به نظر شما سقط جنین ...

  • جنایت است. (18 %)
  • 133/714
  • مرحمت است (لطف کردن) (11 %)
  • 81/714
  • هر دو ... (1 %)
  • 12/714
  • بستگی به شرایطش داره (66 %)
  • 478/714
  • هیچکدام (2 %)
  • 20/714
  • نمیدونم یا مطمئن نیستم (4 %)
  • 31/714
مجموع آرا (714) رای دهید
توسط: DarkWeb
2019-05-23 15:11:23 +0430 +0430



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


6669
2019-05-23 15:24:43 +0430 +0430
سفیدبرفی74

مااهیچ حقی نداریم که جون یه بچه گوناهیو بگیریم

4 ❤️

6670
2019-05-23 16:10:52 +0430 +0430
Amir_78

تو هر شرایطی جنایته
اگه نمیخاستی گه خوردی کاشتیش
البته اگه با تجاوز شکل بگیره بحثش جداست…

3 ❤️

6672
2019-05-23 16:58:22 +0430 +0430
اسکلت حشری

نقل از: سفیدبرفی74 مااهیچ حقی نداریم که جون یه بچه گوناهیو بگیریم
بهت تجاوز بشه باردار بشی هم باز همین نظرو داری؟
4 ❤️

6673
2019-05-23 17:22:01 +0430 +0430
Armitaarman

مسلما بستگی داره

شاید مثلا یه معلول خودش هم نخواد زندگی کنه .

2 ❤️

6676
2019-05-23 20:55:54 +0430 +0430
sadegh.khan

از هر زاویه ای بهش نگاه میکنم جنایته :)

1 ❤️

6677
2019-05-23 21:31:53 +0430 +0430
icy_girl

اصلن موافقش نیستم، خط قرمزم هس …

2 ❤️

6678
2019-05-23 21:43:31 +0430 +0430
Borhan.7090

گزینه‌ی مد نظر من نیست. سقط جنین حق زن است.

5 ❤️

6679
2019-05-23 22:02:32 +0430 +0430
not your babe

اين كه يه موجود زنده رو بيارى تو اين دنيا وقتى واسه خودت هم غذا ندارى و نميتونى بهش امنيت بدى، جنايتكارى! وقتى از نظر روحى آمادگيشو ندارى و اون بچه رو نميخواى، وقتى قراره بعد از تولد به چشم يه اشتباه بهش نگاه كنى و نتونى اون طور كه حقشه دوسش داشته باشى، جنايتكارى!

چه بهتر كه اون اشتباه رخ نميداد و حاملگى اتفاق نميوفتاد، اما قطعاً سقط كردن بچه اى كه هنوز هيچ دركى از زندگى نداره بهتره از اينه كه به دنيا بياد و بخاطر اشتباه والدينش زندگى اسف بارى رو تجربه كنه.


6680
2019-05-24 00:33:37 +0430 +0430
sadegh.khan

#not your babe

اگر فقیر به دنیا اومدی تقصیر تو نیست، اما اگر فقیر از دنیا بری تقصیر خودته :)

4 ❤️

6681
2019-05-24 00:43:25 +0430 +0430
دکتر_رادیکال

سقط جنین تو کدوم کشور؟!
گزینه ی محدوده ی جغرافیایی و گزینه ی بهترین هدیه از طرف مادر به جنینش(تولد در ایران) ،توی گزینه ها کمه…

0 ❤️

6683
2019-05-24 04:27:58 +0430 +0430
NA
NA

سقط جنین حقی که هر زنی باید داشته باشه
زنی که بچه بخواد نمیره بچشو بندازه
فقط کسی این کارو میکنه که بچه نخواهد و ناخواسته باشه
بارداری براش خطرناک باشه چه برای خودش چه بچه
و جنینی که مریض باشه و سالم به دنیا نیاد

2 ❤️

6684
2019-05-24 06:17:42 +0430 +0430
DarkWeb

Borhan.7090:
درسته ، باهات موافقم ؛ اما بنظرم چون از دید کلی ـه زن و مرد در مورد اون عمله ، شاید بنظرم اینجا جاش نبود.
و یه نظرسنجی جدا رو میطلبه که آیا مردم اینو حق یه زن میدونند یا نه.
نظرسنجی بیشتر در مورد اینه که اون ها چه دیدی به سقط جنین دارن.
بنظرم اگه موافق بودی و تمایل داشتی ، نظرسنجی بعدی رو در همین مورد بزن (rose)

2 ❤️

6685
2019-05-24 06:24:27 +0430 +0430
DarkWeb

sadegh.khan:
حتی همون فقیر از دنیا نرفتن هم کلی امکانات و ویژگی های فردی و منطقه ای رو میطلبه …
الان مثلا بچه هایی که تو برخی از نقاط همین کشور به دنیا میان و مثل بچه آفریقایی زندگی میکنن ، چون شرایط زندگیشون اینطوریه…
یا افرادی هستن که توانایی کار کردن و پول درآوردن رو ندارن.
خیلی عوامل وجود داره.
اگه یه بچه بخواد تو این دنیای ما که چندان زیبا نیست ، تو یه خانواده فقیر هم به دنیا بیاد
از صدتا جنایت بدتره.
چون از خیلی چیزا محروم میشه و غم و اندوه فراوانی رو تجربه خواهد کرد.

3 ❤️

6687
2019-05-24 06:27:38 +0430 +0430
DarkWeb

ﺩﮐﺘﺮ _ ﺭﺍﺩﯾﮑﺎﻝ :
گزینه ی «بستگی به شرایط داره»
در مورد شرایطه که ؛
شامل منطقه و کشور هم میشه …

2 ❤️

6688
2019-05-24 07:33:19 +0430 +0430
not your babe

صادق خان

فقر برعكس چيزى كه شعارشو ميديم اصلا چيز خوبى نيست!
خانواده هاى فقيرى هستن كه از طريق بچه هاشون مواد جا به جا ميكنن! هستن كسايى كه بچه ى ناخواستشونو كه توانايى نگهداريشو ندارن بعد تولد، بين زباله ها رها ميكنن! بچه هايى كه تو سن كم در مقابل يه مبلغ ناچيز و از سر ناچارى فروخته ميشن تا ابزار ارضاى جنسى خريدار بشن! …
چه آينده اى ميتونى واسه اين بچه ها متصور بشى؟!

البته كه فقط فقر نيست!
نطفه اى كه درنتيجه ى تجاوز شكل ميگيره و به دنيا آوردنش واسه اون زن مثل همون تجاوز، اجباريه! خانواده اى كه از هم پاشيده و والدين طلاق عاطفى گرفتن ولى بخاطر اون بچه مجبور ميشن زندگيشونو “به اجبار” ادامه بدن و اون بچه مجبوره تو يه محيط پر از تنش زندگى كنه! …

3 ❤️

6689
2019-05-24 09:57:08 +0430 +0430
kamranalone10000

یک حقیقت تلخ ، ما پستندار بزرگی هستیم که با جمعیت بیش از هفت میلیارد روی کره زمین داریم منابع بسیار زیادی رو مصرف می کنیم پس می بایست همیشه راه کار هایی برای کاهش جمعیت داشته باشیم و یکی از این راه کار های جلوگیری از بارداری های نا خواسته هست. خب شاید بعضی ها بگن یک بچه زنده رو نباید کشت ، بله این حرف کاملا درسته اما جنینی که هنوز جان نداره چی ؟ نکته اینجاست ما باید اجازه از بین بردن جنینی که هنوز جان نداره رو بدیم و در این مورد تردید هم نکنیم . بعد بحث میره سراغ جنینی که جان دارد ، آیا صحیح هست ما اونو بکشیم ؟ به نظرم تنها کسی که می تونه این تصمیم رو بگیره مادر اون بچه هست چون اون مادر داره بخشی از وجودش رو باهاش شریک می شه ، نه پدر ، نه قانون و نه هیچ فرد دیگه ای جانش متصل به اون نیست پس بهتره قانون این انتخاب و عواقبش رو به مادر بچه واگذار کنه چون اون هست که حتی ممکنه در روند زایمان جونشم از دست بده . قبل از قضاوت کردن اون مادر بهتره به این فکر کنید که بین یک حیات مبتنی بر امکان به یک حیات و سرمایه اجتماعی به نتیجه رسیده (مادر بچه ) کدومش باید انتخاب بشه . ما نمی تونیم بگیم مادر حق این کار رو نداره چون این ما نیستیم که داریم از وجودمون به اون بچه میدیم ، این ما نیستیم که جونمون در خطر باشه ، این ما نیستیم که عواقب مشتقیمش به گردنمون هست ، بلکه اون مادره و بچه تا پیش از تولد بخشی از وجود اون مادر محسوب می شه . خب فرض محال که ما به مادر این حق رو ندیم ، به نظرتون آیا ما می تونیم حق یک انسان بر بدن خودش رو در عمل بگیریم ؟ خیر . میره از راه های غیر بهداشتی و غیر قانونی بچه رو سقط می کنه و جون خودش رو هم به خظر میندازه ، ما نمی تونیم بر جسم یک انسان قانون وضع کنیم ، جسم هر انسانی در اختیار خودشه ، دوستانی که نگران جان اون جنین هستن شما به فکر اونایی باشید که میلیاردی متولد شدن و گرسنه هستن ، امکانات ندارن ، سالها عذاب می کشن و با عذاب میمیرن . قانون گذاری یه هنر خیلی مهمه و در عین حال نیاز به بینش و منطق بسیار بالاتری از سطح عادی داره که حتی گاهی در کشور های پیشرفته هم در اون خطا و اشتباه هست پس لفطا قبل از دادن نظر احساسی کمی تفکر کنید.

3 ❤️

6690
2019-05-24 11:22:09 +0430 +0430
سفیدبرفی74

#اسکلت حشری:معلومه که نه،دراونصورت بنظرم اصن اشکال نداره

1 ❤️

6691
2019-05-24 17:12:35 +0430 +0430
DarkWeb

kamranalone10000:
توضیحات بسیار جامع و عالی (ok) (rose)

0 ❤️

6692
2019-05-24 18:36:11 +0430 +0430
mohsen364

از نظر من :
1- جنینی که قراره بیاد خوشبخت زندگی کنه سقط اون کار درستی نیست.البته به شرطی که باعث از بین رفتن آبرو کسی نشه.
2- اگر جنین خواسته یا ناخواسته تشکیل شده و قراره بیاد بدبختی بکشه سقط بشه بهتره و صواب هم هست.

1 ❤️

6693
2019-05-24 20:06:58 +0430 +0430
کوالای_حشری

سفیدبرفی74

شما چه حقی داشتی به یه بچه بی گناه جون بدی که تو گه دونیی به نام دنیا چشاشو بازکنه

1 ❤️

6694
2019-05-24 20:10:01 +0430 +0430
کوالای_حشری

نظر من با نظر not your babe یکیه

1 ❤️

6695
2019-05-24 21:43:31 +0430 +0430
Horny...Girl

حق يه زنه، كه تصميم بگيره ميخواد بچه تو شكمش باشه يا نه!
هيچكس حق نداره اينو از اون بگيره!
هيچكس!

نظرايي از قبيل : «كشتن بچه گناهه» «خدا خواسته» «ميخواستن از اول حواسشونو جم كنن» چرت و پرتِ محضه!!!

4 ❤️

6696
2019-05-24 21:43:57 +0430 +0430
Horny...Girl

كاش چشماتونو باز كنيد :/

2 ❤️

6697
2019-05-24 21:46:54 +0430 +0430
Horny...Girl

احتمال بچه دار شدن تو هر شرايطي هست،
وقتي نميخواي بچه دار شي و با سقط جنين مخالفيد
خيلي بيخود ميكنيد سكس ميخوايد :|

3 ❤️

6699
2019-05-25 01:10:38 +0430 +0430
.....BARAN.....

اصلاً هم اینجوری نیست فکر کن یه داداش داری که تمام زندگیت اگه مادرت اونو ازت گرفته بود فقطم با تصمیم خودش تو باز اینو میگفتی؟؟؟.بعدشم اون بابا بدبختش هیچ تصمیمی نمیتونه بگیره!!!

1 ❤️

6700
2019-05-25 05:08:17 +0430 +0430
sadegh.khan

#not your babe

البته من شعارشو نمیدم، خودم یکی از همین بچه هایی هستم که گفتی (rose)

1 ❤️

6701
2019-05-25 05:10:58 +0430 +0430
sadegh.khan

DarkWeb

کی گفته با بدنیا اومدن توی یه خانواده فقیر آدم از خیلی چیزا محروم میشه؟
آدم اگه بخواد یه کاری رو بکنه قطعا راهشو پیدا میکنه اگرم نخواد بکنه قطعا بهانشو پیدا میکنه!

خانواده چیزی نیست که آدم رو محدود کنه، طرز تفکره که آدم رو محدود میکنه!

من خودم توی همچین خانواده ای توی کارتن خوابی به دنیا اومدم ولی اجازه ندادم خانواده محدودم کنه و راه خودمو پیش گرفتم تا بتونم به اهدافم برسم…

1 ❤️

6702
2019-05-25 08:04:45 +0430 +0430
DarkWeb

sadegh.khan:
کی گفته ؟
جوابش اینه :
«ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﻋﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ ؟ »

درسته ، طرز تفکر خیلی مهمه ، اما دقت کن که من توضیح دادم خیلی شرایط لازمه ، فکر کن یه نفر استعداد دکتر شدن داره ، بعد پول مدرسه رفتن نداره ، یا اصلا جایی زندگی میکنه که هیچ امکاناتی وجود نداره و حتی نمیتونه متصور بشه که دکتر شدن چطوریه ، مثل همون پسر ایرانی توی کلیپ که ازش پرسیدن آرزوت چیه؟ گفت : آرزو چیه دیگه؟

بعدشم خیلی چیزا به شخصیت آدم هم بستگی داره ، بعضی ها میتونن مستقل خودشون رو بکشن بالا از وضعیت سطح پایینشون ، اما بعضی ها تا امکاناتش نباشه نمیتونن ، فلذا همه رو با خودت مقایسه نکن .

مثلا بچه ای که تو یه جایی شبیه آفریقا بدنیا اومده و مادرش به سختی میتونه شیرش بده چون خودش غذا گیرش نمیاد … چطور میخواد طرز تفکرش رو رشد بده وقتی غذا و انرژی لازم به ذهنش برای رشد ، بهش نمیرسه؟

اصلا شما خودت حاضری فرزند خواسته یا ناخواسته ات همون سختی های و شرایطی که شما داشتی رو تحمل کنه؟

2 ❤️

6706
2019-05-25 20:05:09 +0430 +0430
duduultala_76

به نظر من , زندگی مردم و تصمیمی که برای زندگی خودشان و بدنشان می گیرند به هیچ کس ربطی ندارد . سقط جنین باعث اذیت و آزار کسی نمی شود و برای کسی مزاحمت ایجاد نمی کند و در همه جوامع آزاد است و فقط یک مقدار ادیان هارت و پورت می کنند و گوه زیادی می خورند و این قضیه کوچکترین ربطی به آنها و پیامبرانشان ندارد .

1 ❤️

6707
2019-05-25 20:13:31 +0430 +0430
duduultala_76

صادق فقط خواست بگه که چیزایی حالیشه و سواد والایش را به رخ بقیه بکشه . نه عزیزم . هیچکس با دستپاکی به جایی نرسیده , ضرب المثل شما در این دوره زمونه زمانی صدق میکنه که دستت کج باشه . نه فقط توی ایران بلکه در بهترین کشورهای غربی . مگر اینکه چند نسل قبلی ها آجر به آجر و خشت به خشت چیزی را برای آیندگان باقی گذارند و اون هم تازه اتفاق وحشتناک اقتصادی نیافته در دوران زندگی آنها . طرف هم شعور داشته باشه و بر ثروتی که نیاکانش برایش گذاشته باشند بیافزایه و نه بیافته به الواطی و خوش بودن با دوستان ناباب .

0 ❤️

6726
2019-05-27 12:54:52 +0430 +0430
sadegh.khan

#DarkWeb

اصلا مدرسه رفتن در اصل کار اشتباهیه! اونی که پول میخواد تا پولشو خرج مدرسه رفتن کنه پس قطعا اگه توی خانواده خوب هم بدنیا بیاد هیچی نمیشه :)
بزرگمردان تاریخ از گذشته تا به امروز بدون تحصیلات بودن!
انگشت شمار پیدا میشه کسی که با تحصیلات به موفقیت خیلی چشمگیر دست پیدا کرده باشه، اما 90 درصد بزرگمردان تاریخ، بدون تحصیلات هستن!
نمیخوام سراغ تاریخ معاصر و قدیم برم، زمان حال رو هم که نگاه کنیم به عنوان مثال کسایی که هممون میشناسیم استیوجابز یا بیل گیتس یا مارک زاکربرگ همشون ترک تحصیل کردن و تبدیل به پولدارترین مردان تاریخ شدن…

درسته که خیلی چیزا به شخصیت آدم بستگی داره، اما اینم در نظر بگیر که اگر توی بهترین خانواده جهان هم بدنیا بیای و شخصیت داغون و ضعیفی داشته باشی، بازم با اون پسربچه ای که نمیدونه “آرزو” چیه فرقی نداری!

یه چیز رو اصلا در نظر نمیگیری و اونم اینه که سختی کشیدن توی زندگی واجبه!
هرچقدر بیشتر سختی بکشی، بیشتر پخته میشی و تجربه کسب میکنی و آیندت بیشتر تضمین میشه…

بیل گیتس که پولدار ترین شخص جهانه (البته تا چند ماه پیش بود) تمام سرمایشو بعد از مرگ به خیریه میبخشه و خیلی خیلی کم برای بچه های خودش میذاه و گفته برای بچه هام در حدی سرمایه میذارم که بتونن باهاش یه کاری کنن نه اینکه هیچ کاری نکنن…

0 ❤️

6727
2019-05-27 12:57:27 +0430 +0430
sadegh.khan

#duduultala_76

ناموسا چی میگی من کی خواستم سواد والای خودمو به رخ بقیه بکشم؟ (rolling) (rolling)
اینجا هرکس منو میشناسه میدونه که تحصیلات ندارم، بدون تحصیلات و از کارتن خوابی خودمو کشیدم بالا!
اتفاقا اینکه میگی هیچکس با دستپای به جایی نرسیده هم ناشی از فقر فکریه!
از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد…

0 ❤️

6732
2019-05-28 10:46:03 +0430 +0430
DarkWeb

sadegh.khan:

این نظر شخصی شماست ، اما سواد خیلی مهمه (از نظر من)
باعث میشه فرهنگ و شخصیت هر فرد ارتقا پیدا کنه …
باعث میشه جوامع این چنینی شکل نگیره و فقر مادی و ذهنی کمتر بشه …
در نتیجه افراد فقیر کمتری به وجود بیان و جوامع رشد کنند.
و …
اگر به فکر خودمون باشیم آره ، البته حتی در خانواده های متوسط هم برای پول درآوردن به سواد و مدرسه نیازه تا یه شغل خوب گیر بیاری …
اگر هدف فقط پول باشه که کارگری و شغل آزاد هم زیاده …
فلذا حرف شما رو قبول ندارم .

جدی ؟ نه عزیز من خیلی ها هم با سواد به جایی رسیدن ، کسی که سواد نداشته باشه مثلا چطور میخواد توی تاریخ تاثیر گذار باشه با پولدار شدن؟
نه ! اون افرادی که شما میگید نابغه بودن ، بعدا با کمک علم بیشتر تونستن تاثیر گذار باشن …
فلذا ۹۰٪ نیستن و عده ای خاص هستند.

پول آره ، ولی نه اینکه بگن آره با ترک تحصیل و درس نخوندن میشه جامعه رو ارتقا داد. همچین چیزی اشتباهه ، فقط یه عده ی خاصی توانایی اینو دارن که بدون درس خوندن پول در بیارن ، اما تو همین شبکه های اجتماعی ثابت شده پول شعور و شخصیت رو نمیسازه (نمونه اش آقازاده ها) و حتی ممکنه ضربه ی بدی به فرهنگ جامعه بزنند!

خب برای همین میگم به شخصیت آدم ربط داره ، اما بازم توجیحی برای اینکه یه بچه رو توی فقر به دنیا بیاریم که شاید احتمال بدیم ممکنه تواناییشو داشته باشه خودشو از منجلاب بکشه بیرون نداریم ، حداقل اون کسی تو وضعیت پولدار بودن به دنیا میاد زجر های بی پولی و … تجربه نمیکنه …

تجربه بله لازمه ، اما حتما نیاز نیست فقیر باشی تا سختی بکشی. کسی که فقیر هست ۱۰۰ برابر یه آدم که خانواده ی پولداری داری زجر میکشه تا بتونه خودشو به اونجا برسونه …
و در ثانی ما به چه حقی با چنین ذهنیتی میتونیم برای آینده ی یه بچه تصمیم بگیریم؟!
اون بچه حقش ، حقوق اولیه و امکانات اولیه زندگی عادیه ، و هیچ توجیحی نداره که تو فقر به دنیا بیاریمش چون فقط حق زنده بودن داره ، پس حق خوب و خوش زندگی کردن چی و هزاران آرزوی دیگه …

ما کاری به اون نداریم ، اون شخصیت خودشو داره …
بچه های آینده شخصیت خودشونو …

جواب اینم که حاضرید فرزندان خودتون شرایط سخت خودتون رو تحمل کنن هم ندادید.

کل این دلیل هایی که آوردید منطقی نبود که چرا باید یه بچه رو توی فقر بدنیا بیاریم!
و چرا نباید تحصیل داشته باشه و …

0 ❤️

6741
2019-05-30 00:04:07 +0430 +0430
Gmailcom

سقط جنین نه حق زن نه حق مرد! و دوم اینکه جنین بخشی از بدن زن نیست!!! دست و پا نیستش که که اندام بدن حساب بشه! یه زندگی جداست.

0 ❤️

7658
2021-01-05 12:46:04 +0330 +0330
arad27

موافقم

0 ❤️