چوچوله بزرگ چه حسی دارد

1398/05/04

داشتن کلیتوریس (چوچول) بزرگ چه حسی دارد؟

واژن زنان شکل و اندازه‌های متنوعی دارد

by Olivia Cassano Jul 15, 2019

تا مدت‌ها تصور می‌کردم که بزرگ‌تر بودن کلیتوریس (چوچول) نامناسب، غیر‌عادی و نا‌به‌هنجار است. تنها عضوی از بدنم که وظیفه‌ی اصلی‌اش لذت جنسی بود، لذت زندگی را از من گرفته بود.
زمانی‌که کمتر از ١٣سال سن داشتم، گاهی با خود می‌گفتم که نکند من دوجنسه هستم. آلت تناسلی من شبیه به آن‌چه در پورن‌ها دیده بودم نبود؛ تنها ملاک قضاوتم هم همین پورن‌ها بود. کلیتوریس در همه‌ی فیلم‌ها کوچک و جمع‌و‌جور و تقریبا نامشخص بود و هیچ شباهتی به کلیتوریس من نداشت. با خود می‌گفتم اگر کلیتوریس باید این شکلی باشد پس حتماً مشکلی در من وجود دارد.

بیشتر دوران بلوغم از مواجهه با سکس فراری بودم، چون می‌ترسیدم کلیتوریسم در پسر‌ها احساس تنفر ایجاد کند. تا سن ۱۸سالگی، هیچ‌گاه از مرحله‌ی بوسیدن فرا‌تر نرفتم. کلیتوریسم بزرگ‌ترین مانع بر سر راه سکس بود، اما از کجا باید می‌دانستم که “غیرعادی” نیستم؟
«کلیتوریسم بزرگ‌ترین مانع بر سر راه سکس بود.»

در پورن یا کلاس‌های مزخرف آموزش مسائل جنسی، هیچ کس به من نیاموخته بود که واژن می‌تواند شکل، اندازه، بافت و رنگ‌های متنوعی داشته باشد. هیچ کدام از دختر‌های اطرافم به داشتن کلیتوریس بزرگ افتخار نمی‌کردند؛ برعکس این کاری بود که پسر‌ها راجع به اندازه‌ی کیرشان انجام می‌دادند. تنها چیزی که می‌دانستم این بود که احتمالاً پسر‌ها نتوانند با آن کنار بیایند. کلیتوریس من از این جهت عجیب بود که پیدا کردنش اصلاً سخت نبود.

"نرمال" وجود ندارد

تابو‌هایی که درباره‌ی سلامت جنسی و تناسلی زنان وجود دارد، باعث شده که بسیاری از زنان درباره‌ی ظاهر اندام تناسلی خود برداشت غلطی داشته باشند. پژوهشی مربوط به بررسی آلت زنان که اخیراً در مجله‌ی بریتانیایی زنان و زایمان منتشر شد، نشان داد که درحقیقت نمی‌توان شکلی «نرمال» برای واژن درنظر گرفت. این پژوهش به این نتیجه رسید که از آن‌جا که دامنه‌ی تنوع شکل‌ واژن بسیار وسیع است، نمی‌توان برای آن شکلی نرمال متصور شد. در واقع با توجه به نمونه‌های مورد بررسی، اندازه‌ی قسمت قابل رویت کلیتوریس‌های اندازه‌گیری‌ شده، چیزی بین ۰/۵ میلیمتر تا ۳/۴ سانتی‌متر بود.
اصولاً اندازه‌ی کلیتوریس به اندازه‌ی خود انسان‌ها منحصر به فرد است و در برخی افراد از لب‌های واژن بیرون می‌زند و در صورت تحریک برجسته می‌شود. اما گذشته از افرادی که گفته‌اند اندازه‌ی کلیتوریس من هیچ مشکلی ندارد و مرد‌هایی که با اشتیاق آن را خورده‌اند، باز هم درباره‌ی کلیتوریس بزرگ و برجسته‌ام احساس نگرانی می‌کنم.


«کلیتوریس به اندازه‌ی خود انسان‌ها منحصر به فرد است»

متاسفانه، جامعه این باور را ایجاد کرده که آلت زن باید صاف، متقارن و تا حد امکان ظریف باشد. مغایر‌ بودن با این ویژگی‌ها، باعث شد احساس زنانگی نداشته باشم و زندگی برایم نا‌مطلوب شود. از طرفی، با سرچ کردن "کلیتوریس بزرگ" در گوگل، تنها با کلیپ‌های پورن فتیشی مواجه می‌شدم که به من بیشتر حس نا‌به‌هنجار بودن می‌داد.

‘جما’، یک مدیر تولید ۲۷ساله، زمانی که از شخصی شنید کلیتوریس بزرگی دارد، اعتماد‌به‌نفس خود را از دست داد.
او می‌گوید:

«داشتم با دوست‌پسر سابقم سکس می‌کردم که به من گفت کلیتوریس واقعاً بزرگی دارم. دوست‌پسرم گفت زمانی که تحریک می‌شوم کلیتوریسم شبیه به منقار می‌شود و در‌مقایسه‌با کلیتوریس پارتنر سابقش خیلی بزرگ است.
او واقعاً از آن خوشش می‌آمد و می‌گفت خیلی دوست دارد که تحریک شدن من را ببیند. اما مرا از داشتن یک ویژگی متفاوت باخبر کرد و شاید وقتی خودم را در آینه نگاه کردم فهمیدم که او چه چیزی می‌دیده. همین باعث شد که بار‌ها از سکس کردن با او طفره بروم. دوست نداشتم مادامی که چراغ روشن است واژنم را بلیسد و آن را از نزدیک ببیند. اما حالا فکر می‌کنم با ظاهر تمام بدنم از جمله کلیتوریس، بیشتر کنار آمده‌ام.»

یک ناشر موسیقی به نام ‘اکی’ نیز شرایطی مشابه من داشت. فیلم‌های پورنی‌که می‌دید، روی نظر این دختر جوان درباره‌ی کلیتوریس و اعتماد‌به‌نفسش تاثیر گذاشته بود.
او می‌گوید:

زمانی که تقریبا ۱۲ ساله بودم، در پورن‌ها می‌دیدم که آلت همه‌ی دختر‌ها کاملاً صاف بود و اصلاً به آلت من شبیه نبود. دیری نگذشت که از کلیتوریسم متنفر شدم، از آن خجالت می‌کشیدم و از دست دادن باکرگی‌ام را تا مدت‌ها به تاخیر انداختم. تا سال‌ها به پسر‌ها اجازه نمی‌دادم آلتم را لمس کنند یا به آن زبان بزنند، چون ظاهرش را دوست نداشتم و نمی‌خواستم کسی مرا قضاوت کند. اولین باری که یک پسر خواست به آن زبان بزند، داشتم از اضطراب می‌لرزیدم. اما او واقعاً خوب و فهمیده بود و به من اطمینان می‌داد که آلتم مشکل خاصی ندارد.»

اکی که اکنون ۲۲ساله است و وارد رابطه شده، یاد گرفته که اندام تناسلی‌اش را دوست داشته باشد و آن را بپذیرد.
اکی می‌گوید:

«مدتی است که در رخت‌خواب اعتماد‌به‌نفس زیادی پیدا کرده‌ام و از سکس لذت می‌برم. معضل فقدان آموزش به جوانان درباره‌ی آلت جنسی واقعاً جدی است؛ به‌ویژه برای دختران جوان که ممکن است تصور کنند داشتن کلیتوریس بزرگ غیر‌طبیعی است.»

اندازه و لذت

این اعتماد‌به‌نفس جنسی است که روی لذت جنسی تاثیر می‌گذارد نه اندازه‌ی کلیتوریس. اگر با این اندیشه که بدنمان به هر طریقی نا‌به‌هنجار یا غیرعادی است وارد سکس شویم، احتمالاً از آن لذت نخواهیم برد.

دکتر ‘کارن گارنی’، روان‌شناس بالینی و روان‌درمانگر سکس در کلینیک هاولاک [واقع در لندن] می‌گوید: «لازم به ذکر است که در سکس، داشتن اعتماد‌به‌نفس در رابطه ‌با ساختار تناسلی بدن، به اندازه‌ی (یا حتی بیشتر از) ظاهر بدن ما اهمیت دارد. گذشته از این، زمانی‌که فکر مرد‌ آزاد باشد تا روی علایق خودش تمرکز کند، احساس و لذت جنسی شدت می‌یابد و این احتمال وجود دارد که اندازه‌ی کلیتوریس آن‌قدر‌ها هم که مردان در حین سکس تصور می‌کنند بزرگ نباشد.»

این حقیقت دارد که می‌گویند سایز مهم نیست.

نتیجه

زنان برای کسب اطلاعات درباره‌ی سلامت و لذت جنسی معمولاً به حال خود رها می‌شوند، اما داشتن اطلاعات درباره‌ی کلیتوریس (یا به‌طور کلی دستگاه تناسلی) نباید تنها یک سرگرمی برای فمنیست‌ها‌ی مدافع آزادی جنسی باشد. به‌عقیده‌ی دکتر گارنی داشتن چنین اطلاعاتی برای اعتماد‌‌به‌نفس ضروری است.
او می‌گوید: «تا می‌توانید خود را با تصاویر مختلف محاصره کنید. برای اصلاح تصور ذهنی خود از بدنتان بهترین راه این است که تا جایی که می‌توانید خود را با تصاویری از بدن‌های مختلف محاصره کنید. زمانی را صرف دیدن انواع مختلف کلیتوریس با سایز‌ها و شکل‌های متنوع کنید. می‌توانید به صفحه‌ی اینستاگرام @thevulvagallery مراجعه کنید که به طرز شگفت‌انگیزی، نقاشی‌هایی از آلت تناسلی زنان در شکل‌ها و سایز‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. با دیدن این تصاویر می‌توانید مطمئن شوید که بدنتان غیرطبیعی نیست و خوش باشید.»

شاید اگر در سن ۱۳سالگی این اطلاعات را راجع به بدنم داشتم، الان میانه‌ام با کلیتوریسم شکرآب نبود. کلیتوریس شما هر اندازه‌ای که داشته باشد، چه کوچک‌تر از پاک‌کن ته مداد و چه به اندازه‌ی یک لامپ نئون [!]، «هیـچ عیبی» ندارد و نگذارید کسی حرفی خلاف این را به شما بزند.


منبع:

cosmopolitan.com/uk/love-sex/sex/a25344468/big-clit

19373 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «