برادر شغاله

دیگه اینکه همیشه همین بازی رو باهامون بکنن و ما نفهمیم خیلی ضایع است!

0 ❤️

2020-01-29 17:41:56 +0330 +0330
نقل از: A1990xs

نه به احمدی نژاد و نه به روحانی رای دادم و "نه" به جمهوری اسلامی!

درود بر شما…

1 ❤️

2020-01-29 17:43:07 +0330 +0330
نقل از: Hadis23 رای نمیدهم

خوبی حدیث جان؟

والا به خدا رای دادن توی این شرایط صرفا توهین به شعور خودمونه…کاش همه متوجه بشن.

1 ❤️

2020-01-29 17:45:13 +0330 +0330
نقل از: Ahlvladreza اگه فحشمون نمیدی؛رای نمیدم ولی ممکنه با قسمتایی از نظراتت مخالف باشم ولی ولش ...

چه فحشی کاکو! هر چه میخواهد دل تنگت بگو…اینو نوشتم که ملت نظر بدن. تا جایی که همه با دلیل و منطق و مودبانه حرف بزنیم دلیلی برای دلخوری نیست.

راستی برو اون “جیگر فوق سکسی جاستین” رو هم دید بزن ;)

0 ❤️

2020-01-29 17:58:11 +0330 +0330
نقل از: Hadis23
نقل از: axm432
نقل از: Hadis23 رای نمیدهم

خوبی حدیث جان؟

والا به خدا رای دادن توی این شرایط صرفا توهین به شعور خودمونه…کاش همه متوجه بشن.

ممنون شما خوبین؟
راستش من اصلا از سیاست سر در نمیارم فقط با توجه به شرایطی که وجود داره این کار رو اشتباه میدونم چون تایید حکومته بنظرم رای دادن!بقول خودشون میزان،رای ملت است!!!

ممنون به لطفت.

ببین اشکالش اینه که رای ما رو به حساب تایید سیستم میذارن! این خیلی دردناکه بعد همه این گرفتاریهایی که مملکت داره…

0 ❤️

2020-01-29 18:01:36 +0330 +0330
نقل از: Ahlvladreza
نقل از: axm432
نقل از: Ahlvladreza اگه فحشمون نمیدی؛رای نمیدم ولی ممکنه با قسمتایی از نظراتت مخالف باشم ولی ولش ...

چه فحشی کاکو! هر چه میخواهد دل تنگت بگو…اینو نوشتم که ملت نظر بدن. تا جایی که همه با دلیل و منطق و مودبانه حرف بزنیم دلیلی برای دلخوری نیست.

راستی برو اون “جیگر فوق سکسی جاستین” رو هم دید بزن ;)

والا کاکو ما یی جویی یی نظری دادیم کلی توهین شنیدیم البته بعدش توهیناشو پاک کردن ولی کاش نمیکردن که دیگران ببینن دوستانی که دم از روشنفکری میزنن وقتی یه سوال میبینن چطور جوش میارن و توهین میکنن!بگذریم،جیگر فقط جیگر جیسون 😁

نه من تاپیک هایی داشتم که بهم حتی فحاشی ناموسی هم کردن اما بلاکشون نکردم.

میگم بحث منطقی دلخوری نداره. حرفت رو بزن البته اون جیگر رو هم برو دید بزن! جسیکا هم خوب چیزیه کاکو! 😁

0 ❤️

2020-01-29 18:28:31 +0330 +0330
نقل از: hot_hami_82 درود . من قبلا هم به همه میگفتم با رای دادن و حضور پای صندوق رای فقط خریت خود را اثبات میکنند و به مشروعیت جمهوری اسلامی رایمیدهند ولی هیچ کس به حرف من گوش نداد . من بعد از دوره اول خاتمی به هیچ عنوان در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده و نمیکنم

منم بعد دور اول خاتمی فهمیدم که این کار از بیخ بی حاصل هست…و رای ندادم.

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «