اموزش ساخت اعجاز ریاضی برای قران

1391/01/30

برخی از اسلام گریان مدعی هستند که در قران اعجاز عددی وجود دارد. امروزه تبلیغات گسترده ای نیز در این مورد انجام میشود و مسلمانان نیز وقتی این مطالب را میخوانند شگفت زده شده و بر کافران لعنت می فرستند که چگونه با وجود این همه اعجاز در قران انها ایمان نمی اورند ؟!

اما حقیقت مطلب این است که انچه مسلمانان به عنوان اعجاز ریاضی قران نام می برند ترفندی بیش نیست. ترفندی شیادانه برای فریفتن عوام الناس . ترفند هایی که با استفاده از ان شما نیز میتوانید یک اعجاز ساز باشید

در این مقاله به طور مفصل تشریح میشود که این اعجاز ریاضی چگونه به وجود می ایند.

ترفند اولی که سازندگان اعجاز ریاضی قران از ان استفاده میکنند بهربرداری از این خاصیت عوام الناس است که انها بدون تحقیق , پزوهش و مطالعه دقیق گفته انها را پذیرفته و در صدد بر نمی اند که صحت گفته انها را به دست اورند. بلاخص که در بسیاری از موارد تفحس کردن در این مطالب بسیار مشکل است.

برای مثال میگویند در کل قران این تعداد کلمه یا حرف به کار رفته و این رقم بر عدد 19 بخش پذیر است. برای خواننده پژوهش جدی در این مورد بسیار دشوار است. . از طرفی مسلمانان که عادت دارند بدون تعقل و پژوهش مطلبی را بپذیرند به راحتی و بدون کوچکترین مطالعه این ان را قبول میکنند.

همین مسعله زمینه را برای دروغ سازی فراهم میکند. اکثر انچه اعجاز ریاضی می نامند در حقیقت دروغ هستند و صحت ندارند.

برای مثال عدم صحت این که تعداد واژه یوم در قران برابر با 365 است یا این که تعداد ایه های قران مضرب 19 است و بسیاری دیگر با پژوهش اینجانب مشخص شده است.

ترفند دومی که برای ساختن اعجاز ریاضی قران به کار می رود استفاده از خاصیت زبان عربی و مبهم بودن بسیاری از امار و ارقامی است که در مورد قران وجود دارد.

برای مثال در مورد شمار ایات قران و یا شمار کلمات و حروف قران اختلاف نظر وجود دارد. با بررسی دقیق خواهید یافت که صد ها نظر مختلف در این مورد وجود دارد.

استفاده از این ترفند به این صورت است که برای مثال وقتی کسی به دنبال این است که شمار کلامات قران مضربی از یک عدد است, در بین نظرات مختلفی که در این مورد داده شده موردی را انتخاب میکتد که منطبق با خواست او باشد.

بخش زیادی از این اعجاز ریاضی قران مربوط به همین تعداد کلمات و حروف است. با وجود چنین اختلاف نظر عمیقی که در مورد تعداد ایات , کلمات و حروف قران وجود دارد دست اعجاز ساز قرانی برای منطبق کردن رقم ها و تحقق خواست خود باز است.

جالب این است که این اختلاف نظر در مورد معانی و ترکیب کلمات نیز وجود دارد.برای مثال ممکن است بشنوید که تعداد واژه “نظم” و مشتقات ان در قران برابر با 100 است. اما با بررسی دریابید که در مورد این که فلان واژه از مشتقات “نظم” باشد تردید و اختلاف نظر وجود دارد.

اختلاف نظر در مورد ترتیب نزول ایات و سوره ها و شان نزول انها و این که مثلا کدام ایه مدنی است یا مکی و…نیز وجود دارد . مسلما اعجاز ساز ساز قرانی نظری را انتخاب میکند که منطبق با خواست او باشد

اما سومین ترفند که در واقع اصلی ترین ترفند به کار رفته در اعجاز سازی قران است استفاده از خاصیت احتمال است

به عنوان نمونه و برای روشن شدن موضوع به کار رفتن این ترفند را در ترفند ریاضی رشاد خلیفه معروف به اعجاز عدد 19 را با دریج یک مثال بررسی میکنیم

فرض بگیرید شما میخواهید برای دیوان یکی از شاعران اعجاز عددی بسازید و تصمیم میگیرید نقش عدد 23 را در دیوان یک شاعر نشان دهید. برای این کار شما میتوانید احتمالات بی نهایتی را بررسی کرده و سپس ان تعداد از احتمالات را که منطبق با خواست شما بود را گلچین کرده و به خواننده نشان دهید. {این احتمال به طور منطقی یک بیست و سوم است}. برای مثال ممکن است ابتدا شمار فصل ها را بررسی کنید و متوجه شوید که این تعداد مضربی از عدد 23 نیست. بعد میتوانید تعداد اشعار را بررسی کنید. اگر این تعداد نیز مطابق با خواست شما نبود, میتوانید تعداد مصرع ها و یا بیت ها را نیز بررسی کنید. بعد میتوانید برای مثال شمار یک حرف را در یک شعر بررسی کنید. و یا تعداد تکرار یک کلمه را یک شعر یا فصل. همینطور که مشاهده میکنید شما میتوانید احتمالات بی نهایتی را بررسی کنید و از این لحاظ این شانس را دارید که شمار زیادی از مضراب عدد 23 را پیدا کنید. ممکن است در جریان کار متوجه شوید که مثلا عدد 17 عدد خوش شانس تری است و ان عدد را برای اعجاز عددی خود انتخاب کنید… نهایتا ممکن است بعد از بررسی 200 احتمال تعداد 11 تا منطبق با خواست شما باشد و شما نتیجه را اینگونه به خواننده ارائه کنید :

1- شاعر اولین شعر خود را در 17 سالگی سروده است

2- بیشترین واژه ای که در دیوان به کار رفته گل است به تعداد 187 که مضربی از 17 است

3- اولین باری که واژه گل در دیوان به کار رفته شعر 17 دیوان است

4- تخلص شاعر با اعداد ابجد مضربی از عدد 17 است

5- شاعر تنها در یک شعر خود را معرفی کرده که این شعر سی و چهارمین شعر دیوان است که مضربی از 17 است

6- شمار کلامات به کار رفته در دیوان بنا بر نظری 51425 میباشد که مضربی از 17 است

7- نام 17 نفر از مشاهیر ایران در دیوان وی به کار رفته است

8- بزرگترین فصل دیوان 51 شعر دارد که مضربی از 17 است

9- جمع تعداد واژه های عاشق و معشوق در دیوان 85 بار است که مضربی از 17 است

10- شعر 68 دیوان که خود مضربی از 17 است با واژه “دل” شروع شده و شماره تکرار این واژه در این شعر 17 بار است

11- واژه دیوانه و عاقل هرکدام 17 بار در دیوان تکرار شده اند

وقتی شما موارد بالا را به دیگران نشان دهید احتمالا شگفت زده میشوند و از خود می پرسند چگونه ممکن است چنین تناسبی وجود داشته باشد. اما انها در نظر نمی گیرند که این مقدار از بین دویست احتمالی که در هر کدام , عدد 17 یک هفدهم شانس داشته است, انتخاب شده است

در قران هم همینن گونه است.مثلا در مورد اعجاز عدد 19 ممکن است اعجاز ساز, اسامی به کار رفته در قران را بررسی کند و ( بلافرض) دریابد که واژه صابر که یکی از اسامی الله محسوب میشود 19 بار به کار رفته یا 38 بار و … سپس ان را لیست کرده و مینویسد که : “که فلان اسم الله در قران 19 بار به کار برده شده و این از اعجاز قران است.” در حالی که با توجه به اسامی مختلفی که محمد برای الله قایل شده اگر تعداد بیشتری از این اسامی نیز مضرب عدد 19 باشند اتفاق شگفت انگیزی نیفتاده است. اما اگر او نتواند از این راه به نتیجه ای دست یابد , راه های دیگری را می ازماید تا سرانجام به نتیجه دلخواه برسد. مثلا این بار اسامی الله را با اعداد ابجد شماره گذاری می کند. و اگر در این راه نیز به نتیجه ای نرسد او میتواند سوره ای پیدا کند که یکی از اسامی الله در ان 19 و یا 38 بار به کار رفته باشد. یا مثلا تعداد هر یک از حروف الفبا را در قران بررسی میکند و در اخر چنین نتیجه گیری میکند که : “تعداد حرف “ب” که “بنا بر قولی” در قران فلان تعداد است و این تعداد مضربی از عدد 19 است و جالب اینجاست که قران با حرف “ب” اغاز میشود!!!” باید در نظر داشت که این احتمالات بی نهایت هستند و اعجاز ساز در نهایت میتواند با افزایش شمار احتمالات به نتیجه دلخواه برسد. در هر یک از انچه اعجاز عددی قران می نامند یک, دو یا هر سه ترفند فوق الذکر به کار گرفته شده است.بنابراین هیچ عجیب نیست که تعداد این اعجاز عددی روز به روز بیشتر شود. و این خاصیت قران نیست. هرکتابی را مورد موشکافی قرارد داده و احتمالات مختلف را در ان بررسی کنید میتوانید در ان اعجاز عددی پیدا کنید.

پس بنابراین بازی با اعداد کار سختی نیست و شما نیز میتوانید از اکنون شروع کنید. کافی است کمی صبور و با حوصله باشید تا به نتایج جالبی برسید. در حقیقت این به اصطلاح اعجاز قرانی نوعی شعبده بازی است که وقتی عوام الناس ان را مشاهده میکنند شگفت زده میشوند اما وقتی طریقه انجام ان را در میابند می فهمند که که مسعله چقدر ساده و پیش پا افتاده است.

به امید نابودی خرافات

پاینده باد ایران

1954 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2013-03-19 04:56:38 +0330 +0330

خوب و مفید بود
:applause:

0 ❤️

2013-03-19 13:32:30 +0330 +0330

واقعا متشکرم که وقت گرانبهاتو به این تحقیق مفید و جالب اختصاص دادی
امیدوارم همیشه موفق باشی

0 ❤️

2013-03-19 13:43:39 +0330 +0330

خب الان ک چي؟

0 ❤️

2013-03-19 13:54:23 +0330 +0330

[quote=Dokhtar khanom]خب الان ک چي؟[/quote]
خب به جمالت.برو چند تا معجزه از تو قرآن پیدا کن هی بیا بزنش تو سر ما بگو بیا اینم معجزه دیدید اسلام دین برتره‎

0 ❤️

2015-02-14 08:53:12 +0330 +0330

حرفای جالبی بود. من خودم ی ادم محقق و پژوهشگری هستم که مثلا در مورد یکی از همین اعجازا بررسی کردم مثلا در مورد کلمه “ائمه” که یکی از همین ادمای مرتجع به اصطلاح متفکر از خودش در یک وبلاگ ارائه داده بود. مبنی بر اینکه کلمه فوق 12 بار در قرآن بکار رفته است. منم که پیرو هر حرفی نیستم و به این راحتی قبول نکردم. من خودم اخیراً تمام قرآن رو برای چندین منظور دیگه هم خوندم و در عین ناباوری دیدم این کلمه تنها 6 بار بکار رفته. شخص متفکر فوق که دست به کشف چنین ابتکاری زده جالبه بدونید که کلمه قائم را هم جزو ائمه محاسبه کرده بطوریکه با برداشتن حرف “ق” می توان به ائم که همان ائمه محسوب می شود رسید. در حالیکه در عربی ما ضمیر متصل و منفصلی به نام “ق” نداریم که بشه اونرو به کلمه ای اضافه کرد و یا ازش کم کرد.
اینها در حقیقت با یکسری دلمشغولی و خیالبافی برمیدارن مهملاتی رو از خودشون میسازن و به میان میارن و به انحاء مختلف سعی در اثبات اون دارن. در حالیکه هیچ کار تحقیقاتی و علمی روی اون صورت نمی گیره. در ثانی انجام یک کار علمی پژوهشی نیاز به طرح سوال و فرضیه و جمع آوری اطلاعات و اثبات داره. در حالیکه اینجور افراد تنها به طرح دیکته می پردازن و سعی در تحمیل اون دارن و انتظار دارن دیگرون هم اونرو قبول کنن. من هم اگرچه مسلمون و مومن و متدین هستم ولی زیر بار خرافات نمی رم. از خیلی مسائل هم سر در میارم. مسائل اوهام برانگیز رو باید بررسی کرد تا صحت و سقمشان کشف بشه، نه آنکه صرف یکسری واژگان مذهبی و مقدس، برداریم مسائلی رو مطرح کنیم که می تونه با عواطف دیگرون بازی کنه و جالب تر اینکه ترویج پیدا کنه و به یک عنصر فرهنگی تبدیل بشه. تحصیلات من فوق لیسانسه و شعار من این هست:
دین در جای خود کشور و میهن هم در جای خود.

0 ❤️

2015-02-14 13:59:18 +0330 +0330

درود بر فرزندان ایران زمین.دو تا عدد هست که عرب دوست داره یکی 7 و دیگری 19 میباشد.در زمان عثمان هر کس که آیه ای از قرآن میدانست آورد و همه را بررسی کردند یک سری از آیات را حذف کردند و یک سری از آیات را جابجا کردند و بعضی از آیات را بر حسب مضربی از 19 قرار دادند مثل سوره بقره. تعداد سوره ها را هم مضربی از 19 قرار دادند و چون در اسلام افراد زیردست هیچوقت حق اعتراض ندارند و بایستی هر چه به آنها گفته میشود را تکرار کنند یا انجام بدهند لذا خیلی راحت این موضوع هضم شد.و هیچ کس اعتراض نکرد درست مانند زمان ما که خامنه ای هر چی بگه انگار خدا گفته.و اما هر روز اختراعات بزرگی در دنیا انجام میگیرد.مسلمانان آتشی لطف کنید و بجای اینگونه معجزه های بی معنی و وقت گیر آیه ای از این قرآن رو بر دارید و توسط آن کشفی یا اختراعی انجام بدهید تا اسلام رو سربلند کنید.همش که نمیشه مسلمونها فقط سر بریدن و آدمکشی و گردن کلفتی و فحاشی بکنید.باور کنید مسلمانان هیچ چیزی در قرآن پیدا نمی کنید.جدا خجالت آور نیست یک عمر بیهوده برده این دین و قرآن بودن؟

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «