سینمای کره جنوبی / سریال پادشاهی

1400/06/25



سریال پادشاهی یا kingdom یه سریال درام - ترسناکه ساخته شده توسط کره و پخش شده توسط نتفلیکسه . سریال در طی دوره پادشاهی چوسان و در کشور کره جنوبی اتفاق میفته . جایی که امپراطور به طرز مشکوکی بیمار میشه و شایعاتی از مرگ امپراطور پخش میشه . این درحالیه که قبل از اینها وزیر از قدرتش سو استفاده کرده و دخترش رو به ازدواج امپراتور در آورده و حالا همسر امپراطور مدعی داشتن فرزنده و از اونجایی که مادر تنها فرزند بزرگ امپراطور (منظورم اونی نیست که در شکم ملکه است) یک ندیمه بوده حالا اگه ملکه واقعا بچه دار بشه جایگاه شاهزاده به خطر میفته و اگه امپراطور قبل از به دنیا اومدن فرزند ملکه بمیره ؛ شاهزاده فعلی امپراطور میشه و به همین دلیله که به نظر میاد وزیر داره بیماری مشکوک امپراطور رو مخفی میکنه . (وزیر داره بیماری مشکوک رو مخفی میکنه تا امپراطور اونقدر زنده بمونه که فرزنده ملکه به دنیا بیاد.)
اگه فکر میکنی سینمای کره فقط سریال های عاشقانه کلیشه ای می سازه این سریال میتونه نظرت رو نسبت به تفکرت تغییر بده . سریال حالت زامبی محور داره اما قرار نیست طی تمام سریال شخصیت ها در حال فرار و کنار اومدن با قضیه باشن . سریال با همه فیلم ها و سریال های زامبی محوری که دیدی متفاوت خواهد بود و تا یه جایی زامبی ها تاثیر گذار هستن اما از یک جایی به بعد مخاطب کم کم حس میکنه که داره تصویر بزرگتری از فرار و خورده شدن توسط زامبی ها رو میبینه.
چیزی که سریال رو خاص تر کرده اینه که ایده ی زامبی رو با دوره امپراطوری قدیم ترکیب کرده که از لحاظ تئوری به نظر خوب نمیاد ولی وقتی سریال رو میبینیم تازه میفهمیم که چقدر خوبه. صحنه های جنگی ، حمله ، گریم و … اونقدر قشنگ درست شدن که شما میتونید تا ساعت ها بهش نگاه و فکر کنید اما اشتباهی پیدا نکنید (فیلم های زامبی محورِ خوب از لحاظ گریم خیلی مهم هستن چون زخم های زامبی باید طوری باشه که بیننده بتونه ببینشون و احساس مصنوعی بودن نکنه وگرنه نمیترسه . (مثل کاستوم هالووین بازیگر های هالیوود)) ، و از طرفی بازیگریه خوب هم باعث شده که گاهی حتی برای شخصیت منفی به گریه بیفتی .اکثر سریال در فضای آزاد و طبیعت دست نخورده اتفاق میفته و همین استفاده از مناظر طبیعی علاوه بر زیبایی که به سریال داده باعث شده بیشتر صداهای پس زمینه همون صداهای طبیعت و اسب ها و درخت ها و دیگر چیز ها باشن و نیاز به موسیقیه زیادی نباشه .(هرچند همون صدای اسب ها و شاخه ها و پرنده ها و … هم موسیقی هستن اما همین صداهای نسبتا طبیعی باعث میشن کمتر به قطعه های پیانو یا ویولن یا … نیاز بشه .)
به نظرم داستان سریال خوب جا افتاده . درواقع به نظرم تفاوتی که این سریال با مجموعه های زامبی محور دیگه داره مثل تفاوت پختن گوشت سرخ در قابلمه با زودپزه (اگه در قابلمه بپزی تلاش بیشتری میخواد اما طعم بهتر و طبیعی تری داره (امتحان کن)) یعنی حتی ممکنه از فیلم های زامبی محور خوشت نیاد اما این سریال برات جذاب باشه.
هرچند سریال تموم نشده اما به نظرم تا اینجا ، داستان به خوبی کنترل شده و کیفیت پایین نیومده و تونستن یک پایان بندی خوب و مناسب رو در آخر فصل دوم به مخاطب ارائه بدن (فعلا تا فصل دوم اومده) . سخت نگیر امتحانش کن.

عکس و مکث









630 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-09-16 15:09:30 +0430 +0430

سعی میکنم از این به بعد چند فیلم و یا سریال دیگه رو هم از سینمای کره معرفی کنم

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «