چگونه جق را ترک کنید

1398/04/21

چطور عادت خودارضایی را ترک کنید

Co-authored by Natalia S. David, Psy.D
July 11, 2019

[تردیدی نیس که تابحال به وفور درمورد ترک اعتیاد به جق، تاپیک ایجاد شده در شهوانی که خود محفل جق‌پیشگان است، ولی به جرأت میتوان گف این مطلب بهترین راهکارای ممکن را ارائه میدهد حال این که از باورهای پوچ، افراطی و خرافی نسبت به جق نیز به دور است. باشد که سودمند واقع شود.]

خودارضائی یا جلق در در تمام مراحل تاریخ و در تمام فرهنگ‌های گذشته اتفاق می‌افتاده است و برای تمام کسانی که به عرصه‌ی بلوغ قدم می‌گذارند راهی‌ست برای این که بتوانند لذت ارضای جنسی را قبل از این که وارد رابطه‌ی جنسی با انسانهای دیگر بشوند، درک کنند.

✔ جلق یکی از بخش‌های طبیعی و کاملاً سالم رشد زندگی جنسی‌ست. ولی اگر این میل درونی درست کنترل نشود و عادت به جلق‌های مداوم باعث ایجاد اختلال در درس، کار یا زندگی اجتماعی بشود، امکان این که کنترل زندگی را به طور کامل از دسترس خارج کند وجود دارد.


قسمت ١/٣:
درخواست کمک



١: بدانید چه زمانی نیاز به کمک دارید و باید از دیگران درخواست کمک کنید. جلق یک عادت کاملاً سالم و طبیعی است. حتی اگر این کار را به صورت همیشگی انجام می‌دهید باز هم معنای آن اعتیاد به جلق نیست اما اگر نمی‌توانید افکار خود را کنترل کنید و نیاز به جلق در حال ایجاد اختلال در روند تحصیل و یا کار شماست، پس شاید زمان آن رسیده که برای حل این مشکل از دیگران کمک بخواهید. احساس شرمندگی نکنید و بدانید خیلی از مردم مشکلی مشابه مال شما دارند. درخواست کمک یک عمل شجاعانه است و اکثر انسان‌هایی که از آنها کمک می‌خواهید نیز همینگونه فکر می‌کنند.


٢: از یک پزشک متخصص وقت ملاقات بگیرید. مشاوران روانشناسان و یا روانکاوان همگی برای کمک به افرادی که در مراحل متفاوت این اعتیاد هستند، آموزش تخصصی دیده‌اند. کار را با ملاقات منظم با یک روانشناس محلی آغاز کنید تا بتواند درصد اعتیاد شما را ارزیابی کرده و در صورت لزوم شما را برای دریافت کمک تخصصی‌تر به افراد متخصص معرفی کند.


٣: با روانشناس درمورد این که چگونه عادت به جلق روی زندگی‌تان تاثیر گذاشته است حرف بزنید. برخی از مردم از جلق به عنوان راهی برای منحرف کردن افکارشان (پرت کردن حواسشان) از سایر احساسات و عواطف و حتی مشکلاتشان استفاده می‌کنند. وقتی درمورد ضربه‌ای که جلق به زندگی شما زده است با روانشناس خود سخن می‌گویید، سعی کنید کاملاً روراست و صریح باشید.

  • شاید برای این که با روانشناستان به آن درجه از راحتی برسید، به چند جلسه مشاوره‌ی ابتدایی نیاز داشته باشید. این کاملاً طبیعی است. هرچقدر لازم دارید به خودتان زمان بدهید.
  • اگر بعد و یا قبل از جلق احساس تهی بودن، ناراحت بودن و یا عصبانیت می‌کنید این احساسات را با روانشناس خود در میان بگذارید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند دلیل و انگیزه‌ی به وجود آمدن این احساسات را مشخص کنید.

۴: درمورد انتخاب روش درمانی مناسب برای خود با روانشناس صحبت کنید. اعتیاد به خودارضائی از نظر برخی نوعی اعتیاد به سکس به شمار می‌آید. ممکن است روانشناس شما یک روش ترکیبی استفاده از دارو و تغییرهای رفتاری برای کمک به شما و حل مشکلتان در نظر بگیرد.


قسمت ٢/٣:
خود را مشغول کاری کرده و روی آن تمرکز کنید



١: راه دیگری برای پر کردن وقت و خالی کردن انرژی‌تان پیدا کنید. زندگی‌تان را با فعالیت‌های متفاوت و مفید پر کنید. شور و هیجان انجام دادن یک کار متفاوت می‌تواند به شما کمک کند میل به خودارضائی را با چیز دیگری جایگزین کنید. اینگونه هر بار که به جلق زدن وسوسه شدید، می‌توانید سریعاً به جای جلق، آن فعالیت جایگزین را برای منحرف کردن افکارتان از خودارضائی انجام دهید. می‌توانید از بین کارهای پیشنهاد شده در زیر هرکدام را که برایتان مناسب است انتخاب کنید:

  • خلاق باشید. تبدیل میل جنسی به انگیزه‌ی انجام یک کار خلاقانه (در اصطلاح تعالی و یا تصعید نامیده می‌شود، به معنای تبدیل چیزی بی‌ارزش به چیزی فوق‌العاده) چیزی‌ست که راهبان تارک دنیا و خردمندان قرنهاست به آن تکیه کرده‌اند. شروع به نوشتن کنید (خاطرات، داستان یا…) یاد بگیرید چگونه یک آلت موسیقی را بنوازید، نقاشی کنید، طراحی کنید یا هر کاری که باعث شود فکر کنید دارید کاری مفید انجام می‌دهید را انتخاب کنید.
  • ورزش کنید. یک رشته‌ی ورزشی متفاوت را امتحان کنید زیرا برای حرفه‌ای شدن در یک ورزش به انضباط فردی و تلاش مستمر نیاز دارید. می‌توانید علاقه و وقت‌تان را روی شنا کردن و یا دویدن متمرکز کنید یا به سراغ ورزش‌های تیمی مثل فوتبال، والیبال یا تنیس روی میز و… بروید. در ضمن هر نوع تمرین و نرمش کمک می‌کند از تنش و استرس رها شوید. احساس خوشحالی بیشتری در زندگی کنید و شما را روی فیزیک بدنی‌تان به صورتی مثبت و مفید متمرکز خواهد کرد. یوگا نیز می‌تواند به عنوان یک نوع نرمش به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری کنید و در این صورت احتمال این که به فکر خودارضائی بی‌افتید کمتر است.
  • رژیم غذائی سالم‌تری برگزینید. میوه‌ها و سبزی‌ها تاثیرات مثبتی روی بدن شما دارند و مواد غذایی لازم را برای بالا بردن انرژی شما که بتوانید در طول روز به فعالیت‌های بیشتری بپردازید را به شما خواهند داد. از غذاهایی که میل جنسی شما را تحریک می‌کنند مانند صدف، ماهی سالمون، خوراک لوبیای تند، قهوه، آووکادو، موز و شکلات پرهیز کنید.
  • سرگرمی‌های جدید پیدا کنید. نوعی مهارت جدید بیاموزید، یاد گرفتن حرفه‌ای که مدتی طول می‌کشد به آن مسلط شوید می‌تواند تمرکز مغز شما را از لذت کوتاه مدت جلق به لذت طولانی مدت رسیدن به اهداف متعالی‌تر منتقل کند. می‌توانید مهارت‌هایی مانند آشپزی، نجاری، تیراندازی با کمان، پختن انواع نان شیرینی، سخنرانی کردن و یا باغبانی را به عنوان فعالیت مفید و جایگزین انتخاب نمایید.
  • داوطلب کارهای خیر شوید. می‌توانید در مراکز خیریه داوطلب کمک شوید و انرژیتان را برای کمک به نوجوانانی که به اندازه‌ی شما خوش‌شانس نبوده‌اند، صرف کنید. مثلاً کار رایگان در پناهگاههای بی‌خانمان‌ها، تدریس خصوصی به دانش آموزان فقیر، داوطلب شدن برای نظافت مکان‌های آلوده و یا جمع‌آوری کمک مالی برای کارهای خیر. اینگونه یک احساس خوب از کمک به دیگران را تجربه خواهید کرد و وقت کمتری خواهید داشت تا از اهداف خود (ترک عادت جلق) منحرف شوید.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید. وسوسه‌ به عمل جلق می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. پس مطمئن شوید برای مبارزه با آن وسوسه‌ها به اندازه‌ی کافی انرژی دارید. سعی کنید حداقل در شبانه روز ٨ساعت بخوابید. اگر به صورت مداوم فراموش می‌کنید در ساعت معینی به رختخواب بروید، زنگ ساعت و یا گوشی خود را تنظیم کنید تا بهتان اطلاع بدهد.



٢: برای دوری کردن از جلق در زمانهایی از روز که معمولاً برای انجام این کار انتخاب کرده بودید برنامه ریزی کنید. اگر قبل از این که داخل رختخواب بروید و یا زیر دوش برای انجام جلق وسوسه می‌شوید، تلاش کنید ذهنتان را از هر نوع چیزی که شما را به یاد آن کار می‌اندازد منحرف کنید، مثلاً اگر این وسوسه آخر شبها به سراغ شما می‌آید، روی چهار دستو پا روی زمین قرار بگیرید و شروع به شنا رفتن کنید. اینقدر این کار را انجام دهید تا بسیار خسته‌تر از آن باشید که بخواهید هیچ کاری را انجام دهید و بلافاصله به خواب بروید.
اگر زمان دوش گرفتن برایتان بیش از حد وسوسه‌کننده است، فقط با آب بسیار سرد دوش بگیرید و در ضمن زمان دوش گرفتن‌تان خیلی طولانی نباشد. گرفتن دوش آب سرد این امتیاز را دارد که زمان و آب کمتری هدر داده می‌شود!

  • اگر همیشه بعد از آمدن از مدرسه یا دانشگاه به خانه جلق می‌زدید، مطمئن شوید که نقشه‌ای قابل اتکا برای جلوگیری از سر رفتن حوصله‌تان دارید. اگر واقعاً هیچ کاری برای انجام دادن ندارید و این بیکاری باعث می‌شود ذهن شما مرتباً به سمت افکار سکسی منحرف شود، برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده و زمانهای خالی خود را پر کنید. بالاخره متوجه خواهید شد که اجتناب از جلق زمانی که سرتان شلوغ است یا بسیار خسته‌تر از آن هستید که انرژی اضافه‌ای برای آن کار داشته باشید آسانتر است.
  • اگر معمولاً صبح‌ها برای جلق زدن وسوسه می‌شوید، تلاش کنید بیشتر از یک لایه لباس به تن داشته باشید تا لمس کردن کیرتان نیازمند به تلاش بیشتری داشته باشد.



٣: کمتر تنها باشید. اگر به طور دائم جلق می‌زنید زیرا احساس تنهایی می‌کنید، راههایی را پیدا کنید که از نظر اجتماعی زندگی‌تان پر بار باشد. این بدان معناست که در هر تعداد باشگاه گروه و دسته‌ای که می‌توانید عضو شوید، دعوت‌های بیشتری از طرف دیگران قبول کنید و دیگران را بیشتر از سابق برای گذراندن وقت با خودتان دعوت کنید.
تلاش کنید دوستان بیشتری پیدا کنید. اگر می‌خواهید کسی را در زندگی‌تان برای قرار گذاشتن (رابطه‌ی عاطفی) داشته باشید و خودتان نمی‌توانید پیدایش کنید، از دوستانتان بخواهید شخصی مناسب را برایتان پیدا کنند و یا از سایتهای دوستیابی اینترنتی استفاده کنید.
کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که زمانهایی که در خانه تنها هستید را کاهش دهید.
اگر عادت شما به جلق در یکی دو ساعت ما بین آمدن شما از مدرسه یا دانشگاه و آمدن پدر مادرتان از سرکار که در این مدت در خانه تنها هستید است، در طول آن دو ساعت برای قدم زدن از خانه بیرون بروید یا برای انجام دادن تکالیفتان یا دوره‌ کردن درس‌ها به یک کافه بروید.
حتی اگر تمام دوستانتان سرشان شلوغ است، هنوز می‌توانید وسوسه‌ی خود برای جلق را با رفتن به مکان‌های عمومی و پر جمعیت از بین ببرید. برای مثال به جای تماشا فیلم در خانه، به سینما بروید. اینگونه حتی وقت‌هایی که با دوستانتان زمان نمی‌گذرانید، باز هم تنها نیستید پس در نهایت فرصتی برای جلق زدن نخواهید داشت.




۴: به تماشای پورن روی کامپیوتر خود پایان دهید. یکی از دلایل این که شما اینقدر جلق می‌زنید می‌تواند این باشد که می‌دانید هر لحظه اراده کنید می‌توانید به فاصله‌ی چند ثانیه مشغول دیدن پورن باشید. اما اگر شما این اراده را که به تنهایی مانع دیدن پورن توسط خودتان بشوید را ندارید، این امکان برای‌تان وجود دارد که از روش‌های دیگری استفاده کنید:

  • نرم افزارهای ویژه‌ی بلاک کردن سایتهای پورن نصب کنید، اشکال این روش این است که شما رمز عبور از بلاک و دسترسی به سایتها را چون خودتان آن را تعیین کرده‌اید خواهید داشت. اما باز شدن صفحه‌ی اخطار داشتن محتوای پورن روی مانیتور به شما این هشدار را خواهد داد که به فکر اولویت‌هایتان باشید. درضمن می‌توانید یک رمز تصادفی با فشار دادن تصادفی و بی‌نظم کلیدهای کیبورد در یک فایل نوشتاری تایپ کرده و آن را در داخل بخش انتخاب رمز کپی پیست کنید تا خودتان رمزتان را حفظ نباشید. بعد می‌توانید آن فایل نوشتاری را پاک کنید. اینطوری خودتان هم رمز عبور از نرم افزار بلاک کردن سایتهای پورن نصب شده بر روی کامپیوترتان را نخواهید دانست. این بهترین راه برای قوی نگه داشتن شما در برابر وسوسه و دور کردنتان از جدال درونی می‌باشد.
  • اگر شما به این تمایل دارید که جلق‌تان را در حال تماشای پورن روی کامپیوتر انجام دهید، سعی کنید کامپیوترتان را به محلی از خانه که همه به آن دید داشته باشند منتقل کنید.
  • اگر مالک مقداری فیلم پورن به صورت فیزیکی (سی‌دی، هارد و…) هستید، بلافاصله از شر آن خلاص شوید (هرچه سریعتر بهتر).



۵: در این کار هم باید صبور باشید هم پیگیر و مستمر. متوقف کردن عادت به جلق مانند صاعقه به شما اصابت نخواهد کرد (فوری و لحظه‌ای نخواهد بود). این کاری زمان‌بر است که احتیاج به تعهد دارد و شما حتی ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید و یا گاهی اوقات اختیار از دستتان خارج شده و جلق بزنید. مبارزه اصلی سعی در خودداری و جلوگیری است پس همین الان به خود تعهد بدهید که نگذارید اشتباهات کوچک سد راهتان شود یا شما را متوقف کند

  • یک سیستم پاداش برای خودتان راه بی‌اندازید و به خودتان رشوه دهید. یعنی برای رفتار صحیح و منصرف نشدن از ادامه‌ی راه به خود پاداش دهید. برای مثال اگر توانستید دو هفته‌ی تمام جلق نزنید برای خود یک بازی جدید (ایکس‌باکس، پلی استیشن و…) بخرید و یا خود را به خوردن یک بستنی دعوت کنید!

قسمت ٣/٣:
نگرش خود را درست کنید



١: اینقدر خود را مجازات نکنید. به یاد داشته باشید که شما انسان هستید و انسانها جلق می‌زنند. بعضی تحقیقات نشان می‌دهد حدود ٩۵٪ از مردها و ٨٩٪ از زنها تایید کرده‌اند که جلق می‌زنند جلق یک کار کاملاً عادی و سالم برای تمامی سنها و جنسیتهاست.




٢: افسانه‌های راجع به ضررهای جلق را باور نکنید. اگر شما می‌خواهید اعتیادتان به جلق را درمان کنی، باید این را به دلایل اخلاقی و شخصی خودتان انجام دهید نه به دلایلی که مربوط به سلامتی شما می‌شود اینجا لیستی داریم از صدماتی که جلق به بدن نخواهد زد!

  • جلق باعث عقیم شدن یا زودتر آمدن آب شما (زودانزالی) یا ناتوانی جنسی نخواهد شد
  • جلق باعث دیوانگی نخواهد شد
  • جلق باعث کور شدن و یا حتی ضعیف شدن چشمان نخواهد شد
  • جلق باعث تکرر ادرار نخواهد شد
  • جلق تاثیری بر روی موهای شما صورت ندارد، همچنین روی رشد شما، شکل و ظاهر صورت شما، کلیه‌ی شما، بیضه‌های شما هیچ تاثیری نخواهد داشت. باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی نخواهد شد، اگر هم راجع به صدمات جسمی دیگری به دلیل جلق شنیده‌اید، بدانید همگی آنها فقط افسانه هستند.



٣: این را بدانید که همه چیز بهتر خواهد شد. اگر شما واقعاً باور کنید که می‌توانید راهی برای پایان دادن به عادت جلق‌تان پیدا کنید شما قادر خواهید بود این کار را انجام دهید.
شاید هدفتان این نباشد که جلق را کاملاً متوقف کنید، فقط این باشد که تعداد آن را به اندازه‌ی عادی و سالم کاهش دهید. مثلاً یک یا دوبار در روز این مقدار کاملاً مناسب و بی‌ضرر است. اگر اطمینان دارید که در این نبرد واقعاً پیروز خواهید شد، احتمال موفقیتتان بسیار بیشتر از زمانی است که مداوم به خود شک کرده و تردید داشته باشید.

  • این را هم بدانید که ممکن است روزهایی بیاید که پایتان بلغزد و تسلیم وسوسه شوید. بدانید که این هم بخشی عادی از روند بهبود شماست و نباید باعث شود شجاعتتان را از دست بدهید به خودتان ایمان داشته باشید.

✔ نکته:
• روزه گرفتن را امتحان کنید. روزی چند ساعت نخوردن و نیاشامیدن می‌تواند ذهن شما را از مسائل جنسی منحرف کند. روزه گرفتن می‌تواند به مانند رژیم گرفتن عمل کند که شما را از خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی که به آنها هوس و اشتیاق دارید باز می‌دارد. اگر شما این کار را به صورت دائمی انجام دهید، اراده‌ی قوی‌تری برای کنترل خودتان در برابر وسوسه خواهید داشت.
• اگر فکر و یا ایده و یا وسوسه‌ای به ذهن شما وارد شد، خیلی سریع شروع کنید به چیز دیگری فکر کردن مثلاً بیسبال فوتبال و…
• اگر شما مشکل جلق زیر دوش دارید، زمان‌سنج (تایمر) را فعال کنید و برای دوش گرفتن وقت کمی را در نظر بگیرید و سعی کنید قبل از پایان وقت و به صدا درآمدن هشدار دهنده (آلارم) از زیر دوش بیرون بیایید.
• با یادآوری این نکته به خودتان که خودداری از جلق قدرت و توان جنسی شما را افزایش خواهد داد، به خود انگیزه دهید. زیرا اگر شما به اندازه‌ی سابق جلق نزنید در زمان سکس با دیگران حالا هر کسی که می‌خواهد باشد قدرت و انرژی بیشتری خواهید داشت و سریع‌تر کیرتان به حالت نعوظ خواهد رسید و درضمن موقع پایان سکس ارضاء قدرتمندتری را نیز خواهید داشت. زیرا احساس لذت ناشی از ارضاء برایتان تکراری نشده است، برای رسیدن به بالاترین درجه‌ی میزان هورمون در بدنتان بهتر است مقدار جلق‌تان بیشتر از یک بار در هفته نباشد.
• تحقیقاتی درمورد مردان نشان داده است که جلق نزدن برای یک هفته تستوسترون را به مقدار اندکی افزایش می‌دهد و بعد از جلق دوباره این مقدار کاهش می‌یابد.
• برای خود اهداف کوچکی در نظر بگیرید. برای شروع سه روز پشت سر هم جلق نزنید. روز سوم برایتان حالت سرعت‌گیر جاده را خواهد داشت اگر بتوانید روز سوم را رد کنید خواهید فهمید که تعهدتان برای انجام این کار جدی است. بعد از یک هفته

58074 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-05-16 07:40:39 +0430 +0430

میدونم این تایپک برای 2 سال پیشه ولی امید دارم که جوابمو میگیرم.
نوشته شده جق باعث ضعیف شدن چشم نمیشه؟ ناااموسا؟
من خودم ضعیف تر شدن چشمام رو احساس کردم یعنی همش تلقین کردن خودم بوده؟
به مقدار مناسب جق بزنیم مثلا یک یا دو بار در روز؟ من هفته ای دو سه بار میزنم اونوقت تازه به فکر ترکشم اونوقت تو مقاله ترک جق نوشته یک یا دو بار در روز! 😂 😐

1 ❤️

2022-07-02 22:42:44 +0430 +0430

این مقاله اگر به عکسهاش دقت کنید برای تینیجر هاست که سرکلاس درس هم میزنند

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «