ریشه و منشاء مازوخیسم جنسی

1397/06/25

طبق دسته بندی ها به لذت جنسی بردن از درد “مازوخیسم جنسی” یا آزارطلبی جنسی (sexual masochism) میگویند. اگر شما از طرفداران این نوع لذت جنسی نیستید احتمالا چیز زیادی در مورد آن نمیدانید. دکتر “لیمر” ریشه و منشاء آزار طلبی جنسی را برای ما توضیح میدهد.



**-اکنون
**تا امروز پزشکان و محققان یک دلیل و تئوری واحد را برای توضیح اینکه چرا مردم این نوع سکس را انجام میدهند ارائه نکرده اند. دکتر “لیمر” در مقاله ای که برای مجله ی playboy نوشته بود چند دلیل این موضوع را توضیح داد. اولین تئوری او برای این موضوع “رفتار آموخته شده” نام دارد. او میگوید که چند روانشناس هستند که باور دارند رفتارهای جنسی نامتعارف (پارافیلی) رفتارهایی آموخته شده هستند.



-تئوری
دکتر لیمر میگوید : “درک کردن این تئوری نه تنها کمک میکند تا بفهمیم چرا بعضی مردم از درد لذت جنسی کسب میکنند بلکه به پیدا کردن دلیل فتیش هایی مثل فتیش غذا یا پا و… هم کمک میکند.” اگر شما کاری را برای چندین و چند بار دیده باشید ممکن است خودتان هم آن کار را امتحان کنید ، مثل درکونی زدن.



**-درکونی زدن
**دکتر لیمر میگوید : " بیایید فرض کنیم در روزی که حشری هستید از کسی میخواهید که موقع سکس بهتان درکونی بزند و اینکار باعث میشود تا سکس شهوانی تر و ارگاسم قوی تری داشته باشید ، همین کافی است تا به اینکار وابسته شوید چون درکونی زدن به عنوان یک رفتار مثبت در مغز شما شکل گرفته است."



**-گریز
**تئوری بعدی دکتر لیمر “تئوری گریز” نام دارد. پایه ی این تئوری استرسی است که همه ی ما گاهی نسبت به بدنمان داریم. دکتر لیمر میگوید :“این نوع استرس ها با لذت جنسی خنثی میشود که به همین دلیل دکتر روی بامیستر روانشناس هم باور دارد که مازوخیسم راه حلی است برای افرادی که در معرض استرس زیاد هستند.”
همکاری دارید که دائما در جلسات صبحگاهی ناخن هایش را میخورد؟ او احتمالا مخفیانه عاشق در کونی خوردن یا شاید درکونی زدن است.



**-حواس پرتی
**دکتر لیمر میگوید :“تجربه کردن درد یک عامل قوی برای پرت کردن حواسمان از مسائلی است که در ذهنمان میگذرد”. برای بعضی مردم تنها راه برای حواس پرتی تنبیه دیگران یا تنبیه شدن خودشان است. این کار کاملا منطقی به نظر میرسد زیرا شما آنقدر روی حس های فیزیکی متمرکز میشوید که دیگر نگرانی هایی که در ذهنتان میگذرد را فراموش میکنید.



**-تئوری ها
**بعضی ها باورد دارند که تجربه ی یک تروما یا عارضه ی وخیم در کودکی ، خود را به صورت این نوع تمایلات جنسی در بزرگسالی نمایش میدهد. در مجله ی Psychology Today آمده : “بررسی رفتارهای آموخته شده نشان میدهد کودکی که قربانی یا تماشا گر یک رفتار جنسی نامتعارف بوده است یاد میگیرد تا این رفتارها را تقلید کند و میل به انجام این نوع حرکات جنسی در او تقویت میشود.” خیلی از روانشناسان در مورد این موضوع نظریه هایی را مطرح کرده اند و معتقدند رفتار های جنسی نرمال در افرادی که مورد آزار و سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند کمتر دیده میشود.



**-تغییر حال
**آیا تاحالا خواسته اید از چیزی فرار کنید؟ احتمالا آره. آیا تا حالا خواسته اید شرایط دیگری از هوشیاری را تجربه کنید؟ اگر تمایلی به لذت جنسی از درد دارید احتمالا آره. دکتر “لیمر” یک تحقیق که در مجله ی PLOS ONE چاپ شده بود را اثباتی بر این تئوری میداند. ولی این تئوری مربوط به نوع شدیدتری از آزارطلبی جنسی است.



**-یافته ها
**دکتر لیمر میگوید : " محققان به این نتیجه رسیده اند که این افراد دچار حالت روانی گذرایی به نام hypofrontality که علائم آن کاهش حس درد ، تصمیم گیری عجولانه ، هوشیاری ناقص ، ضعف استدلال و منطق و احساس سبکی و آرامش است میشوند. پس شما با انجام این نوع رفتار های جنسی بیشتر از چیزی که فکر میکنید از خودتان فرار میکنید. چه کسی میداند ؟ شاید خود سکس موضوع اصلی نباشد و این نوع رفتارها بیشتر برای رسیدن به یک حالت روحی و روانی است.



**-ارزش
**وقتی مردم درک درستی از زندگی شان ندارند در اطرافشان به دنبال چیزهایی میگردند تا با تکیه بر آنها به نوعی از ثبات برسند. برای بعضی سکس میتواند یکی از آن چیزها باشد ، به خصوص اگر از این نوع رفتار های آزار طلبانه ی جنسی لذت میبرند. به گفته ی دکتر “لیمر” او این تئوری را از کتاب آزار طلبی جنسی نوشته ی دکتر “بامیستر” الهام گرفته است.



**-نزدیکی
**دکتر لیمر میگوید : “این تئوری بر اساس این ایده که آزار طلبی جنسی معمولا در رابطه های بلند مدت و نزدیک اتفاق می افتد است.” مردم به ندرت با غریبه ها و کسانی که به خوبی نمیشناسند این نوع رفتارهای جنسی را بروز میدهند. این مسئله یک موضوع حیاتی برای درک تئوری “معنی و ارزش شخصی” است.



**-معنی
**دکتر لیمر میگوید : “در یک رابطه معمولا زوجها برای حد و مرز های یکدیگر احترام قائل اند که این موضوع امری حیاتی برای داشتن یک سکس آزارطلبانه ی بیخطر است.” تعهد به پارتنرتان در رابطه های آزارطلبانه ی جنسی معمولا مشکل است. گفتن جملاتی مثل “من برای خدمت به تو زنده ام” خیلی نادر نیستند و گفتن چنین جملاتی نشان دهنده ی این است که برای بعضی افراد این نوع رفتارهای آزار طلبانه دلیلی برای زندگی و بخشی از هویتشان است.



**-درمان
**در حال حاضر آزارطلبی جنسی اختلال روانی محسوب نمیشود ولی بعضی روانشناسان هنوز آن را یک نوع اختلال میدانند. مجله ی Psychology Today در مورد درمان آزارطلبی جنسی مینویسد : "پروسه ی درمان معمولا شامل به کار بردن روش های روان درمانی برای پیداکردن ریشه ی این رفتار است. " این نوع ریشه یابی و خود آگاهی مفید است ولی گاهی وقتی این رفتارها متوقف و درمان میشوند فرد با مشکلات جدید دیگری مواجه میشود.



**-دامنه
**همانطور که دلایل مختلفی برای انجام یک نوع رفتار وجود دارد ، دامنه ی گسترده ای از باور ها در مورد علت آزارطلبی جنسی وجود دارد. بعضی ها سرکوب کردن را دلیل آزارطلبی جنسی میدانند. در دانشنامه ی اختلالات ذهنی آمده : “یک فرضیه که براساس تئوری یادگیری است میگوید انحرافات جنسی از سرکوب کردن فانتزی های جنسی غیرعادی و نامتعارف سرچشمه میگیرد.”



**-آمار جمعیتی
**آزارطلبی جنسی به مقدار خیلی کمی در مردان رایج تر است.همچنین این افراد از تنبیه شدن خودشان بیشتر از تنبیه کردن دیگران لذت میبرند (سادیسم جنسی) . به عملی که کسی از آزار و تحقیر دیگران به لذت جنسی میرسد “سادیسم جنسی” میگویند.



**-شما
**شما درمورد آزارطلبی جنسی چه فکر میکنید؟ با اینکار موافقید یا مخالف؟ با این تئوری ها که در مورد ریشه ی آزارطلبی جنسی گفته شد موافقید ؟ شما چه ایده ای دارید ؟ نظرات خودتان را در زیر بنویسید.

منبع

2154 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-09-17 16:06:19 +0430 +0430

بنظرمن مازوخیسم جنسی تو کشورهایی مثل ایران که مردم از لحاظ جنسی محدود و مشروط هستند بسیار بیشتره،
،شاید بتوان ازآن به این نتیجه رسید که وقتی کسی که مدت زمان زیادی رابطه جنسی نداشته با دیدن فیلمهاوصحنه هایی از این دست ،بدلیل شدت و فشار شهوت، رغبت بیشتری به داشتن همچین رفتارهایی داشته باشد

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «