خودارضایی دونفره، چرا و چگونه؟

1402/02/23

###‌ راهنمای جامع و کلی برای خودارضایی‌های دونفره: مزایا، نکات و ترفندهای ضروری از زبان متخصصین


لذت‌های جنسی حدومرزهای خودش را دارد و خودارضایی هم از این حیث دونفره استثنا نیست
همان‌طور که «اشلی دی. سوییت» (Ashley D. Sweet)، کارشناس ارشد، مشاورۀ حرفه‌ای، دارای گواهی مشاورۀ سلامت روان و کارشناس هماهنگی پژوهش‌های بالینی می‌گوید: «اساساً در فرهنگ ما خودارضایی یکی از موضوعات ممنوعه و تابو به شمار می‌رفته و به‌همین دلیل انجامش به تنهایی و خلوت محض محدود شده است. شاید به‌همین خاطر است که فکر به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌ای که از نظر فرهنگی ممنوع و نادرست به‌حساب می‌آید، کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد».
به هر دلیلی که دوست دارید خودارضایی دو‌نفره انجام بدهید، قبل از این‌که بخواهید شخص دیگری را به این تجربۀ شخصی وارد کنید، نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.


خودارضایی دونفره چیست؟



«میشل هرزوگ» (Michelle Herzog) تکنسین جراحی نوین و دارای گواهی درمان‌گری خانواده و ازدواج توضیح می‌دهد که خودارضایی دونفره به دو دستۀ کلی تقسیم می‌شود: در حالت اول افراد در حضور یک‌دیگر خودارضایی می‌کنند. و در حالت دوم، دو یا چند نفر به‌طور هم‌زمان با لمس‌کردن هم، یک‌دیگر را تحریک و ارضا می‌کنند.
فرق این حالت با خودارضایی در تنهایی، بیشتر بودن افراد دخیل در این تجربه و تنوع در حالات ممکن برای انجام آن است.
به‌نظر «هرزوگ»، تجربۀ خودارضایی دونفره، چه با استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی، دست یا هرنوع روش دیگر برای شریکی انجام‌دادن خودارضایی، «برای هر کسی که از تحریک دستگاه تناسلی خوشش بیاید، لذت‌بخش خواهد بود». به‌علاوۀ برای ایجاد تنوع و امتحان‌کردن روش‌های جدید در رابطه هم گزینۀ مناسبی است.
«کورتنی گتر» (Courtney Geter) می‌گوید که خودارضایی دونفره، بدون این‌که نیازی به لمس‌کردن و لمس‌شدن باشد نیز قابل انجام است؛ بنابراین روش مناسبی برای زوج‌هایی است که دور از هم زندگی می‌کنند. می‌توانید ضمن تماس تصویری هم‌زمان با هم خودارضایی کنید. حتی وقتی درکنار هم‌دیگر هستید این روش به‌عنوان تنوع و تجربۀ متفاوت جنسی قابل انجام است (در راستای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هم حرکت جالبی است).


خوبی‌های خودارضایی مشترک



تجربۀ سکس بی‌دخول
خودارضایی در کنار پارتنرتان به‌عنوان یکی از روش‌های سکس بی‌دخول، در مواردی که شرایط انجام دخول را نداشته باشید نیز گزینۀ جالبی است. در هرصورت دخول یا سکس‌های کیر در واژنی، تنها روش‌های داشتن سکس ایده‌آل نیستند و راه‌های بسیار متنوعی برای کشف و تجربۀ لذت‌های جنسی خارج از چارچوب دخول امکان‌پذیر است. همان‌طور که «هرزوگ» توضیح می‌دهد: «برای کسانی که آمادگی لازم را ندارند، علاقه‌مند به دخول نیستند، یا به‌هردلیلی امکان انجام این کار را ندارند، خودارضایی دونفره، لذت‌بخش و تجربۀ جنسی صمیمی خواهد بود که برای هردونفر رضایت‌بخش است».

بهبود خلق‌وخو
مساله ساده است: در نتیجۀ ارگاسم، موجی از هورمون اندورفین در خون آزاد می‌شود که حس خوشایندی برایتان به‌دنبال دارد. خودارضایی فواید بسیاری دارد. در نتیجه با انجام خودارضایی دونفره، همان‌طور که «گتر» می‌گوید، « امکان ابراز کشش و لذت جنسی فراهم می‌شود و مثل تمام رفتارها و تعاملات جنسی دیگر بین زوج‌ها، به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند».

امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی را به صفر می‌رساند
«هرزوگ» توضیح می‌دهد که خودارضایی دو یا چند نفره، «کاملاً از جهت سلامت جنسی ایمن است و در عین حال فرصت‌های زیادی برای کشف و لذت برای افراد به‌وجود می‌آورد». معمولاً حین خودارضایی چند‌نفره، تماس فیزیکی چندانی بین افراد به‌وجود نمی‌آید؛ بنابراین با انجام این کار کمترین خطر انتقال و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود نخواهد داشت. حتی وقتی پارتنرتان برایتان خودارضایی را انجام می‌دهد، به‌طور قابل‌توجهی امکان انتقال بیماری پایین خواهد بود.

ارگاسم بدون درد
نکتۀ دیگری که «گتر» به آن اشاره می‌کند، دردی است که اغلب افراد حین دخول تجربه می‌کنند و خودارضایی دو‌نفره از این حیث، تجربه‌ای کاملاً بدون درد خواهد بود. چرا؟ چون خودارضایی دونفره جایگزینی بدون درد (و در عین حال بسیار لذت‌بخش) برای تجربیات جنسیتان به‌حساب می‌آید، که به نزدیکی و پیوند بین زوج‌ها کمک می‌کند و فرصتی برای ابراز رفتارهای جنسی است بدون این‌که ناراحتی و آزردگی را به افراد تحمیل کرده باشد.

لذت‌های حسی
به عقیدۀ «هرزوگ»، خودارضایی دونفره، نوعی «تجربۀ حسی تمام عیار به‌حساب می‌آید»؛ تجربۀ فوق‌العاده‌ای که باعث می‌شود با نگاه‌کردن به پارتنرتان درحالی که با شوق و شهوت به خودش دست می‌زند، بیشتر از کاری که می‌کنید لذت ببرید. همان‌طور که «هرزوگ» می‌گوید، لذت مهم دیگری که این تجربه به شما می‌دهد «تجربۀ شنیدن ناله‌ها و صداهای شهوانی پارتنرتان هم‌زمان حین خودارضایی است. به‌خصوص اگر از آن دسته افرادی باشید که با صداهای سکسی تحریک می‌شوند، با شنیدن صداهای پارتنرتان بیشتر برانگیخته خواهید شد».

نحوۀ ارضاکردن و لذت‌دادن به پارتنرتان در خودارضایی‌های دونفره
وقتی زوج‌ها خودارضایی‌کردن یک‌دیگر را تماشا می‌کنند، به‌خوبی پی می‌برند که پارتنرشان چه چیزهایی را در سکس دوست دارد. در این مورد «هرزوگ» توضیح می‌دهد: «با این کار به پارتنرتان نشان می‌دهید که چه کارهایی به بدنتان حس خوبی می‌دهد». جدا از این‌که با خودارضایی دونفره می‌توانید به پارتنرتان آموزش بدهید که چه کارهایی را برایتان انجام بدهد تا از سکس بیشتر لذت ببرید، همان‌طور که «سوییت» توضیح می‌دهد، خودارضایی هم‌زمان شما در کنار یک‌دیگر، «تجربه‌ای صمیمی و عاشقانه را رقم می‌زند؛ چون فرصتی فراهم می‌کند که به پارتنرتان نشان بدهید چطور در تنهایی ارضا می‌شوید».

لذت تضمینی
با دخول و شیوه‌های دیگر سکس، همیشه و قطعی هردو شخص ارضا نمی‌شوند. اما به‌گفتۀ «سوییت»، در خودارضایی دو‌نفره مزیت‌های زیادی از این نظر وجود دارد: «برای کسانی که حین سکس و دخول در کنار پارتنرشان به ارگاسم نمی‌رسند، خودارضایی دونفره فرصتی فراهم می‌کند که بیشتر از باهم‌بودن لذت ببرید و حتماً به ارگاسم برسید».
بسیاری از افراد بهترین تجربیات جنسیشان را در تنهایی و حین خودارضایی تجربه می‌کنند و به‌اشتراک‌گذاشتن «ارگاسم شهوانی و عمیق شما با پارتنرتان، آن را به تجربه‌ای سکسی و جالب تبدیل خواهد کرد».

مصالحۀ جنسی برای کسانی که شدت میل جنسیشان با پارتنرشان یکسان نیست
برای خیلی از افراد هماهنگ‌کردن میل جنسیشان با پارتنرشان کار دشواری است؛ در نتیجه مثلاً مواقعی در زندگی جنسی شما پیش می‌آید که علی‌رغم تمایل پارتنرتان به سکس، ترجیح می‌دهید لباس‌هایتان تنتان بماند. در این موارد، به‌نظر «گتر»، خودارضایی دونفره، فعالیت سکسی و آرامش‌بخشی است که وقتی یکی از شما تحریک می‌شوید و دیگری از نظر جنسی برانگیخته نیست، به کمک شما می‌آید. می‌توان این راهکار را به‌منزلۀ مصالحه‌ای جنسی در رابطه تلقی کنید.

تنوع بیشتر
زوج‌ها می‌توانند خودارضایی‌های دونفره را به‌عنوان پیش‌نوازی یا فعالیت جنسی اصلیشان در نظر بگیرند و از ابزارها و اسباب‌بازی‌های جنسی نیز برای لذت بیشتر استفاده کنند و برعکس تقریباً هر نوع رفتار جنسی دیگر، در این مورد محدودیت‌های کمی برایتان وجود دارد.


حالت‌ها، شیوه‌های و نکات قابل‌توجه



«هرزوگ» می‌گوید شیوه‌های خودارضایی دونفره در افراد مختلف، متفاوت است و بسته به توانایی‌ها، میزان احساس راحتی و در نهایت به پذیرابودن حس لمس‌کردن خود در مقابل دیگری بستگی دارد. بنابراین گزینه‌های زیادی برای تجربه‌کردن پیش روی شما قرار می‌گیرد. حالات مختلف را امتحان کنید و روشی را در نهایت پیدا کنید که هردوی شما از انجامش راضی و خشنود هستید.
در ادامه به چندین مورد از نکات و اصول مهم در خودارضایی دونفره می‌پردازیم.


1. با هم صادقانه صحبت کنید
امکات دارد شیوۀ مورد نظر پارتنرتان برای انجام این فعالیت جنسی با شما کاملاً تفاوت داشته باشد؛ ولی این تفاوت سلیقه مانع لذت‌بردن شما از این تجربۀ مشترک نخواهد شد. کافی است صریح و روشن درباره‌اش صحبت کنید.
«هرزوگ» در مورد نقش ارتباط می‌گوید: «گفت‌وگو و حفظ ارتباط در امور جنسی،‌ اساس هر زندگی جنسی رضایت‌بخش و لذت‌آفرینی است. کافی است از پارتنرتان بپرسید که آیا ایدۀ خودارضایی همزمان و مشترک برایش جذاب است یا خیر؟ و کم‌کم دربارۀ سایر جزئیات نظرش را بخواهید».
البته در برخی موارد گفت‌وگو درمورد این موضوعات از آن‌چه به‌نظر می‌رسد دشوارتر است. به نظر «سوییت»، صحبت درمورد تمایلات جنسی یکی از سخت‌ترین بخش‌های زندگی زوجین است. برای کمک به رفع این دشواری، باید این موضوعات را در شرایطی مطرح کنید که هماهنگ و هم‌سو با ماهیت رابطۀ شما باشد. حین صرف دسر، در یکی از پیام‌هایی که برایش می‌فرستید، یا با ارسال مقاله‌ای مشابه به همین مطلب، ایدۀ انجام این تجربۀ دونفره را برایش مطرح کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه و از کجا باید شروع کنید، از روش «هرزوگ» استفاده کنید:

  • درمورد حس خودارضایی دو‌نفره کنجکاوم. دوست داری باهم امتحانش کنیم؟
  • دلم کمی تنوع و چالش می‌خواد و فکر کردم اگر باهم خودارضایی کنیم شاید کار جالب و جدیدی باشه و تنوعی در زندگی جنسیمون به‌حساب بیاد. به‌نظر تو هم کار جالبیه؟
  • حس می‌کنم اگر کنار هم خودارضایی کنیم به عمیق‌ترشدن رابطه‌مون کمک کنه. موافقی یکم بیشتر درموردش حرف بزنیم؟ شاید تو هم از ایدۀ انجامش خوشت بیاد.
    راه دیگر برای مطرح‌کردن این موضوع، گنجاندنش در پرسش‌نامۀ سلیقه‌های جنسی «باید امتحانش کنیم» است که در مطالب قبلی مفصل دربارۀ آن توضیح داده‌ا‌یم.

«سوییت»، توصیه می‌کند که «تا جای ممکن با شوخی و خونسردی دربارۀ‌اش حرف بزنید. روش ویژه‌ای که تنها با اتکا به آن بتوانید دربارۀ سکس یا خودارضایی با پارتنرتان صحبت کنید وجود ندارد. فقط به هر روشی که درباره‌اش حرف می‌زنید، به تفاوت سلیقه‌هایتان احترام بگذارید و در مواجهه با نظر پارتنرتان با او بد برخورد نکنید».

2. فضا را آماده کنید
«سوییت» در این مورد می‌گوید: «مثل هر رفتار جنسی دیگری، نور، صدا، بو، مزه و نحوۀ لمس‌کردن، بخش‌هایی از این تجربه به‌حساب می‌آیند». برای این‌که بهتر بتوانید شرایط را برای خودارضایی دونفره آماده کنید، به‌عنوان مقدمه‌چینی، در پس‌زمینۀ رابطه یا در تمام مدت، موزیک پخش کنید و از شمع و چراغ‌‌خواب‌های کم‌نور استفاده کنید.

3. تماس چشمی داشته باشید
برای افزایش صمیمیت و پر جنب‌وجوش‌تر کردن رابطه، حین خودارضایی در کنار یک‌دیگر، تماس چشمی داشته باشید. «سوییت» در این مورد توضیح می‌دهد: «بعضی از افراد دوست دارند حین خودارضایی به چشم‌های یک‌دیگر خیره شوند یا ترجیح می‌دهند حین این‌کار در آینه به خودشان و پارتنرشان نگاه کنند».

4. از وسایل جنسی و اسباب‌بازی‌ها نیز استفاده کنید
درست مثل وقت‌هایی که در تنهایی خودارضایی می‌کنید، معمول‌ترین روش انجامش استفاده از دست‌ها است که می‌توانید از همین روش در خودارضایی مشترک نیز استفاده کنید. ولی «سوییت» توصیه می‌کند که «برای هیجان بیشتر می‌توان از بالش، اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای جنسی، ملافه، لوبریکانت، و هر وسیله و روش کمکی دیگر نیز استفاده کرد. هرچیزی که بهتر تحریکتان کند و به برانگیختگی و ارگاسم ختم شود، در لیست گزینه‌های ممکن قرار می‌گیرد».
با این‌حال، «گتر» خاطرنشان می‌کند که به هر روشی که برای شما و پارتنرتان راحت‌تر و در دسترس‌تر به‌نظر می‌رسد باهم خودارضایی کنید؛ اگر بدون اسباب‌بازی و لوازم اضافی لذت بیشتری می‌برید، حتماً همین روش را انجام بدهید.
اما اگر درمورد تأثیر جواهرات و وسایل جنسی در خودارضایی دونفره‌تان کنجکاو هستید، این‌ها همه گزینه‌های کاربردی هستند که می‌توانید از بین‌شان انتخاب کنید:

  • بات‌پلاگ یا ماساژور پروستات
  • محرک کلیتوریس مکنده
  • روغن‌های ماساژ
  • استفاده از حلقه‌های فلزی دور کیر یا بیضه
  • گیره‌های نوک سینه
  • ویبراتورهای کنترلی (اسباب‌بازی ایده‌آل برای زوج‌هایی که دور از هم زندگی می‌کنند!)
  • شورت‌های ویبره‌دار
  • دستبندهای پلاستیکی
  • لوبریکانت‌هایی با پایۀ سیلیکون

5. در کنار هم دراز بکشید یا پیش هم بنشینید
«هرزوگ» می‌گوید: «یکی از روش‌های معمول خودارضایی‌های دونفره، به این شکل است که در فاصلۀ کمی از یک‌دیگر بنشینید یا دراز بکشید و سپس خودتان یا پارتنرتان را تحریک کنید». برای این منظور می‌توانید در پوزیشن قاشقی (spooning) در کنار یک‌دیگر قرار بگیرید یا رو‌به‌هم ولی خیلی نزدیک، کنار هم دراز بکشید. برای حفظ صمیمیت بیشتر رو‌به‌روی هم بنشینید و باهم تماس چشمی نزدیک‌تری برقرار کنید.
اگر دوست داشتید از پیشنهاد ویژۀ «گتر» نیز استفاده کنید؛ به این صورت که یکی از شما بنشیند و دیگری در کنارش دراز بکشد. سپس خودتان و هم‌دیگر را نوازش و تحریک کنید.

6. 69 معروف را فراموش نکنید
یادتان باشد که پوزیشن‌های زیادی برای فراهم‌کردن اسباب لذت شما و پارتنرتان وجود دارد. مثلاً یکی از پوزیشن‌های کاربردی حین خودارضایی مشترک، حالت 69 است. به این منظور، یکی از شما به پشت دراز می‌کشد و دیگری روی او، ولی در خلاف جهت قرار می‌گیرد. «به‌این ترتیب هردوی شما به بخش تناسلی یک‌دیگر دسترسی کامل دارید و هم‌زمان می‌توانید خودتان یا دیگری را تحریک کنید». اگر دوست نداشتید نوبتی انجامش بدهید و هربار یکی از شما دیگری را تحریک و ارضا کند.

7. روی شکم پارتنرتان خودارضایی کنید
در پوزیشن «گشاد‌نشینی» (straddling)، یکی از شما روی دستگاه تناسلی دیگری می‌نشیند. برای انجام خودارضایی در این پوزیشن، «هرزوگ» توصیه می‌کند که به‌جای نشستن روی آلت تناسلی دیگری، دستگاه تناسلیتان را کمی از سینه یا شکم پارتنرتان فاصله می‌دهید و خودارضایی را انجام می‌دهید. در این حالت به آلت تناسلی پارتنرتان هم دسترسی کامل دارید و به‌راحتی امکان تحریک هم‌زمان خودتان و پارتنرتان برای شما فراهم می‌شود. همان‌طور که «هرزوگ» می‌گوید، «شخصی که در این پوزیشن دراز می‌کشد، پارتنرش را در زاویۀ بسیار لذت‌بخشی در حال خودارضایی تماشا می‌کند».


مخصوص کسانی که دور از هم زندگی می‌کنند یا سکس‌چت تصویری انجام می‌دهند



البته خودارضایی در تماس تصویری تنها مناسب افرادی نیست که دور از هم زندگی می‌کنند؛ هرکسی می‌تواند در ویدئو، تماس تصویری یا حتی حین چت هم‌زمان با پارتنرش خودارضایی کند. اما صرف‌نظر از دلیلی که برای انجامش دارید، «سوییت» توصیه می‌کند که «مراقب امنیت فضایی که ویدئوها را در آن به‌اشتراک می‌گذارید و دسترسی دیگران به فیلم‌های خودارضایی مشترکتان باشید». هم‌چنین طبق توصیۀ «سوییت»، قبل از گرفتن هر ویدئویی در فضای اینترنت، از قدرت و امنیت شبکه اطمینان حاصل کنید تا اگر کسی حین تماس تصویری با شما تماس بگیرد، ارتباط قطع یا دچار اختلال نشود.
اگر به پارتنرتان یا افرادی که با آن‌ها تماس تصویری می‌گیرید اعتماد کافی دارید، با استفاده از این ترفند، لذت و شهوت را در ویدئوهایتان به اوج خودش برسانید:

  • به چشم‌های هم نگاه کنید. اگر حواستان به این نکته باشد و در لحظۀ ارگاسم به چشم‌های فرد مقابل در تماس تصویری نگاه کنید تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد.
  • بدنتان را با احساس و لوندی، هماهنگ با شدت و لذت و شهوتتان حرکت بدهید.
  • «سوییت» در این مورد می‌گوید که «نفس‌نفس زدن و صحبت‌های شهوانی هم‌زمان با خودارضایی، برای بسیاری از افراد تحریک‌کننده است؛ به‌خصوص وقتی که دور از هم و در حال تماس تصویری هستید».
  • نباید تمام تمرکزتان روی بخش تناسلی باشد. «هرزوگ» یادآوری می‌کند که «سکس تجربه‌ای است که تمام بدن را درگیر می‌کند. سعی کنید با ملایمت و به‌آرامی تمام بدنتان را لمس کنید تا اعصاب تحریک‌پذیر در تمام بدن بیدار و تحریک شوند و در نتیجه لذت بیشتری را تجربه کنید».
  • برای این‌که کنجکاوی جنسی و اشتیاق پارتنرتان را بیشتر کنید، البته به شرطی که پارتنرتان از این کار خوشش بیاید، قبل از شروع تماس تصویری با ارسال پیام‌های شهوانی و شیطنت‌آمیز، زمان تماس را به او یادآوری کنید و برای خودارضایی دو‌نفره‌تان وسوسه‌اش کنید.
  • حین خودارضایی برای تحریک بیشتر پارتنرتان، دوربین را در زاویه‌ای قرار بدهید که بخش تناسلیتان را کاملاً در معرض دید او قرار بدهد و شما را درحال تحریک‌کردن خودتان ببیند.
  • «هرزوگ» تاکید می‌کند که در تماس تصویری کلید اصلی «حفظ و برقراری ارتباط» است. با صحبت‌های شهوانی یک‌دیگر را تشویق و تحریک کنید یا حین خودارضایی به پارتنرتان دستور بدهید که به چه صورتی به بدنش دست بزند و با خودش چه‌کار کند.
  • اگر قبل از دورشدن از هم‌دیگر از تصمیمتان برای تماس تصویری آگاه هستید، از پارتنرتان چیزی مثل لباس، عطر، یا یکی از وسایل شخصیش را یادگاری نگه دارید تا حین خودارضایی بهتر بتوانید حضورش را در کنار خودتان احساس کنید.
    همان‌طور که «هرزوگ» توضیح می‌دهد، «صرفاً به این دلیل که جسماً در کنار هم حضور ندارید تجربیات جنسیتان دچار کمبودی نمی‌شود. فاصله و دوری شما برعکس دلیلی برای به‌چالش کشیدن و بیشترشدن اشتیاق و لذت شما و پارتنرتان از این تماس‌های تصویری می‌شود». پس از این فرصت برای خلاقیت‌ بیشتر استفاده کنید.

ادامه در کامنت اول

11 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-05-13 17:53:07 +0330 +0330

خطرات احتمالی



با این‌که خودارضایی دونفره کم‌ترین خطر و جای نگرانی را دارد، ولی باز هم به‌طور قطعی بی‌خطر نیست. خطرات و نگرانی‌های نه‌چندان جدی شامل: خطر بریدگی و خراشیدگی در واژن و حفرۀ مقعدی می‌تواند باشد. به این منظور «هرزوگ» توصیه می‌کند که پیش از تصمیم به این کار حتماً ناخن‌هایتان را کوتاه و تمیز کنید. «گتر» می‌گوید: «سائیدگی و خراشیدگی ایجادشده در اثر مالیدن زیاد، در صورتی که موضع به‌قدر کافی مرطوب و روان نشده باشد، منجر به ایجاد آزردگی و تورم خواهد شد». تنها راه جلوگیری از چنین پیشامدی، استفاده از لوبریکانت و روان‌سازها است. پس در صورتی که احساس کردید نیازی به استفاده از آن‌ها دارید، تردیدی به‌خرج ندهید.
در مجموع اگر حین خودارضایی دونفره، به هرشکلی مایعات بدنتان به دیگری با به بدن فرد دیگر وارد شود، احتمال انتقال عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی وجود دارد. برای جلوگیری از چنینی مشکلی، «سوییت» توصیه می‌کند که مرتب برای معاینه‌های لازم به پزشک مراجعه کنید و با پارتنرهای جدید از وسایل جلوگیری استفاده کنید. علاوه بر این، «هرزوگ» توصیه می‌کند که از اسباب‌بازی‌های جنسی به‌صورت اشتراکی استفاده نکنید تا «از انتقال هرگونه بیماری مقاربتی از طریق تماس با مایعات بدن بین خودتان و پارتنرتان جلوگیری کنید».
مسئلۀ نگران‌کنندۀ دیگر کم‌رنگ‌ترشدن حریم شخصی است. به‌نظر «سوییت»، «مثل تمام اشکال و انواع دیگر رفتارها و روابط جنسی، اگر پای خودارضایی مشترک شما به فضای اینترنت و دنیای دیجیتال وارد شود، چه عمداً و چه سهواً، همیشه خطر درزکردن و انتشار این ویدئوها در فضای مجازی وجود دارد».


سخن پایانی



نتایجی که از این بحث می‌گیریم، به‌طور خلاصه این موارد هستند: خودارضایی، چه در تنهایی و چه دونفره، برای همه فواید زیادی دارد. خودارضایی مشترک، یکی از فعالیت‌های جنسی بسیار صمیمانه‌ای است که در ایجاد و حفظ پیوند عاطفی بین شما و پارتنرتان نقش مؤثری دارد. «هرزوگ» درمورد خودارضایی مشترک به‌طور خلاصه می‌گوید: «فکر می‌کنم هرکسی که پذیرا و علاقه‌مند به تجربیات جدید باشد، از خودارضایی دونفره لذت می‌برد. اما ایجاد زمینه و فضای امن لازم برای این تجربۀ جدید، به عهدۀ خود شما است». به نظر «سوییت»، بخش بزرگی از این امنیت خاطر به جلب رضایت افراد پیش از انجام فعالیت‌های جنسی است: «مهم این است که مشتاق و علاقه‌مند به جلب رضایت پارتنرتان باشید و به او ثابت کنید که اگر صلاح ببینید باز هم می‌تواند در تصمیم‌گیری‌هایش در مسائل جنسی تجدید نظر کند».


منبع


2023-05-13 19:25:08 +0330 +0330

↩ LucyTheMorningStar
این که یه فتیش سادس
یکم مهیج تر و ماجراجویانه تر لازمه

3 ❤️

2023-05-15 13:40:32 +0330 +0330

↩ LucyTheMorningStar
من سوم راهنمایی بودم تو خونه دوستم برای هم تو دستشویی خونشون با صابون برای هم جق زدیم … خیلی حال داد.
الان اون سه تا بچه داره .
تو به شرکت با هم همکاریم .

2 ❤️

2023-05-16 15:39:51 +0330 +0330

↩ mati007
همو انگشت کنین خب

0 ❤️

2023-05-16 15:40:53 +0330 +0330

↩ kirkoloft_001
بعضی مطلبا زبان اصلیش خیلی طولانی نیستن اما بعد از ترجمه طولانی می‌شن و از محدودیت کاراکتر پست هم بیشتر می‌شن.

2 ❤️

2023-05-17 12:52:16 +0330 +0330

👏 😎

1 ❤️

2023-05-19 16:17:33 +0330 +0330

↩ Kos_bolori
الآن از اون روزها یاد میکنید باهم؟

0 ❤️

2023-05-23 09:25:52 +0330 +0330

↩ m.mardin
چه کنم خب؟

0 ❤️

2023-05-25 05:59:05 +0330 +0330

↩ بهادر۱۲۳۴
یه همکلاسی داشتیم کونی بود با هم کردیمش ، بعضی وقتها میگه یا بهزاد بخیر …

0 ❤️

2023-05-30 08:40:12 +0330 +0330

↩ LucyTheMorningStar
کیر کلفتم و کار بلد 🥒🔥
یکی‌بیاد

0 ❤️



تاپیک‌های داغ





‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «