۱٠ عارضه‌ی کیری

1397/11/30

۱٠ عارضه‌ی آلت تناسلی مردانه که نباید آنها را نادیده گرفت

by MARKHAM HEID
Aug 9, 2018

گاهی برخی مشکلات موقتی که برای آلت پیش می‌آیند کاملاً عادی‌اند و گاهی هم اصلاً عادی نیستند، در این جستار به چگونگی تشخیص آنها پرداخته شده است.
شما به خوبی با آلت خودتان آشنایی دارید، اما ممکن است کنجکاو شده باشید که نسبت به آلت تناسلی سایر افراد چه تفاوتی دارد؟ (و آیا این تفاوتها نرمال است؟). در حالی که در اکثر اوقات مجموعه‌ی تناسلی که شما دریافت کرده‌اید می‌تواند کاملاً نرمال و عادی باشد، ظاهراً برخی از علائم نیز وجود دارد که گرچه عادی به نظر برسند اما می‌توانند باعث مشکلات جدّی در سلامت جسمی شوند. اگر هر کدام از شرایط نام برده شده در این لیست برای شما پیش آمده است، باید در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

١) مشکلات موضعی (تیکه‌ای)
‘رایان ترلکی’ پزشک متخصص اورولوژی [شاخه‌ای از پزشکی که به مطالعه روی اندام‌های جنسی می‌پردازد.] از دانشگاه “وِیک فارست” مرکز پزشکی “بَپتیست” می‌گوید:
«تکه‌ای از پوست بدنه‌ی آلت تناسلی درست زیر کلاهک، قرمز و سطح آن قسمت از پوست مخملی و نازک و ملتهب می‌شود. شاید در ابتدا به نظرتان بیاید که فقط کمی پوستتان ملتهب شده است که در اکثر اوقات هم حق با شماست [و مشکل جدی‌ای برای شما پیش نیامده است]. اما اگر این ناحیه از پوست حساس و دردناک نباشد یعنی به عبارتی شما به تازگی رابطه جنسی برقرار نکرده باشید که باعث به وجود آمدن این التهاب شده باشد این ناحیه‌ی قرمز رنگ می‌تواند نشانه‌ای سرطان آلت تناسلی باشد. اگر در مراحل اولیه‌ی بیماری متوجه این عارضه شوید می‌توان با درمان و یا جراحی ساده از آن جلوگیری کرد. اما تِرلِکی هشدار می‌دهد که اگر بیش از اندازه در مراجعه به پزشک صبر کرده باشد شاید قسمتی از آلت تناسلی و یا حتی کل آن نیاز به جدا شدن داشته باشد.

٢) تنگ بودن پوست
در این مورد: تکه‌ای از پوست سر آلت شما این حس را منتقل می‌کند که مثل پیراهنی که بعد از شستوشو آب رفته است تنگ شده، همچنین ممکن است آنجا نواحی وجود داشته باشد که پوست شما به رنگ سفید در آمده باشد؛ چه احساس درد داشته باشید و چه نه امکان این وجود دارد که با بیماری پوستی‌ای موسوم به lichen sclerosus رو به رو شده باشید. ترکلی می‌گوید:
این بیماری پوستی‌ای‌ست که ممکن است به علت به هم خوردن تعادل سیستم ایمنی و یا هورمونهای بدن به وجود آید. وی به گفته‌های خود اضافه می‌کند که: به خصوص اگر ختنه نشده‌اید و یا در هنگام ادرار باید زور بزنید، باید بیشتر نگران این عارضه باشید. اگر این بیماری درمان نشود، باعث بسته شدن کامل مجاری ادراری شما و حتی بستری شما در اورژانس می‌شود.

٣) مواظب خمیدگی آلت خود باشید
‘جوزف سانشتین’، پزشک عمومی دانشکده‌ی پزشکی تگزاس در این باره می‌گوید:
در این مورد اگر نعوظ شما همیشه با کمی زاویه همراه بوده است اما در این اواخر این مقدار خمیدگی بیشتر شده است باید مواظب باشید زیرا ممکن است با عارضه‌ای به نام “بیماری پِیرونی” دست و پنجه نرم کنید. این بیماری در واقع حاصل تجمع بافت‌های آسیب دیده از جراحت است.
ترلکی می‌افزاید: اگر این بیماری بدون درمان به حال خود رها شود می‌تواند باعث درد هنگام سکس، خمیدگی بیشتر آلت تناسلی و در نهایت افزایش احتمال شکستن آلت شود. روش درمان برای این مشکل با توجه به وخامت اوضاع متفاوت است و می‌تواند به سادگی تزریق آنزیم یا سالین (محلولی از سدیم کلرید) و در موارد شدیدتر جراحی باشد.

۴) خون در ادرار

در این مورد اگر متوجه خون در ادرار خود شدید، این حالت می‌تواند به علت سنگ کلیه و یا بزرگ شدن پروستات باشد. در ضمن از عبارت “وجود خون در ادرار” در علوم پزشکی به عنوان یکی از علائم بزرگ نشان دهنده‌ی سرطان مثانه یاد می‌شود. ترکلی توصیه دارد که: اگر ادرار شما عادی‌ست ولی در شورت و لباس زیر خود خون پیدا کرده‌اید قبل از این که وحشت کنید، آلت و بیضه‌ی خود را چک کنید و ببینید آیا نقاط قرمز یا کبود ریزی روی آنها وجود دارد یا نه، اگر این نقاط در اطراف ناحیه‌ی تناسلی شما پخش شده بودند و عامل خونریزی بودند به احتمال زیاد آنها “آنژیوکراتوماس” هستند که خطری برای شما ندارد.

۵) عارضه‌های مربوط به بیضه
سانشتین می‌گوید: سرطان‌های مربوط به بیضه بیشتر از هر زمان دیگری در سنین ٢٠ تا ٣۵ سالگی در مردان شایع هستند. نشانه‌های اولیه‌ی این عوارض بسیار سخت هستند: وجود حجم یا برجستگی‌هایی غیر دردناک زیر پوست بیضه. اگر به اندازه‌ی کافی زود به آن رسیدگی شود ٩٩درصد موارد آن قابل درمان هستند و به همین خاطر سانشتین توصیه می‌کند که حداقل هر ماه یک بار بیضه‌های خود را برای پیدا کردن هرگونه مورد غیر معمول معاینه کنید. دوش آب گرم – که زیر آن بیضه‌ها افتاده‌تر می‌شوند و فاصله‌ی بیشتری با بدن می‌گیرند – بهترین مکان برای انجام معاینه روی خودتان است.

۶) خارش آلت تناسلی
در این مورد اگر آن پایین‌ها خیلی احساس خارش می‌کنید ممکن است چند دلیل برای این حس شما وجود داشته باشد. خارش در آلت تناسلی معمولاً به خاطر عفونت‌های قارچی از جمله “باسترک” می‌باشد، که به عنوان عفونت “مخمری” شناخته می‌شود. همچنین می‌تواند نشانه‌ی بیماری بالتنیت هم باشد که همان التهاب شدید پوست ختنه‌گاه و یا کلاهک آلت است که حاصل از سطح پایین بهداشت شخصی و یا بیماری‌های جنسی‌ای مثل هرپس است (STI). دکتر شما قاعدتاً آزمایش‌های لازم برای تشخیص منشاء آن انجام خواهد داد اما در بسیاری از موارد فقط با دیدن ناحیه می‌تواند تشخصی را انجام داد.

٧) ترشحات غیر معمول از آلت
“اوره تریتیست” اصطلاح پزشکی برای ترشحات خارج شده از آلت است که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که لوله‌ای که بین مثانه و انتهای آلت تناسلی‌ست تحریک شود. در این بیماری برخی از آقایان ممکن است حس سوزش یا نیاز به ادرار شدیدی احساس کنند در حالی که اکثر مردان همچین نشانه‌های اولیه‌ای را تجربه نمی‌کنند. معمول‌ترین دلیل این عارضه دو نوع عفونت gonorrhea و non-gonococcal است. این حالت بیشتر در مردان جوان و به خصوص در مردانی که با سایر همجنسان خود سکس می‌کنند پیش می‌آید. اگر ترشحات غیر معمولی از عضو تناسلی خود تجربه کردید به هیچ وجه با شریک خود وارد سکس نشوید تا هر دوی شما توسط پزشک معاینه شده و آزمایش‌های مورد نیاز برای تشخیص وجود عفونت و رفع آن از شما انجام شود.

٨) ناتوانی در نعوظ

در این مورد مرد یا در حفظ نعوظ خود در طی سکس ناتوان است و یا از نظر جسمانی اصلاً قادر به تحریک و در نتیجه به نعوظ رسیدن نیست (که مورد دوم بیشتر در میان کسانی که سن بالاتری دارند شایع است). موارد زیادی می‌توانند به ناتوانی در نعوظ منجر شوند که از جمله‌ی آنها می‌توان به مشکلات سیستم گردش خون، دیابت، و کمبود تستسترون اشاره کرد.سایر دلایل ممکن هم عبارت‌اند از: اعتیاد به مصرف مواد مخدر و الکل، کمبود خون در رگ‌های آلت تناسلی، استرس و فشارهای روانی زیاد؛ بسته به شرایط مورد شما دکتر می‌تواند از راههای مختلفی برای درمان این بیماری استفاده کند.

٩) برآمدگی و حجوم غده‌ای (زگیل و غدد زیر پوستی)
اگر در امتداد بدنه‌ی آلتتان برآمدگی‌ای غیر معمول داشته باشید ممکن است به خاطر بیماری پوستی زگیل باشد که در ناحیه‌ی تناسلی اغلب توسط ویروس HPV ایجاد می‌شود. HPV اکثراً در سکس و توسط لمس بدن به بدن از پوست فردی به دیگری منتقل می‌شود. زگیل‌های حاصله را می‌توان با روش‌های درمانی‌ای چون لیزر و منجمد کردن و جراحی برداشت و درمان کرد اما خود ویروس HPV غیر قابل درمان است.

۱٠) لکه روی آلت تناسلی
به صورت معمول، لکه‌های ملتهب روی آلت تناسلی به علت تحریک موضعی به وجود می‌آیند، اما اگر در این مناطق دردی احساس کردید، آنگاه می‌تواند به علت یک بیماری جنسی (STI) مثل هرپس یا سفلیس باشد. یا حتی این حالت می‌تواند به علت واکنش طبیعی بدن به برخی از داروهای تجویز شده دوره درمانی شما باشد [اگر به هر علتی از دارویی استفاده می‌کنید، شاید به خاطر عوارض آن باشد]. اگر درد بیشتر از دو هفته طول کشید حتماً به دکتر مراجعه کنیدو اگر هم این مشکل به علت موی زیرپوستی برای شما پیش آمده، با قرار دادن حوله ی گرم به مدت ٣٠ ثانیه و ٢ بار در روز می‌توانید این مشکل را رفع کنید.


منبع:

menshealth.com/sex-women/a19529671/penis-problems


همچنین میتوانید بنگرید به ← ١٩ مشکل کیری

1135 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-02-19 07:08:06 +0330 +0330

خداروشكر هيچكدومو نداشتم. :)

0 ❤️

2019-02-19 11:17:25 +0330 +0330

تو بهترینی ?

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «