انواع گرایش های جنسی"باتوضیح کامل"

1398/03/22

گرایشات جنسی که در زیر می‌آید از سایت قدیمی دوست‌یابی OkCupid ترجمه شده. برای بسیاری از این موارد تعریف مشخصی که بتوان همه‌جا آن را استفاده کرد وجود ندارد و حتی خود سایت OkCupid برای تعریف این گرایشات به نظر کاربران خودش بسنده کرده است. بعضی از معادل‌سازی‌های فارسی نیز برای نخستین بار این‌جا توسط ما انجام می‌شود. لذا سعی ما در این‌جا این است که مدخلی قابل اطمینان از همه‌ی گرایشات جنسی و جنسیتی که تا این ساعت در این سایت وجود دارد به دست کاربران فارسی‌زبان بدهیم.

۱. Asexual (ای‌سکشوال = بی‌میلی جنسی)

بی‌میل کسی است که گرایش جنسی به دیگران ندارد. این الزاما به معنی فقدان گرایش رمانتیک نسبت به افراد نیست بلکه صرفاً به گرایش جنسی فرد مربوط بوده و بیان‌گر شخصی است که تمایلی به داشتن سکس ندارد. همچنین، شخص بی‌میل ممکن است صرفاً جذب زیبایی شخص دیگری بشود ولی همچنان تمایلی به داشتن رابطه‌ی رمانتیک و هم‌آمیزی با آن فرد نداشته باشد.

۲. Bisexual (بایسکشوال = دوجنس‌گرا)

فرد بایسکشوال به هر دو جنس مرد و زن تمایل دارد. این کلمه به نسبت کلمه‌ای قدیمی است چراکه وجود طیف جنسیتی را در مفهوم خود نهفته ندارد و جنس را چیزی بین زن و مرد نمی‌داند بلکه آن را صرفاً زن یا مرد می‌شمارد.

۳. Demisexual (دمیسکشوال = نیمه‌جنس‌گرا یا بی‌میلی خاکستری)

فردی است که فقط زمانی به رابطه‌ی جنسی می‌پردازد که به شخص مورد نظرش کاملاً علاقمند شده باشد. پیشوند Demi به معنی موقعیتی بین بی‌میلی و گرم‌مزاجی است. این کلمه بدین معنی نیست که شخص نیمه‌جنس‌گرا از گرایش جنسی محروم است یا گرایش جنسی کمی دارد، بلکه صرفاً بدین معناست که این فرد برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی کامل نیاز به داشتن ارتباط عاطفی با شخص مورد نظرش دارد.

۴. Gay (گی = هم‌جنس‌گرا)

شخصی که فقط به هم‌جنس خود گرایش جنسی داشته باشد، گی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که لزبین‌ها نیز در ادبیات جدید گی محسوب می‌شوند و درواقع کلمه‌ی گی محدوده‌ی گسترده‌تر و عمومی‌تری را پوشش می‌دهد. هم زنان، هم مردان و هم بقیه‌ی افراد بین دو جنس زن و مرد می‌توانند گی باشند.

۵. Homoflexible (هوموفلکسیبل = دگرجنس‌پذیر)

فرد دگرجنس‌پذیر تمایل بیشتری به هم‌جنسان خود دارد، اما روابط دگرجنس‌گرایانه (heterosexual) را از طیف گرایشات خود حذف نمی‌کند و ممکن است گاهی بخواهد چنین روابطی را نیز تجربه کند.

۶. Heteroflexible (هتروفلکسیبل = هم‌جنس‌پذیر)

فرد همجنس‌پذیر حداقل رابطه‌ی جنسی با هم‌جنس خود را دارد و تمایل بیشتری به داشتن رابطه با جنس مخالف دارد. لذا در مقایسه با فرد دوجنس‌گرا (bisexual)، شخص همجنس‌پذیر کمی بیشتر به سمت جنس مقابل تمایل نشان می‌دهد.

۷. Lesbian (لزبین = زن هم‌جنس‌گرا)

لزبین زنی است که فقط به زن دیگری تمایل جنسی دارد (یک هم‌جنس‌گرای زن).

۸. Pansexual (پن‌سکشوال = همه‌جنس‌گرا)

شخص پنسکشوال به همه‌ی جنس‌ها (از جمله جنس بیولوژیکی، جنسیت و هویت جنسیتی) تمایل دارد. چنین شخصی خود را نسبت به هر نوع تجربه‌ی جنسی و جنسیتی باز می‌داند.

۹. Queer (کوئیر)

این کلمه ریشه‌ای تاریخی و سیاسی دارد و به طور کلی هر چیزی که خارج از نرم دگرجنس‌خواه در جامعه قرار گیرد، کوییر محسوب می‌شود. لذا این کلمه بسیار بیشتر از یک گرایش جنسی را عبارت می‌شود و می‌توان پدیدارهای گوناگونی را در جامعه، جزو این دسته‌بندی تلقی کرد همچون سینمای کوییر، فرهنگ کوییر و ادبیات کوئیر.

۱۰. Questioning (کوئزشنینگ = پرسش‌گر)

شخص پرسش‌گر هنوز تصمیم خاصی در مورد گرایش جنسی، هویت جنسیتی و جنسیت خود نگرفته و در حال پرسش و تفحص است. حرف Q در عبارت LGBTQ گاهی اشاره به پرسش‌گر بودن و گاهی اشاره به کوییر بودن دارد. در مطالعات جنسیت، دانشجویان معمولاً از این کلمه به عنوان نوعی تاکتیک در ایجاد مکالمه با اتحادهای همجنسگرا-دگرجنسگرا استفاده می‌کنند.

۱۱. Sapiosexual (ساپیوسکشوال = فهم‌گرا)

فرد فهم‌گرا معتقد است چیزی جذاب‌تر از هوشمندی در انسان وجود ندارد. ساپیوسکشوال‌ها عاشق هوش شخص مورد نظر خود می‌شوند.

۱۲. Straight (استریت = هتروسکشوال = دگرجنس‌گرا)

دگرجنس‌گرایی، گرایش جنسی یا جنسیتی به شخص غیرهم‌جنس است.

۱۳. گرایشات دیگر

گرایشات جنسی و جنسیتی به صورت روزانه در حال تغییر هستند. اگر شما نیز گرایشی را می‌شناسید که در این لیست ذکر نشده، آن را ذیل همین صفحه به عنوان کامنت بنویسید تا لیست بروز شود.

491 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-09-11 06:38:18 +0430 +0430

Up

0 ❤️

2022-10-11 09:53:25 +0330 +0330

Up

0 ❤️

2022-10-11 10:15:07 +0330 +0330
0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «