آیا مردان واقعا میل جنسی بیشتری از زنان دارند؟

1400/10/04

آیا مردان واقعا میل جنسی بیشتری از زنان دارند؟

زن ها آدم های مغروری اند که فکر میکنند از نظر اخلاقی از مردها برترند و به ندرت به سکس فکر میکنند و مردها هم هیولاهای تشنه ی سکس هستند که هیچ وقت از نظر جنسی راضی نمی شوند ، درسته؟ اینها دیدگاه های کلیشه ای است که هر روز در رسانه و فرهنگ ما نسبت به میل جنسی مردان و زنان گفته میشود.

جالب است بدانید که فهم و درکی که تا به امروز نسبت به میل جنسی زنان و مردان وجود دارد از نظر تاریخی نسبتا جدید است. طبق گفته های دکتر “نورن” متخصص سکس ، تا دهه هجدهم میلادی میل جنسی زنان و مردان یکسان در نظر گرفته میشد.
او در مقاله ای در این مورد مینویسد : “این تصور که میل جنسی زنان از مردان کمتر است مسئله ی نسبتا جدیدی است. قبل از قرن 17 ما به مردان و هم زنان به عنوان موجوداتی شهوت ران ، غریزه محور و بی اخلاق نگاه میکردیم. یعنی این باور وجود داشت که هم مردان و هم زنان به یک اندازه ی حشری و شهوت گرا هستند و لذت جنسی فقط یک اولویت مردانه نبوده است.”
در قرن 18 بود که جامعه شروع کرد به زشت و بی نزاکت نشان دادن میل و لذت جنسی زنانه تا اینکه به جایی رسیدیم که هنوز هم در قرن بیست یکم درک درستی از واقعیت میل جنسی در زنان و مردان نداریم.

قبل از اینکه بحث تفاوت های میل جنسی مردان و زنان را شروع کنیم بهتر است اول با اصول ابتدایی میل جنسی آشنا شویم.

میل جنسی vs برانگیختگی جنسی

میل جنسی یا شهوت اصطلاحی است که معمولا معادل برانگیختگی در نظر گرفته میشود و مردم بین این دو تمایزی قائل نمیشوند. با اینکه هر دو اصطلاح از منظر اینکه هر دو مربوط به واکنش به محرک های جنسی هستند ماهیت مشابهی دارند ولی هسته و درون آنها کاملا با هم متفاوت است.
اشتیاق یا میل جنسی بیشتر به جنبه ی روانی سکس و درک ذهن و مغزتان نسبت به عمل جنسی و اینکه آیا تمایلی به انجام آن دارید یا نه برمیگردد.
ولی از طرفی برانگیختگی جنسی به فیزیک سکس مربوط میشود. اینکه بدن شما نسبت به یک محرک جنسی چه کنش و واکنشی از خودش نشان میدهد. دکتر “نورن” میگوید : “برانگیختگی جنسی مربوط به جنبه فیزیکی سکس است که شامل واکنش های فیزیکی ای مثل خیس شدن واژن یا رسیدن به نعوظ و حفظ آن است.”
آشنایی با تفاوت های این دو موضوع برای درک درستی نسبت به مسائل جنسی و میل جنسی خودتان ضروری است. اکثر مردم فکر میکنند برای اینکه به برانگیختگی جنسی برسند اول به میل جنسی نیاز دارند و برعکس ، در صورتی که در واقعیت اینطور نیست.

عدم هماهنگی برانگیختگی جنسی

میدانید چرا گاهی وقت ها با اینکه در حس و حال سکس هستید ولی بدن تان با شما همراهی نمیکند و با شما هم حس نیست؟ اینکه چرا آلت تناسلی تان به حس شما واکنشی نشان نمیدهد ، حالا هر چقدر هم حال و هوای سکسی داشته باشید؟
خب ، راستش را بخواهید دلیلی پشت این مسئله وجود دارد که به آن “عدم هماهنگی برانگیختگی” گفته میشود.
متخصصان سکس از این اصطلاح برای توصیف عدم ارتباط بین ذهن و برانگیخته شدن بدنتان برای فعالیت جنسی استفاده میکنند. یعنی شما حس و حال سکس را دارید ولی آلت تناسلی تان آمادگی اش را ندارد که البته کاملا هم طبیعی است.
بهترین نمونه “عدم تطابق برانگیختگی” زمانی است که بدن تان به محرک های جنسی ناخواسته واکنش نشان میدهد ، یعنی شاید از نظر فیزیکی برانگیخته شوید (خیس شدن واژن با نعوظ شدن) در حالی از نظر روانی تمایلی به سکس ندارید.
همینجاست که دقیقا بحث رضایت کلامی اهمیت پیدا میکند.فقط به خاطر اینکه بدن تان علائم برانگیختگی از خودش نشان میدهد به این معنی نیست که شما هم برای انجام فعالیت جنسی رضایت دارید.
درک تفاوت های برانگیختگی و میل جنسی و مفهوم “عدم تطابق برانگیختگی” میتواند به قربانیان آزار جنسی برای از بردن شرمی که بعد از حادثه حس میکنند کمک کند.
دکتر “نورن” در ادامه مقاله اش می نویسد : "خیلی اوقات افرادی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند به خاطر اینکه بدن شان موقع آزار جنسی از نظر فیزیکی برانگیخته شده است حس ننگ و شرم بیشتری را تحمل میکنند. درک این مسئله که این اتفاق صرفا واکنش فیزیکی نسبت به لمس شدن آلت تناسلی و بدن شان است میتواند شرمی که خیلی ها نسبت به این موضوع حس میکنند را کاهش دهد.

جنگ بی پایان شهوت در جنسیت های مخالف!

محققان برای چندین سال است که به یکی از تفاوت های میل جنسی زنان و مردان پی برده اند. اکثر این تحقیقات ادعا میکنند که تفاوت میل جنسی زنان و مردان در نهایت به تفاوت سطح تستوسترون آنها بر میگردد.
دکتر “باومایستر” روان شناس اجتماعی معتقد است مردان بدون شک میل جنسی بیشتری از زنان دارند و برای اثبات این تئوری زمان زیادی را صرف مطالعه دقیق مردم کرد.
بعد از پایان تحقیقاتش در سال 2010 او به این جمع بندی رسید که “همه ی متغیر ها و نشانه هایی که بررسی کردیم یک نتیجه کلی را به ما نشان داد ، اینکه مردان بیشتر از زنان به سکس فکر میکنند. همچنین مردان فانتزی های جنسی بیشتری دارند که شامل فعالیت های جنسی مختلف و پارتنر های جنسی متنوع تری است. از طرفی هم مردان بیشتر از زنان خودارضایی میکنند.”
در همان سال در روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای توسط “دانیل برگن” به چاپ رسید که ادعا میکرد نه تنها میل جنسی زنان بیشتر از مردان است بلکه تمایلات جنسی زنان خیلی انعطاف پذیر تر و سیال تر از مردان است ، تا حدی که “برگن” باور دارد روابط تک همسری مناسب زنان نیست.
با وجود این اطلاعات ضد و نقیض شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بالاخره حرف کی درست است؟ آیا میل جنسی زنان و مردان یکسان است یا نه؟

طبق جدیدترین تحقیق انجام شده میل جنسی مردان و زنان آنقدرها هم متفاوت نیست

تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان میدهد میل جنسی مردان و زنان تفاوت چندانی با هم ندارد. محققان باور دارند معیار اندازه گیری ما از میل جنسی در هر دو جنسیت میتواند تا حد زیادی به نحوه ارزیابی و دیدگاه کلی ما نسبت به میل جنسی بستگی داشته باشد.
ما اغلب به میل جنسی به عنوان افزایش ناگهانی تمایل جنسی برای داشتن سکس نگاه میکنیم و اینطور فکر میکنیم که تجربه ی ما از میل جنسی چیزی شبیه تجربه ی تشنگی یا گرسنگی است.
با اینکه شاید بعضی افراد افزایش ناگهانی و خود به خودی میل جنسی را تجربه کنند ولی در اصل نحوه عملکرد و فرآیند میل جنسی اینطور نیست. در واقع دو نوع میل جنسی وجود دارد.
دکتر “نورن” میگوید :‌ “دو نوع کاملا متفاوت از میل جنسی وجود دارد ، یک نوع اتفاقی و ناخودآگاه و دیگری واکنشی. شهوت اتفاقی همانی است که اکثر ما آن را تجربه میکنیم ، همان حسی که وسط شام خوردن یا موقع پیاده روی بی هوا سراغ تان می آید.”
ولی میل جنسی واکنشی خیلی متفاوت است و ناگهانی نیست بلکه با انجام یکسری کار های خاص به وجود می آید. دکتر “نورن” میگوید :‌ “برای اینکه میل جنسی واکنشی اتفاق بیفتد لازم است که جرقه ی آن با چیزی مثل فانتزی جنسی ، نگاهی از طرف یک آدم جذاب یا یک نوازش با احساس زده شود.”
او ادامه میدهد : “به طور کلی مردان نوع اتفاقی و ناگهانی میل جنسی را بیشتر تجربه میکنند در حالی که زنان میل جنسی شان بیشتر از نوع واکنشی است.”
چیزی که همیشه به خورد ما داده شده این است که مردان میل جنسی اتفاقی را تجربه میکنند و برای مدت ها انتظار میرفت که زنان هم همین نوع از میل جنسی را تجربه میکنند. دلیل این مسئله هم این باور بوده است که نقطه شروع میل جنسی در زنان و مردان مشابه هم است ، پس جای تعجبی ندارد که تحقیقاتی که در گذشته انجام شده اند میل جنسی زنان را از نوع واکنشی در نظر نمی گیرند.
میل جنسی زنان کمتر از مردان نیست ، بلکه فقط الگو های متغیر و متفاوت تری دارد. تحقیقات نشان میدهد که میل جنسی زنان بسته به چرخه ی پریودشان تغییر میکند. زمانی که زنان اوج برانگیختگی جنسی شان را در طول دوره تخمک گذاری تجربه می کنند میل جنسی شان به اندازه ی مردان قوی است.
تستوسترون هورمونی است که عامل میل جنسی در مردان است و محققان قبلا باور داشتند که میل جنسی زنان هم به این هورمون وابسته است. ولی تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان میدهد تستوسترون تاثیری روی میل جنسی زنان ندارد.
همه ی این تحقیقات جدید نشان دهنده ی این است که دید ما نسبت به میل جنسی مردان و زنان اشتباه است. به جای مقایسه میل جنسی زنان با استانداردهای میل جنسی مردان باید دیدمان را نسبت به درک کلی ای که از میل جنسی داریم باز تر کنیم.

با این وجود محرک های میل جنسی در زنان متفاوت است

بر خلاف باوری که قبلا وجود داشت میل جنسی زنان و مردان تفاوت چندانی با هم ندارند ولی از طرفی تفاوت زیادی بین چیزی که مردان و زنان را به سمت سکس می کشاند وجود دارد.
در تحقیقی که در سال 2014 انجام شد از 406 نفر خواسته شده تا در نظر سنجی ای در مورد میل جنسی و محرک های آن شرکت کنند. در آخر معلوم شد که محرک و مشوق میل جنسی زنان و مردان با هم متفاوت است.
محرک میل جنسی مردان تمایل آنها به ارگاسم و انزال جنسی و همچنین لذت پارتنرشان است. در حالی که محرک و انگیزه زنان صمیمیت و نزدیکی عاطفی به پارتنرشان و همچنین حس خواسته شدن و کشش جنسی مردها به آنهاست.
نزدیکی و حس صمیمیت با پارتنر یکی رایج ترین الزامات خیلی از زنان برای ایجاد میل جنسی در آنها برای داشتن سکس است. دکتر “نورن” میگوید : “برای خیلی از زنان (نه همه) صمیمیت عاطفی یک پیش نیاز ضروری برای صمیمیت و نزدیکی جنسی است. یعنی تجربه ی صمیمیت عاطفی عامل محرک میل جنسی آنهاست و برای اینکه اصلا احتمالی برای سکس وجود داشته باشد لازم است که حس نزدیکی و صمیمیت به پارتنر یا همسرشان داشته باشند.”
میل جنسی زنان همچنین به حسی که نسبت به خودشان و بدن شان دارند هم بستگی دارد. وقتی زنی از نظر خودش جذاب باشد تمایلش برای سکس هم بیشتر است. زنان همچنین دوست دارند برای بقیه هم جذاب و خواستنی باشند تا در حس و حال سکس قرار بگیرند ، جالب است بدانید که این مورد یکی از رایج ترین فانتزی های جنسی در زنان است.
دکتر “نورن” میگوید : "این موضوع در فانتزی هایی که محور اصلی آنها خواستنی و مورد تمایل بودن زن توسط فردی دیگر (و گاهی اوقات چندین نفر) است کاملا مشهود است. البته این موضوع به این معنی نیست که مردان و افراد با هویت های جنسی دیگر برای حشری شدن به این عامل نیازی ندارد ، ولی در بررسی هایی که در مورد محرک میل جنسی در زنان انجام می گیرد این فاکتور به طور مکرر به چشم میخورد.
تفاوت محرک هایی که زنان و مردان را به سکس میکشاند میتواند به این باور غلط که زنان میل جنسی کمتری از مردان دارند هم مربوط باشد.
از آنجایی که زنان تمایلات و چرخه های واکنش جنسی متفاوتی دارند ممکن است خیلی ها زنان را به عنوان کسانی که میل جنسی کمتری از مردان دارند در نظر بگیرند در صورتی که واقعیت لزوما اینطور نیست.



منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-12-25 12:44:10 +0330 +0330

خیلی خوب بود 👌 😎

1 ❤️

2021-12-25 13:02:31 +0330 +0330

جالب بود مرسی از ترجمه 🌹

مخصوصا این قسمتش:
همینجاست که دقیقا بحث رضایت کلامی اهمیت پیدا میکند.فقط به خاطر اینکه بدن تان علائم برانگیختگی از خودش نشان میدهد به این معنی نیست که شما هم برای انجام فعالیت جنسی رضایت دارید.

2 ❤️

2021-12-26 00:41:19 +0330 +0330

ربطی نداره همی اینا برمیگرده به عیولژی خود انسان…یکی شهوتش پایینه یکی‌بالا معلومم نمیکنه کدوم جنس بیشتر شهوتش کدوم کمتره…تو هر انسانی یجور میگونجه…ولی خب طبق نظرات کره زمین زنها میل جنسیشون بیشتره

2 ❤️

2021-12-26 15:43:02 +0330 +0330
خب ، راستش را بخواهید دلیلی پشت این مسئله وجود دارد که به آن “عدم هماهنگی برانگیختگی” گفته میشود

فرزندم درود امام راحل و یونس نبی بر تو

جای تشکر فراوان داشت

لوط پیامبر پشت و پناهت

0 ❤️

2021-12-26 20:54:48 +0330 +0330

خیلی مفید و جالب
ممنون از شما

1 ❤️

2021-12-27 13:27:26 +0330 +0330

بعید میدونم جنسیت دلیلی بر تفاوت میل و انگیتگی جنسی باشه

0 ❤️

2021-12-28 12:36:15 +0330 +0330

مطالب خیلی خوبی بود

1 ❤️

2021-12-28 23:21:06 +0330 +0330

فرق زن و مرد تو سکس اینه که زن شبیه کسیه که سر کیسه رو تو دستش گرفته و مرد هم باید اون کیسه رو با شن پر کنه و زنه فقط میگه پرش کن
به خواستن نیست به توانستنه

کلا مردا چشماشون بیشتر تحریک میشه تا التشون
0 ❤️

2022-01-08 16:43:32 +0330 +0330

↩ Joodii_abot
تاپیک اخرمو ببینید و بگید نظرتون و

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «