سیتکام ۱۰۱!

1399/08/14

قبل از شروع من رد هستم و امیدوارم در کنار همدیگه چیزهای باحال و مفید و بعضا مطالبی که مغزمون رو قلقلک بده یاد بگیریم و از آشنایی با تک تک شما خوشحالم، این از این!!
تصمیم گرفتم اولین موضوعی که در موردش اینجا مینویسم سیتکام باشه که چندین علت داره؛
خب اول ببینیم سیتکام اصن چیه، سیتکام یا کمدی موقعیت که از ترکیب دو کلمه موقعیت و کمدی به انگلیسی ساخته شده یه سبک از طنزه که در اون معمولا اتفاقات خنده دار در جریان زندگی روزمره اتفاق می افته؛ سریال‌های سیتکام معمولا همراه یه صدای خنده هستن که احتمالا اوایل که شروعشون میکنید بسی رو مخ ان! ولی به مرور عادت میکنید و باعث میشن اصن خود شما هم بیشتر بخندین که این صدا خنده گاهی وقتا صدای ضبط شده اس و گاهی هم در حین ضبط تعدادی از هوادارا رو دعوت میکنن و همزمان میبینن و اون خنده های واقعی افراده.
دیدن سیتکام ها رو شخصا به چند دلیل به هر کسی که این تاپیک رو میخونه توصیه میکنم به چند دلیل:
۱. اینکه بنا به دلایل واضح تو این مقطع زمانی همه‌ی ما نیاز به خنده و شادی داریم هر چند کوتاه و گذرا باشه میتونه در کل روز یا هفته به شما کمک کنه و انرژی بیشتری بده.
۲. تایم سیتکام ها نصف سریال های معمولی عه و هر قسمت حدود ۲۰ دقیقه اس پس وقت چندانی نمیگیره و میشه گفت تقریبا همه میتونن هر شب یکی دو قسمتش رو نگاه کنن و تفریح خوبیه چه تنها باشین چه همراه افراد دیگه نگاشون کنید (معمولا این سریال ها صحنه‌های خیلی کمی دارن و از این نظر تو خیلی از فضا‌های نسبتا دوستانه میشه دید البته خب بازم سریال مال فرهنگ‌های دیگه‌اس)
۳. از نظر علمی ثابت شده خندیدن بجز اون شادی و حس خوبش (که همون خودش بیشتر از کافیه) مزایای زیادی داره و در سلامت روانی و جسم شما تاثیر قابل توجهی میتونه داشته باشه و صرفا جهت اطلا خانوم‌‌ها و دوستان در دوران کات!!! کالری قابل توجهی می‌سوزونه.
۴. لغاتی که در سیتکام ها استفاده میشن معمولا سطح خیلی بالایی ندارن و دیالوگ‌های همون حرف های متداول و روزمره‌‌ان بنابراین برای افرادی که سطح زبانشون ضعیف یا متوسطه میتونه کمک قابل توجهی بهشون در رشد زبانشون (اگر هدفتون زبانه با زیرنویس انگلیسی ببینید) در حوزه‌های دایره لغت و مکالمه و لیسنینگ بکنه در عین اینکه خسته کننده نیس و فانه.
۵. برای افرادی که به دلایل مختلف دوس دارن با فرهنگ آمریکا آشنا بشن (چون اکثر اینا محصول آمریکاست) میتونه منبع و شروع خوبی باشه.
حالا بریم یه چندتا از این سریال این سبک رو یه نگاه بندازیم:
۱. Friends : که احتمالا محبوب ترین عنوان در ایرانه و یکی از محبوب ترین ها در جهان، داستان ۶ تا جوونه (۳تا دختر و ۳ تا پسر تو دهه ۲۰ زندگیشون) که با همدیگه دوست هستن و در کنار همدیگه وقت زیادی رو میگذرونن و اتفاقاتی که براشون رخ میده، سریال بسیار خنده‌داریه و به نظرم یکی از بهترین گزینه ها برای شروعه.
۲. The modern family: یه سریال خیلی جدید (فصل آخرش ۲۰۲۰ اومد) که درباره ۳ تا خانواده‌اس که این سه تا خانواده با هم فامیل‌ هستن ( یه پدر که ازدواج مجدد کرده با یه زن خیلی جوون کلمبیایی، دخترش که ازدواج کرده و ۳ تا بچه داره و پسر همجنسگرای این خونواده که با دوست‌پسرش زندگی میکنه) و زندگی روزمره اینها رو دنبال میکنه که داستان جالبیه، هستن تعدادی از دوستان که ممکنه از فرندز خوششون نیاد که می‌تونن به عنوان گزینه بعدی سراغ این سریال برن.
۳. How I met your mother: یه سیتکام دیگه که این هم در مورد ۵ تا جوونه که با همدیگه در ارتباط هستن و بازم زندگی و جریان روزمره ایناس و از نظر من فضای رمانتیکش بیشتره چونکه یک زوج تو این ۵ نفر از همون اول هست و همونطور که از اسمش ممکنه بشه حدس زد یکیشون دنبال اینه که زن آرزو‌ها و زندگیش رو پیدا کنه، و یه دخترباز تیر هم اینجا داریم (نیل پاتریک هریس نازنین که جهت اطلاع و برخلاف شخصیت سریالش همجنسگراس!).
۴. The big bang theory: داستان این سریال در رابطه با ۴ تا بچه بقول دوستان پاستوریزه و اتوکشیده‌اس که تو زمینه‌ی کاری و تحصیلات فوق‌العاده موفق هستن ولی در روابط اجتماعی و ورزش و کلا همه چی بجز درس تعطیل‌ان (۲تاشون با همدیگه همخونه هستن و یکی یه مهاجر از هنده و سومی یه یهودیه که با مامانش زندگی میکنه!) و داستان از اونجایی شروع که یه دختر جوون و خوشگذرون که عکس این دوستان ماس میان میشه همسایه رو‌به‌رو یه این ۲ تا همخونه و با همدیگه ارتباط برقرار میکنن و طنز داستان تضاد های شدید بین این ۲ تا تیپ مختلفه، نکته جالب این سریال از دید من اینه که گهگاهی فکت‌های علمی کوتاه و جالبی مطرح میشه و جذابیتش به اینه که هر مطلب علمی و حتی فرمول‌‌هایی که شما روی تخته‌‌ها در این سریال می‌بینید کاملا اثبات شده و درست‌ان.
۵. Seinfeld: اگر اهل سریال باشید و بخواید یه خورده سریال های جوندار‌تر ببنید این سریال یا سریال بعدی گزینه‌‌های مناسبی برای شما محسوب میشن چون در عین کمدی بودن بازی های قوی و گیرایی رو ما توی ساینفیلد و آفیس داریم. نکته قابل ذکر اینه که خیلیا اعتقاد دارن اکثر سیتکام‌های مدرن و امروزی از این سریال الگو برداری کردن و این اصل جنسه! و نقش اول این سریال بازی میکنه در حد بنز! نگم براتون.
۶. The office: نسخه آمریکایی این سریال تبدیل به یه اثر ماندگار و بسیار موفق شد که طبق مشاهدات! معمولا اگر بتونید اوایل سریال رو تحمل بکنید، در ادامه سریال جایزه صبر شما رو با یه اثر بسیار متفاوت میده، اینم از اون دسته سیتکام‌هایی که مثل ساینفیلد به فیلم و سریال‌بین های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای توصیه میکنم و برای شروع خیلی خوب نیس.


سیتکام‌‌های دیگه ای هم هستن که موفق بودن و میشه اونا رو هم دید ولی بنا به دلایلی مختلفی شخصا حس میکنم این ۶ تا گلچین سیتکام‌ها برای سلیقه‌های مختلف باشه و با همینا شروع کنید و برید جلو ولی اگر به هر دلیلی از این سریال‌ها خوشتون نیومد و یا با این موضو حال کردید و دوست داشتید بیشتر بدونید کلمه sitcom رو گوگل کنید و بیشتر در مورد این موضوع و سریال‌های دیگه این سبک بدونید و بخونید.
امیدوارم همه آدما هر کجا که هستن شاد باشن و خوشحال و منم خوشحال میشم اگر به هر نحوی بتونم در این مسیر حتی به یه نفر کمک کنم هر چند برای لحظاتی شاد باشه؛ لطفا این سریال‌ها رو به دوستانتون هم معرفی کنید و عامل شادی دیگران باشید چون حداقلش مزایای اجتماعی‌ای برای همه ما ها داره.
ارادت رد

590 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «