ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﭼﻪ ﻧﻮﻉ ﻧﻈﺎﻡ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺩﺭ آینده ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣﻴﺒﺎﺷﻴﺪ؟

  • ادامه ﺟﻤﻬﻮﺭی ﺍﺳﻼمی (29 %)
  • 168/565
  • جمهوری (60 %)
  • 344/565
  • پادشاهی پارلمانی (25 %)
  • 142/565
  • ﻛﻤﻮﻧﻴستی (2 %)
  • 15/565
  • نوعی دیگر (9 %)
  • 56/565
مجموع آرا (565) رای دهید
توسط: NA
2018-03-28 14:19:05 +0430 +0430



برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید


2445
2018-03-28 14:19:25 +0430 +0430
NA
NA

مشابه این نظر سنجی حدودا یک سال پیش توسط خوده من زده شد
در حال حاضر با توجه به این که در سابق امکان نظر گذاشتن زیره نظر سنجی وجود نداشت و با عضویت کاربر های جدید لازم دیدم دوباره نظر سنجی مشابه رو ایجاد کنم
لطفا به هم دیگه احترام بزارین و توهین نکنین (rose)

2 ❤️

2446
2018-03-28 15:11:40 +0430 +0430
فامیل.دور

پارلمان و با نماد تمدن ایران شاهنشاهی
مثل انگلستان

2 ❤️

2448
2018-03-28 17:15:26 +0430 +0430
Deadlover4

یه جمهوری ازاد و مردمی که جامعه رو به پیشرفت هدایت کنه،با کمک یک پارلمان تماما مردمی…

پادشاهی پارلمانی در صورتی مشروعه که قدرت مطلق از دست شاه خارج بشه وگرنه همش فرمالیتس،اگه قرار هم باشه که حکومت در دست احزاب پارلمانی باشه و شاه فقط یک نماد باشه دیگه اصلا بودنش لزومی نداره،اگه سعی کنن تعادل برگزار کنن قطعا بعد مدتی یک طرف سعی میکنه قدرت بیشتری بگیره و این بده…

کاش مردم کشور من به جای حسرت خوردن به فرهنگ و شعور اروپایی ها یکم سعی میکردن مثل اونا باشن،همش حرف زدنو بلدیم فقط…

3 ❤️

2450
2018-03-28 18:44:51 +0430 +0430
NA
NA

فامیل.دور درود نظر بنده هم به همین صورت پادشاه نماد وهویت ایران بوده از ابتدای تاریخ (rose)

صورت.زخمی تشکر بله نظره من هم همینه ولی باید اختیاراتش محدود باشه (rose)

1 ❤️

2451
2018-03-28 18:51:31 +0430 +0430
NA
NA

Deadlover4 این متن رو یکی از کابر های اینستاگرام خطاب به دیگری گفته فکر کنم جواب شما هم باشه
دوستان ، بجای این همه بحث الکی بهتر نیست یک کمی برید سواد سیاسی پیدا کنید و انواع حکومت ها و خلا ها را موجود را بشناسید . خیلی جالبه به پادشاه در نظام پارلمانی میگن دیکتاتور اما قبول ندارن اکثر جمهوری ها دیکتاتوری هستند حتی آمریکا و فرانسه . این افراد حتی نمی دونن تنها جمهوری قابل دفاع فقط ایسلنده ‌ . با عرض معذرت این افراد عاشق زن های لختی فرانسه شدن اما نمی دونن در این کشور خانم های محجبه از آزادی های اجتماعی محروم شدند نمی دونند حکومتی که در فرانسه است یک نظام ریاستی است و نظام ریاستی مساوی با دیکتاتوری است . جمهوری خواه ها حتی بلد نیستند از خودشون دفاع کنند

2 ❤️

2452
2018-03-28 18:55:46 +0430 +0430
NA
NA

Sousha شما جمهوری اسد یا قزافی رو دیکتاتوری نمیدونین؟ در هر سیستمی خوب بد وجود داره مهم طرزه فکره من و شماست که دیکتاتور به وجود نیاریم!
در سلطنت پارلمانی شاه تنها نماده یک کشوره همین !

1 ❤️

2453
2018-03-28 19:22:32 +0430 +0430
Deadlover4

****خب…المان پر،فرانسه پر،اتریش و چک و بقیه هم پر،کی خوبه؟انگلیس!پارلمانی داره که ملکه هم اصلا تو امورش دخالت نمیکنه!

شدو جان من جوابمو نگرفتم…سوالمو دوباره تکرار میکنم…

پادشاهی پارلمانی در صورتی مشروعه که قدرت مطلق از دست شاه خارج بشه وگرنه همش فرمالیتس،اگه قرار هم باشه که حکومت در دست احزاب پارلمانی باشه و شاه فقط یک نماد باشه دیگه اصلا بودنش لزومی نداره،اگه سعی کنن تعادل برگزار کنن قطعا بعد مدتی یک طرف سعی میکنه قدرت بیشتری بگیره و این بده…

1 ❤️

2454
2018-03-28 19:26:48 +0430 +0430
Deadlover4

ضمنا،نمیشه گفت جمهوری بده یا خوب…مربوط به مکان و تفکراته…جمهوری هم مثل کمونیسم در یک جا خوب و در یک جای دیگه بده،این به رهبران مربوطه نه اساس ماجرا…

سوریه هم جمهوریه،فرانسه هم…انگلیس هم سلطنتیه،عربستان هم…تازه اگه بخواین بگین انگلیس پادشاهیه مشروطس و پارلمان داره و اینا،تا جایی که من میدونم عربستان هم پارلمان داره…

1 ❤️

2455
2018-03-28 20:15:56 +0430 +0430
NA
NA

Deadlover4 شما کشور ژاپن رو ببینین به طور مثال همیشه در تلاشه الگو های گذشته خودش رو زنده کنه این که تمدنی در سابق وجود داشته و باعث افتخارشونه! این کار اگه افراطی توش نباشه نمیشه مرده پروری میشه دلیل استقامت میشه هدف برای رسیدن , شاه از ابتدای تاریخ در تمدن ایران بوده شاه های بسیار خوبی هم وجود داشته این که حکومت پارلمانی به وجود بیاد به معنی دیکتاتور پروری نیست نماد فقط همین

1 ❤️

2464
2018-03-29 02:08:24 +0430 +0430
kamranalone10000

نظر سنجی شما کاملا ایراد داره چون با قصد اجبار کردن خیلی از اونا که نظر دادن برای رای دادن به پادشاهی پارلمانی انجام شده . چرا حکومت پارلمانی خالی جز گزینه ها نیست ؟ الان چنتا کشور توی دنیا پادشاهی پارلمانی هستن ؟ چنتا پارلمانی هستن ؟ با چه منطقی به زور و اجبار سیستم مستبد سلطنت رو می خواید کنار پارلمان قرار بدید ؟ مگر توی انقلاب مشروطه نخواستن همین پادشاهی پارلمانی رو راه بندازن ولی بعد چی شد ؟ مگر بعد خود محمد رضا شاه تمام اختیارات رو از مجلس پس نگرفت ؟ مگه یادتون نمیاد ماجرای شاه و مصدق از چی شروع شد ؟ بابا بس کنید برید یکم کتاب تاریخ بخونید . پدر این مملکت رو فرد گرایی در اورده ! اصلا ما یک نفر رئیس نخوایم باید چی کار کنیم ؟ پادشاهی پارلمانی یک دروغ به تمام معنا هست ، یک کلک دیگه برای سر کار اوردن استبداد هست . ملتی که تاریخ نخونن اشتباهات گذشتشون رو تکرار می کنن . خمینی نتیجه فرد گرایی هست . فرد گرایی کاری با اسم حکومت نداره ، اسم پادشاهی پارلمانی هم هیچ چیزی رو تغییر نمی ده . اصلا توی قانون اساسی کشوری که یک نفر مادام العمل دارای اختیاراتی باشه یعنی سم ، یعنی فساد ، یعنی فردی به خاطر وجود پدرش از شکم مادرش به دنیا میاد از شما بالاتر هست . یعنی نابرابری ، یعنی شروع تمام استبداد و فسادی که شما حتی توی مخیلتونم نمی تونید تصورش رو بکنید . در دموکراسی که با انقلاب و خون مردم به دست بیاد در هیچ جای تاریخ و دنیا جایی برای یک پادشاه و یا یک رهبری نباید باشه چون باز همه چیز رو به استبداد بر می گردونه .

2 ❤️

2465
2018-03-29 03:44:05 +0430 +0430
mahanamir

دوستان عزیز لطفا کسشر نگین
طرف تا الان تنها کتاب تاریخی ای که خونده مربوط به دوره سوم راهنماییه بعد میاد اینجا میگه با توجه به تمدن و فلان بهمان ایران باید شاهنشاهی پارلمانی باشه
اخه ادم عاقل اگه قرار باشه پادشاهی بشه کی پادشاه میشه ؟؟؟ پسر محمد رضا ؟؟ اخه اون حروم زاده ها اگه پادشاه بودم که مملکتو ول نمیکردن برن که کشور به گا بره
تازشم چند درصد ملت و اقوام بزرگ قبول میکنن که زیر سلطه یه نفر از یه قوم دیگه باشن
صرفا جهت اطلاعتون میتونید برید توی نظر سنجی های قبلی ببینید چقدر نژاد پرست داریم از جمله خودم

1 ❤️

2466
2018-03-29 03:51:04 +0430 +0430
Deadlover4

شدو بابا…تلاش ژاپن برای احیای امپراطوری و ارمان های حضرت امام وقتی دست فرد سپرده شده تو جنگ جهانی دوم فقط ده میلیون نفرو تو منچوری و چین بگا داد…چرا قبول نمیکنی در حکومت در دست یک فرد،حتی اگه خودش ادم بدی نباشه (هیروهیتو) زیر دستاش گند بالا میارن و کل سیستمو به فاک عظمی میدن!

خیلی اوضاع بامزه ای شده،من که چپم به خاطر شرایط جامعه طرفدار جمهوریم،سلطنت طلبا هم حرف ازپارلمان میزنن و میگن ما شاه رو به عنوان یک نماد فرهنگی میخوایم!باشه!همه چی با عقل جور درمیاد!

در امپراطوری اخوندها میخواین یک امپراطوری و سلطنت دیگه باز کنین،باور کنید این کارا مال چند صد سال قبل به قبله!که یک خاندان بیاد و بعدش خاندان بعدی کله پاش کنه و خون و کشتار به وجود در بگیره!بابا از قرن بیستم به بعد امپراطوریا شروع شدن به کله شدن و بعدش جمهوری اومد براشون!اکثرا هم اباد شدن!ما تو قرن بیست و یکیم نه تو قرون وسطا و قبل تر!سلطنت کیلو چنده…

0 ❤️

2467
2018-03-29 05:57:37 +0430 +0430
جنتلمن55

پادشاهی پالمانی

2 ❤️

2478
2018-03-29 06:48:31 +0430 +0430
NA
NA

sasy__78 درود مطمعن باشین اون روزی که چنین ازادی بر قرار بشه نزدیکه چه در پوشش جمهور چه پادشاهی و یا نوعی دیگه

Night.King بزرگوار تو حکومت پارلمانی عملا شاه هیچ کارس فقط نماده قانون نمیزاره اختیاراته اضافه داشته یاشه! یا عمله خاصی انجام بده! تحقیق کنید لطفا در مورد این موضوع (rose)

نیما_شوکر درود ببینین البته نظره شخصیه شماست اما بالا تر توضیح دادم که پادشاه نماده و نخست وزیر همه کاره ی کشور!
وقتی میتونیمم رای قطعی صادر کنیم که همه جناحین تبلیغ کافی از تفکراتشون کرده باشن تعداد زیادی از مردم از دیکتاتور شدن شاه بعده مدتی میترسن در صورتی که این طور نیست و قانون های سفت سخت مانع این عمل میشه

1 ❤️

2479
2018-03-29 07:01:11 +0430 +0430
NA
NA

hot_hami_82 درود حامی عزیز در جواب مهدی گفتم اقا بالا سری وجود نداره در پادشاهی پارلمانی و تنها نماده مثله تخت جمشید مثله فردوسی تفکراتمون نباید دیکتاتور پرور باشه این مهمه چون در غالب جمهوری هم میشه قذافی ها رو داشت!

kamranalone10000 من اگه میخواستم همه ی شکل های مختلف برای یه نظام رو بزرام از حوصله نظز سنجی به دوره از طرفی در ذهن خودم حکومت پارلمانی خالی مثله المان رو جز حکومت های جمهوری به حساب اوردم باقیه دوستان هم این طور بودن مطمعنن
برای پادشاهی مشروطه قانون های محدود کننده شاه وجود نداره با راه های زیادی میتونست تداخل کنه و مجلس رو زیر سوال ببره اما اگه با قانونی سفت سخت همه ی این اختیارات گرفته شه و تنها به نماد بودن محدود شه هیچ استبدادی وجود نخواهد داشت مثله ژاپن سوئد و … در نظر بگیرین اگر قانون های محدود کننده نباشه حکومت جمهوری هم میتونه دیکتاتوری باشه!

mahanamir اولا توهین نکنین ! اگه قصط توهین باشه میتونم ده نفر مثله شما رو اب بکشم!
شما سواد خودتون که به کتاب های مدرسه محدود میشه به دیگران تعمیم ندین! بیشت از اون جیزی که فکر کنین کتاب خوندم! اگه هم جواب منطقی ندارین بشینین یه گوشه و تنها نظاره کنین!

1 ❤️

2480
2018-03-29 07:01:41 +0430 +0430
..aria..

ایران در مسیر پیشرفت و رنسانس قرار داره
از زمان مشروطه به تدریج ما از استبدادی شدیم مشروطه، دوران پهلوی از نظر اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کردیم. در سال ۵۷ برای گذار از سلطنت به دموکراسی انقلاب کردیم (هرچند به لطف اینا نتیجه‌اش مزخرف شد!)

چی میخوام بگم؟ میخوام بگم ما در این مسیر پیشرفت سیاسی قرار داریم و مسخره‌اس که دوباره عقبگرد بزنیم به پادشاهی.

از نظر من بهترین حالت برای حکومت بعدی، سکولار دموکراسی در قالب جمهوری یا پارلمانی (نخست وزیر انتخاب شده توسط پارلمان) هستش

1 ❤️

2481
2018-03-29 07:09:31 +0430 +0430
NA
NA

Deadlover4 عزیز دل برادر من 70 سال پیش رو نمیگم ژاپن در حال حاضر رو میگم! ضمنا ژاپن در اون زمان خیلی پیشرفت کرده بود و اگه با امریکا درگیر نمیشد مطمعنا ابر قدرت دنیا میشد حتی بهتر از المان!
تعداد زیادی کشور پارلمانی در کشور های پیشرفته اروپا وجود داره هلند دانمارک اسپانیا و الی اخر قانونهای به وجود اومده صرفا این هارو به نماد تبدیل کرده !
دموکراسی یعنی من و شما به نگرش هم احترام بزاریم! و به تفکرات هم احترام بزاریم پادشاهی کیلو چنده این جور چیز ها! شما در ذخن خودتون یه دیکتاورین شاید بخندی الان دیکتاتور؟ من؟ ولی هستی پاش برسه میشی سعی کنیم دیکتاتور پرور نباشیم

جنتلمن55 درود (rose)

1 ❤️

2482
2018-03-29 07:13:30 +0430 +0430
NA
NA

…aria… دوست عزیز چرا تفکره شما این هست که عقبگرده؟ پیشنهاد میکنم این مقاله جمهوری انگلستان رو بخونین در مورد بریتانیا این عقبگرد نیست مهم طرزه فکر ما هستش (rose)

1 ❤️

2483
2018-03-29 08:44:29 +0430 +0430
Deadlover4

جمهوری تو انگلستان به خاطر یک خارکسته بگا رفت که تازه نقشه خودشون بود که ملت بگن باوا سلطنت که بهتر بود!

من به هیچوجه قبول نمیتونم بکنم که سلطنت با پارلمان کنار هم باشه،این کاملا بی معنیه و سلطنت در پس پرده کاراشو میکنه…(انگلیس)

حکومت در دست یک فرد نتیجش یک بگایی عظیمه…واسلام…

0 ❤️

2484
2018-03-29 09:17:53 +0430 +0430
mahanamir

شادو جان منظور حرف من اصلا شما نبودید اگه به کلمات کنایی من توجه میکردید متوجه شخص مورد خطاب می شدید و درباره اون ده نفر هم باید بگم که شما اینجا رو با میدون جنگ اشتباه گرفتید
و در رابطه با منطق اگه به دلیل اخر نظرم نگاه میکردی متوجه می شدی که کاملا منطقیه

0 ❤️

2485
2018-03-29 09:23:00 +0430 +0430
NA
NA

Deadlover4 برای این که بگن سلطنت خوبه زدن پادشاهش کشتن! عجب استدلالی!
عزیزه من مملکت دسته کسی نیست شاه هیچ کارس فقط نماده اختیاری نداره!

mahanamir بزرگوار خوبه متذکر شدم در ابتدای نظر سنجی توهین نکنین به هم !

0 ❤️

2490
2018-03-29 12:42:19 +0430 +0430
Deadlover4

خب کرامول وقتی پادشاه وقت رو اعدام کرد و جمهوری نامی رو تاسیس کرد که دیکتاتوری مطلق خودشو به وجود بیاره (به نحوی سلطنت کرد) و بعد مجلس اعیان انگلستانو به فاک داد و اسم حکومتش رو جمهوری هم گذاشت همه رو نسبت به جمهوری و فلسفه اش بدبین کرد،کرامول رییس جمهور نبود،رسما شاه بود،شاه مردمی که فکر میکردن دیگه سلطنتی وجود نداره!کارشم خوب انجام داد،کاری کرد که مردم انگلستان رسما از جمهوری توبه کردن!

اصلا همین ایران امروز…یه شاه رفت و یکی دیگه اومد!یه حکومت رفت و یکی دیگه اومد!ما جمهوری داریم؟اگه جمهوریه پس رهبر چه صیغه ایه؟

اگه شاه هیچکارس پس نیازی به بودنش نیست!اگه یه نماده نیازی به وجودش نیست!

1 ❤️

2491
2018-03-29 15:49:27 +0430 +0430
kamranalone10000

جناب shadow69 قانون محدود کننده که شما ازش صحبت می کنی رو اصلا معلومه حتی به مصداقش فکر هم نکردید . بزرگترین و اولین قدم محدودیت یک نظام برای تبدیل نشدن به یک استبداد تمام عیار از محدودیت زمانی بودن در صندلی قدرت شروع می شه . کسی که به خاطر خون پدرش وارث مملکت دونسته بشه اصلا قابل پذیرش نیست در فرهنگ سیاسی یک نظام دموکراتیک ، این خودش اولین قدم یک نظام دیکتاتوری خواهد شد ، آخه با چه فکری شما خیال می کنید یک انسانی هست توی قرن بیست و یکم که به خاطر خون توی رگهاش لایق حکومته ؟ آخه این چه منطقی هست ؟ بعد می گیم جمهوری اسلامی از کجا اومده ! حالا ماجرای سوئد و ژاپن چیه ؟ خب شما هنوز نمی دونید عنوان سوئد پادشاهی مشروطه هست که البته ما پادشاهی مشروطه رو با خاندان پهلوی رفتیم و اونا اصلا زیر بارش نرفتن و نتیجش شد همونی که دیدی ، بعد میاید پادشاهی پارلمانی طرح سوال می کنید و بعدم می گید نمی شه همه مدل ها رو گفت ! اتفاقا نمی شه مدل مسخره خود ساخته پادشاهی پارلمانی رو گفت . شما حتی اطلاعات اینو نداشتید که بتونید گزینه پارلمانی رو از گزینه پادشاهی پارلمانی تفکیک کنید ، فقط با شنیده هایی که از جریان سلطنت طلب بی منطق که فقط دنبال سوءاستفاده از اعتراضات مردمی هست اومدید و نظر خودتون رو بیان می کنید. سوئد دولت پارلمانی کامل هست و اصلا ارتباطی با سیستم پادشاهی نداره . عنوان سیستم هم پادشاهی مشروط هست . اصلا چیزی به اسم پادشاهی پارلمانی ندارن . ژاپن در هیچ جای دنیا پارلمانی پادشاهی نیست ، این یک دروغ هست . ژاپن یک حکومت کاملا پارلمانی هست ولی چرا توی این کشور ها هنوز عنوان شاه حذف نشده ؟ چرا توی انگلیس هنوز حذف نشده ؟ چون پادشاهان این حکومت ها قدرت رو به مجلس و مردم دو دستی تقدیم کردن . در واقع حاکم به دلیل فشارهای داخلی تمام قدرت رو به صورت دموکراتیک واگذار کرده ، اما توی این کشور ها انقلابی نشده . توی کشور من و شما کسی قدرت رو تحویل نداد تا مردم مجبور شدن بیان توی خیابون بمیرن و بعد تغییرش بدن، عین چیزی که با جمهوری اسلامی داریمش ، در چنین شرایطی که مردم قدرت رو پیش بگیرن عنوانی از شاه وجود نخواهد داشت. تفاوت بین یک حاکم مستبد که ول کن صندلی قدرت نیست و اونی که از قدرت میگذره علت باقی موندن همون پوسته عنوان پادشاهی هست بعد شما خیال کردید پادشاهی پارلمانی هستن . این آقای رضا پهلوی داره چرندی رو به عنوان سیستم حکومتی می گه که مثل واژه جمهوری اسلامی دارای تضاد هست ! به هیچ عنوان ژاپن ، سوئد و انگلیس رو پادشاهی پارلمانی اسم نمیزارن عزیزم .

1 ❤️

2496
2018-03-29 20:26:28 +0430 +0430
NA
NA

Deadlover4 دیگه قرار نیست هر جا ظلمی شد بگیم شاهه طرف! قذافی هم لابد شاهه! دیکتاتورای افریقایی هم همچنین! شما کل هم اجمعین با دید منفی میبینین حکومت های پادشاهی رو !اتفاقا تمام دنیا در تلاشن برای خودشون نماد سر هم کنند نمونشم در امریکا کمیک های فانتزی سوپر من و … بعد شما میگین نیازی نیست بر چه اساسی !؟

kamranalone10000 بزرگوار عزیزه من شما چرا نمیخواین بفهمین شاه اصلا کاره ای نخواهد بود قدرتی نخواهد داشت فقط نماد یه مجسمه !
اگه قرار به تفکیک باشه خوده جمهوری هم انواعی داره !
ضمنا شما دلتون از حکومت سلطنتی پره همش میخواین منفی نگر باشین!
اگه قرار بر اینه که مصدق هم دیکتاتور بود! منحل کرد مجلس ,بر گذاری رفراندوم غیر قانونی,تقلب در اون! و الی اخر ! شما سعی کنین به مردم بفهمونین دیکتاور پرور نباشن!

نیما_شوکر درود مطالب جالبی رو به اشتراک گذاشتین به نظر من هم کشوری کمونیستی برای این کشور جواب نمیده جدای از اون روز به روز این نوع نظام بیشتر در سطح جهانی تحلیل میره!
و اگه مشکلی نیست دلایلتون رو برای عنوان کردن حکومته کمونیستی در خصوصی برام بفرستین قصط دارم تحقیق بیشتری در این رابطه بکنم (rose)

0 ❤️

2503
2018-03-30 03:17:39 +0430 +0430
kamranalone10000

آقای shadow69 شما اگر دوست دارید یک شخصی رو دیکتاتور ببینی ممکنه بقال سر کوچه هم از دید شما دیکتاتور باشه ولی اگر بخواید در علم سیاست به کسی بگید دیکتاتور ، مصدق اصلا جایگاه این کارو نداشته . ترزا می همین یک سال پیش مجلس رو منحل کرد ، یعنی الان دیکتاتور هست ؟ نه خیر عزیزم مجلسی که یک عمر خود مصدق توش نشسته بوده و نیمی از قوانینی که هنوز کشور ما با همون داره اداره میشه مبتکرشون همین آقای مصدق و تیمش بودن و اگر از مجلس بیرون میومدن فقط خایه مالان سلطنت باقی می موندن و آخوند های از زیر با حوزه علمیه از رو جیره خور حاکمیت حتی توان وضع یک ماده قانونی هم نداشتن . دیکتاتوری مال شاه بود که سال 1326 وقتی مصدق خواست وارد مجلس بشه ولی نظامیان همون زمان جلوگیری می کنن از ورود مصدق به انتخابات . دیکتاتوری که امروز عینا ما با سپاه داریم که همه چیز رو می خواد در مجلس شورای ملی شانزدهم و هفدهم همین مصدق جرمش این بود برای جلوگیری از ورود این قشر تمامیت خوه اعتراض کرد . مصدق مجلس رو هم منحل نکرد ، اطلاعات غلط به شما دادن ، برید تاریخ بخونید . نمایندگان طرفدار مصدق بعد از بحث استیضاح که علیه مصدق کلید می خوره می گن ما دیگه مجلس نمی یایم .تعداد این نمایندگان اینقدر هست که مجلس رو از حد نصاب میندازه و باعث می شه جلسات مجلس برگذار نشه ، مصدق اصلا قدرت قانونی انحلال مجلس رو نداشته . تاریخ رو به دروغ آلوده نکنیم . اونی که از جایگاه فرمایشی می گه دنبال دیکتاتور هست ، عزیزم ما جایگاه فرمایشی نمی خوایم . ما شاه که تصور کنه خونش از مردم زندگین تره نمی خوایم . ما از هر گونه جایگاهی که فره ایزدی یا خدا به کسی بده متنفر هستیم و همین الان سالهاست در گیر یکی از همین مقامات انتصاب شده وصل شده به آسمان ها هستیم به نام ولی فقیه که رحم به صغیر و کبیر نمی کنه . باز تکرار می کنم ، پوسته ای که امروز از سلطنت توی بعضی کشور ها هست ناشی از اینه که اون مقام خودش فکرش رسیده و قدرت رو به مردم تسلیم کرده ، امروز ملکه بریتانیا نمی تونه به اندازه یک شهروند موضع سیاسی داشته باشه ، اصلا نظر نمی ده ، آقای رضا پهلوی با یک سواد ناچیزی در علم سیاست با اون همه ثروت به تاراج رفته از ملت چهل سال هست نتونسته یک شخص مهمی در علم سیاست بشه ولی به مدد ملت همیشه دیکتاتور پرور ما جدید شده پرچمدار نظریه نویسی برای اداره حکومت و مدل های کشکی مثل روز های اول جمهوری اسلامی ارائه می کنه . آقا یک نگاه هم به درصد نظر سنجیت بندازه . از خواب بیدار شو ، این مقام های تمامیت خواه همیشه با اسم دروغین فرمایشی میان ولی بعد که اومدن این مردم بدبخت هستن فرمایشی می شن.

1 ❤️

2504
2018-03-30 04:40:19 +0430 +0430
Deadlover4

اره!دقیقا!قذافی،ایدی امین،صدام،باتیستا،حفیظ الله امین،مارکوس،پینوشه و خیلیای دیگه شاه بودن!ادمایی که بعد کودتا اومدن سر کار و اکثرا تا اخر عمر رییس جمهور میدونستن خودشونو!فرصت انتخابات رو به وجود نمیاوردن و پارلمان هارو با نوچه های خودشون پیر کرده بودن!

0 ❤️

2505
2018-03-30 06:32:59 +0430 +0430
NA
NA

kamranalone10000 بزرگوار این حرکت خود جوش که نبوده مصدق این رو خواسته رفراندوم رو چی دارین بگین؟ اون اصلا تو قانون نبوده! تقلب بعدش چی؟ یعنی تو تهران فقط دود 100 نفر مخالفه مصدق بودن؟
من منکره دیکتاتوریه شاه نمیشم ! اصلا دلیل مخالفت باهاشم همین دیکتاتوریش بود این یه حقیقته و من تا زمانی که زنده هستم هیچ وقت به حکومت پادشاهی که قانون شاهش رو محدود نکنه رای نمیدم!
شما به رضا پهلوی میگین بی سواد! جالبه شما اون وقت چطور به این نتیجه رسیدین؟ ثروت؟ این رو دیگه کجای دلم بزارم کدوم ثروت مرد حسابی اگه برده بود چرا این همه طلا جواهر به عنوان مادر شاه زنه شاه و الی اخر تو موزه های ایران هست ؟ شاه و فرح همراه خودشون ثروت زیادی نبردن با باقیه اشخاص کاری ندارم!
میگین 40 ساله کاری نکرده منظور شما از کار چیه ؟ مثله خامنه ای افراد اجیر کنه سینما اتیش بزنن؟ این جاست که امثال شما به تناقض میرسن میگین دموکراسی نظر مردم اما شخصی که از راه صلح دعوت به دیگران میکنه میشه بی سواد با خودتون چند چندین؟

0 ❤️

2506
2018-03-30 07:23:23 +0430 +0430
rez7

دولت و سیاست دو قاتل همیشگی انسان ها.فرقی نمیکنه نوعش.حماقت اکثر انسانها هم که همیشه سرجاشه.

0 ❤️

2508
2018-03-30 11:36:05 +0430 +0430
kamranalone10000

آقای shadwo69 از کدوم رفراندوم صحبت می کنید ؟ اگر منظورتون هر رفراندومی هست که جمهوری اسلامی دروغگو هم اول انقلاب رفراندوم گذاشت . همینجا توی این سایت شما یک دو تا نظر سنجی گذاشتید گزینه هاتون کاملا مهندسی شده هست که نصف طرفداران پارلمانی بیان به سلطنت مد نظر شما رای بدن ، مشکل ما با رفراندوم مسخره شما همینه ! رفراندوم برای انتخاب بین گزینه هایی که شما می خواید روی میز بزارید ؟ گزینه هایی که باز تکرار می کنم رضا پهلوی بی سواد می خواد برای ما خلق کنه ؟ ایشون بی سواد هست چون با تمام ثروت دزدیده شده ملت ایران چهل سال هست یک لیسانس علوم سیاسی اونم با کمترین نمره و اعتبار علمی به زور در یافت کرده در حالی که همین الان بهترین بچه های این مملکت دارن توی بالاترین مدارج علمی علوم سیاسی درس می خونن ، کتاب و مقاله می نویسن و ادعای یک حقوق عادی هم به سختی دارن ، بعد شما برای همچین بت تو خالی دنبال پست تشریفاتی می گردی ! رفراندوم عکس بیانات رضا پهلوی نمی تونه یک موضوعی باشه که بعد از انقلاب به وسیله مجلس دولت موقت و مجلس موسسان رفع رجوع بشه . رفراندوم یک مفهوم جاری می بایست باشه در هر ساختاری . دموکراسی این هست ، دموکراسی یعنی برابری افرادی ، یعنی وجود حق اعتراض و تعیین سرنوشت برای همه ، یعنی داشتن حقوق مدنی و سیاسی نه تک حزب رستاخیز محمد رضا شاه ! خونه اشرف پهلوی که چند سال پیشم فوت کرد و به مبلع 27 میلیون دلار معامله شد از کجا اومده بود اگر دزدی نیست ؟ با چه شغل و مدرک علمی ایشون 27 میلیون دلار فقط خونشون بوده اگر دزدی در کار نبوده ؟ آقای رضا پهلوی الان شغلش چی هست ؟ محل در آمدش با چیه ؟ شفافیش صفر ! ایشون از روزی که رفته داره از صدقه سری همین ملتی نون می خوره که مالشون رو بالا کشیده همونجوری که مجتبا خامنه ای داره می خوره و همونجوری که این آقا زاده های دزد تاریخ مارو خوردن . ایشون هیچ کاری برای مردم نکردند و منظور منم از کار کردن این بود که حداقل یک حمایتی می تونست از مردم ایران بکنه وقتی تحریم شدن ، وقتی گفته شد ورود ایرانی به آمریکا ممنوع یک اعتراض نکردن ، وقتی غیر هم فکران ایشون به زندان افتادند هیچ حمایتی نکردند ، به پناهندگان ایرانی غیر سلطنت طلب هیچ کمکی نکردند در این 40 سال . کمک اینه ، نه سینما آتیش زدن ، پدرشون به قدر کافی شعبان بی مخ برای مملکت تربیت کردن که دیگه نیازی به واردات لات نداشته باشیم . در ضمن الان تو خیلی رفراندوم پذیرفتی که نظر سنجی که گذاشتی جمهوری اسلامی افتاد جلوی سلطنت پارلمانیت ! عزیزم راهتون وحشتناک اشتباه هست . هیچ ملتی انقلاب نکرده که شاه سر کار بیاره ! دو تا نظریه بزرگ در مورد رفتار مردم برای تغییر نظام سیاسی وجود داره ، یکیش ماله انگلستان هست یکیش مال فرانسه ، دو دکترین مجزا هستن ،رضا پهلوی عین جمهوری اسلامی که متخصص شتر گاو پلنگ هست رفته یک قسمتی از این ور و قسمت دیگه ای رو از طرف دیگه برداشته تا از آب گل آلود ماهی بگیره . در مرود تقلب دوره مصدق هم که می گی روششن صحبت کن ، این تاریخی که شما خوندید سالی ، دوره مجلسی ، دوران نخست وزیری چیزی نداشته ؟ حداقل از اونی که شنیدی بگو کامل برات تعریفش کنه .

1 ❤️

2509
2018-03-30 11:40:42 +0430 +0430
kamranalone10000

در این سایت اینجوری نشون می ده که هنوز توی مملکت ما 23 درصد تا اینجا خواهان ادامه استبداد عمامه هستن و 18 درصد هم خواهان بازگشت استبداد پهلوی ! من با این 41 درصد ملت مستبد پرور چه کنم . یعنی شماها به عنوان شهروند نمی خواید یک روز به این فکر کنید که اصلا نیازی به این مقامات مادام العمری نیست و یک مملکت می تونه به چندین حزب و چندین فکر و مقاماتی با دوره تصدی کوتاه هم اداره بشه ؟ یعنی شما ها واقعا هنوز خیال می کنید خدا اون ور ستاره های دب اکبر نشسته برای من و شما حاکم تعیین کنه و از راه یک آخوند نفهم بهمون بگه که توی مجلس خبرگان نشسته ؟ یا هنوز یک سریتون می خواید خیال کنید توی خون خاندان رضاخان میر پنج یک چیزی اضافی هست که باعث می شه لیاقت شاه شدن سروری بر شما رو داشته باشن ؟ برابری نباشه ، رفراندوم و صندوق رای فقط لباس مجلسی استبداد هست ، برید روی مغز هاتون کار کنید ، این نظر سنجی رو دیدم فهمیدم چرا میانگین مطالعه کشور ما زیر یک دقیقه هست .

1 ❤️

2510
2018-03-30 13:21:27 +0430 +0430
Deadlover4

یا حضرت مارکس عجب بحثی شد!^-^

رفیق شدو!رفیق کامران راست میگه ها،زیاد به بحثاتون دقت نکرده بودم،باید سلطنت رو از پارلمان جدا میکردی،حرفاش منطقیه…خب حالا همه با هم بگین:

مرگ بر شاه!بگو!بگ بگ چاه!(برای دماغ عملی های عزیز)

بگ بگ ابریکا!

مرگ بر رهبری!

مرگ بر حماقت!مرگ بر جهالت!مرگ بر بستگی افکار!مرگ بر بیسوادی!مرگ بر مرده پرستی!مرگ بر…

خب حالا فاز دوم…

زنده باد ازادی!زنده باد عدالت!زنده باد انسانیت!زنده باد پارلمان!(خالی)،زنده باد جمهوری!

خندم میگیره واقعا،تقریبا همونقدر که اینجا سلطنت طلب داریم اخوند پرست هم داریم!یه ده تا چپ همفکر منم بیشتر نداریم!جمهوری خواها هم نفس کم اوردن!شت واقعا…

1 ❤️

2511
2018-03-30 13:36:26 +0430 +0430
NA
NA

صورت.زخمی l من البته نمیخوام به رای دیگران توهین کنم و لی خوب شما قطعا از حساب های کاربری که اطلاعات در این جور جاها ایجاد کردند اگاهین ! همین که نمیان از رای شون دفاع کنن نشونش جدای از اون حدود 80% مخالفه نظامن این خودش نشونه خوبیه

0 ❤️

2512
2018-03-30 13:48:43 +0430 +0430
NA
NA

kamranalone10000 بزرگوار شما کلا قصططون مخالفت کردنه گزینه های مهندسی شده چه صیغه اییه در مجموع به طور کلی مثله همین گزینه هاست نظام ها ! میخواین بگین 20% طرفدار نداریم باشه حق با شماست اونم نداریم %10 به این مقدار کم ایا میتونین احترام بزارن یا خوی دیکتاتور گریتون خودش رو نشون میده وه مشون رو قلع قم میکنین!
مرده حسابی من اگه پارلمانی رو جدا میزاشتم از تعداد گزینه های جمهوری کم میشد نه پادشاهی!
چطورره اصلا شما شاه بشی؟ من که حرفی ندارم در این مورد ادعای سواد هم که دارین خوب وقتی پادشاهی رای اورد من به شما رای میدم چطوره؟
در مورد فساد های اشرف خیلی وقت ها اغراق میشه و شده شما بشنو و باور نکن اما رضا پهلوی چیزی به دستش نرسیده چه بخوای قبول کنی چه نخوای! منبع درامدشم هدیه های هست که خوانواده های ایرانی مقیم خارج براشون میفرستن!
بزرگوار من مثله شما به نظراته دیگران حمله نمیکنم! 80% مخالفه نظامن این خودش بسیار عالیه اگه مردم تصمیم به نظامی جمهوری یا پارلمانی (بدون پادشاهی) بگیرن من با جون دل میپزیرم مهم قانونه که باید به نفعه همه مردم ایران نوشته بشه!
ضمنا از کاربر های که اطلاعات در سایت کرده هم قطعا خبر دارین!
اگه موافق واقعی داشت میومدن زیره نظر سنجی دفاع میکردن یا مثله شما حمله!

0 ❤️

2513
2018-03-30 13:59:55 +0430 +0430
Deadlover4

عاقا اگه حال دارین بیاین انقلاب کنیم بعد من شاه بشم!

قول میدم فقط تو یه تصفیه کوچولو بیست میلیون نفرو بکشم بعدش کشورو یه جوری اباد میکنم که اروپایی ها به ایران پناهنده بشن!امریکا و روسیه و اسراییل و چین و اروپارم تسخیر میکنم تا بدون ویزا بشه رفت اونجا!اگه از شاه هم خوشتون نمیاد رییس جمهورم کنین!باور کنین من این کشورو اباد میکنم!^-^

0 ❤️

2514
2018-03-30 14:15:41 +0430 +0430
Deadlover4

هیشکی منو ندوس!:(:(:(

عاغا به منم رای بدین خو،گناه دارم!

1 ❤️

2516
2018-03-30 15:44:20 +0430 +0430
Deadlover4

دد لاور؟ممد تو دیگه چرا!:(:(

کژژ ندین و اینا رو گفتن کار من نیست!من مرد عملم!میرم از هر کدوم از تیرای برق یه اخوندو دار میزنم!^-^

1 ❤️

2518
2018-03-30 22:15:22 +0430 +0430
رقصنده-با-گرگ

جمهوری دموکراتیک بهترین و عقلانی ترین گزینه خواهد بود.

1 ❤️

2519
2018-03-30 23:33:03 +0430 +0430
kamranalone10000

دوست عزیز آقای shadow69 یک جوری می گید حمله انگار چزی از دست دادید . اگر تحمل نقد فکرتون رو بدون رو در وایسی ندارید بهتون پیشنهاد می کنم وقتی در مورد سرنوشت یک ملت صحبت می شه و موضوع این مدلی وسط میاد لزوما قرار نیست من مثل شما موضوع رو کیلویی و سرسری بگیرم که فکرم برسه به رضا پهلوی ! مشکل شما اینجاست که تهمت دروغ هم می زنید ، من می گم از بین شاه غلط هست ، شما می فرمایید من بیام شاه بشم ؟ عزیزم شاه از بیخ اشتباه هست ، عنوان شاهنشاهی توی دنیا بر چیده شده ، اون پوسته ای هم که بعضی جاها هست باقی مانده شاهان با شعور گذشته هست که قبل از اینکه مردم با انقلاب اونارو بیرون بریزن خودشون دو دستی قدرت رو تحویل دادن ، نه هر بی سر پایی که از داهاتشون با تفکرات فاشیستی اومد شهر و بعدم رفت توی نظام بعدم کودتا کرد رو بکنن پدر ملت ! بکنن خدای بالای سر ! اگر این حرف من دفاع از دیکتاتوری هست که می گم ما هیچ مقام مادام العمری نمی خوایم ، آره شما درست می گید من طرفدار دیکتاتوری هستم ، شما خیلی طرفدار دموکراسی هستی که به گفته خودت کسی که داره با کمک مردمی زندگی می کنه ( (biggrin) ) یعنی چیزی معادل اتفاقی که داره واسه آخوند های مفت خور حوزه علمیه رخ می ده ولی کار نمی کنه و هیچ کار مهم و ثابتی توی این مدت نداشته ،حالا می خوای چون بی کار نمونه براش صندلی پادشاهی راه بندازید ! واقعا خودت به حرف های خودت کمی فکر کن . نظر سنجی میزاری بعد مردم گزینه های دیگت رو که رای میدن می گی آها اونا مشقی هستن چون نمیان دفاع کنن ؟ نه عزیزم اونا مثل شما آدم های بی منطقی هستن فقط تفاوتشون اینه خودشون می دونن بی منطقن و فکرشون قابل دفاع نیست اما شما از دیکتاتوری و حکومت یک شخص می خواید دفاع کنید . قانون واژه قشنگی هست ولی وقتی من به دوران محمد رضا شاه ، پدر همین آقا رضای شما مراجعه می کنم رفتارهاش فرا قانونی هست عین ولی فقیه همین الان . پس در نتیجه یک راه بیشتر نمی مونه ، در هیچ شرایطی ما یک فرد فرا قانونی و صندلی مادام العمر نمی پذیریم . شما می گید اکثریت اینو می خواد ؟ بماند که اکثریتم نیستید ولی بفرما بیا جواب بده ببینم الان یعنی اکثریت ملت خامنه ای رو بخوان دیگه مشکل شما باهاش حل هست ؟ خب شما دموکراسی رو اصلا متوجه نشدید . دموکراسی یک صندوق رای و یا صرفا هر چیزی که اکثریت یک منطقه خواستن نیست ، این می تونه دیکتاتور اکثریت باشه ! بماند که تصور شما حتی دیکتاتوری اکثریتم نیست ، دیکتاتور اقلیت هست . عزیزم قبل از هر صندوق انتخاباتی ، قبل از تعریف هر جایگاهی می بایست مفاهیمی در پس یک حکومت وجود داشته باشه که اونا باعث می شن هر دیوانه ای به اسم دموکراسی گردن مردم رو نزنه . یکی از این مفاهیم برابری هست . مهم نیست اکثریت بگن برابری باشه یا نباشه ، برابری لازمه یک دموکراسیه ، مهم نیست اکثریت بخوان حقوق فردی و اجتماعی باشه یا نباشه ، در هر دموکراسی آزادی های مدنی و سیاسی باید باشه و اگر نباشه همه مردم هم بیان بگن ما آزادی نمی خوایم باز اسم اون حکومت دموکراسی نخواهد بود . کره شمالی اکثریت میان و رای میدن ولی آیا دموکراسی هست ؟ در فرانسه رای گیری می شه 60% مردم به زور میان پای صندوق ، پس فرانسه دموکراسیش ضعیف تر از کره شمالی هست ؟ عزیزم حرفای منو حمله نبین ، برو بشین فکر کن ببین چقدر داره موضوع رو اشتباه می بینی . آینده این مملکت درست نخواهد شد اگر منو تو امروز تصمیم بدون آگاهی بگیریم .

1 ❤️

2538
2018-04-03 20:19:46 +0430 +0430
NA
NA

kamranalone10000 اولا بابته تاخیر در جواب پوزش میخوام و اما جوابتون
فرقی هست بین نقد و کوبوندن شما کلا دارین تهمت های بی اساس میزنین!
این جا دقیقا شما داری نظرت رو تحمیل میکنی! همین طور که شما میگی اشتباهه من میگم درسته و به کشوره من هماهنگی بیشتری داره البته این صرفا نظر منه و تحمیلی توش نیست!
شخصی که این طور رضا شاه رو دهاتی و فاشیست بدونه میزان شعورش هویداست! شما اصلا تهرانیه اصیل! شما چه کردی ؟ میدونستین در ابتدا نظامی جمهوری قرار بود به وجود بیاره که مجلس نزاشت گفت ما شاه میخوایم؟ نمیدونین این هارو وفقط میکوبونین و به دیگران میگین دهاتی من دهاتی همه دهاتی شما خوب شما با سواد دموکراسی اما میدونی که معنیش چی میشه؟ دموکراسی میگه همه حق رای دارن منه دهاتی میخوام یه دهاتی دیگه رو به عنوان شاه قبول بکنم مشکلی دارین با این قضیه؟
وقتی اخوند هارو مردم تحقیر میکنن چون بودجشون از دولت و پوله مردم تعمین میشه این جاست که مورد سرزنش قرار میگیرن چند نفر مگه خمس میدن شما تو کدوم هپروتی زندگی میکنین؟ چرا همه چی رو به هم ربط میدین ؟
من هیچ وقت نگفتم به طور قطع همه جعلیه مطمعنن خیلی ها طرفدار نظامن و دارن سود میبرن! اما این که حساب های جاسوسی بسیار زیاده و بار ها من رو تهدید کردن از رو هوا نمیگم !
شما میفهمین من وقتی فارسی مینویسم؟ حکومت یه فرد چیه؟ بابا نماد میدونی چیه هیچ کارس شاه فقط نماد همین !
بزرگوار پس این همه حرف از قانون زدم همش کشکه؟ من میگم شخصی مثله شما که لابد تحصیلاتتون در این موضوعات هست برین قانون رو بنویسین که برابری توش وجود داشته باشه که به مرور زمان مردم اگاه تر بشن من کی به این نوع قوانین حمله کردم؟

0 ❤️

2610
2018-04-14 07:35:27 +0430 +0430
NA
NA

سلام این نطام اگر مشکل بیکاری و اقتصادش حل بشه خوبه دست دزدهاشم قطع شه ولی شتر در خواب بیند پنبه دانه

0 ❤️

2774
2018-05-05 11:10:57 +0430 +0430
shambul_85

به نظر من، نظام سوشیال دموکرات، بهترین گزینه هست. چرا که کشورهای اسکاندیناوی (نروژ، دانمارک، فلاند)، سویس، سوئد، هلند، کانادا، ایرلند. تجربه موفقی داشتن.

1 ❤️

2822
2018-05-13 14:13:53 +0430 +0430
Mbvatan

اینایی ک به ادامه ج اسلامی رای دادن،فازشون چیه؟؟ :(

0 ❤️

3164
2018-06-12 06:25:56 +0430 +0430
Ahmadesf29

امپراطوری

0 ❤️

3165
2018-06-12 06:34:35 +0430 +0430
Ahmadesf29

تعجب میکنم همه از کشور های دیگه مثال میزنن و اسم میبرن ولی یک کلام هیچ کس نگفته امریکا قانون اساسیش را از قوانین کوروش گرفته
ابر قدرت هست و همه جلو پاش می ایستند خوب عزیزان دل کلا همتون رد دادین فک کنم دنبال چیزی هستین ولی نمیدونین چیه و اکثر مردم نمیدونن چی میخان
همه میدونن چی نمیخان ولی نمیدونن چجوری نخواند بگردید بفهمید کوروش و امپراطوریه کوروش چی بوده

0 ❤️

3273
2018-06-25 11:49:08 +0430 +0430
F.Y.N.E

نظام آنارشیست که هیچ نهادی قویتر از بقیه نباشه و نهادهای مختلف با هماهنگی هم کشور رو اداره کنن(طبیعتا بدون افراد قوی در سیاست و اقتصاد که به فکر اموال شخصی نیستند و فقط به نفع کشور هستن این نظر من غیرقابل انجام با موفقیت برای پیشرفت کشوره)

0 ❤️

3275
2018-06-25 12:13:24 +0430 +0430
F.Y.N.E

نظام آنارشیست که هیچ نهادی قویتر از بقیه نباشه و نهادهای مختلف با هماهنگی هم کشور رو اداره کنن(طبیعتا بدون افراد قوی در سیاست و اقتصاد که به فکر اموال شخصی نیستند و فقط به نفع کشور هستن این نظر من غیرقابل انجام با موفقیت برای پیشرفت کشوره)

0 ❤️