از صفر تا صد سكس مقعدى!

1397/07/28

چرا سکس مقعدی؟

بعضی از خانمها از طریق سکس مقعدی ارگاسم بهتری را تجربه می کنند. شاید دلایل علمی قطعی برای این موضوع وجود نداشته باشد اما هزاران رگ عصبی در مقعد وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام سکس مقعدی ارگاسم را تجربه کنید. همچنین ممکن است تابو بودن سکس مقعدی و کمتر تجربه کردن آن باعث ایجاد هیجاناتی شود که به ارگاسم بهتر و با شدت بیشتر کمک کند، بنابراین اگر در حال حاضر برای رسیدن به ارگاسم مطلوب از طریق سکس واژینال تلاش می کنید و موفق نمی شوید، ممکن است سکس مقعدی راهکار خوبی برای برای لذت بردن بیشتر شما باشد، به هر حال یک بار امتحانش ضرری ندارد!

همچنین ممکن است پزشک به علت وجود بیماری، شما را از سکس واژینال منع کرده باشد یا در دوره عادت ماهیانه قرار داشته باشید. سکس مقعدی می تواند جایگزین مناسب و موقتی برای شما باشد.

همچنین واضح است که سکس مقعدی احتمال حاملگی را به صفر نزدیک می کند اما مراقب باشید، خطر حاملگی همچنان وجود دارد!

برنامه ریزی:

یکی از مهمترین الزامات سکس مقعدی برنامه ریزی است. حتما می دانید که مثلا بعد از میل کردن یک وعده نهار مفصل به همراه سالاد و سبزیجات نباید سکس مقعدی را امتحان کنید. تمیز کردن مقعد یکی دیگر از نکات این برنامه ریزی است. این راهنما همه چیزهایی را که شما نیاز دارید تا یک سکس مقعدی مطمئن و لذت بخش را تجربه کنید به شما آموزش می دهد.

علاقه وافر، تنفر:

بعضی از مردان به سکس مقعدی به عنوان یکی از عناوین چک لیست سکس خود می نگرند و به هیچ وجه از آن نمی گذرند پس اگر شما از تجربه این نوع سکس متنفرید بهتر است قبل از انتخاب شریک جنسی خود در این موارد با وی به تفاهم برسید و تصمیم بگیرید. بسیاری از زنان علاقه ای به تجربه سکس مقعدی ندارند و طبیعتا علاقه ای به یادگیری نحوه انجام آن نشان نمی دهند و فقط برای ایجاد رضایتمندی پارتنر خود آن را تجربه می کنند که این موضوع باعث بروز مشکلات جسمی و روحی در آینده خواهد شد.

ارتباط کامل:

یکی از الزامات تجربه سکس مقعدی لذت بخش توانایی ایجاد برقراری ارتباط بدون تعارف و رودربایستی با پاتنرتان است. اگر پوزیشنی را انتخاب کرده اید که کنترل آن در دست پارتنر شماست باید بتوانید در هر لحظه که احساس میکنید لازم است، دستوراتی از قبیل کاهش سرعت رفت و برگشت آلت در مقعد، ثابت نگه داشتن آلت برای مدت مدنظر شما یا خروج کامل و اتمام سکس مقعدی را صادر نموده و مطمئن باشید که پارتنرتان شما را همراهی خواهد کرد. اگر پارتنرتان توانایی اجرای دستورات شما را ندارد بهتر است پوزیشن هایی را انتخاب کنید که اختیار عمل و تصمیم گیری در هنگام سکس برای شماست. با پارتنر خود در این زمینه صحبت کنید و او را متقاعد کنید که قصد شما فقط و فقط تجربه سکسی بدون درد و لذت بخش است نه ایجاد تسلط بر او.

شستشوی مقعد قبل از سکس:
عمل شستشوی انتهای روده بسیار آسان است و توسط وارد کردن آب ولرم به درون روده از طریق مقعد و خارج کردن آن انجام می‌شود. ابزار این کار، شلنگی است که به یک شیر آب در حمام یا دستشویی وصل است. انتهای شلنگ را وارد مقعد کرده و آب را کمی باز می‌کنند. مراقب باشید که انتهای شلنگ بریدگی یا تیزی نداشته باشد تا آسیبی به مقعد وارد نشود. انتهای روده که پر از آب شد، شیر آب را می‌بندند و آب کثیف شده را با عمل مشابه مدفوع کردن، خارج می‌کنند. پس از چند بار تکرار این عمل انتهای روده کاملا از مدفوع پاک شده و مقعد برای انجام رابطه جنسی آماده است.
نوعی دوش مقعد هم وجود دارد که برای مسافرت مناسب است. دوش مقعد مسافرتی شامل یک حباب پلاستیکی نرم یا لاستیکی و یک شلنگ بسیار کوتاه است. برای استفاده از آن، حباب را پر از آب می‌کنند. سپس نوک آن شلنگ را وارد مقعد کرده، حباب را فشار می‌دهند و آب را به درون روده هدایت می‌کنند.

استفاده از لوبریکانت مناسب:

یکی از مهمترین الزامات سکس مقعدی استفاده از لوبریکانت است. به جرات می توان گفت که تجربه سکس مقعدی لذت بخش و بدون درد بدون استفاده از لوبریکانت امکان پذیر نخواهد بود. با این حال، همه لوبریکانت های موجود عملکرد یکسانی ندارند و انتخاب مناسب آن تاثیر بسزایی در نتیجه خواهد داشت. توصیه من به شما یکی از 4 مورد زیر است:

لوبریکانت با پایه آب: عمده محتویات تشکیل دهنده این لوبریکانت آب است که کمترین عوارض جانبی را برای شما و پارتنرتان خواهد داشت، شستشوی آن آسان است و استفاده همزمان آن با کاندوم آسیبی به کاندوم وارد نخواهد کرد اما ایراد عمده آن ماندگاری کم و خشک شدن آن است که می تواند ادامه سکس را با مشکل مواجه کند و استفاده مجدد هم موجب ایجاد وقفه در سکس و کاسته شدن از لذت آن خواهد بود.

لوبریکانت با پایه سیلیکون: این لوبریکانت نیز سازگار با کاندوم های لاتکس است و ماندگاری طولانی تری نسبت به لوبریکانت آب پایه دارد و روان تر از آنها عمل می کند. تنها نکته منفی این لوبریکانت شستشوی نسبتا سخت آن به خصوص از روی پارچه و لباس خواهد بود.

لوبریکانت با پایه روغن: با استفاده از این لوبریکانت بهترین نتیجه را در روانی حرکت آلت و کاهش درد مقعد تجربه خواهید کرد. ماندگاری طولانی نیز از دیگر خصوصیات این لوبریکانت است اما در صورت آغشته شدن پارچه لباس یا رختخواب و… به سختی خواهید توانست اثرات آن را از بین ببرید. همچنین این لوبریکانت به کاندوم های لاتکس آسیب می رساند پس اگر برای سکس مقعدی از کاندوم استفاده می کنید این لوبریکانت را فراموش کنید.

و اما در دسترس ترین لوبریکانت! بزاق دهان: اگر به لوبریکانت های بالا دسترسی ندارید یا در یک موقعیت از پیش برنامه ریزی نشده تصمیم به سکس مقعدی گرفتید حتما از بزاق دهان برای روان سازی حرکت آلت داخل مقعد استفاده کنید. بزاق دهان به کاندوم آسیب نمی رساند اما ماندگاری بسیار پایینی دارد و به طور قطع بهترین انتخاب شما نخواهد بود اما از هیچی بهتر است!

  •     دقت کنید! برخی از لوبریکانت های موجود خاصیت اسپرم کشی دارند و محتویات موجود در این لوبریکانت ها می توانند به سلولهای بدن آسیب رسانده و احتمال انتقال برخی بیماری های عفونی از جمله HIV را افزایش دهند پس توصیه ما اینست که حتی الامکان از لوبریکانت های آب پایه و بدون خاصیت اسپرم کشی برای سکس مقعدی استفاده نمایید.
    

لذت آری، درد نه!

بسیاری از افراد احساس می کنند که آنال سکس حتما با درد همراه خواهد بود. حقیقت اینست که یک حلقه عضله به نام اسفنکتر در ورودی مقعد شما وجود دارد که آن را محکم در بر گرفته و بسته است. این عضله مانند عضلات دوسر بازو یا همسترینگ ران نیست که قابلیت باز و بسته شدن سریع را داشته باشد. در واقع شما با عضله ای بسیار قوی اما بسیار کند سر و کار دارید که اگر به آن فرصت کافی بدهید توانایی وفق دادن خود با هر شرایطی را داراست. در واقع اگر تلاش کنید جسم بزرگی مانند اسباب بازی های جنسی یا آلت تناسلی را وارد مقعد کنید و زمان کافی برای ایجاد تغییر در این عضله در نظر نگیرید این امر باعث ایجاد درد بسیار زیادی در مقعد پارتنر شما خواهد شد. بنابراین، کلید تجربه آنال سکس بدون درد، در نظر گرفتن زمان کافی برای ایجاد تغییر در عضله اسفنکتر می باشد.

اگر پارتنر شما صبور نیست یا بیش از حد داغ است و مستقیم به سراغ اصل موضوع می رود خودتان قبل از آغاز سکس موارد زیر را انجام دهید اما در غیر این صورت انجام آن را به او بسپارید و هر دو در لذت آن شریک شوید!

ابتدا یکی از انگشتان را به لوبریکانت آغشته نموده و به آرامی مقعد را ماساژ دهید. سپس به آرامی انگشت را داخل مقعد فرو کرده و بچرخانید. زمان استانداردی برای این امر وجود ندارد و باید با آرامش کامل این عمل را انجام دهید. اگر مقعد پارتنر خود را آماده می کنید کاملا گوش به فرمان او باشید تا هر موقع لازم بود انگشت را ثابت کنید و صبر کنید تا درد از بین برود. این عمل باعث می شود که اسفنکتر شما در اطراف انگشت آرام شده و باز شود. هنگامی که درد کاهش می یابد، می توانید کمی عمیق تر عمل را تکرار کنید. اگر درد بیش از حد بود، به او بگویید انگشت خود را به آرامی بیرون بکشد. برای یک تا دو دقیقه صبر کنید و مجددا شروع کنید. هنگامی که یک انگشت به طور کامل وارد مقعد شد و دردی وجود نداشت همین عمل را با دو انگشت تکرار کنید. سپس به انتخاب خودتان و با توجه به سایز آلت سه انگشت را امتحان کنید یا سکس را آغاز کنید.

نکته مهم: استفاده از بی حس کننده های موضعی به خصوص برای سکس مقعدی به هیچ وجه توصیه نمی شود چون از توانایی تغییر شکل اسفنکتر می کاهد و ممکن است باعث پارگی و آسیب دیدگی مقعد یا روده شود.

پوزیشن مناسب برای آغاز سکس:

بهترین پوزیشن برای شروع سکس مقعدی یکی از پوزیشن های cowgirl خواهد بود. از پارتنر خود بخواهید به پشت روی زمین دراز بکشد و باقی موارد را به شما بسپارد. سپس شما زانوهای خود را دو طرف کمر پارتنرتان قرار داده، آلت او را با دست بگیرید و آرام به مقعد خود نزدیک کنید و آن را به داخل هدایت کنید. حتما با صبر و حوصله این کار را انجام دهید. اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید در این حالت نباید دردی را احساس کنید. اجازه دهید عضله اسفنکتر شما به آرامی خود را با آلت پارتنرتان تطبیق دهد. زمانی که آلت به طور کامل داخل شد می توانید به آرامی بدن خود را بالا ببرید و شروع به حرکت نمایید.



بهترین پوزیشن ها برای آنال سکس:

در پست بعدی بهترین پوزیشن ها برای تجربه سکس مقعدی را به صورت تصویری معرفی خواهم کرد.

برای ایجاد تنوع در سکس مقعدی موارد زیر را فراموش نکنید:

  •     ماساژ کلیتوریس با استفاده از دست یا ویبراتور همزمان با آنال سکس
    
  •     استفاده از اسباب بازی های جنسی مانند دیلدو و تحریک واژینال همراه با سکس مقعدی
    
  •     استفاده از درپوش مقعد یا توپک های مقعدی
    

دقت کنید! اگر شما به ندرت سکس مقعدی دارید، اسفنکتر شما به سختی با شرایط جدید وفق پیدا خواهد کرد و درد همواره با شما خواهد بود. راه غلبه بر این مشکل این است که به طور منظم آنال سکس داشته باشید یا به طور کلی آن را کنار بگذارید. اگر به پارتنر خود دسترسی همیشگی ندارید به طور منظم با کمک اسباب بازی های جنسی اسفنکتر خود را برای روزهای سکسی آینده آماده نگه دارید. بعد از اینکه مدتی به صورت منظم سکس مقعدی را تجربه کنید متوجه خواهید شد که اسفنکتر شما سریعتر شل شده و سکس برای شما لذت بخش تر از گذشته می شود به طوریکه در برخی مواقع آنال سکس یا تجربه اسباب بازی های مقعدی را به سکس واژینال یا استمناء کلیتورال ترجیح خواهید داد.

مراقبتهای ویژه:

آنال سکس می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و باعث ایجاد تنوع شود اما لازم است ملاحظات ایمنی خاصی برای انجام آن در نظر بگیرید:

  •     استفاده از کاندوم: همانطور که احتمالا می دانید احتمال انتقال ویروس HIV در سکس مقعدی از همه انواع دیگر سکس بیشتر است. همچنین بیماریهایی از قبیل تبخال ناحیه تناسلی، زگیل ناحیه تناسلی، سوزاک، سیفلیس، هپاتیت و... ممکن است از این طریق منتقل شوند. برخی از افراد ممکن است به علت عدم احتمال ایجاد حاملگی در استفاده از کاندوم در آنال سکس تردید نمایند اما با توجه به احتمال بالای انتقال بیماری های عفونی از این طریق این تصمیم به هیچ وجه توصیه نمی شود.
    

همچنین شما می توانید از کاندوم های زنانه برای آنال سکس استفاده کنید، اما بعضی از آنها احتمالا به تدریج جابجا شده یا باعث خونریزی می گردند.

  •     همانطور که قبلا ذکر شد، همزمان با استفاده از کاندوم از لوبریکانت روغن پایه استفاده نکنید.
    
  •     اگر سکس شما طولانی مدت است باید بدانید که احتمال آسیب دیدن کاندوم در سکس مقعدی بسیار بیشتر از سکس واژینال است پس به طور مداوم از سالم بودن کاندوم مطمئن شوید.
    
  •     هرگز بدون تعویض کاندوم و تمیز نمودن کامل آلت خود از آنال سکس به سراغ سکس واژینال نروید چون احتمال ایجاد عفونت باکتریایی در خانمها بسیار زیاد خواهد بود. این موضوع  در مورد سکس دهانی نیز باید کاملا رعایت گردد.
    
  •     بعد از استفاده مقعدی از اسباب بازی های جنسی باید آنها را به صورت کامل ضد عفونی نموده و سپس به صورت دهانی یا واژینال از آنها استفاده نمایید. یک راه سریع برای انجام این کار این است که اسباب بازی را به طور کامل با کاندوم پوشانیده و پس از پایان بازی های مقعدی کاندوم را با یک کاندوم تازه جایگزین کنید و با خیال راحت از آن به صورت واژینال استفاده کنید.
    

باید توجه کنید که اگرچه بی اختیاری مدفوع و سرطان مقعد نیز از خطرات محتمل انجام سکس مقعدی است، اما اقدامات احتیاطی، خطر ابتلا به این عوارض جانبی آنال سکس را به حداقل می رساند.

ضرورت صحبت و گرفتن بازخورد از روابط جنسی:

من همیشه تعجب می کنم که چرا اغلب زوج ها در مورد زندگی جنسی خود با یکدیگر معاشرت نمی کنند. یا بسیاری از زوجین به طور غیرمستقیم در مورد این موارد صحبت می کنند و هرگز خواسته ها و نیازهایشان را به طور کامل بیان نمی کنند.

اگر جنبه های خاصی از سکس مقعدی وجود دارد که شما از آن لذت نمی برید، حتما این موضوع را با جزییات با پارتنر خود در میان بگذارید و به گفتن جملات کلی از قبیل تجربه خوبی بود یا لذت بردم اکتفا نکنید. البته این مشاوره به هیچ وجه مختص سکس مقعدی نیست و باید آن را به هر جنبه ای از زندگی جنسی خود گسترش دهید. به این ترتیب شما می توانید از تمام لحظلات زندگی جنسی تان لذت برده و رابطه عمیق و نزدیکی را تجربه نمایید.

سکس مقعدی برای مردان:

زنان تنها کسانی نیستند که می توانند با سکس مقعدی به ارگاسم برسند، بسیاری از مردان نیز می توانند این موضوع را تجربه نمایند. مردان درون مقعد خود دارای غده ای بسیار حساس به نام پروستات هستند که تحریک پذیری فوق العاده ای دارد و برای بسیاری از مردان این تحریک شدن بسیار لذت بخش می باشد. خانمها غده پروستات ندارند. بقیه موارد گفته شده در مورد سکس مقعدی خانمها برای مردان نیز قابل انجام است.

17350 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-10-20 13:56:34 +0330 +0330

ی بار رودت عفونت کنه یا کیرت و عملش کنی و به همه زیبایی های دنیا لبخند بزنی میفهمی چجوریه،هرکیم مخالف این حرفه منه و میگه با کاندوم یا شست و شوی بعدش حله فقط داره به کسِ شِر تُف میزنه(گلُایی هم ک میخوان فُحش و فُحش کاری کنن : منُ واردِ این کِثافت کاریا نکنین)

1 ❤️

2018-10-20 16:26:51 +0330 +0330
نقل از: abbbbbcc

ی بار رودت عفونت کنه یا کیرت و عملش کنی و به همه زیبایی های دنیا لبخند بزنی میفهمی چجوریه،هرکیم مخالف این حرفه منه و میگه با کاندوم یا شست و شوی بعدش حله فقط داره به کسِ شِر تُف میزنه(گلُایی هم ک میخوان فُحش و فُحش کاری کنن : منُ واردِ این کِثافت کاریا نکنین)

ممنون كه نظر دادى اما دو تا نكته؛
اول اينكه توى متن به تمام مخاطرات اين نوع سكس پرداخته شده، در واقع هدف اصلى اينطور مطالب هم همين هست!
دوم، كلى آدم موقع خوردن غذا بى احتياطى كردن و خفه شدن پس ما ديگه غذا نخوريم؟
كلى آدم در حال مسافرت از بين رفتن، تصادف ماشين يا سقوط هواپيما يا… پس ما ديگه مسافرت نريم؟!

1 ❤️

2018-10-20 16:27:37 +0330 +0330
نقل از: Matin.01 عالی بود مطلبت

?

0 ❤️

2018-10-20 19:48:25 +0330 +0330
نقل از: hesam_m
نقل از: abbbbbcc

ی بار رودت عفونت کنه یا کیرت و عملش کنی و به همه زیبایی های دنیا لبخند بزنی میفهمی چجوریه،هرکیم مخالف این حرفه منه و میگه با کاندوم یا شست و شوی بعدش حله فقط داره به کسِ شِر تُف میزنه(گلُایی هم ک میخوان فُحش و فُحش کاری کنن : منُ واردِ این کِثافت کاریا نکنین)

ممنون كه نظر دادى اما دو تا نكته؛
اول اينكه توى متن به تمام مخاطرات اين نوع سكس پرداخته شده، در واقع هدف اصلى اينطور مطالب هم همين هست!
دوم، كلى آدم موقع خوردن غذا بى احتياطى كردن و خفه شدن پس ما ديگه غذا نخوريم؟
كلى آدم در حال مسافرت از بين رفتن، تصادف ماشين يا سقوط هواپيما يا… پس ما ديگه مسافرت نريم؟!

چرا لاپوشونی میکنی،من نگفتم نپرداختی،با پرداختنتم مخالفم صدتا در فوایدِ اثبات نشدش(که همش درده نه فایده) گفتی بعد با اِکراهُ و گوشه لب میگی حالااا ممکنه عفونت کنه و سرطانم بیاره!اصلا میدونی سرطان روده ینی چی؟؟تا حالا سرطان روده ای از نزدیک دیدی که چطور ب گای سگ میره؟؟مثالات بی ربطن،ینی چی مسافرت نریم،ینی چی غذا نخوریم!تو کیرِتُ(اگه داشتی) چن وقت به چن وقت بذار تو کثافت هربار ی درصدی فاسدتر میشه،اینُ با غذا خوردن و مسافرت رفتن یکی میکنی؟؟؟نه اینُ یکی میفهمی؟؟؟؟نه فقط میخوام بدونم واقعا اینا به نظرت شبیه همن؟؟؟؟هیچ وقت ب کسِ شر تُف نده،منُ واردِ این کثافت کاریا نکن و دیگه نقل نزن،زیرش هرچی میخوای بنویس،ب خاطرِ عَدَمِ مبازه با سرطان و عفونت و تُف دادن به کسِ شِر بِلاک

0 ❤️

2018-10-21 03:21:45 +0330 +0330
نقل از: abbbbbcc
نقل از: hesam_m
نقل از: abbbbbcc

ی بار رودت عفونت کنه یا کیرت و عملش کنی و به همه زیبایی های دنیا لبخند بزنی میفهمی چجوریه،هرکیم مخالف این حرفه منه و میگه با کاندوم یا شست و شوی بعدش حله فقط داره به کسِ شِر تُف میزنه(گلُایی هم ک میخوان فُحش و فُحش کاری کنن : منُ واردِ این کِثافت کاریا نکنین)

ممنون كه نظر دادى اما دو تا نكته؛
اول اينكه توى متن به تمام مخاطرات اين نوع سكس پرداخته شده، در واقع هدف اصلى اينطور مطالب هم همين هست!
دوم، كلى آدم موقع خوردن غذا بى احتياطى كردن و خفه شدن پس ما ديگه غذا نخوريم؟
كلى آدم در حال مسافرت از بين رفتن، تصادف ماشين يا سقوط هواپيما يا… پس ما ديگه مسافرت نريم؟!

چرا لاپوشونی میکنی،من نگفتم نپرداختی،با پرداختنتم مخالفم صدتا در فوایدِ اثبات نشدش(که همش درده نه فایده) گفتی بعد با اِکراهُ و گوشه لب میگی حالااا ممکنه عفونت کنه و سرطانم بیاره!اصلا میدونی سرطان روده ینی چی؟؟تا حالا سرطان روده ای از نزدیک دیدی که چطور ب گای سگ میره؟؟مثالات بی ربطن،ینی چی مسافرت نریم،ینی چی غذا نخوریم!تو کیرِتُ(اگه داشتی) چن وقت به چن وقت بذار تو کثافت هربار ی درصدی فاسدتر میشه،اینُ با غذا خوردن و مسافرت رفتن یکی میکنی؟؟؟نه اینُ یکی میفهمی؟؟؟؟نه فقط میخوام بدونم واقعا اینا به نظرت شبیه همن؟؟؟؟هیچ وقت ب کسِ شر تُف نده،منُ واردِ این کثافت کاریا نکن و دیگه نقل نزن،زیرش هرچی میخوای بنویس،ب خاطرِ عَدَمِ مبازه با سرطان و عفونت و تُف دادن به کسِ شِر بِلاک

آقا تو از منم كسخل ترى
شاد باشى!

1 ❤️

2019-04-14 18:03:29 +0430 +0430

کلا مطلب کس شعری بود. سکس مقعدی به هیچ عنوان و توسط هیچ پزشک و متخصصی توصیه نمیشه. این مطالب ساخته و پرداخته ذهن بیمار آدمهای روانی است. متاسفانه من خودم چند بار سکس مقعدی داشتم ولی هیچ کدوم از زنهایی که باهاشون سکس داشتم لذت نبردن و به اجبار و اصرار من تن به این کار دادن. ولی در کل پیشنهاد میکنم امتحان نکنید. ژل، کاندوم، شستشو و… همه چرته. لطفا شریک جنسی خودتون رو با این کار اذیت نکنید مخصوصاً اگه همسرتونه.

1 ❤️

2019-04-14 22:22:09 +0430 +0430

عالی توضیح دادی دمت گرم
هر کس دوس نداری مجبور نیست بده یا بکنه . تازه دکترم میگم جای کون از کوس بیشتره . کوس مزخرفه و 1001 جور مریضی تخیلی داره که روحتم خبر نداره پس نظر نده و کوس گویی موقوف

1 ❤️

2019-04-15 11:13:38 +0430 +0430

مطالب خوب و قابل تاملی بود

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «