چگونه سکس بهتری داشته باشید

1398/05/10

چگونه سکس‌تان را بهتر کنید

Co-authored by Trudi Griffin, LPC
July 27, 2019

این جستار با همکاری خانم 'ترودی گریفین' (مشاور حقوقی) به عرصه‌ی تحریر در آمده است.
آیا به این نتیجه رسیده‌اید که سکس نه تنها لذت‌بخش نیست بلکه می‌تواند دردناک هم باشد؟ شاید هم نگران این هستید که شریک جنسی‌تان چقدر از سکس لذت می‌برد؟ حال مشکل هرچه می‌خواهد باشد، اگر روی آن کار کنید، می‌توانید زندگی جنسی بهتری داشته باشید.

قسمت ١/۴:
برای موفقیت همه چیز را آماده کنید



١: سکس امن تری داشته باشید. این که از سکس لذت ببرید زمانی که در
آرامش و امنیت باشید بسیار آسانتر است.
با در ذهن داشتن این مطلب زندگی جنسی‌تان را طوری برنامه ریزی کنید که تا حد ممکن امن باشد. اگر می‌توانید قبل از انجام سکس شریک جنسی‌تان را کاملاً بشناسید و درمورد گذشته‌ی جنسی‌تان با افراد دیگر با هم گفتگو کنید. هر بار که با هم سکس کامل می‌کنید از کاندوم و یا سد دهان استفاده کنید (سد دهان قالبی پلاستیکی‌ست که در داخل دهان قرار می‌گیرد، مصرف اصلی آن در دندانپزشکی است و مانع انتقال بیماری از طریق منی می‌شود).

  • فقط کاندوم‌های ساخته شده از لاتکس و پلی یورتان می‌توانند از شما در مقابل بیماری‌هایی که از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند بخصوص ایدز (HIV) محافظت کنند.
    کاندوم‌های ساخته شده از پلی‌یورتان خیلی آسان‌تر از کاندوم‌های ساخته شده از لاتکس پاره می‌شوند. حتماً هر بار که قصد انجام سکس از کص، کون یا دهان را دارید از کاندوم استفاده نمایید. یک سد دهانی غلافی از جنس لاتکس است که وقتی اقدام به سکس دهانی با شریک مونثتان می‌کنید می‌توانید از آن استفاده کنید. این غلاف می‌تواند از پخش بیماری‌هایی که از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند از جمله ایدز (HIV) جلوگیری کند.
  • بهتر است زنان برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای سرطان دهانه‌ی واژن و زگیل تناسلی واکسن (HPV) تهیه کرده و تزریق کنند. تزریق واکسن پیشگیری (HPV) می‌تواند در بعضی از بانوان ایجاد واکنش حساسیتی کرده و در بعضی موارد منجر به غش کردن شود. پس قبل از تهیه کردن و اقدام به تزریق این واکسن با پزشکتان در مورد مناسب بودن این دارو برای شما مشورت کنید.


**٢**: **عاشق بدن خود باشید.** این که در مورد شکل بدنتان خجالت‌زده باشید و یا این که نسبت به مورد قبول بودن فرم بدن خود تردید داشته باشید می‌تواند بدون هیچ دلیل منطقی باعث معذب بودن شما در طول سکس شود. اگر با شکل و ظاهر بدن خود مشکل دارید و این باعث تاثیر منفی روی زندگی سکسی شما شده است، پس تغییر دادن چیزهایی که تغییر دادنشان ممکن است را در اولویت قرار دهید و سایر چیزها را نیز همانگونه که هستند بپذیرید. پذیرفتن بدنتان به همان صورت که هست کلید خوشحالی فردی شما و قدم اول در راه داشتن یک زندگی جنسی بهتر است.
  • سعی کنید در آیینه به خود نگاه کنید و هدفتان این باشد که هر روزی یک چیز خوب جدید راجع به بدنتان در آیینه پیدا کنید.
  • می‌توانید بدن خود را از دیدگاه جنسی بشناسید. زنانی که خودارضایی می‌کنند به طرز قابل توجهی نسبت به سایر زنان از سکس بیشتر لذت می‌برند. دانستن این که از چه چیزهایی خوشتان می‌آید در ایجاد ارتباط با شریک جنسی‌تان نیز موثر است.


**٣**: **با شریک جنسی‌تان به طرز بازتر و موثرتری ارتباط برقرار کنید.** برقراری ارتباط کلامی با شریک جنسی‌تان می‌تواند میزان رضایت شما را از رابطه‌ی جنسی بالا ببرد و در نزدیکتر شدن شما به شریک جنسی‌تان نیز موثر باشد. این که بتوانید یک رابطه‌ی کلامی باز با شریک جنسی‌تان ایجاد کنید و آن را در طول رابطه حفظ کنید، می‌تواند کار سختی باشد. مخصوصاً اگر شما با خود عمل سکس و رسیدن به خواسته‌هایتان راحت نباشید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید خواسته‌های خود را بیان کنید و بعد از آن هنوز احساس راحتی و امنیت داشته باشید.
  • مهم نیست چقدر همدیگر را می‌شناسید. شریک جنسی شما قدرت ذهنی خواندن فکر شما را ندارد. اگر در زندگی جنسی شما چیزی وجود دارد که می‌خواهید آن را تغییر دهید. این اهمیت دارد که درمورد آن با هم حرف بزنید.
  • اگر شریک جنسی شما واقعاً به شما متعهد باشد، پس او برای شنیدن حرفهای شما و احترام به خواسته‌هایتان مشکلی نخواهد داشت.
  • ارتباط کلامی برقرار کردن درمورد نیازهای جنسی‌تان می‌تواند برای شما و شریک جنسی‌تان یک تجربه‌ی خوب برای ایجاد صمیمیت بیشتر بین‌تان باشد


**۴**: **به او بگویید چه چیزهایی را دوست دارید.** باید درمورد طرز رفتار و احساساتتان درمورد مقوله‌ی سکس با شریک جنسی‌تان کاملاً صادق باشید. در ضمن این هم اهمیت دارد که از شریک جنسی‌تان بپرسید او از چه چیزهایی خوشش می‌آید یا چه خواسته‌هایی دارد. خجالتی و مبهم رفتار کردن فقط باعث معذب شدن شریک جنسی‌تان خواهد شد که در نتیجه باعث بدتر شدن رابطه‌ی جنسی برای هردویتان خواهد شد. به خودتان اجازه دهید که از زندگیتان لذت ببرید و به شریک جنسی‌تان نیز اجازه دهید که شاهد لذت بردن شما از هر کاری که برایتان انجام می‌دهد باشد.
  • هرگز شریک جنسی‌تان را برای علائق جنسی‌اش قضاوت نکنید. گفتن این چیزهای خصوصی به دیگران می‌تواند برای هردویتان ترسناک باشد. پس زمانی که شریک جنسی شما مشغول حرف زدن درمورد آنهاست، سخنش را قطع نکنید . اگر شریک جنسی شما چیزی را دوست داشت که شما با انجام آن راحت نبودید. بدون این که باعث شوید او درمورد چیزهایی که دوست دارد احساس بدی پیدا کند صرفاً بگویید که علاقه‌ای به انجام آن کار ندارید.
  • تا آنجا که می‌توانید از کلمات دو پهلو استفاده نکنید. کلمات دوپهلو به دلیل واضح نبودنشان درک کردن خواسته‌های شما را برای شریک جنسی‌تان سخت‌تر خواهند کرد. طوری حرف بزنید که هردوی شما در درک آن مشکلی نداشته باشید. این را هم به یاد داشته باشید که سکس کاری غلط یا کثیف نیست و استفاده از اصطلاحاتی که معنایی کاملاً روشن و واضح داشته باشند برای ایجاد ارتباط مفیدتر است.


**۵**: **به شریک جنسی‌تان بگویید بعضی از کارهایی که در زمان سکس انجام می‌دهد نتیجه‌ای برای شما ندارد.** گاهی اوقات کارهایی که شما در اتاق خواب انجام می‌دهید لذتی برای طرف مقابلتان ندارد. به جای این که کسی را سرزنش کنید از طرف خودتان حرف بزنید یا استفاده از کلمه‌ی "من" به طرف مقابلتان بگویید که کدام قسمت از کاری که انجام داده است لذتی برای شما نداشته است. اگر درباره‌ی چیزهایی که دوست ندارید بیشتر صادق باشید. می‌توانید آنها را به میل خود تغییر دهید و باعث شوید که کیفیت سکس بهتر شود.
  • برای مثال به شریک جنسی‌تان بگویید: «من احساس می‌کنم سکس ما خیلی عجله‌ای است، چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟» اینطور حرف زدن، مشکل شما را به طرف مقابلتان اطلاع می‌دهد بدون این که کسی این وسط سرزنش شود. به جای سرزنش کردن این روش ارتباط نشان می‌دهد که مشکلتان چیزی است که می‌توانید با هم روی حل آن کار کنید.
  • مسائل را به مثبت‌ترین شکل ممکن بیان کنید. برای مثال «من وقتی تو … را انجام می‌دهی واقعاً لذت می‌برم و دوست دارم که بیشتر آن کار را انجام دهی» یا «این و آن بیشتر برای من لذت‌بخش است تا آن کار و آن یکی کار! می‌شود به جای آنها این کارها را امتحان کنیم؟»


**۶**: **به شریک جنسی‌تان بیشتر توجه کنید.** رساندن او را به ارضاء هدف اصلی‌تان قرار دهید. البته این هم اهمیت دارد که شما نیز چیزهایی را که لازم دارید از رابطه‌ی جنسی دریافت کنید. می‌توانید با نمونه بودن برای او کار را آغاز کنید هرچه بیشتر باعث شوید احساس بهتری داشته باشد. او هم بیشتر مشتاق خواهد بود که شما را خوشحال کند. کلید یک سکس خوب این است که از تک‌‌تک واکنشهای شریک جنسی‌تان نسبت به سکس‌تان کاملاً آگاه باشید.
  • وقتی می‌بینید که شریک جنسی‌تان ناگهان سعی می‌کند از شما دور شود (خودش را عقب می‌کشد)، متوقف شوید. شاید شما دارید به او صدمه می‌زنید. وقتی می‌بینید دارد از لذت ناله می‌کند، هرکاری را که در حال انجام دادن آن هستید، تکرار کنید زیرا احتمالاً احساس خیلی خوبی دارد و از همه مهمتر، در میان سکس به او توجه داشته باشید که مطمئن شوید او از تمام کارهایی که در حال انجام آن هستید لذت می‌برد.
  • اگر او به شما گفت “نه”، بلافاصله متوقف شوید.
  • این را هم به یاد داشته باشید که صرفاً چون شریک جنسی‌تان کلمه‌ی “نه” را به زبان نمی‌آورد معنای آن این نیست که آن مرد و یا زن با هر کاری که در حال انجام دادنش هستید، مشکلی ندارد موافقت و راضی بودن یک عمل استمراری است. در پایان هدف اصلی شما دریافت یک “بله” با صدای بلند از طرف هردویتان است! (گفتن بله با صدای بلند علامت تایید و راضی بودن است)

قسمت ٢/۴:
در انجام کار به مرحله استادی برسیم


**١**: **بلندگوهای صنعت پورن را فراموش کنید.** پورن هم مانند تمام فیلمهای دیگر است. یعنی واقعیت را نشان نمی‌دهد. پورن طوری تولید می‌شود که همه چیز جلوی دوربین خوب و کامل به نظر بیاید. اما معمولاً این را که انجام چه کارهایی واقعاً حس خوبی ایجاد می‌کند و یا این که سکس واقعی چگونه است را نشان نمی‌دهد.
  • سعی کنید سکس را بدون هیچ نوع توقعی آغاز کنید و بذارید همه چیز طبق جریان طبیعی خود جلو برود.


**٢**: **برای لذت بردن از سکس عجله نداشته باشید.** بهتر است که از هر لحظه این تجربه‌ی لذت کافی را ببرید. این نباید یک عملیات «*وارد شویم و بلافاصله خارج شویم*» باشد! (عملیات وارد شویم خارج شویم اصطلاحی برای عملیات‌های جاسوسی و کماندویی می‌باشد یعنی قبل از این که متوجه حضورمان شوند فرار کرده باشیم ـ توضیح مترجم) از تمام مراحل رابطه‌ی جنسی لذت ببرید. روی جاهای حساس بدن شریک جنسی‌تان تمرکز کنید و برای این که او از توجه شما به آن نقاط لذت ببرد وقت بگذارید. به آهستگی جلو بروید و تمام بدن شریک جنسی‌تان را کشف کنید. مستقیماً به سراغ نقاط کلیشه‌ای نروید!
  • می‌توانید در تختخواب بازی‌های سکسی با شریک جنسی‌تان انجام دهید تا کل جریان را پرهیجان‌تر و جالب‌تر کنید.
    همیشه روی ارتباط بینتان تمرکز کنید. نگذارید او بفهمد حرکت بعدی شما چیست تا سکس را برای هردویتان جالب‌تر (غیر تکراری‌تر) کنید!
  • یکی از اهدافتان مرتباً بوسیدن باشد. این که در وسط سکس دوباره به بوسیدن همدیگر مشغول شوید راه بسیار خوبی برای طولانی‌تر کردن زمان سکس است.


**٣**: **قبل از این که به سراغ قسمتهای اصلی سکس بروید روی عشقبازی تان تمرکز کنید.** برای بوسیدن نوازش کردن و اهدا کردن لذت به یکدیگر وقت صرف کنید. عشقبازی می‌تواند سکس را طولانی‌تر کند و باعث شود که احساسی بهتر و رمانتیک‌تر در طول سکس داشته باشید! عشقبازی مخصوصاً به زنها کمک می‌کند که بهتر در حال و هوای سکس قرار گیرند. در حالی که مردان تقریباً همیشه برای سکس حاضرند!
  • این همیشه به نفع شماست که بانوی شریک جنسیتان را ابتدا حشری کرده و سرحال بیاورید. این می‌تواند باعث ترشح مایعات روان‌کننده‌ی طبیعی در کص او شود و سکس را برایش لذت‌بخش‌تر کند.


**۴**: **مرتباً از او تعریف کنید.** باید مطمئن شوید که شریک جنسی‌تان هرگز برای یک لحظه هم شک نکند که شما فکر می‌کنید در تمام دنیا زیباتر از او وجود ندارد! یعنی حس کند حتی تا چند سیاره آنطرف‌تر هم جذاب‌تر از او برای شما پیدا نمی‌شود! وقتی چیزی (عضوی از بدن او) را دیدید که از آن خوشتان آمد. بگذارید شریک جنسی شما بداند که چه احساسی دارید.
  • مجبور نیستید همیشه همه چیز را به زبان بیاورید اما برای لذت بردن از همه چیز وقت بگذارید و اجازه دهید شریک جنسی شما ببیند که چقدر از بدن او لذت می‌برید!


**۵**: **از روان‌کننده‌های مناسب استفاده نمایید.** محصولات روان‌کننده می‌توانند لذت ناشی از رابطه‌ی جنسی را بسیار بالا ببرند. استفاده از روان‌کننده‌های با کیفیت می‌تواند برای داشتن یک سکس خوب بسیار مفید باشد. مخصوصاً اگر شریک جنسی شما زن است یا شما مشغول سکس از راه کون هستید. رابطه‌ی جنسی شامل مقدار زیادی اصطحکاک است و بیشتر اوقات اصطحکاک چیز خوبی است اما مثل هر چیزی دیگری نقاط منفی نیز دارد. مثلاً ساییده شدن، عرق‌سوزی یا ایجاد ناراحتی در قسمتهای حساس پوست. این روزها می‌توانید روان‌کننده را هم از طریق اینترنت و هم از طریق داروخانه‌ها و یا فروشگاههای محلی تهیه کنید. در ضمن می‌توانید برای تهیه‌ی این نوع محصولات از طریق پزشک یا کلینیک‌های سلامتی جنسی اقدام نمایید.
  • آن دسته از روان کننده‌های لوبریکانتی را انتخاب کنید که در اجزای سازنده‌شان “گلیسیرین” نداشته باشد. زیرا باعث خشکی واژن می‌شوند.
    از محصولات خوشبو یا هرگونه کالای بهداشتی که ممکن است موجب ایجاد عارضه‌ی خشکی واژن شود به شدت دوری کنید. مانند نرم کننده‌های دست (لوسیون) یا انواع صابون یا روغن‌های مخصوص حمام. برای درست استفاده کردن از روان‌کننده از دستورالعمل درج شده روی محصول توسط تولید کننده‌ی کالا پیروی کنید.
  • معمولاً سه نوع روان‌کننده وجود دارد. روان‌کننده‌هایی تولید شده از آب یا تولید شده از سیلیکون و یا تولید شده از روغن. روان کننده‌هایی که از آب تولید شده باشند، به آسانی پاک می‌شوند و در تمامی فروشگاهها موجود هستند در ضمن آنها می‌توانند به همراه کاندوم مصرف شوند و همچنین می‌توانند کاندوم را از پاره شدن حفظ کنند و برای کیر شما ضررهای بسیار کمتری از روان‌کننده‌هایی دارند که از سیلیکون درست می‌شود.
  • روان‌کننده‌های ساخته شده از سیلیکون مدت طولانی‌تری دوام می‌آورند و برای سکس از کون بهترین انتخاب‌ها هستند. روان‌کننده‌های تشکیل شده از روغن هرگز نباید با کاندوم‌های ساخته شده از لاتکس مصرف شوند زیرا آنها باعث پاره شدن کاندوم می‌شوند.


**۶**: **یکم سر و صدا کنید.** هنگامی که مشغول سکس هستید، تلاش کنید مقداری صدای ناشی از راضی بودنتان از تلاشهای شریک جنسی‌تان برای او از خودتان صادر کنید. البته هرگز نباید در این کار زیاده‌روی کنید اما به وجود اوردن صدای ناله یا آه کشیدن نه تنها به شریک جنسی‌تان می‌گوید از چه چیزهایی خوشتان می‌آید بلکه به او می‌فهماند که باید بیشتر آن کار را انجام دهد. درضمن این به او خواهد گفت دارید از سکستان لذت می‌برید. این باعث می‌شود لذتی که او از سکس می‌برد نیز بیشتر شود و در ضمن شریک جنسی‌تان را تشویق می‌کند بیشتر تلاش کند.
  • اخیراً یک تحقیق نشان داده است که شریک‌های جنسی‌ای که در طول سکس از خود صدا در‌می‌آورند سکس بهتری دارند. پس هرکاری به نظرتان طبیعی آمد را انجام دهید و اگر احساس کردید مایلید سرو صدا کنید جلوی خودتان را نگیرید.

قسمت ٣/۴:
تجربیات جدید امتحان کنید


**۱**: **فانتزی‌هایتان را بیشتر به مرحله‌ی اجرا درآورید**. اصلاً مجبور نیستید در رختخواب در انجام کارهایی که دوست دارید زیاده‌روی کنید اما بعضی تغییرات می‌توانند تنوع زیادی به زندگی جنسی شما بدهند و آن را جالب‌تر کنند. مشکل این است که سکس به آسانی تکراری می‌شود. مخصوصاً وقتی که مدتی طولانی را فقط با یک نفر بوده‌اید. برای این که آن را فوق‌العاده نگه دارید یا بهتر کنید بهتر است که یکنواختی را از بین ببرید. هیچ چیز مانند یک چشم‌بند ابریشمی، دستبندهای فلزی که با پشم‌های لطیف آراسته شده و بازی مفرح "پلیس بد" با تکراری بودن سکس شما خداحافظی نخواهد کرد.
  • بهتر است از اسباب‌بازی‌های جنسی هم استفاده کنید. اضافه کردن چیزهای مختلف سکسی به زندگی جنسی‌تان می‌تواند باعث بالا رفتن میزان رضایت‌تان بشود. بیشتر این اسباب‌بازی‌های جنسی برای هر دو طرف رابطه لذت‌بخش هستند!
  • چیزهای سکسی جدید می‌توانند در زندگی جنسی و عاشقانه شما جرقه‌های جدیدی به وجود بیاورند (آن را شعله‌ورتر کنند) کمی تحقیق و مطالعه کنید تا بفهمید که تا به حال از چه چیزهایی در زمینه‌ی سکس غافل بوده‌اید
  • بسیاری از مردم فانتزی‌هایی سکسی با جزئیات بسیار دقیق در سر دارند که شرمندگی باعث می‌
5877 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «