دليل‌بيولوژيکي‌وجودبکارت؟

1397/01/14

تا کنون هيچگونه رابطه مستقيمي بين وجود پرده بکارت و هدف تطبيقي اش، آنهم به نفع موجودات من جمله انسان کشف نشده است. گفتني است که وجود اين لايه گوشتي در دهانه اندام تناسلي منحصر به انسان نيست و مي توان آنرا در دسته اي از جانداران کيسه دار و پستاندار مانند اسب، وال و کفتار و غيره نيز مشاهده نمود. به عقيده برخي پژوهشگران وجود آن در دوره جنيني او را از عفونت هاي مکرر در اندام تناسلي اش محفوظ نگه مي دارد. برخي اين لايه را همانند اندامهاي ديگري چون آپانديس و انگشت کوچک پا (؟) مي دانند که بتدريج به تحليل مي روند. گروهي نيز کارکرد چنين عضوي در واژن سگ و الاغ را اينطور تعبير مي کنند که پرده به مثابه قفلي است که پس از جفت گيري درب آنرا مي بندد و از خروج مني از آن جلوگيري مي کند.
به عقيده تکامل شناسان اين پديده به نفع بقا و تکثر موجود زنده است. اما چرا شکل آن در گونه هاي تکامل يافته تري مانند انسان و ميمون به صورت امروزي در آمده، سوالي است هنوز بي پاسخ!

اينكه موجوديت و مفهوم پرده بكارت چيست يكي از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه كه بنظر نميرسد اين بخش وظيفه خاصي داشته باشد، و چيز مشهود اينستكه بافت پرده تنها باقي مانده از پروسه رشد و شكل گيري واژن باشد.از نظر روان شناسي بنظر مي آيد كه اين بخش باعث مي شود كه جرم و چرك نتوانند وارد سطح داخلي واژن گردند. حتي مي توان گفت كه در بچه ها و اطفال ، پرده ميتونه تا حدي يك نقش محافظتي رو در برابر وارد شدن اشيا بداخل واژن رو بازي نمايد.
اهميت پرده بكارت :
در بعضي فرهنگها اين مسئله خيلي اهميت دارد كه دختر به هنگام ازدواج باكره بوده و پرده بكارت داشته باشد. دراين جوامع، پرده بدين معني ست كه وي قبل از ازدواج ارتباط جنسي نداشته است. هر چند كه، پرده بكارت نشانه ضيعفي براي بكارت واقعي است، زيرا بيشتر زنان، اين پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسي بر اثر خودارضائي، استفاده از تامپكس (نوعي نوار بهداشتي)، يا فعاليتهاي غير جنسي (مثل برخي حوادث ) از دست مي دهند.
اما سوال اينجاست كه حتي با وجود پرده بكارت چه كسي مي تواند نعيين كند كه آيا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسي داشته است يا خير؟ غالبا خونريزي در شب عروسي مي تواند دليلي بر باكره بودن فرد باشد در صورتيكه اين نظريه توسط اطلاعات پزشكي رد شده زيرا همانطور كه گفته شد يا به دليل آرامش زن، يا عدم وجود پرده بكارت به طور مادرزاد، اين خونريزي مي تواند وجود نداشته باشد.
علاوه بر اين، راههاي برقراري ارتباط جنسي فقط دخول نيست، دختر مي تواند با حفظ پرده بكارت از راههاي مختلف ارتباط جنسي داشته باشد و يا حتي با وجود پاره شدن پرده بكارت براي تظاهر به باكره بودن، با عمل جراحي ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند. به همين دليل وجود يا عدم وجود پرده بكارت، هميشه نمي تواند مدرك معتبري براي تعيين باكرگي شخص باشد. البته، اينكه نگرش باكره پسند مردان به خصوص در ايران، در حاليكه غالبا خود، پيش از اردواج، ارتباط جنسي دارند، اساسا درست است يا ناشي از نظامي مردسالارانه، بحثي ديگر است كه در اين مقاله نمي گنجد.

2120 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-04-03 12:24:39 +0430 +0430

در طول نخستين مراحل رشد جنيني، به طور كلي هيچ بخش ورودي به واژن وجود ندارد. لايه باريك بافتي كه در اين مرحله واژن را مي پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسيم مي شود، اين لايه بعدها پرده بكارت را به وجود مي آورد. در صورتيكه در مرحله قبل از تولد، تقسيم لايه به طور كامل صورت گيرد، موجب مي شود بعضي زنان به طور مادرزاد، پرده بكارت نداشته باشند.

بسياري تصور مي كنند كه پرده بكارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتيكه اينطور نيست. پرده بكارت، بخش خارجي اندام جنسي است و دقيقا در ورودي دهانه واژن قرار دارد. پرده بكارت يك غشا نازك ، همراه با سوراخ يا سوراخهايي براي عبور جريان خونريزي عادت ماهيانه از درون آن ، و چيزي كه بطور مشخص ورودي واژن زنان رو مسدود كرده است

بسيار مهم است كه بدانيد اندام تناسلی به چه شكلي است. البته در مورد شكل يا رنگ اندام جنسي تان نگران نباشيد. بعضي ها تيره اند، بعضي روشن، بعضي كوچكند، بعضي بزرگ. اما غير عادي نيستند. در نظر داشته باشيد كه هيچ واژني دقيقا شبيه آن ديگري نيست.

اندازه و شكل اين سوراخ از فردي به فرد ديگر بسيار متفاوت است. انواع رايج پرده بكارت عبارتند از:

حلقوي: در اين نوع، پرده به صورت حلقه اي دور ورودي واژن را مي پوشاند.

ارتجاعي: پرده اي كه به اندازه كافي انعطاف پذير و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلي مرد، پاره نمي شود يا به طور جزئي پاره مي شود و هيچ خونريزي ندارد.

دو سوراخي يا تيغه اي: پرده اي كه يك تيغه ممتد در طول ورودي واژن دارد.

غربالي (سوراخ سوراخ): اين پرده به طور كامل در عرض مهبل كشيده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

طبقه بندی دیگر:

پرده بکارت بدون منفذ پرده بکارت مثلثي پرده بکارت نوع حلقوي(قابل اتساع و غيرقابل اتساع) پرده بکارت نوع هلالي پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه) پرده بکارت نوع غربالي پرده بکارت نوع زبانه دار پرده بکارت نوع دندانه دار عدم وجود پرده بکارت به طور طبيعي پرده بکارت بسيار سخت و سفت

شايع ترين نوع پرده بکارت ، مثلثي است که در 50 تا 60% دختران ديده مي شود.

0 ❤️

2018-04-03 12:28:04 +0430 +0430

در مواردي ممکن است پرده بکارت فاقد سوراخ باشد . اين عارضه علائمي ندارد ولي در دوران بلوغ که به علت شروع عادت ماهيانه ،خونريزي ماهيانه سبب تجمع خون و ترشحات در مهبل و بروز درد و علائمي ديگر خواهد شد لازم است پرده بکارت با مجوز قضائي و صدور گواهي لازم براي بيمار برداشته شود.

در بعضي موارد نادر پرده مي تواند قطور باشد و يا بدون سوراخ بوده و يا تمامي بخش ورودي واژن را پوشش دهد. اينگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگي و يا نفوذ آلت جنسي مرد در زمان آميزش جنسي و ياهر چيزي كه بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اينصورت در زمان سيكل ماهيانه خونريزي صورت نخواهد گرفت و نتيجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود كه اين خون ميتواند به سمت رحم حركت كرده و موجبات دردسر را براي فرد فراهم آورد. اگرچه كه پزشكان اين مانع را با يك جراحي ساده و ايجاد شكاف برطرف خواهند كرد.

پرده بدون سوراخ يا بسته چيست؟

پرده اي كه تنها با خروج نوزاد پاره مي شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتي پيرامون ورودي واژن باقي مي ماند. در دختراني كه به سن بلوغ مي رسند، در صورتيكه داراي پرده بسته باشند، خون قاعدگي پشت آن جمع شده و نمي تواند خارج شود در نتيجه باعث بروز درد مي شود، اينگونه افراد بايد به دكتر مراجعه كرده تا طي عمل جراحي و ايجاد برشي در سطح پرده، خون قاعدگي از آن خارج شود.

0 ❤️

2018-04-03 12:29:11 +0430 +0430

حاملگي حتي با داشتن پرده بکارت ( در دوران عقد ) نيز احتمال دارد. گاهي پرده بكارت با يك يا دو بار نزديكي كاملا پاره نمي شود وهر دفعه قسمتي از آن پاره شده و كمي خونريزي مي كند. بدون پارگي پرده، مايع اسپرم ريخته شده بر روي آن مي تواند موجب حاملگي شود، زيرا اسپرماتوزوئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حركت كرده و به طرف تخمك زن برود و حاملكي ايجاد گردد. در اين موارد زن با پرده سالم حامله مي شود.

بکارت دختران مانعی برای عادت ماهیانه آنها نیست…به غیر از درصد نادری از دختران که خون قایدگی در پشت دیواره لایه بکارت جمع میشود و باید با جراحی مختصری آن را پاره کرد…در اکثر دختران در ادامه مراحل بلوغ خونریزی شروع شده و خون از بین حفره لایه بکارت خارج میشود

1 ❤️

2018-04-03 12:30:49 +0430 +0430

خانمها به دليل خصوصيات رواني مايل نيستند براي معاينه ي پرده خود به پزشک مراجعه کنند و اين در بسياري از موارد موجب افسردگي و ناراحتي هاي روحي در آنها مي گردد.پرده ي بکارت به شکلي است که خود شخص به تنهايي قادر به معاينه نيست و در مواردي که ناشيانه اين عمل انجام گيرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد. توصيه مي شود که براي معاينه ي پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نماييد .18 سالگي سني است که دختر جوان اولين چک آپ خودش را بايد پيش يک پزشک يا ماما انجام بدهد.

براي معاينه پرده بکارت بايد لب هاي خارجي فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنيد و با استفاده از آينه پرده را معاينه کنيد.اگر دوست يا آشنايي باشد راحتتر مي شود پرده را معاينه کرد بدين ترتيب که شما با استفاده از انگشت هاي مياني و اشاره يک دست و انگشت شست و اشاره دست ديگرتان دو لب فرج را کاملا باز مي کنيد و دوست شما با استفاده از يک چراغ قوه نور را به آينه مي تاباند تا نور به داخل مهبل منعکس شود.(عواقب ناشي از اين معاينه شخصي توسط خود افراد متوجه ما نخواهد بود)

لبه هاي پارگي جديد در پرده بکارت معمولا زخمي و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده مي شود.بعد از حدود يک هفته لبه هاي بريدگي از مخاطي مشابه مخاط پرده پوشيده شده و بعد از حدود دو هفته لبه هاي زخم نسبتا گرفته مي شوند. نکته مهم اين است که لبه هاي پارگي چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هيچ وقت به هم جوش نمي خورند و اگر دو تکه پارگي به هم دوخته شوند محل ترميم به صورت يک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

تعيين زمان پارگي پرده بکارت :

تا دو هفته از پارگي بکارت تعيين دقيق تاريخ ازاله بکارت ممکن است.
تا يک ماه مي توان تاريخ آنرا به طور تخميني حدس زد.
پس از يک ماه تعيين زمان بروز پارگي ممکن نيست .

پارگي پرده بکارت :

پارگي پرده بکارت هيچ گونه قاعده و قانوني ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتي از پرده بکارت ايجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوي معمولا 4 تا 5 پارگي شعاعي شکل بوجود مي آيد و انواع هلالي دو پارگي در طرفين پيدا مي کنند.

پارگي ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشيده مي شوند. در مواردي که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلي زنانه رشد کافي نداشته باشد ممکن است پارگي در واژن و ساير نواحي تناسلي نيز ايجاد شود.

از آنجا كه پرده بكارت ميتواند داراي اشكال مختلف باشد ، بايد دريافت كه بازبيني آن نميتواند دليلي محكمي براي اثبات اين مورد باشد كه فرد داراي رابطه جنسي بوده است يا خير. اين قضاوت نادرست ميتواند براي افرادي هم كه پرده آنها در اثر فعاليتهاي ورزشي ، خودارضايي ، استفاده از تامپون ، كشيدگي بيش از حد ، نبود مادر زادي ، تستهاي پزشكي و غيره باشد نيز بي جهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. بسياري از مدارك از اين حكايت ميكند كه پاردگي پرده در اثر كشيدگي بيش از حد در فعاليتهايي مانند رقص ، ژيمناستيك و يا اسب سواري نيز شايع است. گونه اي پرده نيز وجود دارد كه بسيار انعطاف پذير بوده و در اثز ورود آلت جنسي يا جسم خارجي به واژن ، آن بكناري زده خواهد شد و ممانعتي ايجاد نخواهد كرد

در بعضي مواقع مشاهده ميزان آسيب به پرده ميتونه دليل بر وجود رابطه نامشروع و يا حتي دال بر مورد آزار واذيت قرار گرفتن نيز تلقي گردد. در طول تاريخ فرهنگهاي بسياري رو مي توان ديد كه دراونها داشتن روابط جنسي خارج از چهارچوب ازدواج ، غير قانوني مي باشد. در اين فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسي براي فرد تلقي ميگردد. ارتباط ياد شده امروزه دليل برخورد بين فرهنگ و روان گرديده است.

1 ❤️

2018-04-03 12:31:03 +0430 +0430

مرسی جالب بود (clap)

1 ❤️

2018-04-03 12:32:35 +0430 +0430
نقل از: Amiralishomal69 مرسی جالب بود (clap)

یک‌دقیقه نمیشه من تاپیکو گزاشتم

0 ❤️

2018-04-03 12:33:47 +0430 +0430

معنای حقیقی از بین رفتن پرده بکارت، از بین رفتن و پاره شدن آن صرفاً به دلیل مقاربت و نزدیکی است، چرا که دلایل دیگری در از بین رفتن پرده ی بکارت دخیل هستند که در این مقاله به شرح آن می پردازیم:

تشخیص پارگی :

1- حالت پره های فرج :

معمولاً پره های اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این پره ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این پره ها بسته است.

2- شکل مهبل فرج :

اگر مهبل فرج، شکل 7 داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به 7 تبدیل می شود.

البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت 7 شکل شوند.

پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر قسمتهای فرج (اطراف مهبل، مجاری ادرار، پوسته ی بین مهبل و معقد) نیز همراه باشد.

3- دیواره های داخل فرج (گردن رحم) :

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.

4- حالت ارتجاعی پرده بکارت :

اگر پرده حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، پاره می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.

از طرفی حتّی دیده شده است که برخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود پرده بکارت و توجّه به آن، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج، نزدیکی داشته است، نیست.

دیگر عوامل از بین رفتن پرده بکارت :

راه پیدا کردن ذرات پنبه و دستمال زمان قاعدگی به داخل فرج
ایجاد زخم در اثر بیماری های مختلف، مثل دیفتری
دویدن و پرش
پرت شدن روی شیئ تیز یا محکم
معاینات و ابزار پزشکی
در اثر خارش شدید مهبل و داخل آن، بوسیله ی خود شخص
خود ارضایی
دخول اجسام خارجی
عمل های جراحی

گاهی اوقات به دلیل عدم صحیح دخول و در نتیجه از بین رفتن ناقص یا شدید پرده بکارت، عوارض ثانویه ای چون، عفونت، خونریزی، زخم مجاری ادرار، زخم داخل رحم(فیبرون)، نازایی و …ایجاد می شود.

عفونت :

برخی از دخترها در رحم خود، میکروبها و قارچ های بالقوه ای دارند که پس از اولین ارتباط نزدیکی فعال می شوند و در نتیجه عفونت ایجاد می شود.

خونریزی شدید:

این حالت به ندرت دیده می شود و در اثر فشار زیاد در هنگام دخول دیده می شود، گاهی اوقات، بعضی پرده های بکارت به دلایلی طی چند مرحله از بین می روند و این خود، موجب خونریزی متعاقب می شود.

جراحت مجاری ادرار:

در مواقعی که طبق توضیح فوق، پرده طی چند مرحله یا با شدت از بین رود، زخم های مجاری ادرار، پیش می آید.

زخم داخل رحم (فیبرون) :

عمل دخول و بردن پرده ی بکارت به تنهایی عامل این زخم نمی باشد، بلکه در صورت باریک بودن گردن و دهانه رحم و دیگر مشکلات دیگر بخشهای مرتبط داخلی رحم، این زخم ها ایجاد می شوند.

نازایی :

اگر عفونت یا زخم های فوق مداوا نشود، به مرور زمان سبب نارسایی ها و در نتیجه اختلال در عملکرد باروری و نازایی می شوند.

0 ❤️

2018-04-03 12:34:58 +0430 +0430

اولین پست رو خوندم ، مگه چقدر نوشته داشت

0 ❤️

2018-04-17 04:57:05 +0430 +0430
نقل از: mojarad8 از کجا کپی کردی پرده بکارتم چیزه حال بهم زنیه (wanking) کیره بکارت ?

از مقاله ای توی ویکی پدیا

0 ❤️

2018-04-26 21:33:51 +0430 +0430






3 ❤️

2018-05-09 19:27:08 +0430 +0430
نقل از: Kha2tere4



الان این چی بود وسط این بحث علمی ؟؟!!!

0 ❤️

2018-05-09 21:53:18 +0430 +0430
نقل از: Diplomat_pv
نقل از: Kha2tere4



الان این چی بود وسط این بحث علمی ؟؟!!!

تایم اوت بود

0 ❤️

2018-05-10 08:59:06 +0430 +0430
نقل از: Kha2tere4



سلام. کارات خیلی عالی هستن. از همشون لذت بردم. همینطور خوب و فعال ادامه بده.
این عکس اگه مال خودته که باید حسابی بابت داشتن همچین اندامی بهت تبریک بگم. اگرم مال خودت نیست به خاطر عکس خوب و تحریک کننده‌ای که گذاشتی ازت ممنونم

0 ❤️



تاپیک‌های داغ





‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «