کاملترین و معقولترین ادله های خداناباوری (قسمت 1)

1398/03/21

#مهم نیست خداباور هستی یا خداناباور
#مهم نیست بی دین هستی یا دیندار
#این متنی که نوشتم واقعا ارزش خوندن رو داره

خداناباوری چیزیه که در تمام تاریخ روشنه و هممون میدونیم چیه!
بعضی از خداناباروایی که در زمان خودشون یا حتی در تاریخ سلیبریتی به حساب میان به این مورد اشاره کردن که نه تنها دین یک مسئلهء اشتباهه، بلکه مسخره و خنده دار هم هست!
میخوام توی این مقاله یک نسخه جدید از خداناباوری رو بیان کنم پس بیا برای یکبار هم که شده بدون تعصب این مقاله رو بخون، اگر دیدی واقعا با عقلت جور در میاد و همه تیکه های پازل مرتب کنار همدیگه چیده میشه، از اون خدایی که اینقدر ازش طرفداری میکنی دست بکش!
خب اول میخوام یه فرضیه براتون شرح بدم :
ما مطمئنیم که خدا وجود نداره.
ما مطمئنیم که خدایان و ارواح و فرشتگان و موجودات مافوق طبیعه وجود ندارن.
اما این آخر داستان نیست این تازه شروع داستانه…
من به طرز تفکری که در امتداد این خط پیش میره خیلی علاقه دارم، طرز تفکری که میگه :
• من نمیتونم این چیزارو (خدا و …) باور کنم!
• این نظریه هارو نمیتونم باور کنم!
• ولی “ولی” ولی … تاکید میکنم این “ولی” خیلی مهمه، ولی عاشق آهنگ کلیسا هستم!
ولی عاشق هنر نقاشیه مسیح هستم!
ولی عاشق صدای قرائت قرآن هستم!
ولی عاشق صدای اذان فلان قاری هستم!
ولی عاشق تماشای کلیساهای تاریخی و قدیمی هستم!
ولی واقعا دوست دارم کتاب عهد عتیق رو ورق بزنم و بخونم!
فرقی نداره، هرچی میخواد باشه از این “ولی” ها زیاده، میدونین که چی میخوام بگم، میخوام بگم بعضی شما خداباور ها دارین در امتداد ما آتئیست ها پیش میاین ولی دنبال یه بهانه هستین که باور های قدیمی خودتونو حفظ کنین!
میدونم که این انتخاب سختیه، واقعا هم سخته، ولی من میخوام یه راه دوم جلوی پاتون بذارم! یه راهی که جایگزین باشه!
فکر کنم یه سری راه برای برداشت کردن از دین وجود داره و من میخوام با احترام از دین برداشت کنم با این که بی دینم!
شاید شما مسلمون باشین یا مسیحی یا بودایی یا هر دین و مذهب دیگه ای رو انتخاب کرده باشین و برای خودتون و بقیه یکسری استدلال بیارین که دینتون بیشتر از دین های دیگه مزیت داره و بهتره و خوبی های دینتون رو به رخ همدیگه بکشین و بدی های دین طرف مقابلتون رو به روش بیارین و در نهایت جنگ و دعوای تعصبی پیش بیارین!
اما ما بی دین ها راحتیم، چون اصلا نیازی نداریم که درباره دینمون و خط قرمز هامون و … با همدیگه بحث کنیم و بدی ها و خوبی های همدیگه رو به رخ بکشیم!
قصد دارم تمام انسانهای جهان رو به دو دسته تقسیم کنم :

  1. کسانی که ایمان آورده اند (خدا باوران)
  2. کسانی که ایمان نیاورده اند (خدا ناباوران)
    نسخه جدیدی از خداناباوری که بهتون میگفتم طوریه که میتونیم هر دوی این دسته هارو کنار هم قرار بدیم در کمال احترام به ادیان درحالی که بی دین هستم!
    خب من همه ادیان رو بررسی میکنم، یه سوال از خودم میپرسم و اون اینکه “از چه چیزی توی این دین میتونیم استفاده کنیم؟”
    وقتی از دین یه مطالعه همه جانبه داشته باشم، یه بینش وسیع از حوزه هایی از زندگی که خوب پیش نمیرن پیدا میکنم که دوس دارم توی این مقاله در ادامه چند تا از اونهارو بیان کنم.
    نظرتون چیه که با آموزش و پرورش شروع کنیم؟
    چون آموزش و پرورش چیزیه که هممون چه خداباور و چه خداناباورها، پول زیادی خرجش کردیم و هروقت بحث از ساختن دنیای بهتری میشه، همه قبول داریم که با آموزش و پرورش و تحصیلات میتونیم دنیارو به جای بهتری تبدیل کنیم.
    اکثرمون معتقدیم که تحصیلات نه تنها به ما مهارت های تجاری و صنعتی میده، بلکه مارو تبدیل به افراد بهتری هم میکنه!
    خب جالبه بدونیم این طرز فکر از کجا اومده؟
    در ابتدای قرن نوزدهم در غرب اروپا، حضور مردم در کلیسا ها به شدت کم شده بود و این موضوع باعث شده بود که عده کثیری از مردم وحشت زده باشن و مدام این سوالات رو از خودشون بپرسن :
    • مردم کجا میتونن اخلاق رو یاد بگیرن؟
    • کجا میتونن رهبر و راهنمود خودشون رو پیدا کنن؟
    • مردم کجا میتونن منابع تسلای خاطرشونو پیدا کنن؟
    در همون زمان، عده ای از بزرگان به این سوالات یک پاسخ بسیار جالب و کوتاه دادند و اون پاسخ “فرهنگ” بود!
    برای یادگیری اخلاق، برای پیدا کردن راهنمود و رهبر و برای یافتن منابعی که به ما تسلای خاطر میدن باید به فرهنگ نگاه بندازیم.
    خب برای شروع میتونیم به نمایشنامه های شکسپیر، گفتگوی افلاطون در داستان جین آستین نگاه کنیم.
    توی این نمایشنامه ها و … ما یکسری حقایق رو پیدا میکنیم که قبلا میتونستیم اونهارو توی انجیل سنت جان ببینیم!
    اگر درست فکر کنیم میبینیم این ایده خیلی زیبا و جذاب و صحیحه، درواقع بزرگانی چون شکسپیر هدفشون این بوده که فرهنگ رو جایگزین کتاب های مقدس و ادیان کنن و این ایده واقعا قابل قبول و قابل تحسینه!
    و یک ایده دیگه که ما همگی اون رو فراموش کردیم…
    اگر توی یه دانشگاه خوب مثل آکسفورد یا هاروارد یا کمبریج یا… برین و بگین من اومدم اینجا دنبال اخلاق و رهبر و تسلای خاطر هستم و میخوام بدونم که چطوری زندگی کنم، یقینا اونها به شما راه تیمارستان رو نشون میدن!!!
    کاملا مشخصه که بزرگترین دانشگاه ها و مراکز علمی بشر به دنبال این سه مورد نیستن! حالا چرا؟
    چون اونها اصلا فکر نمیکنن که ما به این آموزش اخلاق در دانشگاه نیازی داشته باشیم!
    چون اونها مارو با چشم بالغ و منطقیه خودشون میبینن!
    ما به کمک نیاز نداریم، چیزی که بهش نیاز داریم اطلاعاته!
    اما ادیان از جایی شروع کردن که خیلی با این شیوه فرق میکنه.
    همه ادیان، علی الخصوص ادیان اصلی به اشکال و روش های مختلف ما رو “کودکان” نام گذاری میکنن و باور دارن که ما “انسان ها” مثل کودکان نیاز به کمک و مساعدت بسیار شدید داریم. میخوان بهمون تلقین کنن که ما به زور داریم خودمون رو جمع و جور میکنیم و دقیقا مثل کودکان به کمک و رهبر و راهنمود نیاز داریم!
    در قرن 18 در انگلستان بزرگترین واعظ مذهبی مردی بنام جان وسلی بود که میتونید خودتون دربارش هرچقدر میخواید تحقیق کنید. جان وسلی به شمال و جنوب کشور میرفت و همه رو موعظه میکرد. مردم رو برای اینکه چجوری زندگی کنن راهنمایی میکرد. پایه و اساس موعظه هاش وظایف والدین نسبت به فرزندان و بالعکس یا وظایف ثروتمندان نسبت به فقرا و بالعکس …
    جان وسلی میخواست مذهب رو از طریق یه رسانهء کلاسیک به مردم انتقال بده!
    حالا ما ایدهء موعظه هارو ول کردیم، اگه از افراد مدرن بپرسیم نظرت درباره موعظه چیه؟ سریعا میشنوید که : نه نه نه ما اصلا به این چیزا نیازی نداریم…
    من یه فرد مستقلم، یه فرد منحصر بفرد و مستقلم!
    سوالی که پیش میاد اینه که تفاوت یک موعظه و سخنرانی مدرنی که ارائه میشه چیه؟
    خب یک موعظه قصدش اینه که زندگیه شما رو تغییر بده اما یک سخنرانی سکولار قصدش اینه که کمی اطلاعات به شما بده.
    خب من فکر میکنم بهتره به موعظه های قدیمی و سنتی برگردیم.
    طبق موعظه های سنتی، ما نیازمند به راهبری و رهنمود و اخلاق و تسلا هستیم و در تمام ادیان اینها قید شده.
    یه موضوع دیگه درمورد تحصیلات اینه که ما قصد داریم باور کنیم که در دنیای مدرن اگر یک چیز رو یکبار به یک شخص بگیم، اون شخص اون مسئله رو بخاطر میسپره.
    در دانشگاه ها یه سری جوون 20 ساله رو توی یک کلاس مینشونیم و باهاشون درباره افلاطون صحبت میکنیم و وقتی اونها رو رها میکنیم، بعد از 40 سال هنوز هم میتونن حرفه مشاوره مدیریتی رو براتون توضیح بدن و اون مسائل رو یادشونه درحالی که از نظر مذهبیون “بی معناست!”
    از نظر مذهبیون برای حفظ کردن درس ما نیاز به روزی 10 بار تکرار کردن اون توی ذهنمون داریم. پس باید مدام زانو بزنیم و سجده کنیم و اون رو تکرار کنیم…
    چیزی که همه ادیان میگن اینه که زانو بزن و 10 تا 15 بار در روز اینو تکرار کن!
    در غیر این صورت ذهن ما مثل یه غرباله : مذهب، یک فرهنگ بازگویی و تکرار است!
    ادیان انقدر یه مسئله رو تکرار میکنن و تکرار میکنن و تکرار میکنن تا زمانی که ما از اون مسئله خسته بشیم و بگیم یه چیز جدید به ما بده! و فورا یک دین جدید مانند دین قبلی برامون میسازن و اسمشو عوض میکنن و میگن کاملتر از دین قبلیه و باید بیشتر از قبل اون زانو زدن رو تکرار کنیم!
    اگر من الان به شما بگم این مقاله رو از اول بخونین چون حرفای من درسته، و دوباره از اول بخونید و دوباره از اول بخونید خب قطعا شما یا به من میخندید یا خسته میشید یا حتی بهم توهین میکنید! چون شما یک انسان منطقی هستید، اما از نظر ادیان اینجوری نیست و مذهبیون معتقدند اگر این مسئله درسته پس باید مداوم اون رو بخونیم و تکرار کنیم مثل عده ای از مسلمانان که سالهاست متن های تکراری کتاب قرآن رو بدون اینکه حتی معنیشو بدونن میخونن و تکرار میکنن و فقط تعصب وارانه میگن این متن ها خوبه!
    کار دیگه ای که مذهب میکنه اینه که زمان رو سازماندهی و مرتب میکنه.
    ادیان اصلی به ما تقویم ارائه میدن، اصلا تقویم چیه؟
    تقویم یک راه برای حصول اطمینان از اینکه با ایده های معین و مهمی در طول سال برخورد کنیم.
    به عنوان مثال مسلمانان روز دهم ماه محرم رو عاشورا نامگذاری کردن و هرسال در این سالگرد عزاداری می کنن و توی سر خودشون میزنن، اما درواقع مسلمانان این کارو خودشون بصورت غریزی انجام نمیدن، بلکه به انجام دادن این کار رهبری شدن و از روی عادت و تعصب این کارو انجام میدن!
    اما اموزه ما به این شیوه فکر نمی کنیم. در دنیای مدرن ما “تفکر می کنیم” و اگر یک ایده ای مهم بود باهاش برخورد می کنیم و همسو میشیم درحالی که دنیای ادیان میگن این مورد بی معنا و مبهمه و فقط باید از همون قوانین تکراری خودشون پیروی کنیم و اگر مسئلهء جدید و ایدهء جدیدی دیدیم هرچند عقلانی بود نباید ازش پیروی کنیم چون در کتاب دینی چیزی ازش نوشته نشده!
    دیدگاه مذهبی میگه ما به تقویم نیاز داریم، ما باید زمان رو خودمون بسازیم، ما نیاز داریم که وقایع رو همزمان در تقویم ثبت کنیم.
    در دانشگاه های بزرگ، سخنرانان بزرگ صحبت میکنن و هرکس اونها رو گوش میکنه حتی بدون اینکه چیزی بگه، به دانسته هاش افزوده میشه و در جامعه مدرن بوسیله همون دانسته ها، شغل خوبی پیدا میکنه و از اونها استفاده میکنه اما اگر دیندار باشیم و به چشم مذهبی به موضوع نگاه کنیم باید در روز های مشخصی در تقویم های دینی، دینداران به اماکن دینی خودشون مثل کلیسا یا مساجد میرن و واعظ براشون صحبت میکنه و اونها چیزی نمیگن جز آمین و آمین و آمین… و این چه سودی برای ما خواهد داشت؟
    و جالبتر اینکه بعد از هر موعظه خسته کننده و آمین آمین گفتن، با احترام می ایستن و یا میگن سپاسگزاریم عیسی یا میگن سپاسگزاریم ناجی ممنونیم ای بزرگ و …
    اگر ما هم این کار ها رو مثل دیندار ها انجام بدیم، البته انجام نمیدیم ولی 1 درصد به فرض که اگر این کار هارو مثل اونها انجام بدیم فرض کنید که من میگم “فرهنگ باید جایگزین کتاب مقدس شود” و شما پشت سر هم بگید آمین آمین آمین… و آخر سر شما بلند شید رو به مانیتور زانو بزنید و بگید سپاسگزاریم صادق خان از تو ممنونیم ای ناجی!
    دیگه چیزی نمیگم در این باره و بحث رو عوض میکنم چون خودتون تا تهشو رفتین که چقدر این عمل خنده دار و مسخرست!

چیز دیگه ای که ادیان میدونن اینه که ما تنها مغز نیستیم و بدن هم هستیم و وقتی یه درس رو به ما آموزش میدن، اون رو از طریق بدن انجام میدن.
به عنوان مثال ایده یهودیان درمورد بخشایش رو فرض می کنیم. میدونیم که یهودیان بسیار بسیار به بخشایش علاقه دارن و اینکه چگونه ما باید از نو و تازه بودن رو شروع کنیم براشون خیلی اهمیت داره. اونها فقط برامون موعظه نمیکنن، اونها فقط کتاب و سخنرانی در این باره به ما نمیدن بلکه اونها به ما میگن غسل کنیم و بنابراین در جوامع یهودی ارتودکس، هر جمعه شما باید به “خزینه یا حمام عمومی” برید و بدنتون رو با حالات مشخصی در آب غوطه ور کنید!
اما ما این کار رو نمیکنیم، ایده های ما و طرز تفکراتمون در یک جبهه قرار دارن و طرز رفتار و استفاده از بدنمون در یک جبهه دیگه قرار داره و این دوتا رو به هم ربطش نمیدیم.
نمیدونم چرا ادیان اصرار شدیدی دارن که این دوتارو با هم ترکیب کنن!

12 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-06-11 01:33:49 +0430 +0430
نقل از: Stupid1

خیلی عالی بود 1#

ممنون از وقتی که برای خوندن و درک کردنش گذاشتی دوست عزیز ?

0 ❤️

2019-06-11 01:57:02 +0430 +0430

دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟
به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

8 ❤️

2019-06-11 02:08:21 +0430 +0430
نقل از: 66Hoha دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟ به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

علاوه بر چیزی که شما گفتی، من گفتم تمام ادیان میگن که انسان ها مثل کودک نیاز به کمک دارن!

درحالی که علنا در هیچ دینی چنین چیزی گفته نشده که انسان ها همگی مثل کودک هستن…

اما در عمل که نگاه کنیم، تمام ادیان انسان هارو مثل کودکی عاجز میبینن!

دقیقا مثل حرفی که شما زدی دین ها همشون در ظاهر میگن فکر کن و فکر کن و فکر کن، اما در عمل که نگاه کنیم، همشون میگن تکرار کن و تکرار کن و تکرار کن!

ضمنا هیچ مراسم دینی وجود نداره که توش اطلاعات مفیدی ارائه بدن، همه اطلاعاتش یا در رابطه با خود دینه که ما کلا باهاش مخالفیم، یا در رابطه با چیزهایی که هیچ علمی در دنیا اثباتشون نمیکنه غیر از کتاب های دینیه خودشون!



#آدمی که خوابه میشه بیدار کرد، آدمی که خودشو زده به خواب نمیشه!



#پیشنهاد میکنم به خوابیدنتون ادامه بدید

1 ❤️

2019-06-11 02:09:42 +0430 +0430
نقل از: wrecked_erny (dash)

چون در ظاهر اسمت مسلمونه، چون در ظاهر طرفدار این نظامی، چون دین اجدادیت اسلامه، ولی به اون “ولی” هایی که توی اوایل تاپیک گفتم توجه کردی!

1 ❤️

2019-06-11 02:27:14 +0430 +0430

من اگر خواب بودم که مقاله شما رو نمی خوندم. اگر تکرار کن هم بودم مقالتون رو نمی خوندم. فکر کردم در مورد مقالتون که به تناقض رسیدم. شما باز هم با تکیه بر شواهدی که جزئی هستن داری نتیجه گیری میکنی. خب عزیز من در جلسه بحث پزشکی در مورد نجوم صحبت نمیشه که. در جلسه دینی راجع به مبانی عقلی دین بحث میشه. کسی هم آمین نمیگه. یک بار میگن و روش فکر میکنن. نه اینکه با برچسب زدن به افراد اونا رو ساکت کنن. البته در جلسات دعا آمین هم میگن. مثلا اگر در جلسات دینی میگن خدا هست براش دلیل عقلی میارن. نه اینکه بگن مثلا چون صادق خان گفته خدا نیست و در فلان جا کار ناشایستی ازش سر زده پس خدا هست. این که روش بحث نمیشه. ضمنا اگه دلیل نداری و میخوای برچسب بزنی بگو ما بریم پی کارمون. اگر دلیلی بر نبودن خدا داری که عقل رو قانع کنه بگو. ببخشید دارم میرم سر کار. شب پاسختون رو میخونم.

1 ❤️

2019-06-11 02:40:15 +0430 +0430
نقل از: 66Hoha

من اگر خواب بودم که مقاله شما رو نمی خوندم. اگر تکرار کن هم بودم مقالتون رو نمی خوندم. فکر کردم در مورد مقالتون که به تناقض رسیدم. شما باز هم با تکیه بر شواهدی که جزئی هستن داری نتیجه گیری میکنی. خب عزیز من در جلسه بحث پزشکی در مورد نجوم صحبت نمیشه که. در جلسه دینی راجع به مبانی عقلی دین بحث میشه. کسی هم آمین نمیگه. یک بار میگن و روش فکر میکنن. نه اینکه با برچسب زدن به افراد اونا رو ساکت کنن. البته در جلسات دعا آمین هم میگن. مثلا اگر در جلسات دینی میگن خدا هست براش دلیل عقلی میارن. نه اینکه بگن مثلا چون صادق خان گفته خدا نیست و در فلان جا کار ناشایستی ازش سر زده پس خدا هست. این که روش بحث نمیشه. ضمنا اگه دلیل نداری و میخوای برچسب بزنی بگو ما بریم پی کارمون. اگر دلیلی بر نبودن خدا داری که عقل رو قانع کنه بگو. ببخشید دارم میرم سر کار. شب پاسختون رو میخونم.

دو دسته هستن :

دسته اول اونایی که آموزش میبینن برای عوام فریبی

دسته دوم اونایی که توسط دسته اول فریب میخورن



دسته اول میشن اونایی که شما داری میگی میشینن توی جلسات دینی و به خودشون روش های عوام فریبی توسط دین رو یاد میدن و آمین هم نمیگن!

دسته دوم میشن امثال شما که فریبشون رو خوردید و اتفاقا با حرفای دسته اول حسابی آمین هم میگین!



کل مسئله ی دین یک اشتباه بزرگه!

در جلسات دینی هم روی همین اشتباه تمرکز دارن!



شما که میگی دلیل عقلی برای وجود خدا میارن، بیا یکی از این دلیلای عقلانی رو بگو ما هم بشنویم شاید خداباور شدیم!



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



گفتگوی کوتاه پاپ با استیون هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان شناسی بریتانیایی :

پرسش اول هاوکینگ : چه کسی جهان را به وجود آورده؟

پاپ : خدا

پرسش دوم هاوکینگ : چه کسی خدا را به وجود آورده؟

پاپ : خدا نیازی به “بوجود آورنده” ندارد.

استیون هاوکینگ (نتیجه) : پس ما قبول کردیم که چیزی می تواند وجود داشته باشد که نیازی به خالق ندارد. حالا به پرسش اول بر می گردیم…

0 ❤️

2019-06-11 03:17:14 +0430 +0430

حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

0 ❤️

2019-06-11 03:31:52 +0430 +0430
نقل از: sikir حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

دلیل اینکه برای عدم اثبات خدا تلاش می کنم، این هست که از خداباوران ضربه های شدیدی میخورم

1 ❤️

2019-06-11 03:42:40 +0430 +0430
نقل از: 66Hoha دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟ به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

میشه لطف کنین و به عنوان یه دین باور و مومن (حالا به هر دینی) اول بگید که به عنوان یه دیندار تو یه سایتی که ۹۰٪ مسایل مطرحه شدش در مورد سکس و پورن و … چکار میکنید؟؟؟ (حتما در حال تفکر هستین)
و دومین سوال اینکه دینی که یه کتاب مقدس داره و سالها پیش به قول دوستان از طرف خدا امده چطور اجازه تفکر میده؟ مگه نه غیر اینکه بجز مطالب کتاب‌های مقدس چیز دیگه ای درست نیستش؟ پس چطور ادعا میکنید ادیان اجازه تفکر میدن
دین اسلام مخصوصا و مذهب شیعه دقیقا ادعا داره که مردم حتی درکی از آیات قرآن ندارن و نیاز به مفسر و هزار مدل آخوند دیگه دارن
حتی در مسایل دنیوی اعتقاد دارن روحانیت باید درست و غلط رو توضیح بده، بعد از همه این موارد باز اعتقاد دارید ادیان جای تفکر‌رو باز گذاشتن؟؟؟
وقتی تفکر کنی راهی جز خروج از ادیان نمیمونه
من به شخصه با دو‌دین اسلام (شیعه و‌سنی) و مسحیت آشنایی دارم
که متاسفانه هر دو مزخرفن و میدونم که یهودیت از هر دوی اینا مزخرف تر و جالب تر اینکه اسلام کپی از هر دو دین هستش
که دوستان اعتقاد دارن که منشاشون خدایی هستش شبیه هستن
نخیر دوستان شارلاتان شما موسی و‌عیسی و محمد از رو دست هم کپی کردن

2 ❤️

2019-06-11 03:49:43 +0430 +0430
نقل از: sikir حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

واقعا اول باید در مورد خدا وجود یا عدم وجودش بحث کرد بعد به بحث ادیان که کلا دروغن رسید(البته اگر وقتی باقی بمونه)
که اصلا در مورد ادیان به نظرم برای انسان خردمند جای بحثی باقی نمیمونه که چرند هستن
من واژه مناسب تری پیدا نکردم
وگرنه قصد توهین به کسی رو ندارم
ولی بیش از ۹۵٪ انسان ها بر اساس پدر و مادر و‌محیطی که به دنیا آمدن دیندار هستن و نه از روی اندیشه خودشون

1 ❤️

2019-06-11 03:52:17 +0430 +0430
نقل از: zenadost
نقل از: 66Hoha دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟ به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

میشه لطف کنین و به عنوان یه دین باور و مومن (حالا به هر دینی) اول بگید که به عنوان یه دیندار تو یه سایتی که ۹۰٪ مسایل مطرحه شدش در مورد سکس و پورن و … چکار میکنید؟؟؟ (حتما در حال تفکر هستین)
و دومین سوال اینکه دینی که یه کتاب مقدس داره و سالها پیش به قول دوستان از طرف خدا امده چطور اجازه تفکر میده؟ مگه نه غیر اینکه بجز مطالب کتاب‌های مقدس چیز دیگه ای درست نیستش؟ پس چطور ادعا میکنید ادیان اجازه تفکر میدن
دین اسلام مخصوصا و مذهب شیعه دقیقا ادعا داره که مردم حتی درکی از آیات قرآن ندارن و نیاز به مفسر و هزار مدل آخوند دیگه دارن
حتی در مسایل دنیوی اعتقاد دارن روحانیت باید درست و غلط رو توضیح بده، بعد از همه این موارد باز اعتقاد دارید ادیان جای تفکر‌رو باز گذاشتن؟؟؟
وقتی تفکر کنی راهی جز خروج از ادیان نمیمونه
من به شخصه با دو‌دین اسلام (شیعه و‌سنی) و مسحیت آشنایی دارم
که متاسفانه هر دو مزخرفن و میدونم که یهودیت از هر دوی اینا مزخرف تر و جالب تر اینکه اسلام کپی از هر دو دین هستش
که دوستان اعتقاد دارن که منشاشون خدایی هستش شبیه هستن
نخیر دوستان شارلاتان شما موسی و‌عیسی و محمد از رو دست هم کپی کردن

1 - بنده نه دین باورم و نه و مومن به هیچ دین و خدایی! بنابراین نمیتونم به عنوان یک دیندار جواب بدم!

2 - تاپیک رو در تالار مسائل دینی ایجاد کردم بنابراین ربطی به سکس و پورن نداره!

3 - در رابطه با سوال دوم تاپیک نگرشی به خدا و اسلام از یک زاویه متفاوت رو بخون!

0 ❤️

2019-06-11 03:54:49 +0430 +0430
نقل از: zenadost
نقل از: sikir حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

واقعا اول باید در مورد خدا وجود یا عدم وجودش بحث کرد بعد به بحث ادیان که کلا دروغن رسید(البته اگر وقتی باقی بمونه)
که اصلا در مورد ادیان به نظرم برای انسان خردمند جای بحثی باقی نمیمونه که چرند هستن
من واژه مناسب تری پیدا نکردم
وگرنه قصد توهین به کسی رو ندارم
ولی بیش از ۹۵٪ انسان ها بر اساس پدر و مادر و‌محیطی که به دنیا آمدن دیندار هستن و نه از روی اندیشه خودشون

برام سواله شما این 95 درصد و 99 درصد و 90 درصد و کلا این درصد هایی که توی نقل هاتون میگین رو از کجا میارین؟

سیستم آمارگیریه فوق حرفه ای شخصی دارین؟

ضمنا جهت اثبات عدم وجود خدا، باید اول اثبات کرد که تمام ادیان دروغند، بنابراین حرفاتون در این زمینه کاملا غیر منطقی بود

0 ❤️

2019-06-11 04:27:20 +0430 +0430
نقل از: sadegh.khan
نقل از: sikir حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

دلیل اینکه برای عدم اثبات خدا تلاش می کنم، این هست که از خداباوران ضربه های شدیدی میخورم

پس میخای از این طریق نفرتتو نشون بدی، ضمنا تو از دین فروشا ضربه خوردی، از نظر من هر بحثی در مورد اثبات وجود یا عدم وجود خدا مردوده
مهم نیست خداباور باشی یا ناباور
مهم اینه که پیرو انسانیت و اخلاقیات باشی،

0 ❤️

2019-06-11 04:47:56 +0430 +0430

#من_زئوس_هستم

تو تلگرام تو فیسبوک تو یوتیوب سرچ کنین … الان کلا 300 تا کلیپ 10 مگابایتی داره که میشه 3 گیگ … شما مسلمونا با 3 گیگ 2 تا فیلم پورن HD دانلود میکنین . ولی این بار وقت بزارین فقط کلیپهای مهم رو دانلود کنین بعد اگه خداباور موندین منم میشم شیعه 24 امامی . قبول !

1 ❤️

2019-06-11 05:38:40 +0430 +0430

دایی یسریاشو قبول یسریاشو ن چون من خدا رو قبول دارم اما کارای ک ب اسم خدا رو زمین میکنن و ن . از عدن لغایت عزل بودن هستن و میان کسای ک ب اسم خدا رو زمین خدا خدایی کنن .

1 ❤️

2019-06-11 07:32:47 +0430 +0430

هيچ کس به خدا باور نداره. چون به موهومات نميشه باور داشت.

مثلا اين همه آدمی که ادعا ميکنن به امام زمان اعتقاد دارن، يکيشون هم راست نميگه چون اگر صد در صد ايمان داشتن امکان نداشت دنبال کار و زندگی معمولی باشن و قاعدتا بايد ميدويدن دنبال امامشون که انسان کامل و نجات بخش بشريت و … هستش.

فقط اداشو در ميارن، اصلا باوری در کار نيست. اين قبری که بالاش گريه ميکنی مرده توش نيست.

اين عقده هايی که به اسم دين و خدا زندگيهای مردم رو تيره و تار کرده، ربطی به خدا باوری نداره. اين آدمها خدا ناباور هم باشن عقده هاشون جور ديگه بروز ميکنه. مثل نژاد ستيزی و هموفوبی و ديگر آزاری و جنگ افروزی و تجاوز و…

1 ❤️

2019-06-11 14:21:34 +0430 +0430
نقل از: sikir
نقل از: sadegh.khan
نقل از: sikir حالا چه اصراری داری ثابت کنی خدا نیست؟

دلیل اینکه برای عدم اثبات خدا تلاش می کنم، این هست که از خداباوران ضربه های شدیدی میخورم

پس میخای از این طریق نفرتتو نشون بدی، ضمنا تو از دین فروشا ضربه خوردی، از نظر من هر بحثی در مورد اثبات وجود یا عدم وجود خدا مردوده
مهم نیست خداباور باشی یا ناباور
مهم اینه که پیرو انسانیت و اخلاقیات باشی،

قطعا کسی که خدا باور باشه، نمیتونه پیرو انسانیت و اخلاق هم باشه

0 ❤️

2019-06-11 14:24:17 +0430 +0430
نقل از: Weed-m@n دایی یسریاشو قبول یسریاشو ن چون من خدا رو قبول دارم اما کارای ک ب اسم خدا رو زمین میکنن و ن . از عدن لغایت عزل بودن هستن و میان کسای ک ب اسم خدا رو زمین خدا خدایی کنن .

تاپیک نگرشی به خدا و اسلام از یک زاویه متفاوت رو بخون

0 ❤️

2019-06-11 14:35:19 +0430 +0430
نقل از: kirkolofteesfahan مقاله شما رو خوندم خیلی قشنگ بود و در عین حال پر از ضد ونقیض ببین عزیزم دین چیزی غیر از فرهنگ و فرهنگ سازی برای بشر نبوده و نیست حالا بماند که ادیانی مث مسیحیت و یهودیت و بوداییها به انحراف کشیده شدند ولی صحبت کردن از فرهنگ در واقع تکرار آموزه های دینیه به نظرت فرهنگ چیه ؟؟؟؟ صرفا درس خوندن و مدرک گرفتن ؟؟؟؟؟ نه عزیزم دنیای امروز متخصص درس خونده با فرهنگ میخواد تخصص به عهده کارگاههای عملی درس دادن به عهده اساتید تئوری و فرهنگ سازی به عهده دین و رهبران دینیه همونطور که آدم مذهبیه بی سواد به درد نمیخوره با سواد بی فرهنگ هم به درد نمیخوره حالا چی شده که شما امثال شکسپیر رو بیشتر عیسی و موسی و محمد قبول داری الله اعلم چندتا سؤال : این قدرت تفکر و قدرت کنترل انگشتان برای تایپ این مسائل رو کی به تو داده ؟؟؟؟؟؟ (تفکر) قدرت تشخیص رنگها و دیدن و خوندن نظرات و راه رفتن و خوابیدن و بیدار شدن و .......... رو از کجا آوردی ؟؟؟ به نظرت روح وجود داره ؟؟؟(تفکر) اگه روح وجود داره از کجا اومده؟؟؟ بعد که از بدنت خارج میشه کجا میره ؟؟؟(تفکر ) به امر کی به جسم تو دمیده شده و به اذن چه کسی از بدنت خارج میشه ؟؟؟ شکسپیر با فرهنگ به اینا هم جواب داده ؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشی که ازت دارم به خاطر چندتا مسئله کوچیک که یا از اصلش منحرف شده یا دلیلش رو نمیدونی نزن زیر همه چی با دین و بی دین همه آفریده خدای بزرگیم رازق همه ما فقط خداست عالم به تمامی موجودات فقط ذات خدای تعالاست و همین خدا پیامبران رو برای مردم مبعوث کرد تا فرهنگ متعالی زندگی کردن رو به مردم یاد بدهند پس ما همونطور که برای کشف دنیای ناشناخته ها نیاز به استاد راهنما داریم برای شعون زندگی فردی و اجتماعی هم نیاز به استاد داریم اونم استادی که به منبع لایزال الهی وصل باشه نه اینکه هرچی دلش خواست به خورد مردم بده ممنونم ازت که بچه ها را به تفکر واداشتی

شما مدعی هستی که مقالهء من پر از ضد و نقیض بوده و قبولش نداری، درحالی که خودت داری علنا طبق حرفایی که توی مقاله ام نوشته شدم عمل میکنی!


یه مسلمون هستی که هیچ اطلاعاتی از اسلام نداری و فقط پیرو اجدادت مسلمان شدی، و بدون هیچ سند و مدرکی داری میگی مسیحیت و یهودیت به انحراف کشیده شدن و اسلام رو برتر میدونی!


هیچ کجای دنیا بغیر از این جهان سوم خراب شده مثل ایران، فرهنگ سازی به عهده رهبران دینی نیست، که همینا هم علنا در فرهنگ سازی “ریدن!”، شما یه کشور موفق و پیشرفته به من نشون بده که رهبران دینی فرهنگ سازی کرده باشن؟


بنده امثال شکسپیر رو بیشتر از عیسی و محمد و موسی و ابراهیم و هر پیامبر دیگه ای قبول دارم به دلیل اینکه تمام نوشته ها و گفته هاشون بصورت علمی قابل اثباته و با عقل جور در میاد. نه اینکه مثل محمدِ شما باشه بگن ماه رو نصف کرد یا مثل موسی بگن عصاش اژدها شد و چند تا فیلم هندی رو برامون توی تخیلاتشون به تصویر بکشن!


قدرت تفکر و قدرت کنترل انشگتان و هر چیز دیگه ای که داری میگی در تمام انسان ها هست، نیازی نیست کسی بهمون داده باشه یه چیز طبیعیه! برای من جالبه که شما خداباور ها مدعی هستین همه چیز رو خدا آفریده و همه چیزتون رو مدیون خدا هستین، بعد تا اسمی از این میاد که پس خدا رو کی آفریده میگین کفر نگو خدا از اول بوده و نیازی به آفریده شدن نداره!


من توی همین مقاله ای که مدعی هستی پر از ضد و نقیضه، نوشتم مذهبیون فقط اعتقاد دارن که مثل بچه هستن و نیاز به استاد راهنما و رهبر دارن. و شما الان داری به حرف من بیشتر جامه عمل میپوشونی و از این بابت خوشحالم که حرفم رو به بقیه راحت تر اثبات میکنه، چرا که شما نمونه بارزش هستی و داری اعتراف میکنی که نیاز به استاد راهنما داری!

0 ❤️

2019-06-11 14:36:46 +0430 +0430

اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

1 ❤️

2019-06-11 14:39:12 +0430 +0430
نقل از: kirkolofteesfahan
نقل از: sadegh.khan
نقل از: 66Hoha دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟ به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

علاوه بر چیزی که شما گفتی، من گفتم تمام ادیان میگن که انسان ها مثل کودک نیاز به کمک دارن!

درحالی که علنا در هیچ دینی چنین چیزی گفته نشده که انسان ها همگی مثل کودک هستن…

اما در عمل که نگاه کنیم، تمام ادیان انسان هارو مثل کودکی عاجز میبینن!

دقیقا مثل حرفی که شما زدی دین ها همشون در ظاهر میگن فکر کن و فکر کن و فکر کن، اما در عمل که نگاه کنیم، همشون میگن تکرار کن و تکرار کن و تکرار کن!

ضمنا هیچ مراسم دینی وجود نداره که توش اطلاعات مفیدی ارائه بدن، همه اطلاعاتش یا در رابطه با خود دینه که ما کلا باهاش مخالفیم، یا در رابطه با چیزهایی که هیچ علمی در دنیا اثباتشون نمیکنه غیر از کتاب های دینیه خودشون!



#آدمی که خوابه میشه بیدار کرد، آدمی که خودشو زده به خواب نمیشه!



#پیشنهاد میکنم به خوابیدنتون ادامه بدید

فقط از باب نمونه عرض میکنم :
1400سال پیش قرآن مسلمونها به شکننده بودن اعضا مورچه اشاره کرده
دنیای متمدن شما تازه فهمیده بدن مورچه از سیلیس تشکیل شده که ماده اولیه ساخت شیشه هست
خواهشا یه کم تفکر
1400سال پیش خدا توی قرآن از علم فتوسنتز گیاهان صحبت کرده
میتونی بگی علم فتوسنتز رو بشر با فرهنگ و پیشرفته شما چه سالی کشف کردند ؟؟؟
یه کوچولو انصاف با یه کم چاشنی تفکر خواهشا

تو داری درباره 1400 سال پیش حرف میزنی، من بجاش برات درباره 12 هزار سال پیش حرف میزنم!


12000 سال پیش، ینی حدودا 10 هزار و چندی سال قبل از اینکه قرآن نوشته بشه، اهرام مصر ساخته شده و هنوز که هنوزه بشر نتونسته راز ساخت این اهرام رو پیدا کنه!


بسیاری از مدارک و شواهد نشون دهنده این هستن که ما نسبت به گذشته های خیلی دور، پسرفت داشتیم و تمدن ضعیف تری داریم. این مسئله هیچ ربطی به اینکه قرآن پیشگوی بزرگی باشه و … نداره


تاپیک نگرشی به خدا و اسلام از یک زاویه متفاوت رو بخون

0 ❤️

2019-06-11 14:42:04 +0430 +0430
نقل از: Titan041 اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

وقتی خدا هست پس دلیلی نداره بیای اینجا و بخوای با کسی که ادعا میکنه خدا وجود نداره بجنگی!


بجای اینکه وقتی کم میاری توهین کنی، برو به اون خداتون بگو بیاد صادق خانو سنگ کنه ببینیم چیکاره ای


البته تعجبی نداره، همه کسایی که خداباور هستن توهین میکنن همیشه و بی فرهنگن، بد دهنی از صفاتشونه

0 ❤️

2019-06-11 14:53:43 +0430 +0430
نقل از: kirkolofteesfahan
نقل از: sadegh.khan
نقل از: 66Hoha دوست من منم مثل شما خیلی خداباور نیستم. اما در مقاله شما اشکالهایی هست. اول اینکه شما سعی کردی با ارائه عمل نادرست بعضی به ظاهر دیندارها منکر دین و خدایی که دین رو برای انسانها تدوین کرده بشی. بسیار نمونه های میدانی هست که خلاف چیزیست که شما بیان کردی. در واقع مثال نقض فرمایشات شماست. مثلا گفتید که دین به مردم میگه تکرار کنن و تکرار کنن و تکرار کنن. میشه بگی کجای دین اینو گفته؟ دین به مردم میگه فکر کنن و فکر کنن و فکر کنن. اما شما با دیدن اشتباه افراد به ظاهر دیندار که فقط تکرار بلدن نتیجه گرفتی دین گفته تکرار کنید. خب اشتباه دیندار رو پای دین نگذار. دین اطلاعات روش صحیح رو یکبار داده. حق انتخابم گذاشته. حالا اگر خیلی از دیندارا تنبلی میکنن اشکال از دین نیست. یا گفتی در مراسم یک نفر ذکر میگه و بقیه آمین میگن. این همه سخنرانی مذهبی که توش اطلاعات دینی و فکری انتقال داده میشه رو ندیدی؟ توش آمین میگن؟ به نظرم بهتره به جای بحث با نمونه و شواهدی که مثال نقضشون زیاده دلیل عقلی برای انکار خدا بیاری. همونطور که توی عنوان تاپیکتون گفتید.

علاوه بر چیزی که شما گفتی، من گفتم تمام ادیان میگن که انسان ها مثل کودک نیاز به کمک دارن!

درحالی که علنا در هیچ دینی چنین چیزی گفته نشده که انسان ها همگی مثل کودک هستن…

اما در عمل که نگاه کنیم، تمام ادیان انسان هارو مثل کودکی عاجز میبینن!

دقیقا مثل حرفی که شما زدی دین ها همشون در ظاهر میگن فکر کن و فکر کن و فکر کن، اما در عمل که نگاه کنیم، همشون میگن تکرار کن و تکرار کن و تکرار کن!

ضمنا هیچ مراسم دینی وجود نداره که توش اطلاعات مفیدی ارائه بدن، همه اطلاعاتش یا در رابطه با خود دینه که ما کلا باهاش مخالفیم، یا در رابطه با چیزهایی که هیچ علمی در دنیا اثباتشون نمیکنه غیر از کتاب های دینیه خودشون!



#آدمی که خوابه میشه بیدار کرد، آدمی که خودشو زده به خواب نمیشه!



#پیشنهاد میکنم به خوابیدنتون ادامه بدید

فقط از باب نمونه عرض میکنم :
1400سال پیش قرآن مسلمونها به شکننده بودن اعضا مورچه اشاره کرده
دنیای متمدن شما تازه فهمیده بدن مورچه از سیلیس تشکیل شده که ماده اولیه ساخت شیشه هست
خواهشا یه کم تفکر
1400سال پیش خدا توی قرآن از علم فتوسنتز گیاهان صحبت کرده
میتونی بگی علم فتوسنتز رو بشر با فرهنگ و پیشرفته شما چه سالی کشف کردند ؟؟؟
یه کوچولو انصاف با یه کم چاشنی تفکر خواهشا

می تونی بگی دقیقا کجای قرآن فتوسنتز رو توضیح می ده؟! خیلی پیش می آید که بعد از اینکه علم یک کشفی می کنه مذهبیون میان و ادعا می کنن این موضوع رو دین ما قبلا کشف کرده بود فقط هم مسلمون ها نیستن بقیه مذاهب هم میان ادعا می کنن که تفسیر فلان قسمت کتاب ما به موضوع کشف شده اشاره می کنه!

دقیقا مثل پیشگوییهای نستورداموس که بعد از اتفاق افتادن یک موضوع میان می گن معنی فلان حرفش پیشگویی این اتفاق هست.

من بازم می پرسم بیا و بگو کجای قرآن فتوسنتز رو توضیح می ده و صحبت از اکسیژن و دی اکسیدکربن و … می کنه!

1 ❤️

2019-06-11 14:57:35 +0430 +0430
نقل از: sadegh.khan
نقل از: Titan041 اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

وقتی خدا هست پس دلیلی نداره بیای اینجا و بخوای با کسی که ادعا میکنه خدا وجود نداره بجنگی!


بجای اینکه وقتی کم میاری توهین کنی، برو به اون خداتون بگو بیاد صادق خانو سنگ کنه ببینیم چیکاره ای


البته تعجبی نداره، همه کسایی که خداباور هستن توهین میکنن همیشه و بی فرهنگن، بد دهنی از صفاتشونه

سلام مجدد.
دمت گرم قشنگ جواب اینایی که گفتن چرا اومدم اینجا رو دادی. یارو اصلا حواسش نیست تاپیک تو انجمن پورن ایجاد نشده. حداقل مطمئن شدم شما از اون افرادی هستی که برای خودت و بحثت احترام قائلی.
گفته بودی برای اثبات خدا دلیل بیارم. هر چند خودتون دلیلی برای نبودنش نیاوردین.
این دوستمون که اسمش kirkoloftesfahan بود ( ? کاش اسمشو عوض میکرد.) یسری دلایلش خوب بود. اگر میتونی جواب به ما بده که آیا این نظام هستی پدید آورنده ای میخواد یا نه؟ اون پدیدآورنده رو ما به عنوان خدا قبول داریم. اما اعتراف میکنم درمورد چجوری بودنش هیچی نمیدونم. چون اگر قرار بود من که مخلوقم به تمام جوانب خالقم اشراف داشته باشم که دیگه با من فرقی نداشت. او در سطح من بود. خدا قابل آزمایش نیست چون از جنسی نیست که بشه آزمایشش کرد.
من تاکید میکنم تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست اما اینکه خودش چه جنسیه رو نه ما حتی پیغمبرش هم نمیدونه.
یه مثال برات میزنم. شما فکر میکنی. این فکر شما نشون دهنده اینه که مغز داری و سالمم هست. اما واقعا کسی میدونه که چه فعل و انفعالی اتفاق میوفته که این مغز ازش تفکر بیرون میاد؟ هزاران مثل این شاهد هست که از آثار چیزی میفهمن وجود داره اما از چگونه و چرایی بودنش خبر نداریم.

1 ❤️

2019-06-11 15:04:56 +0430 +0430
نقل از: 66Hoha
نقل از: sadegh.khan
نقل از: Titan041 اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

وقتی خدا هست پس دلیلی نداره بیای اینجا و بخوای با کسی که ادعا میکنه خدا وجود نداره بجنگی!


بجای اینکه وقتی کم میاری توهین کنی، برو به اون خداتون بگو بیاد صادق خانو سنگ کنه ببینیم چیکاره ای


البته تعجبی نداره، همه کسایی که خداباور هستن توهین میکنن همیشه و بی فرهنگن، بد دهنی از صفاتشونه

سلام مجدد.
دمت گرم قشنگ جواب اینایی که گفتن چرا اومدم اینجا رو دادی. یارو اصلا حواسش نیست تاپیک تو انجمن پورن ایجاد نشده. حداقل مطمئن شدم شما از اون افرادی هستی که برای خودت و بحثت احترام قائلی.
گفته بودی برای اثبات خدا دلیل بیارم. هر چند خودتون دلیلی برای نبودنش نیاوردین.
این دوستمون که اسمش kirkoloftesfahan بود ( ? کاش اسمشو عوض میکرد.) یسری دلایلش خوب بود. اگر میتونی جواب به ما بده که آیا این نظام هستی پدید آورنده ای میخواد یا نه؟ اون پدیدآورنده رو ما به عنوان خدا قبول داریم. اما اعتراف میکنم درمورد چجوری بودنش هیچی نمیدونم. چون اگر قرار بود من که مخلوقم به تمام جوانب خالقم اشراف داشته باشم که دیگه با من فرقی نداشت. او در سطح من بود. خدا قابل آزمایش نیست چون از جنسی نیست که بشه آزمایشش کرد.
من تاکید میکنم تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست اما اینکه خودش چه جنسیه رو نه ما حتی پیغمبرش هم نمیدونه.
یه مثال برات میزنم. شما فکر میکنی. این فکر شما نشون دهنده اینه که مغز داری و سالمم هست. اما واقعا کسی میدونه که چه فعل و انفعالی اتفاق میوفته که این مغز ازش تفکر بیرون میاد؟ هزاران مثل این شاهد هست که از آثار چیزی میفهمن وجود داره اما از چگونه و چرایی بودنش خبر نداریم.

حرفهات درست هست تا اونجایی که گفتی تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست … ادیان ادعاهای خیلی بیشتری می کنن نمونش اطلاع از اینکه بعد از مرگ چه اتفاقی میفته و داستان بهشت و جهنم و … در واقع مشکل ادیان این هست که ادعاهایی می کنن که هیچ اثباتی و مدرکی برای اونها نمی تونن ارائه بدن …

1 ❤️

2019-06-11 15:07:50 +0430 +0430
نقل از: 66Hoha
نقل از: sadegh.khan
نقل از: Titan041 اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

وقتی خدا هست پس دلیلی نداره بیای اینجا و بخوای با کسی که ادعا میکنه خدا وجود نداره بجنگی!


بجای اینکه وقتی کم میاری توهین کنی، برو به اون خداتون بگو بیاد صادق خانو سنگ کنه ببینیم چیکاره ای


البته تعجبی نداره، همه کسایی که خداباور هستن توهین میکنن همیشه و بی فرهنگن، بد دهنی از صفاتشونه

سلام مجدد.
دمت گرم قشنگ جواب اینایی که گفتن چرا اومدم اینجا رو دادی. یارو اصلا حواسش نیست تاپیک تو انجمن پورن ایجاد نشده. حداقل مطمئن شدم شما از اون افرادی هستی که برای خودت و بحثت احترام قائلی.
گفته بودی برای اثبات خدا دلیل بیارم. هر چند خودتون دلیلی برای نبودنش نیاوردین.
این دوستمون که اسمش kirkoloftesfahan بود ( ? کاش اسمشو عوض میکرد.) یسری دلایلش خوب بود. اگر میتونی جواب به ما بده که آیا این نظام هستی پدید آورنده ای میخواد یا نه؟ اون پدیدآورنده رو ما به عنوان خدا قبول داریم. اما اعتراف میکنم درمورد چجوری بودنش هیچی نمیدونم. چون اگر قرار بود من که مخلوقم به تمام جوانب خالقم اشراف داشته باشم که دیگه با من فرقی نداشت. او در سطح من بود. خدا قابل آزمایش نیست چون از جنسی نیست که بشه آزمایشش کرد.
من تاکید میکنم تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست اما اینکه خودش چه جنسیه رو نه ما حتی پیغمبرش هم نمیدونه.
یه مثال برات میزنم. شما فکر میکنی. این فکر شما نشون دهنده اینه که مغز داری و سالمم هست. اما واقعا کسی میدونه که چه فعل و انفعالی اتفاق میوفته که این مغز ازش تفکر بیرون میاد؟ هزاران مثل این شاهد هست که از آثار چیزی میفهمن وجود داره اما از چگونه و چرایی بودنش خبر نداریم.

در رابطه با اینکه گفتی دلیلی برای اثبات خدا نیاوردم باید بگم :

اولا تاپیک نگرشی به خدا و اسلام از یک زاویه متفاوت رو بخون

دوما اگر در عنوان همین تاپیک نگاه کنی، نوشتم قسمت اول، و کم کم بعد از بررسی تمام دلایل، به عدم وجود خدا هم میرسیم، اگر بخوام یه کله برم سراغ اثبات عدم وجود خدا، همتون میاین میگین پس ادله های دینی چی شد!!

در رابطه با اون که میگی جهان به وجود آورنده میخواد ترجیح میدم گفتگوی کوتاه پاپ با استیون هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان شناسی بریتانیایی رو که توی چند تا کامنت قبل تر گذاشتم رو مجددا بذارم :

پرسش اول هاوکینگ : چه کسی جهان را به وجود آورده؟

پاپ : خدا

پرسش دوم هاوکینگ : چه کسی خدا را به وجود آورده؟

پاپ : خدا نیازی به “بوجود آورنده” ندارد.

استیون هاوکینگ (نتیجه) : پس ما قبول کردیم که چیزی می تواند وجود داشته باشد که نیازی به خالق ندارد. حالا به پرسش اول بر می گردیم…

0 ❤️

2019-06-11 15:09:20 +0430 +0430

متن تان روان و رسا نبود و پیوستگی نداشت. مدام از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدید و همین باعث شد با این که مشتاق بودم، انگیزه ی خواندن ادامه شو از دست بدم.

1 ❤️

2019-06-11 15:09:50 +0430 +0430
نقل از: KamiKrKlft
نقل از: 66Hoha
نقل از: sadegh.khan
نقل از: Titan041 اگه خدا نيست دليلي نداره اثبات كني كه نيست پس هست كه زور ميزني ثابت كني نيست،برو يجا ديگه كاسه اتو دست بگير كوني

وقتی خدا هست پس دلیلی نداره بیای اینجا و بخوای با کسی که ادعا میکنه خدا وجود نداره بجنگی!


بجای اینکه وقتی کم میاری توهین کنی، برو به اون خداتون بگو بیاد صادق خانو سنگ کنه ببینیم چیکاره ای


البته تعجبی نداره، همه کسایی که خداباور هستن توهین میکنن همیشه و بی فرهنگن، بد دهنی از صفاتشونه

سلام مجدد.
دمت گرم قشنگ جواب اینایی که گفتن چرا اومدم اینجا رو دادی. یارو اصلا حواسش نیست تاپیک تو انجمن پورن ایجاد نشده. حداقل مطمئن شدم شما از اون افرادی هستی که برای خودت و بحثت احترام قائلی.
گفته بودی برای اثبات خدا دلیل بیارم. هر چند خودتون دلیلی برای نبودنش نیاوردین.
این دوستمون که اسمش kirkoloftesfahan بود ( ? کاش اسمشو عوض میکرد.) یسری دلایلش خوب بود. اگر میتونی جواب به ما بده که آیا این نظام هستی پدید آورنده ای میخواد یا نه؟ اون پدیدآورنده رو ما به عنوان خدا قبول داریم. اما اعتراف میکنم درمورد چجوری بودنش هیچی نمیدونم. چون اگر قرار بود من که مخلوقم به تمام جوانب خالقم اشراف داشته باشم که دیگه با من فرقی نداشت. او در سطح من بود. خدا قابل آزمایش نیست چون از جنسی نیست که بشه آزمایشش کرد.
من تاکید میکنم تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست اما اینکه خودش چه جنسیه رو نه ما حتی پیغمبرش هم نمیدونه.
یه مثال برات میزنم. شما فکر میکنی. این فکر شما نشون دهنده اینه که مغز داری و سالمم هست. اما واقعا کسی میدونه که چه فعل و انفعالی اتفاق میوفته که این مغز ازش تفکر بیرون میاد؟ هزاران مثل این شاهد هست که از آثار چیزی میفهمن وجود داره اما از چگونه و چرایی بودنش خبر نداریم.

حرفهات درست هست تا اونجایی که گفتی تنها چیزی که ادیان میگن و میشه فهمید اینه که خدایی هست … ادیان ادعاهای خیلی بیشتری می کنن نمونش اطلاع از اینکه بعد از مرگ چه اتفاقی میفته و داستان بهشت و جهنم و … در واقع مشکل ادیان این هست که ادعاهایی می کنن که هیچ اثباتی و مدرکی برای اونها نمی تونن ارائه بدن …

اولا که حرفم کاملا درسته که میگم ادیان چیزی بجز اینکه خدایی هست رو نمیخوان ثابت کنن! اون چیزایی که داری میگی به قول خودت همش در حد داستانه و توی تمام ادیان متفاوته، فقط اثبات وجود خداست که توی تمام ادیان مشترکه!


دوما این تاپیک تازه قسمت اوله، صبر کن قسمتای بعدی رو هم بخون

0 ❤️

2019-06-11 15:12:49 +0430 +0430
نقل از: Topranger ببین من نمیدونم این همه چرتو پرتو از کجات دراوردی ولی کسخول من تو امریکا و کشور های اروپایی از رو ایات قران قوانین علمی پیدا میکنن.بینهایت فیلم و مدرک دارم.تو هم عوض نوشتن این کسشرا واسه اینکه سرپوش بذاری رو گناه های کثیف خودت و بگی هیچ قیامت و خدایی درکار نیس که محاکمه بشی 4 تا کتاب بخون.نه اینکه هرکی تو اینستا و تلگرام کس و شر تفت داد تو هم بیاری اینجا کپی پیست کنی.

باد ميآد توی سرت هوا نميپيچه؟ چون خاليه ميپرسم.

2 ❤️

2019-06-11 15:19:16 +0430 +0430
نقل از: Topranger ببین من نمیدونم این همه چرتو پرتو از کجات دراوردی ولی کسخول من تو امریکا و کشور های اروپایی از رو ایات قران قوانین علمی پیدا میکنن.بینهایت فیلم و مدرک دارم.تو هم عوض نوشتن این کسشرا واسه اینکه سرپوش بذاری رو گناه های کثیف خودت و بگی هیچ قیامت و خدایی درکار نیس که محاکمه بشی 4 تا کتاب بخون.نه اینکه هرکی تو اینستا و تلگرام کس و شر تفت داد تو هم بیاری اینجا کپی پیست کنی.

یک چندتا نمونش رو با سند رو بیار ..

بعدش هم اگه به قران اعتقاد قلبی داری …می دونی که تا ابد تو آتش جهنم می سوزی چون گی می کنی!

0 ❤️

2019-06-11 15:20:36 +0430 +0430
نقل از: Topranger ببین من نمیدونم این همه چرتو پرتو از کجات دراوردی ولی کسخول من تو امریکا و کشور های اروپایی از رو ایات قران قوانین علمی پیدا میکنن.بینهایت فیلم و مدرک دارم.تو هم عوض نوشتن این کسشرا واسه اینکه سرپوش بذاری رو گناه های کثیف خودت و بگی هیچ قیامت و خدایی درکار نیس که محاکمه بشی 4 تا کتاب بخون.نه اینکه هرکی تو اینستا و تلگرام کس و شر تفت داد تو هم بیاری اینجا کپی پیست کنی.

باز هم مثل همیشه خداباور ها اومدن دارن توهین میکنن!


قبول من کسخل


تو برو آمریکا و کشور های اروپایی بشین قرآنتو بخون، البته یادم رفت بگم توی این کشور ها قرآن رو به کیرشونم حساب نمیکنن!


چند تا از این مدرکایی که میگی رو هم بذار ما ببینیم بجای اینکه در دبه بگوزی!

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «