زنی که باردار نبوده می تواند شیر بدهد؟

1391/11/30

آلیس عزیز
آیا برای زنانی که هرگز باردار نبودند ممکن است که شیر تولید کنند؟ اگر امکان دارد، بهترین و سلامت ترین راه برای تحریک سینه به تولید شیر کدام است؟ من مایلم که با همسر جدیدم این کار رو انجام بدم.

خواننده عزیز
متشکرم از این درک بالایی که نسبت به بدن انسان و کارکرد آن دارید. بله این امکان وجود دارد که زنانی که حامله نیستند یا نبودند به تازگی، تولید شیر در سینه داشته باشند. دیده شده که زنی که فرزندی به دنیا نیاورده، در زمانی که نوزادی مادر خود را از دست داده بوده و از آن مراقبت می کرده است متوجه وجود شیر در سینه های خود شده است. یا درمواردی که مادری قادر به شیر دهی نبوده است، سینه های زن دیگری که مسئول بوده است شیر تولید کرده اند.
اخیرا زنانی که نوزادانی را به فرزندی قبول کرده اند هم به دنبال راه هایی هستند که بتوانند نوزادانشان را با سینه خود تغذیه نمایند و در کنار اینها هم هستند زوجهایی که این کار رو از دیدگاه جنسی تحریک کننده می دانند و به دنبال راهی هستند که بتوانند بدون داشتن فرزند یا بارداری ، در سینه هایشان شیر داشته باشند.موفق ترین موارد آنهایی بودند که هورمون درمانی و مالش و تحریک سینه ها و نوک سینه ها را همزمان انجام داده اند.

در دوران بارداری، بالا رفتن میزان هورمون های استروژن، پروژسترون و پرولاکتین در بدن زن، سینه ها را آماده تولید شیر می کند.بعد از زایمان، کاهش اساسی در میزان دو هورمون اولی رخ می دهد ولی سطح پرولاکتین همچنان بالا می ماند. زنانی که باردار نیستند و مایل به شیر دهی می باشند می توانند از طریق تغییر میزان این هورمون ها در خونشان، به طور مصنوعی حالتی مشابه بارداری و شیر دهی در خود ایجاد نمایند. این هورمون درمانی زمان کوتاهی قبل از شروع تغذیه با شیر قطع می شود و آنچه که باعث ادامه این جریان می شود مکیدن نوزاد است . مکش باعث تولید شیر می گردد. وقتی که باقی مسائل درست هستند و هورمون ها کار خود را انجام داده اند باید سینه مکیده شود تا شیر جریان یابد. تحریکات مداوم سینه ها و نوکشان هم به تولید و جریان داشتن شیر کمک میکند. برخی از متخصصین می گویند که شیر دوشی هر سه ساعت یک بار، از هر دو سینه به طور همزمان، با وسیله استاندارد و طبی را می توانید از دو ماه قبل از آغاز تغذیه با شیر انجام دهید و اگر امکانش نیست میتوانید به همراهی پارتنرتان ماساژ و تحریک دستی سینه ها و نوکشان را در برنامه خود قرار دهید.این تحریک و مالش باعث می شود که پرولاکتین تولید شده و سطح آن در خون بالا برود.برای داشتن یک برنامه درست در هورمون درمانی و آموختن تکنیک های درست مالش و تحریک سینه می توانیدبا یک مشاور خبره در امر شیر دهی مشورت کنید.
تغذیه و شیر دهی با سینه گرچه برای بانوان بسیار به لحاظ روحی ارضا کننده است ولی گاهی مشکلاتی را به همراه دارد.همزمان که سینه ها شروع به تولید شیر می کنند، بزرگتر، سنگین تر و حساس تر میشوند.بعضی از زنان در این گونه موارد احساس درد و ناراحتی میکنند. گاهی شیر در سینه می ماند و اگر دوشیده نشود گلوله های دردناکی را تشکیل می دهد و در مواردی هم عفونت در سینه ایجاد میشود که علائم آن شبیه بیماری آنفلوآنزا و تب می باشد. همچنین بهتر است بدانید که برخی ویروس ها و باکتری ها از طریق تغذیه با شیر منتقل می گردند. بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت بی و سی . بنابراین اگر در بدنتان بیماری دارید که نمی خواهید آن را به پارتنرتان منتقل کنید بهتر است که از این کار چشم پوشی نمایید.
اگر هورمون درمانی و مالش راه هایی نیستند که مایل به امتحانشان باشید، می توانید از وسایلی که تجربه ای مشابه را ایجاد میکنند استفاده کنید و آن را روی سینه خود قرار دهید و یا شیر را از بالا روی سینه خود بچکانید تا پارتنرتان آن را از روی نوک سینه شما بخورد.

5459 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2013-02-23 19:32:40 +0330 +0330

[quote=Hermes1]زنی که باردار نبوده می تواند شیر بدهد؟[/quote]
من عاشق این مقاله یا پرسش و پاسخ شدم
نه فقط به خاطر اینکه موضوع بسیار جذابی داره =P~
نه فقط برای اینکه مطالب علمی و به درد بخور برای زندگیه روزمره داره :D
و نه فقط برای اینکه یه مقاله ی دست اوله که به صورت اختصاصی برای شهوانی ترجمه شده :X
بلکه به خاطر همه ی موارد =D>

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «