4 راه‌حل برای کاهش استرس زنان حین سکس

1402/09/15

پژوهشگران 4 عامل مهم برای کاهش استرس زنان در سکس را شناسایی کرده‌اند



احساس منفی نسبت به سکس مسئله‌ای جدی است
بیشتر خانم‌ها به شنیدن نظرات منفی نسبت به بدن و جنسیتشان از کودکی عادت دارند. با این‌که اغلب افراد در سنین بالاتر قادر به نجات از شرم و ننگ حاصل از این افکار منفی هستند، اولین نظراتی که درمورد بدن و سکس دریافت می‌کنیم تأثیرات درازمدتی در بزرگسالی دارند.
احساس شرم زنان نسبت به لذت از اصلی‌ترین دلایل بروز مشکل در ارگاسم و کاهش میل جنسی است. مواجهه با احساس شرم از بدن در مواردی در تمام زندگی ادامه پیدا می‌کند و با رفتارهای جنسی پرخطر، ناتوانی جنسی، کاهش لذت جنسی در سکس، اعتمادبه‌نفس پایین و تمام مشکلات مربوط به سلامتی که ناشی از احساس ناخوشایند نسبت به بدن باشد، ارتباط مستقیمی دارد.
*عکس‌ها آرشیوی است
چه چیزهایی در غلبه به احساسات منفی زنان نسبت به بدنشان تأثیر مثبت دارد؟


این سوال از اصلی‌ترین پرسش‌هایی است که در مجلۀ مطالعات جنسی آمریکا به چاپ رسیده است. گروهی از محققان، شامل دکتر «آنجلا کوک جکسون» (Angela Cooke-Jackson) دانشمند رفتارشناس، دکتر «والرین رابیسنکی» (Valerie Rubinsky)، پژوهشگر ارتباطات میان فردی و «ژاکلین ان. گانینگ» (Jacqueline N. Gunning) پژوهش‌گر حوزۀ سلامت با بیش از 200 زن درمورد پیام‌هایی مصاحبه کردند که تا سن بزرگسالی نسبت به بدن و مسائل جنسی دریافت کرده‌اند. بیشتر زنان در محیطی بزرگ شده‌اند که دید کاملاً منفی نسبت به سکس دارد. به آن‌ها گفته شده که نباید تا قبل از ازدواج با کسی سکس داشته باشند، چون عضو جنسیشان باید پاک باقی بماند و اگر با کسی رابطۀ جنسی داشته باشند، ناپاک می‌شوند و دیگران درموردشان قضاوت خواهند کرد.
از زنان پرسیده شد که چه چیزهایی به آن‌ها کمک می‌کند که دید مثبت و سالمی درمورد زندگی جنسیشان پیدا کنند و در بین دلایل ذکر شده، چهار مورد عمده بیش‌تر از سایرین به چشم می‌خورد.


1. شنیدن گفت‌وگوهای مثبت درمورد سکس



گفت‌وگوهای روشن‌فکرانه با دوستان و خانواده درمورد سکس و افزایش مکالمه‌های اجتماعی درمورد مسائل جنسی، از اصلی‌ترین عواملی محسوب می‌شود که دیدگاه زنان را نسبت به مسائل جنسی اصلاح کرده است. درواقع، مطالعه‌های گذشته نشان می‌دهد که گفت‌وگوهای صریح و روشن با کودکان در مورد سکس، باعث می‌شود که بچه‌ها زمان بیشتری تا اولین تجربۀ جنسیشان صبر کنند و از روابط پرخطر پرهیز کنند. سایر پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنانی که با دوستانشان درمورد مسائل جنسی صحبت می‌کنند، اعتمادبه‌نفس بیشتری در سکس دارند و با پارتنرشان راحت‌تر نیازهای جنسیشان را در میان می‌گذارند.
2#### . بهره‌مندی از آموزش‌های جنسی بیشتر و بهتر


بهره‌مندی از اطلاعات جامع‌تر و درمورد سکس، از طریق دوستان، اینترنت، کتاب‌ و هر منبع ممکن دیگر، باعث می‌شود که زنان حس بهتری به مسائل جنسی داشته باشند. پژوهشگران این مطالعه می‌نویسند: «بسیاری از شرکت‌کنندگان پژوهش ادعا می‌کردند که مطالعۀ بیشتر درمورد سکس، بهداشت جنسی، باروری و قاعدگی، یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌ها برای بهبود دید افراد نسبت به سکس، سلامتی و بدنشان است. در اکثر موارد این افزایش اطلاعات به‌واسطۀ مطالعه‌های فردی و پژوهش‌های شخصی، مثل صحبت با دوستان، خانواده و متخصصان و پزشکان، مطالعۀ موضوعات مرتبط در وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها بوده است».

3. با بدنتان راحت باشید



حسی که به بدنتان دارید، ارتباط تنگاتنگی با استرس و احساس راحتی در سکس دارد. خوش‌بختانه، پژوهشگران دریافته‌اند که هرچه افراد پذیرش بیشتری نسبت به ویژگی‌های جسمی و جنسیشان داشته باشند، حس مثبت‌تری به سکس و بدنشان پیدا می‌کنند. وقتی به‌ خوبی بدنتان را بشناسید و با نیازهایش هماهنگ باشید، بیشتر عاشقش می‌شوید. محققان در مورد نقش این اطلاعات در مثبت‌نگری شرکت‌کنندگان می‌نویسیند: «تغییر در رویکرد و مثبت‌نگری در افراد، ریشه در آموزش و مطالعه‌هایی دارد که مربوط به عملکرد بدن هستند. علاوه بر این، با مدیریت علائم مربوط به قاعدگی، افراد دید بهتری به سلامت جنسی و مسائل مربوط به باروری پیدا می‌کنند. وقتی خانمی علائم مربوط به باروری و قاعدگیش را بهتر کنترل می‌کند، احساس مالکیت و قدرت بیشتری نسبت به بدنش پیدا می‌کند».

4. کلیشه‌های جنسیتی را کنار بگذارید



مطالعات گذشته در این زمینه نشان می‌دهد که زنانی که بیشتر از سایرین به باورهای فمینیستی معتقدند، زندگی جنسی بهتری را تجربه می‌کنند. در نتیجه، الگوی مشخصی در این تحقیقات به چشم می‌خورد: زمانی که زنان تعریف شخصیشان از زنانگی و رفتارهای زنانه را شکل می‌دهند و الگوهای جنسیتی سنتی را کنار می‌گذارند، حس مثبت‌تری به بدنشان، سلامتی جنسی و سکس به‌طور کلی پیدا می‌کنند. بنابر نتایج ذکر شده در تحقیق، «با افزایش باورهای فمینیستی در زنان جوانی که به‌دنبال دانش و جسارت لازم در مسائل جنسی هستند، می‌توان گفت که بین دانش جنسی و عاملیت جنسی رابطۀ مستقیمی وجود دارد. واضح است که زنان جوان، در دوران بلوغ و رسیدن به سن بزرگسالی، ارزش بیشتری به پیام‌های روشن و مثبت، افزایش اطلاعات درمورد بدن و اختیارات جنسی می‌دهند».




اگر دوست دارید رابطۀ مثبت و سالمی با مسائل جنسی و جنسیتتان داشته باشید و زندگی جنسی بهتری را تجربه کنید، به این چهار نکتۀ ذکر شده در این پست برای شروع توجه کنید.


منبع

12 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-12-07 01:03:18 +0330 +0330

با تشکر❤

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «