خبر فوری (و خوشحال کننده ) :دادگاه عالی عراق حکم داد 'مالکی نخست‌وزیر بماند'

1393/05/20

حالا چرا خوشحال کننده؟ چون اوباما گفته اگه مالکی ( شیعه و دست نشانده دولت ایران) کنار نره حملات حمایتی خودشو به داعش متوقف میکنه. این یعنی‌ داعش میاد و خوار و مادر این کونی‌ و آخوندای کربلا و نجف رو به زودی میگاد. حالی بکنیم اساسی‌ biggrin

اصل خبر:

تلویزیون دولتی عراق می‌گوید دادگاه عالی این کشور حکم داده که جناح نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در پارلمان اکثریت دارد.

بر اساس قانون اساسی عراق، به این ترتیب رئیس‌جمهوری این کشور باید از نخست‌وزیر بخواهد کابینه جدید را تشکیل دهد.
آقای مالکی بامداد امروز گفته بود از رئیس‌جمهوری عراق به دادگاه شکایت می‌کند.

او در یک سخنرانی تلویزیونی به‌تندی از فواد معصوم، رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتقاد کرد و گفت قصد دارد امروز آقای معصوم را به خاطر “زیرپا گذاشتن قانون اساسی” به دادگاه بکشاند.

بر اساس گزارش‌ها پس از این اظهارات، نیروهای وفادار به آقای مالکی در نقاط کلیدی بغداد مستقر شدند.

782 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-08-11 05:30:26 +0430 +0430

این ریاست چیست که عالم همه دیوانه اوست
منافع ملی هم پشم؟راست میگن سیاست خوار مادر نداره

0 ❤️

2014-08-11 06:04:53 +0430 +0430

خب خدا رو شکر.گور خودشونو کندن.

0 ❤️

2014-08-11 07:31:20 +0430 +0430

تلویزیون دولتی عراق می‌گوید دادگاه عالی این کشور حکم داده ائتلاف ‘حکومت قانون’ بزرگ‌ترین تشکل پارلمانی عراق است. به این ترتیب نوری مالکی می‌تواند نخست‌وزیر عراق بماند.
بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس‌جمهوری این کشور باید از نخست‌وزیر بخواهد کابینه جدید را تشکیل دهد.

آقای مالکی بامداد امروز گفته بود از رئیس‌جمهوری عراق به دادگاه شکایت می‌کند.
او در یک سخنرانی تلویزیونی به‌تندی از فواد معصوم، رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتقاد کرد و گفت قصد دارد امروز آقای معصوم را به خاطر “زیرپا گذاشتن قانون اساسی” به دادگاه بکشاند.

در واکنش به این اظهارات و دقایقی پیش از حکم دادگاه عراق، جان کری، وزیر خارجه آمریکا تشکیل دولت عراق برای ایجاد ثبات ملی در این کشور را ضروری خواند و از آقای مالکی خواست این روند را “مختل” نکند.
نوری مالکی که جناح او در انتخابات اخیر مجلس عراق اکثریت را گرفت، می‌خواهد برای سومین بار به نخست‌وزیری برسد اما در پی بحران جاری در کشور و به‌خصوص پیش‌روی‌های شبه‌نظامیان سنی، درخواست‌هایی برای کناره‌گیری او مطرح شده است.
آقای مالکی در نطق تلویزیونی یک‌شنبه‌شب خود، از فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق، به خاطر نادیده‌گرفتن مهلت انتخاب نخست‌وزیر جدید، به‌تندی انتقاد کرد و گفت او قانون اساسی را “به خاطر اهداف سیاسی” زیر پا گذاشته است.
با افزایش تحرکات نیروهای نظامی وفادار به نوری مالکی در طول یک‌شنبه‌ شب، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از رئیس‌جمهوری عراق به عنوان ضامن اجرای قانون اساسی “کاملا حمایت می‌کند”.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «