موضع شما در قبال عمل «سقط جنین» (؟)

  • موافقم (60 %)
  • 230/382
  • مخالفم (49 %)
  • 190/382
  • نمیدانم (20 %)
  • 80/382
مجموع آرا (382) رای دهید
توسط: اسکلت حشری
2018-01-18 17:59:37 +0330 +0330



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


1898
2018-01-18 18:00:44 +0330 +0330
اسکلت حشری

بدیهی‌ست که پرسش مختص شرایطی‌ست که امکانات لازم برای بچه‌داری از سوی والدین اصلی فراهم نباشد.
همچنین میتوانید بنگرید به ←تاپیک سقط جنین

1 ❤️

1899
2018-01-18 18:14:23 +0330 +0330
جیمز.باند

به نظر من،کاریست بسیار بد و ناپسند.چون حق حیات رو از یک انسان بدون اینکه اجازه ای بگیریم سلب میکنیم.

0 ❤️

1900
2018-01-18 18:18:08 +0330 +0330
princess_p

مخالفم (dash)

0 ❤️

1901
2018-01-18 18:46:00 +0330 +0330
lucifer1400

هرکی خربزه می خوره پای لرزشم باید بشینه
قبلش باید فکرشو میکردی به که به اینجا نرسه

0 ❤️

1903
2018-01-18 20:46:40 +0330 +0330
DarkWeb

بستگی به شرایط داره

فلذا نمیدونم

چون که اون بچه ای که مادر یا پدرش تصمیم به سقطش میگیرن

معلومه اون پدر یا مادر لیاقت ندارن
یا شرایطشو ندارن
یا بچه مشکل داره
یا کلا مسئولیت پذیر نیستاَ والدینشون

چه اینده وحشتناکی میتونه در انتظارشون باشه؟

من شنیدم مثلا چندتا از انسان های معروف قرار بوده سقط بشن

ولی الان مشهورن

یا خیلی هاشون توی یتیم خانه بزرگ شدن.
یا اخرش فراری و خیابان!

2 ❤️

1904
2018-01-18 21:37:42 +0330 +0330
ellie

من واقعا یلد نیستم مثل دوستان زیبا حرف بزنم.
اما واقعا چند نفر رو میشناسید از شرایط وحشتناک زندگیشون که باعث پدر ومادر بودن راضی بوده باشه،چند بار از دهنشون در امده ایکاش اصلا منو دنیا نمیاوردن .
اینجاس که اگه منه مادر تمام شرایط خوشبخت کردن یه فرشته رو داسته باشم،مثل کشوری که توش جای پیشرفت پیش کش،جای نفش کشیدن داشته باشه،پدری که باعث تربیت درستش بشه.پولی که بشه برای ارزوها کوچیک بچه گونش خرج کرد،تا نگاه پر حسرت رو تا بزرگسالی باخودش نکشه،…
اگه تمام شرایط اوکی باشن،تازه میرسم به خودم ایا شرایط روحی وفکری مادر شدن رو دارم.
حق حیات یعنی این.
من موافقم.
بسه که زندگی نکردیم ،معنای درستش از ژن هامون حذف شده.

3 ❤️

1905
2018-01-18 21:38:56 +0330 +0330
ellie

من واقعا بلد نیستم مثل دوستان زیبا حرف بزنم.
اما واقعا چند نفر رو میشناسید از شرایط وحشتناک زندگیشون که باعث پدر ومادر بودن راضی بوده باشه،چند بار از دهنشون در امده ایکاش اصلا منو دنیا نمیاوردن .
اینجاس که اگه منه مادر تمام شرایط خوشبخت کردن یه فرشته رو داسته باشم،مثل کشوری که توش جای پیشرفت پیش کش،جای نفش کشیدن داشته باشه،پدری که باعث تربیت درستش بشه.پولی که بشه برای ارزوها کوچیک بچه گونش خرج کرد،تا نگاه پر حسرت رو تا بزرگسالی باخودش نکشه،…
اگه تمام شرایط اوکی باشن،تازه میرسم به خودم ایا شرایط روحی وفکری مادر شدن رو دارم.
حق حیات یعنی این.
من موافقم.
بسه که زندگی نکردیم ،معنای درستش از ژن هامون حذف شده.و نمی تونیم به نسل بعد منتقلش کنیم.

2 ❤️

1907
2018-01-19 06:02:07 +0330 +0330
rezasex20

من هم با الیه کاملا موافقم باید تو شرایط باشی تا درک کنی چه حسی هستش هیچ مادری از سقط خوشش نمیاد ولی گاهی هیچ راهی نداری و با متولد شدن نوزاد هم خودت هم بچه زندگیش نابود میشه

0 ❤️

1908
2018-01-19 06:54:22 +0330 +0330
..aria..

به نظر من یه زوج (یا توی جاهایی که بارداری بدون ازدواج عادیه «یه زن») تا وقتی اطمینان پیدا نکردن که میتونن علاوه بر زندگی خودشون، زندگی یه نفر دیگه رو هم تأمین کنن نباید بچه‌دار بشن. به نظر من عذابی که یه جنین به دنیا نیومده از سقط شدن میکشه، در مقابل عذاب بچه‌ای که به دنیا میاد ولی توی شرایط بد بزرگ میشه ناچیز و قابل چشم‌پوشیه.

البته منکر این نیستم که در درجه اول کسی که نمیخواد بچه‌دار بشه باید از کاندوم استفاده کنه که کار به اینجا نرسه، ولی اگر کار به اینجا رسید فکر میکنم سقط جنین نسبت به به دنیا آوردن بچه‌ای که توانایی بزرگ کردن و فراهم کردن آسایشش رو نداریم کار بهتریه

2 ❤️

1909
2018-01-19 11:03:23 +0330 +0330
sadaffffcs

بسته به شرایط کاملا موافقم

1 ❤️

1910
2018-01-19 22:59:22 +0330 +0330
kamranalone10000

با کنار هم گذاشتن یک سری اصول می تونم بگم موافق هستم . 1. مادر می بایست اختیار تن خودش رو داشته باشه . حالا شاید شما بگید اختیار تن خودت نمی تونه باعث سلب حق حیات فرد دیگه ای بشه . خب اول شما بیا و در مورد حیات موضوع رو درست مشاهده کن . حیات یک تعریفی داره . ما نمی تونیم چون سلول های زنده توی اسپرم هستن اون هزاران هزار اسپرم رو حق حیات بودنیم . حتی اگر اون اسپرم با یک تخمک هم ترکیب بشه بازم حیات مد نظر یک جامعه انسانی نیست . حیات از وقتی شروع می شه که بچه شکل گرفته و حرکت داره . تا قبل از 6 ماهگی بچه حرکتی نداره پس مطلقا تا اینجا خبری از حیاتی نیست که بشه اونو سلب کرد . دوستانی هم که فکر می کنن باید خودش انتخاب بکنه دوستان عزیز تا 18 سالگی کسی عقلش برای چنین انتخابی تکمیل نخواهد شد پس بدونید طرح موضوع انتخاب کودک در سقط جنین یک موضوع کاملا بی ربط هست . 2. با جمعیت فاجعه بار این روزهای جهان که انسان ها به 7 میلیارد نفر رسیدن ما با چنتا گزینه محدود مواجه هستیم . یادتون نره به دنیا آوردن یک بچه برای پدر و مادری که شما خطا کار می خونیشون که باید پای لرزه خربزه بشینن انتهای تک بعدی دیدن هست . این بچه فردا وارد جامعه می شه . منابع می خواد . پس بارش فقط گردن خانواده نیست . بارش گردن یک دنیا خواهد بود . پس بزاریم حداقل کسانی بچه دار بشن که با تمام وجودشون می خوانش و این حق رو به افرادی که بچه نمی خوان بدیم که اونو نداشته باشن و از این نبود دنیا هم مجال تنفس پیدا کنه . اگر نگران بچه به دنیا نیامده هستید ، بهتره کمی هم به بچه هایی که به دنیا اومدن فکر کنید . واقعا آینده برای بچه هایی که الان زنده هستن چه شکلیه ؟ پر از امید و ارزو هست که شما نگرانید دیگری به دنیا نیومده داره ازش محروم میشه ؟ 3. زندگی همواره حق انتخاب مطلق نیست . چه بخوایم و چه نخوایم یک بچه نتیچه رابطه دو انسان دیگه هست . پس خواست اونا بخش عمده ای از اختیار زنجیره واری رو شامل می شه که نوع بشر از ابتدای خلقت تا به امروز داشته . 4. خب ما اومدیم سقط جنین رو ممنوع کردیم ، مادری که بپش رو نخواد با قانون و حملات و فشارهای منو شما آیا واقعا مجاب به بچه دار شدن میشه ؟ یا فقط شبکه زیر زمینی سقط جنین روز به روز بزرگتر می شه ؟ فضایی که مادر و فرزند رو ممکنه با امکانان غیر بهداشتی و افراد غیر متخصص بیشتر به خطر بندازه . طرفداران قانون ممنوعیت سقط جنین ، آیا کودکی که متولد میشه و مادرش نمی تونه ازش نگهداری بکنه رو شما بزرگ می کنید ؟ آیا شما مالیات چند برابر می دید ؟ آیا شما هوا و منابعش رو تامین می کنید ؟ آیا شما شبکه سقط جنین زیر زمینی رو متلاشی می کنید ؟ اینکه شما بنشینید و مفتی قضاوت کنید و لج بازانه جکم بدید که هر کسی که یک جان بگیره خیلی کار بدی کرده و اصلا بد بد بد بد … (آخی نمیری الهی ) مشکل حل نمی شه . با شعار دادن آینده ساخته نمی شه . واقعیت اینه که در صورت ایجاد محدودیت این چنینی جامعه عقب نشینی نمی کنه بلکه قانون شکنی می کنه .

1 ❤️

1912
2018-01-20 09:36:12 +0330 +0330
Holy.man

از طرفی کاملا مخالفم (البته بعد جون پیدا کردن جنین ک فک کنم هفته ی 12 ب بعده) چون اپتو این حالت کشتنش با کشتن ی نوزاد یک یا دوساله فرقی نداره.چون هردوتا جون دارن و هردوتا هم درکی از اوضاع و زندگی ندارن…
از طرفی موافقم چون خودم ب شخصه حاضرم بچه نداشته باشم هرگز تا اینکه بچه ی ناقص داشته باشم یا اینکه بچم ب زنم آسیب بزنه…
فلذا فک کنم نمیدانم گزینه ی مناسب تریه اگرچه خودم زدم مخالفم…

0 ❤️

1913
2018-01-20 21:49:19 +0330 +0330
NA
NA

موافقم

0 ❤️

1914
2018-01-21 03:56:29 +0330 +0330
sami_sh

موافقم…بچه دار شدن شرایط خاصی میطلبه اگه در یک لحظه پدر یا مادر به سقط فک کنن یعنی شرایط ایده ال نبوده.ب نظرم منطقی نیس اگه بگیم بذار متولد شه بعدا همه چی بهتر میشه.

1 ❤️

1941
2018-01-24 06:33:55 +0330 +0330
sedmamadmousavi

به نظر من باید شرایط رو دید اما من یک نظری دارم و اونم اینه که حتی اگر شرایط برای سقط جنین درست و خوب باشه اما باز هم این کار به مانند قتله و تاثیر ماوراطبیعه اش و از نظر من معنویش رو بر رو انسان میزاره حتی اگر شرایط ایجاب کنه که این کار رو بکنیم خداکنه واسه هیچکس حتی‌شرایط درست سقط پیش نیاد

0 ❤️

2528
2018-04-01 04:56:21 +0430 +0430
NA
NA

در صورتی که بخاطر تجاوز باشه یا ادامه بارداری برا مادر خطرناک باشه با سقط جنین موافقم

0 ❤️