محیط زیست ایران کسی از عمق فاجعه خبر ندارد

1397/03/25

محیط زیست/ایران؛ کسی از عمق فاجعه خبر ندارد

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسمی در مشهد گفت که رتبۀ محیط ‌زیستی ایران در میان ١٨٠ کشور جهان بالاتر از ١٠٠ است. عیسی کلانتری ایران را یکی از سرافکنده ترین کشورهای جهان در زمینۀ حفظ محیط زیست معرفی کرد که حتا جرأت ندارد شاخص های واقعی محیط زیست خود را در مجامع جهانی بیان کند. او با استناد به آمار و ارقام زیست محیطی، ایران را یکی از جوامعی خواند که “بیشترین ظلم را به محیط زیست خود روا داشته است.”

به گزارش رادیو فرانسه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود که ایران بیشترین فرسایش خاک را در جهان داراست و برغم بالاترین استفاده از منابع انرژی، پایین ترین بازده انرژی را دارد. کلانتری در جای دیگری از سخنانش گفت : بالاترین فرسایش گیاهی و آب در جهان متعلق به ایران است که به هیچ عنوان افتخارآفرین نیست. وی علت اصلی این وضعیت را جهل و ناآگاهی عمومی دانست که شامل کلیه مسئولان جمهوری اسلامی از جمله قضات قوۀ قضائیه می شود.

کلانتری گفت : “امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور در معرض بی آبی شدید قرار دارد، به طوری که سرانۀ آب ۷۰ درصد جمعیت ایران به کمتر از ۵٠٠ متر مکعب رسیده، در حالی که بر اساس معیارهای جهانی سرانۀ آب زیر ١۰۰۰ متر مکعب به منزلۀ وضعیت بحرانی است.” رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود که امروز خراسان رضوی ١۳۰ درصد منابع آبی تجدیدناپذیر خود را مصرف می کند که وحشتناکترین رقمی است که می توان در جهان پیدا کرد. او تصریح کرد که میزان استفاده از منابع آب تجدیدپذیر در ایران رقم ١١٠ درصد است و بعد از ایران با بالاترین مصرف آب کشور چاد است که ۶۳ درصد منابع آبی‌اش را استفاده می کند.

عیسی کلانتری گفت که وضعیت محیط زیست ایران چنان وخیم است که از سازمان حفاظت محیط زیست با هفت هزار نفر پرسنل کاری ساخته نیست. او گفت : “از محیط زیست ایران باید ٨۰ میلیون نفر حفاظت کنند.”

وی وضعیت معادن کشور را نیز وخیم خواند و گفت : “معادن کشور یک بار مصرف شده اند، یعنی معدن را تخریب، بهره برداری و رها می کنند و به سراغ جای دیگری می رونند.” او اضافه کرد: “بر روی تمام رودخانه های کشور سد بسته ایم بدون آنکه حق و حقوق زنده ماندن کشور را در نظر بگیریم” به طوری که مردم خوزستان بیش از ١٠٠ روز در سال با مشکل گرد و غبار و تعطیلی روبرو هستند. کلانتری تصریح کرد : دریاچه های کشور در نتیجۀ همین سدسازی های بی رویه خشک شده و شیراز امروز به جهنم بدل گشته است.

کلانتری تأکید کرد که “در به وجود آمدن این وضع، نه آمریکا، نه روسیه و نه اسرائیل هیچ دخالتی نداشته اند و همۀ این وضعیت را خودمان به وجود آورده ایم.”

او گفت : “هم اکنون ده کلانشهر کشور با آلودگی شدید هوا مواجه اند. پسماند شمال کشور را غیرقابل زیست کرده و سه استان کشور زیر پسماند دفن شده اند. در شهر همدان فرونشست های چند ده متری صورت گرفته چون هر قدر توانسته ایم آب زیرزمین اش را بیرون کشیده ایم.”

به گفتۀ عیسی کلانتری خشک شدن رودخانه ها به نابودی تالاب ها انجامیده است. او تصریح کرد که “در حوزۀ دریاچه ارومیه ۶۹ درصد آب تجدیدپذیر مصرف می شود چون ۳۷ سد بر روی رودخانه های دریاچه ساخته شده و مسیر تمام آب های ورودی به این دریاچه بسته شده اند.”

250 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-06-15 09:55:22 +0430 +0430

حل نشدن مشکل آب؛ ایران از بین می رود

کم‌کم زیر پای‌مان خالی می‌شود و در آغوش فاجعه بدبخت می‌شویم

محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه ملی (بهشتی)، در کانال تلگرامی خود نوشت:

مسائل و بلایایی هستند که «کُندرو» خوانده می‌شوند. مسأله کندرو مدت زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا پدید آید، ولی در زمان کوتاهی به صورت گاه فاجعه‌باری بروز می‌کند، و عواقب آن نیز تا مدت زمان بسیار زیادی باقی می‌ماند. زلزله برای مثال از جنس همین مسائل و بلایای کندرو است. صدها، هزارها و شاید ده‌ها هزار سال زمان لازم است تا لایه‌های زمین حرکات بسیار کندی انجام دهند که نهایتاً منجر به چند ثانیه زلزله می‌شوند. ده‌ها سال زمان لازم است تا بر اثر ناکارآمدی، بی‌توجهی و ضعف فناوری، شهری ساخته شود که خانه‌هایش ایمن نیست. این دو فرایند طبیعی و انسانی کندرو ترکیب شده و فاجعه‌ می‌آفرینند؛ چیزی از جنس آن‌چه خدای‌ناکرده در کمین تهران نشسته است.

تخریب و نابودی تدریجی منابع آب زیرزمینی یکی از پدیده‌های کندرو و خطرناک برای ایران است. تحولات آب زیرزمینی کندرو و نامشهود است. آب زیرزمینی در لایه‌های عمیق زمین از چشم ما آدمیان پنهان است و نابودیش را نمی‌بینیم حال آن‌که در آب‌های سطحی به سرعت می‌بینیم که برای مثال آب زاینده‌رود خشک شد یا مخزن پشت سد لار و لتیان تهران خالی است. تغییرات آب‌های سطحی را به چشم می‌بینیم و خطرات کمبودشان را درک می‌کنیم، اما خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی را نمی‌بینیم و درست عین لایه‌های زمین که به آرامی به سمت زلزله‌ای مهیب حرکت می‌کنند و صدای‌شان را تا لحظه وحشتناک و دیرهنگام زلزله نمی‌شنویم، صدای سفره‌های آب در حال نابودی را نیز نمی‌شنویم.

امسال خشکسالی ما را کمی هشیار کرد و دیدیم که رودخانه‌ها خشکیدند و مخزن سدها پر نشدند؛ اما نمی‌بینیم که زیرزمین چه خبر است. آب‌ها را به مدد پمپ‌ها سرخوش و مستانه از زمین بیرون می‌کشیم، زمین می‌خشکد، صدای ناله‌اش را نمی‌شنویم؛ اما مادر زمین پرحوصله و صبور است، اندک اندک می‌خشکد و کمرش می‌شکند، تاب نمی‌آورد و فرومی‌نشیند، و درست زمانی صدایش را می‌شنویم که زیر پای‌مان خالی می‌شود. زمین می‌خشکد و بیابان می‌شود، ریزگرد به پا می‌خیزد و همه سال‌های سکوت زمین را به رخ‌مان می‌کشد، انتقام می‌گیرد. استخوان آب‌خوان‌های زمین که بشکند، استخوان‌های ما را هم خواهد شکست؛ و چشمه‌های زمین که بخشکد، چشم‌های ما را هم خواهد خشکاند.

تصور نکنیم چند بارش بهار امسال برای درمان زخمی که طی چند دهه بر پیکر آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی این کشور وارد کرده‌ایم مرهمی است. تخریب منابع آب زیرزمینی درست عین سرطان – با همه وحشتی که بر جان‌مان می‌ریزد – عین زلزله‌ای خاموش و عین هر فاجعه کندرو دیگری، زیر پای ما را خالی می‌کند. این تخریب کندرو منابع آب زیرزمینی، اگر کاری نکنیم، خیلی تند ما را در خود خواهد بلعید. چشم‌ها را از ابرهای آسمان به لایه‌های زیرین زمین بدوزیم. فاجعه از جایی می‌آید که اصلا نمی‌بینیم.»

1 ❤️

2018-06-15 09:56:42 +0430 +0430

آخوند داعشی: مردم نباید مقابل نظام بایستند
علم‌الهدی: مردم نباید به خاطر گرانی مقابل نظام بایستن
د و اعتصاب کنند

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان باید با مدیریت جهادی وارد میدان شوند و این چنگ گرانی که حلق مردم را می‌فشارد، باز کنند. مردم ما یک ماه روزه گرفتند که معنای آن مقاومت در برابر نداشتن، نخوردن نیاشامیدن است. این یک ماه روزه مردم را قهرمان می‌سازد تا در برابر استکبار جهانی و در برابر این تحریم‌ها و فشار اقتصادی مقاومت کنند. شما کارگزاران نظام نیز باید در مدیریت‌های جهادی خود این مقاومت مردم را چند برابر کنید.

علم الهدی گفت: اگر به وسیله دشمن در تنگنای اقتصادی قرار گرفتیم، این باعث نشود که افراد در اصناف و اقشار گوناگون به دلیل این تنگنای اقتصادی مقابل نظام بایستند و بر ضد آن اعتصاب کنند.

1 ❤️

2018-06-15 09:58:48 +0430 +0430

ده‌ها شکایت از پخش اذان با صدای بلند در سوئد

پس از آنکه پلیس در وکخو سوئد اجازه داد مسجد محل اذان نماز جمعه را با بلندگوها پخش کند، مردم از این اقدام شکایت کرده‌اند. تا کنون ۵۹ مورد شکایت به مسئولان سپرده شده است.

به گزارش «محبت نیوز» دادگاه تا کنون به سه شکایت رسیدگی کرده است. اما در حال حاضر ۵۹ شکایت در بخش اداری دادگاه در مالمو به ثبت رسیده است.

رادیو سوئد به نقل از روزنامه اسمولند پوست، پلیس در مجموع ۶۳ شکایت دریافت کرده است. گفته شده که امکان افزایش شکایت‌ها همچنان وجود دارد.
پلیس در آغاز ماه می سال جاری گفت که امکان پخش آذان نماز جمعه ساعت یک پس از ظهر با بلندگوها از مسجدی در کمون وکخو وجود دارد.

جواز پخش اذان برای حدود سه و نیم دقیقه صادر شده است و این مجوز تا یک سال اعتبار دارد. اکنون مشخص نیست با وجود شکایات، دادگاه در مورد ادامه پخش اذان چه تصمیم خواهد گرفت.

1 ❤️

2018-06-15 10:03:33 +0430 +0430

نخست‌وزیر فرانسه دعوت مراسم افطار مسلمانان این کشور را نپذیرفت

امانوئل ماکرون امسال در مراسم ویژه افطار ماه رمضان جمعیت مسلمانان فرانسه شرکت نکرد و این مراسم شامگاه سه‌شنبه با حضور ژار کلمب وزیر کشور فرانسه برگزار ‌شد.

احمد اگرا، رئیس شورای مسلمانان فرانسه روز چهارشنبه ۲۳ خرداد از اینکه رئیس جمهوری این کشور نتوانسته همچون سال گذشته در این مراسم حضور داشته باشد اظهار تأسف کرد و افزود که عدم ارائه نطقی از سوی نخست‌وزیر هم نشانه بی‌میلی مقامات دولت به برگزاری این مراسم است.
به گفته یورونیوز، رئیس شورای مسلمانان فرانسه افزود‌: «نخست‌وزیر قول داده بود در این مراسم حضور داشته باشد اما سرانجام قرار شد وزیر کشور برای ارائه نطقی بیاید.»
امانوئل ماکرون از پیش دعوت به این مراسم را نپذیرفت اما بنا بود نخست‌وزیر فرانسه، ساعت ۱۱:۴۵ یعنی نزدیک به پایان و «برای صرف چای» خود را به این مراسم برساند. اما دفتر وی سرانجام ساعت حضور او را اعلام نکرد.

نشریه «پاریزین» می‌نویسد به نظر می‌رسد ماکرون مایل نیست فعلن درباره «اسلام فرانسه» چیزی بگوید و اعلام کرده که عدم حضورش به دلیل «برنامه کاری سیاسی» است که با مراسم افطار هماهنگ نبوده است.

طرح جدید دولت فرانسه برای مبارزه با اسلامگرایی افراطی و تروریسم اسلامی

خود ماکرون اما هنوز درباره این موضوع حساس اظهار نظری نکرده است. وی ماه فوریه در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه اعلام کرده بود: «مایلم در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ کلیت سازماندهی اسلام فرانسه را پایه‌گذاری کنم.»
رئیس‌جمهوری جوان فرانسه ماه‌ها با روشنفکران، دانشگاهیان و همچنین نمایندگان تمامی مذاهب گفتگو کرد. چگونگی تربیت امامان جماعت و نیز تأمین بودجه اماکن عبادی نیز در برنامه جامع او قرار داشته است. اما احمد اگرا می‌گوید: «او (ماکرون) خود را با این فرض که این موضوع، مسأله ساده‌ای است به دام انداخت. اما هنوز به دیدار ما نیامده و ما همچنان منتظر ملاقات با او هستیم.»

1 ❤️

2018-06-15 10:05:32 +0430 +0430

احزاب آلمانی خواستار مقابله با «یهودی‌ستیزی» در مرکز اسلامی هامبورگ شدند

رؤسای فراکسیون‌های احزاب آلمان در گفت و گو با روزنامه “هامبورگر ابند بلات” گفته‌اند، “مرکز اسلامی هامبورگ” با نقض قرارداد سال ٢٠١٢ نشان داده که نمی‌خواهد توافق خود با مقامات آلمانی را رعایت کند و باید از “شورای مجامع اسلامی” اخراج شود.

روز جمعه ٨ ژوئن امسال در تظاهرات روز قدس برلین حدود هزار و ۶٠٠ تظاهرکننده پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان را حمل می‌کردند و شعار نابودی اسرائیل سر می‌دادند؛ حدود ۵٠٠ نفر نیز در مخالفت با این شعارها و به نفع اسرائیل دست به تظاهرات زدند.
به گفته رادیو فرانسه، به ادعای اداره امنیت داخلی آلمان، چهره‌های شناخته شده‌ای از “مرکز اسلامی هامبورگ” وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران در این تظاهرات شرکت داشته‌اند.
از نظر آلمانی‌ها، روز قدس به «نماد انکار موجودیت اسرائیل» تبدیل شده است. مسئول مبارزه با یهودی‌ستیزی دولت آلمان، پیش تر خواستار ممنوعیت تظاهرات روز قدس شده بود.
خبرگزاری “ایرنا” هم روز سه‌شنبه ١٢ ژوئن گزارش داد که عکسی از حجت الاسلام “حمیدرضا ترابی” رئیس “آکادمی اسلامی آلمان” در تظاهرات روز قدس برلین منتشر شده است.
“آکادمی اسلامی” وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ و دولت ایران است.
از حمیدرضا ترابی، به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی سازماندهی روز قدس در آلمان نام برده می‌شود.

مرکز اسلامی متهم به نقض قرارداد
دولت ایالتی هامبورگ، در سال ٢٠١٢ میلادی قراردادی با “شورای جوامع اسلامی” منعقد کرد که بر اساس آن دو طرف علاوه بر موارد دیگر، موظف به رواداری در برابر دیگر ادیان شده‌اند.
شورای جوامع اسلامی که همه انجمن‌ها و مراکز اسلامی در آلمان را زیر پوشش دارد، در سال های گذشته چندین بار از “مرکز اسلامی هامبورگ” خواسته است که از تظاهرات روز قدس پشتیبانی نکند؛ اما ظاهراً این مرکز گوش شنوائی ندارد و به کار خود ادامه می دهد.
ریاست “مرکز اسلامی هامبورگ” را در سال‌های آستانه انقلاب “آیت‌الله بهشتی” و “محمد خاتمی” به عهده داشتند. در آن دوره این مرکز یک مرکز اسلامی لیبرال محسوب می شد که در سیاست دخالتی نداشت. اما در حال حاضر، “رضا رمضانی گیلانی” نماینده پیشین ولی فقیه و نماینده کنونی مجلس خبرگان، در رأس آن نشسته است.

رؤسای فراکسیون‌های احزاب “دمکرات مسیحی”، “دموکرات آزاد”، “آلترناتیو برای آلمان” و “آنتیه مولر”، از سیاستمداران “حزب سبزها” در پارلمان هامبورگ، در گفت و گو با روزنامه “هامبورگر ابند بلات” گفته‌اند، “مرکز اسلامی هامبورگ” با نقض قرارداد سال ٢٠١٢ نشان داده که نمی‌خواهد توافق خود با مقامات آلمانی را رعایت کند و باید از “شورای مجامع اسلامی” اخراج شود.

1 ❤️

2018-06-15 10:07:42 +0430 +0430

قبل از پناهنده شدن در ترکیه، این مطلب را بخوانید

چند تا فیلم از پناهندگان ایرانی و افغان در ترکیه و صربستان دیدم که از مشکلات و سختی پناهندگی شکایت داشتند. دوستان من توضیحات کوتاهی در مورد پناهندگی از طریق UN یا همون کمیسریای پناهندگان سازمان ملل میدم که با جوانی و زندگی خودتون و خانواده‌تون بازی نکنید.

اگر قصد پناهندگی از این طریق را دارید، با توجه به شرایط فعلی جهان و کشورهای پناهنده‌پذیر شما حداقل باید ۵ تا ۶ سال برای این پروسه در نظر بگیرید. (با توجه به شرایط فعلی حداقل این میزان را گفتم)

کشوری که در آنجا برای پناهندگی ثبت نام می‌کنید (ترکیه) هیچگونه مسئولیتی برای تامین مایحتاج زندگی شما ندارد. از جمله تامین مسکن، خوراک و پوشاک. خودتان باید از پس این مشکلات بربیایید.

با اینکه سازمان‌ها و موسساتی هستند که این کمک‌ها را می‌کنند اما نه برای همه پناهجویان، بلکه قشر آسیب‌پذیر و محدود که ثبت نام و برخورداری از این امکانات بسیار کم خودش پروسه‌ای طولانی است. شما حتی اجازه کار ندارید و باید بصورت قاچاقی کار کنید مثل کار در رستوران و یا کار ساختمانی و کارهای مشابه این موارد.

شما اینجا تنها می‌توانید از خدمات درمانی رایگان و کلاس‌های آموزش زبان ترکی رایگان استفاده کنید و البته تحصیل فرزندان شما هم بصورت رایگان است.

پناهنده به کسی میگن که در کشور خودش تامین جانی نداشته باشه. برای مثال از طریق حکومت مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته باشه و جانش در کشورش در خطر باشه. شما وقتی ادعا می‌کنید که جانتان در کشورتان مورد تهدید و خطر بوده باید با اسناد و مدارک مستند و معتبر (تاکید می‌کنم) بتونید این رو ثابت کنید یا حداقل مصاحبه کننده سازمان ملل رو قانع کنید.

دوستان عزیز، با یکبار رفتن به کلانتری و پاسگاه محل و یا حتی یک سیلی خوردن از مامور در خیابان و بزرگنمایی اون و درست کردن داستان پلیسی که با آب و تاب برای مصاحبه‌کننده تعریف می‌کنید، هیچ شانسی برای قبولی ندارید. باید با سند و مدرک بتونید این رو ثابت کنید نه با یک داستان جذاب پلیسی.

تنها یک تناقض در صحبت‌های شما به معنای ردی پرونده و کیس شماست. چون مسئول پرونده شما را چنان سوال‌پیچ میکنه و اگر کیس شما ساختگی باشه به راحتی میتونه به این تناقضات دست پیدا کنه.

حالا عده‌ای هستند که میان در کشور ترکیه فعالیت می‌کنند. از جمله اینکه با نقد اسلام و زدن صفحه‌های آتئیستی و پست‌های رگباری نقد اسلام و مقدسات اسلامی و یا حتی فعالیت‌های سیاسی که در هنگام مصاحبه با این ادعا که اگر به کشور خودشون برگردونده بشن، خطر زندان و یا حتی اعدام اونها رو تهدید میکنه.

این افراد با اینکه ممکنه (با احتمال بسیار کم) قبولی بگیرند ولی برای سالهای سال و یا حتی ممکنه تا آخر عمر در کشور ترکیه یا هر جایی که ثبت نام کردند بمونند. پرونده و کیس شما باید در داخل کشور شما اتفاق افتاده باشه نه اینکه بیایید در ترکیه به این طریق کیس بسازید.

از این گونه افراد بسیار هستند بدون اینکه در ایران براشون اتفاقی افتاده باشه میان و در ترکیه فعالیت می کنند و راه بازگشتی برای خودشون باقی نمی گذارند، UN هم با اینکه ممکنه قبولی بده ولی هیچ کشوری پرونده‌شون رو قبول نمیکنه.

معلولیت، بیماری، زخم خوردگی، بی کسی، طلاق، ناپدری، نامادری، فرزندآزاری، بی‌پولی، بدهی، بی‌خانمانی، تورم، خشکسالی، رابطه ناسالم، تجاوز، هکر بودن، زندانی شدن به دلیل مهریه و نزاع و… هیچ کدام به عنوان کیس پناهندگی نیستند. فریب کسانی را نخورید که با این نامها برای شما میخوان کیس درست میکنند.

هیچکدام از این موارد بالا به عنوان کیس شناخته نمیشه، هر کدام از این اتفاقات ممکنه در کشور ثالث هم برای شما و هر کس دیگه‌ای اتفاق بیافته.

شما ممکنه با بهترین مدرک تحصیلی یا حتی مقام شغلی بیایید و درخواست پناهندگی بدید، ولی در این چند سالی که در ترکیه هستید شاید مجبور باشید برای کار در رستوران ظرف بشویید و چای پخش کنید یا کار ساختمانی انجام دهید.

اینگونه افراد بعد مدت‌ها از دولت ترکیه طلبکار میشن در حالی که دولت ترکیه هیچ مسئولیتی در قبال شما نداره و برای شما دعوتنامه نفرستاده که تشریف بیارید اینجا. معمولا این افراد دچار سرخوردگی و افسردگی میشن که گاهی شده به خودکشی هم ختم شده است. به قول ترکها، تامام.

1 ❤️

2018-06-15 10:09:14 +0430 +0430

دم سپاه گرم ؛ مواد مخدر در ایران ده درصد ارزان تر شد

این روزها از خواب که بیدار میشوی باید تنت بلرزد و با ترس سراغ خبرها بروی.

سیر نجومی قیمت ها و افزایش بی سابقه تورم و گرانی هر روز در حال رخ دادن است.

همه بخش های اقتصادی کشور زیر بار گرانی و تورم از حرکت ایستاده اند.

به جز یک بخش که در اختیار برادران قاچاقچی سپاه می باشد.

قیمت مواد مخدر و دستیابی به آن در ایران سالهاست که ثابت مانده بود.

افزایش قیمت ها در این بخش تاثیر گذار نبود.

اما همزمان با درگیرشدن مردم با مشکلات اقتصادی

و بالا رفتن عرضه و تقاضا ی مواد مخدر درکشور ،

سپاه پاسداران در حرکتی انقلابی و تحسین برانگیز قیمت مواد مخدر در کل کشور را ده درصد ارزان نموده است.

سپاه با توزیع روزافزون مواد مخدر در بین مردم و کاهش قیمت آن دارد از مردم مرده هایی متحرک می سازد.

تاریخ قضاوت خواهد کرد که سپاه بر سر کشور و مردم چه ها آورد.

1 ❤️

2018-06-15 10:11:05 +0430 +0430

افشاگری نگام ؛ طرح محرمانه سپاه برای ۱۸ تیر۹۷

به نظر می رسد اتاق فکر سپاه به عنوان کانون اصلی تصمیم گیری دلواپسان و اقتدارگرایان و اصولگرایان تندرو ، عزم خود را برای وادار کردن دولت روحانی به استعفا جزم کرده اند.

نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با کمک بسیج دانشجویی قرار است به عنوان بازوی عملیاتی اتاف فکر سپاه دست به تحرکات خاصی بزند.

برخلاف تمامی سال های قبل که ۱۸تیرماه در امتداد حادثه کوی دانشگاه به محلی برای فریاد دانشجویان آزادی خواه تبدیل شده بود اما

۱۸ تیرماه ۱۳۹۷ بدون شک تبدیل به روزی سیاه برای دولت روحانی خواهد شد.

طبق اخبار واصله به نگام از طرف یک منبع آگاه که نخواست نامش فاشد شود

در ۱۸ تیرماه بسیج دانشجویی با ساپورت اطلاعاتی امنیتی سازمان اطلاعات سپاه

و همکاری نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها

به روزی برای مخالفت و اعتراض های گسترده بر علیه دولت روحانی تبدیل خواهد شد.

سپاه با بهرده برداری از این روز قصد دارد دامنه اعتراضات به دولت روحانی را این بار به دانشگاه ها و سپس کل جامعه بکشد.

بسیج دانشجویی ماموریت یافته با متشنج کردن فضای داخلی به نفع اصولگرایان تندر و و دلواپسان کار دولت روحانی را در ۱۸ تیر امسال یکسره کند .

به نظر می آید دستگاه های اطلاعاتی امنیتی باید هوشیاری خود در متوقف کردن این کودتای سپاه را حفظ کند.

و از بروز فاجعه ای ملی جلوگیری نماید.

1 ❤️

2018-06-15 10:13:28 +0430 +0430

بفرمایید شام کانادایی با خاوری و یارانش در ایران/ عباس بروجردی ۱۳۹۷-۰۳-۲۵ جواد الله‌قدمی, عباس بروجردی, غلامحسین محسنی اژه‌ای, محمود احمدی نژاد, محمودرضا خاوری

«عامل اصلی فرار پرسر و صدای مدیرعامل اسبق بانک ملی، “جواد الله‌قدمی”، شوهر خواهر غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور بوده است».

«جواد الله‌قدمی، در سال‌های گذشته با نام “جواد قدمی” به عنوان بازرس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت و نیز قاضی ویژه «حفظ حقوق بیت‌المال» فعالیت می‌کرده، و رسیدگی به پرونده‌های مطبوعات تعطیل‌شده‌ی کشور، متهمان شرکت‌های هرمی، و نمایندگان سابق مجلس هم‌چون بهزاد نبوی، فاطمه حقیقت‌جو و محسن آرمین را در زمان نمایندگی در مجلس ششم بر عهده داشته است».

در آخرین روزهای شهریورماه ۹۰، دادستان اهواز که مسوولیت رسیدگی به پرونده شرکت امیرمنصورآریا را بر عهده داشت، محمودرضا خاوری را به عنوان متهم پرونده احضار، و دستور بازداشت او را صادر می‌کند که در این میان، جواد الله‌‌قدمی، که وکالت خاوری را بر عهده داشت، با دستور ویژه‌ی دادستان کل کشور، مانع از اجرای این حکم شده و با خریدن زمان، مقدمات خروج مدیرعامل وقت بانک ملی از کشور را فراهم می‌کند تا او دو روز بعد، به بهانه‌ی شرکت در یک کنفرانس بانکی، عازم انگلستان شود و پس از آن به کانادا فرار کند.

خاوری، روز دوم مهرماه سال ۹۰، یک روز بعد از خروج از کشور، از هتلی در لندن، متن استفعای خود را به دفترش فکس می‌کند.

این ماجرا تنها چند روز پس از صدور حکم محسنی اژه‌ای به عنوان «مسوول نظارت بر رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی» از سوی رییس دستگاه قضای جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد.

«روز ۳۰ شهریور خاوری به بازپرسی اهواز احضار می‌شود که نه مطلع بوده و نه شاکی یعنی به عنوان متهم احضار می‌شود. باید پرسید در روز تحقیقات از خاوری در پیش بازپرس فرد محمدیان چه کسی به عنوان وکیل همراه خاوری بوده که برخلاف نظر اداره اطلاعات خوزستان فرد محمدیان، خاوری را بازداشت نمی‌کند و حتی نامه ممنوع‌الخروج او را هم امضا نمی‌کند.»

اظهاراتی که مدتی بعد، توسط محمود احمدی‌نژاد، به طور تلویحی تایید شد. رییس پیشین جمهوری اسلامی، در یک سخنرانی بدون نام بردن از فرد مشخصی، در این باره گفت: «مدیرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟ ما؟! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسوول، گفتم این رد پا، این آقا، این آقا و این آقا فراری دادند. این کلید مسائل، بیاورید ببینید تا مسائل روشن شود.»

و اما اصل ماجرا از چه قرار بود؟؟؟

یکی دیگر از شعبده‌بازی‌های قضایی محسنی‌ اژه‌ای مربوط است به پرونده‌ اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی و اعدام مه‌آفرید خسروی و عدم مجازات متهمان اصلی پرونده همچون محمودرضا خاوری، سیدمحمد جهرمی، سیدحمید پورمحمدی گل سفیدی و ده‌ها نماینده مجلس و مسئول طراز اول دولتی، اطلاعاتی، قضایی و … محسنی اژه‌ای در مقام دادستان کل کشور قبل از تشکیل پرونده و رسیدگی به اتهامات، به منظور جلوگیری از رو شدن اقدامات خلاف خود، زمینه‌ی فرار محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی را فراهم کرد تا پرونده را از مسیر اصلی خارج کند. در آخرین روزهای شهریورماه ۹۰، دادستان اهواز که مسئولیت رسیدگی به پرونده شرکت امیرمنصور آریا و مه‌آفرید خسروی را بر عهده داشت، خاوری را به عنوان متهم پرونده احضار، و دستور بازداشت او را صادر می‌کند. در این پرونده، جواد الله‌‌قدمی شوهر خواهر و کارگزار محسنی‌ اژه‌ای وکالت خاوری را بر عهده داشت. با تشکیل دولت احمدی نژاد، خاوری که به خاطر داشتن تابعیت کانادا بر اساس قوانین نمی‌توانست مدیرعامل بانک ملی شود و صلاحیت او با مشکل مواجه شده بود، برای حل آن به محسنی اژه‌ای در وزارت اطلاعات رجوع می‌کند و از طریق او با جواد الله‌قدمی آشنا می‌شود. خاوری که به اهواز احضار شده بود، شب قبل از سفر، به منزل محسنی‌ اژه‌ای می‌رود. محسنی اژه‌ای به خاطر روابط گسترده‌ی مالی‌‌ که از طریق جواد الله‌قدمی با خاوری داشت به وی اصرار می‌کند که کشور را ترک کند. خاوری به خاطر اداره‌ی یکی از مهم‌ترین بانک‌های کشور، ثروتمندان زیادی را می‌شناخت که به دلایل مختلف دچار مشکلات حقوقی می‌شدند، او این افراد را به الله‌قدمی معرفی می‌کرد و با کارچاق‌کنی وی، محسنی‌اژه‌ای در محاکم سفارش پرونده‌هایشان را می‌کرد. در صورت زندانی شدن خاوری ممکن بود این پرونده‌ها لو بروند. یک نگاه کلی به لیست موکلین الله‌قدمی همه چیز را فاش می‌کرد.

از طرف دیگر مهدی پسر سیدمحمدجهرمی رئیس بانک صادرات که متهم دیگر پرونده بود با ‌الله‌قدمی کارچاق‌کنی می‌کردند و خود جهرمی نیز روابط نزدیکی با محسنی‌ اژه‌ای، و آیت‌الله جنتی داشت. علاوه بر این‌ها وی نسبت خانوادگی با ناطق نوری هم دارد. دستگیری و ادامه‌ی بازداشت هر یک از این افراد، پای محسنی اژه‌ای را به میان می‌کشید. فرار خاوری، به مدد جهرمی و پسرش آمده و نگاه‌ها را از آن‌ها نیز پرت می‌کرد. از طرف دیگر اژه‌ای که توسط احمدی‌نژاد به شکل تحقیر‌آمیزی از وزارت اطلاعات برکنار شده بود فکر می‌کرد فرار خاوری ضربه به دولت احمدی‌نژاد خواهد بود.

اژه‌ای و الله‌قدمی صحنه‌ی بازپرسی اهواز را چنان طراحی کرده بودند که هر کس جای خاوری بود متواری می‌شد. قاضی محمدیان فر چند ساعت او را در راهرو منتظر نگه داشت و وقتی بعنوان متهم از او تحقیق به عمل آورد همه می‌دانستند بطور حتم بازداشت خواهد شد؛ به ویژه که اداره اطلاعات اهواز هم تقاضای بازداشت او را کرده بود. قاضی در پایان بازپرسی، حکم بازداشت و ممنوع‌الخروجی خاوری را نوشت. در همان جلسه، الله‌قدمی که وکیل مدافع خاوری بود از وی که به شدت ترسیده بود و رنگ به رخسار نداشت تقاضای یک میلیون یورو می‌‌کند تا از طریق محسنی اژه‌ای برای رهایی او اقدام شود.

پس از آن که خاوری پول را از طریق یکی از دوستانش به نام رمضانعلی تهیه می‌کند، ‌‌الله‌قدمی به موبایل اژه‌ای زنگ زده و او به قاضی دستور لغو حکم را می‌دهد. قاضی ضمن پاره کردن حکم قبلی به دستور محسنی‌‌اژه‌ای به خاوری تأکید می‌کند که دفعه‌ی دیگر بازداشتت می‌کنم و به این ترتیب پیام اژه‌ای را به او می‌رساند و خاوری برخلاف میل‌‌اش مجبور به ترک کشور می‌شود. محسنی اژه‌ای در طول سال‌های گذشته بارها موضوع پیگیری و تلاش برای استرداد خاوری و عدم همکاری دولت کانادا را مطرح کرده است در حالی که دروغی بیش نیست. هیچ‌کس به اندازه‌‌ی وی نگران بازگشت خاوری نیست. محسنی اژه‌ای پس از فراری‌دادن خاوری، کیفرخواست را به گونه‌ای که می‌پسندد تهیه می‌کند و اداره‌ی دادگاه را نیز به ناصر سراج معاون امنیتی خود می‌سپارد تا بقیه‌ی سناریو را او اجرا کند. در حالی که طبق حکم دادگاه، ۴ نفر به طور نمایشی به اعدام محکوم شده بودند تنها مه‌آفرید خسروی پس از نوشتن نامه به خامنه‌ای و افشای پشت پرده‌‌ی پرونده و مسئولان درگیر در آن، به دستور محسنی اژه‌ای بدون طی کردن آیین دادرسی رژیم به جوخه‌ی اعدام سپرده شد. تا صدای آخرین شاهد نیز در گلو خفه شود.

هوشنگ بوذری یکی از کارمندان عالیرتبه سابق وزارت نفت در شکایتی که علیه مهدی هاشمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی فلاحیان، محسنی اژه‌ای به دادگاه کانادا ارائه داد به دستگیری و گروگانگیری خود توسط وزارت اطلاعات در سال ۷۲ اشاره کرد. آن موقع اژه‌ای و خانواده‌ی هاشمی دست در یک جیب داشتند و هنوز دشمن یکیدگر نشده بودند. بوذری در شکایت خود و در گفتگوها با رسانه‌ها از بازداشت و شکنجه‌ی هفت ماهه‌‌اش در بازداشتگاه توحید گفت و این که عاقبت همسرش که در زمان یاد شده ساکن ایتالیا بود با پرداخت ۳ میلیون دلار باج موجبات آزادی وی را فراهم کرده است. این مبلغ طی سه فقره چک در وجه محسنی اژه‌ای به حساب ۷۸ وزارت اطلاعات نزد بانک مرکزی پرداخت شده است. هوشنگ بوذری همچنین اعتراف کرد که محسنی اژه‌ای برای آزاد کردن پاسپورت او، خواستار ۷۵ میلیون تومان پول نقد شده بود. وی مبلغ ۷۵ میلیون تومان را طی ۱۱ بار مراجعه به امور مالی دادستانی انقلاب در زیرزمین این ساختمان واقع در خیابان معلم پرداخت کرده و رسید آن را به علی کریمی رئیس دفتر محسنی اژه‌ای می‌دهد. اسناد این پول‌ها تماماً‌ به دادگاه کانادا ارائه شده و در دسترس عموم است.

1 ❤️

2018-06-15 10:20:42 +0430 +0430

لایه های امنیتی در حال فروپاشی

تا همین چند سال پیش شکست و نفوذ در لایه های امنیتی نظام ایران کاری سخت به نظر می آمد.

نظام ایران با ساخت لایه های دفاعی و امنیتی خود را از هر گزند و آسیبی مصون می دید.

لایحه های دفاعی که از بطن خود مردم بودند.

از همین مردم عادی کوچه و بازار

روحانیت ، پرسنل عادی سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، ارتش ، کارمندان دولت ، دانشگاه ها و …

همه از لایه های دفاعی و امنیتی نظام ایران بودند.

شعار بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه همه افراد ملت باید یک اطلاعاتی باشند عملا در حال اجرا شدن بود.

محال بود در یک محله کوچک و در یک کوچه یک چهارم از همسایه ها طرفدار و سینه چاک نظام و رهبری نباشند.

عده ی زیادی ذوب در ولایت بودند.

اما این نظام پس از رهبری سید علی خامنه ای

با سیاست های غلط داخلی و خارجی

و با دزدی ها و اختلاس های مسئولان عال رتبه

و فساد سیستماتیک در کل جامعه ،

عملا دست به یک خودکشی تدریجی زد.

روز بروز از حامیان این نظام کاسته شد

و به جمع مخالفان آن افزوده شد.

لایه های دفاعی و امنیتی یک به یک فروریخت.

نظام ایران دیگر نمی تواند به هیچکدام از لایه های امنیتی خود اتکا کند.

با فرو ریختن لایه های امنیتی ، نظام در سراشیبی سقوط قرار گرفته.

صدای فروپاشی نظام دارد گوش فلک را کر میکند.

مردم همگی خواهان یک تغییر بنیادین می باشند.

1 ❤️

2018-06-15 10:24:09 +0430 +0430

شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ضمن تغییر عکس زمینه حساب توئیتری خود، خطاب به بازیکنان و تماشاگران تیم ملی فوتبال نوشت، بازیکنان عزیز تیم ملی فوتبال ایران، شما با همت و پشتکار بی نظیر توانستید رقابت‌ها را پشت سر گذارید و به جام جهانی روسیه راه یابید و نماینده کشورمان در میان سرداران فوتبال جهان باشید.

وی در ادامه افزود، من بازی‌های شما را در این مسابقات با شوق دنبال می‌کنم و برایتان آرزوی پیروزی می کنم.

1 ❤️

2018-06-15 10:26:19 +0430 +0430

مهم‏ترین اتفاق، یک روز قبل از افتتاحیه جام جهانی رخ داد. کنگره ویژه فیفا طبق قرار قبلی، در مسکو برگزار شد تا میزبان جام جهانی 2026 مشخص شود. دو جبهه مقابل هم قرار داشتند؛ امریکا، کانادا و مکزیک طرح میزبانی مشترک را به فیفا داده بودند و مراکش هم سوی دیگر، برای بازگرداندن این میزبانی به آفریقا می جنگید.

نکته ویژه اما شکل رای دادن ایران بود. «مهدی تاج»، رییس فدراسیون فوتبال ایران به هیچ یک از طرفین برای میزبانی جام جهانی 2026 رای ندا رییس فدراسیون فوتبال ایران تنها رای دهنده ای بود که رای سفید به صندوق انداخت دلیل آن به سیاست زدگی فدراسیون ایران برمی گردد. یک سوی داستان، امریکا و کانادا قرار داشتند؛ دو کشوری که طی سال های اخیر، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده اند. سوی دیگر اما مراکش نشسته بود.

ولی ایران چرا باید از رای دادن به مراکش امتناع می کرد؟ یازدهم اردیبهشت ماه، «ناصر بوریطه»، وزیر خارجه مراکش خبر داد که سفارت این کشور در تهران بسته شده است و سفیر ایران در رباط هم اخراج خواهد شد.

بوریطه اعلام کرده بود گروه «حزب الله» لبنان که متحدان ایران به شمار می‌آید، با جبهه «پولیساریو» در ارتباط است و سفارت ایران در الجزایر نیز زمینه دیدار این دو گروه را فراهم کرده است.

جبهه پولیساریو، سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است که تشکیل جمهوری خودخواندهٔ دمکراتیک عربی صحرا را داده و جزو گروه های مقابل دولت مراکش به شمار می رود.

ایران با تمام طرفین این انتخابات در دعوای سیاسی است. جام جهانی البته چندان هم دور از سیاست و سیاست زدگی نیست. قرار بود روسای فدراسیون های فوتبال عضو فیفا برنده این مبارزه را انتخاب کنند اما اتفاقاتی سیاسی هم در این بین نقش داشت.

مهم‎ترین اتفاق در نبرد این دو جبهه را «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری امریکا رقم زد. او اردیبهشت ماه امسال در حساب توییتری خود، مراکش را تهدید کرد. با این تفاوت که این بار در موضع‌گیری تند ترامپ، پای مساله سیاست در میان نبود. او می‌خواست پیروز یک نبرد ورزشی باشد. ترامپ در توییتر خود نوشته بود: «امریکا به همراه کانادا و مکزیک، برنامه خیلی بزرگی برای جام جهانی ۲۰۲۶ ریخته است. باعث ناراحتی است اگر کشورهایی که ما همیشه از آن ها حمایت می‌کنیم، علیه خودمان لابی کنند. چرا باید از این کشورها حمایت کنیم وقتی آن ها حتی در سازمان ملل هم از ما حمایت نمی‌کنند؟»

اظهارات ترامپ، واکنش «نویر لوبرانت»، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه را در پی داشت. او از میزبانی احتمالی مراکش در جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت کرد و گفت: «من خودم را درجایی نمی‌بینم که به میزبانی مراکش، کشوری که از هر نظر به ما نزدیک است، حمایت نکنم. ما باید از برگزاری جام جهانی برای دومین بار در افریقا حمایت کنیم چرا که معمولاً در این مناسبات، کشورهای آفریقایی دست‌کم گرفته می‌شوند.»

برای کشور فرانسه، مسلما میزبانی مراکش منافع بیش‏تری داشت. فرانسوی ها قول داده بودند حمایت بخش عمده ای از اروپا را برای مراکش همراه کنند. در این بین، بخشی از آرای کشورهای آسیایی هم اهمیت پیدا می کرد.
اظهارات رییس فدراسیون فوتبال فرانسه اما باز هم باعث واکنشی دیگر از سوی رییس جمهوری امریکا شد که با تمام قوا وارد جنگ شده بود: «آرزو می‌کنم همه کشورهای آفریقایی و همه دنیا پرونده اتحاد ۲۰۲۶ را حمایت کنند. ما همه‌چیز را در این مورد تحت بررسی قرار می‌دهیم و اعلام می‌کنیم کمک‌هایی که برای گرفتن میزبانی به ما می‌شود، بلاعوض نخواهد ماند.»

این آخرین توییت دونالد ترامپ در قبال آرای تعیین کننده میزبان جام جهانی بود اما آخرین واکنش او نبود. یک روز بعد، رییس جمهوری امریکا گفت: «افریقا و دیگر کشورهای دنیا شریک‌های اقتصادی امریکا هستند و همه دارند می‌بینند که در تجارت امریکا چه خبر است.»

اوایل خردادماه و در آخرین روزهای باقی مانده تا انتخاب میزبان نهایی، «احمد احمد»، رییس کنفدراسیون قاره افریقا از کشورهای مختلف خواست که به مراکش برای میزبانی مسابقات جام جهانی رأی بدهند. او گفت کشورهایی که به میزبانی مراکش رأی می دهند، رأی کشورهای آفریقایی را در دوره‌های بعدی درحمایت از خود خواهند داشت.

اما سه کشور امریکا، مکزیک و کانادا (ملقب به «یونایتد») در همان مقطع زمانی موفق شدند نظر 10 کشور امریکای جنوبی به همراه کشورهای «کونکاکاف» و دریای «کاراییب» را برای حمایت از پرونده یونایتد ۲۰۲۶ جلب کنند.

امریکا پیش از این هم موفق شده بود در به دست آوردن میزبانی جام جهانی 1994، مراکش را شکست دهد. اما در اخذ میزبانی سال 2022، از قطر شکست خورد. شکست امریکا به باز شدن پرونده های فساد مالی گسترده ای رسید که مدیران فیفا را از کار برکنار کرد.

بهمن ماه سال 1394، «سپ بلاتر»، رییس برکنار شده فدراسیون جهانی فوتبال در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تاس»(TASS) روسیه اعتراف کرد: «اگر امریکا میزبان جام جهانی می‌شد، خبری از افشاگری درباره فساد فیفا نبود.»
آیا باز هم امریکا می توانست شکست بخورد؟ یک هفته قبل از برگزاری کنگره فیفا در روسیه، فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی مدعی شد که بسته پیشنهادی امریکایی ها، نمره ۴ از ۵ و پیشنهاد مراکش برای چگونگی برگزاری جام جهانی، نمره ۲.۷ از ۵ را به دست آورده است. با همین مقدمه، می شد حدس زد که احتمال پیروزی نامزد آفریقایی کم‎تر از رقیبان متحد باشد.

رای گیری چهارشنبه برگزار شد. تمامی کشورهای عضو فدراسیون جهانی فوتبال در این نشست حاضر شدند و میزبان نهایی جام جهانی 2026 را انتخاب کردند. در نهایت، امریکا با 134 رای میزبان شد و مراکش نتوانست بیش از 65 رای از اعضای کنگره فیفا بگیرد.

1 ❤️

2018-06-15 10:33:36 +0430 +0430

https://t.me/FanavriAb
کانال تلگرامی که توسط دوستان اسرائیلی برای حل مشکل مردم ایران درست شده…

1 ❤️

2018-06-15 10:34:59 +0430 +0430

فائزه علوی مجری خندوانه کشف حجاب کرد

2 ❤️

2018-06-15 10:35:47 +0430 +0430

فائزه علوی مجری خندوانه کشف حجاب کرد

1 ❤️

2018-06-15 10:36:19 +0430 +0430
1 ❤️

2018-06-15 10:36:44 +0430 +0430
1 ❤️

2018-06-15 10:40:17 +0430 +0430

واکنش پروفسور سمیعی به شایعه حضور مقام قضایی ایران در کلینیک اعصاب هانوفر

دویچه وله - پروفسور سمیعی بستری شدن حجت‌الاسلام منصوری در کلینیک بین‌المللی اعصاب هانوفر را “یک شایعه‌پراکنی زشت” خواند. مسئول “کارگاه ایرانیان” هانوفر به دویچه‌وله گفت اطلاع دقیقی از حضور منصوری در این شهر به دست نیامده است.

یک هفته پیش (هفتم ژوئن) شماری از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی زیر عنوان “کمپین دستگیری و محاکمه غلامرضا منصوری” اطلاعیه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرده و از همگان خواستند برای اعتراض به آنچه بستری شدن این مقام قضایی در کلینیک بین‌المللی اعصاب هانوفر عنوان شده در یک “متینگ اعتراضی” مقابل این مرکز شرکت کنند.

این تجمع اعتراضی ابتدا برای روز یک‌شنبه (۱۰ ژوئن/ ۲۰ خرداد) سازماندهی شده بود که به خاطر عدم موافقت پلیس با برگزاری آن در آن روز به بعد از ظهر سه‌شنبه موکول شد.

در بیانیه کمپین، غلامرضا منصوری سرپرست دادسرای ناحیه ٣ تهران معرفی و افزوده شده است: «[او] قاضی حکومتی است که یک از وظایف مهم قضات در آن مملکت، سرکوب مردم، بستن دهان‌ها و کشتن مخالفین و ترور و آدمکشی است. او یک مهره مهم در دستگیری روزنامه‌نگاران و بستن روزنامه‌ها و سرکوب معترضین و منتقدین در ایران بوده است.»

1 ❤️

2018-06-15 10:45:44 +0430 +0430
نقل از: Isfahan_cuteguy دوست خوبم. اگر شخصی به اتهام توهین به مقدسات دین و توهین به مقدسات نظام و رهبری به مدت سه ماه در انفرادی اطلاعات بوده باشه و از اونجا بعد سه ماه به زندان منتقل بشه و دو سال هم اونجا حبس بکشه و در برگه مربوط به صدور حکمش هم یک حکم اعدام داشته که بعدا به حبس تبدیل شده و بعد از آزادیش هم از حقوق شهروندی محروم شده باشه چنین فردی برای پناهندگی و کار چقدر شانس داره؟

با درود به شما،

بله، بدونه شک .

0 ❤️

2018-06-15 10:48:35 +0430 +0430
نقل از: shadow69 https://t.me/FanavriAb کانال تلگرامی که توسط دوستان اسرائیلی برای حل مشکل مردم ایران درست شده...

خیلی خوشحال هستم که شما این افتخار رو دادین و همراهی کردین.

از همراهیه شما خیلی ممنون میشم . ?

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «