«جشنواره داستان‌نویسی شهوانی» چقدر در ارتقاء سطح کیفی قلمِ نویسنده‌ها موثر بوده؟

  • بسیار زیاد (21 %)
  • 25/116
  • زیاد (7 %)
  • 9/116
  • متوسط (11 %)
  • 13/116
  • کم (8 %)
  • 10/116
  • اصلاً تأثیر نداشته. (12 %)
  • 14/116
  • اگر برایش حاشیه نسازند، بسیار تأثیر دارد. (15 %)
  • 18/116
  • نظری ندارم. (20 %)
  • 24/116
مجموع آرا (116) رای دهید
توسط: om1d00
2022-02-10 21:04:04 +0330 +0330



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


11120
2022-02-11 00:53:10 +0330 +0330
Reza.sd77

راستش ایده‌ی خوبی بود و هنوز هم هست؛ ولی بابت اینکه رو بهتر شدن قلم نویسنده‌ها تاثیر داشته رو نمیدونم؛ حداقل نظر من اینه که اگه تاثیری هم داشته عکس بوده!
وقتی نظر ها و نقد های زیر داستان های جشنواره رو میبینم؛ حس میکنم داورا قصدشون بیشتر تخریبه تا پیشرفت نویسنده ها! نقد کردن با تخریب کردن زمین تا آسمون فرق داره! قاعدتا باید در مقابل ایراد های داستان نقطه قوت ها هم گفته بشه؛ و اینکه وقتی از داستان ایرادی میگیرید راه حلش رو هم بدید که اون مشکل رو چجوری بر طرف کنن. اینجوری نویسنده میتونه پیشرفت کنه؛ وگرنه تخریب کردن هیچوقت تاثیر مثبت نداشته و نخواهد داشت.

کلا تو شهوانی اینجوری جا افتاده که داستان رو به قصد تخریب بخونن! که بنظرم اصلا پسندیده نیست.

به عنوان کسی که از اول جشنواره رو دنبال کردم و تا آخر هم دنبالش میکنم صرفا نظرِ شخصیم رو گفتم.

8 ❤️

11122
2022-02-11 01:37:24 +0330 +0330
Mr_Jupiter

ببینید این موضوع جشنواره و کارکرد مثبت اون به شهوانی ختم نمیشه، بلکه به سبب تاثیرات مثبتی که ایجاد میکنه در تمام عرصه ها اعم از فیلم و سینما، کتاب و نویسندگی، عکاسی و هنر و غیره و غیره مورد استفاده قرار می گیره

در شهوانی اما قدری متفاوته، به این معنا که ما در ایران از حیث آزادی شرایط یک کشور آزاد و بدون مشکل رو نداریم به همین سبب، هم برای انتخاب داوران و هم برای همگرایی بین داوران جهت انتخاب داستانهای برتر، مشکلات فراوانی هست، از این گذشته، کاربران بی اخلاقی هم در این میان هستند که خود رو مرکز کائنات یا قطب عالم امکان شهوانی میدونند و در صورتی که نتیجه جشنواره همسو با خواست اونها نباشه، از هر اقدامی در به انحراف کشاندن مسیر یا تخریب اساس جشنواره دریغ نمیکنند

به همه ی دوستان حاضر در جشنواره خسته نباشید میگم و برای دبیر جشنواره هم بهترین ها رو آرزو میکنم

باشد که دبیر جشنواره با امام راحل محشور گردد

5 ❤️

11130
2022-02-11 08:50:03 +0330 +0330
Mamali_Refresh

امممم من می‌خوام یه موضوعی رو بگم و برم. فرایند امتیاز گرفتن تو جشنواره‌ی شهوانی رو میشه به شکل یه تابع مرکب در نظر بگیریم.
نظرات، لایک‌ها و کامنت‌های مثبت‌های کاربران، به عنوان ورودی وارد تابع داخلی میشن، نویسنده‌های لایک‌دار و نویسندگان تگ‌دار رو خروجی میدن.
این نویسندگانی که کاربران بالا آوردنشون، به عنوان ورودی داخل تابع بیرونی میشن و نظرات داوری، نقد‌ها، و امتیازهای داستان.ها رو میدن.
اگر دامنه‌ی این تابع مرکب رو بررسی کنیم، یعنی سرمایه‌ی اصلی و نقطه شروع، نظرات و سلیقه و رای کاربراست…که داورها رو مشخص می‌کنه و داورها امتیاز داستان‌ها رو.
من نظرم این هست که با جشنواره شهوانی مثل یک محفل رسمی ادبی رفتار نشه. نقدها و امتیازها براساس فاکتورهای سنگین و پیچیده‌ی داستان‌نویسی نباشه. اگر ادمین اینو می‌خواست خودش چهارتا داور رسمی میاورد، اما خواسته داورها از دل نظرات کاربران و لایک‌های کاربران انتخاب بشن. کاربران، نه ادا اصول‌ها و نقدهای آنچنانی بلدند و نه نظرشون به این‌ها جلب میشه. پس من فکر می‌کنم که اگر جشنواره می‌خواد که در راستای سطح داستان‌های «شهوانی» (نه محفل بزرگان شعر و ادب و داستان ادبیات فارسی) پیشرفت کنه اگر محوریت مخاطب‌پسند بودن داستان‌ها رو درنظر بگیره موفق‌تره. اینکه هر داستانی که کمی نگارش خوب داشت و حس خوب داد و به دل کاربر نشست، حله آقا. لازم نیست با نقدهای سنگین و سطح بالا (که البته درست هم هستن) نویسنده‌ی جقی جشنواره رو ضدحال زد.
جای نقدهای سطح بالا و پیچیده‌ای که عموم مخاطبان نمی‌فهمند، رو بدیم به کمی موضوعات نگارشی و کمی ایده پردازی داستان و دیگر مشخصات بدیهی داستان. بخدا، که همین‌ها کافیه برای کاربرای سایت که ازین جشنواره لذتی ببرن و جقی به یاد ادمین سایت و فعالان جشنواره بزنن. راجع به چیزی که گفتم، نگفتم تا الان همچین چیزی بوده یا برعکس نبوده، نظرم این ـه که این موضوعات همیشه تو ذهنمون باشه.
خدا قوت، خسته نباشید.

10 ❤️

11131
2022-02-11 09:54:06 +0330 +0330
Lor-Boy

من به عنوان کسی که هم در چند دوره‌ی جشنواره داور بودم و هم در یک دوره به عنوان شرکت کننده، این اجازه رو از جمع عزیزان و بزرگوارانی که نظراتشون رو مطرح کردند میخوام که یه جواب کلی به همه‌ی نظرات بدم، امیدوارم حمل بر بی‌احترامی به کسی نشه.
نظرات ذیل نظر سنجی رو به دقت مطالعه کردم… همینجا اعلام می‌کنم،
۱. یکی از دستآوردهای مهم جشنواره، به وجود اومدن همین فضای نقدی هست که زیر این نظر سنجی شاهد اون هستیم…
این موضوع یا تا حالا در هیچ یک از بخشهای سایت شهوانی دیده نشده، یا اگه شده، از اهمیت چندانی برخوردار نبوده…
اینکه تعدادی از کاربران مطرح سایت در محفلی این مدلی نقد و نظر کنن، به نظرتون دستآورد نیست؟

۲. در هر دوره از جشنواره که من داور بودم چند شرط اصلی و اساسی برای داوری یک داستان وجود داشته که مهمترین اونها عبارت است از: ناشناخته بودن صاحب اثر، همخوانی محتوای داستان با تم اعلامی جشنواره، چند فاکتور اصلی برای امتیاز دهی و …
با توجه به این چند مورد متوجه می‌شیم که اولا هیچ زد و بندی در امتیاز دهی داستانها وجود نداره، ثانیا محدودیت تم اعلامی همونقدر که برای شرکت کننده چالش محسوب میشه برای داوان هم یک چالش هست و ثالثا، امتیاز برخی آیتمها به نحوی هست که شاید در مواردی که داستان به مذاق داور هم خوش ننشسته اما دادن اون امتیازات به اون آیتمهای خاص، باعث بالا رفتن امتیاز داستان، حتی علی‌رغم میل خود داور شده …
قصدم از ذکر این چند موضوع این هست که به دوستان بگم، داوری در جشنواره در حد ممکنِ عدالت صورت میگیره.

۳. اجازه میخوام این رو بی انصافی بدونم که بعضی دوستان منکر رشد کمی و کیفی تاثیر جشنواره بر روی محتوای کلی نوشتاری در شهوانی، از داستانها گرفته تا تاپیکها، شدن …
همین الان اگر تاپیکها و داستانهای بعضی از عزیزان، قبل و بعد از جشنواره رو مرور کنیم متوجه تغییر کیفیت، ادبیات بهتر، کم غلط بودن رعایت نکات نگارشی و … در همونها میشیم … چطور این تاثیر عمیقی که باعث تغییر و پیشرفت خودمون شده رو نادیده میگیرید؟؟؟،

۴. بروز و ظهور چند نویسنده‌ی مشتاق و علاقه‌مند که دیگه از شواهد غیر قابل انکار تاثیر جشنواره هست…

در آخر هم اضافه کنم، همونطور که جشنواره تاثیرات عمیق خودش رو بر روی نویسندگان و خواننده‌های سایت گذاشته و باعث پیشرفت چشمگیر اونها شده، قطعا روی بخش داوری هم همین تاثیرات رو داشته و اگر چند دوره گذشته جشنواره رو مرور کنید، متوجه پیشروت امر قضاوت در جشنواره میشید…

مخلص همه‌ی عزیزان… 🍃🌹

10 ❤️

11133
2022-02-11 10:53:04 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
اولا که بدون اکانت هم میشه تو شهوانی داستان خوند! اگه نمیدونستید بدونید.

دوما نیازی به مدرک نیست همه چی کاملا مشهوده و نگاهی به کامنت های همین نظر سنجی کنید میبینید که دو کاربر دیگه حرف‌های منو تایید کردن.

سوما منم اصلا حرف های شما رو قبول ندارم؛ دلیل این سینه چاکی بی دلیل رو هم نمیدونم.

چهارما؛ من اصلا شما رو به عنوان داور که هیچی به عنوان داستان نویس هم که هیچی به عنوان کسی هم که بیاد به کامنت های جشنواره جواب بده هم قبول ندارم؛ کامنت هاتون زیر اون داستان جنجالی هنوز مشهوده میتونید برید بخونید. در ضمن این فقط نظر شخصی من در مورد شما بود. هرچند از جواب کامنتتون معلومه که چقدر نقد پذیرید! هرکی نقدتون میکنه یا بی منطقه یا فیکه! بعد خودتون میاید به تخمی ترین شکل یه داستان رو نقد میکنید و انتظار دارید نقد نشید! نمونش ایراد الکی که از داستان پیله‌ی پروانه ی همین نرگس گرفتید. همون استفاده از کلمه‌های کوردی! 😂

ضمنا دلیل این همه چابلوسی رو نمیفهمم! هرچند شما عادتتونه ظاهرا! چون قبلا ازین حرکت ها هم برای یه کاربر دیگه زدید!

1 ❤️

11134
2022-02-11 11:34:37 +0330 +0330
The.BitchKing

@Reza.sd77

تخریب با نقد از زمین تا آسمون فرق میکنه. با این حرفت موافقم. ولی شما یا نقد ندیدی یا تخریب نمیدونی چیه که اینطور نسبت میدی.
شاید متوجه نیستی، شایدم یادت رفته، شایدم دلیل مشخص دیگه ای داره که هردومون میدونیم چیه و جای گفتنش نیست، که اینطور مسخره طور انکار میکنی که داستانا بی اسم برا نویسنده ها ارسال میشه. وقتی متهم میکنی به تخریب، اونم تخریب بی دلیل، ینی عملا مث اینه که بگی “کرم دارین”! دستت درد نکنه واقعا!!!

من به جشنواره نقدی ندارم، قرار نیست از روز اول بی نقص آفریده شده باشه. به تدریج بهتر و بهتر شده و همینطوری هم ادامه پیدا میکنه مطمئنا. اونایی هم که نویسنده ان و تعهد داشتن به بهتر شدن، بهتر شدن. اگه دلت نمیخواد اینا رو ببینی، یا اونی که نویسنده است و علاقه داره به بهتر شدن رو با کستان نویسی که محض تمسخر یا حاشیه داستان مینویسه، یکی میدونی، منم میتونم به نظر تو بگم مغرضانه و قصدت تخریب باشه (با این تفاوت که دلیل مشهودش رو داریم میبینم همگی!)

8 ❤️

11136
2022-02-11 11:56:07 +0330 +0330
The.BitchKing

@.Nazanin.

وقتی دارن از وقتشون مایه می‌ذارن، طبیعتا دنبال تخریب نیستن! برای تخریب کردن، راه‌های ساده‌تری هست! بدون دردسر، بدون حاشیه. پس تخریبی در کار نیست.

کیه که بفهمه؟ اونی که خودشو به خواب زده رو عمرا بشه بیدار کرد …

8 ❤️

11137
2022-02-11 12:49:11 +0330 +0330
sepideh58

روز اول که محمد این ایده رو مطرح کرد، قرار بود فقط داور جشنواره باشم. ادمین محترم این حرکت رو زیاد جدی نگرفته بود به همین دلیل محمد از من خواست با ادمین صحبت کنم.
ادمین محترم با لطف و اعتمادی که همیشه بهم داشتند به شرطی این حرکت رو حمایت کردند که من مسئول و پاسخگو باشم و خوشحالم تا بحال از اعتمادشون سوء استفاده نکردم و همیشه راضی بودند و حمایت کردند.
بگذریم از ساعتهای متمادی که برای تاپیک اولیه و انتخاب کلمات و قوانین با ادمین صرف شد که بدور از حاشیه و شفاف پیش بره.
صد البته هیچ حرکتی در قدم‌‌های نخست بی‌نقص و نیست و این جشنواره هم از این موضوع مستثنی نخواهد بود‌. خوشحالم که هر جشنواره از قبلی بهتر میشه. همیشه در همه‌ی جشنواره‌ها و فراخوان‌ها اعلام کردم که پیشنهادهای خوب شما رو با آغوش گرم پذیرا هستم. اگر کسی پیشنهادی داده و انجام نشده یعنی ادمین موافقت نکرده. در این مدت روزی نیست که پیشنهادی به ادمین ندم اما خب ادمین برای رد پیشنهادها دلایل خودشون رو دارن که قطعا قابل احترامه. ما همچنان پیشنهادهای مفید و مختلف رو ارائه میدیم به امید روزی که ادمین با یکی از اونها موافقت کنه.


از قدیم گفتن اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد، اونی که خودش رو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد شده حکایت خیلی از دوستان عزیز که از اول با این جشنواره همراه بودن !


نکته‌ی خیلی مهمی که باید بگم اینه که
کاربرهایی که در دورهای قبل حضور داشتن (حتی برای یک دوره یا چند داستان) خودشون به سخت گیری من معترف بودن و تاکید داشتن این جشنواره بدون ذره ای پارتی بازی پیش میره!
داستان ها بدون اسم برای داورها فرستاده میشه !
تعجب میکنم از کاربر سفیددندون که درمورد ارسال داستانها بدون اسم برای داورها با تمسخر یاد میکنن، صد البته آدمی که بطور اتفاقی یا غیر اتفاقی از رفیق صمیمیش فهمیده بود که فلان داستان رو دوستش نوشته بخاطر همین بهش ۱۰ داد در حالی که داستان انقدر پرفکت نبود که لایق ۱۰ باشه و با توضیحات دبیر جشنواره تغییرش داد، صحبت از غرض ورزی در نقد و انتقاد کمی مسخرس!


داورهایی که چند دوره متوالی همراه من بودن از نظر سطح سواد و نقد نویسی هرکدوم بهترین بوده و هستند وگرنه اگر قبولشون نداشتم برای بار دوم دعوتشون نمیکردم !
اینکه کسی رو قبول نداریم چه نقد و چه سواد و اینو در عمومی جار بزنیم! دلیل بر بیسوادی اون شخص نیست بلکه نشون از سطح شعور و فرهنگ ما در مواجهه با نقد و نظر مخالف داره ! 😊


در جواب کاربر عزیزی که در مورد نوشتن:
کاربری هایی هستند که جشنواره تا جشنواره داستان مینویسن
اتفاقا خودم از کسانی هستم که با قبول داستان از این کاربرها بشدت مخالفم و این رو با ادمین هم مطرح کردم اما ادمین دلایل محکمی آوردند.
۱.جشنواره فرصتی برای محک زدن نویسندس، پس ممکنه نویسنده‌ای بصورت ناشناس تصمیم بگیره قلمش رو به نقد بذاره و به همین دلیل بصورت ناشناس داستان مینویسه
۲. ممکنه کاربرهای خاموش با دیدن جشنواره و یا تگی که برای اون دوره از جشنواره انتخاب شده، تهییج بشن کاربری بسازن و داستان بنویسن و این کاربری رو صرفا برای شرکت در مسابقه بسازن و علاقه ای به فعالیت دیگه نداشته باشن
پس‌‌نمیتونیم کسی رو مجبور کنیم که فعالیت داشته یا نداشته باشن.
در ثانی بنده بعنوان دبیر جشنواره وظیفه‌ی شناسایی فیک یا اصل بودن کاربرهایی که در مسابقه شرکت میکنند را ندارم
همیشه هم اعلام کردم اگر‌کسی در هر موردی شک و شبهه‌ای داره میتونه به مرجع رسیدگی به شکایت یعنی ادمین محترم مراجعه کنه و با دلایل درست موردی که بهش معترض هست رو عنوان کنه و قطعا رسیدگی میشه.
احساس کردم بعنوان دبیر جشنواره این مطالب گفته بشه.
اگر کسی توضیح بیشتری میخواد با روی باز در خدمتشون هستم.🙏

11 ❤️

11140
2022-02-11 13:40:52 +0330 +0330
sepideh58

هاینریش
لطفا حساب مونیروتان را برایم ارسال کنید. (ادمین_طور) 😂
من یارانه ندارم پس اطلاع ندارم چقدر و چه زمان واریز میشه
با کامنتت هم موافقم

5 ❤️

11141
2022-02-11 13:43:00 +0330 +0330
Hidden.moon

جشنواره یه اتفاق جدید و عالی بود.
خیلیا با ادعاهای زیاد نه تونستن مسئوليت داور بودن رو انجام بدن، نه تونستن داستان بدن… فقط سنگ انداختن های متوالی بلدن!

سپیده ی عزیزم، یکی دو دوره داور بودم اما کاملا شاهد زحماتت بودم عزیز دلم، رسیدگی و وقت گذاشتنت با وجود اینکه کلی مشغله داری تو زندگی غیرمجازیت، ستودنیه‌.

خیلی بهت تهمت زدن، تاپیک زدن، اذیت کردن و خواهند کرد؛ اما وقتی ادمین حمایت میکنه، همچنان کار خودت رو بکن.
عقده ای های حسودی که سال هاست رذالت بار ترین کارها رو کردن و شاهد بودیم، دست بر نمیدارن هرگز، بیکارن. تو کار خودت رو بکن. نتیجه نظر سنجی واضحه.
من خودم با داور شدن کلی چیز جدید یاد گرفتم. مثلا نیم فاصله یا پاراگراف بندی که واقعا قبلش درست حسابی بهشون توجه نمیکردم…
من صد در صد اعتقاد دارم جشنواره خیلییییی تاثیر داشت، اولش رو خودم!

مرسی از امید عزیز و باقی دوستان.🌹

7 ❤️

11142
2022-02-11 14:16:40 +0330 +0330
Mamali_Refresh

  1. کمی از مظلومیت داورها که وقت میذارن و دلیلی واسه تخریب ندارن و دستشون درد نکنه گفته شد. دقیقا درسته. این نویسنده‌ها هستن که ممکنه قصد تخریب داشته باشن، قصد حاشیه‌پراکنی داشته باشن، محض تمسخر داستان می‌نویسن. جالبه بدونید برخلاف داورها که از وقت و انرژی‌شون می‌زنن، نویسنده‌ها هیچ گهی نمی‌خورن و نه وقت و نه انرژی‌ای میذارن. داورها عالی هستن و اگه عالی نبودن که دبیر جشنواره هی دعوتشون نمی‌کرد.

  2. داورها نه! این خواننده‌های معمولی داستان‌ها هستن که نمره‌شون روی داستان تاثیر داره، نظرشون به عنوان نقد اصلی داستان درج میشه، مشخص می‌کنه کی اول بشه و کی اول نشه. بنابراین کسی که قصد تخریب داره دیوونه‌ست که بره داور بشه.

  3. داورها اطلاعی از نویسنده‌ها ندارن. پس تخریبی پشت حرف‌هاشون نیست. گاهی وقتام نویسنده‌ها از نحوه و اصول امتیاز دهی یه داستان اطلاع ندارن و اعتراض می‌کنن. اما اینجا دیگه احتمالش هست تخریبی برای جشنواره باشه.

  4. گفته شد که انتخاب تم، چالشی هست برای داوران و در نتیجه‌ی اون خیلی وقتا داوران نمره‌ای که به مذاق خودشون خوش نیومده به داستان دادن. این دو دوره‌ی آخر که رتبه‌بندی داستان‌های جشنواره براساس لایک‌های کاربران نشد، براساس مذاق داوران و میل شخصی اون‌ها هم که نشده. خب آخر بر چه اساس شد :(

  5. به این دیالوگ توجه کنید.
    -نقد داورها گاها تخریب‌کننده بوده.
    +برو بابا من خودم اعتراض کردم که لحن نقدها تند بوده. تو اصن جشنواره رو دنبال نکردی
    +😐😐😐
    +یا تو تخریب ندیدی، یا نقد ندیدی که اینجور می‌گی
    -😑😑😑
    +قصد داوران تخریب نبوده اما قصد شما تخریب جشنواره‌ست.
    -🔫🥲

  6. شرط نقد کردن، نقد پذیر بودنه. خودتون هم میگید جشنواره بدون اشکال نبوده، ولی چرا تا یه نفر اشکال می‌گیره تهمت تخریب‌چی بودن و می‌زنید؟ از تکنیک بهترین دفاع حمله‌ست استفاده می‌کنید؟ باو یعنی یه نفر از بین شما پیدا نمیشد بگه: خب شما از کدوم کامنت احساس تخریب کردن پیدا کردی؟ کدوم دور جشنواره رو میگی؟ از کدوم داور گلایه داری که بگم با هم مشکلتون رو حل کنید. اینقدر خودتون رو مبری میدونید؟ ناموسن؟ اعتراض‌کننده به حدی میخواد دوری کنه از تخریب شخصی، که اسم کسی رو هم نمیاره‌. منتها کیه که بفهمه :(

  7. دوکلمه حرف جدی. با این جور مسخره‌‌بازی‌ها هیچ مشکلی حل نمیشه. اینکه یکی بگه نقدها گاها تخریب‌آمیز بوده و جواب بدیم یا تو نقد ندیدی یا تخریب ندیدی و من که میدونم تو از کجا اینجور میگی و فلانو فلان، مشکلی رو حل نمی‌کنه. میخواین مشکل‌تون حل بشه؟ بیا من راهکار میدم. کس دیگه رو هم پاشو نمی‌کشم وسط. متنی که میذارم جمله‌هایی از نقدهای شما بوده.
    »من نمیدونم چه اصراریه ملت دارن که تیکه تیکه و به دید این و اون بنویسن داستان رو واقعا؟؟؟ خو بلد نیستی ننویس.»
    «بعد ازونجا وارد خود داستان میشه. البته داستان که چه عرض کنم، آش شلم‌شوربای صداسیمایی/ترکی/هندی. منظورم؟ ینی منطق داستانی صفر، منطق دیالوگی صفر، منطق روایی صفر، منطق ساختاری صفر …»
    «نه معمایی، نه تعلیقی، نه درگیری ذهنی ای، نه گره گشایی … نمیدونم با چه انگیزه ای رغبت مردم تا ته این داستان رو بخونم واقعا.»
    «پایه ای ترین قوانین رو رعایت نمیکنه، ارزش وقت گذاشتن و خوندن نداره. لطف کردم به این داستان که خوندمش 😌😌😌. نویسنده مدیون من است! 😁»
    مشکل اینجاست که مرز بین نقد و تخریب اصلا مشخص نیست! این میشه که یکی میگه تخریب نمیکنم و یکی دیگه میگه تخریب میشه‌. به‌جای بحث‌های الکی بشینید صحبت کنید که مرز بین تخریب و نقد از نظرتون چجوریه، به یه اشتراکاتی برسید.

پ.ن: یه کاربر چراغ‌خاموش بهم گفت: «اونقدری که گمان تخریب روی کاربرا هست، گمان تخریب روی خود جشنواره نیست‌» بشینیم بررسی کنیم چجور شده که اینجور حرف‌ها از دهن بقیه می‌شنویم.
پ.ن.۲: نمیدونم این حجم از خودخواهی از کجا میشه پیدا کرد که پیشرفت و ترقی یه نفر رو، بذاریم بر اساس چهار خط نظری که پای داستانش نوشته شده. این حجم از دست بالا گرفتن خودمون و نقدهامون، واقعا جای تاسف داره‌.
پ.ن.۳: شما همه‌تون رفیقای خودمید. حتی اگر منو هم رفیق خودتون نمی‌دونید، ولی من شما رو رفیق خودم می‌دونم. اما، قضیه اینجاست که دلم می‌خواد همگی با هم بشینیم زار بزنیم به حال فرهنگ دوهزار ساله‌مون، که سر همچین موضوعات ساده‌‌ای باعث میشه اینجور دوستی‌هامون از بین بره.

7 ❤️

11143
2022-02-11 14:57:00 +0330 +0330
Lor-Boy

جناب مملی آقای رفرش
چون در قسمتی از حرفهاتون، مستقیم به کامنت من اشاره کردید ، به خاطر همین توضیح میدم که چه چور می‌شه امتیازات علی‌رغم میل داور بالا میره (حداقل از تو انتظار نداشتم که موضوع به این سادگی رو سخت درک کنی):
۱. هیچ داوری از امتیازات داورای دیگه به یک داستان، تا زمان اعلام نتایج، با خبر نیست…

۲. امتیازدهی هر داستان، به چندین بخش مجزا تقسیم شده.
الف) عنوان جذاب و مرتبط
ب) بدون غلط بودن، رعایت اصول نگارشی، ادبیات درست و …
ج) همسویی و همخوانی با تم اعلامی جشنواره
د) داشتن محتوای داستانی جذاب و کشش دار منطبق بر اصول داستان نویسی.
ه) داشتن اروتیک خوب قابل قبول و مهیج
و) پایان بندی و بستن خوب داستان

خب با توجه به موارد فوق، اگه به طور مثال یه داستانی اروتیک ضعیفی داشته باشه و به مذاق داور خوش نیاد، اما در سایر بخشها نمرات بالایی بگیره ، یا در هر کدوم از آیتمها این اتفاق بیوفته، فکر میکنی دور از ذهنه که علی‌رغم میل باطنی امتیاز داستان بالا بره؟

شاهد مثال هم از خودم میگم که سو تفاهمی پیش نیاد:
در دوره قبل داستانی با محتوای “گی” منتشر شد، خب من به طور کل از این محتوا متنفرم، اما به دلیل مسئولیت داوری تا انتها خوندم و امتیاز دادم و به خاطر مواردی که در داستان رعایت شده بود، امتیاز نسبتا خوبی هم دادم درصورتی که در حالت معمول این داستان رو حتی نمی‌خوندم، چه برسه به امتیاز دادن…
این واقعا جای تعجب داره؟؟!!!

**آقا مملی گل، **
نه نگاه ما از بالا به پایین بوده، نه خودمون رو برتر از دیگران دونستیم ،
اما مسئولیتی رو در جشنواره به عهده گرفتیم و برای وقت و انرژیی که مصرف اون کردیم ارزش قائل هستیم…
قطعا برای داوری بعضی تم‌ها، خودم به شخصه مجبور شدم مطالعه کنم تا به درک درستی از اون تم و موضوع برسم تا در نتیجه، نظری غیر کارشناسی ندم…
انتظار دارم شما هم به عنوان مخاطب احترام قائل باشید …

فدایی دارید …🍃🌹

5 ❤️

11144
2022-02-11 15:03:32 +0330 +0330
Reza.sd77

مملی رفرش
داداش این چه حرفیه تو میزنی اخه؟ مگه نمیدونی ما همه نفهمیم و فقط اینا میفهمن؟!
چرا نقد های درست و دقیق داورهای محترم رو بازگو میکنی و انگ تخریب میزنی؟
اصلا چرا خودتو جای رفیق این عزیزان جا میزنی؟ مگه نمیدونی شرط رفاقت با این عزیزان فقط تشویق و تاییده؟ و اگه نقدشون کنی تو شمار دشمن های بی شمارِ خیالیشون قرار میگیری؟
نکن دوست من نکن اینکارارو😁❤

2 ❤️

11145
2022-02-11 15:04:52 +0330 +0330
Mamali_Refresh

بنظرم یه بار بخشی از کامنتم رو‌ کپی پیست کنم.
«این دو دوره‌ی آخر که رتبه‌بندی داستان‌های جشنواره براساس لایک‌های کاربران نشد، براساس مذاق داوران و میل شخصی اون‌ها هم که نشده. خب آخر بر چه اساس شد :(
آیا من اینجا خودم دارم نمیگم که براساس میل شخصی داورها هم نشده؟ خب منم دارم همینو میگم دیگه :) اون توضیحاتی هم که دادی میدونستم و ممنونم که اینقدر با حوصله توضیح دادی💙.
در رابطه با زحمت‌های داوران، هیچ شک و شبهه‌ای نیست‌.

5 ❤️

11147
2022-02-11 15:15:32 +0330 +0330
Lor-Boy

خببببب، خببببب
**آقای رضای سفید دندون **
به حق نون و نمک مجازی قدیم، بیخیال این کینه‌ای که نمی‌دونم از کجا ناشی شده که اینجور بی‌محابا به رفقای نه چندان دور گرمابه و گلستانت می‌تازی… همون کسایی که مشوق‌ات بودن و همراهیت کردن و مجالی دادن تا خودت رو در عرصه‌های مختلف این سایت محک بزنی و تجربه کنی …

فقط یه سوال واضح دارم ازت بزرگوار، و انتظار دارم با منطق و مستدل پاسخ بدی:
دقیقا نقد جنابعالی به کدوم بخش جشنواره هست و به چه دلیلی به این نتیجه رسیدی؟
لطف کن مستقیم و بی پرده و با مصداق عینی بفرما؟؟؟

3 ❤️

11149
2022-02-11 15:46:02 +0330 +0330
The.BitchKing

@Mamali_Refresh

نویسنده‌ها هیچ گهی نمی‌خورن
1. از همین اول کامنت مشخص کردی لحنت تهاجمیه عزیز دل! پس باور نکردن نقش ناصح دلسوز رو تقصیر خودت بدون. و اما بعد، نویسنده ها همیشه لطف داشتن، همیشه هم ازشون تقدیر شده. همه جشنواره ها همیشه مدیون شرکت کننده هاش بودن. فرافکنی کردنت نمیدونم بابت چیه و بجز مضحکه درست کردن نتیجه دیگه ای نداره.
داورها عالی هستن و اگه عالی نبودن که دبیر جشنواره هی دعوتشون نمی‌کرد.
خدا رو شکر تک تک تاپیکای دعوت به داوری هنوز موجوده توی پروفایل دبیر! اینکه کسی بخواد داور بشه پیش نیاز داره درست، ولی اول از همه به خواست خود اون طرف بستگی داره.
این خواننده‌های معمولی داستان‌ها هستن که نمره‌شون روی داستان تاثیر داره، نظرشون به عنوان نقد اصلی داستان درج میشه
اینم دقیقا همون مضحکه و فرافکنی ایه که بالا گفتم. جشنواره از روز اول قوانینش مشخص بود. اگه قرار بود به رای کاربرا باشه، از اول همین نوشته میشد و سیستم برگزاریش جور دیگه ای میشد. فک نمیکنم درک کردن این موضوع اینقد سخت باشه که نیاز به توضیح داشته باشه.
گاهی وقتام نویسنده‌ها از نحوه و اصول امتیاز دهی یه داستان اطلاع ندارن و اعتراض می‌کنن. اما اینجا دیگه احتمالش هست تخریبی برای جشنواره باشه.
نحوه و اصول امتیازدهی هم مشخصه. من به شخصه تو تموم این دوره ها، اعتراض اصولی به نحوه امتیازدهی از سمت نویسنده ها رو کمتر از انگشتای دوتا دست دیدم. و هرکدوم رو هم که با برخورد تندی جواب دیدن، از لحن اعتراضش مشخص بوده (مثالش همین دوره آخر) و البته بعدا مشخص شده نیت واقعیش چی بوده و خودش رو لو داده!
براساس لایک‌های کاربران نشد، براساس مذاق داوران و میل شخصی اون‌ها هم که نشده. خب آخر بر چه اساس شد
بر اساس لایک کاربران نشد، چون قرار نبوده اینطور باشه. بر اساس مذاق و میل داورا هم نبود، چون اینطورم قرار نبوده باشه. اینکه داورا سلیقه شخصی خودشون رو دخیل نمیکنن توی نمره دادن چیز بدیه؟

تخریب با نقد فرق داره. داوری که نظرش رو با لحن همیشگی خودش، موقع خوندن بی نام داستان برا دبیر مینویسه، و بعد از انتشار داستان و دونستن نویسنده، همون رو بدون لحاظ کردن شناخت و ارتباطشون زیر داستان کامنت میکنه، بخاطر احترامش به همون نویسنده و جشنواره اس. اگه قراره لحن تند یکی مثل من که داخل و خارج از جشنواره همیشه ثابت بوده، تخریب تلقی بشه، میشه همون نسبت دادن “مرض داشتن”! و اینکه به دست اندرکار جشنواره مرض دار بودن رو نسبت بدی، نقد نیست، تخریبه.

چرا تا یه نفر اشکال می‌گیره تهمت تخریب‌چی بودن و می‌زنید؟
اونی که اشکال گرفته، خود دبیر بهش پاسخگو بوده. تا جایی که تونسته سعی کرده به قانع کردنش. اونی که نمیخواد قانع بشه و خر خودش رو سواره، ینی از فهمیدن امتناع میکنه، این رو نمیشه اسم اشکال گرفتن گذاشت. و اونی هم که هنوز کفششو در نیاورده میاد میگه "این داستان چی داشت که بهتر از داستان من شد و ... " رو هم اسمش اشکال گرفتن نیست. زیر سوال بردن اساس جشنواره اس و حق دفاع از خودمون رو داریم. و البته اینکه به کسی که قصدش تخریبه، همین رو بگیم اسمش حمله نیست.
یعنی یه نفر از بین شما پیدا نمیشد بگه: خب شما از کدوم کامنت احساس تخریب کردن پیدا کردی؟ کدوم دور جشنواره رو میگی؟ از کدوم داور گلایه داری که بگم با هم مشکلتون رو حل کنید.
چرا باید اینو بپرسه کسی؟ اون طرف اگه مشکلش شخص خاص یا کامنت خاصی بود میتونست خصوصی مطرحش کنه. میتونست همینجا اسم ببره. چاقو زیر گردنش نبود. وقتی نمیخواد اسم ببره به خودش مربوطه، طبیعیه هرکس **شخصا** از خودش و چیزی که براش مهمه دفاع کنه.

تموم این جملاتی که مثال زدی عزیز من، لحن همیشگی نویسنده شون داخل یا خارج از جشنواره بوده. داورا هیچکدوم از آسمون یهویی نازل نشدن. از دوره اول تا آخرین دوره همشون بین کاربرا یه شناخت حداقلی داشتن. کاربرا میدونستن با چه کسایی طرف ان و داستانشون قراره نظر کیا بهشون بچسبه. اینکه لطف داشتن و داورا و جشنواره رو لایق دونستن، دِینیه که بهترین پاسخ بهش صداقته. بازم میگم، انگ تخریبچی بودن به داور زدن، جدا از ناچیز دونستن زحمت خود اون داور و حتی نویسنده داستان، زیر سوال بردن صداقتشه و نسبت دادن غرض ورزی. هیچ شخص محترمی همچین چیزی رو برنمیتابه و دفاع میکنه از خودش.

پ.ن1: گمان تخریب روی هیشکی نیست. هدف جشنواره همون خط اول تاپیکای شروع جشنواره مشخصه “تعالی داستان نویسی سایت” و تا وقتی که خلافش رو عملا ثابت نکرده باشه، گمان دیگه ای بردن و واکنش در جهت همون گمان، تهمت و غرض ورزی ـه. همین وضعیت روی کاربرا هم هست. تا وقتی یکی مشخصا دشمنی و غرضش رو نشون نده، کسی گمان تخریب روش نمیبره.

پ.ن.2: پای خودخواهی وسط نیست. کسی که ایراداتش رو ببینه و دنبال برطرف کردنشون بیفته، 99 درصد زحمتش رو خودش کشیده. ولی یکی باید باشه که روز اول اون ایراد رو نشونش داده باشه.

6 ❤️

11150
2022-02-11 15:53:16 +0330 +0330
Reza.sd77

فرشاد جان
دوست خوبم؛ عزیز دل؛ رفیق
من یه نقد کردم حالا چه درست چه غلط بماند؛ اصلا من بیسواد حله؟!

کامنت سعید رو نخوندی؟! تاپیکش رو ندیدی؟ رسما به من گفت خر! والا من خر نبودم با شما ها رفاقت نمیکردم.

بعدشم شما از طرف من بی احترامی یا بی حرمتی به دوستای قدیمیم دیدی؟!
من اگه توهینی هم کرده باشم فقط به شخص امید بود؛ که نه دوستم بوده و نه هست نه خواهد بود.
لطفا قضیه رو بی طرف ببین فرشاد جان. همین دوستایی که داری ازشون دم میزنی خیلی بیشتر از تو رفیق من بودن. بار ها ازین قضایا پیش اومده و بارها اینجوری توهین کردن؛ ولی هر بار من کوتاه اومدم؛ اینبار هم در مقابل توهین سعید کوتاه اومدم و چیزی نگفتم.

نقدم هم دقیقا منظورم سعید بود. اون چند نمونه رو که مملی مثال زد ببینی و انصاف داشته باشی میبینی بیراه نگفتم.
موفق باشی❤

1 ❤️

11151
2022-02-11 15:55:27 +0330 +0330
Reza.sd77

فرشاد

همون کسایی که مشوق‌ات بودن و همراهیت کردن و مجالی دادن تا خودت رو در عرصه‌های مختلف این سایت محک بزنی و تجربه کنی
ضمنا؛ اجازه بده اینو ازت نپذیرم؛ من هر پیشرفتی داشتم و هر کاری کردم و هرکی که الان هستم فقط به لطف زحمت ها و استعداد خودم بوده و هست.

1 ❤️

11163
2022-02-11 16:37:12 +0330 +0330
Mamali_Refresh

از همین اول کامنت مشخص کردی لحنت تهاجمیه عزیز دل! پس باور نکردن نقش ناصح دلسوز رو تقصیر خودت بدون. و اما بعد، نویسنده ها همیشه لطف داشتن، همیشه هم ازشون تقدیر شده. همه جشنواره ها همیشه مدیون شرکت کننده هاش بودن. فرافکنی کردنت نمیدونم بابت چیه و بجز مضحکه درست کردن نتیجه دیگه ای نداره
  1. آها. خب اون متن نقدی که از شما کپی کردم با توجه به لحنت، اصلا اسم نقد نمیشه روش گذاشت. ادعاها و منت کذاشتن سر نویسنده که من لطف کردم داستانشو خوندم و اینا و اینا، با توجه به لحن، خیلی داغون بنظر میان.
خدا رو شکر تک تک تاپیکای دعوت به داوری هنوز موجوده توی پروفایل دبیر! اینکه کسی بخواد داور بشه پیش نیاز داره درست، ولی اول از همه به خواست خود اون طرف بستگی داره.
  1. چه ربطی به تاپیک‌های فراخوانی داشت؟ من میگم داورا کاملا عالی و بس‌عیب و نقص هستن و اصلا محاله اشتباه کنن. اصلا بحث تاپیک فراخوانی رو نزدم. شما تو هر بحثی این آزاد بودن داور شدنو نکن تو چشم ما، ما به همه میگیم که داور شدن آزاد بوده.
اینم دقیقا همون مضحکه و فرافکنی ایه که بالا گفتم. جشنواره از روز اول قوانینش مشخص بود. اگه قرار بود به رای کاربرا باشه، از اول همین نوشته میشد و سیستم برگزاریش جور دیگه ای میشد. فک نمیکنم درک کردن این موضوع اینقد سخت باشه که نیاز به توضیح داشته باشه.
  1. داداش من اینجا کنایه‌ای زدم که نفهمیدید. به کس دیگه‌ای بگید بیاد این مورد رو جواب بده.
نحوه و اصول امتیازدهی هم مشخصه. من به شخصه تو تموم این دوره ها، اعتراض اصولی به نحوه امتیازدهی از سمت نویسنده ها رو کمتر از انگشتای دوتا دست دیدم. و هرکدوم رو هم که با برخورد تندی جواب دیدن، از لحن اعتراضش مشخص بوده (مثالش همین دوره آخر) و البته بعدا مشخص شده نیت واقعیش چی بوده و خودش رو لو داده!
تخریب با نقد فرق داره. داوری که نظرش رو با لحن همیشگی خودش، موقع خوندن بی نام داستان برا دبیر مینویسه، و بعد از انتشار داستان و دونستن نویسنده، همون رو بدون لحاظ کردن شناخت و ارتباطشون زیر داستان کامنت میکنه، بخاطر احترامش به همون نویسنده و جشنواره اس. اگه قراره لحن تند یکی مثل من که داخل و خارج از جشنواره همیشه ثابت بوده، تخریب تلقی بشه، میشه همون نسبت دادن “مرض داشتن”! و اینکه به دست اندرکار جشنواره مرض دار بودن رو نسبت بدی، نقد نیست، تخریبه.
  1. آها‌. مال شما چون لحن‌تونه اشکال نداره، مال بقیه اشکال داره و تخریب‌چی‌ان. ما کاربرای سایتو تا تار موی تخم‌هاشون می‌شناسیم و می‌تونیم قضاوت کنیم که کی لحنش چجوریه و چه شکلیه‌. لحن مام که همیشه این مدلیه و هرکی ایراد می‌گیره تخریب‌چیه.
بر اساس لایک کاربران نشد، چون قرار نبوده اینطور باشه. بر اساس مذاق و میل داورا هم نبود، چون اینطورم قرار نبوده باشه. اینکه داورا سلیقه شخصی خودشون رو دخیل نمیکنن توی نمره دادن چیز بدیه؟
  1. ناموسن پس جشنواره اینجا چیکار کرد؟ که نه کاربرا نظرشون مطابق با نتیجه بود نه حتی بتونیم بگیم «حداقل داورایی که نمره بالا دادن سلیقشون بود!» اصلا به چه دردی خورد حاصل این همه تلاش و نوشتن؟ اینجور باشه که، یه تجدید نظری روی جشنواره بشه که اصلا از کجا اومد و به کجا میخواد بره. بازم، مفهوم حرف منو نفهمیدی، و به ظاهر کلماتم گیر دادی که گفتم چرا براساس لایک کاربرا یا نظر داورا نشد.
اونی که اشکال گرفته، خود دبیر بهش پاسخگو بوده. تا جایی که تونسته سعی کرده به قانع کردنش. اونی که نمیخواد قانع بشه و خر خودش رو سواره، ینی از فهمیدن امتناع میکنه، این رو نمیشه اسم اشکال گرفتن گذاشت. و اونی هم که هنوز کفششو در نیاورده میاد میگه "این داستان چی داشت که بهتر از داستان من شد و ... " رو هم اسمش اشکال گرفتن نیست. زیر سوال بردن اساس جشنواره اس و حق دفاع از خودمون رو داریم. و البته اینکه به کسی که قصدش تخریبه، همین رو بگیم اسمش حمله نیست.
چرا باید اینو بپرسه کسی؟ اون طرف اگه مشکلش شخص خاص یا کامنت خاصی بود میتونست خصوصی مطرحش کنه. میتونست همینجا اسم ببره. چاقو زیر گردنش نبود. وقتی نمیخواد اسم ببره به خودش مربوطه، طبیعیه هرکس **شخصا** از خودش و چیزی که براش مهمه دفاع کنه.
  1. دقیقا! آفرین! اینکه میگم چرا یکیتون نیومد که بپرسه کدوم بخش رو میگی؟ کدوم نقد رو میگی؟ واسه همینه. که دبیر یا بالاخره یکی بیاد سوءتفاهم رو رفع کنه. کاربر رضا سفید دندون هم گمونم بار اولی بود که این اعتراض رو کرد و هیچکی نخواست که جواب بده! عرض شود که دبیرمحترم درمورد این موضوع چیزی نگفت، و همچنین، قبل از کاممنت ایشون، انگ تخریب‌چی خوردن.
گمان تخریب روی هیشکی نیست.
  1. با وجود دیالوگ‌هایی که من آوردم بازم این گفته میشه؟
تا وقتی یکی مشخصا دشمنی و غرضش رو نشون نده، کسی گمان تخریب روش نمیبره
  1. شما می‌گید دشمنی‌ها، ما میگیم اعتراضات😂
پای خودخواهی وسط نیست. کسی که ایراداتش رو ببینه و دنبال برطرف کردنشون بیفته، 99 درصد زحمتش رو خودش کشیده. ولی یکی باید باشه که روز اول اون ایراد رو نشونش داده باشه
  1. آفرین، پس پیشرفت نویسنده رو، از آن جشنواره ندونیم‌. خودت داری میگی ۱ درصد مدیون جشنواره بوده‌. پس اینکه جشنواره علت و دلیل پیشرفت یه نویسنده بوده، کمی تا قسمتی، اشتباه‌ست.

این بحث و جدل بی‌فایده‌ست.

2 ❤️

11166
2022-02-11 16:55:55 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
تو خوبی!

0 ❤️

11169
2022-02-11 17:25:09 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
من محترمانه نظرم رو گفتم؛ ولی احیانا به مذاق شما خوش نیومد گفتید نظر من رو منطق نیست! هرچند که مملی رفرش چند تا کامنت پایین تر با سند و مدرک حرف من رو ثابت کرد. بگذریم…

الان شما از تخریب شخصیتت ناراحتی؟! پس چرا من میگم داورا تخریب میکنن گارد میگیری؟ بقیه تخریب بشن اشکالی نداره ولی شما تخریب بشی قخه‌ست؟ مگه شما کی هستی؟! شخصیت شما از شخصیت اونایی که زحمت میکشن و داستان میفرستن بالاتره؟

و اینکه من تخریبت نکردم؛ فقط نظرم رو گفتم. بخش داستان های شهوانی اونقدر نویسنده و نقاد خوب به خودش دیده که لازم نباشه شما بیای و یه داستان که چندین لول از داستان های خودت بالاتره رو نقد کنی. اونم فقط بخاطر استفاده از لهجه کوردی. که خیلی هم پسندیده بود و بجز شما همه تاییدش کردن.

0 ❤️

11171
2022-02-11 17:37:55 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
دشمنی؟!!! عزیز من چرا من باید با شما دشمن باشم؟ من فقط نظرم رو در مورد شما گفتم. نمیدونم چه اصراری دارید انقدر دشمن خیالی واسه خودتون بسازید. من نه مشکلی با شخص شما داشتم و نه دارم. بحثم اینه که شما لایق این جایگاه نیستید! الان بازم توهین کردم؟! اگه کردم ببخشید چون نمیتونم نسبت به بخش داستان های سایت بی تفاوت باشم.

چون بحث سر داستان های سایته! مهم برای من. نه فقط من برای خیلی ها مهمه. یکی هست به اسم ویکی. هفته‌ای یه بار داستان میذاره و داستاناش همیشه تو برگزیده هاست. سوال من اینه چرا باید ایشون داور نشه و شما بشید؟!
اصلا مگه این جشنواره مال همه نیست؟! چرا شما باید بیای و به منتقد ها جواب بدی؟ اصلا شما چکاره ای؟ مگه دبیر نداره این جشنواره؟
دیدی که سپیده جواب داد بیچ کینگ هم جواب داد. من در مقابل کامنت اونا جوابی دادم؟

0 ❤️

11174
2022-02-11 17:48:08 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
من هیچوقت ادعایی نداشتم و ندارم. همیشه همینجوری واسه خودتون پپسی باز میکنید؟
فک کنم اوایلی که اومدید اینجا رو یادتون رفته جناب با سواد! کامنت هاتون زیر پست های خانوم های زیبا روی برهنه!😁
بعد از نردبون همین جشنواره خودتون رو بالا کشید و الان مدعی شدید. من کاری به سواد شما ندارم؛ بحث من سر داستانِ! اگه سوادی دارید تو نوشتن نشونش بدید. وگرنه همه میتونن بگن من با سوادم. از حرف تا عمل خیلی فاصله‌ست.
بعد چرا حاشیه میرید؟ سوال من اینه که چرا باید شما اینجا خودتو همه کاره بدونی بعد یکی مثل ویکی و هیچکس و اقای تنها و… که تو بخش داستانا فعالن اینجا نباشن؟!

0 ❤️

11176
2022-02-11 17:51:06 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
من بازم میگم فقط واقعیت رو گفتم و از گفتن حقیقت هیچوقت پشیمون نشدم و نمیشم. اگه ناراحت شدید عذر میخوام.

0 ❤️

11177
2022-02-11 17:53:21 +0330 +0330
Reza.sd77

هاینریش
چشم😁
من نمیخواستم بحث کنم و بحث رو با تو خوبی تموم کردم! ولی ایشون خودشون خواست ادامه بدیم.

1 ❤️

11181
2022-02-11 18:06:32 +0330 +0330
Reza.sd77

om1d00
بازم میرسیم به جمله‌ی باشه بابا تو خوبی👌😂

0 ❤️

11182
2022-02-11 18:08:06 +0330 +0330
Reza.sd77

هاینریش
پشمااااام!🤣😂👌

1 ❤️

11183
2022-02-11 22:51:18 +0330 +0330
sina101s

تا جایی که جشنواره مطالعه کردم و نظرسنجی داره نشون میده به نظرم خیلی مفید بوده. از آرا “نظری ندارم” هم میشه فهمید خیلیا دوس دارن در جشنواره باشن اما از ترس اینکه یک نفر بهشون توهین کنه میترسن و شرکت نمیکنن شبیه نظرهای همینجا که میون بحث منطقی یکنفر خیلی بیدلیل شروع به تخریب شخصیت یکی دیگه میکنه تا به هدفش برسه
خسته نباشید 🌹 😎

4 ❤️

11189
2022-02-12 16:19:44 +0330 +0330
الهه ی آتش

“شما…؟!
شما بر سر صحبت از آزادی
آنقدر چانه زدید
که خود، سرانجام
زندانبان باران و کبوتر شدید…”

کلام هرکس، متاثر از اطرافیان اون شخصه و نمیشه این تاثیر رو کتمان کرد.
پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد…
اما اینکه کی پسر نوح هست و کی سگ اصحاب کهف، خب دیگه این مورد رو میشه به موفقیت و آینده و دوستان هر شخص واگذار کرد. 😊
اون روزی که یه عده پشیمونن از قضاوت‌ها و تهمت‌ها و رفتارشون و یه عده خوشحال از انتخاب و تغییر مسیر زندگی و پیشرفتشون…
بماند که تو این سایت ۲ در ۲ همیشه ۴ نیست. شاید ۵ باشه یا ۳ اما بعضی وقتا اون ۳ ارزشش از ۱۰۰ هم بیشتره…
و در آخر
تو اول بگو با کیان دوستی…
من آنگه بگویم که تو کیستی…

4 ❤️

11190
2022-02-12 16:31:51 +0330 +0330
الهه ی آتش

امید جان
زحماتت برای داستان‌ها و داوری‌های اين سايت و جشنواره، بر هیچ کسی پوشیده نیست. اگر کسی نمیبینه، صرفا به این دلیله که نمی‌خواد ببینه!
سری تاپیک های “درباره ی داستان‌نویسی” و “درباره ی نقدنویسی” هم شواهدی هستند بر این ادعا…
کامنت بالا هم بمونه برای کسایی که نمی‌خوان و نمی‌تونن جشنواره رو ببینن.
دلت خوش باشه و جونت سلامت 🌸💜

4 ❤️

11192
2022-02-12 17:55:51 +0330 +0330
Mr_Jupiter

چقدر شوآف و تناقض و همچنین حرص و حسد در نظر برخی کاربران موج میزنه

دوستان، عزیزان، زیر سوال بردن کلیت یک موضوع، که درش جنبه های مثبت فراوانی هست از وجدان و اخلاق اجتماعی به دور هست

بحث بنده اختلاف دیدگاه یا اختلاف سلیقه نیست که اگر بود بسیار نیکو بود، همانطور که در بین هفت میلیارد آدم هم هنوز دو انسان مشابه دیده نشده، انتظار وجود افکار و سلایق همسو در اینجا هم انتظار غلط و بیجایی هست
بنابراین تفاوت سلیقه یا مخالف نظر یکدیگر بودن کاملا طبیعی هست، اما کدام آدم عاقلی هست که تفاوت اختلاف دیدگاه با تخریب هدفمند رو ندونه؟؟؟؟
علت این همه دشمنی از کجا ناشی میشه؟ چرا برخی کاربرا بجای سهیم شدن در یک کار جمعی، غیرمستقیم آرزوی شکست و نابودی این ایده رو دارند؟
بدون تردید این نوع تخریب ریشه در حقارت و ناتوانی، و سایر اختلالات روانی انسان داره، به فرض کسی که در خودش ظرفیت رقابت با افراد بااستعدادتر رو نمی بینه یا کسی که حضور افراد باشخصیت و با اخلاق رو مانعی در برابر تکتازی یا نوشته های سرتاسر نفرت انگیز و غم بار خودش میبینه، یا اون کسی که از حداقل های دانش نویسندگی و حتی شعور برخوردار نیست، طبیعه که بجای همراهی و همکاری با یک ایده خلاقانه ایی که جنبه های مثبتش به مراتب بر نکات منفیش برتری داره، علم مخالفت بلند کنه و دست به تخریب بزنه

و ای کاش این غرور و خودشیفتگی و توهم کاذب کسی بودن به همین جا ختم میشد، متاسفانه عمق فاجعه اینجاست که این افراد، چون امکان و قدرت مخالفت مستقیم رو با اساس ایده (به دلیل حمایت آدمین محترم) ندارند، همه ی توانایی های ناداشته خویش رو، صرف توهین به شخصیت کاربران حامی اون ایده میکنند تا شاید از این رهگذر مرهی بر غرور شکسته و شخصیت ضد اجتماعی خویش بگذارند یا بخشی عقده های ناتمام خویش را به این صورت فرو بکاهند.
ادبیات سخیفی که در مخالفت با کاربر برگزارکننده نظرسنجی، بکار برده شده، نمود روشنی از مثال فوق بود که امیدوارم دیگه در شهوانی مشاهده نکنیم.

ضمنا ذکر این نکته ضروریست که بنده در شهوانی بجز یک کاربر ضداخلاق، نسبت به هیچ کاربر دیگه ای نظر منفی ندارم

امید که مدیران محترم سایت همچنان حمایت خویش را از ایده هایی که به بهتر شدن محتوای سایت کمک شایانی میکند دریغ ننمایند.

کاربر om1dd00 درود بر شما

5 ❤️

11194
2022-02-12 20:48:06 +0330 +0330
shoqi_bahar

اثرات جشنواره که خیلی مثبت بوده چون از اول پیگیر بودم چه با آیدی قدیمیم و چه با این ، ولی تعجب میکنم چرا کسی اصل ماجرارو تعریف نمیکنه؟؟ تا شمارو از این وضعیت خلاص کنه
ریشه تمام این اختلافها ، همش از حسادت زنونه میاد آقای امید .
یک دعوای قدیمی بود که با شروع جشنواره بدتر شد ، اینکه ادمین یک نفرو دبیر جشنواره انتخاب میکنه و نفر مقابل حسادت میکنه و هر دوره با کمک دوستانش تلاش میکنه جشنواره بهم بریزه تا دبیر بره و خودش جاشو بگیره ،
شما دقیقن وسط جنگ جهانی وارد سایت شدین و از همه جا بیخبر . گروه اینور تصور کردن شما جز اونور هستید و به شما حمله شد ، به کامنتهای زیر داستانتون دقت کنید ، بیشتر به شما حمله شده تا به داستانتون نقدی وارد بشه . بعدش شما داور شدین و گروه اونور فکر کردن شما جز گروه اینوری و حمله های اونور شروع شد و تا زیر این نظرسنجی ادامه داشته ، این وسط شما دائم توهین میشنوید بدون اینکه بفهمید چرا و هیچکس هم نمیاد اصل ماجرارو به شما بگه تا خودتونو جدا کنید.
نصیحت من به شما اینه در شهوانی بمونید و از هر دو گروه فاصله بگیرید . میزان سواد و شخصیت شما برای همه اهل قلم شهوانی کاملن شناخته شده است ، کسی که به شما میگه بیسواد حتی نمیتونه یک مصرع مثل شما شعر بنویسه ، بمونید و تاپیک بزنید و داستان بنویسید تا دوستان مستقل از دانش شما بهره ببرن.
این دعوا تمومی نداره ، رها کنید این دو گروهو 🙏 🙏 🌹 🌹

2 ❤️

11196
2022-02-13 23:51:57 +0330 +0330
negar93

به نظر من موثر بوده. در کل معمولا وقتی مسابقه ای برگزار میشه و‌ داوری ای صورت می گیره، شرکت کننده ها سعی بیشتری می کنن و بهترین خودشونو نمایش میدن.

پ.ن.: متاسفم که اینقدر کدورت وجود داره. واقعا کاش می شد کاری براش کرد

4 ❤️